eitaa logo
سلطان نصیر
3.5هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
446 ویدیو
249 فایل
موضوع کانال: ادیان و عرفان و اسطوره و علوم غریبه و خفیه و ماوراء و نجوم و دشمن شناسی با رویکرد آخرالزمانی و مسئله ظهور حضرت صاحب الامر عجل اللّه آدرس جیمیل ما : 👇 @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">Soltan313nasir@gmail.com کپی بدون ذکر منبع مجاز نیست
مشاهده در ایتا
دانلود
تصویر صورت فلکی حوا (مارافسای) و جاثی ، کوکب رأس الحوا کوکب راعی است. و کوکب رأس الجاثی کلب الراعی است و یکی از دو سگ این چوپان. @soltannasir
آمده میلاد هادی رسل البشارت آمده ختم رسل کاخ کسری زین قدوم بر هم شکست آتش آتشکده خاموش گشت میلاد نبی المعظم رسول الله (ص) و امام ناطق جعفر صادق (ع) بر همه شما مبارک باد. @Soltannasir 🌹🌹🌹🌹🌹🌹
تصویر تقریبی صورتی که اعراب از صورت های فلکی مار و مار افسای و جاثیه می بینند. خط زرد : نسق شامی. خط بنفش : نسق یمانی. نقطه سبز : راعی. نقطه نارنجی : کلب راعی نقطه آبی : سگ دیگر چوپان @soltannasir
@soltannasir {پاسخ به سوالات 174} {سخنی دیگر در باب پیوند اسطوره و دین 52} {عطارد در نقش وزیر و پایان فرمانروایی شمس 48} ادامه...👇 عزیزان ملاحظه نمودید که در تصویر ارائه شده چوپان (کوکب یا _الحوا) در وسط ایستاده و در دو طرف وی دو چوپان (کوکب یا و کلب دیگر راعی که بر منکب راست حوا ) قرار دارند. و سمت راست تصویر است که در آن قرار دارند و چوپان و دو سگ وی گوسفندان را به سمت جلو یعنی جایی که جایگاه میزان است؛ می رانند. اعراب شکل صورت فلکی و و جاثی (هرکول) را این گونه به تصویر می کشیدند. و شکل آنان همخوانی بیشتری با اساطیر مصری و ایرانی و جایگاه قضاوت صورت فلکی دارد. شاید علت این مسئله، نزدیکی تمدن مصر و اعراب از نظر جغرافیایی با یکدیگر باشد و اعراب آن را از مصریان وام گرفته باشند. به هر حال اطلاعات ما در این باره اندک است. نکته1 : هر چند که کوکب الراعی (رأس الحوا) در این جایگاه به مانند سائقی می ماند که خلایق را به مانند گوسفند از عقب به سوی جایگاه میزان (قضاوت) هدایت می نماید. و دو کوکب کلب راعی (رأس الجاثی و کوکب منکب راست حوا) در این عمل وی را همراهی می نمایند. اما یک نکته مهمی اینجا وجود دارد و آن این است که اگر کوکب الراعی را با فرشته سائق مشابه بدانیم. آنگاه فرشته شهید کدام است ? کوکب کلب راعی (رأس الجاثی) !? یا کوکب کلبی که در صورت فلکی حوا بر منکب راست قرار دارد? در اساطیر هندو و ایرانی و مصری (سگ و گرگ) از وجود دو سگ یاد شده است . که با توصیف اعراب از این صورت فلکی هماهنگی دارد . اما در آیهٔ قرآن سخن از شهید شده نه شهیدین و این مسئله، این تطبیق را با آیات قرآن با مشکل مواجه می نماید. البته راه برای تفسیر باز است. من باب مثال می توان گفت اعراب در وجود دو سگ در این صورت فلکی اشتباه نموده اند. و یا اینکه شهید با کلب راعی تطابق ندارد. بلکه خود فرشته دیگری