هدایت شده از 🔅 سید منیرالدّین حسینےِ الهاشمے
💥 «نگاه تجلیلآمیز به کارخانه متمرکز»، حرامتر است از «نگاه به زن نامحرم».
چرا؟ چون کارخانه در این الگو، نظام طبقاتی ایجاد میکند و ابزار پیدایش محرومیت اقتصادی، محرومیت سیاسی و محرومیت فرهنگی و ابزار اقامۀ ظلم اجتماعی است.
🔵 استاد سید منیرالدین حسینی الهاشمی:
«ما یک کارهایی را بهراحتی جزو گناهان میشماریم، امّا یک گناههایی را اصلاً گناه نمیدانیم. چرا؟ برای اینکه حساسیت ما در آنجا اصلاً بیدار نشده است.
ما نگاه به یک زن نامحرم و بیحجاب را بسیار زشت میدانیم، ولی نگاه تجلیلآمیز به یک کارخانه [با تعریف نظام سرمایهداری،] و عظیم دانستن آن را هرگز بد نمیدانیم! تولید در این کارخانه، «متمرکز» است و ابزار انگیزش مادی میشود و تمرکز را به نفع یک عدّه و بر علیه یک عدّۀ دیگر درست میکند و دلهای جمع زیادی را به طرف دنیا متوجّه میکند.
در نگاه به نامحرم، گناهی که واقع میشود، گناه فردی است، اما در اینجا، شما با آن تعظیم و آن نگاهِ تجلیلآمیز، یک سیستم اقتصادیِ مادی [و لوازم آن] را تأیید میکنید. در مواجهه با نامحرم، چشمتان را میبندید و رویتان را بر میگردانید و ثواب کسب میکنید، اما در اینجا چگونه میتوانید چشم را ببندید و بگویید ما باید تردید کنیم در اینکه «صرفهجویی در مقیاس تولید در اینجا چگونه به کار رفته است»؟
اصلاً فرض کنید کارخانه، به این عظیمی نباشد و آن را کوچک درست کنند، اما با این حال، نظامِ شبکهای که میخواهد آن را اداره کند، چه نحوه انگیزشی را در جامعه اصل قرار میدهد؟ و چه نرمافزاری دارد؟ میگوییم همین «تردید کردن» [در اینجا،] مثل چشم فروبستن [در آنجا] است و اجازه دادن به خود و دیگران برای فکر کردن است.
ممکن است کسی مظالم را جدای از آنچه که در تمدن موجود است ملاحظه کند و بگوید ظلمها بد است و کمکم برطرف میشود! اما باید به او بگوییم این نوع کارخانه، کارخانۀ تولید ظلم است و تولید محرومیتِ اقتصادی، محرومیتِ سیاسی و محرومیتِ فرهنگی میکند و جریان توسعۀ نیازمندیها با این ماشینی که دارد، یک عده را تحت فشار قرار میدهد؛ میتوانیم بگوییم این ماشین، اقامۀ فساد میکند، نه اینکه مثل نگاه به زن نامحرم [ صرفاً یک ارتکاب گناه فردی باشد.]
هر کاری که براساس یک معیاری، آن را «فاسد» فرض میکنیم، میتوانیم بگوییم «ارتکابِ» آن کار، بد است، اما «ترویج و اشاعۀ» آن بدتر است و «اقامۀ ناهنجاری و به پا داشتن فساد»، بهمراتب از دو سطح قبلی بدتر است. حال، اگر ما فقر، جهل، سلبِاختیار را ناهنجار با فطرت بشر بدانیم، باید بگوییم این ماشین (یعنی کارخانه با تولید متمرکز) اینها را در مقیاسهای بسیار بزرگ به وجود میآورد، اقامه فساد میکند، اخلاق جامعه را مادی میکند، بستر پرورشی را عوض میکند و استغنای از دین را [تدریجاً] به پذیرش اجتماعی میرساند... .
[اساساً باید دید] اقامۀ کفر در عالَم چگونه انجام میگیرد و بستر پرورشی جامعه چگونه با جهانبینی، ناهنجار میشود.
