eitaa logo
کمپین د. ضد آمریکا و صهیونیست
515 دنبال‌کننده
16.2هزار عکس
10.6هزار ویدیو
522 فایل
کمپین دانشجویی ضد آمریکا و صهیونیست آتش به اختیاران افشاگر ادمین @Dailywriter
مشاهده در ایتا
دانلود
4_6034896403451347254.pdf
244.7K
📚مقاله اي درباره هرمس و منشا فلسفه از دکتر حسين نصر. @felhekmat
کمپین د. ضد آمریکا و صهیونیست
✅امروز لسان قوم همین #دوربین و فیلم است🎥 آیت الله جوادی آملی @mehrostad_ir لینک عضویت فوری در کان
📚استفاده اي از افادات رهبر کبير: 1⃣نقش حوزه علميه و تطابق آن بر پژوهشکده در عالم غرب: در صورتي که فعاليتهاي يک دانشگاه از سطح دانشکده فراتر باشد امور تحقيقي و بنيادين و کاربردي در پژوهشکده انجام ميشود به بيان ساده تر پژوهشکده ها خاصيت کاربردي کردن دانشها را در ساحتهاي گوناگون با تحقيقات بنيادين جمعي از نخبگان بر عهده دارند لذا حضرت اقا توليد نظريات اسلامي در حوزه علوم انساني را از وظايف حوزه ها برشمردند چرا که از سطح دانشگاه فراتر است و در واقع دانشگاهها به تحفظ و گسترش و باروري تحقيقات پژوهشکده ها ميپردازند نه بيشتر. 2⃣سند 2030شريعت دين ليبرال: عمده عقيده ميان جامعه شناسان اين توهم است که زمان انبيا به سر رسيده و اکنون ما(جامعه شناسان)پيامبران جامعه هاي جديد هستيم.بديهي است هر پيامبري داراي نظام ارزشي و بينشي است. سند مذکور بعنوان راهکاري صحيح براي بيماري ليبرال ميباشد.چون رئيس جمهوريت و اصلي ترين مقام اجرايي جامعه متدين به دين ليبرال است و شالوده ي ذهني اش مبتني بر مباني سکولار و ليبرال است اجراي طرح2030 در راستاي عقايدش کاملا قابل توجيه و خالي از اشکال است و اساسا ايراد به انديشه ي ليبرالي و غربي است نه فقط اجراي يک سند که در راستاي انديشه ليبرالي است. 📋نتيجه: اگر روح حاکم بر جامعه اي قوانين شيطاني ليبرال بود و جامعه درگير بيماري اومانيست و ليبرال شد براي جلوگيري از تبعاتش ملزم به اجراي2030ها هم ميباشد به بيان ديگر از آنجايي که شريعت و نظام ارزشي بايد در راستاي مباني اعتقاد و مباني بينشي باشد سند 2030 به مثابه ي احکام است براي کسيکه معتقد به اعتقادات ليبرالي و اومانيستي و نيهيليستي است و تخطي از احکامِ عقيده ي ليبرال موجب تبعاتي چون ايدز و... ميباشد. پس گستره ي نفوذ در درجه اول متوجه انديشه ي اسلامي در حوزه عقايد است و نه صرفا در حوزه احکام و نظام ارزشي لذا مقابله با تفکر سکولار هم،علاوه از حوزه ي احکام اسلامي در ساحت عقايد هم بايد صورت گيرد و اين مقابله با تفکرات ضد الهي بر عهده حوزه ميباشد... @felhekmat
📚مبانی : 1⃣عقل محوری. 2⃣اومانیسم. 3⃣نسبت گرایی. 4⃣سنت ستیزی. 5⃣لائیزیم. 6⃣اباحی گری. 7⃣سیانتیسم. 8⃣لیبرالیسم. 📋تعريفهاي هرکدام از مباني: 1⃣عقل گرایی(rationalism): عقل گرایی افراطی یعنی عقیده به اینکه عقل به تنهایی و مستقل از وحی و دین و آموزش هایی الهی این قدرت و اقتدار را دارد که زندگی بشر را اداره و تدبیر کند لذا دیگر نیازی به ادیان و پیامبران و کتب های آسمانی و آموزش های الهی نیست. 2⃣اومانیسم(humanism): طبق این عقیده انسان مدار و محور همه چیز و آفریننده ی همه ارزشها است لذا فضیتها و رذیلتهارا نباید از وحی آموخت و از عالم غیب گرفت زیرا عالم غیبي وجود ندارد و اگر هم به فرضی وجود داشته باشد و آدمی به آن نیازی ندارد و خود می تواند مستقلا ارزش ها را بیافریند و قانون وضع کند برای تعیین حسن و قبح امور و افالی نیت ها به تعالیم ادیان و مداخلیه وحی و عالم غیب نیست بلکه عقل جمعی و برنامه ریزی های عقلانی برای سامان بخشیدن به امور جامعه و زندگی بشر کافی است. اومانيسم خود مبتني بر نيهيليسم است. نيهيليسم:نيست انگاشتن ساحت غيب و انکار وجود و حضور غيب و غافل شدن از حقيقت قدسي و باطن غيبي عالم. يجورايي ميشه همون:کي رفته،کي ديده؟!