eitaa logo
کانال احیای تمدن نوین اسلامی
164 دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
2.7هزار ویدیو
172 فایل
༺▪️ ..................................... @t_n_Eslami #احیای_تمدن_نوین_اسلامی #پای_انقلاب_ایستاده_ایم
مشاهده در ایتا
دانلود
‌🤔 ❔آیا در زمان معاویه رضی الله عنه مردم در عرفات بخاطر بغض علی رضی الله عنه لبیک نمی گفتند!؟ : چنین چیزی واقعیت ندارد و تنها خوارج که دشمن علی بودند چنین می کردند ❗️❗️ 💠💠 👌به راستی باید از این کارشناس و مدیر مفت خور شبکه وهابی کلمه تعجب کرد که چگونه مخاطبین خود را نادان فرض می کند و حقایق تاریخی را تحریف می کند تا از معاویه که لعنت خدا بر او باد دفاع کند . ❕نسائى در «سنن» و بيهقى در «السنن الكبرى» از طريق سعيد بن جبير اين روايت را ثبت كرده است ؛ « ابن عباس در عرفه بود. از من پرسيد: سعيد! چرا نمى‏ شنوم كه مردم لبيك اللهم لبيك بگويند؟ گفتم: از معاويه مى ‏ترسند. ابن عباس از چادرش بيرون آمده گفت: لبيك اللهم لبيك گرچه معاويه بدش بيايد. خدايا! اينها را لعنت كن زيرا از سر دشمنى با على سنت پيامبر را ترك كرده‏ اند » 📚سنن نسائی ج 2 ص 419 _ سنن الکبری بیهقی ج 5 ص 11۳ ❕ «سندى» در شرحى بر سنن نسائى در شرح «از سر دشمنى با على» مى ‏گويد ؛ « يعنى به خاطر دشمنى‏ یى كه با علی ع داشتند چون وى پايبند به سنن و رويه پيامبر بود آنها از سر دشمنى با وى سنن را ترك مى‏ كردند و بجا نمى ‏آوردند » 📚حاشیه السندی علی النسائی ج 5 ص 253 ❕در كتاب «كنز العمال» اين سخن ابن عباس بنقل از ابن جرير طبرى آمده است كه گفت ؛ « خدا فلان شخص ( معاویه ) را لعنت كند كه از گفتن لبيك اللهم لبيك در اين روز- يعنى روز عرفه- منع مى ‏كرد، زيرا على در آن روز لبيك مى ‏گفت » 📚کنزالعمال ج 5 ص 152 ❕احمد حنبل در «مسند» به اين عبارت ثبت كرده كه سعيد بن جبير مى‏ گويد ؛ « در عرفه نزد ابن عباس رفتم، داشت انار مى‏ خورد، گفت: پيامبر خدا در عرفه افطار كرد و ام الفضل برايش شير فرستاد و نوشيدش. و افزود: خدا فلان شخص ( معاویه ) را لعنت كند تعمدا عظيم‏ ترين روزهاى حج را هدف قرار داده آراستگى و شكوهش را از بين بردند و مايه آراستگى و شكوه حج گفتن لبيك اللهم لبيك است‏ » 📚مسند احمد ج 1 ص 358 ❕در تاريخ ابن كثير آمده است ؛ « ابن عباس نام معاويه را برد و به شدت به او حمله كرد و گفت كه او شب عرفه‏اى لبيك اللهم لبيك گفت، اما وقتى اطلاع يافت كه على شب عرفه لبيك مى‏ گفته آن را ترك كرد. » 📚البدایه و النهایه ج 8 ص 139 ❕ابن حزم در «المحلى» مى‏ نويسد: «معاويه از اينكار منع می کرد » 📚المحلی