the_Exprience_of_Modernity_By_Marshall_Berman_1FreeMan.Net.pdf
12.46M
دانلود کتاب تجربه مدرنیته
🖋 مارشال برمن
ترجمه: مراد #فرهادپور
نشر طرح نو، 1379
📍اگر چه تا کنون کتابهاى بسیارى درباره ى مدرنیسم نوشته و منتشر شده است اما کمتر کتابى را مىتوان یافت که همچون کتاب "تجربهى مدرنیته " در عین بهره مندى از عمق و ژرفا از روانى و سهولت و دلنشینى برخوردار باشد که به کار عموم اهل مطالعه و کتاب بیاید. نوشتار زیر نگاهى گذرا به بخش هاى این کتاب و مباحث مطروحه در آن است.
نویسنده همانطور که خودش میگوید، سعیاش بر این بوده تا دری به قلمرو یا ساحت برخی از معنای مدرنیته بگشاید و "ماجراها و دهشتها و سویههای مبهم زندگی مدرن" را بکاود و نقشه یا طرحی از آنها بکشد.
نویسنده براى این کار از آثار ادبى و نظرى قرن نوزدهم و بیستم در کنار تجربیات و تخیلاتى که محیطهاى جغرافیایى و اجتماعى القا مىکنند، توام بهره مىبرد. تجربیات و حسهایى که خواست و دگرگونى را ایجاد و مىپرورانند و در این پروردهى عصر مدرن مىتوان هیجان و دهشت، شادى و سردرگمى و بیم و امید را یکجا مشاهده کرد. از یکسو "مهیاى تحقق امکانات جدید در عرصه ى تجربه و حادثه و ماجرا " و از دیگر سو هراسان از رسیدن به ایستگاه نهیلیستى ، چرا که درست در زمانی که مىخواهى با فراغت خاطر به تماشاى آفریدههایت بنشینى شاهد دود شدن و به هوا رفتن هر آنچه ساخته اى خواهى شد و این طنز مدرنیته خود ژرفترین مضمون و محتواى آن مىباشد.
او از مدرنیته به معناى "وجه خاصى از تجربه ى حیاتى – تجربه ى زمان و مکان، نفس و دیگران،تجربه ی امکانات و خطرات زندگى" که مردان و زنان سراسر جهان در آن شریکاند...
@teghtesadi
هدایت شده از Salam
🍀ضربه ای که در گذشته روباه پیر به باغات گردوی ایران زده است!
درخت گردو یکی از درختان بسیار ارزشمند است که خواستگاه اولیه آن ایران بوده و بعدها از ایران به خاور میانه و از آنجا به یونان و روم و سپس به انگلستان و بعد به آمریکا برده شده است این درخت به صورت طبیعی می تواند صدها سال ادامه حیات بدهد، لذا انتظار می رود که این کشور پر از درختان گردوی کهنسال باشد ولی متاسفانه نیست! این برای بنده همیشه سوال بود!
🔻اخیرا در سفری که به روستای دروان کرج رفته بودم ملاحظه کردم که در ابتدای روستا چند درخت بید چند صدساله نظر هر فردی را که وارد روستا می شود به خود جلب می کند، روخانه منحصر به فرد این روستا زمینه کاشت باغات پربار گردو، گیلاس و آلبالو را فراهم کرده است، یکی از عجایب این بود که هیچ درخت گردویی بالای ۸۰ سال در این روستا نبود، وقتی دلیلش را پرسیدم یکی از مطلعین گفت: در زمان رضا شاه در آبادی جار زده بودند که هر کس درخت گردوی کهنسال داشته باشد رضا شاه آنرا توقیف خواهد کرد! لذا خود مردم با دست خودشان تمام درختان کهنسال گردو را به الوار تبدیل کردند!!
🔻با یکی از مهندسان محیط زیست با سابقه طالقانی صحبت کردم از قول پدرش نقل می کرد که خارجی ها آمدند و الوار درختان گردوی کهنسال را پیش خرید کردند وقتی مردم همه را بریدند، گفتند طرح عوض شده و ما نیازی به این الوارها نداریم پولی را هم که دادیم نمی خواهیم فقط یکی از درختان بسیار بسیار بزرگ و کهنسال را خریده و الوار کرده و با زحمت فراوان بردند!
🔻کتاب تلخ ترین نوشته من اثر استاد حیدر رحیم پورازغدی را می خواندم دیدم در مشهد هم همین تراژدی نفرت انگیزی درباره درختان پسته وحشی و گردوی خراسان اتفاق افتاده است!