☑️ @AndisheMonir
هدایت شده از اندیشکده فکر فردا
#رویداد_ایدهپردازی_حجاب
💠 #اندیشکده_فکر_فردا و #دفتر_مطالعات_گفتمان_انقلاب_اسلامی برگزار میکنند:
💥سلسله نشستهای حجاب، ملاحظات و الزامات حکمرانی💥
🔻#نشست_بیستم🔻
🔹 با ارائه:
🎤حجتالاسلام والمسلمین حسین مهدیزاده.
🔸 دبیر علمی:
🎤حجتالاسلام دکتر حسن شفیعی.
⏱ زمان: شنبه، 13 اسفند ماه.
🏢مکان: قم، بلوار الغدیر، کوچه 10، ساختمان مفید، طبقه 4، مدرسه نگاه.
🕰 ساعت 16
✅لینک عضویت:
https://eitaa.com/joinchat/1819803948Cabfe3ec831
🔻🔻🔻🔻🔻🔻
🆔 @fekrefarda
🆔 @D_gofteman
هدایت شده از ساخت ایران|حسین مهدیزاده
حکومت جهانی محور گسترش یا محو انقلاب اسلامی .pdf
23.28M
📚حکومت جهانی؛ محور گسترش یا محو انقلاب اسلامی
🖊️تقریری از مباحث اجتماعی و تمدنی مرحوم علامه سیدمنیرالدین الهاشمی برای فرماندهان جنگ در سالهای پایانی آن
🔰آیتالله میرباقری:
با گذشت چند دهه از طرح این مباحث توسط استاد حسینی، این کتاب هنوز هم خواندنی است.
@social_theory
هدایت شده از مرکز تخصصی احیاء امر
مرکز تخصصی احیاء امر با همکاری گروه فرهنگ و هنر دانشکده معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات برگزار میکند:
📌 آهات؛ سلسله نشستهای تخصصی تحلیل هنری و اجتماعی عزاداری ها و سوگواری های فاطمیه ۱۴۰۱ (نشست هشتم)
👤 با حضور #حاج_میثم_مطیعی
🗣 دبیر علمی نشست: #دکتر_محمدمهدی_سیار
👥️️ کارشناسان:
▫️ حجتالاسلام حسین مهدیزاده، کارشناس اجتماعی
▫️ استاد ساعد آذری، کارشناس موسیقایی
▫️ یوسف رحیمی، کارشناس ادبی
🗓 تاریخ برگزاری: دوشنبه ۱۵ اسفندماه
🕰 زمان: ساعت ۹:۳۰
🏢 مکان: دانشگاه امام صادق علیهالسلام
✅ هماهنگی جهت حضور از طریق شناسه @ehyayeamr1 در پیامرسان بله
#رویداد
#مرکز_تخصصی_احیاء_امر
#دانشگاه_امام_صادق_علیهالسلام
🔻🔻🔻
🌐 ehyayeamr.ir
🆔 @heyatiha72
ساخت ایران|حسین مهدیزاده
مرکز تخصصی احیاء امر با همکاری گروه فرهنگ و هنر دانشکده معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات برگزار میکن
سال گذشته هم من در این رویداد تخصصی، در جلسه تحلیل مداحی حسین اقای طاهری حضور داشتم. جلسه خوبی بود.
من به ورود اثباتی و یاریگرانه علوم انسانی، در موضوعات بومیِ فرهنگ و هنر بومی و دینی خودمان بسیار علاقه دارم و آن را شدنی و بسیار پر هیجان میدانم.
در ادامه خلاصه ای از نکاتی که سال گذشته در توصیح و تحلیل مداحی جسین طاهری گفتم تقدیم میشود.
در گزارش تصویری که مرکز احیاء امر از نشست اسفند 1400 منتشر کرده بود نیز 3 دقیقه از ان 20 دقیقه گفتگوی بنده خلاصه شده و از دقیقه 4 تا 7 این ویدئو موجود است که لینک آن را هم میگذارم👇
https://www.aparat.com/v/nLacv
🆔 @social_theory
ساخت ایران|حسین مهدیزاده
سال گذشته هم من در این رویداد تخصصی، در جلسه تحلیل مداحی حسین اقای طاهری حضور داشتم. جلسه خوبی بود.
