eitaa logo
مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
1.7هزار دنبال‌کننده
6.4هزار عکس
8.8هزار ویدیو
160 فایل
آنچه یک مدیر فرهنگی در جهاد تبیین به آن نیاز دارد مدیر کانال: @Mojtabapnah تبادل لینک: @admin_abes پخش زنده اینترنتی ٨:٣٠ صبح دوشنبه‌ها: Aparat.com/taali_tv/live
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴⚡️پرفروش ترین کتاب شبهات عفاف و حجاب! 🔺کوتاه ترین، جامع ترین، دقیق ترین و کاربردی ترین پاسخ ها به شبهات عفاف و حجاب با زبانی شیرین و ساده برای جوانان ✍ تألیف اساتید دانشگاه مجازی عفاف. 🔺«بی پرده با حجاب» حاصل برگزاری بیش از ۱۲۰۰۰کارگاه، مناظره، کرسی آزاداندیشی و.... در جمع دانشجویان و دانش آموزان کشور است. ☎️ 02632777066 📞09190330159 مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴⚡️خضریان نماینده مجلس خطاب به دانشجویی که بدون حجاب پشت تریبون حاضر شد؛ 🔺 اگر حجاب بر سر بگذارید با شما گفتگو خواهم کرد در غیر این صورت به احترام خون شهدا با شما گفتگو نمی کنم. مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴⚡️طلاب و مردم انقلابی قم سنگ‌ تمام گذاشتند. 🔺مراسم تشییع پیکر مطهر طلبه شهید مدافع امنیت در با حضور گسترده و پرشور مردم انقلابی قم. 🔺در این اغتشاشات هم از این به‌ اصطلاح تهدید -که حالا آنها این را برای ملّت ایران یک تهدیدی دانستند- ملّت ایران استفاده کرد. چه کار کرد؟ خودش و خودش را نشان داد؛ 🔺کجا؟ در سیزدهم آبان. سیزدهم آبان ‌امسال با همه‌ی سالهای قبل فرق داشت. .... یک نمونه‌ی [دیگر] تشییع این شهدا است. یک شهید عزیز و یک جوانی به شهادت میرسد این روزها .... یک جمعیّت عظیمی برای تشییع جنازه بیرون می‌آیند! عکس‌العمل مردم این است. از آن تهدید فرصت درست میکنند؛ یعنی مردم خودشان را نشان میدهند؛ میگویند: ما این جور هستیم. شما جوان ما را به شهادت میرسانید، همه‌ی ما پشت این جوانیم! 🔺درست نقطه‌ی مقابل آن چیزی که میخواهد القا کند که ملّت ایران آمدند در خیابان، ملّت ایران علیه فلان است، ملّت ایران چنان [کرد]، [امّا]‌ ملّت خودش را نشان داد. از این تهدید استفاده کرد، فرصت درست کرد. 🗓 ۱۴۰۱/۰۸/۲۸ مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
بسم ربّ الشهداء و الصدیقین 🔴⚡️بمناسبت 22 آذر ماه سالروز شهادت شهید حاج احمد جلالی نسب 🔺فرمانده عملیات یگان امنیتی امام علی(علیه السلام) سپاه استان قم از جمله شهدای مدافع حرم است که پیکر مطهرش هنوز به میهن اسلامی بازنگشته است. 🔺احترام ویژه به والدین ، نماز اول وقت ترجیحا به جماعت در مسجد، خدمتگذاری خالصانه و بی ریا در هیئات مذهبی، تبعیت محض و مخلصانه از مقام عظمای ولایت از شاخصه های اخلاقی این شهید بود. 🔺خادمی مجالس اهل بیت عصمت و طهارت در هیئات مخصوصا در هیئت رزمندگان اسلام قم و همچنین خدمت افتخاری در واحد تنظیف حرم بی بی فاطمه معصومه (علیها السلام) از اهم افتخارات ایشان بود. مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
🔴⚡️عربستان سعودی، حداقل ۱۳ اتاق فکر و لابی مخفی علیه ایران دارد! ♨️چهره‌های وحدت‌شکنی مثل مولوی عبدالحمید، از این اتاق فکرها خط می‌گیرند؟ 🔺در سه دهه اخیر، حاکمیت آل سعود، لابی‌های مخفی سیاسی و اتاق فکرهای پیچیده‌ای را درون عربستان سعودی ایجاد کرده و بشدت بر مسائل امنیتی ایران متمرکز شده است. این لابی‌کردن‌ها بعد از وقوع خیزش‌های عربی در سال ۲۰۱۰ و مخصوصاً نقش‌آفرینی ایران در حمایت از یمن و سرکوب کردن نیروهای داعش، شدت گرفت. سعودی فهمید اگر دیر بجنبد مثل داعش سرنگون می‌شود لذا باید ایران را مهار کند. طبق گزارش دانشگاه پنسیلوانیا، عربستان دست کم ۱۳ اتاق فکر ضد ایرانی دارد. امروز سیاست تهاجمی و ایران ستیز عربستان دقیقاً از این "اتاق فکرها" و به قول سعودی‌ها از این "مراکز البحوث" هدایت می‌شود که مهمترین آنها عبارتند از: 1⃣ "مركز الملك فيصل للدراسات الإسلامية السعودية" (KFCRIS) که در پوشش مطالعات اسلامی، روی مسائل امنیتی ایران و نقطه ضعف‌های آن در عرصه اقتصادی متمرکز شده. این مرکز، یکی از سابقه دارترین اتاق فکرهای سعودی علیه ایران است. مدیر آن عنصر فعّالی به نام "ترکی الفیصل" می‌باشد. 2⃣ "مرکز مطالعاتی اسبار": این نهاد در سال ۱۹۹۴ میلادی به منظور کمک به سیاست‌گذاران عربستان (در وادی سیاسی، اجتماعی و اقتصادی) شکل گرفت و تمرکزش را بر رویکرد به اصطلاح علمی گذاشت. مدیریت این مرکز بر عهده فهد العرابی (از پیشکسوتان مجلس شورای سعودی) است. نهاد فوق در مسیر مشاوره سیاسی و رسانه‌ای ضد ایرانی هم فعالیت دارد. ماهنامه اسبار وابسته به این مرکز است. 3⃣ "مرکز مطالعاتی مسبار": این مرکز به سال ۲۰۰۷ میلادی به دست ترکی الدخیل تاسیس شد. او یکی از عناصر اداره کننده کانال العربیه (وابسته به سعودی و امارات)است که در صف اول رسانه‌های عربی ضد ایرانی قرار دارد. وظیفه اصلی این مرکز عمدتا مطالعات فرهنگی و متحول کردن مردم ایران و ریشه‌یابی خیزش‌های منطقه‌ای است. 4⃣ "موسسه بین المللی مطالعات ایران": این فعال‌ترین مرکز سعودی است که روی سیاست داخلی و خارجی ایران متمرکز شده و یکی از قوی‌ترین اتاق فکرها و کارشناسان تحلیل‌گر در سطح دنیا است. به صورتی که از حدود ۷۸۰۰ اندیشکده در سطح دنیا، رتبه ۲۸ را در تحلیل‌های منطقه‌ای کسب کرده. محمد السلمی ریاست این مجموعه خطرناک و ایران ستیز را در دست دارد. ⚡️خطر عربستان برای ایران! 🔺حالا فکر می‌کنید در این اتاق فکرها علیه ایران چه می‌گذرد؟ از رصد اوضاع و سازمان‌دهی گروه‌های رسانه‌ای، جاسوسی و تروریستی در خاک ایران بگیر تا سیاست‌گذاری و طراحی جنگ داخلی و نظارت بر اجرای نقشه‌های سعودی. 🔺امروز سعودی‌ها روی تمام گسل‌ها، خلأها و نقطه ضعف‌های ممکن در ایران دست گذاشته‌اند. مشکلات اقتصادی، اختلافات قومی و نژادی، کمبود سواد رسانه‌ای، سبک زندگی غربی و موارد مهم دیگر اما یکی از مهمترین آنها شکاف‌های مذهبی بین جمعیت شیعیان ایران با اقلیت‌های مذهبی است. یکی از عناصری که هم در سال ۱۳۸۸ و هم امسال دقیقاً به آسیاب آل سعود آب ریخت، مولوی عبدالحمید است که رسماً خطبه‌های نمازجمعه اش توسط برخی شبکه‌های رسانه‌ای آل سعود به طور زنده پخش می‌شود. بسیاری از تحلیلگران سیاسی ایران به روابط مخفی حلقه عبدالحمید با لابی‌های پوشیده وهابیون و آل سعود باور دارند و بدین جهت می‌گویند عبدالحمید گرایش‌های ضد شیعی و شعله‌های آشوب طلبی را در بلوچستان همچنان روشن نگه داشته است. بررسی این موضوع نگران کننده فرصت دیگری می‌خواهد. مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
17.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴⚡️مجیدرضا رهنورد چگونه قاتل شد؟/پیامش برای علی کریمی قابل تأمل است! 🔺صحبت های قابل تأمل جوان مشهدی قبل از اعدام پیرامون اتفاقات افتاده و چگونگی ارتکاب این جنایت! مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
🔴⚡️پاسخ دندان شکن به یک کامنت! 🔺جریان تحریف می‌خواهد جای جلاد و شهید را عوض کند و با روایت‌های دروغ سعی دارد مانع انعکاس حقایق به نسل جدید شود! مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴⚡️زنان قهرمان ایرانی از دوربین مجله تایم 🔺جدیدترین شماره مجله تایم، با گذاشتن عکسی روی جلد، از عنوان «قهرمان» برای زنان ایرانی، استفاده کرده، اما روایت آن‌ها از زن قهرمانی که معرفی می‌کنند، چیست؟ مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴⚡️صدور اندیشه ظهور و مقاومت! 🔺پخش کردن سرود سلام فرمانده توسط بحرینی‌ها در جشن‌های عروسی‌! مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴⚡️اهمیت لباس روحانیت در نگاه امیرالمومنین علیه‌السلام! 🔺قابل توجه طلابی که از قرارگرفتن تحت کفالت اهل بیت علیهم السلام گریزانند... 🔊 مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
🔴⚡️نسل کشی شیعیان بنام غربالگری! 🔺عکس اول یک خانواده یهودی با هشت فرزند پشت سر هم را نشان می‌دهد که نهمین فرزند آنها هم توراهی است!!! 🔺لطفا توجه کنید یک فرزند " سندرم داون" دارن ولی مثل بعضی شیعیان! سقطش نکردن و بعد این بچه هم نترسیدن و باز هم بچه دار شدن...(البته که اینا چیزی بنام غربالگری نمیرن) 🔺عکس شماره دو، توئیت یک خانواده ایرانی از نحوه برخورد با مادران باردار در کشور و فرهنگ حاکم بر نظام پزشکی کشور در حوزه جمعیت و خانواده! مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
🔴⚡️دیکتاتوری اقناع، یا اقناع سیاه! باسم الله العالم 🔺«اقناع سیاه» نام کتابی است که چندی پیش مطالعه میکردم؛ موضوعی که نظرم را جلب کرد اقناع روانی برخی سیاستمداران یا افسران و سربازان آمریکایی بر این بود که بهترین راه پیش روی آنها خودکشی و نابودی خویش است؛ تکنیک این اقناع از پژوهش های برخی روانشناسان نشات می‌گرفت که سیاستمداران برای تصاحب یا بقاء قدرت سیاسی آن را به خدمت گرفته بودند؛ 🔺دیروز که در یکی از دانشگاه ها حاضر بودم وقتی برای به سمت رفتم برخی دانشجویان بزرگواری را مشاهده کردم که ظاهرا به کیفیت غذا معترض بودند و غذایشان را در راه پله منتهی به و البته از سوی دیگر حیاط دانشگاه بر کف زمین چیده بودند؛ حرکت های تکراری و اعتراض های دانشجویی که مکرر در دانشگاه ها از آن خبر داشتم و اصلا نه برایم عجیب بود و نه جالب!!! قضاوتی در مورد اینکه حق با دانشجویان عزیز بود یا نه؛ ندارم چون همه ابعاد قضیه را جستجو نکرده بودم؛ اما برایم چند نکته عجیب بود و جالب!!! 🔺یکی این که چند نفر از آتش بیاران معرکه که در گوشه ای ایستاده و در آمد و شد بودند حرکات دانشجویان را زیر نظر داشتند تا مبادا کسی غذایی میل کند... 🔺دوم این که چندین نفر از همان دانشجویان به حقیر فرمودند گرسنه ایم و پول غذا را داده ایم حتی کیفیت غذای امروز نسبتا خوب است اما جرأت خوردن غذای خودمان را نداریم؟!! به نظر شما چرا؟ 🔺سوم تعطیلی کلاس ها بدون دلیل منطقی و عقلانی و حضور دانشجویانی که تنها دلیل نیامدنشان برای کلاس این بود که از برخی دانشجویان سر کلاس حاضر نمی‌شدند نه این که دلیلی مبتنی بر استدلال صحیح یک دانشجوی اهل تفکر و اندیشه باشد!!! 🔺چهارم و دردناک اینکه برخی به اصطلاح معترضین و مشوقین این اعتصاب غذا کسانی بودند که ناهار را در رستوران های شهر میل می کردند و البته شاهد اجحاف در حق پسران و دختران بزرگواری که تنها درآمدشان همان مبلغی است که با زحمات خانواده از سلف دانشگاه غذا تهیه کرده بودند و توان حضور در رستوران شهر را نداشتند لکن شده بودند که غذایشان را میل نکنند اما نه با اختیار بلکه با . 