eitaa logo
صوفی پژوهی
305 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
600 ویدیو
97 فایل
راهی برای رسیدن به باطن تصوف مخاطبین عزیز،انتقادات، پیشنهادات و سؤالات خویش را به آیدی ذیل ارسال کنید. @Sadat6265
مشاهده در ایتا
دانلود
11.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پیام ویژه حاج قاسم به حُجاج بیت‌الله الحرام ♨️ ای نِشستگان در کنار ... برای ایستادگان در مقابل دشمنان خدا دعا کنید... 🔵صوفی پژوهی @sufi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸عرفه و زیارت امام حسین علیه‌السلام یزید بن عبدالمَلِک [می‌گوید:] من در حضور حضرت أبی ‌عبدالله [الصادق] علیه‌السلام بودم که قومی الاغ‌سوار بر او مرور کرد. حضرت فرمود: «این‌ها کجا می‌روند؟» عرض کردم: «قبور شهدا (شهدای اُحد)» فرمود: «چه چیز مانعشان شده از زیارت قبر شهید غریب (حضرت سیّد الشهداء)؟» پس مردی از اهل عراق به حضرت عرض کرد: «زیارتش واجب است؟» فرمود: «بهتر از حجّ و عمره، و حجّ و عمره» تا بیست بار شمرد، و بعد فرمود: «مقبول و متقبّل شده.» گفت: به خدا قَسَم، من بلند نشده بودم تا اینکه مردی حضورش مشرّف شد و عَرض کرد: «من نوزده حج به جا آورده‌ام. پس بر من دعا کُن که خداوند به من تمامیِ بیست را روزی کُند.» پس فرمود: «آیا قبر حسین علیه‌السلام را زیارت کرده‌ای؟» عرض کرد: «نه.» فرمود: «زیارت او بهتر از بیست حج است.» 👌🏻اخبار در فضیلت زیارت قبر آن حضرت علیه‌السلام زیاد است. ثواب آن در اَخبار، معادل ثواب حجّ و عمره است؛ و بیست حج و عمره، و بیست‌و‌دو عمره، و هشتاد حجّ، و صد حج، و هزار حج و عمره، به اختلافِ اَخبار هست. ⬅️و شاید اختلافِ اَخبار، از جهت اختلاف مراتب زائرین باشد. و در ایّامِ زیارت مخصوصه، ثوابش بیشتر است؛ مثلاً در روز عید، صد حجّ و صد جهاد، و در روز عرفه، هزار حج و هزار عمره و هزار جهاد. خلاصه، ثوابش محدود به حدّ خاصّی نیست؛ اقلّش غفران ذنوب است، به شرطی که به درجۀ قبول برسد. 🤲🏻اللّهمّ ارزقنا زیارتهم في الدنیا، و شفاعتهم یوم القیامة، بمحمّد و آله. 🔺ثواب الأعمال و عقاب الأعمال، ص 94 أربعینیات،ص۱۳۹ (اربعین دوم؛ح۲۲)
🔴 توجیه جنایت رژیم کودک‌کش صهیونیستی توسط درویش فراری 🔻 افشین ساجدی عضو فرقه دراویش صهیونیستی مصطفی آزمایش که رسما به مهره رسانه‌ای رژیم صهیونیستی تبدیل شده است، در جدیدترین فعالیت‌های خود به وارونه جلوه دادن جنایت اخیر رژیم اشغالگر اسرائیل علیه آوارگان فلسطینی در شهر رفح پرداخته و عامل این جنایت را جنبش حماس معرفی کرده است. 🔻 لازم به ذکر است که افشین ساجدی این عنصر نامطلوبِ فرقه آزمایش، از آغاز عملیات طوفان الاقصی تا کنون به طور علنی حمایت آشکار و همه جانبه‌ی خود را از رژیم صهیونیستی اعلام کرده و در فضای مجازی به طور گسترده به توجیه و دفاع تمام‌قد از جنایات این رژیمِ سفاک مشغول است. 🖊کانال آب و سراب 🔵صوفی پژوهی @sufi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌سرخوش آن عیدی که آن بانی نور از کنار کعبه بنماید ظهور ‌قلب ها را مهر هم عهدی زند از حرم بانگ "انالمهدی" زند ‌تا همه عالم صدایش بشنوند انس و جن با هم صدایش بشنوند 🌤
🌼امروز برای تعجیل در فرج و سلامتی مولایمان 💚حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداه 🌼 ختم کنیم 🌼اللّهُمَّ‌صَلِّ‌عَلي 💚مُحَمَّدوَآلِ‌مُحَمَّد 🌼وَعَجِّل‌فَرَجَهُــم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صوفی پژوهی
🔶🔶رمان نقد تصوف 🔰🔰پرتگاه صورت پرستى1️⃣6️⃣ ❇️آقاى فاضل: راستى اسف انگیز است کسانى که از قرآن و حدیث
🔶🔶رمان نقد تصوف 🔰🔰تفسیر صحیح2️⃣6️⃣ 💢درویش: پس بفرمایید «إنَّ اللَّهَ خَلَقَ آدَمَ عَلى صُورَتِهِ» یعنى چه؟ ❇️آقاى فاضل: محمّد بن مسلم گفت: از امام باقر(علیه السلام) تفسیر این روایت را پرسیدم، حضرت فرمود: صورت آدم عبارت است از صورتى که خداوند از عدم به وجود آورد و بر سایر مخلوقات برترى داد. ازاین رو آن را به خود نسبت داده است. ⬅️چنانکه کعبه و روح را به خود نسبت داده و فرموده «بیتى» و درباره انسان فرموده: (وَنَفَخْتُ فِیهِ مِنْ رُوحِى)(1) بارى صدها آیه و روایت نظیر اینها مشابهت خالق و مخلوق را نفى کرده و روایت مزبور که ممکن است دستاویز برخى اهل بدعت قرار گیرد بویى از مشابهت خالق و مخلوق نمى دهد، پس آنان که صورت قطب را در عبادات به عنوان تجلّیگاه حق در نظر مى گیرند و از شاهراه حق پرستى به پرتگاه صورت پرستى سقوط کرده اند گناهشان این است که نخواسته اند از قرآن و روایت به حقیقت راه یابند و «چون ندیدند حقیقت ره افسانه زدند». (1). سوره حجر، آیه 29 (توحید صدوق). ادامه دارد... 🔵صوفی پژوهی @sufi110
17.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 🔹"اهتمام به کار نیک" 🔸شرح حدیث اخلاقی توسط مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) 🔵صوفی پژوهی @sufi110
صوفی پژوهی
💢به چالش کشیده شدن صوفیه توسط امام باقر(ع) 🔷تعطیل نمودن فعالیت‌های اقتصادی، یکی از آداب انحرافی بود
💢گدایی در تصوف 🔶ابونصر سراج طوسی، در باره سیوه گدایی دراویش می‌گوید: ❌«و کان بعض الصوفیه ببغداد لا یکاد ان یاکل شیئا الا بذل السوال. فسئل عن ذلک؛ فقال اخترت ذلک لشده کراهیه نفسی ذلک.[1] ❌بعضی از صوفیه در بغداد چیزی نمی‌خوردند مگر از طریق خوار شمردن نفس بوسیله سوال (گدایی) کردن. ❓❓ از ایشان درباره آن سوال شد. 😱گفت: به خاطر شدت کراهت نفسم از آن، آن را برگزیدم.» ❌وی همچنین با بکارگیری واژه "فتح" و با تعبیر "فی ذکر آدابهم اذا فتح علیهم شیءٌ من الدنیا" به توضیح این نکته می‌پردازد که اهل تصوف از روی آوردنِ دنیا به آنان بیمناک‌اند و آن را "محنتی عظیم" می‌شمارند.[2] ✅مخالفت با نفس در شریعت اسلام، قاعده خاص خودش را دارد، منشأ این گونه مبارزه با نفس، تنبلی است نه مبارزه با نفس. 📖پی‌نوشت: [1]سراج طوسی ابونصر، اللمع فی التصوف، تصحیح نیکلسون، جهان، تهران، بی‌تا، ص 191. [2]. همان، صص 193 و 194. 📎 📎 🔵صوفی پژوهی @sufi110
💢آنتوان سوروگین عکاس ارمنی-گرجی مقیم ایران٬(عکاس قاجار) از مهمترین پیشگامان عکاسی در قرن نوزدهم است. ⬅️او در طی پنج دهه فعالیت حرفه‌ای در ایران به موضوعات متنوعی پرداخت و بیش از هفت هزار نگاتیو شیشه‌ای ثبت کرد. ⬅️تسلط او به زبان و فرهنگ ایرانی و همزمان شناخت او از هنر غرب و تبحرش در فن عکاسی٬ به او موقعیتی متمایز از سایر عکاسان هم دوره‌اش بخشید. 🔵صوفی پژوهی @sufi110