است. یا اینکه در هر بار به جلو راندن گوسفندان به سمت جایگاه میزان یکی از دو سگ در جای خویش باقی می ماند و کلب دیگر با راعی و گوسفندان به جایگاه میزان می رود ! در حال حاضر بهتر است این احتمالات در بوتهٔ امکان گذاشته شود . زیرا از چند و چون ماجرا اطلاع کامل نداریم . نکته 2: در ادیان ابراهیمی، نظیر یهودیت و مسیحیت، به چوپان و جایگاه آن اهمیت بسیاری داده شده است و حتی خداوند به شبان توصیف شده است . آیهٔ معروف مزامیر داود (ع) نظیر :«خداوند شبان من است؛ محتاج به هیچ چیز نخواهم بود(مزامیر 23:1 )» مؤید این مسئله است . { سائق المیزان } یکی از نکاتی که فقیر در هنگام تحقیق دربارهٔ سائق با آن برخورد نمودم. وجود کوکبی به نام 👈سائق المیزان در نزد اعراب است. در بعضی فرهنگ های 👈جدید لغت عرب نظیر فرهنگ عربی فارسی فرزان در ذیل کلمهٔ سائق اینگونه آمده : 👇 {السائق : 1.فا، راننده ج : ساقة و سُوّاق 2. «سائق المیزان» [کیهان شناسی] : ستاره ای به دنبال ستارگان صورت فلکی میزان که گویی آنها را از عقب می راند. } ملاحظه می نمایید که ستاره ای در آسمان شب وجود دارد که گویی ستارگان صورت فلکی میزان را از عقب می راند. و عرب به آن سائق المیزان می گویند. نکته3 : فقیر در کتب لغت و کتب نجومی خویش توضیحی که بتواند برای بنده روشن نماید که این سائق المیزان دقیقاً کدام کوکب است ؛ نیافتم. (در کتب نجومی ، حتی نام این ستاره موجود نبود .) فقیر نمی دانم که آیا نام سائق المیزان، نامی جدید است و یا نام تاریخی که اعراب در دوران جاهلیت برای ستاره ای در آسمان شب قائل بوده اند. شاید بتوان با توجه به معنی نزدیک سائق و راعی ، سائق المیزان را همان ستاره راعی (رأس الحوا) دانست . اما این تطابق با توضیحاتی که دربارهٔ این کوکب (سائق المیزان) آمده هماهنگی ندارد. با توجه به توضیحی که درباره این کوکب آمده ، فقیر حدس می زنم که ، نام کوکبی در صورت فلکی () باشد. در پای راست این صورت فلکی ، ستاره ای وجود دارد که گویی در حال لگد زدن به میزان (ترازو) می باشد. و با توجه به اینکه صورت فلکی عزرا ، صورت فلکی قبل از صورت فلکی میزان است. ستاره یاد شده با توضیحات سائق المیزان بیشترین تطابق را دارد. نکته4: ممکن است ؛ ستاره سائق المیزان در صورت فلکی عزرا با فرشته سائق در ارتباط باشد. و فرشته شهید نیز با ستاره ای در صورت فلکی میزان که بیرون صورت قرار دارد. مرتبط باشد. این دو تطابق نیز یک احتمال است و باید در بوته امکان گذاشته شود. ادامه دارد... @soltannasir 🌞🐕
تصویر صورت فلکی میزان و سنبله(عزرا) به کوکبی که در پای راست عزرا قرار دارد نگاه نمایید. گویی میزان را از عقب می راند. (سائق المیزان) @soltannasir
@soltannasir {درد و دل سلطان نصیری 13} پیش از ادامه مبحث پیوند اسطوره و دین، فقیر تصمیم گرفتم دو سه روزی در باره وضعیت خویش و کانال و وضعیتی که جامعه ما دارد. با شما عزیزان درد و دل نمایم. از آنجایی که حاشیه معمولاً مهم تر از اصل است. پس به این مطالب توجه نمایید. پیشاپیش بابت ادبیات خویش در این درد و دل از شما عزیزان عذرخواهی می نمایم. 🙏 «زلزله کرمانشاه و هارپ» ابتدا پاسخ به یک سوال در بارهٔ زلزله کرمانشاه ? پس از زلزله از فقیر در بارهٔ زلزلهٔ کرمانشاهان پرسیده شد که آیا کار هارپ بوده و منشأ طبیعی داشته و یا غیر ? فقیر هم پاسخ دادم که بعید است که منشأ غیر طبیعی داشته باشد. و دربارهٔ هارپ و توانایی هایش بزرگ نمایی رخ داده است. اما با اینحال اطمینان خاطر کامل از نظر خویش نداشتم. تا اینکه از یکی از اساتید سوال شد. ایشان هم تأیید نمودند که زلزله طبیعی بوده است. و البته گفتند تنها زلزله غیر طبیعی کشور، در سال اخیر زلزله کمتر از چهار ریشتری ، در منطقه ... استان ... بود. که آن نیز توسط دشمنان انجام نشده ؛ بلکه با همکاری کشور دوست ... انجام شده. علت آن هم محفوظ .😊 (در این باره نپرسید زیرا پاسخ داده نخواهد شد .) «سختی ادبیات سلطان نصیر» یکی از اعتراضاتی که به فقیر می شود . سختی ادبیات نوشتاری سلطان نصیر است! 😳 نمی دانم چه بگویم مطالب به ساده ترین شکل ممکن نوشته می شود. و از به کار بردن هر گونه اصطلاحات ادبی و فلسفی تا آنجا که ممکن است پرهیز می شود. اگر برای عده ای مطالب سنگین است. به نظر فقیر پایه ادبی این عزیزان ضعیف است. اگر از کتبی نظیر ترجمه تفسیر المیزان و کتب دیگر مطالبی نقل می شود. و خواننده نمی تواند درک درستی از مطالب نقل شده داشته باشد. علت آن ضعف ادبیات پایه ای خواننده است. که بخشی از آن ریشه در آموزش و پرورش غلط ما دارد. که دیگر به مانند گذشته در کتب درسی از متون اصیل ادبی استفاده نمی شود. «اندکی مطالعه و تفکر » بعضی عزیزان سخن از سنگین بودن مطالب می نمایند. در پاسخ باید بگویم مطالب ارائه شده سنگین نیست. تنها جدید است و از علوم مختلفی نظیر تنجیم و طب سنتی و حکمت قدیم و تطابق عالم صغیر و کبیر و غیره برای تفسیر یک موضوع استفاده شده است. آن دسته از عزیزانی که با اصطلاحات این علوم نا آشنا می باشند. ممکن است در فهم مطالب دچار مشکل شوند. اما با اینحال با مطالعه جانبی در پیرامون مطالب ارائه شده در کانال می توانند. عقب ماندگی خویش را جبران نمایند. به طور متوسط برای هر ارسال تحقیقی که در کانال مطالعه می نمایید. چهار الی هشت ساعت زمان صرف شده است. ارسال هایی که تمام آن، صرفاً از روی یک کتاب اسطوره شناسی و یا تفسیری و غیره تایپ شده نیز حداقل سه ساعت زمان برده است. شاید برای خواننده عجیب باشد مگر تایپ یک مطلب مستلزم این همه زمان است ? در پاسخ باید بگویم بستگی دارد شما چگونه تایپ نمایید. اگر شما تنها با چشمانتان واژگان را بینید و سریع تایپ نمایید. در ظرف کمتر از یک ساعت یک ارسال کامل به راحتی از روی کتاب تایپ می شود. اما اگر شما پیش از تایپ یکبار مطلب را بخوانید و در حین تایپ نمودن نیز دربارهٔ مطالب تفکر نمایید. قضیه عوض می شود. گاه ممکن است هنگامی که مطلبی را تایپ می نمایید و درباره اش تفکر می نمایید. اندیشه جدیدی و یا تطابقی از یک ارتباط معنا دار ببینید. که خود دری باشد به روی کشف مطالب جدید و بعضاً شگفت انگیز. اگر در دروس بعضی تطابق ها را و ارتباط های معنا دار را ملاحظه می نمایید. نتیجه تفکر است نه صرف مطالعه، اگر فقیر مطالب را در ذهن و حافظه خویش حاظر نداشته باشم. نمی توانم ارتباطات معنا دار و تشابهات را بیابم. حال اینجا فقیر این سوال را از خواننده ای که اعتراض می نماید. مطالب سنگین است. می پرسم ? برای فهم ارسالی که بین سه الی هشت ساعت برای نوشتن آن صرف شده، چه میزان وقت می گذراید? وقتی مطلب را در عرض کمتر از پنج دقیقه مطالعه می نمایید . و درباره آن تفکر نمی نمایید. و مطالب ارسالی را که به هم پیوسته می باشد در ذهن خویش حاضر ندارید. مسلم است که مطلب برای شما سخت است. در مقدمه کانال گفته شد مطالب از جنس مطالب روزنامه وار نیست. برای فهم کامل مطلب لازم است که مطالب علاوه بر اینکه روزانه خوانده شود هر چند وقت یکبار از ابتدای یک موضوع خاص خوانده شود. و دربارهٔ آن فکر شود. اگر شخصی مطالب را اینگونه بخواند. نه تنها مطللب را خواهد فهمید بلکه ممکن است بعضی اشکالاتی را که ناشی از روزانه نوشته شدن و عدم تصحیح مطالب است را دریابد. و بتواند اشکالات را گوشزد نماید. زیرا ارسال روزانه مطالب مانع از بازنگری دوباره مطالب است و طبیعتاً، مطالبی که ارسال می شود دارای اشکالاتی است که ان شاالله به هنگام تصحیح و بازنگری برای نوشتن کتابی با همین نام بخشی از آن رفع خواهد شد. @soltannasir 🌈
@soltannasir {درد و دل سلطان نصیری14} { عطارد و یادگیری } ادامه ...👇 همچنین خواننده به هنگام مطالعه دقیق همراه با تفکر ممکن است نکاتی به ذهنش برسد که به ذهن فقیر نرسیده است. (و یا به ذهن فقیر رسیده باشد و تعمداً ننوشته باشم زیرا موضوع درس دیگری باشد. ) چنانچه پیشتر اشکالاتی مطرح شد و بعضی درست بود و یا نکاتی به ذهن خوانندگان رسید. مثل ماجرای تیموس در دروس مسبحات و چاکراها که از دید فقیر دور مانده بود و در دروس اعمال شد . اما نکته ای دربارهٔ نوشتن مطالب. به یاد دارید که کوکب عطارد، پیک ایزدان کواکب بود. همچنین عطارد خدای سخنوری و علم و ایزد کاتب بود. کوکب عطارد حاکم برج جوزا است. و برج جوزا دستان را کنترل می نماید . در نتیجه هنگامی که افکار خویش را می نویسیم. در واقع دستان ما به مثابهٔ پیکی هستند که پیام مغز و یا قلب را بر روی کاغذ و یا لب تاب و گوشی انتقال می دهد. و عمل کتابت انجام می شود . مغز جایگاه تعقل بود. و زحل کوکب مرتبط با مغز و ایزد زحل خدای خرد . بنابراین زحل(مغز) پیام را به عطارد (دستان) انتقال می دهد. و ما می نویسیم . بنابراین نوشتن افکارمان باعث افزایش بهره وری هوشی می شود. زیرا زحل و عطارد در هماهنگی با یکدیگر این عمل را انجام می دهند. و از آنجایی که عطارد بر کثرت علم و علوم گوناگون دلالت دارد . بنابراین با حافظه نیز ارتباط دارد. و کسانی که عطارد قوی دارند حافظه قوی دارند . بنا به همین دلایلی که