بذار حالمونو بکنيم بابا! 3⃣نسبت گرایی(relatinism): ارزش های مطلق و ثابت و کلی و دائمی وجود ندارد و امور اخلاقی و ادراکات آدمی همه محدود و موقتی و نسبی است. خوب و بد مطلق وجود ندارد و هرچه هست زایده عقل و درک محدود آدمی است و حسن و قبح نسبی و تابع شرایط اجتماعی و زیستی است. نسبیت گراها هم در عرصه ارزشهای اخلاقی و هم در قلمروی معرفت قائل به نسبیت هستند و در توجیه این نسبیت گرایی اخلاقی و معرفتی استناد عمده سکولاریستها بر خطا پذیری بشر و محدوده درک و فهم ادمی است هیچ گونه ارزش الهی و مطلق یا امور مقدس وجود ندارد. آدمی خود خالق ارزش ها است و البته ارزش و ضد ارزش مفاهیمی نسبی هستند و قراردادی و وصفی اند که قابل تصدیق و تکذیب منطقی نیستند. 4⃣سنت ستیزی(anti treditionlism): سکولاریسم از سویی با سنت مبارزه می کند و درمحور آن می کوشد و از سویی مبلغ و مروج تجدد، نوگرایی و مدرنیسم است منظور از سنت، سنتهای دینی است. 5⃣لائیزم: لائیزم یا بی دینی یکی دیگر از مبانی ایدئولوژی سکولاریسم است سکولاریسم تعلیم می دهد که بی خدا زندگی کنید- لائیزم نه دین را رد می کند و نه اثبات می کند بلکه می کوشد تا آن را مسکوت بگذارد ( تطئه سکوت درباره خدا) طبق این دیدگاه اصلا نیازی به دین نیست تا پای خدا را به میان بکشیم(بی اعتنایی به دین). 6⃣اباحی گری: اباحی گری و آزادی مطلق بشر از دیگر مبانی سکولاریسم است -نه نظارت الهی در کار است و نه ثواب و عقابي ارزشهای ثابت اخلاقی که اثبات شدنی و قابل دفاع باشد نیز وجود ندارد پس آدمی آزاد است که به دلخواه عمل کند. 7⃣ساینتیسم(seientism): علم پرستی و تکیه افراطی بر علوم تجربی و عملوم اجتماعی که برگرفته از عقل بشری است از دیگر مبانی سکولاریسم است –طبق این عقیده مجموعه علوم و معلومات بشری بویژه علوم تجربی برای تدبیر و اداره جامعه کفایت می کند و نیازی به احکام دینی نیست. 8⃣لیبرالیسم: آزادی مطلق بدون هدف و غایت از مبانی سکولاریسم است – همچنین مدارا و تساهل یکی دیگر از اصول لیبرالیسم است که بر مبنای آن نباید در فعالیتها و عقاید دیگران مداخله شود هر چند در مورد پسند و تایید نباشد (لیبرالیسم سیاسی و اجتماعی) / لیبرالیسم کلامی، تفسیری، هرمنوتیکی و تاویل و تردید در اصل کتاب مقدس روی آورد و گوهر دین را در تجربه دینی و شریعت قبلی تفسیر کرد(لیرالیسم کلامی)/ لیبرالیسم اقتصادی اصالت را از آن اقتصاد می داند و در مقام تحصیل منابع از هر وسیله ای استفاده میکند (هدف وسیله را توجیح میکند) و برای او« حلال و حرام و ربا، بی معنا و عقل گریز است و با عقلانیت سوداگر سازگاری ندارد(لیبرالیسم اقتصادی). 🆔 @felhekmat
4_5787244302786626340.pdf
177.9K
📚 #روح_بخاري در بيان استاد صمدي آملي حفظه. @felhekmat