ج 7 ص 136 ❕علامه امینی می نویسد ؛ «معاويه چون با على عليه السلام دشمن است و مى‏ بيند حضرتش به اين سنت پايبند است براى اين كه برخلاف وى عمل كند برخلاف سنت عمل مى‏ كند و ثابت مى ‏نمايد در دشمنى و مخالفت با مولاى متقيان تا جائى پيش مى‏ رود كه سنت و احكام الهى را زير پا مى‏ گذارد و آنچه را مايه آراستگى و شكوه حج است از بين مى ‏برد. اين نظريه و رويه كسى است كه برخى خليفه مسلمانانش شمرده ‏اند و اين‏ مقدار بهره‏ منديش از دين و پايبنديش به سنت و رويه پيامبر اكرم ! واى بحال مسلمانان كه چنين موجود پليدى بنام خلافت به زور بر آنان چيره و مسلط گردد » 📚الغدیر ج 10 ص 298 ❔پرسش ما از اهل سنت و وهابیت این است که آیا به راستی معاویه که دشمنی اش با علی علیه السلام اظهر من الشمس است ، شایسته ستایش و تعظیم و تکریم است در حالی که در روایات صحیح خودتان وارد شده است که علی علیه السلام می فرمود ؛ « سوگند به خدایی که دانه را شکافت و مردمان را آفرید پیامبر چنین فرمود که مرا جز مومن دوست ندارد و جز منافق دشمن نمی دارد» 📚صحیح مسلم ج 1 ص 86 _ فتح الباری ج 7 ص 58 ❕یا می بینیم علمای شما از عباده بن صامت نقل می کنند که می گوید ؛ «فرزندان ما هر گاه بغض علی را به دل داشتند می دانستیم از ما نیستند» 📚مختصر تاریخ دمشق ج17 ص370 _ ینابیع الموده ج2 ص272 🔸یا نقل می کنند ؛ « کسی بغض و دشمنی با علی نمی کند ، مگر آنکه شیطان در نطفه او مشارکت داشته است » 📚تاریخ بغداد ج 3 ص 289 👌و از پیامبر گرامی نقل می کنند ؛ « کسی که حق علی را نشناسد یا مادرش زناکار است ، یا مادرش در غیر طهر به او باردار شده است و یا منافق است » 📚ینابیع الموده ص 252
✨﷽✨ 🇮🇷سال ۱۳۹۹ ،سال جهش تولید🇮🇷 #گروه_احیای_تمدن_نوین_اسلامی_در_فضای_مجازی_و_نرم ⏰ ساعت: ۲۲:۰۰ 🗒 زمان : چهار شنبه ۱۵ مرداد ماه ۱۳۹۹ 🔊موضوع: #چگونگی_به_خلافت_رسیدن_خلفا_ #بعد_از_شهادت_پیامبر_تفاوت_دیدگاه #شیعه_و_اهل_سنت_در_انتخاب_ #جانشین_قسمت_دوم 🆔کانال آرشیو 🔻 @t_n_Eslami 🆔 لینک گروه احیای تمدن در تلگرام🔻 @t_n_Eslmi_92 🆔 #احیای_تمدن_نوین_اسلامی در ایتا http://eitaa.com/joinchat/1804992523C5790e595fd 💥 لینک گروه👆
🔅🍃🔅🍃🔅🍃🔅 ✍عرض سلام و ادب خدمت یکایک دوستان بزرگوار، شبتون بخیر 🌸🍃 طبق رسم هر سال به مناسبت ⚡️ایام غدیر بزرگترین عید شیعیان⚡️ سلسه مباحث و کنفرانس هایی را تهیه کرده ایم که ان شاء الله در گروه های مذهبی ارائه خواهد شد 🌸🍃 در حال حاضر می خواهم در مورد چگونگی به خلاقت رسیدن خلفا بعد از شهادت آقا رسول الله با شما عزیزان صحبت کنم 🌸🍃 شاید پیش خود بگویید خوب این بحث چه ربطی به واقعه ی غدیر دارد ⁉️ در طول مباحث متوجه ارتباط آن خواهید شد ، اگر مردم و امت اسلامی ⚡️غدیر ⚡️ را جدی می گرفتند اصلا کار به تعیین خلیفه ، نمی کشید و اتفاقات بعدی رقم نمی خورد 🌸🍃 اجازه بدید یک سیر تاریخی را با هم داشته باشیم 🌸🍃 ص ۱ ‍ 🔅🍃🔅🍃🔅🍃🔅
🔅🍃🔅🍃🔅🍃🔅 دوستان ❗️ما به دنبال پاسخگویی به این سوال هستیم که اگر بنا بود به امر خدا بعد از پيامبر صلی الله علیه و آله ، علی علیه السلام خليفه باشد، چگونه خلافت به ابوبكر رسيد ⁉️ نکته­ ای که در رابطه با متن سوال وجود دارد این است که 👈 در اینجا دو جنبه قابل تصور است 👇 جنبه اول ) امر تکوینی یعنی ⬅️ اراده و خواست خداوند برای جانشینی حضرت علی علیه السلام 🌸🍃 جنبه دوم ) امر تشریعی یعنی ⬅️ دستور الهی برای جانشینی آن حضرت 🌸🍃 امشب به دنبال تبیین جنبه دوم هستیم که اراده و عمل اصحاب سقیفه بر خلاف امر و اراده ی خداوند بود 🌸🍃 ص ۲ 🔅🍃🔅🍃🔅🍃🔅
🔅🍃🔅🍃🔅🍃🔅 از ديدگاه شيعه امامت مقامی است كه شخص، منصوب از طرف خداوند است 🌸 بدين معنا كه 👈 پيامبر صلی الله علیه و آله به دستور خداوند خلفای بعد از خود را تعيين كرده 🍃 بر اين اساس بايد رهبر مسلمانان از سوی خداوند كه آگاه به مصالح انسان ها است انتخاب شود 🌸 پيامبر اسلام صلی الله علیه و آله به دستور خداوند ، علی علیه السلام را در جريان غدير به عنوان جانشين بلافصل و رهبر مسلمانان تعيين كرد 👈 من كنت مولاه فعلي مولاه 🍃 البته جانشين حضرت تنها در غدير شكل نگرفت، بلكه پيامبر بارها به مناسبت های مختلف به بيان فضايل و شايستگی حضرت پرداخت تا افكار عمومی را آماده پذيرش رهبری او نمايد🌸 منابع 📚 الغدير / از صفحه 29 به بعد البداية و النهاية / جلد۷ / صفحه ۳۴۰ كفاية الطالب / صفحه 274 ص ۳ 🔅🍃🔅🍃🔅🍃🔅
🔅🍃🔅🍃🔅🍃🔅 براين اساس شيعه 👈 امامت و خلافت خلفای سه گانه⚡️ ابابكر ، عمر و عثمان⚡️ را ناحق و غير مشروع می داند و باور دارد كه ولايت حق حضرت علی علیه السلام بوده و خلفای سه گانه اين حق را غصب كرده و سفارش پيامبر صلی الله علیه و آله را ناديده گرفته اند 🍃 از سوی ديگر 👈 خلفا لياقت و شايستگی رهبری را نداشتند 🌸 بارها و بارها ابابكر اقرار کرد و گفت 👈 اقيلونی فلست بخيركم . علی فيكم 🍃 مرا معاف داريد كه بهترين شما نيستم ، در حالی كه علی ميان شما است ‼️ منابع 📚 فروغ ولايت /صفحه 259 الامامه و السياسه / جلد 1 - 2 / صفحه 28 ص ۴ 🔅🍃🔅🍃🔅🍃🔅
🔅🍃🔅🍃🔅🍃🔅 حضرت علی علیه السلام بارها به غير مشروع بودن خلافت خلفا اشاره نموده و آنان را غاصب مقام خلافت، می دانست 🌸 حضرت در خطبه شقشقيه می فرمايد 👈 به خدا سوگند، كه پسر قحافه ⚡️ابابكر⚡️ خلافت را مانند پيراهني به تن كرد، در حالی كه می دانست محوری كه اين دستگاه بايد بر گرد آن بچرخد، من هستم ✅ سرچشمه های علم و فضيلت از كوهسار شخصيت من سرازير می شود و شاهباز انديشه بشر از رسيدن به قلة عظمت من باز می ماند ✅ همچنين حضرت خطاب به عمر و عثمان فرمود 👈 با هم، با قوت و شدت، پستان خلافت را دوشيدند ✅ ص ۵ 🔅🍃🔅🍃🔅🍃🔅
🔅🍃🔅🍃🔅🍃🔅 اين در حالی است كه اهل سنت باور دارند كه 👈 خلافت خلفای سه گانه مشروع و قانونی است😳 زيرا به گمان آنان پيامبر كسی را بعد از خود به عنوان جانشين معرفی نكرد و گزينش رهبر را به مردم واگذار كرد 😳‼️ بدين اساس اگر مردم و يا خبرگان و اصحاب حلّ و عقد، كسی را به عنوان رهبر انتخاب كردند، اوحق حاكميت داشته و رهبر مردم می باشد ‼️🍃 نخستين كسی كه شايعه عدم معرفی جانشين و عدم وصيت پيامبر صلی الله علیه و آله بر كسی را پراكنده كرد،⚡️عايشه⚡️ بود ‼️🍃 او می گويد 👈 پيامبر صلی الله علیه و آله در حالی كه سرش بر دامان من بود، از دنيا رفت و به كسی وصيت نكرد ‼️ منبع 📚غديرشناسی /علی اصغر رضوانی /صفحه47 ص ۶ 🔅🍃🔅🍃🔅🍃🔅
🔅🍃🔅🍃🔅🍃🔅 ✍مبانی شیعه واهل سنت درباره امامت و خلافت ♈️ قبل از پرداختن به چرایی و چگونگی انتخاب ابوبکر به خلافت پس از شهادت رسول اکرم صلی الله علیه و آله ، به نظر ضروری می رسد که اول باید مبانی شیعه و اهل سنت درباره امامت وخلافت روشن گردد 🍃 چرا که بدون تبیین مبانی این دو فرقه نمی توان به چرایی تحولات و حوادث مربوطه پرداخت 🍃 الف ) مبانی شیعه ♈️ اصول و مبانی اعتقادی و سیاسی مذهب شیعه، بر آیات قران و روایات پیامبر استوار است🍃 بیان این مهم از آن رو اهمیت فراوان دارد که👇 اولا 👈 اثبات می کند شیعه مولود طبیعی اسلام است و معتقدانش ریشه در نصوص قرآنی و روایات دارد✅ ثانیا 👈 نشان می دهد ظهور این مذهب ، دست کم از جنبه‏ ى اعتقادی به عصر نبوت بازمی گردند نه به رویدادها و تحولات تاریخی پس از رحلت پیامبر صلی الله علیه و آله 🍃 بنابراین در این قسمت به بیان اصول و مبانی اعتقادی شیعه می پردازیم 👇 ص ۷ 🔅🍃🔅🍃🔅🍃🔅
🔅🍃🔅🍃🔅🍃🔅 ✍۱ -- امامت تداوم وادامه نبوت ♈️ ار نظر شیعه، امامت از ⚡️اصول مذهب⚡️ تشیع است 🍃 ‼️بنابراین 👈 امامت را ادامه نبوت می داند ، اما معتقد است بر امام وحی نمی شود و او اختیاری در تشریع شرایع یا نسخ آنها ندارد 🍃 تنها حکم خدا و رسول، یعنی ⚡️کتاب و سنت⚡️ به امام سپرده شده است ، و اطاعت از او، مانند اطاعت از پیامبر صلی الله علیه و آله مطلق بوده و به هیچ قید و شرطی مقید و مشروط نگردیده است 🍃 منبع 📚محمدباقرموسوی همدانی/ ترجمه تفسیر المیزان/ جلد 4/ صفحه 620 ص ۸ 🔅🍃🔅🍃🔅🍃🔅