🔺این اتفاق علاقه ام را به بیشتر کرده و در مطالعاتم خواهم گنجاند... ✍ مهدی طاهری اکنون دوشنبه بیست و یکم آذرماه جاده ، مقدمات عملیات مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴⚡️گفت‌وگو با خانواده شهیدی که در آتش قساوت آشوبگران سوخت! شهید ، لوکوموتیوران قطار باری فولاد مبارکه اصفهان، ۲۵ آبان‌ در حمله اغتشاشگران و پرتاب کوکتل مولوتوف به کابین قطار به شهادت رسید. 🔺یزدان قجری می‌توانست قطارِ درحال حرکت را رها کند اما برای پیشگیری از حوادث بعدی در قطار ماند و با ازخودگذشتگی آن را کنترل کرد و خودش براثر سوختگی به شهادت رسید. مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
🔴⚡️روایت سایه‌ها و لایه‌ها! 🔺در اغتشاشات 1401 ما با 7 روایت مواجهیم. به بیان دیگر به تعداد بازیگران در صحنه سیاسی، روایت از واقعیت وجود دارد. هر گروه یا فردی که بتواند روایت دقیق تری از واقعه ارائه دهد یا بتواند این روایت را بیشتر منعکس کند و اعتماد بیشتری را ایجاد کند روایت مد نظر او، نشر اجتماعی بیشتری پیدا خواهد کرد یا در ذهنیت اجتماعی بیشتر خواهد نشست. 🔺"روایت سایه ها و لایه ها" حاصل چند جلسه گفت‌و‌گو با یکی از کارشناسان ارشد حوزه‌ی امنیت کشور است. ایشان علاوه بر تجربه‌ی مدیریت در عرصه‌ی امنیت، برای سال‌های متمادی، سابقه پرباری در تولید پژوهش‌های پیمایشی و تدوین پژوهش‌ها در حوزه‌ی جامعه‌شناسی را دارند. 👇نسخه PDF کامل در پست بعدی 👇 مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
روایت سایه ها و لایه ها.pdf
1.44M
🔴⚡️روایت سایه‌ها و لایه‌ها! 🔺مصاحبه با یکی از کارشناسان ارشد حوزه‌ی امنیت مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
🔴⚡️بایدن قانون ازدواج همجنس‌گرایان را امضا کرد! 🔺جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا سه‌شنبه شب لایحه حمایت از ازدواج همجنس‌گرایان را امضا و به قانون تبدیل کرد. این لایحه پیشتر به تصویب کنگره رسیده بود و بایدن در مراسمی در کاخ سفید با حضور برخی از قانونگذاران دموکرات و جمهوریخواه آن را امضا کرد. مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
18.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴⚡️جمهوری اسلامی در حال تبدیل شدن به یک موجودیت بی‌امکان، بی‌اختیار و بی‌اقتدار اما پاسخگوست! 🔺اگر بخواهم یک اولویت برای کشور تعیین کنم، بلاتردید احیای اقتدار تحلیل‌رفته دولت خواهد بود. 🔺منِ مسئول جمهوری اسلامی حق فعالیت اقتصادی یا عضویت در هیئت مدیره شرکت خصوصی را ندارم، اما اختیارات حاکمیت را تراشیده و به اتاق بازرگانی واگذار کرده‌ایم که خودشان فعال اقتصادی و ذینفع هستند. 🔺تکنوکرات‌ها، متخصصانی هستند که باید در جهت پیشبرد اهداف مشخص به خدمت گرفته شوند، نه اینکه تصمیم‌گیری و جهت‌گیری به آنها سپرده شود. 🔺سپردن اداره کشور به تکنوکرات‌ها، مانند سپردن تصمیم‌گیری درباره نوع غذای یک میهمانی به آشپز است. 🔺برشی از سخنرانی سید یاسر در نشست با فعالان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه تبریز، ۱۶ آذرماه ۱۴۰۱ مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
13.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴⚡️دکتر سیدحسین میرشمسی، فرزند ایران و قهرمان ملی! 🔺با بدتر از کرونا طرف بودیم، اگر این دانشمند ایرانی نبود! مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
🔴⚡️پلتفرم‌های آمریکایی در خدمت رژیم صهیونیستی 🔺از آغاز سال ۲۰۲۲ تاکنون بیش از ۴۲۵ نقض حقوق دیجیتالی علیه فلسطینی‌ها در پلتفرم‌های آمریکایی از سوی رژیم صهیونیستی رخ داده است. مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
