eitaa logo
خانه تخصصی هنر و ادبیات کودک و نوجوان
179 دنبال‌کننده
267 عکس
25 ویدیو
38 فایل
هنر و ادبیات کودک و نوجوان #ادبیات_کودک #شعر #داستان #نقد ارتباط با مدیر @masoommoradii
مشاهده در ایتا
دانلود
📢 | *شهروند دانا* 📚 برنامه‌های متنوع در راستای توسعه و ترویج فرهنگ شهروندی و مطالعه 📕اهدای کتاب به مدارس همراه با زنگ کتاب 📗اجرای نمایش شهروندی 📘معرفی کتاب خوب و کتابخانه 📙عضویت نیم‌بها در کتابخانه‌ها 📕نمایشگاه بهترین‌ها از دورریختنی‌ها 📗نمایشگاه نقاشی 📘نمایشگاه و فروشگاه کتاب 📙نمایشگاه کتاب‌های دست‌ساز 📆 ۱۹ تا ۲۳ آبان ۱۴۰۳ 📌 مدارس ابتدایی سطح شهر •┈┈•••✾•••✾•••┈┈• ⭕️ 🔺 سروش پلاس https://splus.ir/farhangishiraz 🔻 ایتا https://eitaa.com/farhangishiraz 🔺 بله https://ble.ir/farhangishiraz 🔻اینستاگرام https://www.instagram.com/farhangi.shiraz?igsh=YzAwZjE1ZTI0Zg==
به نام هستی بخش کمیسیون خلاقیت و نوآوری انجمن تخصصی کودک و رسانه *به مناسبت روز کتاب و کتابخوانی* برگزار می کند: موضوع این نشست: *خلاقیت و نوآوری در تولید وانتشار مجلات و کتابهای ویژه کودکان ونوجوانان ، با رویکرد تولیدات مشترک بین المللی* 🗣️ دبیر : آقای دکتر ناصر اسدی دکترای علوم ارتباطات و مدرس دانشگاه 🗣️ کارشناس : آقای دکتر علیرضا رحیمی متخصص و مدرس تعلیم و تربیت مدیر انتشارات سروش مولف بیش از ۶۰ عنوان کتاب 🗣️ کارشناس : آقای مجید راستی نویسنده کودک با ۲۵ سال فعالیت مستمر درحوزه کودکان درگروه های کودک سیما و نشریات ویژه کودکان 🕗 تاریخ برگزاری: چهارشنبه ۲۳ آبانماه ۱۴۰۳ از ساعت ۲۰ تا ۲۲ 🌐 در گوگل میت به نشانی: https://meet.google.com/sza-teuj-zaz *انجمن تخصصی کودک و رسانه* www.koodak.tv
پادکست این نشست را در رادیو پادکست بشنوید👇👇👇 https://ble.ir/radiopodcast_koodakoresane
🚨اولین کنگره ے ملے شعر ایمنے و آتش نشانے با همکارے سازماט آتش نشانے تهراט برگزار مے کنـב 📌: ایمنی و آتش نشانی ایثار آتش نشانان سازمان آتش نشانی شهدای آتش نشان 📌 شعر کلاسیک شعر نو شعرکودک و نوجوان ترانه 📌: ذکر مشخصات صاحب اثر همراه با شماره تماس فایل ها به صورت ورد و فوت BNazanin دبیر خانه حق چاپ آثار در یک مجموعه و استفاده در سایر برنامه های سازمان را دارد. حضور افراد برگزیده در مراسم اختتامیه الزامی ست. 📌 :   نفر اول :تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی  80.000.000 ریال نفر دوم :تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی  70.000.000 ریال نفر سوم :تندیس، لوح تقدیر و جایزه نقدی  60.000.000 ریال شایسته  تقدیر : لوح تقدیر و جایزه نقدی  30.000.000 ریال شایسته تقدیر : لوح تقدیر و جایزه نقدی  30.000.000 ریال 📌 : شماره ی ۰۹۲۱۲۳۸۶۱۴۷༺ایتا،بله،تلگرام سرکار خانم ندا نوروزی مهلت ارسال آثار: پایان آذرماه ۱۴۰۳ کانال در ایتا؛ @Farakhanesher
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 | آیین پایانی جشنواره ملی ادبیات کودک و نوجوان شیراز 📚با معرفی آثار برگزیده و شایسته تقدیر رمان نوجوان ایران ✏️با حضور بزرگان ادبیات کودک و نوجوان کشور: مصطفی رحماندوست، فرهاد حسن‌زاده، جمشید خانیان، احمداکبرپور، عباس جهانگیریان، حمیدرضا شاه‌آبادی و ... 📌 چهارراه حافظیه، تالار حافظ شیراز 📆 چهارشنبه‌ ۲۳ آبان ۱۴۰۳ ⏰ ساعت ۱۵:۰۰ تا ۱۷:۰۰ •┈┈•••✾•••✾•••┈┈• ⭕️ 🔺سروش+🔻بله🔺روبیکا 🔻اینستاگرام
🔻نشست تخصصی حضرت نجمه خاتون(س) در آیینه‌ی ادبیات کودک و نوجوان 📚همراه با بررسی مجموعه «ستاره های آسمان من» 🔹 با موضوع حضرت نجمه خاتون(س) و خانواده حضرت معصومه(س) 🔸با حضور: حجت الاسلام سیدمحمد مهاجرانی استاد مسلم ناصری مجری کارشناس: علی باباجانی ⏰زمان: چهارشنبه ۲۳ آبان ساعت ۱۵:۳۰ 🏠مکان: قم، خیابان شهدا(صفاییه)، نبش کوچه ۱۷، نگارستان اشراق 💡 | اطلاع‌رسانی اخبار و رویدادهای فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی: 🆔 @eshragh_news
📢 | کارگاه شعر کودک ✏️جشنواره ملی ادبیات کودک و نوجوان شیراز 🎓 با حضور: شاعر خاطرات کودکی چند نسل، استاد مصطفی رحمان‌دوست 📆 پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۳ ⏰ ساعت ۸:۳۰ تا ۱۰:۰۰ 📌 سازمان اسناد و کتابخانه ملی مرکز فارس، طبقه منفی یک، سرای سخن 🚨نام‌نویسی و توزیع کارت ورود به کارگاه در حاشیه آیین پایانی جشنواره ملی ادبیات کودک و نوجوان شیراز، انجام می‌شود.🚨 •┈┈•••✾•••✾•••┈┈• مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز. ⭕️ حضور در کارگاه با کارت ورودی امکان‌پذیر است
✏️جشنواره ملی ادبیات کودک و نوجوان شیراز 🎓 با حضور حمیدرضا شاه‌آبادی 📆 پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۳ 📌 سازمان اسناد و کتابخانه ملی مرکز فارس، طبقه منفی یک، سرای سخن 🚨نام‌نویسی و توزیع کارت ورود به کارگاه در حاشیه آیین پایانی جشنواره ملی ادبیات کودک و نوجوان شیراز، انجام می‌شود.🚨 •┈┈•••✾•••✾•••┈┈• مرکز مطالعات ادبیات کودک دانشگاه شیراز. ⭕️ حضور در کارگاه با کارت ورودی امکان‌پذیر است
هدایت شده از پرویزن
"تفاوت نقد ادبی و خلق ادبی" همواره در تاریخ ادبیات جهان، بین منتقدان و ادیبان در این‌سو و خالقان ادبی(نویسندگان و شاعران) در آن‌سو، اختلاف نظر و جدال بوده است. چخوف منتقدان را به خرمگس تشبیه می‌کند و رنه ولک در کتاب تاریخ نقد جدید، صدها نظر گوناگون و گاه متضاد در این حوزه مطرح کرده است. باید منصفانه گفت که متناسب با مکاتب ادبی مختلف و بوطیقاهای گوناگون، وضعیت و جایگاه نقد و آفرینش با هم متفاوت است. برای مثال در مکتب کلاسیسیم یا ادبیات بازگشت یا بر اساس تعریف کسانی چون: نظامی عروضی و شمس قیس رازی و دیگران، خلق ادبی با آموزش و آگاهی صورت می‌گیرد، بر این اساس منتقد ادیب می‌تواند پس از آموزش آیین و مقدمات نویسندگی و شاعری، خالقی توانمند باشد. نشانه‌های این نگره را در اشارات ابن سینا و اساس الاقتباس خواجه نصیر توسی و حدائق السحر رشید وطواط و کتاب‌های آیین دبیری و حتی بوطیقای ارسطو نیز می‌توان دید. اگر از نظر رمانتیک‌ها و سمبولیست‌ها و مکاتب ادبیِ انتزاع‌گرا بنگریم، فاصله‌ی نقد و خلق ادبی بسیار زیاد و به‌اندازه‌ی دره‌هایی عمیق و تودرتوست. فارغ از تایید یا تکذیب اين نگاه‌های مختلف در این یادداشت، باید گفت که قطعا جهان نقد و خلق تفاوت‌هایی جدی با هم دارد. هرچه به خلق ادبی اصیل نزدیک می‌شویم زمینه‌های ناخودآگاه و استعداد و جوشش افزونی می‌یابد و هرچه به ساحت نقد و ارزیابی و آموزش هنر وارد می‌شویم، دانش و کوشش و خودآگاه جدی می‌شود. پس در غالب موارد می‌توان گفت که منتقد دقیق و موفق حتما نباید خالق ادبی باشد و خالق نیز نباید نقد بداند. البته آفرینشگری منتقد برخی زوایای پنهان نقد را بر او گشوده می‌کند، همچنانکه دانش نویسنده یا شاعر می‌تواند برخی کاستی‌ها و آسیب‌های شعر یا داستان او را برطرف کند. از این منظر باید گفت که اغلب خالقان ادبی منتقد نیستند و اغلب منتقدان خالق. مگر اینکه بتوانند ساحت و مرزهای جداگانه‌ی هریک را بشناسند؛ چنانکه در مواردی استثنا از ادبیات معاصر چون: رضا براهنی و شفیعی کدکنی و تاحدودی میرصادقی و قیصر امین‌پور و دیگرانی هر دو سویه را با تفاوت اهمیت و موفقیت می‌توان دید. جز این باید گفت که عمق سویه‌های خودآگاه و ناخودآگاه در ادبیات داستانی و شعر متفاوت است. اگر هنر را آمیخته‌ای از فن و خلاقیت بدانیم، بُعد "فنی" اثر را منتقد می‌تواند بیاموزد و بیاموزاند اما بُعد خلقی اثر درونی و غیر آموختنی است. به قول سنایی: "عشق آمدنی بود نه آموختنی" تفاوت شعر و داستان نیز در همین است که شعر بُعد جوششی و درونی بیشتری دارد، پس کمتر آموزشی است و داستان بعد فنون و صناعتی غالبی دارد، پس آموزش‌پذیرتر است. بر این اساس هرچه آموزش‌پذیری در هنری برجسته‌تر شود، جایگاه نقد و اعتماد به منتقد در آن افزونی می‌یابد. گزاره‌ی پایانی آنکه در نقد ادبی تخصص و تکثر دیدگاه دو سویه‌ی جدی است. همچنین معنامندی و تعهد چیزی متفاوت با دانش ادبی و نقد و قوت اثر و فرم صحیح آن است. پس هر نویسنده یا شاعری نمی‌تواند در ساحت نقد و آموزش هنر صاحب صلاحیت باشد. https://eitaa.com/mmparvizan
"ادبیات انقلاب/ انقلاب ادبی" چهارشنبه‌ی گذشته، جشنواره‌ی سالانه‌ی ادبیات کودک و نوجوان، با معرفی نویسندگان برتر، در تالار حافظ شیراز برگزار شد و من، به سبب مسئولیت دانشگاهی مهمان و حاضر در این نشست بودم. به محض مشاهده‌ی برگزیدگان و مهمانان، به این فکر فرو رفتم که چرا نام نویسندگان کودک و نوجوان ادبیات انقلاب اسلامی در فهرست برگزیدگان نیست. هرچند از نظر من، اگر دایره‌ی ادبیات انقلاب اسلامی را گسترش دهیم، بسیاری از این نویسندگان، خالق آثاری درخشان در حوزه‌ی ادبیات انقلاب اسلامی‌اند؛ با این‌حال در زیر به چند گزاره‌ در این حوزه اشاره خواهم کرد. ۱_ ادبیات انقلاب اسلامی را نمی‌توان صرفا به ادبیات دفاع مقدس یا ادبیات جنگ یا ادبیات مدافع انقلاب اسلامی محدود کرد. ادبیات انقلاب اسلامی، ادبیاتی است که در چارچوب زمانی انقلاب اسلامی یا با حمایت مستقیم و غیرمستقیم آن یا در چارچوب نیازهای مربوط به مخاطبان آن خلق شده باشد. از آنجا که جهان کودکان و نوجوانان ایران عصر پس از انقلاب، ساحت‌های گوناگون معنوی، اعتقادی، سیاسی و اجتماعی و فردی دارد، هرگونه اثری را که جریان اندیشگانی پس از انقلاب رد نمی‌کند، ادبیات انقلاب اسلام می‌توان دانست. ۲_ از میان برگزیدگان جشنواره، برخی چون هوشنگ مرادی کرمانی، علاوه بر سطح هنری آثارش، به‌خوبی توانسته فرهنگ ایرانی را نیز در بسیاری از داستان‌های نوجوانانه‌ی خود، نمایندگی کند. پس به‌درستی او را می‌توان الگویی مناسب برای داستان نوجوان ایرانی پس از انقلاب دانست. عضویت او در فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی، خود موید همین جایگاه زبانی و معنوی است. فرهاد حسن‌زاده نیز در رمان "هستی" نوعی نگاه خاص به ادبیات جنگ را خلق کرده؛ نکته‌ای که اغلب منتقدان و پژوهشگران ادبیات را از حوزه‌های مختلف را به تحسین این اثر، دست کم از منظر مواجهه‌ی نوجوان و جنگ بر انگیخته است. ۳_ نکته‌ی سوم در آثار برگزیده، غلبه‌‌ی جنبه‌های فرمی و زبانی بر ابعاد معناگراست؛ زاویه‌ای از نقد که برخی منتقدان ادبیات انقلاب اسلامی را بر برخی از این آثار بر انگیخته است. ضمن تایید این نکته که برخی از این نویسندگان، در کارنامه‌ی خود آثاری را خلق کرده‌اند که از منظرهای اندیشه‌های ایرانی_ اسلامی یا نگاه تربیتی به نوجوان، انتقادهایی گاه جدی بر آن‌ها وارد است؛ باید دانست که از نظر فرمی و زبانی، بسیاری از این نویسندگان، فاصله‌ای درخشان و بعید با برخی نویسندگان ادبیات انقلاب اسلامی، با نگاه ایدئولوژی‌زده‌ی آن دارند. از آسیب‌های جریان رمان نوجوان انقلاب اسلامی، نخست ضعف زبانی و پلشتی واژگانی است، آسیبی که در آثار برگزیده کمتر دیده می‌شود. کمی تسلط نویسندگان ادبیات انقلاب بر امکانات زبان، نکته‌ای است که باید آن‌را جدی گرفت و برای بهبود آن کوشید. البته در آثار برخی نویسندگان چون: سید مهدی شجاعی و داوود امیریان و آثار نوجوان‌پسند رضا امیرخانی و گاه محمدرضا بایرامی، وسواس در انتخاب زبان تا حدودی دیده می‌شود. از دیگر کاستی‌های رمان نوجوان انقلاب، کمی توجه در انتخاب درون‌مایه‌ی برای جهانی شدن و جلب نظر مخاطب بین‌المللی است. علاوه بر این ایرادهای جدی در شخصیت‌پردازی و پیرنگ سست را در تعدادی از رمان‌های پرفروش این حوزه می‌توان دید. ۴_ ادبیات اصیل انقلاب اسلامی، باید این حکمت از امیرمؤمنان را پیشِ چشم قراردهد که بزرگ‌ترین شاعر را منصفانه امرووالقیس نامید؛ هرچند از نظر معنا منتقد او بود. نویسندگان انقلابی باید به اعتبار عبارت "الحکمه ضاله المؤمن" به جای دخالت دادن نقدهای ایدئولوژیک در مباحث صناعتی و فرمی داستان، در آموختن مسائل زبانی، آغوش خود را بر تخصص نویسندگان دیگر شاخه‌ها بگشاید و به‌جای تلاش برای حذف آنان، بکوشد ضمن حفظ جنبه‌های انقلابی و معنوی خود، فرم را بیاموزد و به‌جای خلق آثار شعارزده و زودمصرف، به خلق آثاری عمیق و جهانی بپردازد؛ چنانکه در دهه‌های اخیر کسانی چون: احمد دهقان و مجید قیصری و دیگران، توانسته‌اند به جلوه‌هایی از آن دست یابند. سخن آخر اینکه "ادبیات انقلابی" در کنار تمام ویژگی‌های مثبت معنایی‌اش، به انقلابی ادبی نیازمند است. دکتر محمد مرادی رئیس دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شیراز
رقابت سخت انیمیشن‌ درون و بیرون ۲ * و * ربات وحشی * برای اسکار امسال استودیوها خواستار دریافت جوایز اسکار برای کارتون درون و بیرون ۲ و کارتون جدید ربات وحشی در دسته‌های فراتر از بهترین انیمیشن هستند. آیا رای‌دهندگان این آثار را میپذیرند؟ Awards Circuit: امسال، یک سال بی‌نظیر برای هنر انیمیشن است و شایسته است که بیش از یک اثر در دسته بهترین فیلم پذیرفته شود. آیا آکادمی آماده است تا به بیش از یک انیمیشن در این دسته رأی دهد؟ سال فوق‌العاده‌ای برای انیمیشن‌ها بوده است؛ هنرمندان از این رسانه برای روایت داستان‌هایی درباره ربات‌ها، گربه‌ها، حلزون‌ها و طیف کاملی از احساسات انسانی استفاده کرده‌اند. این فیلم‌ها به اندازه درام‌ها، موزیکال‌ها و حماسه‌های تاریخی که معمولاً به عنوان مدعیان اصلی اسکار شناخته میشوند، جسور و نوآور هستند. اما متأسفانه، این آثار هنوز از سطح توجه مشابهی از سوی منتقدان و کارشناسان برخوردار نیستند. اگر زمانی برای تغییر باشد، همین حالاست. دو غول انیمیشن‌سازی، یعنی دریم‌ورکس انیمیشن و پیکسار، کارزارهای تبلیغاتی خود را برای جوایز اسکار در مورد ربات وحشی و درون و بیرون ۲ آغاز کرده‌اند. این آثار به احتمال زیاد نامزدی بهترین انیمیشن را کسب خواهند کرد. اما هدف آن‌ها فراتر از این است و قصد دارند در دسته‌های اصلی، به ویژه بهترین فیلم، نیز رقابت کنند. و چرا نباید این‌گونه باشد؟ چرا نه هر دو؟ به‌ویژه، ربات وحشی به‌تازگی جایزه منتخب تماشاگران جشنواره فیلم ساوانای SCAD را از آن خود کرد و در رقابتی نفس‌گیر، ۱۲۲ فیلم داستانی دیگر را پشت سر گذاشته است.
