eitaa logo
تبیین منظومۀ فکری رهبری
35.4هزار دنبال‌کننده
9.1هزار عکس
1.9هزار ویدیو
409 فایل
کانال رسمی مجموعۀ مستقل و مردمی تبیین (ارائه دهنده و مجری اولین سیر مطالعاتی آشنایی با منظومۀ فکری رهبر انقلاب) پایگاه اطلاع‌رسانی: https://www.tabyinmanzome.ir پشتیبانی فنی: @support_tabyin روابط عمومی: ۰۹۱۰۲۵۸۸۸۱۸ @ertebat_tabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
روزمان را با شروع کنیم وَإِنَّكَ لَعَلَىٰ خُلُقٍ عَظِيمٍ ﻭ ﻳﻘﻴﻨﺎً ﺗﻮ پیامبر ﺑﺮ ﺑﻠﻨﺪﺍﻱ ﺳﺠﺎﻳﺎﻱ ﺍﺧﻠﺎﻗﻲ ﻋﻈﻴﻤﻰ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺭﻱ. القلم(٤) لقَدْ كَانَ لَكُمْ فِي رَسُولِ اللَّهِ أُسْوَةٌ حَسَنَةٌ لِّمَن كَانَ يَرْجُو اللَّهَ وَالْيَوْمَ الْآخِرَ وَذَكَرَ اللَّهَ كَثِيرًا ﻳﻘﻴﻨﺎً ﺑﺮﺍﻱ ﺷﻤﺎ ﺩﺭ ﺭﻭﺵ ﻭ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮِ ﺧﺪﺍ ﺍﻟﮕﻮﻱ ﻧﻴﻜﻮﻳﻲ ﺍﺳﺖ ﺑﺮﺍﻱ ﻛﺴﻲ ﻛﻪ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﻭ ﺭﻭﺯ ﻗﻴﺎﻣﺖ ﺍﻣﻴﺪ ﺩﺍﺭﺩ، ﻭ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺑﺴﻴﺎﺭ ﻳﺎﺩ ﻣﻰ ﻛﻨﺪ. الاحزاب(٢١) @t_manzome_f_r
سیره‌ی_تربیتی_انبیاء_و_اهل‌بیت.MP3
22.54M
روش #تربیتی انبیاء و اهل‌بیت از منظر #رهبر_انقلاب آیا اِحداث #مدارس خصوصی و غیر انتفاعی بر خلاف روش #تربیتی انبیاء نیست؟! #حتما_بشنوید بخشی از #سخنرانی حجه‌الاسلام والمسلمین فخریان در جمع هزاران نفر از زائران پیاده امام رضا "علیه‌السلام" #مشهد #حسینیه_امام_خمینی چهارشنبه۹۷/۸/۱۶
#معیشت_پرهیزکارانه تقوا یعنی مراقبت از رفتار و گفتارتان، با همان روحیه‌ی نوآوری و ابتکار و فعال بودن و نشاط جوانی. وقتی تقوا با روحیّه‌ی جوانی و به کار بردن استعدادهایی که در شما وجود دارد، همراه شود، معجزه‌ها خواهد آفرید. #سید_علی_خامنه_ای #تبیین @maishat_parhizkarane
: در باب صلح امام حسن(علیه‌السّلام)، این مسأله را بارها گفته‌ایم و در کتابها نوشته‌اند که هر کس _حتّی خود امیرالمؤمنین(علیه‌السلام)_ هم اگر به جای امام حسن مجتبی(علیه‌السلام) بود و در آن شرایط قرار میگرفت، ممکن نبود کاری بکند، غیر از آن کاری که امام حسن کرد. هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید که امام حسن، فلان گوشه‌ی کارش سؤال‌برانگیز است. نه، کار آن بزرگوار، صددرصد بر استدلال منطقىِ غیر قابل تخلف منطبق بود. ۶۹/۱/۲۲ @t_manzome_f_r
از کتاب انسان هرگز به فکر استغفار نمی‌افتد. اصلا به یادش نمی‌آید که گناه می‌کند. غرق در گناه است؛ مست و خواب است و واقعا مثل آدمی است که در خواب حرکتی انجام می‌دهد. در اصطلاحات قرآنی آن چیزی که نقطه مقابل این غفلت است، تقوا است. ، یعنی بهوش بودن و دائم مراقب خود بودن. اگر از آدم غافل ده‌ها گناه سرمی‌زند و اصلاً حس نمی‌کند که گناه کرده است، آدم متقی، درست نقطه مقابل اوست. اندک گناهی هم که می‌کند، فوراً متذکر می‌شود که گناه کرده‌است و به فکر جبران می‌افتد. إِنَّ ٱلَّذِينَ ٱتَّقَوْا۟ إِذَا مَسَّهُمْ طَائِفٌ مِّنَ ٱلشَّيْطَٰنِ تَذَكَّرُوا۟ فَإِذَا هُم مُّبْصِرُونَ. اعراف/۲۰۱ به مجرد اینکه شیطان از کنار او عبور می‌کند و باد شیطان به او می‌خورد فورا حس می‌کندکه دچار اشتباه و غفلت گردیده‌است، به یاد می‌افتد چنین آدمی، چشمش باز است. @t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به سخره گرفتن شعار اصلی و اصولی انقلاب اسلامی، توسط #اسنپ_فود @t_manzome_f_r
تبیین منظومۀ فکری رهبری
به سخره گرفتن شعار اصلی و اصولی انقلاب اسلامی، توسط #اسنپ_فود @t_manzome_f_r
به چه قیمت؟ از قدیما میگن هیچ ارزانی بی حکمت نیست، راست میگفتن. چند وقت پیش‌ها که آژانس‌های اینترنتی شروع به کار کردن، اصلا به ذهن خیلی‌ها خطور نمی‌کرد که این تاکسی‌های به ظاهر ارزان، بخواهند روزی ذهنیت سازی و کنند. مجوزِ بی چون و چرای چنین آژانس‌هایی که منجرّ به کم‌کار شدن خیلی از تاکسی‌های سازمان تاکسیرانی _که هم ماشین‌شان را گران‌تر می‌خرند، هم هزینه‌ی بیشتری بابت بیمه و عوارض و... می‌پردازند_ شد، برای خیلی از ماها جای سوال و تعجب بود. به سرعت برق و باد فراگیر شد، وفقط چون ارزان‌تر از سایر آژانس‌ها بود، خیلی‌ها به سراغش رفتند و از خودشان نپرسیدند چرا کرایه‌ی این ماشین‌ها اینقدر ارزان است؟! با این ارزانی به دنبال است یا ؟ اما چند روز پیش دُم خروس بیرون زد. اصولی و اصلی انقلاب اسلامی توسط به سخره گرفته شد! که در ۱۳آبان۵۸ تبلور یافت و امام از آن تعبیر به بزرگ‌تر از انقلاب قبل کرد. اینها هم مثل روشنفکرنمایانی که فکر میکنند خداوند فقط چند آدم فهمیده آفریده و آن چند نفر هم خودشان هستند، می‌خواهند القا کنند که شعار موجب ایران شده! این، شروع کار است، طبعا باید منتظر و به ظاهر شیک و مجلسی جناب باشیم. خدا می‌داند این نامِ ارزانی کرایه، به کام چه کسی می‌رود. می‌گفتن که هیچ بی‌حکمت نیست! اسماعیل فخریان ۹۷/۸/۱۶ @t_manzome_f_r
نظامی که پیغمبر ساخت، شاخص‌های گوناگونی دارد که در بین آن‌ها از همه مهم‌تر و برجسته‌تر است: ، ایمان و معنویّت است. انگیزه و موتور پیش‌برنده حقیقی در نظام نبوی، ایمانی است که از سرچشمه دل و فکر مردم می‌جوشد و دست و بازو و پا و وجود آن‌ها را در جهت صحیح به حرکت در می‌آورد. شاخص اوّل، دمیدن و تقویت روح ایمان و معنویت و دادن اعتقاد و اندیشه درست به افراد است، که پیغمبر این را از مکه شروع کرد و در مدینه پرچمش را با قدرت بالا برد. ، قسط و عدل است. اساس کار بر عدالت و قسط و رساندن هر حقّی به حقدار -بدون هیچ ملاحظه- است. ، علم و معرفت است. در نظام نبوی، پایه همه چیز، دانستن و شناختن و آگاهی و بیداری است. کسی را کورکورانه به سمتی حرکت نمیدهند؛ مردم را با آگاهی و معرفت و قدرتِ تشخیص، به نیروی فعّال - نه نیروی منفعل - بدل میکنند. ، صفا و اخوّت است. در نظام نبوی، درگیری‌های برخاسته از انگیزه‌های خرافی، شخصی، سودطلبی و منفعت‌طلبی مبغوض است و با آن مبارزه می‌شود. فضا، فضای صمیمیّت و اخوّت و برادری و همدلی است. ، صلاح اخلاقی و رفتاری است. انسان‌ها را تزکیه و از مفاسد و رذائل اخلاقی، پیراسته و پاک می‌کند؛ انسانِ با اخلاق و مزکّی میسازد؛ «و یزکّیهم و یعلّمهم الکتاب و الحکمة». تزکیه، یکی از آن پایه‌های اصلی است؛ یعنی پیغمبر روی یکایک افراد، کار تربیتی و انسان‌سازی میکرد. ، اقتدار و عزّت