🔴⚡️اخلال زنندگان به امنیت جامعه بدون تردید محارب هستند 🔺آیت الله کعبی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری: 🔺حکم محاربه شامل کسانی است که ارعاب و تخریب اموال عمومی را انجام می دهند و با اعمال شان امنیت جامعه را مختل می کنند حتی اگر منجر به قتل هم نشوند اما به نفس اینکه امنیت و آرامش را مختل کنند و مردم را به قصد جان، مال و ناموس بترسانند را شامل می شود. 🔺اغتشاشاتی که منجر به اخلال در امنیت عمومی، تخریب اموال عمومی و خصوصی شود حتی اگر منجر به کشتن فردی هم نگردد، تصمیم و حکم نهایی با قاضی، حاکم شرع و نظام اسلامی است که می توانند حکم اعدام را بر او بار کنند. مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
🔴⚡️تفاوت برخود با یک عمل یکسان در ایران و ترکیه! 🔺دو تا زن رو به جرم بمب‌گذاری گرفتن، یکی تو ایران و یکی تو ترکیه! 🔺بمب‌گذار ترکیه محجبه‌است؛ اما وقتی گرفتنش نه‌تنها حجاب براش نمی‌ذارن، بلکه لباس New York هم تنش می‌کنن که بگن کار آمریکا بوده. برای اینکه تحقیرش کنن و باقی رو بترسونن صورت شکنجه شده‌ش رو بدون سانسور نشون میده و از معرفی‌ش ابایی نداره. 🔺بمب‌گذار ایران اما در حالت عادی بی‌حجابه؛ اما وقتی دارن فیلمش رو پخش می‌کنن نه تنها مقنعه سرشه، بلکه چادر هم سرش کردن. علاوه بر اینکه چشمبند هم گذاشتن برای حفظ آبروش صورتش رو هم تار کردن! در کنار تخریب چادر و توهین به اون، تصویری که فرد بمب‌گذار تو ذهن مخاطب باقی میمونه، یه زن محجبه‌ست!/ مکشوفات مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴⚡️ما طلبه‌های نسل شهید حقانی و شهید ردانی‌پور هستیم! 🔺 در مراسم چهلم شهید آرمان علی وردی: صدیقه طاهره (س) شجاعانه جهاد تبیین می کرد؛ آیا این شجاعت در تبیین در ما هم هست؟ مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
14010830_دیدار با مداحان اهل بیت ع.mp3
25.25M
🔴⚡️تحلیل مهم آیت‌الله میرباقری درباره «عبرت‌های اغتشاشات اخیر» (در جمع مداحان اهل‌بیت عصمت و طهارت، ۱۴‌۰۱/۸/‌۳۰) 🔺جریان غرب‌گرا در زیرِ پوست دولت‌های مختلف، از بخشی از نسل جوان ما کردند. رسالت هیئات مذهبی در بازسازی هویتی و برای نسل جوان بر محور درگیری تمدنی است. 🔺تربیتِ انسان منتظر و انقلابی، کار هیئات است. اگر کسی برای امام حسین گریه نکند در راه خدا هم نخواهد جنگید و هزینه نخواهد داد. هیئت اگر هویت مهدوی و هویت انقلابی به جوانان بدهد، مطالبۀ آن جوان، این‌قدر تنزل پیدا نمی‌کند که درخواست سِلف مشترک یا فوتبال مشترک و... داشته باشد! 🔺جریان غرب‌پذیر و غرب‌گرا با نفوذ در جریان‌های مختلف(اعم از چپ یا راست)، می‌خواهند نگذارند مردم ایران مأموریت تاریخی خود را عمل کنند؛ آنها می‌خواهند را به تبدیل کنند. 🔺مطالبات مردمی باید زبان هیئت پیدا کند. مردم نه ایمانِ بدون نان می‌خواهند و نه ولنگاری می‌خواهند. مطالبات مردم را با ادبیات «ایمانی و فقهی و انقلابی» مطالبه و پیگیری کنید، نه با ادبیات «براندازانه یا غیرمنصفانه یا سخیف». 🔺شهادت‌های اخیر شهادت‌های کم‌نظیری بود که در آن‌ها ازیک‌طرف، و از سوی دیگر، ، در سطح بالایی ظهور کرد. این شهادت‌ها و ابتلائات اخیر، بستر خلوص و تفکیک صفوف و بستر جوشش ایمانی و انقلابی مردم است. مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴⚡️دهه ۹۰ بخاطر رئیس جمهور شدن روحانی از دست رفت! 🔺روح‌الله ایزدخواه نماینده مردم تهران در مجلس: سال ۹۲ کسی رئیس‌جمهور ایران شد که برایش سخت بود روزی دو تا جلسه شرکت کند؛ چرا؟ چون جنبش دانشجویی خواب بود! 🔺هنوز اساتید دانشگاه شریف ما، اراجیف آدام اسمیت را تدریس میکنند و هیچ کسی نیست بزند در دهانشان و بگوید این چیزها چیست که درس میدهید! مسئولان همان برنامه‌های اقتصادی آدام اسمیت را در بودجه هم پیاده می‌کنند. مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
