eitaa logo
تاملات
744 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
341 ویدیو
80 فایل
تاملاتی پیرامون آنچه در اکنون میگذرد... 🌐وبلاگ: http://noghte-sarkhat.blog.ir/ 👤ادمین: @rasoul1414
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 سیاست‌زدگی روشنفکران ✍️ محمد زارع 🔸روشنفکری دینی با سیاست و اهداف و اغراض سیاسی به پیش می‌رود و به سیاستمداران اعتراض می‌کند. او می‌تواند چنین کاری کند، اما نخست باید دید و توضیح داد که فقه این دین چرا این قدر نیرومند است که می‌تواند در مقابل مدرنیته و نهادها و ارزش‌های آن بایستد؟ چرا عرفان این دین نمی‌تواند و تاکنون نتوانسته در معیت مدرنیته متخقق گردد و به مدرن شدن جامعه، بنا به رای روشنفکری دینی، یاری رساند؟ اگر بگویند در دنیای کنونی همه چیز سیاست است، بسیار خب، کار سروش هم در جای خود. 🔹اما آیا سروش تاکنون و در مدت این دو دهه از طریق مبارزه سیاسی و نفی و رد نهادهای فقه محور حاکمیت کنونی توانسته است دین معنوی و عرفانی را در کنار مدرنیته بنشاند و آنها را به وفاق و آشتی برساند؟ سروش در صدد است دین عرفانی و عرفان دینی را با مدرنیته و آموزه‌ها و ارزش‌های مدرن آشتی دهد اما علی الظاهر این مساله بسیار پیچیده‌تر و غامض‌تر است، خاصه وقتی که از طریق سیاست در فکر راه حل آن باشیم. 💢سیاست زدگی خود یکی مهمترین عوامل فلک زدگی در تاریخ صد و پنجاه ساله ما است. پاشنه آشیل و چشم اسقندیار جریان منورالفکری و در پی آن جریان روشنفکری سیاست زدگی است. نقطه ضعف جریانهای روشنفکری کنونی، اعم از دینی و سکولار و لائیک، نیز سیاست زدگی است. تاریخ اخیر جامعه ما نشان داده است که روشنفکران با شمشیر چوبین سیاست نتوانسته‌اند مشکلات و گرفتاری‌ها و موانع اساسی را به نحو درست و دقیق شناسایی کنند و بر آنها فائق آیند. روشنفکری جامعه ما بیشتر در سیاست قربانی شده است تا پیروز و اثرگذار. ⚜️ @Taammolat74
🔰 مکتب و مدرسه سلیمانی ✍️غلامرضا سلیمی 📍تاکنون واژه‌هایی مانند مکتب امام و سلیمانی (در حوزه حکمرانی) مکتب قم، نجف و تهران (در عرصه فقهی) مکتب نیاوران (در حوزه سیاسی) و مکتب اتریش و شیکاگو (در حوزه اقتصاد) را شنیده‌‎اید. در همین امتداد رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) در خصوص شهید سلیمانی فرمودند: «سردار عزیز ما را به چشم یک مکتب، یک راه، یک مدرسه درس‌آموز با این چشم نگاه کنید. آن وقت اهمیت این قضیه روشن خواهد شد» «او نمونه برجسته‌ای از تربیت شدگان اسلام و مکتب امام خمینی (ره) بود». از دیگر سو (Governance School) هم «مدرسه حکمرانی» و هم «مکتب حکمرانی» ترجمه شده است. به عنایت به موارد مذکور با توجه به اینکه ویژه نامه حاضر در خصوص «» هست در این نوشتار درصدد پاسخ به این پرسش هستیم که منظور از «مکتب» و «مدرسه» چیست؟ و چه رابطه‌ای بین مدرسه و مکتب برقرار می‌باشد؟ ⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
HM_Volume 1_Issue 1_Pages 8-10.pdf
177.2K
