eitaa logo
کانال احیای تمدن نوین اسلامی
165 دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
2.7هزار ویدیو
172 فایل
༺▪️ ..................................... @t_n_Eslami #احیای_تمدن_نوین_اسلامی #پای_انقلاب_ایستاده_ایم
مشاهده در ایتا
دانلود
تشکرازفرصتی که دراختیارقراردادید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
کانال احیای تمدن نوین اسلامی
تشکرازفرصتی که دراختیارقراردادید
استادربانی عزیزوگرامی چراهیچ یک ازعزیزان نسخه کامل ازانقلاب رونمی کنند؟ چرااین( اگرها) باوجودگذشت 41سال هنوزباقیست ؟ چرامادراقتصادیک سرداردلهانداریم 😔😔😔واینکه چراواقعاحضرت آقاتنهاست
هم وقوع انقلاب .هم پیروزی انقلاب هم تداوم انقلاب منوط به شرایط است.نوع عملکردخواص ونوع همراهی انقلابیون ومردم می تواند ان راشدت بخشد یا کندکند ویاحتی منحرف کند.انقلاب پروژه نیست پروسه (روند) است.این اگرها می تواندکم شود ویامی تواندانقلاب رازمینگیرکند.چنانکه نهضت نبوی وعلوی رازمینگیرکرد.فرض کنیدبنی صدرانتخاب نشده بود ویا...یقینادرشرایط دیگری بودیم
کانال احیای تمدن نوین اسلامی
هم وقوع انقلاب .هم پیروزی انقلاب هم تداوم انقلاب منوط به شرایط است.نوع عملکردخواص ونوع همراهی انقلاب
چه زمانی شرایط محیامیشودوتوسط چه افرادی این اگرکه شمابه آن اشاره کردیدچه زمانی نابودمیشوند؟چراقطارانقلاب روزبه روزدربعضی ازمواردکندوکندترمیشود امروزوظیفه مادراین مورد؟
جامعه مهدوی ساختنی است نه یافتنی.دعای تعجیل درفرج یعنی می توان ظهورراهم به جلوانداخت البته باعمل منتظرانه.انقلاب هم همینگونه است.زمان خاص نداردبایدخلق شود.توسط اهل بصر وصبر و... والبته رهبرراهنماوقائد است.کندی وتندی وتوقف وانحراف بامااست
انقلاب می توانست زودتراتفاق بیفتد.می توانست در57 هم سرکوب شود.می توانست صدام موفق شود.می شودتحریم هاموفق شودویاشکست بخورد.عمل صالح بموقع تعیین کننده است
تشخیص عمل صالح هرزمان بابصیرت وتامل وتقوی حاصل می شود
وعده های قرانی هم شرطی است.امارکرونامی تواندبه 1000برسد می تواند به زیر100اگر...
🌹پایان جلسه 🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قالیباف:چشم دوختن به دشمن بیگانه اتلاف فرصت‌های پیشرفت است- https://www.tasnimnews.com/fa/news/1399/08/13/2382362/
صدور مجوز تولید برای ۴ داروی گیاهی مؤثر در درمان کرونا :: روزنامه آرمان ملی http://www.armanmeli.ir/fa/news/detail/136725/
✨﷽✨ 🇮🇷سال ۱۳۹۹ ،سال جهش تولید🇮🇷 ⏰ ساعت: ۲۲:۰۰ 🗒 زمان : چهار شنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۹ 🔊موضوع: 🆔کانال آرشیو 🔻 @t_n_Eslami 🆔 لینک گروه احیای تمدن در تلگرام🔻 @t_n_Eslmi_92 🆔 در ایتا http://eitaa.com/joinchat/1804992523C5790e595fd 💥 لینک گروه👆