است. جامعه و نظام نبوی، توسری‌خور، وابسته، دنباله‌رو و دست حاجت به سوی این و آن درازکن نیست... ۹۰/۱۱/۹ @t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۶ من خودم شخصا جوانیِ بسیار پُر هیجانی داشتم. هم قبل از انقلاب، به خاطر فعالیت‌های ادبی و هنری و امثال اینها، هیجانی در زندگی من بود و هم بعد که مبارزات در سال ۱۳۴۱ شروع شد که من در آن سال، بیست و سه سالم بود. طبعا دیگر ما در قلب هیجان‌های اساسی کشور قرار گرفتیم و من در سال چهل و دو، دو مرتبه به زندان افتادم. بازداشت، زندان، بازجویی. می‌دانید که اینها به انسان هیجان می‌دهد. بعد که انسان بیرون می‌آمد و خیل عظیم مردمی را که به این ارزش‌ها علاقه‌مند بودند و رهبری مثل امام "رضوان‌الله‌علیه" را که به هدایت مردم می‌پرداخت و کارها و فکرها و راه‌ها را تصحیح می‌کرد، مشاهده می‌نمود، هیجانش بیشتر می‌شد. این بود که زندگی برای امثال من که در این مقوله‌ها، زندگی و فکر می‌کردند، خیلی پرهیجان بود، اما همه اینطور نبودند. آن‌وقت گاهی بزرگ‌ترهای ما _یعنی که در سنین حالایی من بودند_ چیزهایی می‌گفتند که ما تعجّب می‌کردیم چطور اینها اینطور فکر می‌کنند؟ حالا می‌بینیم نخیر، آن بیچاره‌ها خیلی هم بی‌راه نمی‌گفتند. البته من خودم را به‌کلی از جوانی منقطع نکرده‌ام. هنوز هم در خودم چیزی از جوانی احساس می‌کنم و نمی‌گذارم که به آن حالت بیفتم. الحمدلله تا به حال نگذاشته‌ام و بعد از این هم نمی‌گذارم... @t_manzome_f_r
امام صادق عليه‌السلام: تواضع در مجلس، آن است كه كسى در كمتر از جايگاهش بنشيند. الكافي: ج۲، ص۱۲۳ سلام دوستان، صبح بخیر @t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✔️رهبر معظم انقلاب: #درس امام رضا "عليه‌السلام" به همه ما اين است: ای مسلمان! از #مبارزه خسته نشو. ۶۳/۹/۳ ☑️ @t_manzome_f_r
✔️عظیم‌ترین اجتماع رضوی جنوب‌ غرب کشور در بهبهان برگزار می‌شود. 🔶مردم بهبهان هر ساله و به تأسی از رسم دیرینه و کهن همزمان سالروز شهادت امام رضا(علیه‌السلام) مسیر قدمگاه خورشید را پیاده‌روی و این روز را گرامی می‌دارند. گزارشی از فعالیت اعضای طرح منظومه فکری رهبری در مسیر پیاده روی👇👇👇
1⃣گزارش تصویری. فعالیت اعضای طرح منظومه فکری در مسیر پیاده روی در سالروز شهادت امام رضا "علیه‌السلام" ۹۷/۸/۱۷ @t_manzome_f_r
2⃣گزارش تصویری. فعالیت اعضای طرح منظومه فکری رهبری در مسیر پیاده روی در سالروز شهادت امام رضا "علیه‌السلام" ۹۷/۸/۱۷ @t_manzome_f_r
✔️عظیم‌ترین پیاده روی شمال شرق کشور همه ساله در مسیر به مشهد انجام می‌گیرد. جمعیت بسیاری همه ساله در ایام پایانی ماه صفر در مسیرهای منتهی به مشهد مقدس خصوصا مسیر نیشابور به مشهد با پای پیاده به محضر امام رئوف مشرف می‌شوند. گزارشی کوتاه از فعالیت مسئولین طرح سراسری منظومه فکری رهبری در مسیر پیاده روی و موکب‌های پذیرایی 👇👇👇
1⃣گزارش تصویری. مسیر پیاده روی نیشابور به مشهد در ایام پایانی ماه صفر @t_manzome_f_r
2⃣گزارش تصویری. مسیر پیاده روی نیشابور به مشهد در ایام پایانی ماه صفر #مشهد #حسینیه_امام_خمینی @t_manzome_f_r
💠 امام رضا (علیه‌السلام) بنی‌عباس را عاجز کرد عمر مبارک امام رضا (علیه‌السلام) تقریبا پنجاه و پنج سال بوده است - یعنی از سال ۱۴۸ که سال شهادت امام صادق (علیه‌السلام) است تا سال ۲۰۳ - تمام زندگی این بزرگوار با همه‌ی این عظمتها و عمقها و ابعاد گوناگونی که میشود برای آن ذکر کرد و تصویر کرد، در همین مدت عمر نسبتا کوتاه انجام گرفته است. از این مدت پنجاه و پنج سال، نزدیک به بیست سال - تقریبا نوزده سال - مدت امامت این بزرگوار است؛ اما همین مدت کوتاه را که ملاحظه میکنید، تاثیری که در واقعیت دنیای اسلام گذاشت و به گسترش و عمقی که به معنای حقیقی اسلام و پیوستن به اهل‌بیت (علیهم‌السلام) و آشنا شدن با مکتب این بزرگواران انجامید، یک داستان عجیبی است، یک دریای عمیقی است. 💢 آن وقتی که حضرت به امامت رسیدند، دوستان و نزدیکان و علاقه‌مندان حضرت میگفتند که: علی‌بن‌موسی در این فضا چه کار میتواند انجام بدهد - این فضای شدت اختناق هارونی که در روایت دارد که میگفتند: و سیف هارون تقطر دما؛ خون میچکد از شمشیر هارون - این جوان در این شرایط، در ادامه‌ی جهاد امامان شیعه و در مسئولیت عظیمی که برعهده‌اش است، میخواهد چه بکند؟ این اول امامت علی‌بن‌موسی‌الرضا (علیه‌السلام) است. 🔰 بعد از این نوزده سال یا بیست سال که پایان دوران امامت و شهادت علی‌بن‌موسی‌الرضا (علیه‌السلام) است، وقتی شما نگاه میکنید، می‌بینید که همان تفکر ولایت اهل‌بیت و پیوستگی به خاندان پیغمبر آن‌چنان گسترشی در دنیای اسلام پیدا کرده که دستگاه ظالم و دیکتاتور بنی‌عباس از مواجهه‌ی با آن عاجز است؛ این را علی‌بن‌موسی‌الرضا (علیه‌السلام) انجام داده... بالاخره مأمون طىّ همان قضایایی که شنیده‌اید و تکرار شده است و میدانید، احساس میکند که ناچار است علىّ‌بن‌موسی‌الرّضا (علیه‌السلام) را -که با نیتهای خاص خودش، آن بزرگوار را از مدینه کشانده بود، آورده بود، به خود نزدیک کرده بود و قصد کشتن آن بزرگوار را هم نداشت- برخلاف آنچه تدبیر کرده بود، به شهادت برساند. کار قضاء الهی و اراده‌ی الهی و تدبیر الهی -که پاره‌ی تن پیغمبر در این نقطه‌ی دوردست از مدینه مدفون بشود که خود این یک تدبیر الهی است، یک مهندسی الهی است- به وسیله‌ی دشمنان اهل‌بیت انجام بگیرد. کار برای اهداف بلند را این‌جوری باید انجام داد؛ نگاه به بلندمدّت را با این انگیزه‌ها، با این نیّت‌ها، با این امیدها باید انجام داد. ۹۲/۶/۲۶ @t_manzome_f_r
از کتاب واژه‌ی مقدسِ و نیز واژه‌ی مقدسِ ، که این همه در اسلام بر روی آن تکیه شده است، در حقیقت همان فائق آمدن بر موانع درونی است. عبارت است از اینکه انسان هوشیارانه از خود محافظت کند و مانع شود از اینکه هواها و هوس‌ها و جهالت‌ها و لغزش‌ها او را از راه صحیح الهی و انسانی دور کند و عبارت است از اینکه انسان خود را از آلایش‌ها و فسادها و گرفتاری‌های روحی و قلبی پاک کند، خود را پاکیزه از دنائت‌ها و رذالت‌ها و پستی‌ها بکند. اگر و در کسی پیدا شد، او در حقیقت آزاد است و او می‌توانید بر قدرت‌های بزرگ عالم هم پیروز بشود و اگر در ملتی و پیدا شد، ولو به‌طور نسبی، به همان اندازه می‌تواند بر قدرت‌های تهدید کننده‌ی آزادی او غلبه کند. @t_manzome_f_r