eitaa logo
تاملات
766 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
346 ویدیو
80 فایل
تاملاتی پیرامون آنچه در اکنون میگذرد... 🌐وبلاگ: http://noghte-sarkhat.blog.ir/ 👤ادمین: @rasoul1414
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 این ویدئو را تا انتها ببینید! 🔹بله، #اینستاگرام دارد آدم تربیت می‌کند! این لایکها، فالو و آنفالوها، دایرکت‌ها و پیغام‌ها بخش مهمی از زندگی ما شده. افزایش فالوور و لایک و کامنت و... روزانه هوار میلیون تومان گردش مالی دارد و خیلی‌ها حتی تا توی رختخواب‌شان را هم به اشتراک می‌گذارند به امید بازدید بیشتر. یادتان بیاید آن هفته‌ای که اینترنت قطع بود، چندبار نبودِ اینستاگرام یادتان آمد؟ 🔹این‌ها یعنی اینستا ورای یک برنامه، دارد بخشی از زیست اجتماعی ما را شکل می‌دهد و علایق و ایده‌های ما را تا حد مهمی مهندسی می‌کند و این قدرت را دارد که ما را تغییر دهد. 🔸و #کچلیک یکی از همین هاست. کسی که از یک کودک ساده و بامزه شهرستانی حالا تبدیل به یک اینفلوئنسر پرفالوور و متمول شده و توی این راه اینطور اینقدر عوض شده 🔹عوض شدن ما با اینستاگرام یعنی سطحی شدن، خودنما شدن و اطواری شدن، در یک کلام اینستاگرام بد نیست ولی اینستاگرامی شدن بد است. ✅ ایکاش بزرگترها یاد می گرفتند از کودکان استفاده ابزاری نکنند!!! ⚜ @lotfi74
🔈فایل صوتی سخنرانی 🔸محمدامین اصغری 🔶 موضوع: جنگ هیبریدی و حوادث پیش رو (قسمت اول) زمان و مکان: یزد، دانشگاه امام علی (ع)، آذر ماه ۱۳۹۸ ⚜ @mouodname ⚜ @lotfi74
سخنرانی استاد محمدامین اصغری - جنگ هیبریدی و حوادث پیش رو (جلسه اول).mp3
21.68M
🔈 فایل صوتی سخنرانی 🔸محمدامین اصغری 🔶 موضوع: #جنگ_هیبریدی و حوادث پیش رو (قسمت اول) زمان و مکان: یزد، دانشگاه امام علی (ع)، آذر ماه ۱۳۹۸ ⚜ @mouodname ⚜ @lotfi74
نشریه فرهنگ بصیرت_1.pdf
19.98M
🔰 دانلود فایل مجلهٔ فرهنگ بصیرت، ویژهٔ فضای مجازی 🎙 گفت‌وگو با اساتید: ازغدی، عباسی، تقی‌پور، حسینی، بصیری، مومن‌نسب و ده‌ها کارشناس و‌ #کُنش‌گر #فضای_مجازی و کارشناس #اقتصاد_رسانه و فضای مجازی ⚜ @jebheh ⚜ @lotfi74
[ Photo ] 🔰« آرمان‌شهر » چیست؟ چرا؟ و چگونه؟ ✍️ موسسه مطالعات راهبردی علوم و معارف اسلامی 🔻چگونه می‌توان براساس آیات و روایات، تمدن مطلوب اسلام را شبیه‌سازی کرد؟ 🔸اگر آرمانشهر جایی است که رشد و تربیت انسان برای رسیدن به کمال، زمینه‌سازی شده است و ابزارهای لازم برای حرکت انسان فراهم گردیده است، و اگر حرکت انسان، در شبکه هستی معنادار است آنگاه دست‌یابی به نقشه این آرمانشهر نیازمند دست‌یابی به نقشه هستی ، نقشه قوای انسان ، نقشه طبیعت ،‌ نقشه نیازهای انسان ،‌ نقشه جامعه و نقشه تاریخ بشریت است. برای تحقق این نقشه،‌نیاز به شناخت فرآيندهای رفع‌کننده نیازها و فرآیندهای رشددهنده است به‌طوری‌که نقاط بحران و خطر و اختلافات را پیشگیری کند. 🔹اگر بخواهیم در مسیر تمدن‌سازی اسلامی حرکت کنیم ، نیاز به شبیه‌سازی اولیه آن در قالب آرمان‌شهری داریم تا نقشه راه الگوی پیشرفت و توسعه به‌سوی آن مدینه فاضله به‌دست آید. در این مسیر،‌باید علاوه بر نقشه تمدنی ، فرآیندهای جاری در هر کدام از سیستم‌های تمدنی را براساس گزاره‌های دین شبیه‌سازی کرد. ⚜️ @lotfi74
