🧠 #فلسفیدن
🔸طرح #ولايت_فقيه طرحي است مقابل #فرهنگ_مدرنيته که چهارصدسال بشر را به بازي گرفت و متذکر درمان بيماري جهان امروز است. البته آن طرح بايد در حوزهي اسلامي به گونهاي و در حوزهي غير اسلامي به گونهاي ديگر اجرا شود، عمده توجه بشر است بر اينکه بايد احکام الهي بر امورات بشر حاکم باشد!
✍️ اصغر طاهرزاده
📚امام خمینی و خودآگاهی تاریخی، ص149
⚜️ @Taammolat74
🔰بازخوانی #منشور_روحانیت
قسمت سوم
⏰ 24 بهمن 1399
1. علت دشمنی استعمار با روحانیت اصیل
2. حربه های استعمار برای آسیب زند به روحانیت انقلابی کدام است؟
3.چه ضرباتی کاری تر از بقیه ضربه ها به روحانیت اصیل است؟
4. جریان های انحرافی در حوزه علمیه کدام جریانها هستند؟
5.راهکارهای امام راحل عظیم الشأن برای مصونیت حوزه علمیه انقلابی چیست؟
6.باتوجه به نیازهای جامعه اسلامی باید نظام آموزشی حوزه علمیه چگونه باشد؟
7.افق فقاهت در منشور روحانیت چگونه ترسیم می شود؟
📖پای صحبتهای حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا طاهری نشسته ایم.
💡آدرس اینترنتی سایت آپارات برای دیدن و شنیدن برنامه سوم👇:
🌐 https://aparat.com/v/49uKz
🔗 قسمت گذشته را در اینجا ببینید.
⚜️ @Taammolat74
⚜️ @redaaa
🔉 گفتگو
🔶 موضوع |عملیات مهندسی: بررسی کارنامه بخش ویژه سازمان مجاهدین خلق ۱۳۵۷-۱۳۶۱
◾️ گفتگو کورش علیانی با محمدحسن روزیطلب
⭕️ معاون اسناد مرکز اسناد انقلاب اسلامی
برنامه چراغ مطالعه ـ فصل انقلاب اسلامی
قسمت سوم
⏰ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
03. Mohammad Hasan Rozitalab.mp3
23.42M
🔉 گفتگو
🔶 موضوع |عملیات مهندسی: بررسی کارنامه بخش ویژه سازمان #مجاهدین_خلق ۱۳۵۷-۱۳۶۱
◾️ گفتگو کورش علیانی با #محمدحسن_روزیطلب
برنامه #چراغ_مطالعه ـ فصل #انقلاب_اسلامی
قسمت سوم
🔹 عملیات مهندسی نام عملیات ویژهای است که بین سالهای ۱۳۵۷ تا ۱۳۶۱ توسط بخش ویژه نظامی سازمان مجاهدین انجام میگرفت.
محمد حسن روزی طلب پژوهشگر حوزه تاریخ انقلاب و معاون پژوهشی مرکز اسناد انقلاب اسلامی به همراه محمد محبوبی کتاب عملیات مهندسی را نوشته است.
🔗 برای شنیدن قسمت قبلی، اینجا کلیک کنید.
⚜️ @Taammolat74
🔰چرا مانکنها مسئله میشوند
✍️ رسول لطفی
🔸بار دیگر خبر خواننده لسآنجلسی پر رنگ شد و باز هم کلیپپرحاشیه و مستهجن او مسئله شد و آقایان شروع کردند تحلیلکردن و یاددشتنوشتن از این ولنگاری فرهنگی؛ که هر یکبه جای خود درست است و باید نوشت و انتقاد کرد؛ اما بالاتر از همه اینها، آنچه محلتأمل است، آسیب گسترده و گسستهای فرهنگی ما در این امر است.
🔹 وقتی که یک شبه مانکنها و تتلوها و... این چنین مدیریت رسانهای(صدا وسیما) و فرهنگی ما را به سخره میگیرند، آنجاست که باید ترسید. چرا اندیشکدههای ما در فهم وضعیت فرهنگی ما عاجزند؟ چرا همه از آسیبها مخربی که اینها بر ذهن و قلب و روان نوجوانان ما میگذارند فریاد میزنند و کسی نیست که مسئله را عمیقتر در سطح بنیادی فرهنگی هضم کند و تبیین کند که مشکل ما چیست؟!
🔸معتقدم هنوز که هنوز است پدیده سلبریتی را فهم نکرده و اقتضائاتی که فرهنگ سلبریتی برای ما ایجاد کرده را دست کم گرفتهایم! به تبع نوع مواجهه ما با این نابسامانی درست نیست چون هنوز نمیشناسیمش!! مهمتر از اینکه چه باید کرد این است که چرا اینگونه پدیدههای مستهجن در نسل نوجوان مؤثر میشوند؟ در لایههای زیرین فرهنگی ما چه میگذرد؟ آیا اینها نشانه انقلاب جنسی تحلیل میشود یا شکاف طبقاتی یا...؟!
💢 آنچه عیان است، ضعف در فهم ما از نسل جدید است. نسل نوجوانانی که عالمی دیگر را تجربه کردهاند و قدرت تجربههای زیسته آنان بیش از تر مادربرزگها و پدربزرگهایشان است. ایسنتاگرام چگونه هویت این نسل را دریده و فاصله نجومی بین نسلها جامعه ما پدید آورده که فهم این نسل چنین دشوار است!
⚜️ @Taammolat74
تاملات
🔰چرا مانکنها مسئله میشوند ✍️ رسول لطفی 🔸بار دیگر خبر خواننده لسآنجلسی پر رنگ شد و باز هم کلیپ
📮در عرصه فرهنگ و هنر بدترین شیوه حذف موضوع است؛ اینکه یک وزیر، یک معلم، یک مدیر یا غیره تغییر کند، قضیه عوض نمیشود. اینها مقصر نیستند. مقصر بسیاری از موسسات و نهادهای فرهنگی هستند که بودجههای کلان دریافت میکنند، ولی تاکنون هیچ قدمی برنداشتهاند. اگر قدمی برداشتند، ناکارآمد بوده است. ما هیچگاه آسیبشناسی نمیکنیم ببینیم چه نهادهایی را باید حذف کنیم که تاریخ مصرف آنها تمام شده و بودجهها را باید به کجا بیشتر بدهیم و کجا را کمتر کنیم و چه جشنوارههایی را نیاز داریم و چه جشنوارههایی را نداریم. در مدارس چه موسیقیهایی را به بچهها بدهیم که «جنتلمن» وارد نشود. حالا هم که این را منتشر کرده که یک اثر فجیع، کریه و غیراخلاقی است. به مرور هم این جلو میرود. تتلو هم همین راه را رفت. ما نتوانستیم تتلو را در ایران مدیریت کنیم. درنتیجه به خارج از کشور رفته و ما را مدیریت میکند.
✍️ رضا مهدوی؛ پژوهشگران و کارشناسان حوزه موسیقی
⚜️ @Taammolat74
📘دانلود pdf |اصول قبیله
📍نقدی بر قبیلهگرایی، سفله پروری و وحدت بازی در کنش سیاسی انتخاباتی اصولگرایان
نشریه دانشجویی قسط/ شماره (1) / دیماه 1399
✍️ مدیر مسئول: اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی
🔸 سرمقاله مجتبی نامخواه:
ما و امکانهای انقلابی، اسلامی، ایرانی و جهانی مشارکت (تأملی بر چیستی امر مردمی)
⏰ 22 شهریور 1399
⚜️ @taammolat74 👇👇👇
اصول قبیله.pdf
4.14M
📘دانلود pdf |اصول قبیله
📍نقدی بر قبیلهگرایی، سفله پروری و وحدت بازی در کنش سیاسی انتخاباتی #اصولگرایان
نشریه دانشجویی #قسط / شماره (1) / دیماه 1399
🔸با عناوینی چون:
هیس! دشمنهای فرضی پیروز میشوند.
جمهوریت انتخاباتی، محتاج تجدیدنظر.
این وحدت باید عبادت شود!
امر به معروف مثل اسنپ!