بیانیه انجمن تخصصی کودک و رسانه در پی بمباران ساختمان کانال تلویزیونی کودکان طه با کمال تأسف و اندوه عمیق، انجمن تخصصی کودک و رسانه حمله وحشیانه و غیرانسانی دشمن صهیونیستی به ساختمان * کانال تلویزیونی کودکان طه * را که با هدف خاموش کردن صدای شادی و امید کودکان صورت گرفته است، قویاً محکوم می‌کند. این اقدام جنایتکارانه که پس از هدف قرار دادن عمدی کودکان، نوزادان، مدارس و مهدکودک‌ها صورت گرفته است، نشان از ماهیت پلید و بی‌رحم این رژیم کودک کش دارد. حمله به یک شبکه تخصصی برنامه‌های کودک که وظیفه خطیر شاد کردن دل کودکان و تزریق امید به آینده آن‌ها را بر عهده دارد، نقض آشکار تمام کنوانسیون‌های بین‌المللی و قوانین انسانی است که حق زندگی، تحصیل و امنیت کودکان را تضمین می‌کند. این اقدام وحشیانه نه تنها کودکان بی‌گناه را هدف قرار داده است، بلکه به صورت مستقیم به روحیه و روان جامعه آسیب وارد کرده و تلاش‌های جامعه بین‌المللی برای ایجاد یک محیط امن و شاد برای کودکان را ناکام گذاشته است. * انجمن تخصصی کودک و رسانه از همه موسسات رسانه‌ای، اتحادیه‌های حرفه‌ای و انجمن‌های بین‌المللی حقوق کودک می‌خواهد که این تجاوز آشکار را محکوم کرده و اقدامات جنایتکارانه دشمن علیه کودکان و دوران کودکی را افشا کنند. * ما از جامعه جهانی می‌خواهیم که در برابر این جنایت سکوت نکند و با اقدامات عملی، از کودکان بی‌پناه دفاع کند. همچنین از همه رسانه‌ها می‌خواهیم که با پوشش گسترده این جنایت، آگاهی جهانی را نسبت به این فاجعه انسانی افزایش دهند. ما بر این باوریم که کودکان آینده سازان هر جامعه‌ای هستند و باید از تمامی حقوق خود برخوردار باشند. حمله به کودکان، حمله به آینده بشریت است. با هم صدای اعتراض خود را بلند کنیم تا این جنایات هرگز تکرار نشود. * انجمن تخصصی کودک و رسانه * ۱۵ نوامبر ۲۰۲۴
امروز می‌خوام درمورد یکی دیگه از تیپ‌های شخصیتی کودکان براتون صحبت کنم. تیپ شخصیتی حسی حرکتی. برای قصه گفتن بهتر و موثرتر باید این تیپ رو بشناسیم پس با من همراه باشید و صوتی که در ادامه می‌آد رو بشنوید. راستی شما می‌تونید در زمینه ادبیات و کودکان هر سوالی دارید از ما بپرسید و یا بخواید تا براتون محتوا تهیه کنیم. معصومه مرادی
🎓 «پژوهانه»؛ طرحی برای حمایت مالی از پایان‌نامه‌های مرتبط با بازی‌های دیجیتال بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در قالب طرح «پژوهانه» از پایان‌نامه‌های مقطع ارشد و دکتری در حوزه‌های مرتبط با بازی‌های دیجیتال حمایت مالی می‌کند. ▪️محورهای اعلام شده برای موضوعات پایان‌نامه به شرح زیر است: 🖋️بازی‌های دیجیتال و فناوری‌های نوظهور 🖋️بازی‌های دیجیتال، مدل‌های کسب‌وکار و توسعه اقتصادی 🖋️آینده بازی‌های دیجیتال، روندها و پیشران‌های اثرگذار 🖋️طراحی مدل‌های محتوای بومی در بازی دیجیتال 🖋️تنظیم‌گری و حکمرانی بازی‌های دیجیتال 🖋️مطالعه اثرگذاری بازی‌های دیجیتال در حل مسائل (بازی‌های جدی) 🖋️واکاوی کیفی رفتارشناسی بازیکنان بازی‌های دیجیتال در ایران 🎁 به پنج طرح پیشنهادی برتر، پس از داوری علمی در دوره دکتری تا سقف 100 میلیون ریال پژوهانه و در دوره کارشناسی ارشد تا سقف 80 میلیون ریال پژوهانه تعلق می‌گیرد. ▪️گفتنی است این طرح مربوط به پایان‌نامه‌هایی است که پروپوزال آن تصویب شده و در مرحله نگارش است. ▪️دانشجویان علاقه‌مند تا تاریخ 1403/10/01 فرصت دارند طرح‌های پیشنهادی خود را به نشانی : info@direc.ir ارسال کنند. ☎️ جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۲۱۸۸۳۱۰۲۲۲ داخلی 132 و 135 تماس حاصل فرمائید. 