✅درنگی بر هنر و آثار هنری حسین طاهری مداح جوان
در نشست تخصصی تحلل هنری-اجتماعی عزاداری «آهات»
📍مرکز تخصصی احیاء امر با همکاری گروه فرهنگ و هنر دانشکده معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات
⏰اسفند 1400
🖌حسین مهدیزاده
1️⃣ از 2️⃣
1️⃣در خصوص خاندان مداح پرور طاهری باید گزارش و تاریخ شفاهی نوشته شود تا بتوان روند تربیت مداح در این خانواده را مورد تحلیل قرار داد. می شود فقط از این حرف زد که این خانواده مورد عنایت معصومین علیهالسلام قرار گرفتهاند، اما این مساله از باب علمی نیز باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد که چرا این اتفاق در این خاندان تکرار میشود و چه نوع رفتارهایی در این خانواده، امکان تداوم نسلی مداحی را ممکن کرده است.
2️⃣مداحی امروز تهران که با موسیقی سنتی ما عجین شده، یک مجموعه مشخص است که پس از دوران رضاخانی شکل گرفته است. مثلا در گذشته روایت کربلا تماما بر عهده مداح نبوده بلکه ادبیات نمایشی به حالت تعزیه، مجالس مقتل خوانی و نقالی و... نیز با او در این ماموریت سهیم بودند اما بعد از دوران رضاخان و محدود شدن مناسک روایت گری فعل اهلبیت، روایت گری مصائب و مناقب اهلبیت نیز کاملا در قالب روضه به عهده مداحان قرار گرفت.
3️⃣ سازمان موجود هیأت پدیده ای معاصر است که به مرور از دوران پهلوی اول و دوم و مواجهه ما با مدرنیته ساختار خود را پیدا کرده و بعد هم مدام تکامل پیدا کرده. در این سازمان کار مداح به نحوی است که از طریق موسیقی، احساس و محتوا را توامان منتقل می کند. موسیقی هم فرمِ احساسی است که در هر دستگاه یک احساس خاص خلق میکند و واضح است که هر احساسی با هر محتوایی سازگار نیست. بنابراین موسیقی باید با محتوا همآهنگ باشد.
4️⃣ جمع بندی خلاصه من از هنر حسین طاهری را در یک جمله خلاصه کرد که حسین طاهری تا به امروز یک «خلاق مقلّد» است. این روشی بسیار درست است که هر هنرمندی خلق و اقتباس را توامان انجام دهد و اساسا از این طریق است که هنر بصورت متصل رشد می کند و گسستی در آن رخ نمی دهد. البته در میان مداحان موجود کسی که نسبت فرم و محتوا را رعایت کند و بعد در ساخت فرم هنری، خلاقیت و اقتباس را در نقطه اوج داشته باشد، به نظر من فعلا مهدی رسولی است. میثم مطیعی و حسین طاهری را من بعد از این دو قرار می دهم.
5️⃣ حسین طاهری، عناصر فرهنگی و هنری همآهنگ با محتوای مد نظرش را خوب می بیند و جذب می کند و محصول جدید تولید می کند. کارهای او بر روی موسیقی و ضرب زورخانه ای پرداخت. از جمله کار بسیار خوبی که برای امیرالمومنین(ع) به طور مشترک با مهدی زنگنه و با شعر مهدی سهرابی خوانده اند.
نمونه دیگر کاری که بر روی سرود معروف «قربون کبوترای حرمت» که زمانی در همه سی دی فرویش ها در پیاده رو های اطراف حرم امام رضا شنیده می شد. حسین طاهری با انتخاب این آهنگ شلوغی و ناخودآگاه هر کسی که به زیارت امام رضا(ع) رفته باشد را از طریق تکنیک تداعی به خلوتی مزار امام حسن(ع) در بقیع می برد. بدون اینکه لازم باشد از کلمات برای توضیح خلوتی حرم ائمه بقیع استفاده کند. یک کار درخور مطالعه و مثال زدنی است. جالب این است که بعد هم در صفحات مجازی خود، «پویش صحن امام حسن علیهالسلام در حرمهای اهلبیت» را شروع می کند و نشان می دهد که از قریحه خوبی در ترکیب احساس و معنا و مطالبه اجتماعی دارد.