📚مدلهاي دینی : دو مدل اخیر که از نظر گذشت مدل های غیر دیني سکولار بودند اما مدلي که ذيلا مي آيد ازسوي برخی به اصطلاح دینداران در نسبت دین و دنیا ارائه شده که نقش دین را به حداقل فرو کاهیده است و آن را به حاشیه زندگی فردی و اجتماعی می راند که رهاورد آن سکولاریسم است.نظریات دین باوران سکولار مختلف است و قرائت های مختلف گوناگونی از آن وجود دارد که ذيلا به آنها اشاره ميشود: 1⃣دنیا محوری(تفکیک دین و دنیا): غایت شأن و مسئولیت دین توجه به امور معنوی و سعات اخروی انسان است. دین درعرصه های دنیایی مردم مانند اقتصاد، سیاسیت، حکومت دخالت نمیکند چرا که این امور دنیایی هستند و به خود مردم تعلق دارند به عبارت دیگر انتظار ما از دین نه آباداني دنیا و برآوردن مشکلات و نیاز های دنیایی بلکه انتظار تامین سعادت معنوی و اخروی انسان است. 2⃣سیاست محوری (لائیک- تفکیک دین و سیاست): دین مطلقا از صحنه ی جامعه و اجتماع خذف نشده و میتواند گروه ها و سازمان های غیر سياسی مانند مراکز فرهنگی، اقتصادی را تاسیس و ادرده کند و فقط از صحنه سیاست حذف می شود. 3⃣حکومت محوری (تفکیک دین و حکومت): این عقیده قائل به مشارکت دین اسلام در عرصه سیاسی و اجتماعی هست ولی معتقد است مباحث مربوط به حکومت (مثل نوع حکومت، حاکم و مشروعیت آن، چگونگی اداره حکومت و انتخاب حاکم و نحوی مشارکت مردم در حکومت) از مباحثی است که دین آنها را به خود مردم و عقلای آنها تفویض کرده و خود دین به این عرصه دخالتی ندارد پس دین منفک از حکومت است. 4⃣حکومت متدینان به جای حکومت دینی: دیدگاه قبلی به صراحت از جهت مبانی نظری،اسلام را از مقوله حکومت جدا می انگاشت و حکومت را امری دنیایي و مردمی وصف می کرد اما این رهیافت بر این باور است که اصولا تشکیل یک حکومت منسوب به یک مکتب و ایدئولوژی ممکن نیست بلکه انسانها و متدینین به مکتب هستند که به حکومت فعلیت می بخشند در این مدل از سکولار دین از سیاست جدا فرض می شود ولی متدین نه. 5⃣ پست سکولار: پست سکوولار وجود و قدرت دین هر فرد و جامعه را می پذیرد اما به اصول ذیل سکولار تاکید می کند که اولا دین باید از عرصه سیاست و حکومت عقب نشینی کند.دوما دین باید مرجعیت انحصاری علوم تجربی را به رسمیت بشناسد.سوما دین خود را به حاکميت مردم وحقوق بشر ملتزم بداند. 📚دوقرائت از تلطیف و عقب نشینی اجباری دین: دو قرائت دیگری وجود دارد که اولی به عدم دخالت دین درحکومت به صورت اصل در عصر غیبت معصوم معتقد است و دومی طرفدار تشکیل حکومت دینی است اما در مقام اثبات معتقد است که این کار عملی نیست و مصلحت اسلام در عدم دخالت در حوزه حکومت است: 1⃣ : این عده قائلند در صورت خلإ امام معصوم مسلمانان از نظر دینی موظف به تشکیل حکومت دینی نیستند و دین دراین عرصه به صورت موقت تا حضور امام عصر(عج) از عرصه ی حکومت کنار میکشد بلکه قرائتی که مستند به ظاهر بعضی روایات است از تشکیل هر نوع حکومت دینی و برافراشتن پرچم آن منع و نهی شده است و به جای بسط عدالت به ظلم و جور دست کم بی تفاوتی درباره آن سفارش می شود تا بدین سان مقدمه ظهور نزدیک تر شود(انجمن حجتیه و اخباریون). 2⃣مصلحت گرایی: طرفداران این قرائت بر این باورند که در زمان غیبت معصوم، دخالت دین در امر سیاست به صورت عموم و تشکیل حکومت دینی بوسیله روحانیان به صورت خصوصی با مبانی دینی سازگاری دارد اما در صورت بروز مشکل سخت برای حکومت دینی باید از عرصه حکومت عقب نشینی کرد چرا که در فرض پیشین حکومت دینی نه تنها به نفع دین تمام نمیشود بلکه به ضرر دین خواهد بود پس برای حفظ اصل دین بهتر است دین و متولیان آن در سیاست و تشکیل حکومت مداخله و مشارکت نداشته باشند (دلیل آنان فقدان امام معصوم از یک سو و مشکلات فراوان داخلی و خارجی از سوی دیگر است که باعث ناکارآمدی حکومت دینی می شود و در نتیجه تزلزل اعتبار و قداست دین را به همراه خواهد داشت). 🆔 @felhekmat
