eitaa logo
مطالعات شیعه در غرب
2.9هزار دنبال‌کننده
532 عکس
167 ویدیو
352 فایل
✳️ بررسی،شناسایی ومعرفی 🔹جریانها 🔹مراکز علمی،پژوهشی وتخصصی 🔹شخصیتهای متخصص وصاحبنظر 🔹منابع ومحتواهای موجود 🔹نشست وکنفرانسها درحوزه مطالعات شیعه پژوهی واسلام شناسی ✳️ارتباط با مدیر @ebnosiam مؤسسه بین المللی ترنم صلح @Thrillofpeace @allah4all
مشاهده در ایتا
دانلود
@studiesofshia ✳️ تفسیر قرآن: میان علم، تاریخ و عهدین ✳️ Qur'anic Hermeneutics: Between Science, History, and the Bible 🔹عبدالله گلدری (دانشگاه خلیفه ابوظبی) 🔹Abdulla Galadari 🔸کتاب تفسیر قرآن: میان علم و تاریخ و عهدین به بحث پیرامون اهمیت فهم تکثر معانی واژگان قرآنی می پردازد و درصدد است تا طرحی پیرامون روش تفسیر قرآن با نام «چندمعنایی بینامتنی» (intertextual polysemy) ارائه دهد. گلدری در این کتاب می کوشد تا بر اساس روش مذکور به بیان نمونه هایی از قرآن و کتاب مقدس بپردازد. او معتقد است قرآن کریم نه تنها قصد رد و اتهام بر انجیل ندارد بلکه می کوشد تا آن را بر اساس تعبیر خودش تفسیر کند. ادامه مطلب 🔺Download the PDF مرجع تخصصی @studiesofshia
@studiesofshia ✳️ تفسیر قرآن: میان علم، تاریخ و عهدین ✳️ Qur'anic Hermeneutics: Between Science, History, and the Bible 🔹عبدالله گلدری (دانشگاه خلیفه ابوظبی) 🔹Abdulla Galadari 🔸کتاب تفسیر قرآن: میان علم و تاریخ و عهدین به بحث پیرامون اهمیت فهم تکثر معانی واژگان قرآنی می پردازد و درصدد است تا طرحی پیرامون روش تفسیر قرآن با نام «چندمعنایی بینامتنی» (intertextual polysemy) ارائه دهد. گلدری در این کتاب می کوشد تا بر اساس روش مذکور به بیان نمونه هایی از قرآن و کتاب مقدس بپردازد. او معتقد است قرآن کریم نه تنها قصد رد و اتهام بر انجیل ندارد بلکه می کوشد تا آن را بر اساس تعبیر خودش تفسیر کند. او در فصل نخست پیرامون نحوه پیدایش قرآن سخن می گوید و معتقد است این کتاب شرح و بیان جنبه های بشری تجربه و عمل پیامبر اکرم (ص) است. او به هیچ وجه جایگاه الهی قرآن را نفی نمی کند اما توضیح می دهد که در کتابش درصدد بیان این جنبه نیست. سپس می افزاید که در نگاه وی، قرآن باید به عنوان اثری فهمیده شود که به عهدین می‌پردازد و تلاش می کند آن را تفسیر کند. او به بحث پیرامون وضعیت روحی پیامبر (ص) می پردازد و پیامبر دارای تجربه های عرفانی می داند و البته چندین بار اذعان می کند که ایشان فاقد هرگونه بیماری روانی بوده اند. گلدری در فصل دوم به تفسیر قرآن پرداخته و معتقد است قرآن فقط دو روش تفسیر را مجاز دانسته است: اول اینکه خداوند معانی قرآن را تعلیم دهد و دوم رویکرد زبانی. وی می‌گوید روش‌های سنتی تفسیر، محلّ بحث و مناقشه قرار گرفته‌اند و ماهیت چندمعناییِ بسیاری از کلمات عربی در قرآن، تفسیر قطعی را دشوار نموده است. وی در ادامه به روش کتاب خود پرداخته و آن را «چندمعنایی بینا‌متنی» عنوان کرده است، روشی که در اصل شامل تحلیل زبانی مقایسه‌ای مفصل، به عنوان ابزاری برای فرضیه‌سازی حالت‌های ذهنی پیامبر اکرمدر طی تجربه عرفانی اوست؛ گلدری تکرار می‌کند که هیچ قصد جدلی ندارد. گلدری در فصل سوم نمونه‌هایی از چندمعنایی