eitaa logo
روانشناسی در پرتو قرآن‌
553 دنبال‌کننده
146 عکس
246 ویدیو
10 فایل
کاندیدای دکتری تخصصی روانشناسی. درمانگر اختلالات رفتاری کودک و نوجوان، افسردگی و اضطراب، مهارتهای زندگی برای گرفتن وقت مشاوره و ویزیت آنلاین به شماره ۰۹۰۱۳۹۲۴۹۲۱ پیامک بزنید @Cpsychology20 جمعه ها صبح مشاوره رایگان نذر ظهور حضرت عشق🥰 فقط باهماهنگی قبلی
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 روز مادر در سال ۲۰۵۰ 🔹اون کسی که وضعیت آینده یک کشور رو تعیین می‌کنه، مادره! @Farsna
1_632028170.mp3
1.83M
🗣 تحصیل کرده ✅سخنان «حجت الاسلام والمسلمین محسن »(کارشناس خانواده) پیرامون این موضوع که « عالیه برای دختران، باعث چه تغییراتی در برای زندگی می گردد؟»❓ ✅ 💯 eitaa.com/slamicpsychology sapp.ir/slamicpsychology ••❀🕊🍃🌺🍃🕊❀••
چطور کودکمان را از ۷ سالگی نمازخوان کنیم⁉️ 🌹نماز یکی از پایه‌های اصلی ایمان و تربیت ماست. 1⃣ 🤲از خدا کمک بخواهیم. 2⃣🎊برای او جشن ادب بگیریم. 3⃣ نماز را در مسجد و یا در خانه به جماعت با فرزند بخوانیم. 4⃣گاهی به دوستانش بگوییم برای نماز به خانه‌مان بیایند. 5⃣🗣موقعی که میخواهیم برای نماز صدایشان بزنیم، دستوری نباشد (بیا نماز ❌) خبری باشد: « اذان گفتن، میای نماز؟» «دوست داری الان بیای نماز؟» «برات صبر کنم، الان میای؟» «الان نمی‌تونی بخونی؟، بعدا میخوای بخونی؟» و ... 6⃣جایگاه نماز در دین و پاداش‌های بهشتی را برای فرزند توضیح دهیم. 7⃣ در نماز اگه بازی کرد و یا حرفی زد، سخت نگیریم (هرچه دلت تنگت میخواهد بگو). 8⃣🎁از جایزه غفلت نکنیم اما به صورت، غیر شرطی و برای استمرار عمل (از قبل بهش نگیم، غافلگیرش کنیم). 9⃣با عنوان پسر نمازخونم، یا دختر نمازخونم تشویقش کنیم. 🔟🤲از دعا برای عاقبت بخیری خود و فرزندمان غفلت نکنیم. eitaa.com/slamicpsychology sapp.ir/slamicpsychology
توصیه های رهبرانقلاب برای پرهیز از سوءظن رهبر انقلاب اسلامی درباره پرهیز از سوءظن‌ بین زن و شوهر توصیه کردند: زوجین حرفی نزنند که حسّ حسادت و غیرت همسرشان تحریک شود. رهبر انقلاب می فرمایند: در برخی از مواقع بین همسران سوء ظن ایجاد می شود که معمولا خودشان ایجاد نموده اند و همسرشان را به شک انداخته اند. رهبر انقلاب اسلامی می فرمایند:برای دوری از سوءظن بین زن و شوهر من همیشه به مردهای جوان توصیه می‌کنم، که شما در معاشرت با نامحرم، و حتی محارم، کاری نکنید و حرفی نزنید که زنانِ خود را وادار به حسادت کنید. به دختران جوان هم سفارش می‌کنم که در برخورد با مردهای بیگانه، کاری نکنید و حرفی نزنید که حسّ حسادت و غیرت شوهرانشان را تحریک نمایند. این حسادتها بدبینی می‌آورد و پایه‌های محبت را سُست می‌کند و از ریشه می‌سوزاند. ۱۳۷۹/۹/۱۰ بالاخره اگر سوءظن پیدا شد، چه سوءظن، مستند درستی داشته باشد، چه نداشته باشد، اثر خودش را میبخشد؛ مثل گلوله‌ای است که بیرون می‌آید؛ اگر توی سینه‌ی کسی خورد، می کُشد؛ چه این شخص عامد باشد، چه اشتباهاً دستش رفته باشد روی ماشه. چه منشأ درستی داشته باشد، چه ناشی از وسواس و مثلاً تصورات و توهماتِ بیجا باشد. ۱۳۹۰/۱۰/۱۴ 🌋 @doostibakhoda
