هدایت شده از کانال رسمی استاد حسن عباسی
🔸 حسن عباسی آمد ...
🔰 حسن عباسی در بدو ورود از حمایتهای علما، دانشمندان، هنرمندان انقلابی، جوانان مؤمن انقلابی، مردم شریف، به ویژه خانواده معظم شهدا و ایثارگران در طول این ایام تشکر و سپاسگزاری کرد و خود را بیش از پیش وامدار و رهین شهدا و خانواده معزز شهدا و ایثارگران دانست، و تاکید نمود که جهاد کبیر با قوت روزافزون ادامه خواهد یافت. ان شاءالله
🔸حسن عباسی که در ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ با شکایت وزیر اطلاعات درباره پرسش وی مبنی بر این که «چرا آمدنیوز به همه مسئولان توهین میکند اما از وزیر اطلاعات تقدیر مینماید؟!» به هفت ماه حبس محکوم شده و به زندان رفته بود، که این دوره مبتنی بر قانون، پس از طی یک سوم آن، امروز ۸ آبان ۱۳۹۸ پس از ۷۵ روز به پایان رسید. او از زحمات و لطف کادر زندان و همبندیها و هم سلولیهای خود در مدت زندان نیز قدردانی کرد.
کانال رسمی استاد حسن عباسی
💠 @Hasanabbasi_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥انتقاد استاد رحیمپور ازغدی از عزاداریهای ساختگی جدید:
کمترین ضرر اینکه سالی شش ماه عزاداری کنید، اینه که از اهل بیت قداست زدایی میشه.
#ربیع_الاول
#ایام_محسنیه
@syed213
هدایت شده از حسینیه هنر
⭕️ نشست نقد و بررسی کتاب "در مکتب مصطفی" در مشهد
💢نشست نقد و بررسی کتاب "در مکتب مصطفی" با حضور "دکتر جمال یزدانی" نویسنده کتاب و حسین کمیلی فعال فرهنگی و علی شاملو مسئول فروشگاه آنلاین کتابرسان پنجشنبه 9 آبان در نمایشگاه بینالمللی کتاب مشهد برگزار میشود.
🔰اطلاعات بیشتر در پوستر
🔹🔸"حسینیه هنر"
🌐 @Hhonar_com
چرايي عدم تعجيل ولي فقيه در عزل منصوبان نالايق
1️⃣ از 2️⃣
✍️حجت الاسلام رحمت الله معظمی
اصل شبهه به صورت واضح و صریح:
چرا ولی فقیه مسئولانی را که عزل و نصب شان به صورت مستقیم در اختیار ایشان است، در صورت انحراف از خط اسلام، از ابتدای مسئولیت و قبل از آنکه باعث مشکلات بزرگ شوند، از کار برکنار نمی کنند؟
🔺 در ابتدا باید دید آنچه به عنوان مشکل، نقطه ضعف و یا انحراف و... نسبت به یک مدیر مطرح می گردد اگر با معیارات اسلامی هم، مورد ارزیابی قرار گیرد؛ باز هم همین عناوین منفی بر آن، منطبق است؟
یعنی آیا اصل انتقاد به مدیر مذکور از نگاه اسلام نیز به او وارد است؟
که البته به دلیل بنای بر اختصار به جواب این موضوع نمی پردازیم.
♦️دوم آنکه دستور اسلام برای حاکم اسلامی در این باره چیست؟
🔸 آنچه از موازین اسلام برای هر پیگیر و دنبال کننده ی بی غرضی فهم می شود این است که فلسفه اصلی حکومت اسلامی، ایجاد زمینه لازم، جهت سعادت دنیوی و اخروی بشر از طریق آگاهی بخشی و ایجاد تحول درونی در اوست و این هدف، زمانی ارزشمند است که عنصر اختیار در این روند، اخذ شود.
یعنی عامل اصلی هدایت انسان که اراده خود اوست نقش اصلی را در این مسیر ایفا کند؛ و حکومت اسلامی فقط دست طغیان و طواغیت را از او دور کند نه اینکه حکومت اسلامی وظیفه مسلمین را نیز انجام دهد!
و این دستاورد مهم منحصرا با رشد فکری و روحی انسان ها حاصل خواهد شد، نه با نگاه آمرانه رهبریت و نگاه بی تفاوت جامعه.
🔺🔺 در این نگاه، مردم واقعا در سرنوشت خود، دخیل هستند؛ چرا که فکر می کنند، تحقیق می کنند، مبارزه می کنند و به نتیجه می رسند و چون رسیدن به نتیجه مطلوب، با هزینه های زیاد، حاصل شده لذا با فداکاری از آن دفاع می کنند.
همچنین در این نگاه، علاوه بر عموم، ورزیدگان فکری و تأثیرگذاران و نخبگان، به عنوان عصاره فضای واقعی جامعه و به عنوان کسانی که مردم از این ها می شنوند نیز در سرنوشت فرد و جامعه دخیل خواهند شد؛ و نمیتوانند به بهانه وجود یک حاکم اسلامی از زیر بار مسئولیت شانه خالی کنند.
(البته زبدگان فکری در جامعه ی مسلمان که تحت زعامت و امامت حاکم اسلامی است، خود به دو دسته تقسیم می شوند؛
دسته ای که ولایت حاکم اسلامی را پذیرفته اند
و کسانی که این ولایت را قبول ندارند)
و بنا بر دیدگاه اسلامی که تغییرات را به تنهایی وظیفه رهبر ندانسته و جامعه را نیز در این باره، مکلف می داند هر دو دسته مذکور، در معرض انتقاد و نظارت عموم قرار خواهند گرفت و مجبور خواهند بود به وظیفه خود در قبال جامعه عمل کنند.
حال با این توضیح؛ یک تفکر در جامعه مقابل این تفکر، وجود دارد و و قائلین به این نظریه، تمام کارها را وظیفه رهبری و حاکمیت میداند
💢یعنی نقطه مقابل این نگاه اسلامی(که مردم و نخبگان را نیز مکلّف می داند) نظریات ضد اسلامی یا غیر دینی نیست بلکه نقطه مقابل نظریه اسلامی، یک نظریه، شبیه به دیدگاه اسلام بوده و به دلیل نزدیک و شبیه بودن این نظریه، به نظریه اسلامی، تنها این تفکر، می تواند در مقام عمل با نظریه اسلامی، معارضه کند.
این نظریه، نظریه منتسب به افلاطون است که برای صلاح جامعه، وجود یک رهبر صالح را لازم و کافی می داند.
🔰 ولی نظریه اسلامی اگرچه وجود رهبر صالح را برای هدایت و سعادت جامعه لازم دانسته و حتی شرط اصلی قلمداد می کند اما این شرط را شرط کافی نمی داند و علاوه بر لزوم و ضرورت وجود پیشوای صالح، سعادت انسان ها را مستلزم اقدامات و تکالیفی از جانب عموم مردم می کند.
🔸 اگر با این معیار به اداره جامعه، نگاه کنیم، به طور قطع، وجود زعیم صالح را برای تعالی جامعه کافی نخواهیم دانست ، چه اگر وجود یک انسانِ دارای کمالات نفسانیِ خاص، برای سعادت جامعه کافی بود، انبیای عظام، مشکلات و فشارهای گوناگونی را که در منابع موثق آمده، متحمّل نمی شدند.
🔺🔻
چرايي عدم تعجيل ولي فقيه در عزل منصوبان نالايق
2️⃣ از 2️⃣
✍️حجت الاسلام رحمت الله معظمی
⭕️ اگر صِرفِ حضور رهبری شایسته برای اداره جامعه، کافی بود در دوران حکومت صلحا که در طور تاریخ بسیار معدود است و به خصوص در حکومت نبوی وعلوی، کار در همان زمان به سرانجام قطعی خود می رسید در حالی که حتّی وجود انسان کامل و شخص نبیّ مکرّم اسلام صلی الله علیه و آله و سلّم هم برای به سعادت رساندن معاصران ایشان نیز کافی نبود.