میان‌متنی از منظر قرآنی و زبان عربی را ارائه کرده که بر نخستین آیات نازل شده بر پیامبر اکرم(ص) تمرکز دارد. گلدری استدلال می‌کند که در قرآن کریم، دانش به انسانی آموخته شده است که همانند اتصال جنین در رحم مادر، به خدا متمسک باشد. این استعاره گلدری را قادر می‌سازد تا این آیات قرآنی را با بحث بین نیکودموس(Nicodemus) و عیسی در فصل سوم انجیل یوحنا مقایسه کند. دو مقایسه دیگر بعدی، یکی مربوط به طلاق و دیگری مربوط به زکریا و پسرش می باشد. @studiesofshia فصل چهارم رابطه میان قرآن کریم و کتاب مقدس را با تمرکز بر این پرسش بررسی می‌کند که چرا قرآن کریم از مسیحیان می‌خواهد که از انجیل پیروی کنند، آن هم در شرایطی که به نظر می‌رسد قرآن مخالف الهیات مسیحی است. استدلال اساسی گلدری این است که پیامبر اکرم(ص) می‌خواست خود را به عنوان یک پیامبر از جانب همان خدای کتاب مقدس اثبات کند و در این جهت، ارتباط و تفسیر متون کتاب مقدس برای پشتیبانی از ادعای ایشان مطرح گردید. بحث گلدری این است که از منظر قرآن، تورات و انجیل تحریف نشده اما معنا و تفسیر آن از دیدگاه پیامبر اکرم(ص)، توسط یهودیان و مسیحیان معاصر ایشان تحریف شده است. از نظر گلدری، انحصار نجات (salvific exclusivism) هیچ مبنایی در قرآن ندارد. در فصل‌های پنجم تا هفتم کتاب، گلدری نمونه‌هایی از چندمعنایی بینا‌متنی در قرآن و کتاب مقدس ارائه کرده است. فصل پنجم به تعامل میان اصطلاحات قرآنی و مسیحی می‌پردازد و به طور خاص، مفاهیم پسر خدا، خدای پدر و تولد روحانی مورد نظر بوده است. در فصل ششم این دیدگاه مطرح می‌شود که قرآن لزوماً با اعتقاد عهد جدید مبنی بر اینکه عیسی از خدا متولد شده است، مغایرت ندارد بلکه سعی در تفسیر انجیل یوحنا دارد. در فصل هفتم، به تجسم کلمه (word) در انجیل یوحنا و پیوند درون‌متنی میان داستان خلقت در سفر پیدایش، انجیل یوحنا و قرآن کریم توجه شده است. طبق دیدگاه گلدری که در فصل ششم آمده، این متون متناقض یکدیگر نیست اما تفاسیری از این متون وجود دارد که در رقابت با یکدیگر هستند و با هم تنش دارند. فصل هشتم، آخرین فصل اصلی است و گلدری در این قسمت از روش چندمعنایی میان‌متنی خود برای بحث پیرامون کنایه‌‌ها و تمثیلات قرآن بهره می‌گیرد. او منع از ربا را به عنوان مثال اصلی خود مطرح می‌کند و این پیشنهاد را ارائه نموده که منع، در درجه اول یک درس معنوی است و می‌خواهد به مخاطبان این نکته را یادآور شود که خداوند جان‌های مردم را به عنوان یک قرض برای مدتی مشخص به آن‌ها داده و لازم است آن را بازگردانند و تسویه کنند. @studiesofshia 👇👇👇
☝️☝️☝️ @studiesofshia از آنجایی که بسیاری از استدلال ها در کتاب گلدری، مغایر استدلال دانشمندان اسلامی در قرون متمادی است، کتاب او احتمالا در برخی محافل بحث برانگیز باشد. علاوه بر این، اگر چه او به توضیح و ترجمه اصطلاحات پرداخته اما مواجهه با بحث او نیازمند دانش عربی، یونانی و عبری در کنار آشنایی با دامنه گسترده ای ادبیان ثانویه است. بنابراین کتاب «تفسیر قرآن: میان علم، تاریخ و عهدین» اثری فنی به حساب می آید که برای مخاطبان علاقه‌مند تدوین شده است. مباحث کتاب گلدری می تواند در سطح عمومی تری نیز پیگیری