eitaa logo
ساخت ایران|حسین مهدیزاده
3.9هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
310 ویدیو
117 فایل
طلبه درس خارج مدیر میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی قم @ho_mah کانال آپارات https://www.aparat.com/hosseinmahdizade
مشاهده در ایتا
دانلود
14010830_دیدار با مداحان اهل بیت ع.mp3
25.25M
از روزهای آغاز اعتراضات اخیر هر بار که با استاد در این باره صحبت میشد، بسیار مطمئن بودند که نظام از این آشفتگی ها آسیب اساسی نمی بیند، اما از لحاظ اجتماعی به دنبال آن بودند که چطور طرفداران انقلاب اسلامی می توانند این فاصله و گسل اجتماعی که غربگرایی در میان مردم ایجاد کرده است را پر کنند? واضح است که پر شدن این گسل نیاز به گفتگوی اجتماعی دارد، اما سوال این بود که به میزبانی کدام نهاد اجتماعی انقلابی؟ کدام نهاد انقلابی و مذهبی است که ظرفیت این را دارد که مردم برای در میان گذاشتن بیم و امیدهای خود، به او رجوع کنند؟ کدام نهاد است که نسبت به دین و انقلاب بی طرف نباشد، اما مردم سفره دلشان را جلوی او باز کنند و نظام هم تفکر آن نهاد را قبول داشته باشد و آن را میانجی درستی بین خودش و مردم بداند؟ آیت الله میرباقری از همان روزهای اول، می گفتند که این ماموریت تنها از نهاد «هیات های مذهبی» بر میاید! گویی هیات نماینده اعتراض به ظلم و انتظار افق های روشن است، اما آن افق های روشنی که انقلاب 57 هم به همان افقها مومن است. هیات وقتی اعتراض می کند نه با زبان عدالتخواهی طبقاتی است و نه رفاه جویی لیبرالیستی! بلکه ادبیات انتقادی خودش را دارد. اگر امید می دهد هم دفاع از وضع موجود نیست، بلکه آنقدر از شورانگیزی رویای عصر ظهور گفته است که کسی او را محافظه کار نخواهد خواند! این جلسه سخنرانی استاد در جمع شعرا و مادحین اهلبیت است و در این جلسه سعی می کنند این تحلیل خود از ماموریت هیات را برای آنها توضیح دهند. جلسه ای گوش دادنی است! @social_theory
✅یک پیشنهاد خوب برای این روزها: مصاحبه دکتر مجید شاکری با فرهیجتگان را چند بار نگاه کنید! ⚠️یکی از مشکلاتی که ما مذهبی ها از ابتدای انقلاب داریم این است که بیشترین نقش را در میدان های عمل و اقدام به عهده می گیریم و در بدست آوردم کلان روایت ها چندان تلاش نمی کنیم و به کلیات اعتقادات انقلابی و دینی اکتفا می کنیم. در حالی که ما باید بتوانیم در مناسبات و زمانه امروز و به تعبیر مرحوم امام خمینی (ره) در مقتضیات زمان و مکان خودمان را شناسایی کنیم و یک کلان روایتی از خودمان داشته باشیم. این روایت کلان، حتما در بستر یک تحلیل تاریخی و یک شناخت درست از مقدورات اکنون و یک تصویر درست از افق و رویایی است که باید به سوی آن حرکت کنیم. 🔅دکتر مجید شاکری را از زمانی که در کانال اقتصاد سیاسی تلگرام می نوشت می شناسم. او جوانی از جنس طرفداران انقلاب اسلامی و مذهبی محسوب می شود و در عین حال در این سالها برای بدست آوردن کلان روایت خود از جایگاهی که جمهوری اسلامی در امروز و اینجا دارد تلاش بسیاری کرده است. در این مسیر فقط به رشته خودش که مدیریت مالی است اکتفا نکرده و درکی سیاسی و تاریخی از حکمرانی بدست آورده، به نحوی که امروز معنایی از حکومت کردن در ذهن دارد و آن را شفاف می گوید که حکومت کردن چیزی غیر از فروش یک رویا و روایت به یک ملت در بازه زمانی خاص نیست! مصاحبه اخیر او با فرهیختگان، کامل ترین شاکری است که من تاکنون خوانده ام. هیچگاه چیزی همه جانبه تر از این مصاحبه از او ندیدم و چقدر خوشحال هستم که نسل جدید جریان مذهبی-انقلابی چنین کلان روایتهای پرقوتی را تولید کرده اند و تولید آن را از پذیرفتن مسئولیتهای اجرایی مهمتر می شمارند. ♨️این مصاحبه را ببینیم! حتی چند بار! 💢من البته نقدی بزرگ به بزرگترین لایه قصه و روایت او دارم. پیدا کردن بزرگترین معامله ها به عنوان بزرگترین موازنه های منفی و مثبت یک ملت و توضیح آن کاری بسیار بزرگ است که امروز جریان انقلابی آن را ندارد یا حداقل کمتر کسی آن را دارد! اما بزرگترین لایه های حضور یک ملت، آنجایی است که در میانه این کارهای جزئی و موازنه های جهانی، مرزها را می شکند و افق های جدیدی را برای ایجاد موازنه پیشنهاد می کند تا الگوهای تمدنی به سمت مطلوبهای مد نظر او باز شود. شاکری این را ندارد، لذا رهبر خوبی برای مذاکرات سیاسی و اقتصادی هست، اما بصیرتی که تولید می کند، نمی تواند برای بلندپروازی های انقلاب اسلامی کافی باشد. ما هنوز برای رسیدن به کلان روایتی موثر و دقیق باید کار کنیم. 📍فیلم کامل مصاحبه دکتر مجید شاکری با روزنامه فرهیختگان https://www.aparat.com/v/QdNfo 🆔@social_theory
⭕ سخنرانی های ماهیانه میز نظریه اجتماعی فرهنگستان ✅بازخوانی اندیشه مرحوم علامه سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی(ره) از منظر دستاورد وی در شکل دهی به یک نظریه اجتماعی 🟩ایده این دوره این است که مرحوم علامه حسینی(ره) در سه مرحله، به مرور، به خوانشی از نظریه اجتماعی اسلام دست پیدا کرد که در نقطه ای متمایز از نظریه اجتماعی مدرن و همینطور نظریه اجتماعی تمدن اسلامی دور اول و محصولات علمی آن بود. 🟦این دوره از ارائه های ماهیانه میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی قم سعی می کند در 4 جلسه، خطوط کلی تلاش وی در دور اول را مورد بررسی قرار دهد. 🟪اهمیت این دوره از فکر اجتماعی بنیانگذار فقید فرهنگستان علوم اسلامی در این است که یک عضو فعال جامعه مدرسین حداقل در تفکر اقتصادی حوزه علمیه قم نقشی شناخته شده داشته است. 🟧وی در این دوره عضو مجلس خبرگان قانون اساسی بوده که یکی از 18 پیشن نویس قانون اساسی ایران را نیز ارائه کرده بوده است و در این پیش نویس و در نطق هایش، بر اساس این دستگاه فکری، مشارکت می کرده است. 🗣️ ارائه کننده: حسین مهدیزاده مسئول میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی قم 📆تاریخ های برگزاری دور اول ارائه های میز: 1⃣ یکشنبه 27 آذر 1401 2⃣ یکشنبه 25 دیماه 1401 3⃣ یکشنبه 23 بهمن 1401 4⃣ یکشنبه 21 اسفند 1401 لینک فایل صوتی جلسه اول https://eitaa.com/social_theory/1292 لینک فایل صوتی جلسه دوم https://eitaa.com/social_theory/1382 لینک فایل صوتی جلسه سوم https://eitaa.com/social_theory/1458 🆔@Social_theory
🔰 خدای سرمایه‌داری چطور اختراع شد؟ این ویدیو دارد... 💭 کاری از Plastic Pills 📍تماشا در آپارات: 📺 aparat.com/v/yLkzX 🆔@social_theory
هدایت شده از احمد اولیایی
🔹دوستان و پژوهشگرانی که مایلند بعضی آثار پژوهشی تولید شده در موضوع اعتراضات و اغتشاشات را ملاحظه کنند می توانند به فهرست زیر مراجعه کنند؛ 🔸کتاب ◀️سیاست های خیابانی اثر آصف بیات ◀️شبکه های خشم و امید؛ جنبش های اجتماعی در عصر اینترنت نگارش مانوئل کاستلز ◀️چرا انسان‌ها شورش می‌کنند؟ نوشته تد رابرت گر و ترجمۀ علی مرشدیزاد ◀️نظریه‌های انقلاب: وقوع، فرایند و پیامدها نوشته محمد حسین پناهی ◀️اعتراض سیاسی و تغییر اجتماعی نوشته چارلز آندرین، دیویدارنست اپتر ◀️حق بر اعتراض مسالمت آمیز در نظام بین الملل حقوق بشر نوشتۀ محمدرضا بنایی و سید رضا موسوی 🔸مقاله ⬅️خيابان و سياست؛ تجربه سياستی از جنس بازیگوشی در ایران نوشته محمد رضا تاجيک ⬅️اعتراضات و ناآرامی های دی ماه 1396 ؛ تحليلها و برآوردها نگارش ابراهیم حاجیانی و دیگران ⬅️تحليل اعتراض های سياسی دیماه 1396، نوشته مرتضی نوروزپور ⬅️تحلیل اعتراضات صنفی- اجتماعی اخیر در ایران (1396-1400) از منظر سیاست خیابان اثر خلیل الله سردار نیا ⬅️مهارت های فرماندهان یگان های ویژه نیروی انتظامی در کنترل اغتشاش های شهری اثر حمید بیرانوند ⬅️زمینه های نارضایتی و اغتشاشات در جامعه از نگاه اقتصادی اثر عاطفه غلامی ⬅️دیپلماسی سایبری عربستان سعودی در قبال ایران در بستر شبکه اجتماعی توییتر؛ مطالعه موردی اغتشاشات دی ماه 1396 اثر محمد رضا برزویی ⬅️عوامل موثر بر اعتراضات کارگری استان یزد سال های 1385 نوشته توحید عبدی ⬅️اعتراضات دی ماه 96 ازمنظر تئوری جامعه شبکه ای نوشته روح الله حسین پور ⬅️عوامل مؤثر در بروز بحران امنیتی در شهرهای ایران (کاربست نظریه محرومیت نسبی در تحلیل اعتراضات آبان 1398) نوشته محمد رضا قائدی ⬅️مقایسه گفتمان خبری سایت های فارسی زبان شبکه های العربیه و بی بی سی مطالعه موردی اعتراضات عمومی در بحرین نوشته سعید سرابی ⬅️فقر و جنبش های اجتماعی در ایران اثر پرویز پیران 📣نکته مهم: ✔️این آثار برای اندیشمندان و محققان توصیه می شود. ✔️همچنین معرفی این آثار به هیچ عنوان به معنای تأیید آن ها نیست. ✔️قطعا فهم کامل وضعیت و تصمیمات درست مبتنی بر مطالعات مبنایی دینی، نگاه راهبردی و مبانی انقلاب اسلامی خواهد بود. این آثار صرفا می تواند یک پیشینه پژوهشی و ادبیات نظری را پیش روی پژوهشگران قرار دهد. @ahmad_olyaei
هدایت شده از شرح حال
24.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
معرفی شرکت «بهیار صنعت» و آقای نوید نجات بخش که داستان آن را در کتاب «تندتر از عقربه‌ها حرکت کن» می‌خوانید. لینک خرید کتاب 👇 https://bookroom.ir/book/88401/ ..... https://eitaa.com/sharhe_hal/4501
1th mahane miz 14010927.mp3
40.41M
⭕ سخنرانی های ماهیانه میز نظریه اجتماعی فرهنگستان 🔴جلسه اول ✅بازخوانی اندیشه اجتماعی مرحوم علامه سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی(ره) از منظر دستاورد وی در شکل دهی به یک نظریه اجتماعی 🟩ایده این دوره این است که مرحوم علامه حسینی(ره) در سه مرحله، به مرور، به خوانشی از نظریه اجتماعی اسلام دست پیدا کرد که در نقطه ای متمایز از نظریه اجتماعی مدرن و همینطور نظریه اجتماعی تمدن اسلامی دور اول و محصولات علمی آن بود. 🟦این دوره از ارائه های ماهیانه میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی قم سعی می کند در 4 جلسه، خطوط کلی تلاش وی در دور اول را مورد بررسی قرار دهد. 🟪اهمیت این دوره از فکر اجتماعی بنیانگذار فقید فرهنگستان علوم اسلامی در این است که یک عضو فعال جامعه مدرسین حداقل در تفکر اقتصادی حوزه علمیه قم نقشی شناخته شده داشته است. 🟧وی در این دوره عضو مجلس خبرگان قانون اساسی بوده که یکی از 18 پیشن نویس قانون اساسی ایران را نیز ارائه کرده بوده است و در این پیش نویس و در نطق هایش، بر اساس این دستگاه فکری، مشارکت می کرده است. ◀️جلسه اول 🗣️ ارائه کننده: حسین مهدیزاده 1⃣ یکشنبه 27 آذر 1401 🆔@social_theory