🔶 لذا به نظر می رسد از جمله دلایل اینکه ولی فقیه، مدیران ناصالح یا ضعیف را با تعجیل، عزل نمی کنند و این کار را مشروط و معلّق به اقداماتی میکند، لزوم بیداری آحاد مردم است.
البته نظریه اسلامی در تکمیل لزوم زعیم صالح برای اداره جامعه، بحث دستگاه رهبری و نظام اسلامی را مطرح میکند که در تعریف این دو بین فقها تفاوتهایی در بیان وجود دارد؛ و در واقع رهبر صالح، دستگاه رهبری، نظام اسلامی، مردم ، به خصوص تاثیر گذاران و نخبگان، با هم دیگر شرط کافی تحقق جامعه ا
سلامی می باشند.
یکی از طرق یا حتّی شروط رسیدن به نتیجه در تحقیقات، بازخوانی و بازتعریف شبهات است به نظر نگارنده اگر شبهه را موقف ندانیم و به آن به عنوان یک معبر نگاه کنیم و حقیقتا به دنبال نتیجه گیری باشیم باید شبهه را به شکلی مطرح کنیم که حکایت از واقع کند و مشکل واقعی را بیان کند نه انچه به نظر ما مشکل است.
❓با این نگاه، شبهه مذکور را اینگونه باید مطرح کرد: چرا مردم یا جامعه، مقدمات عزل ناصالحان و حضور شایستگان را در مسئولیت ها فراهم نمی کنند؟
و حتی با توجّه به میزان تأثیر گذاری نخبگان بر عموم مردم می توان پرسش را اینگونه مطرح کرد:
❓چرا کسانی که شرایط آگاه کردن مردم را در این زمینه آن هم با نگره دینی دارند، این رسالت را انجام نمی دهند؟
(که گروه مزبور، در جامعه ما عبارتند از علما و به تعبیر فراگیر، روحانیت).
و چکیده شبهه می شود:
❓چرا جامعه روحانیت با تربیت صالحان و مطالبه از ناصالحان و وارد میدان کردن مردم، زمینه کنار رفتن نااهلان و نامحرمان را فراهم نمی کنند؟
🔸 در این نگاه اجتماعی، اصلاحات اجتماعی و تحول جوامع، هم از مردم عبور می کند هم بر دوش مردم است و در این نگاه، جایگاه دستگاه رهبری نیز نمایان و برجسته شده و از تسری قصورات و تقصیرات خواص، به امامت جامعه نیز جلوگیری می شود.
در واقع کسانی که انتظار دارند رهبری در حکومت اسلامی افراد را با سرعت، برکنار کند، خواسته یا ناخواسته، عملا به یک نظریه غیر اسلامی معتقدند یا اینکه این نظریه را مطالبه می کنند.
و نتیجه عملی این نگاه رفع قلم تکلیف از خواص است یعنی بیشترین سود از این نگاه نصیب خواص و نخبگان میشود.
در نتیجه مردم نسبت به اموری مهم، غفلت داشته و موجب اغفال دیگران نیز می شوند; اموری مانند:
وظیفه مردم در قبال جامعه، حکومت، حاکم اسلامی و حتّی در قبال خود و اطرافیان،
یا امری مانند وظیفه سازمان و تشکیلات علمی و روحانی که باید زبدگان شان دستگاه هدایت و رهبری باشند،
یا امر مهمی چون عنصر اختیار و انتخاب گری برای مردم ، نخبگان و حتی خود مدیران و مسئولان غیر صالح.
🌀 مطلب مهم دیگر آنکه در این نگاه اسلامی (یعنی مشروط و مرتبط بودن فرآیند تعیین و تغییر مسئولان از جانب ولی فقیه، با آگاهی و عمل جامعه) امر به معروف و نهی از منکر، معنا و عینیت و موضوعیت پیدا می کند والا اینکه یک مدیر در یک جامعه بخواهد بدون رشد فکری و روحی جامعه و بدون حضور و حتی اطلاع آحاد مردم و بدون مبارزه، فقط عزل و نصب کند، اقامه فریضتین و پیگیری ها و اقدامات مختلف از سوی مردم برای حل این معضل، معنا نخواهد داشت.
یعنی مسیر اصلاح ساختار و تغییر افراد عبارت است از اقامه امر به معروف و نهی از منکر توسط آحاد جامعه و تبدیل عدالتخواهی به فرهنگ عمومی
📌 بنابراین اصل این شبهه و پرسش نباید خطاب به ولی فقیه باشد و مخاطب این پرسش مردم ، خواص و به خصوص حوزویان هستند.
دلیل اینکه برخی مطالب به صورت ناقص مطرح شد، رعایت حوصله مخاطب بود.
@syed213
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببیند
⭕️ زنان؛ مخاطب اول فعالیت فرهنگی در سوریه
💢 "جواد تاجیک" در سلسله جلسات "مدافعان فرهنگی حرم" با هدف بررسی ظرفیتها و چالشهای فعالیت فرهنگی در سوریه
@syed213
سیدابراهیم(شهیدصدرزاده)
⭕️ نشست نقد و بررسی کتاب "در مکتب مصطفی" در مشهد 💢نشست نقد و بررسی کتاب "در مکتب مصطفی" با حضور "دک
⭕️ کتاب "در مکتب مصطفی" نقد و بررسی شد
💢 همزمان با برگزاری بیست و یکمین نمایشگاه بینالمللی کتاب مشهد، نشست نقد و بررسی کتاب «در مکتب مصطفی» با حضور "جمال یزدانی" نویسنده کتاب، "علی شاملو" مسئول فروشگاه آنلاین کتابرسان و "حسین کمیلی" فعال فرهنگی برگزار شد.
▫️جمال یزدانی: شهید صدرزاده صاحب یک سبک تربیتی است و این موضوع یکی از اصلیترین دلایل انگیزه من برای شکلگیری کتاب در مکتب مصطفی است.
▫️این کتاب به عنوان اولین کار علمی در حوزه مدافعان حرم در مباحث مطالعات تربیتی ممتاز است. چرا که در این حوزه، سبک تربیتی شهید صدرزاده هیچ جایگاهی ندارد.
▫️علی شاملو: در مکتب مصطفی توانسته مدل کار تربیتی شهید صدرزاده را به خوبی بیان کند. وقت آن است که به سراغ مدل زندگی تخصصی شهدا برویم و از بیان خاطرات صرف بیرون بیاییم.
▫️حسین کمیلی: «در مکتب مصطفی» کتاب گام دوم است و از این حیث یک کتاب راهبردی است. به میزانی که روی نوجوانان و جوانان کار نکنیم، وارد گام دوم انقلاب نشدهایم.
@syed213
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | پاسخ حسن روحانی به حسن روحانی!
@syed213
سلام رفقا...🌹
عزاداریهای این دوماهتون قبول باشه انشاالله...
ماه ربیعالاول هم مبارک باشه...🌸
✅ ببخشید که این چند وقت کتاب صوتی #قراربیقرار داخل کانال گذاشته نشد...نایبالزیاره همگی رفقا در کربلا و نجف بودیم...
💠 انشاالله از فردا #کتاب_صوتی رو داخل کانال قرار میدیم...
✨ دوستانی که تمایل دارند با ما همکاری کنند و کتاب رو برامون بخونن به آیدی زیر پیام بدن...👇🏻👇🏻👇🏻
@zrn_6791
#قانون_بقای_غربت...!
غربت از بین نمیرود
بلکه از پدری تا پسری منتقل میشود!
از کوچهی بنیهاشم تا سرداب سامرا!
از سامرا تا کوچهپسکوچههای عصر غیبت!
و حالا شما وارث غربت؛ در پهنای گیتی...
راستی آقاجان! یک هفتهی دیگر از نیامدنت هم گذشت اما آب در دلمان تکان نخورد...😔
نکند ما #کوفیان آخرالزمانی باشیم و آیندگان بگویند آنها امامشان را تنها گذاشتند...
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
@syed213
🎇🎇🎇🎇🌿🌹🌿🎇🎇🎇🎇
💠 عجبا! آیا خلافت با همنشینى پیامبر حاصل مىشود؛ ولى با همنشینى و خویشاوندى حاصل نمىگردد؟
📒 #نهج_البلاغه #حکمت190
@syed213
🎇🌹🕊
🎇🌿🌹
🎇🎇🎇🎇
سیدابراهیم(شهیدصدرزاده)
🎇🎇🎇🎇🌿🌹🌿🎇🎇🎇🎇 💠 عجبا! آیا خلافت با همنشینى پیامبر حاصل مىشود؛ ولى با همنشینى و خویشاوندى حاصل نمى
✅ شرح و تفسیر حکمت ۱۹۰ نهجالبلاغه...👇🏻👇🏻👇🏻
✨ مرحوم سید رضى بعد از روایت این کلام مىگوید: «از آن حضرت شعرى در همین زمینه نقل شده است؛ (خطاب به خلیفه اوّل) مىگوید:
🔺 (اگر تو به سبب شورا مالک امور مردم شدى این چه شورایى است که طرفهاى مشورت (امثال من و جمعى از بنىهاشم و دیگران) غایب بودند؟ و اگر از طریق قرابت با پیامبر در برابر مخالفانت استدلال کردى دیگرى (اشاره به شخص امام است) از تو به پیامبر سزاواتر و نزدیک تر است».
🔸 ابن ابى الحدید معتقد است که صدر این کلام (قسمت قبل از شعر) خطاب به عمر است و دو بیتى که در ذیل آن قرار دارد خطاب به ابوبکر است. (بسیارى دیگر از محققان نیز همین را پذیرفته اند) زیرا هنگامى که ابوبکر به عمر گفت: دستت را دراز کن تا با تو بیعت کنم عمر در پاسخ او چنین گفت: «تو همراه پیغمبر در همه جا بودى، در حالات شدت و سختى و آسانى تو دستت را دراز کن تا من با تو بیعت کنم».
🔸 على (علیه السلام) در پاسخ این سخن مىگوید: اگر مصاحبت با پیغمبر سبب شایستگى او براى خلافت مىشود کسى که همین مصاحبت را در طول عمر پیامبر اکرم (حتى پیش از این که ابوبکر اسلام بیاورد) داشته است و افزون بر آن از خویشاوندان نزدیک پیغمبر هم بوده شایستهتر است.
🔹 سپس ابنابىالحدید مىافزاید: اما آن دو بیت شعر خطاب به ابوبکر است، زیرا ابوبکر در برابر انصار در سقیفه استدلال کرده بود که ما عترت رسول الله هستیم (و به همین دلیل براى خلافت شایستهتر از دیگران هستیم). على (علیه السلام) در برابر این استدلال مىفرماید: اگر خویشاوندى تو به پیامبر دلیل شایستگى توست غیر تو از تو به پیغمبر نزدیکتر است.
💠 البته مىدانیم نه مصاحبت با رسولالله و نه خویشاوندى با آن حضرت هیچ یک براى خلافت و جانشین او کافى نیست، بلکه خلافت پیامبر مرهون #شایستگىهاى_علمى و #اخلاقى فراوانى است که جز در #على (علیه السلام) وجود نداشت؛ ولى از آنجا که آنها در برابر مخالفان خود به این گونه مسائل یعنى مصاحبت و قرابت استدلال کردند امیرمؤمنان على (علیه السلام) مىخواهد با سخن خودشان دلیلشان را باطل کند.
✨ نخستین بیت شعرى که سید رضى در ذیل این کلام پرمعنا به آن حضرت نسبت داده و در بسیارى از کتب تاریخ و شعر و ادب نقل شده است اشاره به داستان سقیفه است که به اصطلاح گروهى از صحابه به مشورت نشستند و ابوبکر را به خلافت منصوب نمودند در حالى که اگر منظور آنها شوراى صحابه پیغمبر اکرم (صلى الله علیه وآله) بوده است اکثریت قاطع صحابه غایب بودند شورایى بود بسیار محدود و شتاب زده که با نقشه قبلى ترسیم شده بود.