شود، هرچند گلدری اشاره خاصی برای کارهای آینده نداشته اما باید امیدوار بود او این مساله را ادامه دهد و به توسعه استدلال خود در حوزه دانشگاهی بپردازد. Wilson, T. (2019). Reviews in Religion & Theology 2019-04-01 26(2): 234-237 منبع شرح فارسی 🔸Qur'anic Hermeneutics argues for the importance of understanding the polysemous nature of the words in the Qur'an and outlines a new method of Qur'anic exegesis called intertextual polysemy. By interweaving science, history and religious studies, Abdulla Galadari introduces a linguistic approach which draws on neuropsychology. This book features examples of intertextual polysemy within the Qur'an, as well as between the Qur'an and the Bible. It provides examples that intimately engage with Christological concepts of the Gospels, in addition to examples of allegorical interpretation through inner-Qur'anic allusions. Galadari reveals how new creative insights are possible, and argues that the Qur'an did not come to denounce the Gospel–which is one of the stumbling blocks between Islam and Christianity–but only to interpret it in its own words. 🔺Download the PDF مرجع تخصصی @studiesofshia
@studiesofshia_Quranic_Hermeneutics_Between_Science_His.pdf
8.64M
@studiesofshia ✳️ تفسیر قرآن: میان علم، تاریخ و عهدین ✳️ Qur'anic Hermeneutics: Between Science, History, and the Bible 🔹عبدالله گلدری (دانشگاه خلیفه ابوظبی) 🔹Abdulla Galadari 🔸کتاب تفسیر قرآن: میان علم و تاریخ و عهدین به بحث پیرامون اهمیت فهم تکثر معانی واژگان قرآنی می پردازد و درصدد است تا طرحی پیرامون روش تفسیر قرآن با نام «چندمعنایی بینامتنی» (intertextual polysemy) ارائه دهد. گلدری در این کتاب می کوشد تا بر اساس روش مذکور به بیان نمونه هایی از قرآن و کتاب مقدس بپردازد. او معتقد است قرآن کریم نه تنها قصد رد و اتهام بر انجیل ندارد بلکه می کوشد تا آن را بر اساس تعبیر خودش تفسیر کند. ادامه مطلب مرجع تخصصی @studiesofshia
@studiesofshia 🔹چهارمین جلسه از مجموعه نشست‌های آنلاین مرور مطالعات اسلامی: ✳️ تفسیر قرآن: میان علم، تاریخ و عهدین ✳️ Qur'anic Hermeneutics: Between Science, History, and the Bible 💠 با حضور: 🔸عبدالله گلدری (دانشگاه خلیفه ابوظبی، نویسنده) 🔸کرت ریچاردسون (دانشگاه تورنتو) 🔺زمان: پنجشنبه ۳ مهر ۱۳۹۹، ساعت ۱۷:۳۰ به وقت ایران 🔻لینک اتصال به وبینار (بدون نیاز به ثبت نام) 🔺لینک معرفی کتاب 🔻لینک دانلود کتاب مرجع تخصصی @studiesofshia
@studiesofshia ✳️ موقعیت شغلی دکتری در حوزه مطالعات عربی و اسلامی 🔹دانشگاه اوتریخت، هلند مطالعه بیشتر مرجع تخصصی @studiesofshia
✳️ پویش جهانی اربعین ✳️ Arbaeen Global Campaign لینک اینستاگرام https://instagram.com/arbaeenglobalcampaign لینگ عضویت در گروه واتساپ https://chat.whatsapp.com/H6nu6ltDkkQ4CFDbfuIKfc لینک عضویت در گروه تلگرام https://telegram.me/arbaeenglobalcampaign لینک عضویت در گروه ایتا https://eitaa.com/joinchat/646185028Ge943e638e3