🔴⚡️امام خمینی و حجاب - قسمت اول، دورۀ پیش از انقلاب! 🔺۱. «در اسلام، زن باید حجاب داشته باشد، ولی لازم نیست که چادر باشد؛ بلکه زن می‌تواند هر لباسی را که حجابش را به وجود آورد اختیار کند. ... اسلام نمی‌خواهد که زن به عنوان یک شیء و یک عروسک در دست ما باشد. اسلام می‌خواهد شخصیّت زن را حفظ کند و از او انسانی جدّی و کارآمد بسازد. ما هرگز اجازه نمی‌دهیم تا زنان، فقط شیئی برای مردان و آلت هوسرانی باشند. ... احترام و آزادی‌ای که اسلام به زن داده است، هیچ قانونی و مکتبی نداده است.»(صحیفۀ امام، ج۵، ص۲۹۴، ۷ دی ۱۳۵۷). مسألۀ حجاب زن، گره‌خورده با «شخصیّت اجتماعیِ» اوست؛ چنان‌که معنی و دلالت مستقیمِ بی‌حجابی، «شئ‌وارگی» و «عروسک‌شدگیِ» زن خواهد بود. در این صورت، زن به «ابزار هوس‌رانیِ مرد» تبدیل خواهد شد و شأنی جز این نخواهد داشت. «شئ‌وارگی» و «عروسک‌شدگیِ» زن یعنی فروکاهیده‌شدن زن به «بدن» و این‌که وجود زن، فلسفه و غایتی جز بدن او ندارد و تمام ارزش و جذابیّتش، برخاسته از بدنش است. بی‌حجابی نیز، «آشکارسازیِ بدن» است؛ زنِ بی‌حجاب، بدن خویش را به دیدگانِ دیگران عرضه می‌کند تا از طریق بدنش، «اعتبار اجتماعی» به دست آورد و دیده شود. زنِ بی‌حجاب، شئ و عروسک است و همچون وسیله و ابزار، و ازاین‌رو، بی‌شخصیّت. 🔺۲. «ما همه‌گونه آزادی را به زن خواهیم داد؛ البتّه جلوی فساد را می‌گیریم ... . ترقی به کمالات انسانی و نفسانی است، و با اثر بودن افراد در ملّت و مملکت است ... اگر بخواهند کاری خلاف عفت بکنند و یا مضر به حال ملّت ... جلوگیری می‌شود؛ و این، دلیل بر مترقی‌بودن است.»(صحیفۀ امام، ج۵، صص۵۲۰-۵۲۱، ۳ بهمن ۱۳۵۷). آزادی در منطق اسلام، چهارچوب‌مند است و مشروط به صلاح و سعادت است؛ یعنی انسان، دارای مصالح واقعی است و اگر در راه آنها گام بردارد، پیشرفت حقیقی کرده است و حرکت در جهت دیگر، فساد است. پس آزادی، در نسبت با «صلاح» و «فساد» تعریف می‌شود. دربارۀ زن نیز از صلاح و فساد، به «عفت» و «بی‌عفتی» تعبیر می‌شود؛ یعنی شکلی از آزادیِ زن، می‌تواند مولّدِ بی‌عفتیِ زن باشد. در این منطق، حدود آزادی را باید با ارجاع به «مصالح و مفاسد»، مشخص کرد، نه «نفسانیّتِ فردی یا جمعی». 🔺۳. خبرنگار فرانسوی در نوفل لوشاتو ‏از امام خمینی می‌پرسد برخی از رسوم اسلامی مانند حجاب اجباری رها شده است. آیا در جمهوری اسلامی از نو اجباری‏‎ ‎‏خواهد شد؟‏‏ و امام پاسخ می‌دهد: «حجاب به معنای متداول میان ما، که اسمش حجاب اسلامی است، با آزادی مخالفتی‏‎ ‎‏ندارد؛ اسلام با آنچه خلاف عفت است مخالفت دارد. و ما آنان را دعوت می‌کنیم که به‏‎ ‎‏حجاب اسلامی روآورند. و زنان شجاع ما، دیگر از بلاهایی که غرب به عنوان تمدّن به‏‎ ‎‏سرشان آورده است به ستوه آمده‌اند و به اسلام پناهنده شده‌اند.