بسم الله الرحمن الرحیم با عرض سلام خدمت دوستان گرامی وقتتون بخیر ◀️ انجمن حجتيه كه به انجمن ضدبهائيت مشهور بوده، «انجمن خيريه حجتيه مهدويه» نام داشت که مقارن با كودتاي آمريكايي 28مرداد 1332 تأسيس و در سال 1336 به نام انجمن حجتيه مهدويه به ثبت رسید. ◀️ مؤسس انجمن آقاي شيخ‌محمود ذاكرزادة تولايي است كه به نام شيخ محمود حلبي شناخته شده بود. ◀️دوستان توجه فرمایند هنگامي كه مردم ايران درگير مبارزه با ظلم شاه بودند، اعضاي اين انجمن، وقتشان را صرف راهنمايي بهائيان مي‌كردند و خودشان را از جريان انقلاب دور نگاه مي‌داشتند. ◀️اساسنامه انجمن داراي يك فصل، دو ماده، هشت بند و دو تبصره بود؛ تبصره يك عبارت است از اينكه، انجمن تا ظهور موعود غيرقابل تغيير است. ◀️در تبصره دو آمده است: «انجمن به هيچ‌وجه در امور سياسي مداخله نخواهد داشت (همون سکولار خودمون به زبان ساده) و نيز مسووليت هرنوع دخالتي را در زمينه سياسي كه از طرف افراد منتسب به انجمن صورت گيرد بر عهده نخواهد داشت. (در حالي كه بهائيت يك پديده كاملاً سياسي و شبه جاسوسي بود و متقابلاً يكي از راه‌هاي مبارزه با آن، برخورد سياسي بود) 1⃣
◀️انجمن حجتيه قبل از انقلاب اسلامي ايران هيچ موضعي نسبت به نخست‌وزير معدوم شاه، دكتر ايادي، دكتر ثابتي، يا هژبر يزداني و غيره كه از مسوولان و متنفذان حكومت، با وجودي كه بهائي بودند نداشتنداز جمله عملکرد فرقه مي‌توان به سخره گرفتن حرکت مردمي عليه رژيم با عباراتي همچون «وزوز پشه را چه به فانتوم» یا «مشت بر درفش چه مي‌تواند بكند»، تبيين قدرت جسماني امام علي(ع) و ميزان تيزي و برندگي ايشان بود، مبارزه با پپسي كولا نه بخاطر حرام بودن شربت، بلکه بخاطر صاحبانش که بهائي‌اند مواخذه حضرت امام در باب خون‌هاي 15خرداد وحمايت مردم از قيام‌هاي متعدد، عدم صدور هيچ بيانيه و همراه نشدن با مردم در حرکات جوششي سال‌هاي 56و57 از جمله اقدامات اين انجمن بوده به طوري که در جلسات قبل از انقلاب اعضا و طرفدارانشان را از هرگونه دخالت در امور سياسي و مبارزاتي با رژيم طاغوت برحذر مي‌داشتند ولي با پيروزي انقلاب شکوهمند اسلامي به اعضا توصيه کرده و دستور مي‌دادند وارد نهادها و ارگان‌هاي نظام شوند و به همين دليل سبب شد يکي از اعضاي موثر اين گروه که در ابتداي انقلاب اسلامي به تبيين برنامه‌ها و اساسنامه وزارت اطلاعات مشغول بود سعي نمود که مدارک ساواک در مورد انجمن حجتيه را نابود کند و در اين ماموريت موفق هم بود لکن علي‌رغم تلاش‌هاي وي هنوز هم اسنادي از همکاري‌هاي اين انجمن با رژيم مخوف شاه موجود است که به نمونه‌اي از آنها در ذيل اشاره مي‌شود: 2⃣
◀️نامه انجمن به دربار پهلوی: پيشگاه مبارک اعليحضرت همايون شاهنشاه آريا مهر با کمال احترام به عرض خاک پاي مبارک مي‌رساند: جامعه روحانيت ايران از اعمال خائنانه گروه بي‌دين و ضد وطني که بلواي پانزدهم خرداد را بر پا کردند، ابراز تنفر و انزجار مي‌کند و ارادت خالصانه اعلي‌حضرت همايوني را به خاندان نبوت تصديق و تأييد دارد و آن اعلي‌حضرت را حامي دين اسلام و پيرو مذهب جعفري مي‌شناسد و مورد تکريم و احترام جامعه روحانيت و خادمان مکتب اسلامي هستند و ـ انشاء‌الله ـ ساليان سال سلامتي وجود اقدس شهرياري باقي و برقرار باشد...» منبع: نامه انجمن حجتيه خطاب به محمدرضا شاه، (آرشيو، سند 722/ 19ه‍، 31/ 4/ 1354) برگرفته از کتاب: قصه هويدا، ابراهيم ذوالفقاري، موسسه مطالعات و پژوهش‌هاي سياسي، تهران، چاپ اول، 1386. 3⃣