سوم مثال بسیار مهم در کارهای حسین طاهری ایده جالب رجز است. این کشف بزرگ حسین طاهری است که به جای استفاده از لغت، از نوای انقلابی شناخته شده برای بدنه مذهبی-انقلابی رجز هیاتی خلق کند. نمونه های خوب آن «ای لشکر صاحب زمان» و یا «ما اصحاب گوش به فرمان» است. در رجز زمانی که دستها به صورت مشت گره کرده بالا میآید مشابه زمان راهپیماییهاست و زمانی که دست به دست هم میدهند مشابه نماز جمعه است. در نهایت از امام زمان (عج) سخن به میان میآید و شور عاشورایی و انقلابی را در ظرف انتظار موعود به ثمر می رساند. از این جهت رجزهای حسین طاهری یک شاهکار هنری تا اینجای کار انسان مذهبی-انقلابی است. اگر این اتفاق در هر کشور دیگری جز ایران رخ داده بود قطعاً از آن برای تدریس در دانشگاهها استفاده میکردند و در مقالات و پایان نامه های نقد هنری به آن اشاره می شد، اما دانشگاه ما نسبت به هنر انقلاب ساکت است و به آن حساس نیست.
🆔 @social_theory
ساخت ایران|حسین مهدیزاده
✅درنگی بر هنر و آثار هنری حسین طاهری مداح جوان در نشست تخصصی تحلل هنری-اجتماعی عزاداری «آهات» 📍مرکز
✅درنگی بر هنر و آثار هنری حسین طاهری مداح جوان
در نشست تخصصی تحلل هنری-اجتماعی عزاداری «آهات»
📍مرکز تخصصی احیاء امر با همکاری گروه فرهنگ و هنر دانشکده معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات
⏰اسفند 1400
🖌حسین مهدیزاده
2️⃣ از 2️⃣
6️⃣حسین طاهری در صفحه شخصی اش، عکسی با پدرش را به عنوان پروفایل قرار داده که نشان از ارتباط بین نسلی خوبی است. او در این صفحه مکرر در یک موضوع واحد، یک کار از پدرش و یک کار از خودش قرار می دهد. این کار نحوه امتدادی که حسین اقا از پدرشان تصور دارند را قابل مطالعه تر می کند. نمونه هایی مثل موسیقی و محتوای ترانه اربعینی، ترانه خداحافظی از ماه محرم و صفر، فراق از کربلا در ابتدای ایام کرونا و... در صفحه حسین طاهری کاملا با تطبیق بر اثر تولید شده توسط پدر آمده است.
7️⃣ پیشران موسیقی و ترانه امروز ایران، حرمانی مبهم از عشقی مبهم است که به طرز عجیبی در موسیقی بسیار طرب انگیز خود را نمایش می دهد. گاهی در ترانه های امروز فارسی می بینیم که سخن از معشوقی است که عاشق را رها کرده، اما موسیقی شدیدا طرب انگیز است. یا در شعر به معشوق شدیدا احساس تعلق ابراز می شود اما در پایان شعر مثلا به معشوق گفته می شود که «هرگز به تو دستم نرسد ماه بلندم...» یعنی تو برای دست یافتنی نیستی و لذا از او دل می کند و به او نهیب می زند و معشوق را دور می اندازد: «هشدار که آرامش ما را نخراشی...»
حسین طاهری از این دست حرمان های مبهم و خودخواهانه که به عشق نگاه ابزاری دارد را در محتوای شعرهایش نمی آورد. البته مداحان همنسل شما از این جور آثار متعدد دارند اما شاید او بخاطر تربیت مشخص خانوادگی اش، با چنین محتوایی اثر تولید نمی کند.
8️⃣ اما دو نکته و پیشنهاد! اول اینکه یکی از ماموریت های هیات، روایت درست تاریخ مجاهده اولیاء خدا در مسیری است که قرار است با سختی و مظلومیت پیش برود اما جهان را به عصر ظهور برساند. این نگاه نیاز به روایتگری و تصویر سازی دارد. هم بخش منبر و هم بخش مداحی، باید دوباره به محتواهای تصویری و قالب های شعر و موسیقی و اجرا و قطعات تصویرساز و روایتگر اقبال مجدد کنند. البته واضح است که نمی شود عجله کرد و باید با کمک علم و عقل انتقادی، تجربه های قدیم و جدید را با هم تلفیق کرد و همان روش «خلق مقلدانه» تدریجی را در پیش گرفت. نباید جسارت به معنای عجله باشد اما از ترس هم نباید متوقف شد.
نکته دوم اینکه فرم و موسیقی مداح سه کلان الگو را با هم باید بلد و به سبکی رسیده باشد: «توسل»، «عزاداری» و «مناجات». به گمان من خاندان طاهری در فرم مناجات ضعیف است. الگوی مناجات هم علمایی هستند که از قدیم مناجات می خواندند و مداحان اساسا در این موضوع قوی نیستند. میدانم که این ادعای بزرگ و عجیبی است اما با همه شهرتی که مداحان تهران در مناجات خوانی دارند، اما علما در این موضوع الگوهای بهتری هستند. از کسانی مثل مرحوم ایت الله لاله زاری در مسجد لاله زار در دهه 30 شمسی که یک نوار من از کمیل خواندن ایشان دیده ام تا جوشن کبیرخواندن آقای پناهیان در دهه هفتاد و هشتاد در قم تا ابوحمزه خواندن آیت الله میرباقری در همین سالها و...
حسین طارهی در توسل نیز امضای خاصی ندارد و یا سبکی که برگزیده است به اندازه سبک عزاداری او پیشرو نیست. اگرچه نمی خواهم بگویم که ضعیف است اما الگو هم محسوب نمی شود و این برای استعدادی مثل او حیف است.
@social_theory
هدایت شده از شیپا - شبکه پیشرفت
🔴 نشست نهاد اجتماعی #بانوان
💎 بهینهسازی فضای اجتماعی مبتنی بر نیازها، توانمندیها و اختصاصات بانوان
#حضوری، مخصوص بانوان
🔹 سخنران: دکتر عباس جهانبخش؛ عضو هیات علمی دانشگاه هنر اصفهان
⏱ زمان: شنبه (۲۰ اسفند) ساعت ۱۶ الی ۱۸
🏠 مکان: خانه اندیشهورزان
🎁 همراه با #حمایت از فعالان علاقهمند
🎴ثبتنام از طریق:
yun.ir/w3jam6
شبکه #یاریگران_پیشرفت ایران
🔹@shipaa
ساخت ایران|حسین مهدیزاده
🔴 نشست نهاد اجتماعی #بانوان 💎 بهینهسازی فضای اجتماعی مبتنی بر نیازها، توانمندیها و اختصاصات بانوا
این کانال و کارهاش که تازه شروع شده را دنبال کنید. منم دنبال خواهم کرد👆👆👆
هدایت شده از وحید یامین پور
📍مردم دوست دارند چند فرزند داشته باشند؟
طبق نظرسنجی موسسه همشهری ۴۹ درصد مردم در پاسخ به این سوال که دوست دارید چند فرزند داشته باشید ۳ فرزند و بیشتر از ۳ فرزند را انتخاب کردهاند.
🔸️۵۳ درصد گفتهاند مشوقهای اقتصادی "هیچ" تاثیری ندارد و ۶۸درصد از این مشوقها بیاطلاعاند.
🆔️ @yaminpour
هدایت شده از استاد عابدینی
رؤیت جان.pdf
1.53M
🔸کتابچه رؤیت جان👆
🔻 نگاهی نو به مسأله #غیبت امام زمان(عج) برگرفته از مباحث #استاد_عابدینی
✅ مرکزتنظیمونشرآثاراستادعابدینی
🌐 TAMHIS.IR | @Abedini
سجده حبیب و رسول خدا (ص) در نیمه شبِ نیمه شعبان:
سَجَدَ لَكَ سَوادِي وَ خيالِي وَ آمَنَ بِكَ فُؤَادِي...
همه وجود مادی و همینطور خیال من در سجده توست، در حالی که قلبم هم ایمان اورده به توست....
مفاتیح الجنان، اعمال شب نیمه شعبان
@social_theory
انا لله و انا الیه راجعون
خداوند این لحظات را، برای مسعود دیانی عزیز، آغاز آرامش و ملاقات با رحمت و رضوانش قرار دهد.
اللهم انا لانعلم منه الا خیرا
@social_theory
هدایت شده از دبیرخانه هماندیشی ها
🔹مروری انتقادی بر اندیشه ایرانشهری
▪️درآمدی بر نحوه مواجهه جبهه فکری انقلاب اسلامی با اندیشه سید جواد طباطبایی
🕰 زمان:شنبه 1401/12/20 از ساعت 15 الی 18
.....
علاقمندان گرامی جهت حضور به شماره زیر پیامک ارسال نمایند:
0910 0931 083
____________
#مرکز_علوم_نوین_اسلامی
(موسسه معنا)
#دبیرخانه_هم_اندیشی_هویت_ایرانی_اسلامی
#سید_جواد_طباطبایی
#ایرانشهری
🆔https://eitaa.com/maana_hamandishi
هدایت شده از تربیت و حکمرانی
💢یک رویداد نادر و احتمالاً بیسابقه در تاریخ روحانیت
✅ یک معنا از #حکمرانی، نماندن در حصار چارچوبهای موجود و دادن پاسخهای متفاوت و خلاقانه به مسائل موجود است.
🔰 مثل پیشنهاد امام جمعه رامسر درزمینه دعوت مادر دو نفر از طلاب #حوزه_علمیه المهدی در مراسم #عمامه_گذاری نیمه شعبان، برای معمم کردن پسرهایشان.
✅ این در حالی است که معمولاً #طلاب دوست دارند به دست یکی از علما و بزرگان معمم شوند.
🔰 اما واقعاً چه کسی گفته که برکت معمم شدن به دست مادر، کمتر از معمم شدن به دست یک عالم ربانی است؟!
آیا این رویداد، فریاد زدن جایگاه رفیع #زن و #مادر در نگاه دینداران و اهالی کسوت #روحانیت نیست؟!
#حکمرانی_فرهنگی
🆔 @rajaaei_ir
هدایت شده از ساخت ایران|حسین مهدیزاده
⭕ سخنرانی های ماهیانه میز نظریه اجتماعی فرهنگستان
✅بازخوانی اندیشه مرحوم علامه سیدمنیرالدین حسینی الهاشمی(ره) از منظر دستاورد وی در شکل دهی به یک نظریه اجتماعی
🟩ایده این دوره این است که مرحوم علامه حسینی(ره) در سه مرحله، به مرور، به خوانشی از نظریه اجتماعی اسلام دست پیدا کرد که در نقطه ای متمایز از نظریه اجتماعی مدرن و همینطور نظریه اجتماعی تمدن اسلامی دور اول و محصولات علمی آن بود.
🟦این دوره از ارائه های ماهیانه میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی قم سعی می کند در 4 جلسه، خطوط کلی تلاش وی در دور اول را مورد بررسی قرار دهد.
🟪اهمیت این دوره از فکر اجتماعی بنیانگذار فقید فرهنگستان علوم اسلامی در این است که یک عضو فعال جامعه مدرسین حداقل در تفکر اقتصادی حوزه علمیه قم نقشی شناخته شده داشته است.
🟧وی در این دوره عضو مجلس خبرگان قانون اساسی بوده که یکی از 18 پیشن نویس قانون اساسی ایران را نیز ارائه کرده بوده است و در این پیش نویس و در نطق هایش، بر اساس این دستگاه فکری، مشارکت می کرده است.