🔰 فرضیه‌های نژادی در خدمت استعمار 🔘 بخش نخست 🔸سلطه و نفوذ فرهنگی همراه و در رابطه با سلطه‌ی اقتصادی و سیاسی استعمار سرمایه‌داری بر مستعمرات، از جمله موانع رشد و شکوفایی جامعه و بدین سبب مانع انتقال حاکمیت اقتصادی و سیاسی از اقلیت (طبقه حاکم) به اکثریت مردم در این جوامع می‌باشد. فرهنگ استعماری پایگاه فرهنگی و حافظ اجتماعی شیوه‌ی تولید مستعمراتی است. فرهنگ استعماری ابعاد و اشکال فراوان و متنوعی دارد، اما می‌توان گفت که فرضیه‌های نژادی پایگاه و محتوای اصلی آن را تشکیل می‌دهند. ⚜️ @lotfi74 👇👇👇
تاملات
🔰 فرضیه‌های نژادی در خدمت استعمار 🔘 بخش نخست 🔸سلطه و نفوذ فرهنگی همراه و در رابطه با سلطه‌ی اقتصا
🔰 فرضیه‌های نژادی در خدمت استعمار ⏱ خواندن| 3 دقیقه ✍️ شاپور رواسانی 🔸فرضیه‌های نژادی (Rassism) که مدعی برتری فکری و فرهنگی گروه خاصی از انسان‌ها بر سایر گروه‌های انسانی، به علت داشتن مشخصات جسمانی و ظاهری و اقامت در منطقه جغرافیایی معین است و بر این اساس، جامعه‌ی انسانی را به نژادهای برتر و پست تقسیم می‌کند، پرنفوذترین و در عین سست و مهمل بودن، مهلک‌ترین نظریاتی است که به نام علم، مانع شکوفایی جامعه‌ی مدنی در مستعمرات شده و می‌شود. 🔹تبلیغ و ترویج چنین فرضیه‌هایی در درازمدت، و بطور وسیع و مداوم، موجب پیدایش و تثبیت «عقده‌ی حقارت اجتماعی» در جوامع مستعمراتی و رشد عقده‌ی «خودبزرگ دانستن» در جوامع کشورهای سرمایه‌داری اروپا و آمریکا و افزون بر آن، به علت تعمیم یافتن به بررسی‌های اجتماعی و سیاسی و تاریخی و فرهنگی موجب بروز برخوردهای خشن و رفتاری ظالمانه میان گروه‌های انسانی در درون یک جامعه‌ی مستعمراتی، و میان جوامع مستعمراتی شده است. 🔸تحریف تاریخ به سود طبقات استعمارگر، تجلیل از «کشورگشایان»، تحقیر اقوام و گروه‌های انسانی در طول تاریخ و القاء نوعی هویت ملّی جعلی به عامه‌ی مردم و همچنین توجیه و مشروعیت دادن به اعمال و جنایات استعمار سرمایه‌داری و کلنیالیسم در مستعمرات، از زمینه‌های اجتماعی و سیاسی کاربرد فرضیه‌های نژادی محسوب می‌شود. طبقات حاکم در کشورهای سرمایه‌داری با استفاده از فرضیه‌های نژادی بعنوان فکر راهنما، غارتگری اقتصادی و کاربرد زور در مورد مردم مستعمرات را منطقی و مشروع و حتی لازم و ضروری دانسته و می‌دانند و برای خود حق تشخیص و قضاوت و اجرا قائلند. 🔹طبقات حاکم وابسته به استعمار در مستعمرات نیز از فرضیه‌های نژادی برای حفظ سلطه‌ی خود بهره‌برداری می‌کنند، و در این جهت با کمک این فرضیه‌ها نه فقط می‌کوشند وجود روابط استثماری را میان طبقات و در درون جامعه‌ای که بدان وابسته‌اند انکار کنند و دشمن واقعی را از دید مردم محروم و زحمتکش پنهان نگه‌دارند، بلکه تلاش می‌کنند با ترویج و تبلیغ این فرضیه‌ها چه در رابطه با ساختار اجتماعی درون جامعه‌ی مستعمراتی و چه در رابطه میان جوامع مستعمراتی، خصومت و نفاق و تفرقه میان طبقات و اقشار محروم و استثمار شده را ایجاد و تشدید نمایند و مانع شکوفایی فرهنگی و سیاسی جامعه و رهایی اقتصادی و سیاسی گردند. ادامه مطلب در لینک ذیل👇 🌐 http://vrgl.ir/mhyrn ⚜️ @lotfi74
🔰نفس‌کشیدن در عصر آلودگی هوا 💠آیا با قانون‌گذاری چیزی حل می‌شود؟ مروری بر کتاب «خفقان گرفته» ✍️ کاسپار هندرسون 🔸بیماری‌ها و تلفات ناشی از هوای آلوده مختص دنیای مدرن نیست، بااین‌حال ابعاد این مسئله در هیچ دوره‌ای از تاریخ به اندازۀ امروز نبوده است. این بحران نامرئی از پیشرفته‌ترین شهرهای اروپایی تا عقب‌مانده‌ترین روستاهای شرق آسیا دامن گسترده است، اما هنوز در دنیای سیاست و اقتصاد کسی آن را چندان جدی نمی‌گیرد. یک روزنامه‌نگار کارکشتۀ آمریکایی با سفر به دور دنیا، کتابی دربارۀ آلودگی هوا نوشته است که تصویر کامل‌تری از این فاجعه را به ما نشان می‌دهد. ⚜️ @lotfi74 👇👇👇
تاملات
🔰نفس‌کشیدن در عصر آلودگی هوا 💠آیا با قانون‌گذاری چیزی حل می‌شود؟ مروری بر کتاب «خفقان گرفته» ✍️ کا
🔰نفس‌کشیدن در عصر آلودگی هوا ✍️ کاسپار هندرسون 🔸آلودگی هوای محیط مثل سیگارکشیدن نیست که بتوان آن را به طور قطعی با نمونه‌های فردیِ ناتوانی یا مرگ نابهنگام مرتبط دانست، اما این آلودگی عوامل مخاطره‌آمیز را بسیار بالا می‌برد. بث گاردینر در کتاب خفقان‌گرفته توضیح می‌دهد که آلودگی هوا هر سال جان حدود ۷ میلیون نفر را در سرتاسر جهان می‌گیرد. 🔹تحقیقات اخیر حاکی از این است که تعدادِ واقعی نزدیک به ۹ میلیون یا به‌عبارتی یک در هر ۹ مرگ است. رقم دقیق هر چه باشد، آلودگی هوا که در درجۀ اول اکسید نیتروژن و ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرومتر است، بیشتر از سیگارکشیدن مردم را می‌کشد. حتی میزان مرگ ناشی از آلودگی هوا از مجموع مرگ‌ها به دلیل ایدز، دیابت و تصادفات رانندگی بیشتر است. 🔸بالغ بر ۴۰درصد از آمریکایی‌ها و رقم حیرت‌آور ۹۵ درصد از مردم در سرتاسر دنیا، هر روز هوای آلوده را تنفس می‌کنند. مطالعۀ جدیدی می‌گوید انتظار می‌رود به همین خاطر، از عمر کودکان در جنوب آسیا، ۳۰ ماه و در جنوب صحرای آفریقا، ۲۴ ماه کم شود. آلودگی هوا متوسط امید به زندگی را در بریتانیا یک‌سال و نیم و در آلمان بیشتر از ۲ سال کاهش می‌دهد. در سرتاسر اروپا، آلودگی هوا بیش از ۱۵ برابر کشته‌های تصادفات رانندگی تلفات می‌دهد. خیلی از کسانی که در نتیجۀ آلودگی هوا نمی‌میرند، با اثراتش بر قلب، ریه‌ها و مغزشان دست‌وپنجه نرم می‌کنند. یافته‌های جدید این مسئله را با تجربیات جامعه‌ستیزی در جوانان مرتبط می‌داند. 