eitaa logo
🌸شکوفه های انقلاب 🌸
257 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
392 ویدیو
66 فایل
"کانال شکوفه های انقلاب 🌹آدرس کانال شکوفه های انقلاب در پیام رسان ایتا 👇👇 🇮🇷eitaa.com/shokofehaiEngelab40 ایتا https://eitaa.com/Reza_seidi برای تبادل 🌹🌹کپی آزاد با ذکر صلوات 🌹🌹
مشاهده در ایتا
دانلود
🌸شکوفه های انقلاب 🌸
🎥 #موشن_گرافیک | مجموعه آن روی سکه (قسمت ۸) ▫️ماجرای یک سقوط؛ آنچه بر سر اقتصاد ایران آمد! ▫️روایت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | مجموعه آن روی سکه (قسمت ۹) ▫️ماجرای یک سقوط؛ آنچه بر سر اقتصاد ایران آمد! ▫️روایتی متفاوت از پول و بانک و واقعیت‌های اقتصاد ایران ________________________ 🇮🇷@shokofehaiEngelab40 「شکوفه های انقلاب」
🔲 این یک دعوت صادقانه است (1) ◻️سامان دادن یک آشوب با ضریب رسانه‌ای و آن را در یک کشور به یک بحران بزرگ ملی تبدیل کردن در این سال ها مانند آنچه اکنون در لبنان می گذرد کاری ندارد. دولت های ناکارآمد، مشکلات انباشته اجتماعی و اقتصادی، رقابت های نامعقول سیاسی، فشارهای اقتصادی خارجی و ایجاد گسل میان افکارعمومی با نظام های حاکم، اینها همه آماده کننده یک محیط قابل اشتعال و انفجار هستند. درست مثل ۲۷۵۰ تن نیترات آمونیوم که با غفلت و بدون مراقبت و مصون سازی دریک محیط عادی که با یک حادثه یا یک جرقه عمدی تبدیل به یک فاجعه می شود ◻️داستان ایران در سه دهه گذشته بعد از جنگ بی شباهت به سناریوی بالا نیست اما تفاوت این جا با کشور های دیگر در وجود یک رهبری هوشیار، شجاع و منزه و مدبر و پیوند عاطفی و قلبی مردم با اوست. این عامل توانسته است بر بحران سازیهای مشابه در این سه دهه غلبه کرده، این کشور را به پیش ببرد ◻️ اما شباهت مهم ایران با موارد دیگر مسئله عدم کفایت دولت هایی است که در این سه دهه در سر کار آمدند و مجالسی که به هر دلیل با این دولت ها مدارا کردند و دستگاه قضایی که آنچنان که باید مقتدرانه در مقابل انواع فساد ها و قصور ها و تقصیر ها نایستاده است. امری که باعث شده مطالبات تلنبار شود، بی اعتمادی فزونی یابد و از آستانه تحمل اجتماعی کاسته شود. ◻️رهبری اما در این سه دهه از همه قوا حمایت کرده و آن ها را اگر می خواستند راه را بیابند هدایت کرده است. از طرف دیگر مردم هم آنجا که در انتخاب کارگزاران تعیین کننده بودند می توانستند از راهنمایی های لازم ایشان بهره ی بیشتری ببرند. ◻️اینکه چرا مردم نتوانستند از این راهنمایی ها به گزینه های اصلح و شایسته تری هدایت شوند و این که چرا دستگاههای اجرایی و قانونگذاری و قضایی از این رهنمودها بهره عملی چندانی نبردند، اینها داستان مهم دیگری است که اکنون محل بحث ما نیست. اما در اثر همین کوتاهی ها و اهمالها و غفلتها وضع امروز به این جا رسیده که می بینیم به گونه ای که در گوشه و کنار جامعه به دلایل پیش گفته وضعیت باثباتی مشاهده نمی شود. ◻️در این شرایط جریان های سیاسی چه باید بکنند و اکنون هر یک چه رویکردی دارند؟ جریان اعتدال به این نتیجه رسیده که یک سال باقی مانده را به‌ گونه‌ای مدیریت کند تا در آینده سیاسی این کشور حذف نشود. این جریان در یک سال آینده عمدتا منتظر است از طرف آمریکا یک نسخه ای نجاتبخش مانند مائده ای آسمانی براو او نازل شود وبا برگه ی طلایی مذاکره، مستقیما به مرحله ی پایانی رقابتهای 1400 برود و در غیر این صورت بتواند با وضع حداقلی یک سال باقی مانده را بدون آبروریزی بیشتر به پایان ببرد ◻️جریان اصطلاحات که در دو دهه اخیر در حال تبدیل شدن به یک جریان میرا است، بر سر یک دوراهی باقیمانده است. اصلاحات بین این دو گزینه مانده است که یا خود را در درون نظام تعریف کند و برای حفظ این نظام با بازسازی خود برای حضور سیاسی دوباره در حاکمیت برنامه ریزی کند و یا اینکه فرصت طلبانه و بدون پذیرش نقش خود در پدید آمدن این وضعیت، بحران سازی و موج سواری نماید. فعلا که حد اقل تندروهای این جناح با کوک کردن ساز فرافکنی و تقصیر تراشی برای دیگران نمی گذارند عقلای اصلاح طلب بیک تعادل رفتاری برسند. ◻️جریان بهار نیز یکبار در سال ۹۶ به توهم به هم خوردن وضعیت نظام به طمع افتاد و تلاش کرد خود را پیش چشم مردم عزیز کرده و در چهره یک اپوزیسیونِ بعد از نظام آرایش نماید. اما خیلی زود فهمید این نظام ماندنی است. اکنون نیز دوباره همان وسوسه سال ۹۶ بجانش افتاده و در حال تردید، دوگانه بازی می کند. یعنی هم با ساز و کارهای نامحسوس خودرا در درون نظام حفظ کرده و گسترش دهد و هم آماده ماهیگیری از شرایط بحران شود ◻️جریان اصولگرایی نیز چون باد را موافق بادبان خود می‌بیند، در حال برنامه ریزی برای گرفتن قوه مجریه و تحقق برنامه های خود است. در این زمینه گاه این جریان، مطمئن از پیروزی های آینده، دچار یک رقابت غیر عاقلانه ی فرصت سوز درونی هم شده است. اما چالش مهم این جریان نیز مانند سایر جریان ها چالش کارآمدی است ادامه دارد... ✍🏻یادداشتی از حجت الاسلام ثقفی، مسئول بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی ⬅️ کانال رسمی بنیاد فرهنگ واندیشه انقلاب اسلامی ♦️ @BFANIS ______________________ 🇮🇷@shokofehaiEngelab40 「شکوفه های انقلاب」
🌸شکوفه های انقلاب 🌸
🔲 این یک دعوت صادقانه است (1) ◻️سامان دادن یک آشوب با ضریب رسانه‌ای و آن را در یک کشور به یک بحران
🔲 این یک دعوت صادقانه است (2) ◻️مشکل اصلی این جریان های سیاسی سابقه دار این است که هنوز نتوانسته اند نسبت خود را با مهمترین سند چهل سال آینده انقلاب، یعنی بیانیه گام دوم این نسخه ی پیشرفت کشورمشخص نمایند. در حالیکه راه نجات همه این جریان ها یعنی بقای آنها در سپهر سیاسی آینده انقلاب فهم عمیق این بیانیه و همسویی با آن است. کلید اصلی این بیانیه نقش آفرینی جوانان در جامعه پردازی و تمدن سازی است. البته در مرحله ی بعد این جریان ها باید توجه کنند آنچه رهبری از جوانان خواسته یک نقش نمایشی نیست تا به مرحوم قول گل آقا با تزریق اقلیتی از آنان به اندام تحتانی خود انجام وظیفه نموده باشند ◻️جامعه ایران و بخصوص جوانان ما به دنبال اصلاح نارسایی هاست، جامعه ما به دنبال عدالت است، جامعه ما به دنبال اصول و ارزشهای اعتقادی خود است، جامعه ما به دنبال اعتدال و پرهیز از تندروی و کندروی است و همه اینها در بیانیه گام دوم تبیین شده است و هیچ یک از این شاخص ها به ضرر دیگری نادیده گرفته نشده است ◻️مسئله مهم در این میان داستان شیر پیر زخم خورده نظام سلطه است. این موجودِ رو به افول اگر نتواند قرق گاه خود را حفظ کند، نابود خواهد شد. بنابراین او به یک قدرت نمایی نیاز دارد. اما هر حرکتی آخرین رمق های او را هم از بین خواهد برد. لذا گهگاه ناامیدانه هوس حمله به شیر جوان قدرتمند مقاومت اسلامی در جهان و مرکز آن ایران به سرش می زند. اما تنها چیزی که در نهایت به فکرش می رسد حیله ورزی است. داستان جنگ شناختی، داستان جنگ نرم، داستان تحریف واقعیات، بزرگنمایی ضعفها و نادیده گرفتن پیشرفت و اقتدار کشور و داستان تغییر ذهنیت ها، تنها سناریوی مهم در دستور کار این شیر پیر در حال زوال است. نکته مهم آن است که مبادا جریان های داخلی نسبت به عربده های این پیر در حال زوال بترسند یا آنکه به این قدرت نمایی زبونانه طمع ببندند. ◻️سال ۹۹ سال عبور از بی ثباتیها و سال ۱۴۰۰ سال برداشتن قدمهای محکم برای ورود اطمینان بخش به چله ی دوم انقلاب است. مشکل معیشت، مشکل کرونا و مشکل جنگ تبلیغاتیِ ذهنیت ساز و تحریف کننده سه مسئله مهم ما در این مقطع است. متاسفانه برخی از گرایشهای تندروانه ی بعضی از جریان های سیاسی اکنون بجای همدلی ملی، فرصت طلبانه بیشترین لطمه را در همین جنگ تبلیغاتی به نظام می زنند. در حالیکه همه گروه‌ها و جریانهای سیاسی می توانند مسئولانه مشکلات سال ۹۹ را با هم به پایان رسانده و آینده سیاسی خود را برای ورود به قرن پانزدهم هجری در همین سال تضمین کنند. این یک دعوت صادقانه برای همه این جریان هاست. آنها که در گذشته اسراف کرده اند آنها هم سال جاری را فرصتی بر ای بازگشت بدانند ◻️البته اقلیتهای تند روی داخلی بدانند نظام اسلامی با قدرت از این بحران ها عبور خواهد کرد. فقط میزان هزینه‌های این عبور، بستگی به رفتار جریانهای داخلی دارد. اگر آنها هوشیاری و همراهی متعهدانه نسبت به کشور و آینده خود داشته باشند، این هزینه ها حداقلی است و الا کشور با هزینه های بیشتر بالاخره از این بحران ها هم عبور خواهد کرد آنچه می ماند خداحافظی طبیعی تندروها از جامعه سیاسی کشور خواهد بود. این مسئله را خود تندروهایی که اکنون گروگان رفتار افراطی خود درگذشته بوده و برای بازگشت به نظام هر روز به این در و آن در می زنند گواهی می دهند. ◻️این یک پیام التماسی و از سر اضطرار نیست. بگذار شیطان های بیرونی و درونی چنین القا کنند. اما انقلاب تصمیم گرفته است با حضورسیل آسای لشکرهای جامعه ساز جوانان از این عقبه هم عبور کند. حال اگر کسی می ‌خواهد بر اشتباه خود پافشاری کند باز هم صبر کند پایان ✍🏻یادداشتی از حجت الاسلام ثقفی، مسئول بنیاد فرهنگ و اندیشه انقلاب اسلامی ⬅️ کانال رسمی بنیاد فرهنگ واندیشه انقلاب اسلامی ♦️ @BFANIS _________________________ 🇮🇷@shokofehaiEngelab40 「شکوفه های انقلاب」
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌟 ویژه ولادت امام كاظم علیه السلام امام کاظم فرمودند: مثَلُ الدنيا مَثَلُ ماءِ البحرِ؛ كُلَّما شَرِبَ مِنهُ العَطشانُ ازدادَ عَطَشاً حتّى‏ يَقتُلَه‏... حکایت دنيا حکایت آب درياست؛ هر چه تشنه از آن بنوشد، تشنه‏ تر می شود تا اینکه سرانجام (عطش) او را مى‏ كشد. 📖 تحف العقول، ص ۷۲۵ _________________________ 🇮🇷@shokofehaiEngelab40 「شکوفه های انقلاب」
🔰انقلاب اسلامی، برآورنده ی مقصود ائمه علیهم السلام 📌امام خامنه‌ای : 🔻«ما امروز برآورنده‌ی همان مقصودی هستیم که ائمه (علیهم السّلام) برای آن مبارزه کردند و به خاطر آن به شهادت رسیدند. ائمه (علیهم السّلام) مبارزه‌شان و تلاش بلند مدتشان برای این بود که حکومت اسلامی، یعنی حاکمیت اسلام در جامعه تأمین بشود.... این مقصود در طول تاریخ اسلام بعد از صدر اول تا امروز برآورده نشده است. ..... امروز ما توانسته‌ایم اسکلت این جامعه را به وجود بیاوریم. تا این اسکلتِ کلی با همه‌ی خصوصیات و ریزه‌کاریها یک جامعه‌ی اسلامی بشود، راه زیادی در پیش است بلاشک؛ اما مهم این است که جامعه‌ای و نظامی با این خصوصیات و با این چهارچوب در دنیا بنیانگذاری شد؛ 🔺پس ما برای اینکه قدر این نعمت را بدانیم ...، باید بدانیم برای این هدف و مقصود چه مجاهدتهائی در طول تاریخ انجام گرفته، چه نفوس طیبه‌ای قربانی شدند،... و یکی از این تلاشها، تلاش سی و پنج ساله‌ی موسی بن جعفر(علیه‌السّلام) است. سی و پنج سال مبارزه، مجاهدت، زندان رفتن، بارها تبعید شدن، در یک محیط رعب زندگی کردن، دوستان زیادی را با زحمت جمع کردن، احکام الهی را در زیر فشار اختناق دستگاه حاکم آن روز منتشر کردن و عمری را با این شیوه گذراندن. این یک خصوصیت از خصوصیات زندگی موسی بن جعفر است.» ۱۳۶۴/۰۱/۲۳ 🌸🌺 میلاد باسعادت حضرت امام موسی ابن جعفرالکاظم علیهماالسلام مبارک 🌺🌸 ____________________ 🇮🇷@shokofehaiEngelab40 「شکوفه های انقلاب」
38.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔧⚙نماهنگ"جَهـــــش‌تـولیـــد"🔧⚙ 🔩بایدکه‌ازکالای‌ایـرانی‌حمایت‌کرد...🔩 🌹گروه سرود عاشقان ولایت @merajiha_znj _____________________ 🇮🇷@shokofehaiEngelab40 「شکوفه های انقلاب」
🔴🔴 پنج دشمن اصلی جامعه نبوی 🔴🔴 🔺دشمن اول🔺 🔻پنج دشمن اصلی، این جامعه‌ی[اسلامی] تازه متولّد شده «درمدینه» را تهدید می‌كنند: 📌 یك دشمن، كوچك و كم‌اهمیت است؛ اما درعین‌حال نباید از او غافل ماند. یك وقت ممكن است یك خطر بزرگ به وجود آورد. او كدام است؟ قبایل نیمه‌وحشی اطراف مدینه. به فاصله‌ی ده فرسخ، پانزده فرسخ، بیست فرسخ از مدینه، قبایل نیمه‌وحشی‌ای وجود دارند كه تمام زندگی آنها عبارت از جنگ و خونریزی و غارت و به جان هم افتادن و از همدیگر قاپیدن است. 📌 پیغمبر اگر بخواهد در مدینه نظام اجتماعیِ سالم و مطمئن و آرامی به وجود آورد، باید حساب اینها را بكند. پیغمبر فكر اینها را كرد. در هر كدام از آنها اگر نشانه‌ی صلاح و هدایت بود، با آنها پیمان بست؛ اول هم نگفت كه حتماً بیایید مسلمان شوید؛ نه، كافر و مشرك هم بودند؛ اما با اینها پیمان بست تا تعرّض نكنند. پیغمبر بر عهد و پیمانِ خودش، بسیار پا فشاری می‌كرد و پایدار بود؛ كه این را هم عرض خواهم كرد. آنهایی را كه شریر بودند و قابل اعتماد نبودند، پیغمبر علاج كرد و خودش سراغ آنها رفت. 🔹️ این سریه‌هایی كه شنیده‌اید پیغمبر پنجاه نفر را سراغ فلان قبیله فرستاد، بیست نفر را سراغ فلان قبیله، مربوط به اینهاست؛ كسانی كه خوی و طبیعت آنها آرام‌پذیر و هدایت‌پذیر و صلاح‌پذیر نیست و جز با خونریزی و استفاده‌ی از قدرت نمی‌توانند زندگی كنند. لذا پیغمبر سراغ آنها رفت و آنها را منكوب كرد و سر جای خودشان نشاند. _______________________ 🇮🇷@shokofehaiEngelab40 「شکوفه های انقلاب」
🌹حدیث روز 🌷الإمامُ الهاديُّ عليه السلام : - - -النّاسُ فِي الدّنيا بِالأموالِ ، و في الآخِرَةِ بِالأعمالِ - - -مردم در دنيا با اموال سر و كار دارند و در آخرت با اعمال. ▫️بحارالانوار، ج78، ص368 _______________________ 🇮🇷@shokofehaiEngelab40 「شکوفه های انقلاب」
| رام شدنی است ▫️اینکه ارز همین طور افسار پاره کند و قیمتش روزبه‌روز بالا برود، بد است، این جزو کارهای کوتاه‌مدّت است که بایستی مسئولین انجام بدهند. البته این موضوع بیش از آنچه دلایل اقتصادی داشته باشد، دلایل امنیّتی ـ سیاسی دارد. (رهبر معظم انقلاب اسلامی 1399/5/10‌) ______________________ 🇮🇷@shokofehaiEngelab40 「شکوفه های انقلاب」
🌸شکوفه های انقلاب 🌸
#مبانی #دشمن_شناسی 🔴🔴 پنج دشمن اصلی جامعه نبوی 🔴🔴 🔺دشمن اول🔺 🔻پنج دشمن اصلی،
🔴🔴 پنج دشمن اصلی جامعه نبوی 🔴🔴 🔺دشمن دوم🔺 🔻پنج دشمن اصلی، این جامعه‌ی[اسلامی] تازه متولّد شده [درمدینه] را تهدید می‌كنند: 📌 دشمن دوم، مكه است كه یك مركزیّت است. درست است كه در مكه حكومتِ به معنای رایج خودش وجود نداشت؛ اما یك گروه اشرافِ متكبّرِ قدرتمندِ متنفّذ با هم بر مكه حكومت می‌كردند. اینها با هم اختلاف داشتند، اما در مقابل این مولود جدید، با یكدیگر همدست بودند. 🔸پیغمبر می‌دانست خطر عمده از ناحیه‌ی آنهاست؛ همین‌طور هم در عمل اتّفاق افتاد. پیغمبر احساس كرد اگر بنشیند تا آنها سراغش بیایند، یقیناً آنها فرصت خواهند یافت؛ لذا سراغ آنها رفت؛ منتها به طرف مكه حركت نكرد. راه كاروانیِ آنها از نزدیكی مدینه عبور می‌كرد؛ پیغمبر تعرّض خودش را به آنها شروع كرد، كه جنگ بدر، مهمترینِ این تعرّضها در اوّلِ كار بود. پیغمبر تعرّض را شروع كرد؛ آنها هم با تعصّب و پیگیری و لجاجت به جنگ آن حضرت آمدند. تقریباً چهار، پنج سال وضع این‌گونه بود؛ یعنی پیغمبر آنها را به حال خودشان رها نمی‌كرد؛ آنها هم امیدوار بودند كه بتوانند این مولود جدید - یعنی نظام اسلامی - را كه از آن احساس خطر می‌كردند، ریشه كن كنند. جنگ اُحد و جنگهای متعدّد دیگری كه اتّفاق افتاد، در همین زمینه بود. 🔹آخرین جنگی كه آنها سراغ پیغمبر آمدند، جنگ خندق - یكی از آن جنگهای بسیار مهم - بود. همه‌ی نیرویشان را جمع كردند و از دیگران هم كمك گرفتند و گفتند می‌رویم پیغمبر و دویست نفر، سیصد نفر، پانصد نفر از یاران نزدیك او را قتل عام می‌كنیم؛ مدینه را هم غارت می‌كنیم و آسوده برمی‌گردیم؛ دیگر هیچ اثری از اینها نخواهد ماند. 🔸قبل از آن‌كه اینها به مدینه برسند، پیغمبر اكرم از قضایا مطّلع شد و آن خندق معروف را كَند. یك طرف مدینه قابل نفوذ بود؛ لذا در آن‌جا خندقی تقریباً به عرض چهل متر كَندند. ماه رمضان بود. طبق بعضی از روایات، هوا بسیار سرد بود؛ آن سال بارندگی هم نشده بود و مردم درآمدی نداشتند؛ لذا مشكلات فراوانی وجود داشت. سخت‌تر از همه، پیغمبر كار كرد. در كندن خندق، هرجا دید كسی خسته شده و گیر كرده و نمی‌تواند پیش برود، پیغمبر می‌رفت كلنگ را از او می‌گرفت و بنا می‌كرد به كار كردن؛ یعنی فقط با دستور حضور نداشت؛ با تنِ خود در وسط جمعیت حضور داشت. 🔹كفّار، مقابل خندق آمدند، اما دیدند نمی‌توانند؛ لذا شكسته و مفتضح و مأیوس و ناكام مجبور شدند برگردند. پیغمبر فرمود تمام شد؛ این آخرین حمله‌ی قریش مكه به ماست. از حالا دیگر نوبت ماست؛ ما به طرف مكه و به سراغ آنها می‌رویم. 🔸سال بعد از آن، پیغمبر گفت ما می‌خواهیم به زیارت عمره بیاییم. ماجرای حدیبیّه - كه یكی از ماجراهای بسیار پُرمغز و پُرمعناست - در این زمان اتّفاق افتاد. پیغمبر به قصد عمره به طرف مكه حركت كرد. آنها دیدند در ماه حرام - كه ماه جنگ نیست و آنها هم به ماه حرام احترام می‌گذاشتند - پیغمبر به طرف مكه می‌آید. چه كار كنند؟ راه را باز بگذارند بیاید؟ با این موفّقیت، چه كار خواهند كرد و چطور می‌توانند در مقابل او بایستند؟ آیا در ماه حرام بروند با او جنگ كنند؟ چگونه جنگ كنند؟ بالاخره تصمیم گرفتند و گفتند می‌رویم و نمی‌گذاریم او به مكه بیاید؛ و اگر بهانه‌ای پیدا كردیم، قتل‌عامشان می‌كنیم. 🔹پیغمبر با عالی‌ترین تدبیر، كاری كرد كه آنها نشستند و با او قرارداد امضاء كردند تا برگردد؛ اما سال بعد بیاید و عمره بجا آورد و در سرتاسر منطقه هم برای تبلیغات پیغمبر فضا باز باشد. اسمش صلح است؛ اما خدای متعال در قرآن می‌فرماید: «انّا فتحنا لك فتحا مبینا»؛ ما برای تو فتح مبینی ایجاد كردیم. اگر كسانی به مَراجع صحیح و محكم تاریخ، مراجعه كنند، خواهند دید كه ماجرای حدیبیّه چقدر عجیب است. سال بعد پیغمبر به عمره رفت و علی‌رغم آنها، شوكت آن بزرگوار روزبه‌روز زیاد شد. سال بعدش - یعنی سال هشتم - كه كفّار نقض عهد كرده بودند، پیغمبر رفت و مكه را فتح كرد، كه فتحی عظیم و حاكی از تسلّط و اقتدار آن حضرت بود. 🔸بنابراین پیغمبر با این دشمن هم مدبّرانه، قدرتمندانه، با صبر و حوصله، بدون دستپاچگی و بدون حتّی یك قدم عقب‌نشینی برخورد كرد و روزبه‌روز و لحظه‌به‌لحظه به طرف جلو پیش رفت. 📢 بیانات در ۱۳۸۰/۲/۲۸ ______________________ 🇮🇷@shokofehaiEngelab40 「شکوفه های انقلاب」
﷽ 📺 پخش زنده 🔶️گفتار هایی پیرامون تحول معنوی🔶️ با‌سخنرانی: 🔷️ حجت‌الاسلام‌والمسلمین اکبری 🗓 سه شنبه ۲۱ مرداد‌ماه 🕣 ساعت ۱۹:۳۰ 🌐 لینک پخش زنده: https://www.aparat.com/tahavol_manavi/live
🌹حدیث روز اَلزُّهْدُ فِي اَلدُّنْيَا اَلرَّاحَةُ اَلْعُظْمَى ـــــــــــــــــــ❤️ـــــــــــــــــــ بی رغبتی به دنیا بزرگترین آسایش است. ـــــــــــــــــــ📗ـــــــــــــــــــ [غررالحکم ح۱۳۱۶] ______________________ 🇮🇷@shokofehaiEngelab40 「شکوفه های انقلاب」
🗓۲۲ ذی الحجه سالروزشهادت میثم تمار ♦️امام خمینی(ره):پیروان علی و فاطمه و اولاد روحانی و جسمانی آن بزرگواران همواره با حکام جائر مقابله کردند. عماریاسر، عمر مبارک خود را در مقابله گذراند تا سرانجام در سن نود سالگی به دست «فئۀ باغیه» به شهادت رسید. میثم تمار، این زبان گویای اسلام تا آنجا گفت و گفت که جلادان معاویه علیه اللعنه زبانش را بریدند، دستهایش را قطع کردند و بدترین شکنجه‌ها را به او دادند. ۴۱/۱۲/۲۹ ♦️رهبرمعظم انقلاب:درصدر اسلام، آن کسانیکه ممدوح واقع شدند، بیش از آنچه که بخاطر نماز و عبادتشان ممدوح واقع شوند، بخاطر مواضع سیاسی و مجاهدتشان ممدوح واقع شدند. ما ابیذر و عمار و مقداد و میثم تمار و مالک اشتر را کمتر به عبادتشان مدح میکنیم. تاریخ، اینها را به آن مواضع، تعیین کننده میشناسد؛ خیلی از بزرگان که مورد مذمت قرار گرفتند، به خاطر شرب خمر و بی‌نمازی مذمت نشدند؛ به خاطر عدم حضور در آنجائی که حضورشان لازم بود، مذمت شدند. تاریخ، اینجوری ثبت کرده؛ نگاه کنید، ببینید! ۸۹/۱/۱۶ ______________________ 🇮🇷@shokofehaiEngelab40 「شکوفه های انقلاب」 @ebratha_ir
📌 | خدمتِ سختِ خالصانه 🔸هرچه بار سنگين‌تر، هر چه غم و غصه و دغدغه کار بيشتر، ارزش معنوی کار بالاتر، و شايد تأثير آن در روند عمومی تاريخ و تمدن و معرفت بشری و خصوصياتی که در تقدير صحيح عقلانی مورد احترام قرار می گيرد، والاتر و بالاتر. 🔺از اينکه بگذریم، البته ثواب الهی در جای خود محفوظ است که آن فراتر از همه اين‌هاست. يعنی شمايی که با تحمل زحمت، خدمتی را انجام می دهيد، با آن کسی که بدون آن تحمل زحمت، همان خدمت را انجام می دهد، مساوی نيستيد. ما اعتقاد داريم که ثواب خدا، هم بهتر، هم ماندگارتر و هم با ارزش‌تر است 📚دغدغه‌های فرهنگی؛ ص: ۱۶۳ _______________________ 🇮🇷@shokofehaiEngelab40 「شکوفه های انقلاب」
‼️اطلاعیه 🔔🔔🔔 سلام علیکم از طرف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی شریف، سلسله جلسات اعتقادی و معرفتی با سخنرانی حاج آقای علیپور برگزار میگردد. زمان : چهارشنبه ها ساعت : ۱۸:۳۰ 🛃مخاطبین جلسه دانشجویان عزیز و اساتید محترم دانشگاه میباشد. لذا به دانشجویان و اساتید دانشگاه که میشناسید، اطلاع رسانی نموده تا ان شالله از فرمایشات حاج آقای علیپور استفاده نمایند. 📶 عزیزان جهت شرکت در جلسه، از طریق لینک ذیل و با انتخاب گزینه مهمان وارد شوند. لینک برگزاری جلسه در اسکای روم: https://yun.ir/khanevadeh در پایان تاکید میشود، این جلسه صرفا مختص دانشجویان و اساتید دانشگاه میباشد و سایر عزیزان از دیگر جلسات استفاده نمایند. _______________________ 🇮🇷@shokofehaiEngelab40 「شکوفه های انقلاب」
🌹حدیث روز ♦️امام على عليه السلام: 🔸️با چيره شدن بر عادتهاست كه مى توان به بالاترين مقامات رسيد 🔹️بِغَلَبَةِ العاداتِ الوُصولُ إلى أشرَفِ المَقاماتِ 📚غررالحكم حدیث 4300 _______________________ 🇮🇷@shokofehaiEngelab40 「شکوفه های انقلاب」
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹✴️ ویدئوکلیپ "مقاومت" در آستانه ۲۳ مرداد روز مقاومت به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی منتشر شد... 📌بازخوانی بیانات با محوریت _______________________ 🇮🇷@shokofehaiEngelab40 「شکوفه های انقلاب」
🌸شکوفه های انقلاب 🌸
#مبانی #دشمن_شناسی 🔴🔴 پنج دشمن اصلی جامعه نبوی 🔴🔴 🔺دشمن دوم🔺 🔻پنج دشمن اصلی، این
🔴🔴 پنج دشمن اصلی جامعه نبوی 🔴🔴 🔺دشمن سوم🔺 🔻پنج دشمن اصلی، این جامعه‌ی[اسلامی] تازه متولّد شده [درمدینه] را تهدید می‌كنند: 📌 دشمن سوم، یهودیها بودند؛ یعنی بیگانگانِ نامطمئنی كه علی‌العجاله حاضر شدند با پیغمبر در مدینه زندگی كنند؛ اما دست از موذیگری و اخلالگری و تخریب برنمی‌داشتند. 🔸اگر نگاه كنید، بخش مهمی از سوره‌ی بقره و بعضی از سوره‌های دیگر قرآن مربوط به برخورد و مبارزه‌ی فرهنگی پیغمبر با یهود است. چون گفتیم اینها فرهنگی بودند؛ آگاهی‌هایی داشتند؛ روی ذهن‌های مردم ضعیف‌الایمان اثرِ زیاد می‌گذاشتند؛ توطئه می‌كردند؛ مردم را ناامید می‌كردند و به جان هم می‌انداختند. اینها دشمن سازمان‌یافته‌ای بودند. 🔹پیغمبر تا آن‌جایی كه می‌توانست، با اینها مدارا كرد؛ اما بعد كه دید اینها مدارابردار نیستند، مجازاتشان كرد. پیغمبر، بیخود و بدون مقدّمه هم سراغ اینها نرفت؛ هر كدام از این سه قبیله عملی انجام دادند و پیغمبر بر طبق آن عمل، آنها را مجازات كرد. ❌ اوّل، بنی‌قینقاع بودند كه به پیغمبر خیانت كردند؛ پیغمبر سراغشان رفت و فرمود باید از آن‌جا بروید؛ اینها را كوچ داد و از آن منطقه بیرون كرد و تمام امكاناتشان برای مسلمانها ماند. ❌ دسته‌ی دوم، بنی‌نضیر بودند. اینها هم خیانت كردند - كه داستان خیانتهایشان مهم است - لذا پیغمبر فرمود مقداری از وسایلتان را بردارید و بروید؛ اینها هم مجبور شدند و رفتند. ❌ دسته‌ی سوم بنی‌قریظه بودند كه پیغمبر امان و اجازه‌شان داد تا بمانند؛ اینها را بیرون نكرد؛ با اینها پیمان بست تا در جنگ خندق نگذارند دشمن از طرف محلاتشان وارد مدینه شود؛ اما اینها ناجوانمردی كردند و با دشمن پیمان بستند تا در كنار آنها به پیغمبر حمله كنند! یعنی نه فقط به پیمانشان با پیغمبر پایدار نماندند، بلكه در آن حالی كه پیغمبر یك قسمت مدینه را - كه قابل نفوذ بود - خندق حفر كرده بود و محلات اینها در طرف دیگری بود كه باید مانع از این می‌شدند كه دشمن از آن‌جا بیاید، اینها رفتند با دشمن مذاكره و گفتگو كردند تا دشمن و آنها - مشتركاً - از آن‌جا وارد مدینه شوند و از پشت به پیغمبر خنجر بزنند! پیغمبر در اثنای توطئه‌ی اینها، ماجرا را فهمید. محاصره‌ی مدینه، قریب یك ماه طول كشیده بود؛ در اواسط این یك ماه بود كه اینها این خیانت را كردند. پیغمبر مطّلع شد كه اینها چنین تصمیمی گرفته‌اند. با یك تدبیر بسیار هوشیارانه، كاری كرد كه بین اینها و قریش به هم خورد - كه ماجرایش را در تاریخ نوشته‌اند - كاری كرد كه اطمینان اینها و قریش از همدیگر سلب شد. یكی از آن حیله‌های جنگیِ سیاسیِ بسیار زیبای پیغمبر همین‌جا بود؛ یعنی اینها را علی‌العجاله متوقف كرد تا نتوانند لطمه بزنند. بعد كه قریش و همپیمانانشان شكست خوردند و از خندق جدا شدند و به طرف مكه رفتند، پیغمبر به مدینه برگشت. همان روزی كه برگشت، نماز ظهر را خواند و فرمود نماز عصر را جلوِ قلعه‌های بنی‌قریظه می‌خوانیم؛ راه بیفتیم به آن‌جا برویم؛ یعنی حتّی یك شب هم معطل نكرد؛ رفت و آنها را محاصره كرد. بیست‌وپنج روز بین اینها محاصره و درگیری بود؛ بعد پیغمبر همه‌ی مردان جنگی اینها را به قتل رساند؛ چون خیانتشان بزرگتر بود و قابل اصلاح نبودند. 