❓چه کنیم که فرزندانمان از آسیب های اجتماعی همچون بیکاری، اعتیاد، بی بندوباری و افسردگی در امان باشند؟ به نقل از ابن عبّاس: پیامبر خدا (ص) هرگاه به کسى نگاه مى‏‌کرد و از او خوشش مى‏‌آمد، مى‏‌فرمود: شغلى هم دارد؟ اگر مى‏‌گفتند: نه، مى‏‌فرمود: از چشمم افتاد. عرض مى‌‏شد: چرا اى رسول خدا؟! مى‌‏فرمود: زیرا اگر مؤمن و حرفه‌‏اى نداشته باشد خود را وسیله امرار معاشش مى‏‌کند. (منبع: جامع الاخبار، ص139، بحار الانوار، ج100، ص9) یکی از دلایل و فضای_مجازی عدم مدیریت نوجوانان و جوانان می باشد. 👌اگر خانواده ها موفق به شناسایی استعدادهای فرزندان خود از همان سنین نوجوانی شوند و او را در راستای و استعدادهایش به سمت و درآمدزایی سوق دهند، نه تنها احساس و خودکارآمدی بیشتری به او تزریق کرده و او را در و شکوفایی استعدادهایش یاری رسانده اند، بلکه نوجوان را از آسیب های اجتماعی فراگیر امروزی چون و رهانیده اند☺️ والدینی که فرزندانشان را تک بعدی بار آورده و احساس میکنند مادامی که فرزندانشان در حال تحصیل هستند نمی توانند به حرفه آموزی یا روی آورند سخت در اشتباهند😇 تربیت تک بعدی فرزندان نتیجه ای جز کسالت، تنبلی، وابستگی دائمی به والدین ، و گاها حسادت و تقلب برای رسیدن به آرمان و آرزوهای آینده شان ندارد😐 آموختن هر نوع حرفه یا هنری حتی در سطح مبتدی یا متوسطه و تلاش برای کسب درآمد از آن نه تنها آسیبی به نوجوان نمیزند، بلکه ذهن نوجوانان را به سمت خلاقیت، نوآوری و مسئولیت پذیری بیشتر سوق می دهد 😊 استفاده از بستر فضای مجازی برای کسب دانش تخصصی انواع حرفه ها و هنرآموزی را جدی بگیرید و از پتانسیل اپلیکیشن های دیوار و شیپور برای فروش محصولات فرزندانتان بهره مند شوید😊 eitaa.com/slamicpsychology sapp.ir/slamicpsychology
درمان بیماریهای معنوی از منظر قرآن کریم 👌 درمان عیب جویی. یکی دیگر از بیماری های معنوی که در نفس و درون انسان شکل می گیرد عادت به منفی نگری و عیب جویی از دیگران است. ریشه های این بیماری عبارتند از: ۱- پوشاندن عیوب خود با جستجو و بزرگ کردن عیوب دیگران. ۲- حسادت نسبت به کمالات دیگران، چون نمی‌تواند خود را به صاحب کمال برساند با عیب جوی می‌خواهد کمالات دیگران را از بین ببرد. ۳-سوءظن و که به دنبال آن، به عیب جویی می‌پردازد. ۴- دشمنی با دیگران که موجب می شود عیب جویی کند. ۵- خودخواهی آنجا که می خواهد خود را بالا ببرد به عیب جویی رقیب می پردازد تا بدین وسیله خود را بر دیگری مقدم بدارد. ۶- غفلت از و لذت بردن از گناه، بعضی‌ها ذاتاً از عیب جویی و آبروریزی دیگران لذت می‌برند و این خود یک بیماری دیگری است که باید درمان شود. قرآن کریم برای پیشگیری و درمان عیب