💠گاردینر که روزنامه‌نگاری آمریکایی است و با همسر بریتانیایی و دختر خردسالش در لندن زندگی می‌کند، متوجه شد چقدر از «گرمای» دود موتورهای دیزلی در شهر محل سکونتش ناراحت است و آماده شد تا بفهمد در این باره چه کارهایی انجام شده است. او که گزارشگری باتجربه است، تحقیقش را در سطح جهانی انجام داد. 🔸گاردینر به هند، چین، آمریکا، مالاوی، لهستان و آلمان سفر کرد و در محلۀ خودش هم دست به تحقیق زد و با افرادی ملاقات کرد که از اثرات آلودگی هوا رنج می‌بردند. با محققان، قانون‌گذاران، پویشگران و بقیۀ کسانی صحبت کرد که طی سال‌ها و دهه‌ها تلاش کرده‌اند تا شرایط را بهبود ببخشند و گاهی موفق هم شده‌اند. همین‌طور سراغ کسانی رفت که معتقدند تلاش برای اینکه انتشار آلاینده‌ها تنظیم یا محدود شود، اغلب به درستی پیش نمی‌رود. لینک متن کامل👇 🌐http://tarjomaan.com/barresi_ketab/9504/ ⚜️ @lotfi74
🔰 التقاط و شبهه در کنار پاسخی بدون پرسش ✍احمد ساعدی 🔸زندگی طلبگی و ساختار اجتماعی ورود طلاب به میدان عمل مسئله‌ای است که بدون ضابطه در حال بازنمایی توسط بعضی کارگردانان می‌باشد و حساسیتی درباره نحوه بیان مسائل وجود ندارد. 🌐 http://rasanews.ir/002eY8 ⚜ @lotfi74
🔰موهبتی به نام مدرنیته❗️ ✍ میلاد دخانچی 🔸همیشه در نقد دوران مدرن نوشتم و تولید اثر رسانه ای کردم، همچنان هم به بحران های مدرنیته واقفم. اما امروز‌ و در اولین روز سال ۲۰۲۰ میخواهم درباره موهبتی به نام مدرنیته حرف بزنم، موهبتی شاید نه برای خودش، بلکه برای ما! 🔹مدرنیته امکان شناخت از بیرون را به ما عطا کرد، بدون مدرنیته ما هیچ وقت نقاط قوت و ضعف سنت خود را نمیافتیم. آری، سنت. 🔸 ما همیشه از سنت دو تلقی داریم: سنت به معنی مثبت آن که دالی است برای توصیف انباشت های ژرف فکری و فرهنگی و سنت به معنی منفی که به ساختارهای مریض اجتماعی و باور های خرافی گذشته ارجاع دارد. تا قبل از دوران مدرن، سنت فقط به معنی دوم آن جریان داشت و بر عکس تصور سنت به معنی اول چندان فعال نبود. 🔹باید مدرنیته بر ما حادث میشد تا ما از بیرون بر خود بنگریم. مدرنیته ما را وارد تضاد تاریخی کرد، مدرنیته ما را نسبت به داشته های خود، آگاه کرد، اری مدرنیته به ما این امکان را داد تا در جایگاه یک داور و ناظر بیرونی خود را بسنجیم. 🔸مدرنیته امر واقع ما بود. و بدین معنا ما به میزانی که درست مدرن شده ایم‌، امکان فهم بهتر سنت و تلاش برای احیای انرا پیدا کرده ایم. اگر مدرنیته سراغ ما نمی آمد ما همچنان در نظام استبدادی ارباب رعیتی فئودال بودیم و همه سرکوب های آن جهان را ادامه می‌دادیم. 🔹جهان گذشته ما هولناکی خود را داشت و سنت به معنی اول آن در حاشیه بود، اگر هم بود کاری نمیکرد. آری مدرنیته ما را تکان داد و به خود اورد، و ما تنها در تاریخ مدرن، زمانی میتوانیم پیشرو باشیم که از بیرون خود را بخوانیم. ما در ناخودآگاهمان میدانیم که مدرنیته غربی غایت ما نیست، لذا می‌دانیم که تنها راه بقای ما، تنها امکان مدرن بودن ما، در گرو خوانش سنت از بیرون است.