‏»(صحیفه امام، ج۵، ص۵۴۱، ۷ بهمن ۱۳۵۷). ازاین‌رو، «حجاب» در مقابل «بی‌عفتی» است نه در مقابل «آزادی». حجاب، «دیگریِ بی‌عفتی» است و چنانچه «حجاب» در میان نباشد، «بی‌عفتی» واقع خواهد شد. آنچه که «حریم‌دارِ عفت» است، حجاب است. پس «بی‌حجابی»، به‌طور ذاتی با «بی‌عفتی» تلازم دارد و زنِ بی‌حجاب، چه بخواهد و چه نخواهد، خدشه به «عفت» خویش وارد کرده است. این سخن به آن معنی است که بی‌عفتی، منحصر به «ارتباطاتِ لمسیِ نامشروع» نیست، بلکه «التذاذاتِ بصریِ نامشروعِ» نیز خلاف عفت است و چون بی‌حجابی، چنین زمینه‌ای را فراهم می‌کند، سازگار با «عفت» نیست. زنی که با برهنگیِ بدنش، بستر را برای «تمتّعاتِ دیداریِ مردان» فراهم می‌کند، برخلافِ «عفت» رفتار کرده است. زنی که «حجاب» را کنار می‌نهد، از «عفت» یا دست‌کم بخشی از عفتِ خویش عبور کرده است؛ چون این پوسته است که آن گوهر را حفظ می‌کند. 🔺نکتۀ دیگر این‌که امام خمینی در این مرحله، هر چند «حجاب اجباری» را نفی نمی‌کند، اما با ملایمت، زنان را به حجاب اسلامی، «دعوت» می‌کند. این مرحله، مرحلۀ «دعوت فرهنگی» است، اما مسأله این است که ایشان، اصل امکان «رسمی‌سازی» و «قانونی‌کردنِ» حجاب را انکار نمی‌کند و در عین حال می‌گوید خودِ زنانِ ایرانی در واکنش به آنچه از سوی تمدّن غربی بر آنها رفته است، حجاب اسلامی را برگزیده‌اند. 🔺همچنین امام خمینی، مسألۀ حجاب را به قلمرو «مناسباتِ تمدّن» نیز وارد می‌کند و می‌گوید «برهنگیِ زن»، برآمده از «تمدّن غربی» است و در اینجا، نزاع میان ما و تمدّن غربی درگرفته است. پس حجاب، مقوله‌ای است که «رگۀ تمدّنی» دارد و نباید آن را بی‌اهمّیّت و سطحی انگاشت. ✍ مهدی جمشیدی مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
🔴⚡️امام خمینی و حجاب - قسمت دوم، دورۀ پس از انقلاب! 🔺۴. «وزارتخانه‌ها ... باز همان صورت زمان طاغوت را دارد؛ وزارتخانۀ اسلامی نباید در آن معصیّت‏‎ ‎‏بشود. در وزارتخانه‌های اسلامی نباید زن‌های لخت بیایند. زن‌ها بروند ... لکن با حجاب شرعی باشند.»(صحیفۀ امام، ج۶، ص۳۲۹، ۱۵ اسفند ۱۳۵۷). هنوز «یک ماه» از پیروزی انقلاب نگذشته است که امام خمینی، چنین توقعی را به صورت عمومی مطرح می‌کند. ایشان «معصیّت» را ملاک قرار می‌دهد و «اسلامی‌بودن» را با آن می‌سنجد و تصریح می‌کند که «حضور زن‌ها» در مراکز دولتی، برخلاف شرع نیست و نباید زن‌ها را در خانه‌ها «حبس» کرد، اما حضورشان مشروط به رعایت «حجاب شرعی» است. این سخن به آن معنی است که در نظر امام خمینی، باید «به محض پیروزی انقلاب»، دست‌کم «ظواهر شرعی» مراعات شود و این‌گونه نباشد که با وجود پیروزی انقلاب، همچنان همان «قالب‌ها» و «شکل‌ها»ی طاغوتی برقرار باشد. به‌این‌ترتیب، ایشان در این عرصه، «تقدّم کار فرهنگی و فکری» را بیان نکرده و فقط «اجرای حکم شرع» را طلبیده است؛ چراکه گویا بر این باور بوده که جامعه، دست‌کم این اندازه با شرع آشناست و می‌داند که نباید در سایۀ حکومت دینی، احکام شرع زیر پا گذاشته شوند و حجاب در عرصۀ عمومی نیز یکی از همین احکام است. امام خمینی نمی‌گوید اکنون در «روزهای آغازین انقلاب» قرار داریم و نباید برای اجرا کردن این احکام، «عجله» کرد و باید در ابتدا، «زمینه‌های فرهنگی» را به وجود آورد و «مقدّمه‌ها» را تدارک دید و آن‌گاه رعایت حجاب را «الزامی» کرد، بلکه بی‌پروا و آشکارا، تصریح می‌کند که یکی از شروط اسلامی‌بودن مراکز دولتی، ملاحظۀ همین ظواهر شرعی است و «اعتراض» می‌کند که چرا این وضع، تاکنون اصلاح نشده است. فهم اجتماعیِ ایشان این بوده که جامعه، نه‌فقط «کشش» و «ظرفیّتِ» اجرای حکم حجاب شرعی را دارد، بلکه این امر، «مطالبه»‌ و «خواسته»‌اش است و انتظار دارد که پس از وقوع انقلاب، دگرگونی فرهنگی پدید آید و «معصیّت‌های اجتماعی»، ممنوع شوند. درعین‌حال، روشن است که پاره‌ای زنان، همچنان به همان ارزش‌های نظام طاغوتی معتقدند و با وجود تحقّق انقلاب، حاضر نیستند حجاب اسلامی را برگزینند. هم‌اینان نیز پدیدآورندگان وضع بی‌حجابی در جامعه بودند و به‌گونه‌ای در جامعه ظاهر می‌شدند که اعتراض امام خمینی را برانگیخته بودند. سخن امام خمینی دربارۀ «الزام به حجاب»، معطوف به این بخش اندک از زنان است. 