🔺 امام (علیه السلام) مىفرماید: به فرض این که خلافت نیاز به نص پیغمبر از سوى خداى متعال نداشته باشد و از طریق شورا انجام شود شوراى سقیفه هرگز صلاحیت براى این کار نداشت.
🔸 بیت دوم اشاره به استدلالى است که عمر در برابر طایفه انصار داشت. آنها گفتند: ما براى خلافت پیغمبر اکرم (صلى الله علیه وآله) شایستهتریم و به فرض که اصرار داشته باشید شما هم در خلافت سهیم باشید یک نفر از سوى ما و یک نفر از سوى شما امر خلافت را اداره کنند؛ ولى عمر براى عقب راندن گروه انصار گفت: کسى اولویت دارد که با پیغمبر (صلى الله علیه وآله) قرابت داشته باشد و ما قرابت و خویشاوندى با آن حضرت داریم نه شما. امام (علیه السلام) در برابر این سخن مىفرماید: اگر قرابت معیار اولویت باشد فرد دیگرى (اشاره به خود آن حضرت است) از ابوبکر بسیار نزدیکتر و اقرب است.
💠 امام (علیه السلام) در خطبه ۶۷ نیز به این معنا اشاره کرده مىفرماید: «آنها به شجره (درخت) استدلال کردند اما ثمره و میوهاش را ضایع نمودند».
@syed213
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️دفاع کارشناس بی بی سی از حضور و نفوذ ايران در عراق: من موافق خطابه آیت الله خامنهای هستم
@syed213
#خاطرات_شهید_مصطفی_صدرزاده
#خاطرات_دوستان_شهید
✅ توی سال 88 مصطفی یکی از دلیرهای تهران بود.
✨ مصطفی اون زمان یک ترم دانشگاهش رو رها کرد.
💠 دو روز بعد از انتخابات مصطفی با موتور با یکی میره، گیر میوفتن.
🔹مصطفی برام تعریف کرد که توی درگیری یهو دیده یکی از بچه ها نیست شده.
🔺 بعد زمانی که مصطفی زخمی افتاده بوده اومده و بهش گفته خوب کتک خوردیا....
🔸 مصطفی میگفت: "بهش گفتم تو چیکار کردی؟"
🔹 گفت: "من یه پرچم سبز گرفتم و بین اونا رفتم..."
✨ مصطفی خیلی ناراحت شده بود.
🔹 میگفت: "خب این که ترسیده و فرار کرده یه چیز طبیعیه، اما این که میاد به من اینجوری میگه خیلیه..."
🔹 اونجا من از مظلومیت مصطفی یکه خوردم...😔
✨ روز 16 آذر هم مصطفی کارش به بیمارستان کشید.
@syed213
سیدابراهیم(شهیدصدرزاده)
#شهیدانزندهاندونزدپروردگارشانروزیمیگیرند #سلامبرشهدا شک ندارم که زندهای... وقتی از تو معج
اصلا توقعم به تو در حِّد عشـــق نیست
یک لحظه هم کنارِ تو باشم، غنیمت است
narimani-navadiha-ir_c7d10.mp3
7.17M
🎵 #صوت_شهدایی
🌴میگفت میخوام برم بشم فدای زینب
🌴یه عمره که شنیدم از غمای زینب
🎤🎤سید رضا #نریمانی
#بسیار_زیبا_و_دلنشین
@syed213
چرا زانوی غم بغل کردی؟
و دور خودت با غم و غصه حصار کشیدی ؟
نکنه یادت رفته...؟
تو #خدایی داری که عاشقانه منتظر شنیدن صدای توست
سرت را بالا کن...
نگاهش کن...
او همان خدایی است که گفت منم همان #آمرزندهی_مهربان
باهاش حرف بزن...😍💎🍃
#خدا_همیشه_باهاته
#من_و_خدایم
#شبتون_شهدایی
@syed213