eitaa logo
تعلیقات
1.3هزار دنبال‌کننده
426 عکس
62 ویدیو
30 فایل
📚 در این صفحه گاهی #خاطراتم را می‌نویسم 📝 و گاهی #یادداشت هایی درباره مسائل گوناگون #حوزه و #جامعه و #انقلاب ... (حسین ایزدی _ طلبه حوزه قم) @fotros313h (📲 نشر مطالب فقط با ذکر #لینک)
مشاهده در ایتا
دانلود
🔅 اقدام درخور تقدیر فعالین حوزه کتاب جبهه انقلاب 🔻 در پی اقدام خلاف قانون کارکنان پلتفرم به و انتشار تصویر آن در فضای مجازی، انتشارات و (متعلق به آستان قدس رضوی) و برخی دیگر از انتشارات های جبهه انقلاب اقدام به قطع همکاری با این پلتفرم کردند. این انسجام و اقدام به‌هنگام قابل تقدیر است، خدا قوت 👌 ✅ به‌پیوست تصویر نامه مدیر انتشارات شهید کاظمی و به‌نشر به مدیریت طاقچه ارائه شده است. 🆔 @taalighat
دردهای مزمن جبهه انقلاب (حاشیه‌ای بر واکنش‌های این روزهای جبهه انقلاب) 🔻 در کنار همه امتیازات اما به آسیب‌هایی دچار هستیم که باید چاره‌ای برای آن‌ها اندیشید. اینکه جبهه به سرعت واکنش نشان می‌دهد یعنی جبهه انقلاب زنده است، دارای دغدغه است، نمی‌خواهد بی تفاوت باشد، این‌ها همه مزیت ماست. اما اینکه نمی داند کجا، در چه اندازه، و با چه روشی واکنش و کنش داشته باشد، یعنی از پختگی لازم برخوردار نیست و هنوز به لازم نرسیده است. برخی از آسیب هایی که دچار هستیم: تسرع منهای تأمل 🔻 ذهن بخشی از جبهه انقلاب خیلی سریع بهم می ریزد، خیلی سریع به واکنش می افتد، خیلی سریع به نفی و طرد می رسد، خیلی سریع تحلیل می کند، خیلی سریع محکوم می کند. همه این ها نشان دهنده ضعف های ساختاری است. ضعف هایی که اگر چاره نکنیم همچنان در می مانیم. کافی است یک اتفاق در عرصه برجسته شود، همه ذهن، کنش و دغدغه ما را به خود معطوف می کند. بی مسئلگی 🔻 بخشی از جبهه انقلاب حتی خیلی سریع هایش تغییر می کند. کسی اولویت ها و مسئله هایش سریع تغییر می کند، یعنی اساسا فاقد مسئله است و اولویتی ندارد. به همین دلیل می بینیم کل همّ و غمّ جبهه گاهی در حد یک هفته می شود واکنش به مثلا انتشار عکس فلانی با فلانی یا خواندن یک شعر غلط از طرف فلان مداح... غلبه روحیه نفی و طرد 🔻 ما دارای چنان قدرتی هستیم که می توانیم با واکنش های حساب نشده اما پرحجم و تند و تیز به سرعت یکی را به مرز نفی و از انقلاب برسانیم. اصلا گویی کاری جز طرد نداریم. این به معنای نادیده گرفتن خطوط قرمز نیست، به معنای پافشاری بر اصول نیست، بلکه به معنای فقدان سیاست اقدام است. نارسائی تئوریک 🔻 یکی از مشکلات اساسی ما است که موجب شده دچار شده‌ایم. تعریف روشنی از بودن و انقلابی نبودن نداریم. حتی تعريف صحیح و جامعی از نداریم. نمی‌دانیم دقیقاً موطن نزول و تطبیق "اشداء علی الکفار و رحماء بینهم" چیست و برای کجاست؟ وقتی چنین شد، بر اساس آنچه حدود انقلابی بودن می دانیم دیگران را قضاوت می کنیم و فعل خود را مصداق بصیرت افزایی می‌پنداریم. 🔻 یکی را نفی و طرد می کنیم و دیگری را محکوم و مطرود. فقط هم قرائت خودمان از آقا را قبول داریم. جهت گیری ما گاهی به سمت کشف حقیقت نیست، بلکه به سمت اثبات مواضع خومان است و این هم بد است. حالا هم که یاد گرفته ایم تا کسی حرفی خلاف میل ما می زند اسم او را صورتی می گذاریم. افراط در در واکنش 🔻 گاهی نسبت به برخی مسائل باید واکنش نشان داد و قطعا وظیفه است. مثلا کسی شعر غلطی خوانده است، باید داد، اما ما چنان بلایی به سر طرف می آوریم و او را تا مرزهای کفر بالا می بریم که به غلط کردن بیافتد. این شیوه امامان ماست؟ این شیوه رهبری است؟ پس مروت و چه می شود؟ کسی شک ندارد شعری که فلانی خواند غلط است، کسی شک ندارد تطهیر خاتمی غلط است، کسی شک ندارد هزارتا مسئله دیگر وجود دارد، مهم نحوه مواجهه ما با هر یک از این مسائل است. 🆔 @taalighat
🔹 اکسیر اشک و تربیت فرزند ☘ رفقا این روزها و شب‌ها که سر سفره مهمانینم از خاصیت اکسیر اشک غفلت نکنیم. پیرغلام سیدالشهدا جناب می‌فرمودند: در همه روضه‌ها و گریه‌ها را شریک کردم و آن‌ها را بیمه اهل‌بیت علیهم‌السّلام کردم. حتی برخی قدیمی‌ها اشک روضه را بر سر و صورت بچه‌ها می‌زدند... ☘ حالا که نگران بچه‌هایمان در این روزگار هستیم، چشم امید به این عامل خاص داشته باشیم. 🔹 بچه‌ها را بسپاریم به دستان اباعبدالله... 🆔 @taalighat
پیغام به نجف برد جبرئیل... یامرتضی علی! پسری داشتی چه شد؟ پیغام علقمه به برد جبرئیل... یامرتضی علی! قمری داشتی چه شد؟ 🆔 @taalighat
سیدی ما کو مثلک الغریب... غریب گیر آوردنت...
شرمنده جانان ز گران جانی خویشم...
بگو چکار کنم آب را صدا نزنی بگو چکار کنم تا که دست و پا نزنی بگو چکار کنم من، بگو چکار کنم... کنار شمر بمانم و یا فرار کنم... برای غارت پیراهنت بمیرم من... چرا لباس ندارد تنت بمیرم من...
خداحافظ ای برادر زینب... به خون غلطان در برابر زینب...
جمع‌بندی اصلاح‌طلبان درباره حجاب با مقدمه سیدمحمد 🔹 دقیقاً در ایامی که ما درگیر مسئله‌های حاشیه‌ای بودیم متنی با عنوان نگاه واقع‌گرایانه به مسئله منتشر شد که حاوی ارزیابی و جمع‌بندی جمعی از حقوقدانان، جامعه‌شناسان و حوزویان با مقدمه سیدمحمد بود. 🔹 کشور قریب به شش ماه است با یک شبه چالش مواجه شده است. زوایای مختلف فرهنگی، سیاسی، امنیتی و حتی اقتصادی پیدا کرده است. 🔹 از سوی دیگر یکی از مخاطبان اصلی این چالش است که باید به کمک نظام می‌آمد. کلیت حوزه از تا در این ماجرا چه اقدامی از منظر و در مقیاس ملی با رویکرد انجام دادند؟ البته در این مقطع با حجم قابل توجهی روبرو بودیم. 🔹 هرچند در گوشه و کنار حوزه با تلاش‌های طلاب جوان انقلابی روبرو بودیم اما مسئله نسبت و نحوه مواجهه کلان حوزه‌های علمیه با مسائل جاری و کلان انقلاب اسلامی است. 🔻🔻🔻 🆔 لینک مطالعه متن: https://hammihanonline.ir/news/politic/ngah-waq-grayanh-bh-msylh-hjab 🆔 @taalighat
نگاهی به مسئله مدرسه (1) (هشداری درباره مدرسه و بنیاد سلاله تهران) 🔻 یکی از داستان های پر غصه در جمهوری اسلامی مسئله و تا حدودی است. غفلت عجیب از مدرسه و تعلیم و تربیت طی چند دهه گذشته آسیب های فراوانی در پی داشته که نتایج آن پیش روی همه ماست. هر چند انقلاب اسلامی از طریق دیگر ساختارهای فرهنگی خود و سایر چون بسیج، راهیان نور، هیئت و ... کوشید این آسیب را جبران کند و توفیقاتی هم داشت اما این موجب نمی شود چشم بر روی ببندیم. 🔻 اما جریان لیبرال، غرب‌گرا و در این بین آرام ننشته و اقدام به تأسیس مدارسی نموده است که هر یک به عنوان پایگاه تربیت نسل بر خلاف آرمان‌های انقلاب اسلامی قلمداد می شود. گاهی گزارش های موردی به گوش می‌رسد که فلان معلم سر کلاس علیه انقلاب اسلامی و آرمان‌ها با بچه‌ها سخن می‌گوید. این بد است اما بدتر آن است که ساختاری تربیتی بر مبنای این رویکرد بنانهاده شود. می‌توان به فهرستی از مدارس با چنین رویکردی اشاره کرد. 🔻 یکی از مدارسی است که می توان نسبت به آینده نسلی که از این مدرسه خارج می‌شوند نگران بود. چند گزاره درباره این مدرسه: 🔹 در بخش معرفی مدرسه و بنیاد سلاله به مسئله اشاره می‌شود، اما این کلیدواژه هیچ توضیح بیشتری ندارد. هیچ اشاره‌ای به و و بنیادین آموزش و پرورش نمی‌شود اما در عمل ردپای به‌چشم می‌خورد. 🔹 شهریه این مدرسه در مقطع ابتدایی حدود 150 میلیون تومان است یعنی بیش از دوبرابر شهریه گران‌قیمت‌ترین مدرسه غیرانتفاعی شمال تهران. یعنی تنها یک قشر خاص مدرسه هستند. بسیاری از خانواده‌های مرفه و دارای نفوذ سیاسی و اقتصادی مخاطب اصلی این مدرسه هستند. گویی تربیت فرزندان ایشان به عنوان اثرگذاران نسل بعدی یکی از اهداف می تواند باشد. 🔹 مدرسه تنها براساس مصاحبه با والدين، دانش‌آموز می‌پذیرد. طبق گزارش برخی افرادی که این فرآیند را طی کرده اند، در جلسه مصاحبه به صورت صریح درباره عقاید و افکار و جهت‌گیری‌های سیاسی خانواده و حتی پدربزرگ‌های دانش‌آموز سوال می‌شود. جلسه مصاحبه مستقیما توسط مدیر مدرسه برگزار می شود. بنابر اظهارات برخی والدین، مدرسه تعمد دارد فرزندان خانواده‌های و را ثبت‌نام نکند. 🔹 این مدرسه، یک مجتمع آموزشی است. یعنی تنها با یک واحد آموزشی مواجه نیستیم بلکه ذیل این عنوان مشغول فعالیت اند. از طرفی در اطلاعات سایت مدرسه می بینید که مجموعه مدارسی به عنوان معرفی می شوند. این سبک از همکاری یعنی شعاع اثرگذاری چندبرابر می شود. 🔹 سبک کار مدرسه از حیث مدرسه داری و طراحی برنامه های آموزشی و تربیتی در تراز بسیار خوبی قرار دارد. 🔹 نکته دیگر این‌که سلاله معلمان خود را جهت دانش‌افزایی به کشورهای اروپایی چون اعزام می‌کند. 🔹 اما مدیر و موسس مدرسه فردی است به نام آقای که بنابر گزارش روزنامه ایران در سال‌های گذشته، سابقه دستگیری در ، سابقه ارتباط با خانواده و رفاقت با پسران هاشمی رفسنجانی و... را دارد. حالا پیدا کنید پرتقال فروش را... 🔹 آیا به ده سال آینده می اندیشیم؟ آیا به مختصات نسلی که در این مدارس تربیت می شوند فکر می کنیم؟ آیا می دانیم در ده سال آینده با یک شبکه اجتماعی و دارای اقتصادی و سیاسی بالا مواجهیم که می توانند مقدرات مملکت را به دست بگیرند و مسیر انقلاب را به سمت دیگری ببرند؟ 🔻 آیا می‌دانیم در کلاس‌های بسیاری از این دست مدارس وقتی دانش‌آموز کتاب را باز می‌کند و نگاهش به عکس خمینی کبیر می افتد، معلم به او می‌گوید این رهبر انقلابی است که امروز ما را بیچاره کرده است... 🔻 راستی آیا با یک وابسته به جریان اصلاحات مواجهیم؟ آیا در مدیریت طیفی از مدارس کشور دخیل است؟ چه حجمی از مدارس ما در اختیار این است؟ ➖➖➖➖➖➖ برای آشنایی بیشتر با بنیاد سلاله به پیوند زیر مراجعه کنید 🔻🔻 خانه - بنیاد سلاله | Solaleh Foundation https://www.solaleh.org/ 🆔 @taalighat