جویی می فرماید: وَيْلٌ لِّكُلِّ هُمَزَةٍ لُّمَزَةٍ ﻭﺍﻱ ﺑﺮ ﻫﺮ ﻋﻴﺐﺟﻮﻱ ﺑﺪﮔﻮﻱ ! الهمزه آیه (١) و در سوره حجرات آیه ۱۱ می فرماید: يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا يَسْخَرْ قَوْمٌ مِّن قَوْمٍ عَسَىٰ أَن يَكُونُوا خَيْرًا مِّنْهُمْ وَلَا نِسَاءٌ مِّن نِّسَاءٍ عَسَىٰ أَن يَكُنَّ خَيْرًا مِّنْهُنَّ وَلَا تَلْمِزُوا أَنفُسَكُمْ وَلَا تَنَابَزُوا بِالْأَلْقَابِ بِئْسَ الِاسْمُ الْفُسُوقُ بَعْدَ الْإِيمَانِ وَمَن لَّمْ يَتُبْ فَأُولَٰئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ ﺍﻱ ﺍﻫﻞ ﺍﻳﻤﺎﻥ! ﻧﺒﺎﻳﺪ ﮔﺮﻭﻫﻲ ﮔﺮﻭﻩ ﺩﻳﮕﺮ ﺭﺍ ﻣﺴﺨﺮﻩ ﻛﻨﻨﺪ ، ﺷﺎﻳﺪ ﻣﺴﺨﺮﻩ ﺷﺪﻩ ﻫﺎ ﺍﺯ ﻣﺴﺨﺮﻩ ﻛﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ﺑﻬﺘﺮ ﺑﺎﺷﻨﺪ، ﻭﻧﺒﺎﻳﺪ ﺯﻧﺎﻧﻲ ﺯﻧﺎﻥ ﺩﻳﮕﺮ ﺭﺍ [ ﻣﺴﺨﺮﻩ ﻛﻨﻨﺪ ] ﺷﺎﻳﺪ ﻣﺴﺨﺮﻩ ﺷﺪﻩ ﻫﺎ ﺍﺯ ﻣﺴﺨﺮﻩ ﻛﻨﻨﺪﮔﺎﻥ ﺑﻬﺘﺮ ﺑﺎﺷﻨﺪ ، ﻭ ﺍﺯ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ ﻋﻴﺐ ﺟﻮﻳﻲ ﻧﻜﻨﻴﺪ ﻭ ﺑﺎ ﻟﻘﺐ ﻫﺎﻱ ﺯﺷﺖ ﻭ ﻧﺎﭘﺴﻨﺪ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ ﺭﺍ ﺻﺪﺍ ﻧﺰﻧﻴﺪ ; ﺑﺪ ﻧﺸﺎﻧﻪ ﻭ ﻋﻠﺎﻣﺘﻲ ﺍﺳﺖ ﺍﻳﻨﻜﻪ ﺍﻧﺴﺎﻧﻲ ﺭﺍ ﭘﺲ ﺍﺯ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻧﺶ ﺑﻪ ﻟﻘﺐ ﺯﺷﺖ ﻋﻠﺎﻣﺖ ﮔﺬﺍﺭﻱ ﻛﻨﻨﺪ . ﻭ ﻛﺴﺎﻧﻲ ﻛﻪ [ ﺍﺯ ﺍﻳﻦ ﺍﻣﻮﺭ ﻧﺎﻫﻨﺠﺎﺭ ﻭ ﺯﺷﺖ ] ﺗﻮﺑﻪ ﻧﻜﻨﻨﺪ، ﺧﻮﺩ ﺳﺘﻤﻜﺎﺭﻧﺪ. بنابر این برای این بیماری باید اولاً به نهی الهی و عذابی که خداوند بیان فرموده است توجه شود. ثانیاً انسان به جستجوی خود بپردازد و آنها را بزرگ بشمارد تا از عیب جویی دیگران صرف نظر نماید. امیرالمومنین(علیه‌السلام) در این باره می‌فرماید: «مَنْ نظَرَ فی عَیْبِ نَفْسِهِ اِشْتَغَلَ عَنْ عَیْبِ غَیرِهِ «هر که عیب خود را ببیند از پرداختن به عیب دیگران باز ایستد.» در یکی از نصیحت های پیامبر ص به امیرالمومنین نیز آمده است که« هروقت دیدی مردم به عیب جویی همدیگر می پردازند، تو به رفع عیوب خود بپرداز.» سوم با مثبت نگری و بزرگ دیدن خوبی های دیگران، می شود از فاصله گرفت. و چهارم همان‌طوری که خداوند ستار العیوب است و عیب های ما بندگان را می پوشاند ما هم باید تلاش کنیم عیوب بندگان خدا را نادیده گرفته و از عیب‌جویی آنان بپرهیزیم. eitaa.com/slamicpsychology sapp.ir/slamicpsychology
پیامدها و مشکلات به لحاظ علمی ۱. والدین تکفرزند آرزوهای خیلی زیادی برای فرزند خود دارند، آن ها فقط یک بچه دارند و اگر این بچه خوب از آب درنیاید، شانس دیگری وجود ندارد. یا والدین در نقش پدر یا مادر، به طور نزدیکی به موفقیت یا شکست بچه گره خورده است. ۲. تجربه نشان داده است که خانواده‌های چند فرزندی بعد از اولین کوفتگی و کبودی ممکن است واکنش نشان دهند اما برای دومی یا بعدی واکنش چندانی ندارند. آنها می دانند که زخمها نهایتاً خوب می‌شوند اما والدین تک فرزند، وحشت شدیدی از خود نشان می دهند. والدینی که بلافاصله برای کمک به کودکشان نمی شتابند کودکانی دارند که یاد گرفتند خود را کنترل کنند اما والدینی که سعی کردند کودک خود را از همه چیز محافظت کنند و اضطراب او را کم کنند در واقع موجب تشدید بچه شده‌اند. ۳. در خانواده های بچه های دوم و سوم خیلی وقت ها با اسباب بازی های خواهر و برادر خود بازی می کنند و از وسایل همدیگر استفاده می کنند. آنها می آموزند که کمتر درخواست و تقاضا بکنند اما والدین تک فرزند ناخواسته ممکن است در طول زمان به ماشین خوشنودساز خود تبدیل شوند. مشکل اینجا است که آنها اطلاع ندارند که بیش از اندازه و فراهم کردن همه چیز چقدر به بچه آسیب می زند.🙁 ۴. در خانواده‌های چند فرزندی بچه ها صبر میکنند. آنها فرصت بیشتری دارند تا متوجه شوند فرد دیگری ممکن است بر نیاز آنها اولویت و تقدم داشته باشد ولی می داند که او در اولویت است و بر همه چیز تقدم دارد😐. ۵. در خانوارهایی که بیشتر از یک بچه دارند بچه ها خیلی از حرکات و رفتار والدین خود درگیر نیستند اما در خانواده های تک فرزند هیچ چیزی نشنیده یا ندیده باقی نمی ماند. ۶. ما اغلب برای فرزندانمان وقت بازی نمی گذاریم و از طریق اسباب و لوازم نبودمان را جبران میکنیم. اگر بیش از یک فرزند داشته باشیم نبود ما را وجود خواهر و برادر تا حد زیادی جبران میکند. آنچه که کودک نیاز دارد در کنار والدین بودن است نه کنار اسباب بازی و هدایا بودن😇. ۷. برخلاف کودکان تک فرزند بچه هایی که برادر و خواهر دارند دایم نگران نبودن والدین خود نیستند آنها نیز به توجه والدین نیاز دارند اما به واسطه وجود خواهر و برادر کمتر در این زمینه احساس نیاز می کنند بچه های دارای خواهر و برادر این شانس را دارند که ناراحتی و نگرانی های خود را با یکدیگر در میان بگذارند که این موجب تنظیم هیجان و کاهش نگرانی و عصبانیت می شود. ۸. در خانواده های دارای بیش از یک بچه بسیاری از کارهایی که بچه ها انجام می دهند بدون و نادیده گرفته می شود اما والدین تکفرزند همه چیز را می بینند و می شنوند. کوچکترین اظهارنظری که کودکان می کنند بلافاصله از او تعریف می کنند به جای اینکه به صورت عادی فقط بچه را تماشا کنند. اگر این والدین به بزرگ کردن بچه خود به این شیوه ادامه دهند فردی را بزرگ میکنند که در آینده پرتوقع و است و انتظار دارد در هر گامی که بر می دارد با همان اشتیاق، تحسین و تمجید شود. ۹. وقتی فقط یک بچه دارید فکر کردن به غیر از او تقریباً غیر ممکن است و انتظار دارید همانگونه که شما برای او تمام قد وقت می گذارید او هم انتظارات شما را را برآورده کند. این درحالیست که هیچ کس نمی تواند تمام وقت عالی باشد، بچه‌ای که احساس می‌کند همیشه باید خارق‌العاده باشد فشار خیلی زیادی را تحمل می کند به طوری که همیشه در لبه تیغ زندگی میکند. ۱۰. دوران بچگی فرآیندی است که باید کشیده شود. مسابقه ای نیست که هر چه سریعتر به پایان برسد و لذا باید حق گذر از این مسیر برای هر فرزندی با روال طبیعی و به شیوه خودش طی شود. تک