خلبان قالیباف: در بهارستان فرود میآییم
قبیله جمهور کجاست؟
پایان راه اصلاح طلبان
عدالت خواهی سردرگم
🔹با آثاری از:
وحید جلیلی، مجتبی نامخواه، روحالله رشیدی، سینا کلهر، مصطفی زالی، سعید جلیلی، حمید رسایی، دکتر علی شریعتی، محمدرضا اصنافی، میلاد گودرزی، علیرضا خدابخشی و میلاد دخانچی
⚜️ @Taammolat74
🔉 میزگرد علمی
#اختصاصی
🔶 موضوع |میزگرد علمی داغ انتقادی در موضوع معرفت شناسی
🎙اساتید:
آیتالله مصباح یزدی | غلامرضا فیاضی | محمد لگنهاوزن | مصطفی ملکیان
جلسه ششم ـ بخش نخست
🔻 پ.ن:
آنچه از منظر مخاطبان فرهیخته میگذرد، بخشی از سلسله نشستهای پژوهشی -آموزشی است که در مؤسسه امام خمینی قم به منظور تبیین تاریخی و تطبیقی مباحث معرفتشناسی در دهه 70 برای طلاب حوزه علمیه قم تشکیل یافته است. این جلسات به صورت روزانه در کانال تأملات بارگزاری میشود.
⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
06-1 - میزگرد معرفت شناسی.mp3
14.95M
🔉 میزگرد علمی
🔶 موضوع |میزگرد علمی داغ انتقادی در موضوع #معرفت_شناسی
🎙اساتید:
آیتالله #مصباح_یزدی | #غلامرضا_فیاضی | محمد لگنهاوزن | مصطفی ملکیان
جلسه ششم ـ بخش اول
🔹چیستی حقیقت علم در اندیشه فلاسفه
ارائه مصطفی ملکیان و نقدهای مصباح یزدی (ره)
🔗 برای شنیدن جلسه قبل، اینجا کلیک کنید.
⚜️ @Taammolat74
تاملات
🔰چرا مانکنها مسئله میشوند ✍️ رسول لطفی 🔸بار دیگر خبر خواننده لسآنجلسی پر رنگ شد و باز هم کلیپ
🔰چه باعث میشود که او و اطرافیانش چنین تصمیمی بگیرند؟
✍️ فرزین طاهری
🔸اینکه آمارهای رسمی و یا خود افراد چه به زبان میآورند مستند محکمی برای خواست جامعه نیست، خواست جامعه را باید با بررسی دنبالکردن و دیدن صفحهها و به اشتراک گذاشتن محتواهای شبکههای اجتماعی فهمید. میلیونها نفر از ما ساعتهای بسیاری را در طول شبانهروز، به دیدن آدمها و صفحههایی میگذرانیم که زشتترین، سخیفترین و زنندهترین رفتارها را از زندگیشان به اشتراک میگذارند و تازه بعد از آن ساعتها غرقشدن در آن جهان پوچ، در میان دوستان و اطرافیانمان به نقدشان میپردازیم و سبکسر میدانیمشان.
🔹 ساسی مانکن کار عجیبی نکرده، او تنها به نیاز جامعهای پاسخ داده که این محتوا را طلب میکند. تا زمانی هم که تقاضا هست، عرضه سروری میکند. در وجه دیگر، محتوای چیزی است که تولید شده، فارغ از اینکه حجم پوچی، آنقدر گسترده است که در نگاه نخست باید گفت هر توضیح و تشریحی به بیشتر دیده شدن این جنس محتواها کمک میکند.
💢 اما از زاویه دیگر میتوان بررسی کرد که چه شد که اینگونه شد و امروز اینجا ایستادیم. چه شد که هزلترین تولید محتوا مثلا در تئاتر خصوصی در چند سال گذشته، به نسبت نمونه مورد بحث، بسیار فاخر و آبرومند جلوه میکند؟ ترکیب ساسی مانکن، الکسیس تکزاس و لوکیشن فیلم ابد و یک روز، پیش از هر چیز، به کابوسی دهشتناک شبیه است که هیچ تعبیری ندارد.
⚜️ @Taammolat74