#شعرخوببههمهدیهدهیم
#شعر_تبیینی
#شعر_انقلاب
◀️ تقدیم به روح پر فتوح #امام_خمینی (ره)
امانتاست هر آیه که از تو جا مانده
که آشنا سخنش نزد آشنا مانده
تبر به دوش شکستی تمام بتها را
تو وارثی به هرآنچه از انبیا مانده
به دوش میکشد اکنون رسالتت را عشق
بهار رفته و باغ اقاقیا مانده
قدم به راه تو صبحی نهادهاست که او
از ازدحام شب و تیرگی جدا مانده
پس از غروب تو، خورشید شب شکن! افسوس
چه غربتی به دلِ تنگِ سایهها مانده
اگرچه رفتهای اما نبستهای در را
و نور میخزد از لای در که وامانده
شکست نیست در این کشتیِ پُر از طوفان
هزار شکر که قاموس ناخدا مانده
هنوز نقش تو بر لوح جان و دل باقیاست
به ذهنِ آینهها جلوهی خدا مانده
و از کرامتِ چشمت تنفسِ صُبحیم
تو ای به خال لب دوست مبتلا مانده!
پرندهایم که پر باز کردهایم ای ماه
به شوق عطرِ حضورت که در هوا مانده
خدا کند همه سلمانِ راهِ تو باشیم
هزار راهِ نرفته به دوشِ ما مانده
همیشه خوبترینها کنارِ خوباناند
کنار عکسِ شما عکسِ جانفدا مانده
به هرکه گفت چه شد قصهی تو؟ میگوییم
هنوز قسمتِ اصلیِ ماجرا مانده...
#الهه_سلطانی
@elahesoltani
#معرفی_جلسات_اینجانب
#حلقه_شعر_ولایی_فرات
نقد تخصصی شعر ولایی
جلسه ۲۱۵
چهارشنبه
هفدهم خردادماه ۱۴۰۲
ساعت۱۷ الی ۱۹:۳۰
تهران
خیابان وحدت اسلامی
کوچه خندان
حسینیه سادات.
🔸حلقه شعرولاییفرات
@foratpoem
#یک_نکته_از_ین_معنی(١)
یابنالشبیب! جدّ مرا بیهوا زدند
یابنالشبیب! جدّ مرا با عصا زدند.
پینوشت:
بیهوا بودن، به معنای بیپروا و بیتوجه بودن به محیط اطراف خود و عدم مواظبت است.
«بیهوا زدن» بیانگر نوعی رفتار ناجوانمردانهی افراد بیمروّت است.
مثال:
بیهوا بر روی ماه دخترت سیلی زدند..
اما وقتی رزم امام علیهالسلام را وصف میکنیم،
بلاغت کلام، اقتضا میکند که از کنایهی بیهوازدن استفاده نکنیم؛
تا تصور ناشایست در ذهن مخاطب ایجاد نشود.
یابنالشبیب! جدّ مرا بیهوا زدند
موهِم معنای «غفلتِ امام» است. (نستجیر بالله)
و چون این عبارت، در قالب زبان حال حضرت امام رضا سلاماللهعلیه بیان شده است، به نظر میرسد که در نقل و اشاعهی آن، وسواس بیشتری باید داشت.
#جهاد_تبیین
#آسیب_شناسی_شعر_آئینی
#وسواس_هنری
#به_بوی_محرم
#الی_الحسین
#شعرخوببههمهدیهدهیم
#حضرت_امام_علی_بن_موسی_الرضا_علیه_السلام
#زیارت_امام_رضا_علیه_السلام
سیر من سیر الیالله است تا مقصد تویی
کیستم؟ دست نیازم، لطف بیش از حد تویی
کیستم؟ عرض سلامم، بال در بالِ نسیم
میکشد آنکه مرا هر صبح تا مشهد تویی
صبح مشهد زندگی تازهای در من دمید
حس شیرینی که در خود زندگی دارد تویی
ای نگاه لطف تو بیابتدا بیانتها
من چه میفهمم، گمانم معنی سرمد تویی
یا امان الخائفین! آیا امانم میدهی؟
آنکه نگذارد تفاوت بین خوب و بد تویی
آمدم از خویش تا تو ای نگاه بیکران
سیر من سیر الیالله است تا مقصد تویی
#علی_گلی_حسینآبادی
سخنانمندربرنامهتکریماستادشفق(بخش پایانی).mp3
7.66M
#فایل_صوتی(١0)
سخنان من
دربرنامهی تکریم شاعر اهل بیت(ع)
استاد محمد جواد غفورزاده (شفق)
نشست ذاکران اهل بیت
(الیالحبیب)
خردادماه ١۴٠٢
(بخش پایانی)
همراه با عهد بهیادماندنی ذاکران اهل بیت با ایشان
@smahdihoseinir
#معرفی_جلسات_اینجانب
#حلقه_شعر_ولایی_فرات
جلسهی دویستوشانزدهم
و
سومین جلسهی نقد تخصصی نوحه
با حضور شاعران، ذاکران و نوحهسرایان
دوشنبه بیستونهم خرداد ساعت ۱۷
تهران
خیابان وحدت اسلامی
کوچهی خندان
حسینیهی سادات
وصفوتصویرآفرینیدرشعرولایی.mp3
15M
#فایل_صوتی(١١)
مبحث
وصفوتصویرآفرینیدرشعرولایی
جلسهی هفتگی «مشکات»
حلقهی شاعران اهل بیت
قم. خردادماه ١۴٠٢
هدایت شده از شعر هیأت
جستوجوی معیارهایی برای واکاوی نقاط قوت و ضعف نوحههای امروز.mp3
13.7M
💠 مبحث «جستوجوی معیارهایی برای واکاوی نقاط قوت و ضعف نوحههای امروز»
🎙ارائه شده توسط استاد سیدمهدی حسینی رکنآبادی
❇️ در جلسه حلقۀ ادبی فرات؛ تهران، خرداد ١۴٠٢
✅ @smhroknabadi
✅ @ShereHeyat
سادهسراییگامنخستتمرینشاعری.mp3
17.01M
#فایل_صوتی(١٣)
معرفی ابعاد سادهسرایی
(بخش یکم)
همراه با تحلیل سه غزل
از شاعران معاصر
نشست با شاعران نوجوان
یکم تیرماه ١۴٠٢
@smahdihoseinir
#بیت_الغزل(١)
شعرخوببههمهدیهدهیم
شیطان به رویت سنگ زد، از کوفه پرسیدم:
کافر! چرا اعمال حج را جا به جا کردی؟
📝 #مهدی_مردانی
🌐 shereheyat.ir/node/774
✅ @ShereHeyat