فرزندی به خودی خود فرصت تجربه نمودن تمام عیار دوران کودکی را از فرزندمان می گیرد و شاید به همین علت باشد که استانلی هال موسس و نخستین رئیس انجمن روانشناسی آمریکا معتقد است که تک فرزندی به خودی خود یک بیماری است🤯 . ۱۱. بچه های والدین تک فرزند به هنگام بیماری والدینشان اضطراب شدیدی را تجربه می کنند آنها نگران هستند که اگر والدین بیماری صعب العلاجی داشته باشند یا فوت شوند، دیگر پشت و پناهی نخواهند داشت. بچه های چند فرزندی در نبود والدین، با همدیگر مشغول شده و بیشتری دارند و با عزیزانشان راحت تر کنار می آیند. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما باشید 👇👇 eitaa.com/slamicpsychology sapp.ir/slamicpsychology
جهت گیری مذهبی شما کدام است؟🤔 تا به حال به این مقوله فکر کرده اید که من برای چه به اعمال و مناسک مذهبی روی آورده ام؟😇 پاسخ به این سوال سبک فرزندانتان را نیز مشخص می کند😊 اگر جزء آن دسته از والدین هستید که تمایل دارید فرزندانتان منش مذهبی داشته باشند به این خاطر که اگر آنها رفتار یا پوشش مذهبی نداشته باشند، مایه ی آبروریزی یا سرافکندگی شما جلوی دوستان یا همکاران هست و با این نوع رفتار او می ترسید تربیت شما زیر سوال برود؛ جهت گیری_مذهبی شما بیرونی است☺️. اما اگر تمایل شما به فرزندان آشنایی او با خداوند مهربان و بندگی خالق خود در همه حال باشد سوای از اینکه دیگران چه ذهنیتی نسبت به این نوع تربیت شما داشته باشند، جهت گیری مذهبی درونی را برگزیده اید.☺️ پس قبل از اینکه بخواهید فرزندان خود را به صورت مذهبی تربیت کنید لازم است خود را از این نوع تربیت بدانید. درواقع بهتر است بگوئیم ابتدا جهت گیری مذهبی خود را بیابید. منافع و مضرات این سبک را شناسایی کنید و در آخر تصمیم بگیرید که می خواهید فرزندانتان را به کدام جهت سوق دهید؟😊 گوردون آلپورت ، پدر روانشناسی شخصیت که علاقة خاصی به مطالعة روانشناختی دین داشت ، به شیوه های مختلفِ کاربرد دین در زندگی توسط افراد علاقه مند بود و برای کمک به فهم و ارزیابی این تفاوت ها ، مفاهیم دین داری درونی و بیرونی و مقیاس جهت گیری مذهبی ( ROS ) را ابداع کرده و گسترش داد ( کامتور تامسون ، 1388 ) . از طرف آلپورت و محققان پس از وی ، شکل کلی نظریة جهت گیری مذهبی درونی و بیرونی ، به عنوان نظریة روان شناسی نیت مذهبی معرفی شد ( گل پرور و خاکسار ، 1388 ) . به نظر آلپورت در دو سطح می توان از مذهب سخن گفت : مذهب رشد یافته و مذهب رشد نایافته . مذهب رشدیافته از خود اندیشی حاصل شده و یک نظام سازمان یافته و یک پارچه را در شخصیت آدمی پدید می آورد ، در حالی که مذهب رشد نایافته هر چند با رضایت فردی همراه است ، به یکپارچگی نمی انجامد . بر این اساس دو نوع جهت گیری مذهبی وجود دارد : جهت گیری درونی که شامل تجربه کردن مذهب به منزلة یک عامل مهم انگیزشی در زندگی فردی است و کـاملاً در زندگی درونی شده و عملی است و جهت گیری بیرونی که برابر با مـذهب رشـد نایافته است و به صورت استفاده از مذهب برای دستیابی به برخی هدف ها مانند حمایت اجتماعی تعریف شده است. فرد با جهت گیری درونی تمایل دارد به خدمت کند ، نه آنکه از مذهب به نفع هدف های دیگر بهره گیرد . در صورتی که فرد با جهت گیری بیرونی از مذهب برای رسیدن به اهدافی مانند مقام ، کسب پذیرش در جامعه و ، بالابردن اعتماد به نفس و حتی توجیه اعمال خود استفاده می کند . در بیشتر افراد ، درجات متفاوتی از جهت گیری درونی و بیرونی به چشم می خورد ( محمدزاده و همکاران ، 1388 ) . بنابر این در این نظریه ، جهت گیری مذهبی درونی ، شکل رشد یافته تری از نیت مذهبی محسوب می شود که به عنوان یک انگیزة غالب و راهنمای عمومی و همیشگی برای سبک و روشی عمل می نماید که فرد در زندگی در پیش می گیرد ؛ در مقابل ، جهت گیری مذهبی بیرونی ، شکل رشد نایافته تر عقاید و باورهای مذهبی را در بر می گیرد ، به این دلیل که در افراد دارای جهت گیری مذهبی بیرونی ، تمایلات و گرایشات مذهبی را ابزاری برای دستیابی به اهداف و یا همان پدیدة خدمت به خود می دانند ( گل پرور و خاکسار ، 1388 ) . افرادی که دارای درونی هستند به تعالیم مذهبیشان صادقانه اعتقاد دارند و اعمال مذهبی آنها از عقیده و علم باطنی آنها نشأت می گیرد . برعکس افرادی که جهت گیری مذهبی بیرونی دارند ، برای کسب منافع شخصی رفتار مذهبی نشان می دهند . به عبارت دیگر در جهت گیری مذهبی بیرونی ، مذهب در خدمت نیازها و عقده ها و وجوه ناسالم فرد است ولی مذهب درونی با فرد زندگی می کند و این طور نیست که او از این مذهب ( درونی ) استفاده کند (حسینی نسب و همکاران ، 1388 ) . بنابراین در همه حال ( چه در رنج باشد یا در اوج لذت ) ، چه دیگرانی باشند که او را مشاهده کنند و چه خود فرد به تنهایی زندگی کند رفتار و منش او تابع مذهبش می باشد. ادامه دارد.... eitaa.com/slamicpsychology sapp.ir/slamicpsychology
زندگی همیشه مسیر روشنی به ما نشان نمی‌دهد. گاهی لطیف‌ترین احساس‌ها در ابهام مسیر، راه‌شان را گم می‌کنند. در این شهر زنانی زندگی می‌کنند که به واسطه یک تصمیم اشتباه رنگِ زندگی‌شان تغییر کرده، و باوجود تلاش برای بازگشت به آغوشِ کسانی که تنها انگیزه‌شان برای ادامه هستند، گاه از سوی آنها طرد می‌شوند. مرکز "پناهِ آرام" با فضایی آرام و سالم جایگاه مناسبی برای نگهداری و بازتوانی زنان آسیب دیده با ارائه خدمات مشاوره ای در زمینه فرصت و مامنی‌ست برای سر و‌سامان دادن زن‌های بهبود یافته، تا روی پای خودشان بایستند، اعتماد به‌نفسِ رفته‌شان برگردد و بشوند همانی که باید باشند؛ یک زن، یک همسر یک مادر و یک انسانِ مستقل و خودساخته... به زودی دنیا برایشان جای بهتری خواهد شد برای زندگی. آدرس:خیابان مهدی.کوچه شهید انتظاری(کفش هادی).جنب اورژانس اجتماعی.مرکز پناه آرام تلفن : ۰۹۹۲۵۶۲۳۰۴۷مطهری "پذیرش رایگان"