بسم اللّه الرّحمن الرّحيم
🌸 کي است؟ 🔰ظهور تمام انبيا دو مرحله اي بوده است: يک ظهور تدريجي و يک ظهور دفعي؛ ظهور حضرت هم دو مرحله ايست و ظهور تدريجي اتفاق افتاده که نشانه اش شوق اولي وداد و سُعدا به دين ميباشد،قبل از انقلاب تعداد معدودي به اعتکاف ميرفتند اما اکنون جمعيت بيشتري به اين عمل شريف ميپردازند،قبل از انقلاب هيئات به اين گستردگي نبود،قبل از انقلاب راهپيمايي اربعين به اين شکوه نبود و... اين مسائل و ديگر مسائل نشانه ي واضح از اتفاق افتادن ظهور تدريجي است.(اساسا هر اتفاقي در عالم که موجب تاليف قلوب مومنين شود نشانه ي قطعي ظهور تدريجي و بستر ظهور دفعي است). 🔸چرا؟ 🔹چون ظهور اِکمال نفوس به تکميل عقول است(و با تکميل عقل سلطنت قوا از وهم به عقل ميرسد لذا شيطان به مسلخ ميرود)و اين جز با اِحکامِ اَحکامِ مقدسه و انس افراد با آن مقدور نيست و اِحکام و تحکيم و تبليغ اَحکام نيازمند بستر و عزمي همه گاني است که اين مهم با انقلاب اسلامي محقق شده است. 📋نکته: فاصله ي بين ظهور تدريجي و دفعي که به فترة معروف است ممکن است طولاني شود و بستگي به مسائل متنوعي دارد که در مورد ظهور دفعي حضرت نشانه هاي قطعي آن از قبل گفته شده است و تمام آنچه معروف به نشانه هاي قطعي ظهور است مربوط به ظهور دفعي است. 📋نکته: تکامل عقول که نياز به زمينه سازي دارد از نشانه هاي قطعي ظهور تدريجي است و انقلاب اسلامي بستر را براي تشريع دين مبين فراهم آورده و لذا خود دليل قطعي بر اتفاق افتادن ظهور(تدريجي)است. 📋نکته: قبيله ي ملعون صهيون با اشاعه ي فحشا مانعي جدي براي ظهور بوده اند و هستند. 📋نکته: اگر ظهور تدريجي مقدمه ي ظهور دفعي قرار نميگرفت،جانها تاب نميآورد و بسياري بجهت عدم انس با معنا و معنويت قالب تهي ميکردند و البته براي اندکي معدود يزداد ايمانا مع ايمانهم بود(اگر اين نکته فهم شود علت وحشت عامه از موت،و راه علاج آن هم فهم ميشود،البته انشااللّه). 📋نکته: با اتمام و تکميل ظهور تدريجي و آمادگي نفوس و جانها و انس آنها با معنا قطعا ظهور دفعي بسيار نزديک تر خواهد شد پس هرکاري که بستر را براي اسلاميزه کردن نفوس محيا کند گاميست براي تحقق ظهور دفعي انشااللّه. 💢کانال فِي الحِکمَة 🆔 @felhekmat
💠پاسخ حضرت مولي به طعنه ي يهودي: 🔸يهودي به حضرت مولي ع گفت:هنوز پيامبرتان را دفن نکرده بوديد که درباره اش اختلاف کرديد! حضرت مولي (ع) فرمود:ما درباره آنچه از او رسيده اختلاف کرديم و نه در خوده او(ص) وليکن شما يهوديان هنوز پايتان از آب دريا خشک نشده بود که به پيامبرتان گفتيد:{{اِجعَل لنا اِلها كما لَهُم آلِهَةٌ قالَ اِنّكم قَومٌ تَجهَلونَ}}. ((براي ما خدايي بساز چنانکه بت پرستان خدايي دارند...)) و پيامبرتان گفت:((شما مردمي نفهم هستيد)). 📚 ،حکمت 317. @felhekmat
rastakhiz.pdf
3.12M
📚کتاب رستاخيز شگفت انگيز بقلم آيت اللّه سيد علي خامنه اي حفظه الله. 📝دکترين جمهوري اسلامي است که يک سال پس از رحلت امام امت نگاشته شده و چشم اندازي براي نظام ميباشد. @felhekmat
«معقول_ثانی_فلسفی»_در_فلسفة_صدرالمتألهین.pdf
377.2K
📚مقاله اي درباره معقول ثاني فلسفي در فلسفه صدرالمتالهين. @felhekmat
رساله_ای_درباره_ليلة_القدر_و_فاطمه_سل.pdf
310.8K
🔱رساله اي از علامه حسن زاده حفظه درباره ليلة القدر و مادر معصوم حضرت فاطمه ي زهرا سلام اللّه عليها. 🔸مقاله تخصصي است. @sokhanerfan @felhekmat