eitaa logo
تبیین منظومۀ فکری رهبری
35.3هزار دنبال‌کننده
9.1هزار عکس
1.9هزار ویدیو
410 فایل
کانال رسمی مجموعۀ مستقل و مردمی تبیین (ارائه دهنده و مجری اولین سیر مطالعاتی آشنایی با منظومۀ فکری رهبر انقلاب) پایگاه اطلاع‌رسانی: https://www.tabyinmanzome.ir پشتیبانی فنی: @support_tabyin روابط عمومی: ۰۹۱۰۲۵۸۸۸۱۸ @ertebat_tabyin
مشاهده در ایتا
دانلود
توحيد عبارت است از حاكميت الله بر زندگى انسان‏‌ها، نه فقط اينكه انسان معتقد باشد كه يك خدايى هم هست. خب! خود كفار قريش مگر معتقد به خدا نبودند؛ البته آن‌ها شريك قائل بودند براى خدا، آن شركا را هم شفعاى خودشان مى‏‌دانستند پيش پروردگار. توحيد به آن حادّ معناى توحيد، عبارت از اين است كه در جامعه حاكميت خدا باشد، خب حاكميت خدا به چيست؟ حاكميت خدا به اين است كه اولاً؛ قوانين الهى در جامعه جارى بشود، آن چيزى كه قانون الهى است، او در جامعه اجرا بشود نه قوانين خاصّ آمريكا يا قوانين خاصّ شوروى يا قوانين غربى و قوانين بشرى، قوانين منطبق باشد با كتاب الله... هر نوع سلطه معنوى و مادى از نظر اسلام بر انسان‏‌ها ممنوع است؛ هم سلطه فكرى و هم سلطه مادى؛ مادامى كه منتهى به خدا نباشد: «اتَّخَذُوا أَحْبارَهُمْ وَ رُهْبانَهُمْ أَرْباباً مِنْ دُونِ اللَّهِ وَ الْمَسيحَ ابْنَ مَرْيَمَ وَ ما أُمِرُوا إِلاَّ لِيَعْبُدُوا إِلهاً واحِداً لا إِلهَ إِلاَّ هُوَ سُبْحانَهُ عَمَّا يُشْرِكُونَ»؛ يعنى سلطه فكرى و روحى رهبان و احبار هم ربوبيت است و ممنوع است؛ سلطه مادى فرعونى هم ربوبيت است و ممنوع است. و حكومت، حق ذات مقدس پروردگار است بر انسان‏‌ها و لا غير. @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
هر چه از پیروزی انقلاب می‌گذشت، به‌تدریج اختلاف مواضع نیروهای وفادار به امام و انقلاب در مسائل عمده کشور به خصوص در مورد مدیریت جنگ، با ابوالحسن بنی‌صدر و حامیان ملی‌گرا و لیبرال یا سوسیالیست او آشکارتر می‌شد؛ تا آنکه در تاریخ ۳۱ خرداد ۱۳۶۰ جلسه تاریخی مجلس شورای اسلامی در مورد بررسی کفایت رئیس جمهور وقت برگزار گردید. آقای خامنه‌ای که دو روز قبل در خطبه‌های نماز جمعه نیز به افشاگری علیه خط خیانت در کشور پرداخته بود، به عنوان نماینده‌ی مردم تهران در جلسه‌ی حیاتی مجلس، یک نطق ۱۴ بندی ایراد کرد که در رد مواضع و اقدامات بنی‌صدر و اثبات بی‌کفایتی او برای این مسئولیت بود... یک هفته بعد، پاسخ مخالفت آیت‌الله خامنه‌ای به وسیله جریان تفرقه افکن در میان حاکمیت و مردم در مسجد ابوذر تهران داده شد... @t_manzome_f_r مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
این ملت و انقلاب و كشور، در درجه‌ی اول با شجاعت امام "رحمه الله" آن رهبر بزرگ- كه شجاعتی شبیه پیامبران و اولیای بزرگ خدا در او بود- و سپس با شجاعت یکایك آحاد این مردم توانست تا اینجا بیاید. قدرت و شجاعت، نترسیدن از غیر خدا و حفظ نشاط انقلابی، خواهد توانست به توفیق و اعانت الهی، ما را به تمام هدف‌هایمان برساند. ۱۳۶۸/۱۰/۱۹ ۲۴ @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
آزادی به معنای مطلق یعنی اینکه انسان هر کاری که مایل بود، هر چیزی که اراده کرد، برایش مباح باشد، یله باشد، رها باشد، این نه منطقی است، نه ممکن است و نه هیچ کس در دنیا از آن طرفداری کرده. بحثی که وجود دارد، بر سر حدود آزادی است. ۶۵/۱۰/۰۵ @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
اگر انسانی باایمان باشد، قدر و ارزش و مقدار پدیده‌های مادی و توانایی‌‌های آن‌ها را می‌شناسد و درباره آن‌ها نه زیاده‌روی می‌کند و نه کوتاهی. @daghdaghehayefarhangi @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
همه تلاش ادیان الهی و سلوک معنوی و سعی پیغمبران و شهادت‌های مردان بزرگ خدا برای این است که بشر را به راه اوّل بکشانند و در صراط مستقیم قرار دهند. یعنی بشربه سمت خدا حرکت کند، عروج معنوی و کمال انسانی بیابد، با خدا آشنا شود و آینده خود را که همان مرحله اساسی حیات بعد از مرگ است و بقیه مقدّمه آن است، تأمین کند «الدّنیا مزرعۀ الآخرۀ» من و شما در اینجا برای حیات ابدی مقدّمه‌چینی می‌کنیم. ۷۴/۰۸/۱۰ ۲۴ @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
تشکیلات به معنای گُم شدن در هفت توی بروکراسی و دیوان سالاری نیست، بلکه به معنای وجود یک مسئول و وجود یک مرکز فکر است. ۱۳۸۷/۱۲/۱۴ @ketabetashkilat @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
زن بودن برای زن یک ارزش و یک اصل است. هر‌ یک از زن و مرد نقش و جایگاه و طبیعتی دارند. زن با نقاط قوت زنانه‌ی خود همراه با ایمان عمیق، استقرار ناشی از اتکا به خداوند و عفت و پاکدامنی میتواند در جامعه یک نقش استثنائی ایفا کند، هیچ مردی قادر به ایفای چنین نقشی نیست. ۸۳/۳/۲۵ @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
جلسه‌ی اول دوره‌ی آموزشی و شنبه سوم اسفند @t_manzome_f_r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹سلطه‌گران به گفته‌ی خودشان می‌خواهند ایران به کشوری عادی یعنی منطبق با سازوکار نظام سلطه تبدیل شود اما جمهوری اسلامی از آغاز شکل‌گیری خود با نظام سلطه مقابله کرده و از این پس نیز مطلقاً تسلیم زورگویان جهانی نمی‌شود و راه  و مقابله با سلطه‌گران را قطعاً ادامه خواهد داد. ۱۳۹۸/۷/۱۰ @t_manzome_f_r تبیین منظومه فکری رهبری
🔹تشکر عمیق از ملت ایران در پی امتحان بزرگ و مطلوب انتخابات ✅رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح امروز (یکشنبه) در ابتدای جلسه درس خارج فقه با تشکر از درخشش مطلوب ملت ایران در امتحان بزرگ انتخابات و ناکام گذاشتن فرصت‌طلبی و تبلیغات همه‌جانبه دشمنان، تأکید کردند: در مقابل توطئه دشمن برای ضربه زدن به ارکان مختلف کشور، همه باید برای دفاع هوشیار، و آماده ضربه و حمله متقابل باشیم. ✅حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به فضاسازی منفی و پر حجم دستگاه‌های تبلیغاتی بیگانه علیه شرکت مردم در انتخابات، خاطرنشان کردند: این تبلیغات منفی از چند ماه قبل آغاز و با نزدیک‌شدن به انتخابات بیشتر شد و در دو روز آخر نیز به بهانه یک بیماری و ویروس، رسانه‌های آنها از کمترین فرصت برای منصرف کردن مردم از حضور در انتخابات چشم‌پوشی نکردند. ✅رهبر انقلاب اسلامی با شکر خداوند متعال و قدردانی عمیق از حضور گسترده مردم در انتخابات برغم این تبلیغات مغرضانه، گفتند: خداوند اراده کرده است این ملت را پیروز کند. ✅ایشان دشمنیِ دشمنان با ملت ایران را محدود به عرصه‌های اقتصاد، فرهنگ و باورهای دینی و انقلابی مردم ندانستند و افزودند: آنها حتی با انتخابات ملت ایران نیز مخالف هستند چرا که نمی‌خواهند پدیده شرکت مردم به‌نام دین در پای صندوق رأی و در خدمت انقلاب، به‌عنوان یک واقعیت تثبیت شود. ✅حضرت آیت الله خامنه‌ای برگزاری انتخابات در نظام اسلامی را باطل‌کننده ادعای دشمنان مبنی بر مخالفت دین با آزادی و دموکراسی خواندند و گفتند: انتخابات در جمهوری اسلامی نشان می‌دهد که دین مظهر کامل یک دموکراسی همه‌جانبه است و برگزاری ۳۷ انتخابات در طول ۴۱ سال نشان‌دهنده اهتمام بی‌نظیر نظام اسلامی به مردم‌سالاری است. ✅رهبر انقلاب اسلامی با دعوت همگان به شناخت دشمن و هوشیاری در مقابل آن، تأکید کردند: در مقابل فعالیت هزاران نفر از جبهه دشمن علیه مسائل گوناگون ایران، در جبهه ملت ایران باید میلیونها نفر آماده دفاع، ضربه و حمله متقابل در امور تبلیغاتی و انواع کارهای ممکن برای ملت باشند. @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