◀️ رئيس واحد اطلاعات دستگاه امنيت دستور مي‌دهد كه هراقدام نسبت به گروه حجتيه با نظر آقاي حلبي باشد: پيرو نامه شماره 20171/12525-17/1/36 سازمان اطلاعات و امنيت تهران خواهشمند است دستور فرماييد از هرگونه اقدام و نظراتي كه نسبت به اعضاي پنج نفر (هيئت مديره فرقه) در نامه پيروي مذكور به عمل خواهند آورد، اين واحد را نيز آگاه سازند. ضمناً چون تجمع نامبردگان جنبه ضديت با مسلك بهايي را دارد و برابر اطلاع حاج شيخ‌محمود ذاكرزاده تولايي معروف به حلبي از گردانندگان اين جلسه با بخش 21 سازمان اطلاعات و امنيت تهران همكاري‌هايي دارد اصلح است هرگونه اطلاعي در مورد جلسه متشكله را قبل از احضار بقيه از مشاراليه استفسار نمايند. رئيس واحد اطلاعاتي كميته مشترك ضدخرابكاري، ناصري 23/1/36 ◀️ علي‌اكبر پرورش(يکي از اعضاي سابق انجمن) درباره عكس‌العمل دستگاه امنيت از استعفاي خود از انجمن حجتيه مي‌گويد: وقتي ساواك متوجه شده بود كه من از انجمن كنار رفته‌ام همين نادري (از مسوولان عالي‌رتبه دستگاه امنيت) ملعون ما را خواست و خيلي فحاشي كرد و گفت چرا ديگر در انجمن نيستي. دستگاه امنيتي مي‌ديد افراد مذهبي كه از انجمن جدا مي‌شدند به سوي نيروهاي انقلابي و ضدرژيم مي‌روند پس اصرار به حضور در اين فرقه بي‌فايده داشت. 4⃣
◀️ شاه وعوامل او نه تنها از نوع مبارزه انجمن حراسى به دل راه نمیدادند، بلكه بر اساس تحليل‏هاى دقيق اجتماعى و روانى، خوب میدانستند كه اين‏گونه مبارزات فرعى و حاشيه اى، در واقع سوپاپ اطمينانى براى حركات آنان محسوب میشود. ◀️سران رژيم ستمشاهى به خوبى میدانستند كه مبارزات خنثى به خوبى انرژى و شور انقلابى جوانان مذهبى را به تحليل خواهد برد و جوانان مذهبى با اين نوع فعاليت‏ها، هم به لحاظ روحى اغنا خواهد شد و هم به لحاظ سياسى و اجتماعى فرصت و مجال توجه به غده اصلى مشكلات را نخواهد داشت و حتى در صورت توجه به رژيم كه ام الفساد و ريشه تمامى نابسامانى‏هاى اجتماعى و مذهبى محسوب میشد، ديگر احساس تكليفى در برخورد با رژيم نخواهد كرد و تعهدات خود را در قبال مذهب و جامعه انجام شده میيابد!!! ◀️برخورد رژيم ستمشاهى با انجمن حجتيه يك برخورد ملايمت آميز و دوگانه بود؛ هم به انجمن ميدان میداد، چون فعاليت‏هاى انجمن را در راستاى منافع خود میديد و هم براى آن محدوديت قائل میشد؛ آن هم از اين جهت كه مبادا همين مبارزات خنثى روزى به مبارزات جدى عليه اصل رژيم منجر شود. ◀️ دوستان توجه فرمایید که ساواك كاملاً بر فعاليت‏هاى انجمن اشراف داشت؛ از بسيارى از آنان جلوگيرى بعمل نمى‏آورد و سعى میكرد با فشارهاى معين و محدود از گسترش كادر فعاليت‏هاى انجمن جلوگيرى به عمل آورد تا هواداران اين مجموعه هرگز از مبارزات خنثى و حاشيه‏اى پايشان را فراتر نگذارند. انجمن حجتيه و انحرافات آن، پايگاه مركز اسناد انقلاب اسلامى، 1 بهمن 1384 5⃣
◀️ در حالي كه رژيم ستمشاهي براي مقابله با فرمان امام خميني(ره) كوشش‌هاي فراواني براي برگزاري جشن‌هاي نيمه شعبان مبذول مي‌داشت، انجمن حجتيه همراه با رژيم در مقابل فرمان امام ايستاد و در تهران و شهرستان‌ها جشن‌هاي دلخواه خود را برگزار كرد و براي اين كه پاسخي براي عمل خود داشته باشند هيأتي را به سرپرستي حسين تاجري، از مسوولان انجمن، نزد آقاي شريعتمداري فرستاده و از وي كسب تكليف كرده بودند. اين در حالي بود كه آقاي شريعتمداري تا حدودي قابل اعتماد رژيم به شمار مي‌رفت!!! ◀️شريعتمداري در گفت‌وگوي خود با مقامات ساواك در شب 57/7/1 كه به شماره 7404/312 مورخ 2/7/57. در بولتن چهاربرگي ساواك موجود است گفته بود: سلام مرا به پيشگاه اعليحضرت برسانيد و به عرض برسانيد كه اعليحضرت اطمينان داشته باشند. همان مشكلاتي كه امروز ايشان دارند، ما هم داريم... يكي از پايگاه‌هاي مخالف با رژيم سلطنتي ايران نجف است كه من صد در صد با اين پايگاه مخالفم. من براي حفظ مملكت، ديانت و سلطنت فكر مي‌كنم... من معتقد به آزادي همه زندانيان نيستم آنهايي را كه اطمينان داريد بعد از آزادي تحريكات نمي‌كنند، آزاد كنيد ولي بقيه را نگه داريد، مخصوصاً كساني را كه اهانت به مقام سلطنت مي‌كنند!!! انجمن پنج ماه پس از پيروزي انقلاب، مبادرت به تجديدنظر و اصلاحاتي در اساسنامه‌اش با افزودن تبصره‌ها و متمم‌هايي نمود كه در شرايط انقلاب، قادر باشد گاه به ميخ و گاه به نعل بزند و دو پهلو موضع بگيرد!!! 6⃣
◀️ با پيروزي انقلاب اسلامي انجمن حجتيه كه در حيرت پيروزي انقلاب اسلامي بود تضعيف شد زيرا آنها اعتقادي به پيروزي انقلاب اسلامي نداشتند، و پنج شش ماه در حالت ترديد بودند. ◀️ انجمني‌ها كه تا واپسين روزهاي پيروزي انقلاب مي‌گفتند امام سيزدهم در پاريس نشسته و مردم را جلوي گلوله مي‌فرستد در نيمه شعبان سال اول انقلاب عكس همه مراجع را زد و بعد از چندماهي به تأييدات خود از رهبر انقلاب اشاراتي داشت و خود آقاي حلبي از مضاميني چون عظيم‌الشأن و رهبر كبير براي امام خميني(س) استفاده كرد.!! ◀️وقتي انجمني‌ها به موضع انفعال افتادند نيروهاي تربيت شده در انجمن، پس از انقلاب به سه دسته تقسيم شدند: 1-‌ از دسته اول برخي مانند آقاي پرورش، دكتر صادقي، استاد دانشكده الهيات مشهد، عبدالكريمي، استاد دانشگاه مشهد، مهندس مصحف و بسياري ديگر به انقلاب پيوستند. در ميان اينان، جواناني نيز حضور داشتند كه دست كم چند سالي انجمن را تجربه كرده و به صف انقلابيان پيوسته بودند. برخي نيز مانند آقاي طيب كه مسووليت برگزاري مراسم سخنراني‌ها را در تهران بر عهده داشت، نه تنها به انقلابيان پيوستند، بلكه به نوعي در برابر انجمن هم قرار گرفتند. 2- دسته دوم در برابر انقلاب بي‌تفاوت ماندند. 3- دسته سوم به انتقاد از انقلاب پرداخته و به صف مخالفان – از نوع ديندار – پيوستند. 7⃣