📘دانلود pdf |مکتب و ✍️ غلامرضا سلیمی فصلنامه نشریه تخصصیِ مدرسه حکمرانی شهید بهشتی 🔸شهیدمطهری(ره) مکتب را «یک تئوری کلی و یک طرح جامع و هماهنگ و منسجم میداندکه هدف آن تکامل انسان و تأمین سعادت همگانی است.» 🔹مکتب؛ مجموعه‌ای منسجم از مبانی فلسفی(چیستی)؛ فلسفه‌های مضاف (چرایی) و نظریات(چیستی+چرایی) است که الگوهای مختلف حل مسائل در حوزه‌های گوناگون از آن استخراج می‌شود. و.... ⚜️ @Taammolat74
🗨 بررسی تحلیل‌ها و حواشی پیرامون مستند ▪️همه چیز از یک زمان آزاد کوتاه در روز‌های شلوغ زندگی رهبری شروع شده است. حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در سال ۱۳۹۵ به دفتر خود اعلام کردند در غروب‌های پنجشنبه و بعد از نماز مغرب و عشا زمان فراغتی برایشان حاصل شده و مایل هستند این زمان را به دیدار با اهالی علم و فرهنگ اختصاص دهند. ▪️بر همین اساس، یکی از برنامه‌های مستمر حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، برگزاری جلسات گوناگون با طیف‌های مختلف علمی، اجتماعی، فرهنگی و هنری شد. جلساتی که در فضایی متفاوت از دیدار‌های رسمی برگزار شده و رهبر انقلاب پای صحبت‌ها و درددل‌های حاضران می‌نشینند که بخشی از این جلسات، از سال ۱۳۹۵ در قالب جلسات «پنج‌شنبه ای» برگزار شده است. ▪️مؤسسه پژوهشی- فرهنگی انقلاب اسلامی (دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای)، روایتی از این دیدار‌ها را در مجموعه مستند "غیر رسمی" تولید کرده که قسمت دوم این مجموعه با موضوع «مروری بر دیدار‌های پنجشنبه‌ای» رهبرانقلاب و حاشیه‌های این جلسات آماده پنجشنبه پخش شد. 💢مستند "غیر رسمی" ، لحظاتی از صمیمانه‌ترین دیدار‌های رهبر انقلاب بود. قسمت دوم این مستند «غیر رسمی»؛ روایتی از دیدارهای غیررسمی فعالان فرهنگی، هنری و علمی با رهبر انقلاب است. در ادامه انشالله به تحلیل‌ها و نظرات مطرح شده در اینباره خواهیم پرداخت... ⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
🔰من فکر نمی‌کنم در بهشت زندگی می کنیم! ✍️سیدعلی علوی 📍دومین قسمت مستند «غیررسمی» از دیدارهای پنج شنبه ای رهبر انقلاب با نخبگان حوزه های مختلف پخش شد. مستندی مختصر، مفید و در عین حال جذاب که بازتاب مثبت بسیاری را در بین فعالان رسانه ای، سیاسی و اجتماعی داشت که البته چند نکته قابل تامل درباره این مستند می‌توان برشمرد: ⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
تاملات
🔰من فکر نمی‌کنم در بهشت زندگی می کنیم! ✍️سیدعلی علوی 📍دومین قسمت مستند «غیررسمی» از دیدارهای پن
✔️ [ادامه...] 🔘 بخش 1 از 3 ۱. تصویر ساخته شده از رهبر انقلاب نخستین چیزی که درباره مستند می توان گفت، این است که این مستند تصویری متفاوت است از آن چه که حداقل در بخشی از جامعه توسط برخی رسانه ها و برخی مخالفان و موافقان از رهبر انقلاب بازنمایی و به تصویر کشیده شده است. رهبری که جمعی را دعوت می‌کند که نقد دارند جمعی که مجیز گو نباشند، آن ‌وقت بنشینند با گاردی باز و صریح انتقاد کنند. این که چگونه رسانه های رسمی و غیر رسمی و موافقان و دوستداران چنین بازنمایی را از رهبر انقلاب نداشتند و این که چرا رهبری با چنین نگاه پدرانه ای بعضا تبدیل می شوند به شخصیتی رسمی و سیاسی، جای آسیب شناسی دارد . ۲.