گفته شد در دوران گذشته بر مشق نوشتن تأکید می شده است. و یا اگر شاگردی درسی یا مسئله ای را مشکل داشته معلم تأکید می نموده که از روی مسئله چندین بار بنویسد . زیرا نوشتن باعث یادگیری مطلب و افزایش بهره وری هوشی و حافظه می شود . اما متاسفانه امروزه مسئولین آموزشی این شیوه آموزشی کهن را نادرست می دانند. فقیر این نکته را از آن جهت گفتم تا عزیزان بدانید. چرا فقیر بر نوشتن و تایپ مطالب تأکید می نمایم . وگرنه فقیر نیز می توانم مطالب کتبی نظیر تفسیر المیزان و یا البرهان و بعضی کتب دیگر را از روی فایل پی دی اف کپی نمایم. و بعضی کتب دیگر را که فایل پی دی اف آن وجود ندارد . از صفحات مورد نظر ، تصویر تهیه نمایم و به دیگران برای تایپ بدهم . اما اینگونه مطلب را در خاطر نخواهم داشت. تا بتوانم ارتباطات را بیابم . نکته دیگر که باید توجه داشت این است که عطارد در اساطیر نه تنها به عنوان پیک ایزدان، پیام ایزدانی نظیر مشتری و زحل را که رئییس ایزدان هستند را به دیگران می رساند . بلکه پیام سایر ایزدان و شرح اخبار مناطق مختلف عالم را نیز به ایزدان مشتری و زحل می رساند . در داستان سلیمان(ع) و هدهد گفته شد که هدهد صفت عطارد دارد و خبری دربارهٔ پرستش شمس توسط بلقیس به سلیمان(ع) رساند . ماجرایی که سلیمان (ع) از آن بی خبر بود . بنابراین با توجه به نکته ای که گفته شد . در بدن هنگامی که نکته ای را در کتابی می خوانیم و می خواهیم آن را بخاطر بسپاریم چه می کنیم ? آن را تکرار می نماییم . یعنی با به زبان آوردن آن مطلب ، آن را به گوش ها می رسانیم . زبان متعلق به کدام کوکب است ? عطارد گوش ها متعلق به کدام کوکب است ? کوکب زحل بنابراین عطارد مطلب را اینگونه به زحل اطلاع می دهد. هنگامی که شما مطلب را تکرار نمایید. و از طریق گوش به ذهنتان بسپارید آن را خوب بخاطر میسپارید. و اینگونه حافظهٔ شما تقویت می شود . حال اگر در محضر استادی علمی را بیاموزیم چگونه است ? هنگامی که استاد تدریس می نماید. در واقع سخنان را از عقل(مغز) خویش و یا قلب خویش بر زبان می راند . در واقع زحل(مغز) وی تفکراتش را در قالب کلمات با عطارد(زبان) که پیک است به شما انتقال می دهد . و سخن از راه گوش ها به زحل(مغز) شما می رسد. حال اگر زحل بخواهد این نکات را که دریافت نموده فراموش ننماید . باید چه کار نماید ? به کاتب خویش عطارد یعنی دستان دستور می دهد . که نکات شنیده شده را مکتوب نماید . و چون مطلب مورد نظر مکتوب شد. هنگامی که بدان نیاز داشت . بار دیگر عطارد با قرائت آن مطلب را به گوش ( از طریق گوش) به زحل می رساند . بنابراین نوشتن مطالب در سر کلاس درس اساتید مفید است و بهتر است استاد مطالب را آرام و شمرده تدریس نماید . تا شاگرد دروس را مکتوب نماید . عزیزان همانگونه که ملاحظه می نمایید شیوهٔ تدریس دروس در دوران گذشته بر اساس حکمت کهن بوده . و شیوه های تدریس بر اساس علوم جدید که بدون فهم حکمت کهن گذشتگان است. چندان موثر نیست . @soltannasir 🌙🌟⭐️☀️🌚🌜🌝