هدایت شده از کانال حسین دارابی
هراتفاقی تو کشور بیفته آسمون به زمین بیاد، زمین بره آسمون هشتک‌‌های ترند ایتا همین سه چهارتا میمونه. یه‌جورایی خیلی مسخره‌س و اصلا کارکرد و هویت ترند رو نداره این قسمت 🔻 امروز دیدار خانواده‌ی شهدای با رهبر ایران بود باید یکی از ترند‌ها این می‌بود. چه اشکالی داره امروز بجای هشتگ "لبیک یا خامنه‌ای‌" هشتگ دیدار رهبر با خانواده‌ی شهدا ی شاهچراغ رو ترند میکردیم. خیلی بهتر بود. و کلی مردم از بیانات امروز آقا استفاده میکردند 🔻یا امروز نهادهای امینتی پیج‌های برخی بلاگرها رو توقیف کردن که جا داشت هشتگی براش زده بشه و ترند بشه چون واقعا خیلی مقتدرانه و مهم بود این موضوع 🔻یا مثلا امروز بود. دربی شاید برای بعضیا مهم نباشه، ولی جا داره هشتگش ترند بشه. احتمالا پست هم زیاد براش زده شده ولی تعدادش به این هشتگها نرسیده. این چندتا هشتگ رانت دارن انگار😄 😐یه دلیلش اینه‌که کانال ها بخصوص کانالهای کوچیک برای اینکه تو سرچ هشتگ های ترند کانالشون بیاد بالا این هشتگ‌هارو تو همه مطالبشون میزنن حتی اگه ربطی نداشته باشه. بخاطر همین وقتی این هشتگ‌هارو سرچ میکنیم اکثرا مطالبشش غیرمرتبط با اون هشتگه، صرفا میخوان برن تو ترندها و بازدید بخورن که واقعیتش اینه بازدید خاصی نداره این هشتگ‌ها، بهتره استفاده نکنن بی‌جهت از این هشتگها. چه معنی داره تو مطلب طنز یا مطلب ورزشی این سه چهارتا هشتگ قرار بگیره؟ خود ایتا باید یه فکری برای این موضوع بکنه تا قسمت ترند پویا بشه و قابل استفاده. الان واقعا غیر جذاب و غیرکاربردیه 👈 عضوشوید @hosein_darabi
ساخت ایران|حسین مهدیزاده
هراتفاقی تو کشور بیفته آسمون به زمین بیاد، زمین بره آسمون هشتک‌‌های ترند ایتا همین سه چهارتا میمونه
وقتی میگیم ایتا یک موجود ناقص الخلقه و بی مسئولیت نسیت به تولید محتوای معنادار و هدف مند است و یک کپی بی دقت و پرایدوار از یک شبکه مفید اجتماعی است، یکی از مصادیق دم دستی اش همین است... امیدوارم تحمل داشته باشیم و فکر کنیم تا بتوانیم ارتقا پیدا کنیم...
هدایت شده از درایت
💠 زیارت امام با عمل صالح 🔸 استاد عابدینی در روایت دارد که هر عمل صالح که انسان انجام می دهد دارد با امام ملاقات میکند. هر عمل ناصالح که دارد انسان انجام میدهد اتباع اعداء است. «و السیئة و الله اتباع اعدائه و الحسنة و الله اتباع الائمه». این زیارت و رفت و آمد زیارت مادی نیست. آن کسی که اهل دیدن است، این رفت و آمد ها را در نظام تفکری و روحی میبیند که دائما رفت و برگشت است. میروند قوه میگیرند و برمیگردند. رفت و برگشت ها گاهی به صورت خطورات است. این هم زیارت و ملاقات است. کسی که یک خطور شیطانی در ذهنش ایجاد میشود ملاقات کرده است، به زیارت شیطان رفته است، به زیارت رأس ضلالت رفته است. چه در نظام حاکمیتی و چه در نظام فردی فرقی نمی کند. 📚https://tamhis.ir/lessons/hadith/5781/