انتقاد پذیری و پاسخ گویی رهبر انقلاب نکته دیگر، پذیرش رهبر انقلاب در برابر انتقادهای صریح و توجیه نکردن وضع موجود و در عین حال پاسخ گو بودن در برابر انتقادات بود. درحالی که در این گونه موارد می شود بار را بر دوش دیگران انداخت، می‌شود جواب نداد، می‌شود سکوت کرد اما از جای جای مستند بر می آمد که رهبری نه تنها انتقادها را می پذیرند بلکه خود را در مقام پاسخ گو قرار می دهند. ۳.لکنتی که نبود نکته قابل تامل دیگر در کنار انتقادهای صریح، بدون لکنت بودن منتقدان و مدعیان بود. امام علی(ع) در نامه خود به مالک به او تصریح می کنند طوری رفتار کن که مردم بدون لکنت و ترس با تو حرف بزنند موضوعی که در مستند غیررسمی بسیار شیرین به چشم می آمد. این که در حکومتی نخبگان بتوانند به راحتی بگویند که «همه مردم را دوست داشته باشید» بگویند «چیزی که شما از جامعه تصور دارید دقیق نیست»، موضوع کم اهمیتی نیست چه این که رهبری به شوخی فضا را برای صراحت بیشتر گویی آماده تر می کردند. ⚜️ @Taammolat74
✔️ [ادامه...] 🔘 بخش 2 از 3 ۴.آزاد اندیشی و ضرورت تضارب آرا آن چه از مشی رهبر انقلاب در برگزاری جلسات این چنینی با نخبگان و شنیدن نظر خبرگان و صحبت های رهبری برمی آمد، اعتقاد ایشان به حاکمیت آزاد اندیشی و تضارب آراست. موضوعی که گرچه رهبر انقلاب آن را در نامه ای به جمعی از دانش‌آموختگان حوزه علمیه در تاریخ ۸۱.۱۱.۱۶ و به صورت موکد در بیانات معظم له در دیدار با جمعی از نخبگان علمی کشور در تاریخ ۸۸.۸.۶ در خصوص ضرورت راه‌اندازی کرسی‌های مناظره، نقد، نظریه‌پردازی و آزاداندیشی در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی تصریح کرده اند اما گویی عملا به فراموشی سپرده شده است. مسئله ای که مستند غیررسمی نشان داد آن مطالبه همچنان مطالبه ای زنده است، به گونه ای که خود آن را انجام می‌دهند. رفتاری که می تواند بستر احیای کرسی های آزاد اندیشی شود. ۵.جامعه که نباید تک صدا باشد یکی دیگر از نکات این مستند که نشان از اعتقاد ایشان به حاکم نبودن تک صدایی در جامعه است، مشخص شدن تفاوت نظر ایشان با مواردی است که در فضای رسمی آن زمان وجود داشته است. مثال بارز فیلم مارمولک است که بحث آن در بخشی از مستند پیش کشیده می شود و ایشان به صراحت اعلام می کنند که نظرشان متفاوت از نظرات مخالف این فیلم جنجالی است. به عبارتی ایشان نیامده اند اعلام کنند نظر من را اعمال کنید بلکه به نظرات، مجال طرح دادند و البته که برخی از این فرایندها ممکن است به نتیجه نسبتا خوب هم نرسیده باشد - همچون ماجرای همین فیلم که برخی معتقدند اگر فضای تند آن زمان به کنار می رفت، چه بسا اثرش در ارتباط روحانیت و حوزه با مردم نمودار می شد - اما به جد معتقدیم که عوارض این که این تک صدایی بخواهد حاکم شود، بیشتر از منفعت آن است و این مستند به صراحت نشان می دهد که اگر این تصور غلط را برخی حتی با نیت های خوب سعی در حاکم کردن آن دارند یا می خواهند حاکم کنند با واقعیت منش ایشان همخوان نیست. ⚜️ @Taammolat74
✔️ [ادامه...] 🔘 بخش 3 از 3 ۶.برداشت رهبر انقلاب از جمهوری اسلامی نکته دیگری که از مستند برمی آمد زاویه دید رهبر انقلاب به وضعیت جمهوری اسلامی است. برخلاف آن چه به نظر می رسید رهبری وضعیت را در نه تنها ایده آل نمی بینند بلکه ایرادهای زیادی را نیز وارد می دانند. به صراحت می گویند که من فکر نمی‌کنم ما در جمهوری اسلامی در آن بهشتی که متصور بودیم، هستیم... اشکالاتی وجود دارد و تردیدی نیست، اما آن چه برایشان موضوعیت دارد حرکت کلی انقلاب اسلامی است. این که این اشکالات «به کلیت نظام صدمه‌ای نمی‌زند.» و تاکید بر این که «این نظام، نظام معترض به ساخت قدرت در دنیاست. به بی‌عدالتی، ظلم، فقر و گرسنگی معترض است.» رهبر انقلاب به همان اندازه که آرمان گرا هستند، واقع بین هم هستند نه چنان آرمان گرایند که به واقعیت و کاستی توجه نکنند و نه چنان واقع بین که آرمان ها را فراموش کنند. قابل تامل بود که رهبری تاکید داشتند در عین دیدن ضعف ها دیدن قوت ها هم موضوعیت دارد. ۷.مستندی برای مسئولان که عمل کنند مستند غیررسمی اما بیشتر از آن که برای مردم باشد به نظر می آید برای مسئولان است؛ مسئولانی که گوش شنوا داشته باشند، اهل نشستن با نخبگان باشند، اهل انتقاد پذیری باشند، اهل پاسخ گویی باشند، اهل پذیرش نقاط ضعف باشند، اهل این باشند که فضایی را ایجاد کنند تا مردم بدون ترس و لکنت بتوانند حرف شان را بزنند، مردم را تکه تکه نکنند و مخالف من و موافق من نداشته باشند. ۸.مستندی برای مردم که بدانند و البته مستند دیروز مستندی برای مردم بود که بدانند اگر رأس حکومت چنین است از همه مسئولان ذیل رهبر انقلاب چنین مشی و مرامی را مطالبه کنند و نه تنها مطالبه کنند که حق خود بدانند اگر می‌شود با رهبر انقلاب بی لکنت حرف زد و انتقاد کرد چرا با دیگر مسئولان نشود؟ ۹.امید به آینده امید به آینده از دیگر نکات مهم جلسه بود. این که رویش های انقلاب بیش از ریزش های آن است این که ما می‌توانیم مشکلات را با همه اشکالات و انحراف ها و کاستی ها و خطاها پشت سر بگذاریم و این که ‌همه باید برای سربلندی ایران در هرجایی که هستند، تلاش کنند. به نظر می رسد رهبری از آن چه نگرانند، غلبه ناامیدی به خاطر دیدن و مواجهه با مشکلات بود. ⚜️ @Taammolat74
🔉 سخنرانی 🔶 موضوع |عقلانیت در اندیشه آیت‌الله خامنه‌ای 🎙رسول لطفی جلسه پنجم بحث و گفتگو کانال گام دوم ⏰ 5 دی 1399 ⚜️ @gamedovomenghelab ⚜️ @taammolat74 👇👇👇
عقلانیت در اندیشه آیت الله خامنه ای.mp3
4.68M
🔸 خلاصه ای از جلسه گذشته 🔹 طرح بحث جدید: رابطه دینداری با عقلانیت ⚜️ @Taammolat74
عقلانیت در اندیشه آیت الله خامنه ای2.mp3
13.66M
🔸 رابطه عقلانیت اصیل با دینداری از منظر آیت الله خامنه‌ای 🔹 پیام رهبر معظم انقلاب به کنگره‌ی جهانی هزاره‌ی شیخ مفید (آفرینش شیوه‌ی جمع منطقی میان عقل و نقل در فقه و کلام‌) 🔹کاربرد عقل در فهم دین انسانها به برکت خِرَد است که میتوانند پیام پیامبران را درک کنند؛ از مشکلات و دشوارى‌هاى راه نورانى پیغمبران نهراسند و آنها را بتوانند پشت سر بگذارند. به برکت عقل و اندیشه و خِرَد است که بشریت میتواند از مفاهیم قرآن بدرستى استفاده کند. ⚜️ @Taammolat74
87.2K
🔸آیا جامعه ما عقلانی است یا خیر؟ 🔹چه مولفه هایی و راهکارهایی برای عقلانی سازی جامعه وجود دارد؟؟ 💢لطفا در بحث مشازکت کنید... ⚜️ @Taammolat74
🔰 این وضعِ فوقِ دموکراتیک! ✍️ داود مهدوی‌زادگان 🔸گرچه گفتمان انقلاب اسلامی از ناحیه بسیاری از مراکز پژوهشی با بی‌مهری روبه‌رو بوده، لکن این امر موجب نشده است که فرآیند عادی‌سازی را سپری کند و به راه خود ادامه ندهد، بلکه انقلاب اسلامی علی‌رغم این‌گونه بی‌مهری‌ها همچنان به‌عنوان گفتمان برتر مردمی نهادینه شده است و با صلابت کار خود را پیش می‌برد. خود این هم از معماهای ماندگاری گفتمان انقلاب اسلامی یا اسلام سیاسی است که چگونه با وجود عدم همراهی جدی مراکز پژوهشی دولتی که وظیفه تثبیت و استمرار گفتمان رسمی را برعهده دارند، همچنان پابرجاست و به کنشگری‌های خود ادامه می‌دهد. 🔹شاید یکی از دلایل این امر، همین مقاومت درون‌سازمانی باشد. عدم پذیرش گفتمان رسمی انقلاب اسلامی در این‌گونه مراکز پژوهشی مانع دولتی شدن گفتمان انقلاب اسلامی شده است. در جامعه‌شناسی سیاسی این امر اثبات شده که جدی‌ترین عامل عادی‌سازی انقلاب‌ها، سپری شدن فرآیند دولتی شدن اندیشه انقلابی است. 🔸اما درحال‌حاضر اندیشه انقلاب اسلامی توسط موسسات پژوهشی خودجوش غیردولتی پشتیبانی معنوی می‌شود. حمایت مالی دولت از این‌گونه موسسات انقلابی غیردولتی در قالب ردیف‌های بودجه عمومی است که موارد مصرف آن، اختصاص به این‌گونه موسسات انقلابی ندارد. شاید به همین خاطر است که حاکمیت در تثبیت گفتمان رسمی انقلاب اسلامی بر مراکز آموزشی و پژوهشی اهتمام جدی به‌عمل نمی‌آورد. ⚜️ @Taammolat74
🔰 شناسایی عوامل شکوفایی فضایل اخلاقی حکمران مبتنی بر مکتب شهید سلیمانی ✍️ محمود گنج‌بخش 📍یکی از اساسی‌ترین اصول حکمرانی صالح؛ تربیت اشخاصی در تراز حکومت اسلامی است. فراهم نمودن زمینه رشد و شکوفایی فضایل اخلاقی، بستر مناسب ظهور حکمران شایسته را آماده می‌نماید. به‌این منظور و با بهره‌گیری از گفتمان ولایت فقیه، مکتب اخلاقی شهید سلیمانی الگوی مناسبی به‌نظر می‌رسد. این پژوهش از نوع توسعه‌ای و کاربردی است و هدف آن دستیابی به عوامل مؤثر بر رشد و شکوفایی فضایل اخلاقی حکمران اسلامی با تأسی به این مکتب می‌باشد. روش تحقیق مورد استفاده توصیفی–تحلیلی و تجزیه تحلیل اطلاعات با روش تحلیل محتوای کیفی با جمع‌آوری اطلاعات به‌صورت کتابخانه‌ای می‌باشد. این نوشتار پس از تبیین فضایل اخلاقی حکمران بر اساس نظریه‌پردازی امام راحل(ره) و رهبر انقلاب؛ به تطبیق آن با رویه شهید سلیمانی پرداخته و در تشریح عوامل مؤثر بر رشد و شکوفایی آن به عوامل خانوادگی و محیطی و همچنین تأثیر اراده اشاره نموده و در خصوص ویژگی‌های اخلاقی این شهید و چگونگی ترویج مکتب ایشان بحث می‌نماید. ⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
HM_Volume 1_Issue 1_Pages 11-32.pdf
1.15M
📘دانلود pdf |شناسایی عوامل شکوفایی حکمران مبتنی بر ✍️ محمود گنج‌بخش فصلنامه نشریه تخصصیِ مدرسه حکمرانی شهید بهشتی 🔸تبیین مکتب اخلاقی شهید سلیمانی : فقط پیامبر(ص) و امام(ع) و یا رهبر جامعه برای مردم الگو نیستند، بلکه در رده‌های پایین‌تر هم کسانی در میان مردم الگو میباشند. وظیفه ما در برابر حاج قاسم سلیمانی، تئوریزه نمودن شخصیت، منش و عملکرد ایشان به‌عنوان یک مکتب است. 🔹ترکیب عوامل مؤثر بر رشد و شکوفایی فضایل اخلاقی حکمران صالح 🔸ویژگیهای مؤثر بر نفوذ شخصیت و ظهور مکتب شهید سلیمانی 🔹 ویژگیهای اخلاقی ممتاز مکتب شهید سلیمانی (اخلاص، دشمن شناسی، مطالبه‌گری اخلاقی، اخلاق‌مداری در مدیریت بحران، اخلاق‌مداری در جهاد، ولایت‌مداری و عقلانیت «شجاعت تؤام با تدبیر» ) ⚜️ @Taammolat74
تاملات
🗨#نقد_و_نظر بررسی تحلیل‌ها و حواشی پیرامون مستند #غیر_رسمی ▪️همه چیز از یک زمان آزاد کوتاه در روز
🔰 نیمه‌ پنهان ماه ✍️ روزنامه وطن‌امروز 📍 ویروس منحوس ماه‌هاست ماه را پشت ابر برده و از انظار عمومی دور کرده اما نیمه‌ پنهان ماه را می‌توان پنجشنبه‌ها در یک اتاق کوچک خودمانی در بیت رهبری رؤیت کرد. ستاد استهلال تلسکوپ نمی‌خواهد؛ ماه را باید به چشم غیرمسلح و بدون تشریفات دید. جعبه‌ جادو اگر چشم بصیرت داشته باشد و دوربین را سمت غیررسمی‌های حضرت ماه بچرخاند و از دیالوگ مردم عادی با او پرده‌برداری کند، باید به شکرانه‌اش نماز عید خواند! ⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
تاملات
🔰 نیمه‌ پنهان ماه ✍️ روزنامه وطن‌امروز 📍 ویروس منحوس ماه‌هاست ماه را پشت ابر برده و از انظار عموم
✔️ [ادامه...] 🔘 بخش 1 از 2 🔸 یعنی امام جامعه که روی سجاده‌ سپید ساده‌اش، پشت به قبله رو به خلق می‌نشیند و نافله‌ بعد از فریضه‌اش، چاق‌سلامتی با میهمانان و خوشامدگویی به اهل مجلس می‌شود. غیررسمی یعنی آن آقای سینی ‌به دستی که وسط صحبت‌های آقا، بی‌توجه به کائنات، چای بین میهمانان تقسیم می‌کند. یعنی همان حبه ‌قندی که بین انگشت شست و اشاره، مدتی جا خوش می‌کند و با حرکت دست می‌رود و می‌آید تا حرف‌های مهم و جدی آقا تمام شود و قند در دل قند آب شود. 🔹 غیررسمی یعنی همان مستندساز سبیل ‌نعل‌اسبی که رودرروی رهبر محاسن ‌سفید به علمای اعلام تیکه می‌اندازد و همه‌ جمع به اتفاق فخر علمای زمان‌شناس، می‌خندند. غیررسمی یعنی رهبر روشنفکری که برخلاف نظر آقایان کفن‌پوش و سجاده ‌به‌دوش، فیلم مارمولک تبریزی را شایسته‌ استقبال می‌داند، نه اعتراض و اینگونه مجوز شوخی با همه‌ اصناف را به کارگردانان سینما و تلویزیون می‌دهد، تا اهل کسوت جنبه‌ خود را بالا ببرند. غیررسمی یعنی صدای ماچ‌های رگباری رهبری بر گونه‌ پیشکسوت هنرمند که چک‌چک فلش دوربین‌ها را همزمان با ضربان قلب بینندگان، به شماره می‌اندازد. 🔸 غیررسمی یعنی آن آقایی که ساکن وادی محبت ناب است، با شعبده‌ بوسه‌ای، یک‌تیر و سه‌نشان می‌زند؛ هم آرزوی بچگی جوان المپیادی منتقد و جسور را برآورده می‌کند، هم معمای پیچیده‌ نارضایتی او را حل می‌کند و هم موتور انگیزه و امیدش را روشن می‌کند. غیررسمی یعنی یاد ایام کردن حضرت آقا با آن پیرمرد مأخوذ به حیا و زنده کردن خاطره‌ مشترک سال‌های دور وقتی که موقع مصافحه و بغل کردن، نزدیک بود با هم بیفتند! غیررسمی یعنی نگین انگشتری امت اسلامی که خودش انگشترهای پیشکش را بر انگشت پیشکسوت صداپیشه، عوض به در می‌کند تا بگیرد و یکی از آنها فیت انگشت او شود. غیررسمی یعنی دست محبت حضرت آقا که روی شانه‌ هنرمند رادیو می‌نشیند و عکس دسته‌جمعی خانم‌ها و آقایان با آقای دوست‌داشتنی، پنجشنبه‌های بیت را کارت‌پستالی می‌کند. ⚜️ @Taammolat74
✔️ [ادامه...] 🔘 بخش 2 از 2 🔸 صد مُلک دل به نیم‌نظر می‌توان خرید و خوبِ خوبان در معامله‌ای که بخوبی جوش نخورده، بی‌تقصیر است. بالای سردر بیت رهبری باید برای رسانه‌های اندرونی و بیرونی بنویسند: «لطفا در معامله‌‌ محبت آقا با مردم دخالت نکنید». سال‌هاست که کانال‌های خبری و بی‌خبری، شناخت آقای زمانه‌شناس را از اوضاع و احوال جامعه، کانالیزه و گل‌وبلبلی نشان می‌دهند، تا همیشه این سوال برای مردم کوچه و بازار بی‌پاسخ بماند که آیا می‌توان با رهبری درددل و از او انتقاد کرد. 🔹 بله، غیررسمی می‌توان چشم‌ در چشمان پرمحبت آقا دوخت و او را بی‌محبت خطاب کرد و صورت ماه از این کم‌لطفی نه‌تنها مکدر نشود، بلکه از شدت محبت به گوینده‌ منتقد، گل بیندازد. بعضی‌ رجال سیاسی بلندپایه که موقع شنیدن انتقاد، وجنات‌شان داد می‌زند عصبی‌اند و نمی‌توان آنها را با یک من عسل هم خورد، بروند سعه‌ صدر یاد بگیرند. یک جوان جهادی می‌تواند رهبر جامعه را نقد کند که چرا با توصیه‌ و دستور به صاحب‌منصبان برای جوانگرایی در انتصابات فشار نمی‌آورید و پاسخ بشنود که کلید جوانگرایی در انتصابات، جوانگرایی در انتخابات است. 🔸 پنجشنبه‌های غیررسمی باید به زیارت آقای شهدا رفت تا معلوم شود سلیمانی‌ها چگونه به آب حیات زنده شدند و بر ما اهل قبور، چرا باید فاتحه خواند. نیمه‌ پنهان ماه را هرکه به چشم دل ببیند، از جزر و مد عشق گریزی ندارد. ⚜️ @Taammolat74
🔉 لایو مجازی 🔶 موضوع | موانع جهش تولید ▪️حجت الاسلام والمسلمین روح الله صدوق (ریاست محترم حسینیه اندیشه) ▪️دکتر حجت الله عبدالملکی (عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق ع) حسینیه اندیشه انقلاب اسلامی ⏰ ۴دی ۱۳۹۹ ⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
گفتگوی علمی استاد صدوق و دکتر عبدالملکی.mp3
40.68M
🔉 لایو مجازی 🔶 موضوع | موانع ▪️حجت الاسلام والمسلمین الله_صدوق (ریاست محترم حسینیه اندیشه) ▪️دکتر (عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق ع) ⚜️ @Taammolat74 ⚜️ @hoseiniyehandisheh
📮مهمترین درس رو در دانشگاه از استاد بزرگم پرفسور گرفتم: «زیاد مطالعه کنید، اما بیشتر از اون فکر کنید. تا زمانی که نوشته‌های دیگران رو می‌خونید عقب‌تر از اونها هستید. زمانی ازشون جلو می‌افتید که فکر کنید!» رمز جمود درس غرب‌خوانده در ایران، همین فکر کردنه! ✍️ حجت عبدالملکی ⚜️ @Taammolat74
هدایت شده از تاملات
🔉 مناظره 🔶 موضوع |شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها و توییت‌های اخیر ▪️ حسین دهباشی ▪️حامد کاشانی یادمان شهدای انقلاب اسلامی سرچشمه ⏰ پنجشنبه ۸ آبان ۹۹ ⚜️ @taammolat74 👇👇👇
هدایت شده از تاملات
Kashani-Goftogoo-Dehbashi-13990808~1.mp3
30.06M
🔉 مناظره 🔶 موضوع | سلام الله علیها و توییت‌های اخیر ▪️ ▪️ 🔹انتشار اظهار نظر حسین در خصوص شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)، با واکنش‌های انتقادی از سوی عده‌ای از کارشناسان مذهبی روبرو شد. چندی پیش حسین دهباشی طی توییتی با اشاره نحوه شهادت حضرت زهرا (س) نوشت: خانه‌های حجاز در صدر اسلام جز پارچه‌ای حائل اساساً در نداشتند، چه رسد به درِ چوبی که آتش بگیرد و مسمار داشته باشد و شکسته شود و این‌ها. وی پس از اعتراض کاربران توییت خود را حذف کرد اما در توییتی دیگر نوشت نظرم همان بود که نوشتم. 🔹در این مناظره او در نهایت پذیرفت که اشتباه کرده است و گفت:«من می‌پذیرم به جهت محدودیت توییتر و کم سوادی؛ مقدمه‌ام برای رسیدن به مقصود کامل و صحیح نبود و بسیاری را به اشتباه انداخت و شاید من هم اشتباه کرده باشم. اگر توئیت نوشتم به خاطر این بود که به صورت زیرپوستی محافلی داریم که حتی مقام معظم رهبری و مراجع نیز آن را نهی می‌کنند و در آن اعمالی صورت می‌گیرد کهخلاف سیره امیرالمومنین است. این توئیت نگرانی از این مباحث بود.» ⚜️ @taammolat74
🔰عهدی برای هدایت مردم ✍️ حجت‌الاسلام میرباقری 🔸اتفاقي كه افتاده از نظر قرآن اين است «وَ اللَّيْلِ‏ إِذا يَغْشى‏» شب تاريك حجاب ظهور حقيقت ولايت اميرالمومنين در عالم شده است. بنابراين يك واقعه عادي و معمولي نيست واقعه اي در اين مقياس است، به تعبير ديگر درگيري تاريخي بين وجود مقدس نبي اكرم و ابليس و شياطين انسي بوده است. 🔹 درگيري يك درگيري كوچك در مدينه و سال يازدهم هجري نيست، يك درگيري عظيمي است بين حقيقت عقل و جهل و بين جريان نور و ظلمت که در عالم اتفاق افتاده و در نقطه اوج هم است. يك شبكه پيچيده اي كنار حضرت شكل گرفته كه با اصل دعوت حضرت مخالف است، با توحيد و رسالت حضرت مخالف است، دعوا سر چيز ديگري نيست، دعوا سر دين خداست. در مرحله بعد دعوا سر امكانات است اما امكانات موضوع جدي نيست. 💢وجود مقدس فاطمه زهرا براي اين كه نگذارند شيطان رابطه مردم را با وجود مقدس نبي اكرم و امير المومنين قطع كند، برای این که نگذارند اين مسير بسته شود و اين انسدادي كه در تاريخ ايجاد بشود بشكنند و اين قفل را باز كنند، عهدی را با خداي متعال از ازل بسته اند «يَا مُمْتَحَنَةُ امْتَحَنَكِ الَّذِي خَلَقَكِ قَبْلَ أَنْ يَخْلُقَكِ». یکی از عهدهاي حضرت همين جايي است كه خودشان به ميدان آمدند و مستقيم درگير شدند و تا پاي جان ايستادند و این خيلي حادثه عظيمي است. وجود مقدس فاطمه زهرا (س) در اين ميدان آمدند كه امر را به مدار خودش برگردانند و نگذارند مومنين لااقل در جهنم بسوزند، نگذارند آن‌هايي كه مي‌خواهند با امامشان باشند در اين حجاب تاريك قرار بگيرد. ⚜️ @Taammolat74
🔰 مروری بر کتاب «فدک در تاریخ» 📍این کتاب اگرچه در نوجوانی صدر (١٣سالگی) تألیف شده،‌ یکی از عمیق‌ترین و دقیق‌ترین کتاب‌هایی است که در تحلیل بخشی از زندگانی حضرت زهرا(س) به نگارش درآمده است. فدک در این کتاب نقش تنه‌ای تنومند از پژوهشی پر شاخه را ایفا می‌کند؛ پژوهشی که در ۵ فصل سامان می‌یابد و با نظمی خاص افزون بر نقل و نقد دقیق ماجرای فدک، به موضوعاتی عمیق‌تر در اندیشه دینی نیز می‌پردازد. تاآنجاکه شاید بتوان گفت که اساساً صدر فدک را به‌مثابه دستمایه‌ای برای بررسی نوع برداشت مسلمانان صدر اسلام از معنای دین،‌ برگزیده است و از این‌رو همان‌قدر که این کتاب ماهیتی تحلیلی-تاریخی دارد،‌ می‌تواند پژوهشی در حوزه فلسفه دین نیز قلمداد شود. ⚜️ @Taammolat74 👇👇👇