📌 پیغمبر با اینها این‌گونه برخورد كرد؛ یعنی دشمنیِ یهود را - عمدتاً در قضیه‌ی بنی‌قریظه، قبلش در قضیه‌ی بنی‌نضیر، بعدش در قضیه‌ی یهودیان خیبر - این‌گونه با تدبیر و قدرت و پیگیری و همراه با اخلاق والای انسانی از سر مسلمان‌ها رفع كرد. در هیچكدام از این قضایا، پیغمبر نقض عهد نكرد؛ حتّی دشمنان اسلام هم این را قبول دارند كه پیغمبر در این قضایا هیچ نقض عهدی نكرد؛ آنها بودند كه نقض عهد كردند. 📢 بیانات در ۱۳۸۰/۲/۲۸ _________________________ 🇮🇷@shokofehaiEngelab40 「شکوفه های انقلاب」
🌺 24 ذی الحجّه سالروز مباهله پیامبر اسلام (ص) به همراه اهل البیت علیهم السّلام را گرامی می داریم ____________________ 🇮🇷@shokofehaiEngelab40 「شکوفه های انقلاب」
♦️حدیث روز 🌹امام صادق علیه السلام: 🔹️همین باد، اگر چند روزی نوزد همه چیز فاسد و متلاشی می شود 📚الاحتجاج، جلد ۲، صفحه ۲۳۰ _____________________ 🇮🇷@shokofehaiEngelab40 「شکوفه های انقلاب」
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰مباهله؛ صحنه تمایز حق و باطل 💠رهبر انقلاب: روز مباهله، روزی است که پیامبر مکرم اسلام، عزیزترین عناصر انسانی خود را به صحنه میآورد. نکته‌ی مهم در باب مباهله این است: «و انفسنا و انفسکم» در آن هست؛ «و نسانا و نساکم»در آن هست؛ عزیزترین انسانها را پیغمبر اکرم انتخاب میکند و به صحنه میآورد برای محاجه‌ای که در آن باید تمایز بین حق و باطل و شاخص روشنگر در معرض دید همه قرار بگیرد. 🔹هیچ سابقه نداشته است که در راه تبلیغ دین و بیان حقیقت، پیغمبر دست عزیزان خود، فرزندان خود و دختر خود و امیرالمومنین را - که برادر و جانشین خود هست - بگیرد و بیاورد وسط میدان؛ استثنائی بودن روز مباهله به این شکل است. یعنی نشان دهنده‌ی این است که بیان حقیقت، ابلاغ حقیقت، چقدر مهم است؛ میآورد به میدان با این داعیه که میگوید بیائیم مباهله کنیم؛ هر کدام بر حق بودیم، بماند، هر کدام بر خلاف حق بودیم، ریشه‌کن بشود با عذاب الهی. ١٣٨٨/٠٩/٢٢ _____________________ 🇮🇷@shokofehaiEngelab40 「شکوفه های انقلاب」
🌸شکوفه های انقلاب 🌸
🎥 #موشن_گرافیک | مجموعه آن روی سکه (قسمت ۹) ▫️ماجرای یک سقوط؛ آنچه بر سر اقتصاد ایران آمد! ▫️روایتی
28.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| ماجرای یک سقوط (۱۰) ▫️‌‌فصل سوم / قسمت دوم ▫️ماجرای یک سقوط؛ آنچه بر سر اقتصاد ایران آمد! روایتی متفاوت از پول و بانک و واقعیت‌های اقتصاد ایران. _______________________ 🇮🇷@shokofehaiEngelab40 「شکوفه های انقلاب」
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬نماهنگ در وصف امام زمان (عج)😔 🔶عاشقی دردسری بود نمیدانستیم.... 🏳 صابر خراسانی _______________________ 🇮🇷@shokofehaiEngelab40 「شکوفه های انقلاب」
🌸حدیث روز 🌷امام على عليه السلام: 🔹️هر كه با دانش خلوت كند، از هيچ خلوتى احساس تنهايى نكند ♦️مَن خَلا بِالعِلمِ لَم توحِشهُ خَلوَةٌ 📚غررالحكم حدیث8125 _______________________ 🇮🇷@shokofehaiEngelab40 「شکوفه های انقلاب」