واقعا انسان می ماند که این نژاد آنگلوساکسون در گذشته کاری مانده که می توانست علیه کشور و ملت مظلوم ما بکند و نکرده است؟!
پیشهاد می کنم یکی از دانشجویان این اقدام تراژدیک روباه پیر را به عنوان موضوع پایان نامه انتخاب کند تا این حقایق تلخ در تاریخ به فراموشی سپرده نشود!
علی ارجمند عین الدین/ مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی استان البرز
▪️ کانال میرزا محمد غفاری قمی
@MM_GHaffariQomi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
داینامیک گراف 20 کشور برتر جهان در GDP از سال 1980 تا 2023 بر اساس نظریه برابری قدرت خرید. به جایگاه ایران، چین و روسیه دقت کنید.
@teghtesadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دکتر معصومینیا
موضوع: اقتصاد سیاسی ورزش. تبلیغات بازرگانی
جملهکلیدی: فوتبال در حقیقت دویدن ۲۲ بیلبورد تبلیغاتی در زمین است
@teghtesadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دکتر سعیدی
موضوع: چیستی اقتصاد ورزش (مقدمات برنامه)
@teghtesadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دکتر سعیدی
موضوع: اقتصاد ورزش (ادامه مقدمات)
@teghtesadi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دکتر سبحانی ثابت
موضوع : اقتصاد ورزش و اقتصاد ورزشی
ورود سلبریتیها در حوزه اقتصاد
@teghtesadi
هدایت شده از موسسه فقه اقتصادی طیبات
29.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نگاهی به برخی موارد جنگ اقتصادی در سهونیم دقیقه
👆👆 صحبتهای پروفسور مسعود درخشان، استاد تمام اقتصاد دانشگاه، پیرامون جنگ اقتصادی:
- از اقتضائات سیاسی و فرهنگیِ رفتار اقتصادی نباید غافل شد.
- نمی توان از احکام فردی اقتصاد اسلامی سخن گفت ولی مقلد مکتب اقتصادی کینز و ساموئلسن و فریدمن بود.
- اقتصاد سفتهبازی با طلا و دلار و ارز، هماهنگ با نظام ولایت فقیه نیست، مسئولان اقتصادی با نظرات رهبری فاصله دارند، باید این فاصله جبران شود.
- نقطه شروع اقتصاد مقاومتی از مصرف صحیح است که تولید را جهت میدهد و آن سرمایهگذاری را جهت میدهد.
- چه کسی مبلغ مارکهای خارجی و عناوین انگلیسی برای تولیدات و مغازههای داخل کشور است؟
- جلوی سیل تهاجم فرهنگ اقتصادغربی را باید گرفت.
- اقتصاد اسلامی با سودبردن مخالف نیست با محوریت سودجویی و سفتهبازی و دلالی مخالف است.
🔆 موسسه فقه اقتصادی طیبات
👇👇👇👇👇👇
🆔 @tayebat_public
🌐 نام "خدا" برروی دلار ماندنی شد
▪️دادگاه عالی آمریکا درخواست گروههای ملحد برای حذف نام خدا از روی پول ملی این کشور را رد کرد.
▪️آتئیستها یا خداناباوران وجود نام خدا برروی اسکناسها و مسکوکات را نقض حقوق خود در قانون اساسی آمریکا میدانند.
@satliyat
هدایت شده از سطلیات
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماهیت معامله قرن، وعده رفاه اقتصادی برای گذشتن مردم از آرمان سیاسی است.
همان وعده ای که در برجام هم بود و ملت مقاومی همچون ایران را نیز سر دوراهی قرار داده است.
این کلیب و امثال آن این روزها در میان فلسطینیان و علاقه مندان آرمان فلسطین مدام دست بدست میشود و میگوید که اگه معاملهی قرن رو بپذیرید تا ۱۰ سال آینده فلسطین گلستان خواهد شد.
دنیای آینده از نظر صاحبان نظمی که ترامپ پیش قراول آن است، دنیایی است که مردم آن آماده هستند هر آرمانی جز رفاه اقتصادی و خوشگذرانی را زیر پا بگذارند!!!
باید تماشا کنیم و ببینیم واقها چنین میشود؟!!
@satliyat
هدایت شده از تقریرات درسی حسین مهدیزاده
شهادت امام صادق 8-4-98.MP3
11.35M
سخنرانی شهادت امام صادق(ع)
8-4-98
موضوع سخنرانی مقدمه ای تاریخی برای فهم رساله امام صادق به شیعیان است
سخن از شرایط شیعیان در زمانه امام صادق ع است که:
1- این دوره از پایگاه امامت، ادامه جامعه سازی بعد عاشوراست. در این دوره با ناامیدی اهلبیت از اصلاح جامعه شکل گرفته حول خلافت، تلاش متمرکزی برای تاسیس جامعه ای مستقل از عامه پی جویی می شود.
2- مشکل عمده امامان بعد از عاشورا از یک سو بنی امیه ای است که با عبدالملک مروان باز سازی شده است و از سوی دیگر جریان شیعیانی سیاسی است که ذیل محمد حنفیه به دنبال ظهور زودهنگام «مهدی آل محمد» هستند.
3- سازمان محمد حنفیه توسط خاندان بنی العباس (که در آن اشقیاء بنی هاشم نفوذ دارند) مصادره می شود: کلام معتزلی از واصل ابن عطا سرچشمه می گیرد، امامت ابوهاشم به محمد بن علی بن عبدالله بن عباس می رسد و سازمان دعوتی سری حول امام مهدی غایب (که طرح طرفداران محمد حنفیه بود) شکل می دهند
4- مخفی بودن نام مهدی که داعیان به او دعوت می کنند، باعث شده بود که همه بزرگان آل رسول، به نحوی برای مردم کاندیدای این منصب باشند. این واقعیت وسوسه کننده باعث ورود سادات حسنی و برخی از فرزندان امام سجاد به قیام شد.
5- در طول تمام این بازه زمانی امامان شیعه از مناسب نبودن زمانه سخن می گویند و تلاش خود را به تاسیس عقلانیت مجزای شیعه در قالب مدرسه کلام و فقه و خلاصه علم شیعی معطوف می کنند.
6- با روی کار آمدن عباسیون و رسیدن خلافت به اشقیاء درون بنی هاشم، به مرور امامان شیعه باز هم به محجوریت دچار می شوند و در نهایت نیز سازمان شکل گرفته بعد از عاشورا در زمان امام کاظم لو می رود.
✅گزارشی از وضعیت اندیشه میرحسین تا تیر ۷۸
‼️پس میرحسین موسوی کی تغییر کرد؟
به گزارش مشرق، تیر ماه 1378 فتنهای از کوی دانشگاه تهران آغاز شد که فضای سیاسی جامعه را دچار التهاب کرد. اما این فتنه در 23 تیر ماه با حضور گسترده مردم و دفاع همهجانبه آنها از نظام اسلامی و ولایت فقیه خنثی شد.
بازخوانی مواضع سیاسیون در آن سالها پرده از واقعیتهای دیگری برمیدارد که در تحلیل جریانهای گذشته، حال و آینده بسیار حائز اهمیت است. در کتاب «تاریخ شفاهی جنبش دانشجویی مسلمان» که توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است درباره مواضع میرحسین موسوی پس از فتنه 18 تیر 1378 به نقل از سید نظامالدین موسوی (فعال دانشجویی در آن دوره) میخوانیم: «18 تیر حرکتی علیه نظام بود که تا آن زمان سابقه نداشت. آقا در دیدار با برخی تشکلها فرموده بودند که نیروهای انقلاب باید زیر یک پرچم جمع شوند و همه کسانی که روی 4 محور انقلاب، امام(ره)، نظام و ولایتفقیه اتفاق نظر دارند باید بینشان اتحاد ایجاد شود. در سطح سیاسی جریانات و گروههای 27 گانهای شکل گرفت که همان بعدها پایه شورای هماهنگی نیروهای انقلاب شد. در سطح دانشجویی هم ما تصمیم گرفتیم که برویم با افرادی که در این 4 محور میگنجند صحبت کنیم و از آنها دعوت کنیم که بیایند پای دفاع از انقلاب. چهرههای مختلفی مد نظر بودند مثل میرحسین موسوی، مجید انصاری، عسگر اولادی، هاشمیرفسنجانی و ...»
بیشتر بخوانید:
یک آخوند بر سر دوراهی؛ شهید بهشتی یا میرحسین موسوی؟
فتنهگر فراری: تناقضات سران جنبش سبز موجب ریزش و نابودی آن شد
نظامالدین موسوی در ادامه درباره دیدار تشکلهای دانشجویی با میرحسین موسوی پس از ماجرای کوی دانشگاه میگوید: «دقیق یادم هست که رفتیم دیدار آقای [میرحسین] موسوی در دفترشان در خیابان پاستور (آن زمان مشاور رئیسجمهور بودند) و با ایشان صحبت کردیم. در این دیدار تحلیلمان را ارائه دادیم و مبنایش هم این بود که آنچه در فضای سیاسی کشور در 18 تیر مشاهده شد با آنچه در کشور به عنوان [جریان] چپ میشناختیم مغایرت دارد و چیز دیگری است. از طرفی هم سال 76 موسوی به دعوت انجمن اسلامی دانشکده فنی دانشگاه تهران به دانشگاه آمده بود و آنجا صریحاً بحث جامعه مدنی را مطرح کرده بود که جامعه مدنی همین انجمنها و مساجد و هیئتها هستند و علیه بحث توهم توطئه موضع گرفته بود که توهم توطئه، توهم نیست بلکه توطئه وجود دارد که بعد از آن امثال زیباکلام و عدهای در روزنامهها علیه او موضع گرفتند که او هنوز در توهمات دوران نخستوزیریاش به سر میبرد.
ما این مسائل را به او یادآوری کردیم که ایشان هم گفت بخشی از حرفهایتان را قبول دارم ولی آن زمان یک حرفی زد و گفت شما در تحلیلها باید از هاشمی شروع کنید و شروع کرد بحث مفصلی را علیه آقای هاشمی مطرح کردن و اصل بحثش هم این بود که آقای هاشمی به انقلاب خیانت کرده و اگر ما بخواهیم یک نقطه انحراف در انقلاب پیدا کنیم، آن آقای هاشمی است. حتی آن زمان کُدی داد که شما بروید کتاب «توسعه و تضاد» فرامرز رفیعپور را بخوانید تا بفهمید ایشان [هاشمی] چه خیانتی کرده است. ما گفتیم این خط انحراف از دوم خرداد به وجود آمده ولی موسوی میگفت نه، این خط از آقای هاشمی شروع شده است.
نکته بعدی هم موضوع نهضت آزادی بود که آقای موسوی میگفت شاخص حضور امریکا در ایران نهضت آزادی است. هر جا و در هر حوزهای که شما دیدید نهضت آزادی فعال است و رشد کرد، بدانید حضور امریکا در آنجا پررنگتر شده است که ما گفتیم شما بیایید همین حرفها را از تریبون ما در دانشگاه بگو اما ایشان جوابی که داد و من هیچ وقت یادم نمیرود این بود که: نه، من نمیآیم، چون الان حرف زدن من فریاد در بازار مسگرهاست.»
منبع: پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی
@teghtesadi
002 Dr ghaemi nic_ Society ontology[1].mp3
21.39M
دوره علمی #هستیشناسیاجتماع
#هفتهاول: بررسی نظریات اندیشمندان غربی
دکترمحمدرضاقائمینیک
🔰 #جلسهدوم
#مدرسهآزادفرهنگستانعلوماسلامی
@farhangestan_edu
001 Dr ghaemi nic_ Society ontology[1].mp3
18.87M
دوره علمی #هستیشناسیاجتماع
#هفتهاول: بررسی نظریات اندیشمندان غربی
دکترمحمدرضاقائمینیک
🔰 #جلسهاول
#مدرسهآزادفرهنگستانعلوماسلامی
@farhangestan_edu
هدایت شده از امتداد حکمت و فلسفه
جلسه دوم از دوره علمی
#هستیشناسیاجتماع
با ارائه #حجةالاسلاممحمدی
در حال برگزاری است.
@monir_ol_din
001 mohamadi_ Society ontology[1].mp3
23.07M
دوره علمی #هستیشناسیاجتماع
#هفتهدوم: طرح نظریات فیلسوفان مسلمان
حجت الاسلام علی محمدی
🔰 #جلسهاول
#مدرسهآزادفرهنگستانعلوماسلامی
@farhangestan_edu
002 mohamadi_ Society ontology[1].mp3
27.34M
دوره علمی #هستیشناسیاجتماع
#هفتهدوم: طرح نظریات فیلسوفان مسلمان
حجت الاسلام علی محمدی
🔰 #جلسهدوم
#مدرسهآزادفرهنگستانعلوماسلامی
@farhangestan_edu
مقصودی بخش دوم.mp3
5.84M
💥👈 اختصاصی کانال مدرسه اقتصاد
🎧 تحریم راهی برای کنترل کشورها (بخش دوم: بهانههایی برای تحریم مالی ایران)
🎼 دکترحمیدرضا مقصودی؛ محقق جنگ اقتصادی
🔴♦️صوت درسگفتار درباره تبیین روشهای #جنگ_اقتصادی: #تحریم و #نفوذ_اقتصادی؛ متن خلاصه درسگفتار را در پستبعد ببینید: 👇👇
🎯 @schoolofEconomics
مقصودی بخش اول.mp3
3.16M
💥👈 اختصاصی کانال مدرسه اقتصاد
🎧 تحریم راهی برای کنترل کشورها (بخش اول)
🎼 دکترحمیدرضا مقصودی؛ محقق جنگ اقتصادی
🔴♦️صوت درسگفتار درباره #تقلیل معنای #اقتصاد_مقاومتی؛ تبیین روشهای #جنگ_اقتصادی: #شاخصسازی، #نظام_آموزشی_اقتصاد، #تحریم و #نفوذ_اقتصادی؛ متن خلاصه درسگفتار را در پست بعدی پیگیر باشید: 👇👇
🎯 @schoolofEconomics
👆👆👆 خلاصه درسگفتار دکتر حمیدرضا مقصودی درباره:
تحریم راهی برای کنترل کشورها (بخش اول:شیوههای جنگ اقتصادی: تحریم)
🔵♦️ اقتصاد مقاومتی در نگاه غربیها و غربزدهها یعنی تابآوری بالا؛ یعنی هر چقدر که هل بدهند شما طاقت بیاورید. یعنی فنریت بالای اقتصاد،شما توان انعطاف عمل تان در برابرتکانههای بینالمللی خیلی زیاد باشد که این جور معناکردن، غلط رایج است و کل اقتصاد مقاومتی را به موضوع عدم انفعال تنزل میدهد.
🔵♦️ برخی روشهای #جنگ_اقتصادی عبارتند از : #شاخصسازی، #نظام_آموزشی_اقتصاد، #تحریم و #نفوذ_اقتصادی؛
🔵♦️ کنترل کشور از طریق متغیرها و شاخصها یکی از شیوههای جنگ اقتصادی است. متغیری را مطرح میکنند به عنوان شاخصه متغیر دولت برتر، متغیر حکومت برتر و انسان برتر و همه دولتها و ملتها تلاش میکردند به این سمت بروند و به یک فرد، دولت و نظامی تبدیل شوند با رنکینگ و رتبه بالا با معیارهای مستکبران سرمایهدار.
🔵♦️مثلا متغیر مرسوم شاخص HDI است شاخصه توسعه انسانی که ما رتبه 70 هستیم و همه تلاشهای سازمان برنامه و بودجه این است که کشور ما هم در این معیار غربی به رتبه اول تبدیل شوند.
🔵♦️تحریم و نفوذ اقتصاد و یکی از راهکار های دشمن برای کنترل کشورها است. نفوذ میکنند و دستگاه محاسباتی ملت را تغییر میدهد و عبارتی چون «چرخ بچرخد و آن چرخ هم بچرخد» میشود عامل تعیینکننده رئیس جمهور.
🔵♦️این #تغییر_اولویت و #اشتباه_دستگاه_محاسباتی مردم و مسئولین و نخبگان و برنامهریزان اقتصادی و سیاسی و فکری، تاثیر بالایی برای پیشبرد اهداف دشمن در جنگ اقتصادی است که از طریق رسانهها و فضای مجازی و برنامهنویسی لیبرال و عوامل امنیتی و جاسوسی و نفوذی ها و مرعوبین انجام میشود.
🔵♦️تحریم ابزاری برای کنترل رفتار، تادیب و تغییر سیاستهای حاکمیتها و دولتها است، فشار به حاکمیت ابزاری برای کنترل رفتار، تادیب و تعغییر رفتار مردم است. هر دو تحریم انواع تحریم نفی استقلال کشور ها را هدف قرار می دهند. #اقتصاد_تحریم مسئله مهمی است که باید مورد مطالعه قرار گیرد ولی نه با معیارهای سرمایهدارانه بلکه با معیارهای خودمان.
🎯 اگر از تحلیلهای ضعیف خسته شدهاید، به مدرسه اقتصاد بپیوندید؛ در این کانال، صوت و درسگفتار و تحلیلهای اساتید اقتصاد ارائه میشود:
http://eitaa.com/joinchat/3142254611C50a304a13b