فقط آشنایی و کاویدن سنت از بیرون است که ما را با خودمان آشنا میکند، ما را به خود بازگشت میدهد و ما را در تاریخ بازیگر میکند. 🔸ما امروز باید از دریچه هگل خود را بخوانیم، باید از زاویه ابن عربی و مارکس و مولوی و کانت و ملا احمد نراقی و امام صادق سراغ داشته های خود برویم و با واکاوی و احیای سنت ( معنی مثبت) به جنگ انفعال کنونی برویم. آری انحطاط ما، نتیجه رها کردن این پروژه خطیر تمدنی بوده است. ما به اسامی مختلف، مطالعه خود از بیرون را سرکوب کردیم و با یک اعتماد بنفس کاذب توهم کشف حقیقت از درون سنت بدون احتیاج به کوچ به بیرون سنت را بسط دادیم به اسم مبارزه با غربزدگی، غربزده ترین حالت را تمدنی را ایجاد کردیم. آنها، یعنی کلامیون هم بزرگترین مقصر این وضعیت اند و تا انها را به محاکمه نکشانیم کاری از پیش نخواهیم برد. @lotfi74
🔰طرح ماندگاری آمریکا در عراق 🔶درنگی در تسخیر سفارت آمریکا در عراق 🔸سفارت آمریکا در کشورهای مختلف یکی از بزرگترین ماموریت هایش جاسوسی به وسیله ای و خبرنگاران است ، آنها با ارسال اطلاعات از لایه های پایین و بالای اجتماع یک کشور به هایشان در سازمان مرکزی سیا در واشنگتن یا ویرجینیا دستورات مناسبی از آنها برای اجرای طرح هایی که عدم ثبات را در کشور هدف تامین کند دریافت می کنند ، حال مساله تسخیر سفارت آمریکا در به میان آمده ، آمریکایی فقط و فقط می خواهند هر طور که شده در عراق بمانند و برای سالیان دراز برای عراق برنامه ریزی کرده، اند این طرح پس از کودتای محمد سلام عارف علیه عبدالکریم قاسم در سال ۱۹۶۳ توسط کلید خورد و در دوران بعد شدت و ضعف داشت تا آنکه معاون وقت طرح مبارزه با تروریسم و مجازات را مطرح کرد و با حمله به عراق قضیه ماندگاری آمریکا در عراق جدی تر از همیشه دنبال شد ،، آمریکایی ها میدانستند در صورت نبودن در خاورمیانه که حال فقط با بودن در عراق محقق می شد ،ارتباط آنها به دلیل وجود اقیانوس های وسیع با دنیا قطع می شد، و متحدانشان را از دست می دادند و از طرفی شاه کلید حیات آنها یعنی ۶درصد جهان را باید فراموش می کردند ! 🔹آنها در دوران پساصدام با نفوذ اجتماعی و با موسسات و شبکه هایی همچون آیلپ در پی ساخت افرادی با قابلیت اندیشه غربی درعراق بودند که آینده عراق را به دست رهبرانی متولد عراق اما با ژنتیکی آمریکایی اداره کنند ، که این طرح را از نوجوانان دختر و پسر عراقی آغاز نمودند. 💎اما تسخیر سفارت آمریکا در بغداد حاکی از آن است که جوانان فهیم عراقی از آمریکا مطلع شده اند و شعارهایی همچون دانشجویان پیرو خط امام در ایران ، در آبان ماه ۵۸ سر می دهند و قصد دارند برای همیشه پای جاسوسان و سیاستمداران آمریکایی را از کشور قطع کنند... 🔻آیا ایران ، عراق ، سوریه ، لبنان ، یمن آمریکار را برای همیشه از منطقه ی بیرون خواهند کرد ؟! (نقل از چارراه مجازی) ⚜ @lotfi74