38.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✳️ Arbaeen literally ✳️ اربعین به معنای واقعی کلمه 🔹Arbaeen literally means “fortieth” in Arabic and is used as a name for the day which marks the fortieth day from the date of the Tragedy of Karbala according to Islam. | | | | | | | | ♨️ انتشار ویدئوهای پویش با لوگوی سایر مراکز بلامانع است. 🎦 پویش جهانی اربعین (Arbaeen Global Campaign) https://instagram.com/arbaeenglobalcampaign https://eitaa.com/joinchat/3454206021C7309cac9b6
6.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
@studiesofshia ✳️ دانشنامه دین بریل از چاپ خارج شد. 🔹این دانشنامه علاوه بر جامعیت یکی از جدیدترین ها در حوزه مطالعات ادیان است. خواننده در خلال مطالعه مدخل های این کتاب، به خوبی به پاکیزگی تالیف و پژوهش و نیز جدید بودن و جامعیت آن پی خواهد برد. لحاظ روش علمی در تالیف مدخل ها از ویژگی های خاص این دانشنامه است. مرجع تخصصی @studiesofshia
@studiesofshia ✳️ اولین کنفرانس بین المللی مطالعات انتقادی مسلمانان: جهت گیری مجدد دوران بعد از غرب وسترن مدرن ✳️ International Conference on Critical Muslim Studies: ReOrienting the Post-Western 🔹7-9 آوریل 2021، دانشگاه لیدز 🔹 Date: April 7-9, 2021، Venue: University of Leeds, UK 🔸به مناسبت پنجمین سالگرد انتشار مجله باز نگری مجدد Re Orient)، مرکز مطالعات قومیت و نژادپرستی در دانشگاه لیدز میزبان اولین کنفرانس بین المللی مطالعات انتقادی مسلمانان خواهد بود. این کنفرانس بین المللی و میان رشته ای قصد دارد تا محققانی را که لزوماً تاکنون در زمینه‌ی مطالعات انتقادی مسلمانان به تحصیل نپرداخته‌اند، اما دغدغه‌ی این موضوع را دارند و نیاز به استعمارزدایی معرفتی را احساس می‌کنند را نیز وارد بحث و گفتگو کند... 🔺⁣Read more مرجع تخصصی @studiesofshia
@studiesofshia_EIS_39_2020.pdf
379.2K
@studiesofshia ✳️ اطلاعيه همايش هاي معتبر اروپايي و امريكايي با محوريت مناسبات بين المللي در جهانِ پساكرونا، چشم اندازهاي آتي نظم و ثبات در خاورميانه به همراه ٤٣ كارگاه، فرصت فوق دكتري، تكميل فصلي از كتاب و دستيار پژوهشي، در اطلاعيه ايده ها و فرصت هاي جديد در خاورميانه پژوهي. مرجع تخصصی @studiesofshia
24.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
@studiesofshia ✳️ بررسی کارنامه قرآن‌پژوهی توشی هیکو ایزوتسو تُوشی‌هیکو ایزُوتسُو (۱۹۱۴-۱۹۹۳م) (Toshihiko Izutsu)، زبان‌شناس، فیلسوف و قرآن‌پژوه ژاپنی. او کارشناس مکاتب فلسفی از جمله صوفیه، هندوئیسم، بودیسم، تائویسم و مسلط به زبان‌های مختلف دنیا از جمله انگلیسی، عربی، سانسکریت، روسی و غیره بوده است. ایزوتسو در دانشگاه کیو ژاپن در رشته فلسفه و زبان‌شناسی تحصیل و در سال ۱۹۳۷م از این دانشگاه در رشته ادبیات و فلسفه زبان، مدرک فوق لیسانس و در سال ۱۹۴۰م، مدرک دکتری خود را دریافت کرده است. مهدی محقق برای او آثاری در حوزه عرفان و فلسفه اسلامی نام برده است. ایزوتسو، در ۱۷ دی ۱۳۷۱ش در ۷۹ سالگی در شهر کاماکورای ژاپن درگذشت. مرجع تخصصی @studiesofshia