🔎 *بازی‌پژوهی (مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال)* 🌐 [DGRC](https://www.dgrconf.com/fa/) 🎮 @direc_ircg
💠 | سومین جشنواره سراسری فرهنگی و هنری نماز با عنوان ” فجر تا فجر” ▫️مخاطبان: - گروه سنی ۹ تا ۱۲ سال - گروه سنی ۱۳ تا ۱۸ سال - گروه سنی ۱۹ سال و بالاتر ▫️قالب های جشنواره: - رسانه های مجازی - رسانه های صوتی - رسانه های تصویری - عکس و گرافیک - ادبیات منظوم، داستانی و نمایشی - برنامه های کاربردی (اپلیکیشن) 🔅بخش ویژه: تولید آثار با بهره گیری از هوش مصنوعی و طنز مشاهده موضوعات و جزئیات قالب ها ▫️شرایط عمومی و اختصاصی آثار ▫️مهلت ارسال و شرایط آثار: تا ۱۵ دی ماه ۱۴۰۳ از طریق شبکه فعالان دیجیتال به نشانی platzaar.ir/namaz ▫️اعلام نتایج: بهمن ماه ۱۴۰۳ ▫️ارتباط با دبیرخانه جشنواره: ☎️ تلفن : ۸۶۰۳۷۵۰۶-۰۲۱ ✉️ سامانه پیامک: ۱۰۰۰۰۱۷ 🌐 پایگاه اطلاع رسانی: namaz.ir 🆔 کانال های جشنواره: @noor_namaz 📥 دریافت فایل با کیفیت پوستر ‌🔍 عضویت در کانال نماز👇 https://eitaa.com/joinchat/3026911236Ca734b82e23
🔻فراخوان دریافت آثار نویسندگان نوقلم در حوزه‌ی کودک و نوجوان گروه دستنوشته‌ی بزرگسالان براى كودكان و نوجوانان شورای کتاب کودک  از نویسندگان نوقلم در حوزه‌ی کودک و نوجوان دعوت می‌کند تا در صورت تمایل آثار خود را برای بررسی به این گروه ارسال کنند. گروه «دستنوشته بزرگسالان براى كودكان و نوجوانان» بیش از سی سال است که در شورای کتاب کودک فعالیت دارد. اين گروه با هدف؛ شناخت، هدایت و تشویق نویسندگان نوقلمی که آثار منتشر شده ندارند، تشکیل شده است تا فرصتی برای رشد و شکوفایی این نویسندگان در حوزه ادبیات کودک و نوجوان فراهم شود. اگر دستنوشته‌هایی در حوزه‌ی کودک و نوجوان دارید و مایل هستید که بررسی شود، می‌توانید برای این گروه ارسال کنید. این حرکت سر آغاز آشنایی بیشتر شما با فعالیت‌های شورای کتاب کودک و همچنین آثار ادبی مناسب کودک و نوجوان را فراهم می‌کند و افق‌های تازه‌ای را برای شناخت آن می‌گشاید. پس از بررسی آثار در گروه، آثار برتر برای داوری به کمیته‌ی جوایز شورای کتاب معرفی می‌شوند.   به اثر منتخب گروه داوری، لوح تقدیر معصومه سهراب (مافی) اهدا می‌شود. ✅شرایط آثار ارسالی -  پدیدآورنده‌ اثر منتشر شده نداشته باشد -  اثر تالیف باشد -  اثر کمک آموزشی نباشد - اثر تایپ شده باشد ✅آثار ارسالی دارای مشخصات: نام، نام خانوادگی، سن، تحصیلات، جنسیت، شغل، تاهل، تعداد فرزند، محل سکونت، میزان و شیوه‌ی آشنایی باشورای کتاب کودک، آشنایی با منابع ادبیات کودک و کتاب‌های کودکان( چند نمونه نام ببرید) باشد. ✅ارسال آثار به آدرس ایمیل: N.jabbari.cbc@gmail.com ✅ارسال از طريق واتس‌اپ و يا تلگرام شماره تماس: 09126089325 ناهید جباری @shorayeketabekoodak https://instagram.com/cbc.1341
💠 به‌ مناسبت روز جهانی کودک 📜 خاله سوسکه؛ قصه های عامیانه و ادبیات کودک با حضور: دکتر لاله آتشی استادیار بخش زبان‌های خارجی و زبان‌شناسی دانشگاه شیراز 🕘 تاریخ و زمان برگزاری: دوشنبه ۲۸ آبان ماه ساعت 12:30 الی 14 ⭕️ سالن کنفرانس دانشکدهٔ ادبیات و علوم انسانی، طبقهٔ 4 ورود برای تمامی دانشجویان رایگان است 🆔 @shirazUN
پنج شنبه ۱ آذرماه همین فردا با نقد و رونمایی کتابم که عاشقانه دوستش دارم با شما خواهم بود. آدرس : کتابخانه ی عمومی شهید دستغیب شیراز ساعت ۱۰:۳۰صبح منتظرتان هستم☺️
در جلسه نقد و پژوهش انجمن نویسندگان مطرح شد ارتباط منتقدان ادبیات کودک ایران با جهان اندک است ششمین جلسه نقد و پژوهش ۲۹ آبان در انجمن نویسندگان کودک و نوجوان برگزار شد. منتقدان در ششمین جلسه نقد و پژوهش انجمن نویسندگان کودک و نوجوان  به ارایه گزارش فعالیت‌ها و دیدگاه‌های خود پرداختند. همچنین در این برنامه دو نشریه تخصصی ادبیات کودک مورد بررسی قرار گرفت. در این جلسه اولین شماره دو فصلنامه فارسی و کردی نقد ادبیات کودک و نوجوان مورد بررسی قرار گرفت. آرش مهربان، دبیر کارگروه مطالعات ادبیات کودک دانشگاه سنندج و سردبیر این نشریه گزارشی از اهداف و برنامه‌های این نشریه ارایه کرد و از برگزاری کنفرانس ملی نقد ادبیات کودک توسط این نشریه و پژوهشکده کردستان‌شناسی دانشگاه سنندج در سال آینده خبر داد. محمود برآبادی نویسنده پیشکسوت و عضو گروه لاکپشت پرنده از خاطرات چاپ اولین کتابش در سال ۱۳۵۴ و اولین نقدش در سال ۱۳۵۸ سخن گفت و به سخنرانی اخیر خود با عنوان «ضرورت پرداختن به پشتوانه‌های تاریخی برای مخاطب کودک و نوجوان» اشاره کرد. فاطمه رضایی و طلیعه اصفهانی‌نیا پژوهش‌های خود را با موضوع «باور به معجزه در رمان‌های نوجوان دارای شخصیت معلول» و   «آسیب‌شناسی رمان نوجوان دهه نود» معرفی کردند. بخشی از این جلسه به بررسی نشریه بین‌المللی  مطالعات ادبیات کودک اختصاص داشت که توسط فریده خرمی مورد پژوهش قرار گرفته بود. وی ابتدا به معرفی انجمن بین‌المللی مطالعات ادبیات کودک و نوجوان پرداخت  و‌ گفت این انجمن از زمان تاسیس در سال ۱۹۷۰ تا کنون با حمایت از پژوهش‌ها، برگزاری همایش دو سالانه، انتشار نشریه و دیگر اقدامات به مهم‌ترین نهاد ادبیات کودک تبدیل شده است. نشریه این انجمن نیز از سال ۲۰۰۸ منتشر می‌شود که کارکرد و حدود شماره‌های مختلف و بخش‌های هر شماره در سایت انجمن آمده است‌. خرمی از روزآمدی و نوآوری مقالات نشریه و جای خالی منتقدان ایرانی در آن سخن گفت و ارتباط منتقدان ایرانی با جهان را ناکافی دانست. در ادامه سیدعلی کاشفی خوانساری، عضو ایرانی انجمن بین‌المللی مطالعات ادبیات کودک درباره جایگاه جهانی این انجمن و نحوه عضوگیری آن توضیحاتی ارایه داد. اسماعیل امینی، مقصود نعیمی ذاکر، مصطفی خرامان، علیرضا مرتضوی کرونی، فرمهر منجزی، ناهید معتمدی، مهدی ابراهیمی لامع، محمدامین عارف خطیبی و شهلا انتظاریان، دیگر منتقدان و نویسندگان حاضر در جلسه نیز  به ارایه دیدگاه‌های خود پرداختند. جلسات نقد و پژوهش ادبیات کودک هر دوهفته یکبار در انجمن نویسندگان کودک و نوجوان برگزار می‌شود و در بخشی از هفتمین جلسه در روز سه‌شنبه ۱۳ دی‌ماه کتاب یک باغ پر از گل با موضوع مبانی شعر خردسال مورد بررسی قرار خواهد گرفت. شهرزاد؛ نوشته‌هایی از سیدعلی کاشفی خوانساری
*🙋🏻‍♀️رادیوپادکست کودک و رسانه🙋🏻‍♂️ کانال اختصاصی انجمن تخصصی کودک و رسانه* *🌞سلسله وبینارهای تخصصی به مناسبت هفته کودک و هفته نوجوان* عنوان وبینارها: *ارتقا کیفیت آثار رسانه ای کودک و نوجوان، با رویکرد تولیدات مشترک بین المللی* موضوع این وبینار: *“ از وحی تا تصویر” بررسی تولیدات رسانه ای بین المللی کودک، با محوریت قرآن کریم* *🙋🏻‍♀️رادیوپادکست کودک و رسانه🙋🏻‍♂️ کانال اختصاصی انجمن تخصصی کودک و رسانه پادکست این نشست رو در نشانی زیر بشنوید. *https://ble.ir/radiopodcast_koodakoresane
بازی های رایانه ای از حیث مقایسه با رسانه های دیگر, ویژگی هایی دارند که این ویژگی ها باعث شده تا در بین رسانه ها در نوک هرم تأثیرگذاری باشند. در واقع بازی های رایانه ای یکی از کارآمدترین رسانه ها جهت اثرگذاری و شکل دهی افکار عمومی و همراه کردن ذهن مخاطبین خود, به خصوص کودکان و نوجوانان به عنوان مخاطبان اصلی, با اهداف نظام های سلطه است. در این مقاله ابتدا سعی می کنیم, به جایگاه بازی های رایانه ای و تاثیری که بر ذهن مخاطبین خود می گذارد, بپردازیم. سپس کاربردهای فرهنگی, سیاسی-امنیتی و جاسوسی بازی های رایانه ای را با تحلیل و بررسی مصادیقی از این بازی ها تبیین می نماییم. نتایج به دست آمده از تحلیل های صورت گرفته, نشان می دهد که کشورمان به دلیل داشتن دو عنصر قدرتمند یعنی فرهنگ اسلامی و موقعیت سیاسی, محور اصلی این بازی ها قرار گرفته است. بنابراین نیازمند به ایجاد یک فرهنگ جدید در حوزه مصرف بازی های رایانه ای در کشور هستیم تا با آگاهی بخشی و مدیریت مصرفی درست از آسیب ها و تهاجمات در حوزه های مختلف جلوگیری نماییم. مقاله زیر به این بحث مهم پرداخته است 👇👇
*نخستین همایش ملی سیاستگذاری هنر در ایران* 🔍محورهای فراخوان: ✏سیاست‌گذاری هنر و حکمرانی ✏سیاست‌گذاری هنر و وفاق ملی ✏سیاست‌گذاری هنر و عدالت فرهنگی و آموزشی ✏سیاست‌گذاری هنر و استراتژی فرهنگی ✏سیاست‌گذاری هنر و دیپلماسی هنر ✏سیاست‌گذاری هنر و برنامه‌های توسعه ✏سیاست‌گذاری هنر و اقتصاد ✏سیاست‌گذاری هنر و سواد هنری ✏سیاست‌گذاری هنر و رسانه‌های نوین، ✏سیاست‌گذاری هنر و آینده‌پژوهی ✏سیاست‌گذاری هنر در سایر کشورها، ✏سیاست‌گذاری هنر و آموزش هنر ✏سیاست‌گذاری هنر و مدیریت هنری ✏سیاست‌گذاری هنر و مصرف هنر 📥ارسال چکیده مقالات نهایت تا ۱۵ دی ۱۴۰۳ و اصل مقالات تا ۱۵ بهمن به نشانی www.napconf.ir ⏳زمان اعلام نتایج نهایی ۳۰ دی ۱۴۰۳ *بخش های ویژه:* واکاوی عملکرد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهادهای دولتی/تجربه نگاری سیاست گذاران شاخص
*نرم افزار تمرین ذهن و تقویت حافظه* ❇️ لوموسیتی بهترین نرم افزار برای ورزش ذهن و تقویت تمرکز و حافظه است که با استفاده از مقالات علمی و با تمرین های روزانه به شما کمک میکند حافظه و دقت بالاتری داشته باشید و احتمال ابتلای شما را به بیماری های فراموشی و حواس پرتی به شدت کاهش می‌دهد. 👇👇👇