تاملی درباره علل و عواملی که باعث شد رهبر انقلاب اسلامی در جهاد تبیین، ماموریت «روایت» انقلاب اسلامی و حوادث ذیل آن را به عنوان یک فریضه فوری و همگانی برای طرفداران انقلاب اسلامی مطرح کنند.
گمان بر این است که ما برای انجام این ماموریت خلاء هایی فراتر از آنچه فکر می شود داریم.
@social_theory
✅تاملاتی در خلاء های مبنایی برای «جهاد تبیین»
🖌حسین مهدیزاده
1️⃣ از 4️⃣
♨️ایده جهاد تبیین اگر هم قدیمی باشد اما کلید واژه جدیدی در قالب های مفهومی آیت الله خامنه ای است. ظاهرا ایشان اولین بار در سخنرانی اربعین شان در جمع هیات های دانشجویی آن را مطرح کردند و گفتند چهل روز مابین عاشورا و اربعین کاروان اسرای کربلا کارشان تبیین در قالب جهاد تبیین بود و اربعین روز گزارش کار قافله سالار به شهید کربلا بود.
دومین بار در تولد حضرت زهرا )س( در جمع مداحان به این موضوع پرداختند که هیات یک واحد اجتماع بر محور مودت و اهداف اهلبیت است که کارش احیاء امر از طریق جهاد تبیین است و جهاد یعنی درگیری با دشمن.
سومین بار در سخنرانی 19 بهمن 1400 ماموریت جهاد تبیین را فریضه ای قطعی و فوری با ماهیت روایت درست حوادث معرفی کردند که فقط فریضه انسانها نیست، بلکه بیشتر تکلیف سازه ها و نهادهای اجتماعی است که ماهیت رسانه ای دارند.
⚠️اما چند تامل:
1- آیت الله خامنه ای سالهاست که از نیروها و ساختارهای فرهنگی کشور می خواهند که ماموریت انقلاب اسلامی را در قالب «گفتمان سازی» برای مردم شرح دهند. گفتمان یک قالب بیانی است که طرفین گفتگو بر سر اهداف با هم به تفاهم می رسند. گفتمان ایده ای است که حتی میتوانست منولوگ هم باشد. یعنی حتی می توان آن را در رسانه های یک طرفه ای فرهنگی، مثلا منبر و تکنولوژی های خطابی، یا شعر و ادبیات تعلیمی و حتی رسانه یک طرفه تلویزیون یا رادیو هم تولید کرد.
امسال وقتی ایشان از جهاد تبیین کفتند، اول فکر کردم که ایشان می خواهند به کمک این عبارتی که برای طبقه مذهبی ملموس تر است دعوت مخاطب جدیدی را به گفتمان سازی دعوت کنند. اما با شنیدن صحبت ایشان در 19 بهمن معلوم شد که هدف ایشان باز کردن یک قالب جدید غیر از گفتمان سازی است.
2- جمهوری اسلامی در چند سال اخیر در روایت اتفاقات درونی خود مبتلای به رقبایی شده که صحنه ها را به ضرر او تبیین می کنند. رسانه های فارسی زبانِ مخالف انقلاب و جمهوری اسلامی، به کمک فضای مجازی خیلی گل درشت، در روایت لحظات و حوادث درون کشور حضور دارند و سبک روایت گری سنتی اخبار و حوادث در فضای داخل ایران را بلکل زیر سوال برده اند، به نحوی که بخش متوسط مدرن و حتی طرفدار انقلاب هم در بدست آوردن خبر، به آنها رجوع می کند و حتی در خیلی از مواقع حتی اگر روایت آنها را قبول نکند، اما از سبک روایت آنها خوشش می آید.
به گمانم رئیس جدید صدا و سیما که تخصصش خبر است و مخالف روایت خبری سنتی در صدا و سیما بود هم به همین دلیل انتخاب شده است تا نهاد اصلی روایت حوادث که صدا و سیما است را از نو سامان دهد. این ایده در ماجرای بنزین و کشاورزان اصفهان امتحان شد و به نظر میرسد که خیلی هم مورد استقبال واقع شد.