🔺۵. «اسلام نمی‌گذارد که لخت بروند توی این دریاها شنا کنند؛ ... با زن‌ها لخت بروند آنجا، و بعد زن‌ها لخت بیایند توی شهرها. مثل کارهایی که در زمان طاغوت می‌شد. ... اینها از آزادی، این را می‌خواهند؛ آزادیِ غربی می‌خواهند. ... اسلام از فسادها جلو گرفته. و همۀ آزادی‌ها را که مادون فساد باشد داده. ... و ما تا زنده هستیم نمی‌گذاریم این آزادی‌هایی که آنها می‌خواهند ... تحقّق پیدا کند.»(صحیفۀ امام، ج۸، ص۳۳۸-۳۳۹، ۷ تیر ۱۳۵۸). از این گفته روشن می‌شود که با وجود «گذشت چند ماه از پیروزی انقلاب»، همچنان فشار بخش اندکی از جامعه از برای رهاسازی حجاب در میان است و این‌گونه نیست که به صرفِ همان گفته‌های آغازین امام خمینی، بی‌حجاب‌ها تسلیم شدند باشند و حجاب در جامعه برقرار شده باشد، بلکه حتّی رفتارهایی در سطوح بالاتر از معصیّت نیز انجام می‌شده است و این امر، امام خمینی را واداشته است که واکنش نشان بدهد. در اینجا نیز منطق فرهنگیِ امام خمینی، همان است که بند قبلی مطرح کرده است؛ یعنی هم به حجاب، «اهمّیّت فراوان» می‌دهد و معتقد است که باید در همین گام‌های ابتدایی انقلاب، بر آن اصرار ورزید و آن را طلبید، و هم توقع دارد که نامتعتقدانِ بی‌حجاب، به صرف «پیروزی انقلاب» و عبور از نظام طاغوتی، به آن گردن بنهند و در عرصۀ عمومی، به مخالفت با احکام اسلام نپردازند. ایشان، «اسلام» را در برابر این رفتارها می‌نشاند و با استناد به اسلام، آنها را «باطل» می‌شمارد. در نظر ایشان، مسأله این نیست که آنها به اسلام، «اعتقاد» دارند یا ندارند، بلکه مسأله این است که از نظر اسلام، «فساد» چیست و نباید در جامعه، «تجاهر به فساد» صورت بگیرد. معیار مطلق و قطعیِ امام خمینی برای موضع‌گیری و تدبیر جامعه، «ارزش‌های اسلامی» است و ایشان به طور قاطع، غیر از این آن را فساد و تباهی می‌شمارد. از آنجا که این بخش از زنان و حامیان فکریِ آنها که جزو جریان روشنفکری هستند، از ادبیّات «آزادی» برای ملامت و نفیِ موضع امام خمینی استفاده می‌کردند، ایشان نیز سخن از آزادی به میان می‌آورد، اما این نوع از آزادی را «آزادیِ غربی» می‌انگارد. به‌این‌ترتیب، دامنۀ مناقشه به «تضادهای تمدّنی» کشیده می‌شد. ✍ مهدی جمشیدی مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
🔴⚡️لات کوچه های خلوت! 🔺دو روزه با جیبی که از همین نظام و همین مردم پر شده از مملکت فرار کرده و حالا علیه آن‌ها حرف می‌زند!!! مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴⚡️دیکتاتور کیست؟! ♨️۸۰ میلیون ایرانی فدای من و خانواده‌ام؟!!!♨️ 🔺یک روزی در این مملکت جنگ شد، توی غرب کشور! مردها از همه جای ایران رفتند و برای نخستین‌بار در تاریخ معاصر جنگی در گرفت و یک وجب از خاک ایران را ندادیم! 🔺چقدر پدر و مادر شهدا داغ دیدند و گفتند فدای سر اسلام، امام، ایران! 🔺حالا یک نامرد با خون جوانان ویزا می‌گیرد، آن یکی هروز سر میز یکی می‌رقصد و این یکی هم برای کسب درآمد فحش می‌دهد! 🔺از ایران که می‌روند خرجشان بالا می‌رود، هرکس مجبوره یک چیزی بفروشد، یکی هنر و تکنیک و ذهن خلاق و دانشش رو... یکی هم مانند این جماعت شرف و وطن و انسانیتش را! ✍ سید محمد نسیمی ‌ مرکز تعالی مدیران انقلاب اسلامی