eitaa logo
ساخت ایران|حسین مهدیزاده
3.8هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
314 ویدیو
117 فایل
طلبه درس خارج مدیر میز نظریه اجتماعی فرهنگستان علوم اسلامی قم @ho_mah کانال آپارات https://www.aparat.com/hosseinmahdizade
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از هنگام درنگ
✅ آیت الله : صاحب حرف جدید را نکنید 🔹آن‌قدر سخن نو، حرفِ فکربرانگیز و حواس‌جذب‌کن در دنیا وجود دارد که با رادیوها و کتابها و ترجمه‌ها به این‌جا می‌آید؛ نمی شود که من و شما هر یک خطی که در جایی نوشته شد یا گفته شد، فوراً عزا بگیریم و جنجال راه بیندازیم که فلان کس فلان چیز را ترجمه کرده یا فلان چیز را گفته است؛ گفته باشد؛ فکر است، میگویند. 🔹شما خیال میکنید روزی که شبهه‌ی ابن‌کمونه را رفع می کردند، به صرف این‌که کسی شبهه‌ ابن‌کمونه را در کتابهایش بنویسد، او را تکفیر می کردند؟ مگر می شود مردم را بیخودی کرد؟ مگر می شود هرکس زد، بگوییم شما مخالفید، شما ضدید؛ این مطلب را نگویید، با نگفتن که مشکل ما حل نمیشود. 🔹 قرآن کریم با این عظمت، افکار الحادیها و مادّیها را در خودش نقل میکند؛ دشنام آنها را به پیامبر نقل میکند؛ قالوا ساحر او مجنون؛ ولی حالا کسی جرأت نمیکند بگوید که فلان کس به فلانی - که رئیس این تشکیلات است - چنین اهانتی کرده است! اما قرآن با صراحت این را نقل میکند؛ چون به خودش معتقد و متکی است، لاریب فیه، در آن هیچ شکی نیست. 🔹همه‌ ما باید لاریب فیه باشیم؛ عقاید ما باید لاریب فیه و قرص و محکم و استوار باشد و آن را با زبان مناسب بیان کنیم؛ آن وقت خواهیم دید که «سحر با معجزه پهلو نزند دل خوش دار»، (1370/12/5) http://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=2596
1968129_-211323.pdf
839.2K
روایتی نسباً جامع از مجادله سیدجواد طباطبایی و داوود فیرحی @teghtesadi
بد سلیقه گی خبری... چهار تا جوان خام بی تقصیر را مقابل جریان عظیم اربعین قرار دادن چه آورده ای دارد؟ در این دوقطبی سازی چه خیری هست که بعضیها از آن اسراف کارانه استفاده میکنند ؟😡 @teghtesadi
ساخت ایران|حسین مهدیزاده
بد سلیقه گی خبری... چهار تا جوان خام بی تقصیر را مقابل جریان عظیم اربعین قرار دادن چه آورده ای دارد؟
♨️گزیده ای از چت هایی با دوست گرامی و طلبه فاضل، دکتر محمدرضا قائمی نیک قضیه رفتن خانم ها به ورزشگاه دقیقا قضیۀ سند 2030 است. در جلسه ای، یکی از اعضاء شورای عالی انقلاب فرهنگی به یکی از اساتید فعال در حوزۀ مطالعات اسلامی زنان گفت من از دهۀ 1370 نسبت به توسعه و عقلانیت توسعه مطلب می نوشتم و علمای حوزوی می گفتند نه آقا، عقلانیت، عقلانیت است و اسلام هم که با توسعه مشکلی ندارد. حالا که کارِ توسعۀ پایدار به حوزۀ زنان و ناموس و تربیت جنسی رسیده، شما حساس شده اید، در حالی که بحث تربیت جنسی سند 2030 ادامۀ بحث توسعه و توسعۀ پایدار است. حالا قضیۀ رفتن زنان به ورزشگاه هم همان است. در این 40 سال، هیچ کسی نسبت به اصل فوتبال حرفه ای و جایگاه والایِ آن در نظام سرمایه داری چیزی نگفته، اما حالا که پای زن و ناموس و جنسیت به وسط آمده، حساسیت ها به اوج رسیده. به نظرم در مطالعۀ تجربۀ علوم اجتماعی غربی مارکس نمونۀ درس آموزی برای ماست. مارکس، علیرغم اینکه شاگردِ هگل هست، اما به خاطر تعلق خاطرش به طبقۀ کارگر و بحران اقتصادیِ آن دوره و تنفرش از سرمایه داری، دیالکتیک هگل را معکوس می خواند. این در حالیه که نظریات علم دینی ما، حداقل در اغلب موارد (جز استثنائاتی مانند مرحوم صدوق یا دکتر داوری و ....) اساساً نسبت به مسئلۀ تباه کننده ای به نام سرمایه داری بی تفاوت و خنثی هستند. من واقعاً نمی دانم نظریه پردازان علم دینی ما یا فقهای فقه حکومتی ما برای شان اهمیت ندارد که یک طلبه یا دانشجو، سهمش از بیت المال ماهی حداکثر 1.5 میلیون است و یک فوتبالیست که آرزویش این است که روزی «در کنار» همسرش در ورزشگاه، فوتبال ببیند، 4 میلیارد و با آپشن هایش تا 8 میلیارد سهم دارد. «من دیروز در نمایشگاه کتاب کتابهایی را دیدم که غربی‌ها نوشته‌اند، [در] تأثیر فلسفه در فوتبال؛ یعنی امتداد فلسفه حتّی به فوتبال! ببینید این امتداد دادنِ مسائل فکریِ خودشان به تمام عرصه‌های زندگی و میدانهای زندگی [است]؛ ما این کار را بایستی انجام بدهیم. ما ازلحاظ فلسفه قوی هستیم؛ فلسفه‌ی اسلامی از فلسفه‌ی غربی، قوی‌تر و ریشه‌دارتر و دارای استحکام بیشتر است، ولی بایستی امتداد آن در زندگی، محسوس باشد؛ قضاوت فلسفه‌ی ما در مورد حکومت، در مورد مسائل اجتماعی، در مورد اقتصاد، در مورد عموم مسائل تمدّن‌ساز بایستی معلوم باشد، روشن باشد؛ اینها کارهایی است که باید انجام بگیرد. اینها در زمینه‌ی علومِ خاصِّ اسلامی است، در زمینه‌ی علوم طبیعی هم همین‌جور است».
هدایت شده از سطلیات
داریم چه بلایی سر ایران می‌آوریم؟" #حجت_میان_آبادی نقشه فوق، موقعیت کارخانجات فولاد و پتروشیمی‌ها (بعنوان صنایع بشدت آب بر) بر روی دشت‌های کشور و وضعیت دشت های کشور از نظر ممنوعیت برداشت از آبخوان است. همانطور که مشاهده می‌شود عمده کارخانجات فولاد و پتروشیمی‌های کشور (بعنوان صنایع بشدت آب بر) در دشت‌های "ممنوعه" و "ممنوعه بحرانی" و در مناطق خشک کشور احداث شده اند. تعداد بسیار ناچیز این کارخانجات در سواحل گسترده جنوبی کشور (دریای عمان و خلیج فارس) و استقرار عمده آنها در مناطق کویری و خشک کشور نیز قابل تأمل است! سیاستگذاری و آشنایی با الفبای سیاستگذاری آب از جمله مسائل مغفول مانده در کشور است که کمتر توجهی به آن شده و می شود. علیرغم مسائل و تبعات بسیار جدی این سیاستگذاری های غلط، چرایی و الزام تراشی برای طرح‌های انتقال آب بین حوضه‌ای به بهانه تأمین نیاز صنعت قابل تأمل است. #انتقال_آب #انتقال_آب_خزر_به_سمنان #انتقال_آب_عمان_به_مشهد #حجت_میان_آبادی
7.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔆انیمیشن کوتاه مورچه که تفاوت رهبری خلاقانه گروه را با مدیریت سازمان و ساختارگرایانه را نشان میدهد. و اینکه افراد خلاق چطوری میتونن دنیای ما رو به جایی پیشرفته تر و بهتر بدل کنند این ویدیو بیش از 30 میلیون بار در یویتوب مشاهده شده است 🆔 @teghtesadi
🔸دوره دوم ریاست آقای هاشمی بر مجلس بود، من به دیدن ایشان رفتم. گفت « آقای حسینی چه کار می‌کنید؟» گفتم: « دو ماشین دارد: در یکی مطلق گرایی حسی اصل است و پیش فرض روش و شاخصه کارآمدی در آن باید حسی باشد و از وحی شرط نمی‌پذیرد، حتی وقتی که به وحی و ایمان و عقل نظر می‌کند، آن‌ها را به صورت حسّی تفسیر می‌کند. این ماشین بر اساس این است. شخصیت‌هایی را هم که تحویل می‌دهد، کارآمد هست و قدرت اداره دارند. جامعه ماشین دیگری نیز برای دارد که است که آن از آغاز می‌کند و به التزامات قبلی معتقد است و به این که موضوع این عنوان و حکمش چیست، اکتفا می‌کند ولی نمی‌تواند به عمل و دست بزند». گفتم: « بین این دو دستگاه ( و ) اختلاف وجود دارد. شما که رئیس مجلس هستید گاهی مجبور هستید به نفع این دسته کنار بروید و گاهی به نفع دسته دیگر کنار بروید». ایشان در آن زمان-که زمان حضرت امام(رحمه الله علیه) بود- گفت: « ما این مشکل را از طریق حل کرده ایم». من تبسّم کردم و گفتم: « این حل است و نه حل . رابطه بین دو دستگاه تولید معرفت اگر به صورت منطقی هماهنگ نشود، چالش اجتماعی آن فقط به تأخیر می‌افتد، نه این‌که از بین برود» ایشان متوجه شد که من چه می‌گویم و گفت: « اول صبح، اوقات مرا تلخ کردی». گفتم: « من نخواستم اوقات شما را تلخ کنم، شما سوال کردید که چه کار می‌کنید. من هم این مقدمه را برای این گفتم که بگویم دارد درباره « رابطه و عمل» کار می‌کند؛ یعنی این که « به خدا و دین» چگونه می‌تواند «اداره و عمل» را به صورت به دست گیرد.» شاید ایشان در آن زمان احتمال نمی‌داد که ما موفق شویم چون این کار را بسیار بزرگ می‌دانست. منبع: ص 27 کتاب معرفی دفتر فرهنگستان علوم اسلامی از زبان استاد @teghtesadi
هدایت شده از یاران خراسانی
🔰 برنامه تلویزیونی (روایت هیأت) 🔸 روایت هیأت نخستین برنامه ای است که به صورت تخصصی در رابطه با کارکردها، رسالت ها و وظایف هیأت به بحث و بررسی می پردازد. قسمت اول https://www.aparat.com/v/Po3ai قسمت دوم https://www.aparat.com/v/KGoTW قسمت چهارم https://www.aparat.com/v/S7lsh قسمت پنجم https://www.aparat.com/v/hSwIR قسمت ششم https://www.aparat.com/v/IeDkb قسمت هفتم https://www.aparat.com/v/gndz4 قسمت هشتم https://www.aparat.com/v/vWVkY قسمت نهم https://www.aparat.com/v/vcK7L @yaran_khorasan
🗓هفته کتاب و کتابخوانی 🏳رمان واقعی "پا برهنه‌ها" 🏳اثر زاهاریا استانکو رمانیایی/۱ 💠رهبرانقلاب ‼️رمان نویس معروف رومانیایی زاهاریا استانکو کتابی دارد؛ نمیدانم شماها خوانده‌اید یا نه. من این کتاب را سالها پیش خوانده‌ام. داستان، مربوط به اشغال بخارست توسط آلمانیهاست. یک مبارزه میکنند و بالاخره هم پیروز میشوند یک عده هم در داخل فرصت طلبی میکنند و اشغالگر اولین ضربه را به اینها میزند. این، تصویر را ما امروز در مقابل خود داریم. واقعه‌یی است که در حال حاضر هم دارد اتفاق میافتد. الان منطقه خاورمیانه، حکم همان شهری را دارد که دشمن آن را اشغال کرده یا در حال اشغال است. الان اشغالگر - مثل همان اشغالگری که بخارست یا پاریس یا فلان کشور را تصرف کرده بود - در حال اشغال تدریجی است. این اشغالگر فقط امریکا نیست طبقه‌یی است که دولت امریکا و دولتهای دیگر را به قدر قدرتش دارد هدایت میکند. که اگر بخواهیم در یک عبارت برای اینها اسم معین کنیم، باید بگوییم «زرسالارانِ اقتدارطلب». هدفشان هم سیطره بر منابع حیاتی و مالی همه دنیاست. ۸۳/۹/۱۱ ⬇️نسخهpdf #نشربامنبع @Jahade_tabeini