🆔لینک چهار قسمت این متن:
1️⃣https://eitaa.com/social_theory/917
2️⃣https://eitaa.com/social_theory/918
3️⃣https://eitaa.com/social_theory/919
4️⃣https://eitaa.com/social_theory/920
✅تاملاتی در خلاء های مبنایی برای «جهاد تبیین»
🖌حسین مهدیزاده
2️⃣ از 4️⃣
3- اما به نظر میرسد که تفاوت گفتمان و روایت تنها یک تفاوت روبنایی نیست.
• گفتمان بر تفکر تحلیلی و توضیحی متکی است و هنر و تکنیک های مورد استفاده در آن هم از همین جنس است، مثل تدریس، خطابه، مثل مناظره، دانشهای مقایسه علمی مثل آمار و...
• روایت بر تفکر تصویری متکی است. تفکری که در آن انسان به وسیله ساختن تصاویری مثالی از آنچه به آن می اندیشد، اندیشه اش را بسط می دهد. مثل نقاشی، نمایش، قصه، رمان، معماری، سینما، بازی و...
قبل از اینکه توضیح را ادامه بدهم می خواهم زودتر بر این نکته تاکید کنم که متفکرین ایجاد کننده عقلانیت حامی انقلاب اسلامی اساسا از جنس اول بوده اند و حتی گاهی مخالف مدل دوم! حتی شاید بعید نباشد که بگوییم که حوزه تمدنی ما بر مدل اول تاکید بشتری دارد!
ما در تاریخ تفکرمان، غالبا «تصویر» را هم مثل تصدیق یک فرایند تحلیلی دانسته ایم و روش تولید تصویر را تعریف می دانستیم و داوری برای آن را بوسیله صوری ترین منطق ها هم شدنی می دانستیم اما در تاریخ علم بر سر این موضوع اختلاف زیادی است. مثلا:
• بعضی ها، فرآیند تولید تصویر را که فعل روایت به شدت به آن متکی است ماقبل عقل تحلیل گر و محاسبه گر میدانند. مثلا محل تولید تصویر را همان بخش از عقل می دانند که هنر از آن استفاده می کند.
• بعضی ها حتی گفته اند که از لحاظ تاریخی، بشر اول تصویرگرا بوده و از وقتی تحلیل گرایی به جای تصویرگرایی برای بشر جلوه کرد، بشر افول کرد و تمدن بشری در سراشیبی سقوط قرار گرفت.
• بعضی ها گفته اند ما به تصاویر فکر می کنیم تا به آنها «ایمان» بیاوریم و یا کافر شویم. قوای تحلیلی ذهن انسان ناتوان از داوری درباره تصاویر هستند، بلکه خادمانی هستند در خدمت تصاویری که ما به آنها ایمان آورده ایم. اصلا ریشه ایمان گرایی، تصویرگرا بودن عقل انسان در مرحله داوری است.
• بعضی ها گفتنه اند که انسانها به دو نحو ممکن است «تصمیم» بگیرند، اگر فکر تحلیلی شان را جلو بیندازند، برای تصمیم نیاز به سنجش دقیق و تخصص خواهند داشت و با درک تخصصی جزئیات، اطمینان برایشان حاصل می شود و به تصمیم می رسند، اما غالب مردم با تفکر تصویری جلو می آیند، یعنی از طریق مثال و تشبیه، آنچه مدنظرشان است را می شناسند و به آن فکر می کنند و تایید می کنند. مثلا علم جدید آنجایی شکل گرفت که دانشمندان فکر کردند مثال همه عالم یک سازه مکانیکی است که با فیزیک نیوتونی می توان آن را تحلیل کرد. یا یک جامعه خوب چنانچه قدیمی ها فکر می کردند، تمثیلی از رابطه ارباب رعیت، یا خانواده نیست، بلکه مثالی از یک بازار است. حالا وقتی در پیدا کردن ممثل مطمئن شدند، حالا به پیدا کردن جزئیات مشغول می شوند.
• بعضی ها حتی در در صنعت تبلیغات هم می گویند نباید تبیلغات به مزایا و معایب کالاها بپردازد بلکه باید تصویری رویایی از زندگی بدهند که آن کالا در برتری آن زندگی نقشی کلیدی ایفا کند.
🆔لینک چهار قسمت این متن:
1️⃣https://eitaa.com/social_theory/917
2️⃣https://eitaa.com/social_theory/918
3️⃣https://eitaa.com/social_theory/919
4️⃣https://eitaa.com/social_theory/920
✅تاملاتی در خلاء های مبنایی برای «جهاد تبیین»
🖌حسین مهدیزاده
3️⃣از 4️⃣
4- حالا حتی اگر ضدیت تصویر و تحلیل را نخواهیم قبول کنیم، به هر حال روایت متکی بر تصویر است و گفتمان مبتنی بر آگاهی های انتزاعی و تحلیلی تولید می شود. هر دو می خواهند به ما در «تصمیم» و «موضع گیری» در دو راهی ها کمک کنند، اما در روایت این تصاویر هستند که این قدرت تصمیم گیری را تسهیل می کنند. مثلا
- اگر هدفتان روایت درست از گذشته باشد، مثلا بخواهید ولایت را برای امیرالمومنین اثبات کنید و یا ظالم بودن بنی امیه در کربلا را تصویر بکشید و... نباید «شبهه» پاسخ بدهید. پاسخ به شبهات کار علم کلام -که یک علم جدلی و متکی بر علم تحلیلی است- است. بلکه باید تاریخ بنویسید، تاریخ نانوشته را به تصویر بکشید و امیرالمومنین و امام حسین را در آن تاریخ به تصویر بکشید تا انسانها کلیت کنش و منش و طرح ایشان را با رقبایش مقایسه کنند و تصمیم بگیرند که ولایت را ایده بهتری می دانند یا خلافت را.
- یا اگر هدفتان روایت درست از اکنون است، باید جزئیات وقایع را خودتان شناسایی کنید و آنها را به هم وصل کنید و به هر جزء وزنی بدهید تا در قالب یک تصویر واحد روایت شوند و معلوم شود روایت شما چون کامل تر است، درست تر است. نه مثل دستگاه خبری امرور ما که خبرها را از هم بریده و با حداکثر تحلیل و حداقل گزارش منتشر می کند!
5 - بنابراین مشکل اصلی در کندی شدید جمهوری اسلامی در روایت درست خودش و رقبایش، ارزش کمی است که برای تصویر و فناوریهای مرتبط با آن قائل است و آن را در عداد ابزارهای رتوریک و خطابه بر می شمرد. در جمهوری اسلامی شما بیشتر تحلیل می شنوید و نه گزارش. ما با گزارش ناقص و تحلیل حداکثری، خبر را منتقل می کنیم و طرف مقابل با اضافه کردن جزئیات بیشتر و نحوه پازل کردن آن جهت دار آنها، مردم ما را به سمت روایت خودش جلب می کند.
6 - نکته آخر در خصوصیت های تفکر تصویری، جایگاه ویژه ی تصویر آینده در میان تصاویر است. اگر ما سه دسته تصویرِ گذشته، اکنون و آینده داشته باشیم، تفکر تصویری، وابستگی بسیار شدیدی به تصاویر آینده دارد که به آن رویا هم می گویند. اگر دستگاه تصویرسازی گذشته و اکنون یک جامعه کامل باشد اما تصویر آینده ای برای خود نداشته باشد و آینده را فقط در قالب تحلیل نظری و انتزاعی توضیح دهد، آستانه تحمل جامعه برای مقاومت بسیار کاهش خواهد یافت چرا که کسانی که به کمک مفاهیم می توانند از آینده درکی پیدا کنند، بسیار کمتر از کسانی است که نیاز به تصویرسازی دارند. تصاویر آینده می توانند افق و انرژی، درد و امید مشترک تولید کنند و منظری شوند تا به وسیله آن گذشته و اکنون بفهمیم.
🆔لینک چهار قسمت این متن:
1️⃣https://eitaa.com/social_theory/917
2️⃣https://eitaa.com/social_theory/918
3️⃣https://eitaa.com/social_theory/919
4️⃣https://eitaa.com/social_theory/920
✅تاملاتی در خلاء های مبنایی برای «جهاد تبیین»
🖌حسین مهدیزاده
4️⃣از 4️⃣
⚠️دو اخطار:
📛خطر اول: جمهوری اسلامی اساسا دستگاه تولید و توزیع تصاویر آینده ندارد تا بر روی آن تصاویر ادبیات توصیفی مثل قصه و رمان تولید کند، یا نقاشی و عکس و فیلم، بسازد. رقیب ما چه سوسیالیست ها و چه لیبرالیستها، به شدت رویاپردازی باور دارد و آن را حق مدرنیته می داند و مردم هم آن را باور کرده اند! اما حالا سوال می کنم، شما فیلم سازی می شناسید که جزات کند برای رویای آینده انقلاب اسلامی فیلم بسازد و در جشنواره فیلم فجر آن را به نمایش درآورد؟ به گمان من هیچ فیلسمازی نه آن تصویر را دارد و نه اگر ایده ای داشته باشد، جرات آن را دارد که آن را منتشر کند، الا در صورتی که با تصاویر آینده مدرنیته آن را همخوان به تصویر بکشد! در مقابل در همین سال 2021 فیلمی در سینماهای جهان به تصویر کشیده شد که سال ده هزار را به نمایش می گذاشت، یعنی هشت هزار سال دیگر در حالی که قصه آن سا ل1965 نوشته شده بوده! مدرنیته به خود و دستگاه عقلانیت خود حق می دهد که درباره هشت هزار سال بعد رویاپردازی کند، جایی که ما امید داریم دنیا و سختی های آن تمام شده باشد و بهشت خدا مستقر شده باشد!
اینگونه است که هنرمند هم ناخودآگاه، تحت تاثیر آینده های آنها، ارزشها و مطلوبیت هایش شکل می گیرد و به سوی آنها اکنون و گذشته را تصویر می کند. در این چند دهه، حتی اگر به اسناد بالادستی نظام چشم اندازها و سندهای الگو و... نگاه کنید هم می بیند که خالی از هرگونه تصویر و سرشار از تحلیل انتزاعی و سیاست های آماری است!
📛خطر دوم: رقیب جمهوری اسلامی اگر در دهه اخیر مهار روایت اکنون و حوادث ایران را برای خود ما ایرانی ها بدست گرفته، قبلا در چند دهه کاری با ما کرده که ما امروز تصویرسازی او برای آینده را مشروع و معقول می دانیم، بلکه او را از لحاظ الهیاتی رقیب آینده هایی که خدا برای بشر در نظر گرفته است پذیرفته ایم! و ما چنان خواب هستیم که حتی با روش های قدیمی و ناموفقی مثل فیلترینگ و مجوز ندادن دولتی هم به این روند حمله نکردیم و رمانها و فیلمها و بازی ها و کتابهای انسان موفق و کسب و کار و استارتاپ زندن آنها به راحتی مجوز دادیم و فقط صحنه های اروتیک و یا گل درشت سیاسی و ایدئولوژیک آن را حذف کردیم تا به آنها در بومی کردن تصاویرشان، کمک هم کرده باشیم. یک یک مردم امروز ما، چون تصاویر آینده را از آنها قبول کرده اند، ترجیح می دهند که تصویر اکنون را هم از آنها بشنوند. لذا تا وقتی ما وارد این عرصه نشویم، بعید است بتوانیم مهار روایت را دوباره بدست بگیریم.
🆔لینک چهار قسمت این متن:
1️⃣https://eitaa.com/social_theory/917
2️⃣https://eitaa.com/social_theory/918
3️⃣https://eitaa.com/social_theory/919
4️⃣https://eitaa.com/social_theory/920
هدایت شده از فرهنگستان علوم اسلامی
🔹️ دوره پودمانی معماری و شهرسازی اسلامی
⚡حجت الاسلام حسین مهدی زاده
🔹️دکتر عباس جهانبخش
⚡دکتر حمیدرضا آرامی
از جمله اساتید این دوره خواهند بود.
#شهرسازی
#معماری
#فقه_شهرسازی
هدایت شده از پژوهشگاه فضای مجازی
🔷 انتشارات پژوهشگاه فضای مجازی منتشر کرد:
📓 کتاب «راهنمای اجرایی دولت بهمثابه پلتفرم»
✅ دولتی را در نظر بگیرید که بر مبنای اشتراک اجزاء، APIها، استانداردها و مجموعه دادهها، سازماندهی مجدد گردد. این راهنما تلاش دارد بینش عمیقتری نسبت به مفهوم دولت به مثابه پلتفرم ارائه نماید؛ عبارتی که این روزها برای توصیف رویکرد جدید به ارائه خدمات دولتی مورد استفاده قرار میگیرد. این کتاب، پیشنهادها و راهنماییهای عملی برای توسعه پلتفرمهای دولتی ارائه میدهد؛ راهنماییهایی که بتواند موجب از بین رفتن سیلوهای سازمانی، صرفهجویی در هزینهها و تغییر در نوع خدمات دولتی گردد. مطالعه این کتاب به دستاندرکارانی که به دنبال راههایی برای پیادهسازی رویکرد پلتفرمی در دولت هستند از جمله سیاستگذاران، مدیران دولتی، مدیران محصول، مهندسان نرم افزار، طراحان سرویس، دانشمندان داده و غیره پیشنهاد میشود.
💡 دریافت کتاب:
b2n.ir/m01225
@csri_majazi_ir
هدایت شده از پژوهشگاه فضای مجازی
📗 کتاب «دهکده و کدخداهایش» منتشر شد
✅ کتاب «دهکده و کدخداهایش»، با گزینش و ترجمه محسن بدره، عضو هیئت علمی دانشگاه الزهراء سلام الله علیها، به همت گروه مطالعات فرهنگی و اجتماعی پژوهشگاه فضای مجازی و با همکاری پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی، از سوی انتشارات سوره مهر، منتشر شد.
💡 مشروح خبر:
b2n.ir/m28980
@csri_majazi_ir
هدایت شده از محمدجواد توکلی- یادداشتهای اقتصادی
بسته پیشنهادی "پول، بانک و سیاستهای پولی پیشنهادی به دولت سیزدهم از نگاه اقتصاد اسلامی" رونمایی میشود
آیین رونمایی از بسته پیشنهادی "پول، بانک و سیاستهای پولی پیشنهادی به دولت سیزدهم از نگاه اقتصاد اسلامی" روز دوشنبه 2 اسفندماه 1400 از ساعت 18:30 الی 20:30 در محل مرکز پژوهشهای علوم انسانی اسلامی صدرا برگزار میشود.
خلق پول در نظام بانکی کشور، رابطه حذف ربا از نظام بانکی و دستیابی به عدالت، مشکلات بانکهای خصوصی، پولیشدن کسری بودجه یا تعمیق بازار بدهی، نظارت در نظام بانکی، سیاستگذاری پولی و عملیات بازار باز، جلوگیری از هرزروی تسهیلات بانکی و ماهیت بانک و الزامات اصلاح نظام بانکی از مهمترین مباحث مطرحشده در این بسته پیشنهادی است.
فهرست کامل مطالب این کتاب:
https://scih.ir/wXGGn
مجمع عالی علوم انسانی اسلامی
@icihch
1_1187582668.pdf
7.42M
مصاحبه تفصیلی
«هیات عقلانیت و جهان پیش رو»
@social_theory
به عنوان کسی که به مطالعات حوزه علوم اجتماعی علاقه دارم و نظریه اجتماعی خاصی را دنبال می کنم، به سازمان هیات و ملحقات آن علاقه زیادی دارم و آن را شدیدا دنبال میکنم.
امروز قرار است در یک جلسه خوب شرکت کنم و نکاتی را که آماده کرده عرضه کنم.
اگر برگزار کنندگان جلسه مشکلی نداشته باشند، به زودی بخش حرفهای خودم را منتشر خواهم کرد.
💢مرحوم سید منیرالدین حسینی الهاشمی:
بنابر دستگاه ما مفهوم سود افزایش کمی ثروت نیست، افزایش کیفی کرامت است. افزایش کیفی کرامت یعنی مال اضافه نمیشود سرمایه و انرژی تولید مال اضافه میشود. بنزین قبلیتان بنزین مناسب پیکان بوده، حالا بنزینتان مناسب هواپیما است. میگویید من باید کرامت انسان را در ظرفیت «روحی، ذهنی، عینی» (متغیرهای اصلی) بالا ببرم، این را مفهوم سود میگیرید. میگویید از آثار سوم این، افزایش ثروت عینی است، میگویم خوب نمیشود آن را با آن شاخصه ببینیم؟ میگویید نه، برای اینکه قبل از آن شاخصه، شاخصهها است. میگوییم چه شاخصهای است؟ میگویید که فنآوری شما در «سرعت، تسهیل، تسریع» حتماً بالاتر از آنها میشود؛ بر آنها غالب هستید. بالاتر، اصلاً خیلی از چیزهایی را که آنها مال میدانند، شما مال نمیدانید، فقط ارزش سوقیه خودمان را قبول دارید. اگر سوق، مال شما باشد، میگویید مشروب الکلی مالیت شرعیه ندارد هرچند مالیه عرفیه عندالکفار دارد. نه فقط آن، کلیه ابزارهایی که منشأ تفاخر و تحقیر غیر باشد، مضر به کرامت است، در نظر شما اضرار به کرامت جزء سود و افزوده شدن قیمت نیست.
📍سال 76- جلسه 15 بحث حول جداول آموزشی مباحث فرهنگستان
⚠️این فیش را آنها می فهمند که با بحث نظریه اجتماعی که مدتهاست آن را در این کانال دنبال میکنم آشنایی دارند.
@social_theory
⭕️مدتی است که به دلایل مختلف موضوع «عقلانیت انقلاب اسلامی» و امکان و بودن و نبودش توسط نیروهای انقلاب مورد پرسش واقع می شود. برای من نیز پیش آمد که در معرض این پرسش باشم.
🔆برای من رسیدن به عقلانیت عملی و اجتماعی مهمتر از عقلانیت به معنای نظری (به همان معنای کانتی که در صد سال اخیر هم دغدغه جهان اسلام است) است و عقلانیت انقلاب هم به گمانم از پیدا کردن حکمت عملی و عقل اجتماعی شروع خواهد شد نه آنجایی که دعوا بر سر کاشفیت عقل و اینجور دعواهاست.
در ادامه چند گفتگو و مصاحبه که در این موضوع داشته ام را تقدیم می کنم:
اول: اقتراح عقلانیت انقلاب: که در محضر استاد فلاح شیروانی و حجج اسلام امامی و موسوی بودم و توسط حجه اسلام اسدپور عزیز برگزار شده بود. در این گفتگو بصورت ناخواسته در معرض اعتراضات کم و بیش نامشخص و حاشیه ای آقای موسوی با فرهنگستان قرار گرفتم و البته تمام سعی خود را کردم که از موضوع خارج نشوم و این توجه را بدهم که سوالات و موضعشون بسیار مبهم است و البته از این جهت حرف فرهنگستان مبهم نیست و واضح است.
https://eitaa.com/social_theory/940
دوم: گفتگویی با دوست فاضل و عزیز حجه الاسلام سید مصطفی مدرس مصلی که خیلی طولانی شد و مساله عقلانیت انقلاب در تعارض عقلانیت تحلیلی و تصویری مورد توجه قرار دادم. این بحث را قبلا من در اهمیت رویای ایرانی و جهادتبیین اجمالا مطرح کرده بودم و این جلسه تفصیل آن بود.
https://eitaa.com/social_theory/941
سوم: مصاحبه با روزنامه قدس درباره جهاد تبیین که البته قسمت دوم آن هنوز منشر نشده است و در آنجا به ضرورت تبیین از طریق روایت و تصویر را مطرح کردم. همانطور که در گفتگو با جناب آقای مدرس هم عرض کردم، ضرورت روایت و ساخت تصاویر، یک ضرورت روبنایی نیست و خلا آن در انقلاب، یک خلا بنیادین است و توجه به آن، تغییرات گسترده ای در ماهیت عقلانیت جبهه انقلاب بوجود خواهد آورد.
https://eitaa.com/social_theory/942
#عقلانیت_انقلاب
#جهاد_تبیین
@socisl_theory
هدایت شده از حسین مهدیزاده
عقلانیت انقلاب(موسوی-امامی-مهدیزاده-استادفلاح).mp3
51.47M
اقتراح عقلانیت انقلاب:
که در محضر استاد فلاح شیروانی و حجج اسلام امامی و موسوی بودم. جلسه توسط حجه اسلام اسدپور عزیز و به مدیریت ایشان برگزار شده بود. در این گفتگو بصورت ناخواسته در معرض اعتراضات کم و بیش نامشخص و حاشیه ای آقای موسوی نسبت به فرهنگستان قرار گرفتم و البته تمام سعی خود را کردم که از موضوع خارج نشوم و این توجه را بدهم که سوالات و موضعشون بسیار مبهم است و البته از این جهت حرف فرهنگستان مبهم نیست و واضح است.
#عقلانیت_انقلاب
@socisl_theory