🗣️ ارائه کننده: حسین مهدیزاده
مسئول میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی قم
📆تاریخ های برگزاری دور اول ارائه های میز:
1⃣ یکشنبه 27 آذر 1401
2⃣ یکشنبه 25 دیماه 1401
3⃣ یکشنبه 23 بهمن 1401
4⃣ یکشنبه 21 اسفند 1401
لینک فایل صوتی جلسه اول
https://eitaa.com/social_theory/1292
لینک فایل صوتی جلسه دوم
https://eitaa.com/social_theory/1382
لینک فایل صوتی جلسه سوم
https://eitaa.com/social_theory/1458
🆔@Social_theory
ساخت ایران|حسین مهدیزاده
⭕ سخنرانی های ماهیانه میز نظریه اجتماعی فرهنگستان ✅بازخوانی اندیشه مرحوم علامه سیدمنیرالدین حسینی
⚠️🚫امروز جلسه چهارم نظریه اجتماعی برگزار نمی شود!
متاسفانه مطالعاتم برای گزارشی از پیش نویس مرحوم حسینی برای قانون اساسی در سال 58 و نسبت آن با نظریه جبرتعادلی به نقطه جمع بندی نرسید و باید آن را ادامه دهم تا در سال آینده آن را ارائه کنم
هدایت شده از راهبرد نهضت تبلیغ اسلام ناب
بازیگران صنعت گیم ایران را چقدر میشناسید؟.pdf
5.9M
📚 بازیگران صنعت گیم ایران را چقدر میشناسید؟
نقشه ی زیست بوم گیم کشور
#گزارش_رصدی
#بینا
#نسلZ
🌐 صفحه معاونت راهبردی و توسعه راهبری سازمان تبلیغات اسلامی
🔰https://eitaa.com/ido_strategy
🎥 #نما
🔻 فیلم گفتارها و ارائه های جلسهی مرور انتقادی بر اندیشه ایرانشهری
————————
🖇 روایتی از اندیشه های سید جواد طباطبایی: آقای اشکان شاه محمدی
🖇 گفتار : جناب آقای مهدی افراز
🖇 گفتار : حجت الاسلام ابوذر مظاهری
🖇 گفتار : حجت الاسلام امیر آقاجانلو
🖇 گفتار : حجت الاسلام حسین مهدی زاده
🖇 گفتار : حجت الاسلام علی محمدی
🖇 گفتار : حجت الاسلام مجتبی کاظمی
🖇 گفتار : دکتر امین اسد پور
🖇 گفتار : دکتر حمید ابدی
🖇 گفتار : دکتر مجتبی رستمی کیا
————————
"برای مشاهده هر بخش روی لینک مشخص شده کلیک کنید"
🔸دبیرخانه هماندیشی هویت ایرانی - اسلامی
🔰مرکز علوم نوین اسلامی ـ معنا
————————
#سید_جواد_طباطبایی
#نقد_اندیشه_ایرانشهری
#دبیرخانه_هم_اندیشی_ها
#موسسه_معنا_قم
🌐 https://eitaa.com/maana_hamandishi
هدایت شده از استاد علی صفایی حائری
📜 #متن |🔰هنر مبتذل
يك داستان، يك نمايش، يك شعر، هنگامى موفق است كه بتواند تو را از آنچه كه دارى بكَنَد و از آنچه كه به خود بسته اى برهاند و به سوى آنچه كه مى توانى داشته باشى و مى توانى بدست بياورى بكشاند.
داستان يا شعرى كه فقط تصويرهايى دارند، حادثه هايى را ثبت مى كنند و حتى اگر با يك زاويه ديد عالى باشد، داستان و شعر موفقى نيستند مگر هنگامى كه اين شرر را در وجود تو بريزند و اين عطش را در تو برافروزند.
نمايش و داستان و شعر و موسيقى و يا نقش و حركتى اصالت دارد كه قدرت پرواز از دنياى موجود را در تو ايجاد كند، نه آنكه عشق ها و احساس ها و عاطفه هاى اين دنيا را كه فراموش شده و رنگ باخته، با اشك ها شست وشو دهد و سرشار و شاداب بگرداند.
چون در حقيقت اين هنرى است كه مى خواهد تو را به محافظه كارى بكشاند و در ابتذال تكرار نگه دارد و با تنوع ها، شور تحرك ها را فراموش سازد.
❛❛ عینصاد
📚 #استاد_و_درس #ادبیات_هنر_نقد| ص ۹۳
#⃣ #بریده_کتاب #هنر
👤: @ad_Einsad