پدرم بر درس خواندن ما به طور مستمر نظارت می‌کرد. ما را گاه با تشویق و گاه با تندی، به آن ترغیب می‌کرد. من همیشه تسلیم روش پدر و مجری خواست او بودم. هر گاه در مورد درسی که می‌خواندم، اظهار نظر می‌کردم، پدرم خیلی خوشحال می‌شد و به من که چهارده پانزده ساله بودم، می‌گفت تو مجتهدی و قدرت استنباط داری. با برادرم مباحثه می‌کردم. پس از مباحثه پدرم ما را به اتاق خود می‌خواند، از ما پرسش می‌کرد و آنچه را نتوانسته بودیم بفهمیم، برایمان توضیح می‌داد. ... به خاطر هیبت و جدیت پدر در اثنای درس و مذاکره، من و برادرم بر سر اینکه کدام دورتر از پدر بنشینیم، با هم کشمکش داشتیم! بی‌شک این تندی و خشم پدر هر‌چند جنبه‌هایی منفی داشت، اما منکر جنبه‌های مثبت آن نمی‌توانم بشوم؛ زیرا این سختگیری ما را منضبط بار آورد. @t_manzome_f_r مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
بن بست چیست؟ از نظر خدا بُن بست نداریم ما! همه بُن‌بست‌ها با دست قدرت خدا، بُن باز است! راه دارد. @ketabetarhekoli @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
[نمونه‌ای از تحریف چهره و سیره ائمه] شیعه امروز امام سجاد "علیه‌السلام" را یک بیمار می‌داند؛ در حالی که بیماری امام سجاد - آنچه در تاریخ هست- محدود به همان چند روز کربلا است. ...هر آدم ورزشکار قوی هیکلِ نیرومندی هم در عمرش چند روزی بیمار می‌شود؛ اسم بیمار که دیگر نباید تا آخر عمر روی این شخص بماند... پس ببینید که واقعاً این شیوه از دشمن گرفته و ما امروز در مقابل یک تحریف چندین‌قرنی قرار داریم. ما در مقابل انبوه متراکمی از دروغ قرار داریم. بایستی از لابه‌لای این همه دروغ‌ها، این همه ظلمت‌های متراکم، حقیقت منور را، حقیقت درخشان را کشف کنیم و بیرون بیاوریم. کار مشکلی هم هست، اما شدنی است. "علیه‌السلام" @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
مسئله حكومت در اسلام يك شكل بسيار زيبا و با شكوهى دارد. اساساً از نظر اسلام افراد بر يكديگر حكومت نمى‏‌توانند بكنند؛ بشر آزاد است. حاكم حقيقى بر بشر خداست؛ منتهى حكومت خدا بر مردم، بايد به شكل حكومت يك انسان بر مردم كه بر طبق معيارهاى الهى باشد تجسّم پيدا كند؛ بدون آن حكومت خدا بر مردم معنا ندارد. اين انسان، پيغمبران الهى هستند كه براى حاكميّت [در] بين مردم آمدند و در غيبت پيغمبران، جانشينان، اوصياء، فقهای امت، دين‌شناسان، آگاهان، آن كسانى كه منصب ولايت را و امامت را از پيغمبر و از ائمه به ارث بردند؛ كه باز در همين روايت مى‏‌فرمايد: «إِنَّ الْإِمَامَةَ خِلَافَةُ اللَّهِ وَ خِلَافَةُ الرَّسُولِ» اين معناى امامت است. @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
آیت‌الله خامنه‌ای علی رغم مخالفت صریح شخصی، به اصرار شورای مرکزی حزب جمهوری اسلامی و جامعه مدرسین حوزه‌ی علمیه قم و به پشتوانه‌ی حمایت نیروهای خط امام نامزد ریاست جمهوری شد و در انتخابات ۱۰ مهر ۱۳۶۰ توانست ۹۵ درصد آراء مردم را به دست آورد تا در ۴۲ سالگی، نخستین رئیس‌جمهور روحانی ایران شود. وی در اولین حضور خود در جایگاه امامت جمعه پس از ماجرای ترور، به نمازگزاران گفت: من تا سرحد مرگ رفتم. فضل خدا به برکت دعای شما مردم من را برگرداند و من از همان لحظه احساس کردم که خداوند از من توقع انجام تکلیف بزرگی را دارد و خودم را آماده کرده‌ام. آن روز البته حدس نمی‌زدم که این خدمت چیست. اما یقین داشتم که باید آماده‌ی برداشتن بارهای سنگینی برای او و برای این انقلاب در خدمت شما مردم باشم. @t_manzome_f_r مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
امام آن وقتی كه تنها بود، مبتلای به ترس نشد، مبتلای به یأس نشد، آن وقتی هم كه نه‌تنها همه‌ی ملت ایران یک‌صدا نام او را فریاد زدند، بلکه ملت‌های دیگر هم به او عشق ورزیدند و این را ابراز كردند، دچار غرور نشد. آن وقتی كه خرمشهر به وسیله‌ی متجاوزین عراقی از دست رفت، امام مأیوس نشد، آن وقتی هم كه خرمشهر را رزمندگان ما با دلاوری و فداكاری خود گرفتند، امام مغرور نشد، فرمود «خرمشهر را خدا آزاد كرد»، یعنی ما هیچ‌کاره‌ایم. در همه‌ی حوادث گوناگون دوران زعامت آن بزرگوار، امام همین‌جور بود. ۱۳۸۹/۰۳/۱۴ ۲۵ @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
آن ملتی که اسیر احساسات پست کننده و ذلیل کننده‌ی خودش نباشد، اسیر خصلت‌های منفی خودش نباشد، اسیر هوی و هوس و شهوات خودش نباشد، اسیر ترس و طمع خودش نباشد، آن ملت اسیر قدرت‌های بیرون از وجود خودش، قدرت‌های جبار، قدرت‌های ظالم و ستمگر هم نخواهد بود و این یک نسخه‌ای است که برای تمام ملت‌های عالم علی‌السواء قابل اجراست و دوای درد همه‌ی ملت‌هاست؛ یعنی آزادی درونی، آزادی معنوی، آزادی از زنجیرهایی که بازدارنده‌ی انسان هستند از حرکت، از فعالیت، از اراده؛ اما این زنجیرها بیرون از وجود او نیستند، در درون خود اوهستند؛ آزادی از اینها. این یکی از فرق‌های اساسی میان نظر اسلام در باب آزادی و نظر مکاتب غربی است. ۶۵/۱۰/۰۵ @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
منشا این انقلاب در تدیّن و ایمان مذهبی و اسلامی است. ایمان مذهبی به انسان قدرت، شجاعت، معرفت، استقلال، اتکاء به نفس، ثبات واستقامت در میدان‌های سرشار از خطر را می‌دهد. ایمان نقش واقعیات را به انسان، آنچنان که هست، می‌نمایاند. @daghdaghehayefarhangi @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
اگر ما می‌خواهیم این کشور پیشرفت صنعتی کند، پیشرفت مادی کند، پیشرفت فرهنگی کند، رتبه‌ی اول منطقه را همانطور که در سند چشم‌انداز آمده حائز شود، این در سایه‌ی انگیزش دینی و ایمان امکان‌پذیر است. وقتی ایمان بود، انسان دنبال ایمان حرکت می‌کند و با همه‌ی سختی‌ها می‌سازد. ۸۴/۰۲/۱۲ ۲۸ @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
یک تشکیلات واحد، اوّلین و واضح‌ترین معنایش این است که افرادی در این تشکیلات کار می‌کنند، اینها به دنبال یک جهت واحدی، به دنبال گمشده‌ی واحدی می‌گردند، آن‌هم با همکاری و همراهی و همگامی با یکدیگر. ۱۳۵۹/۳/۲ @ketabetashkilat @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
نگاه غلط و بد فهمیدن جایگاه و شأن زن در زندگی و جامعه، یکی از دلایل مسئله بحران زن در دنیاست. برخلاف نگاه غرب، از نظر اسلام عظمت زن این نیست که بتواند چشم مردها و هوس هوسرانان را به خود جلب کند، این افتخار برای زن نیست، این تجلیل زن نیست. این تحقیر زن است، اسلام بمعنای واقعی زن را تکریم کرده است. @t_manzome_f_r مجموعه‌ی تبیین منظومه فکری رهبری
✔️ برگزاری جلسه‌ی دوم دوره‌ی آموزشی و ۹۸/۱۲/۴ @t_manzome_f_r تبیین منظومه فکری رهبری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا