eitaa logo
تبیین منظومۀ فکری رهبری
34.9هزار دنبال‌کننده
9.3هزار عکس
2هزار ویدیو
413 فایل
کانال رسمی مجموعۀ مستقل و مردمی تبیین (ارائه دهنده و مجری اولین سیر مطالعاتی آشنایی با منظومۀ فکری رهبر انقلاب) پایگاه اطلاع‌رسانی: https://www.tabyinmanzome.ir پشتیبانی فنی: @support_tabyin روابط عمومی: ۰۹۱۰۲۵۸۸۸۱۸ @ertebat_tabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️ اولین جلسه از سلسله جلسات جمع‌بندی کتاب امامِ انقلاب توسط حجه‌الاسلام والمسلمین فخریان به‌صورت برخط در حال انجام است. @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
استکبار جهانى و دولت‌هاى استعمارگر، از آغاز تا امروز، رژیم غاصب اسرائیل را به عنوان اهرم فشارى بر ر
اختلاف، راه همیشگى نفوذ دشمنان در جوامع اسلامی است. راه‌هاى بلند مدت اختلاف و شکاف که صد یا دویست و یا پانصد سال به طول مى‌انجامیده، آیینى استعمارى به وجود مى‌آورده تا زخمى در پیکر و مجموعه‌ى عالم اسلامى ایجاد کند که درمانش به سادگى میسر نباشد؛ مثل وهابیت و برخى مذاهب و ادیان ساختگى که با هدف ایجاد شکاف در دنیاى اسلام پدید آمده است. @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹ما از اسلام دفاع می‏کنیم. اما منظور ما از اسلام چیست؟ اسلامِ ما با از یک‏سو و از سوی دیگر، در اصول و مبانی کاملًا متفاوت است. ما هم این را رد می‏کنیم و هم آن را. اسلام ما اسلامی است متکی به ، و ؛ این سه شاخص عمده در آن هست. ۱۳۸۳/۵/۲۵ @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
یک نکته دیگر در دعوت اسلامی، عبارت است از استقرار عدل در بین انسان‌ها. خصوصیت جاهلیت، نظام ظالمانه
جامعه اسلامی باید دنبال عدالت هم برود و اگر عدالت نیست، آن را تأمین کند. اگر در دنیا دو نقطه وجود دارد که یکی نقطه عدل و یکی نقطه ظلم است و هردو هم غیراسلامی هستند، اسلام به آن نقطه عدل، ولو غیراسلامی است، توجّه موافق دارد. مهاجرینِ به حبشه را پیغمبر اکرم صلى‌الله‌علیه‌وآله خودش به حبشه فرستاد. یعنى آنها را در پناه یک پادشاه کافر، به خاطر عدل قرار داد. به تعبیر دیگر، مردم را از خانه و زندگى و محیط زیستشان به خاطر ظلمى که به آنها مى‌شد، دور کرد. این هم یک نقطه است. یعنى استقرار عدل، تبعیت از عدل، ترویج عدل، تلاش و مجاهدت براى عدل، بزرگداشت عدالت هرجا که باشد ـ ولو در بلاد غیرمسلم ـ و تقبیح ظلم در هر نقطه‌اى از دنیا که باشد. @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
عزیزان من! با تعارف که یک ملت نمی‌تواند آقایی خودش را حفظ کند! با تعارف که نمی‌شود با دشمنان غدّار
عزیزان من! این خانه، خانه‌ی شماست. این مملکت، مملکت شماست. مملکت عظیم، بابرکت وثروتمندی است. خیلی ثروت در این خاك نهفته است که همه‌اش متعلّق به شما و نسل‌های آینده‌ی این کشور است. ثروت معنوی زیادی در این کشور وجود دارد و همه‌اش متعلّق به شماست. این همه علم، استعداد، آگاهی و اخلاقیّات خوب، به برکت اسلام، فرهنگ کهن اسلامی و سوابق این ملت در این کشور هست که متعلّق به شماست. چه وقت می‌توانید استفاده کنید؟ وقتیکه این ملت، آماده‌ی کار باشد؛ کمر بسته باشد؛ هیچ‌کس در کارهای خود کوتاهی نکند و بیکاری را برای خود مغتنم نشمارد. هستند کسانی که در حال خستگی از کار هم، وقتیکه کاری وجود دارد با کمال شوق کار می‌کنند. @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
در لیبرالیسم غربی چون حقیقت و ارزش‌های اخلاقی نسبی است، لذا "آزادی" نامحدود است. ...چون شما که به ی
در اسلام قانون که محدودکننده‌ی آزادی انسان است، فقط در زمینه‌ی مسائل اجتماعی نیست، بلکه شامل مسائل فردی و شخصی و خصوصی انسان هم می‌شود. فرهنگ غربی که قانون، مرز آزادی را معین میکند این قانون ناظر به مسائل اجتماعی است. بدین معنی که قانون می‌گوید آزادی هیچ انسانی نباید آزادی دیگران را تهدید کند و منافع آنها را به خطر بی‌اندازد. @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شعارهای جهانی، فطری، و همیشه زنده‌ی انقلاب اسلامی برای همه چیز می‌توان طول عمر مفید و تاریخ مصرف فرض کرد، امّا شعارهای جهانی این انقلاب دینی از این قاعده مستثنا است، آن‌ها هرگز بی‌مصرف و بی‌فایده نخواهد شد، زیرا بشر در همه‌ی عصرها با آن سرشته است. آزادی، اخلاق، معنویّت، عدالت، استقلال، عزّت، عقلانیّت، برادری، هیچ‌ یک، به یک نسل و یک جامعه مربوط نیست تا در دوره‌ای بدرخشد و در دوره‌ای دیگر افول کند. @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
تبیین منظومۀ فکری رهبری
سلطنت یک ایدئولوژى دارد. ایدئولوژى سلطنت همان چیزى است که شما در همه سلطنت‌هاى دنیا با انواع و اقس
ظلمات آن دوره [ای که پیغمبر مبعوث شد] تا حدود زیادی در تاریخ منعکس است؛ چه در خود محیط جزیرةالعرب و مکّه و آن حول‌وحوش که خرافه بود، جهل بود، بیرحمی بود، خشونت بود، بی‌عدالتی بود، زورگویی بود، زندگی پست بود، گرسنگی بود؛ و چه در دنیای متمدّن آن روز. شما [اگر] نگاه کنید به دو نقطه‌ی اساسی تمدّن بزرگِ آن روز، یعنی ایرانِ آن روز و روم، این تاریکی و ظلمت را در آنجا هم مشاهده می‌کنید. در این دو امپراتوری هم خرافات بود، ظلمات بود، تبعیض بود، بی‌عدالتی بود، بیرحمی نسبت به ضعفا بود. در ایران پادشاهی که به نام عدالت معروف است -همین انوشیروانی که معروف به عادل است- در یک‌روز چندین هزار انسان را به قتل رساند به عنوان اینکه اینها مثلا مزدکی هستند، دین دیگری دارند؛ چندهزار نفر را در یکروز از بین برد؛ این یک نمونه است. @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا