🔰علوم انسانی و مهندسی اجتماعی (3)
✍️رضا داوری اردکانی
📍 پیداست که نظم زندگی و فرهنگی که آدمیان در آن بسر میبرند متعلق به آنهاست و هیچ موجودی جز انسان فرهنگ و تاریخ ندارد و اگر او در ساختن این فرهنگ دخیل نبود. فرهنگ با طبیعت چه تفاوت داشت. طبیعت ساخته دست آدمی نیست هر چند که آدمی آن را کم و بیش از طریق مهندسی تغییر میدهد و تسخیر میکند ولی فرهنگ با وجود آدمی و با علم و عمل او پدید میآید و از زمانی که آدمی به وجود آمده فرهنگ هم بوده است.
⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
تاملات
🔰علوم انسانی و مهندسی اجتماعی (3) ✍️رضا داوری اردکانی 📍 پیداست که نظم زندگی و فرهنگی که آدمیان در
✔️ [ادامه...]
💠 بخش سوم
🔹این نسبت میان فرهنگ و آدمی هر چه باشد برخلاف پندار شایع که حتی در کتابهای علمی و فلسفی هم راه یافته است معنیش این نیست که بشری قبل از فرهنگ وجود داشته و فرهنگ را امر خوبی یافته و با طراحی آن را ساخته و پرداخته باشد.
🔸آدمیان خود را از ابتدا در جهان خاص یافته و با آن جهان تغییر کرده و جهان را نیز تغییر دادهاند. آنها میتوانستهاند با یکدیگر عهد ببندند فرهنگ و تاریخ نیز فرع این عهد یا به اصطلاح رایج قرار دارد اجتماعی است به شرط اینکه قرار داد را آغاز تاریخ بدانیم و نه مرحله تازهای در زندگی آدمی. بیوجه نیست که دورانهای تاریخی را نیز گاهی به عهد تعبیر میکنند.
🔹 اینکه جهان را چگونه باید ساخت از ابتدا در فلسفه یونانی و در آثار افلاطون ظاهر شد. افلاطون طرح مدینهای را در انداخت که صورتی برگرفته از نظام عالم بالا بود و هر چه اینجا بود از اصل موجود در عالم بالا بهره میبرد و پیروی میکرد. این طرح هنوز در فلسفه و حتی در علوم انسانی و اجتماعی کنونی ظهور و اثر دارد هر چند که مخالفت با مدینه آسمانی افلاطون از همان زمان که او در آکادمی آن را به شاگردانش میآموخت، آغاز شد.
🔸ارسطو طرح سیاست دیگری درانداخت و در پی آن صاحبنظران دیگر آمدند تا نوبت به فلسفه سیاسی و علوم اجتماعی دوران جدید رسید. اکنون دانشمندان علوم انسانی و اجتماعی حتی اگر اهل فلسفه نیز باشند، به طرح مدینه افلاطونی چندان علاقهای ندارند مع هذا تاریخ غربی بسط تاریخ یونانی و به یک اعتبار ادامه آن پس از یکی دو گسست است و به این جهت چه بخواهند چه نخواهند پارمنیدس و هراکلیتوس و سقراط و افلاطون و سوفوکل و ارسطو در تاریخ جدید هم حضور دارند.
🔗 برای مطالعه قسمت قبل، اینجا کلیک کنید.
⚜️ @Taammloat74
🔉 سخنرانی
🔶 موضوع |نقد و بررسی مجموعه «علم دینی؛ از چیستی تا چگونگی»
نشست اول
با حضور:
▪️حجة الاسلام و المسلمین امینینژاد
▪️حجة الاسلام و المسلمین وکیلی
سلسله نشست های هم اندیشی پیرامون مبانی و منطق تولید علم دینی
⏰ 7 بهمن 1399
⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
7-11-99.mp3
50.51M
🔉 سخنرانی
🔶 موضوع |نقد و بررسی مجموعه «#علم_دینی؛ از چیستی تا چگونگی»
نشست دوم
با حضور:
▪️حجة الاسلام و المسلمین #امینینژاد
▪️حجة الاسلام و المسلمین #وکیلی
▫️ وجه اختصاص تعریف «دین» به دین اسلام با نگاه شیعی (یعنی مجموعه قرآن و گزارش های نقل شده از پیامبر اکرم و ائمه معصومین)
▪️ بررسی رابطه «تفکیک میان دین واصل با دین نفسالامری» با اشکال معرفتشناسانه «شکاف میان ادراک و واقع»
▫️ بررسی شمول قرآن نسبت به همه حقایق و علوم به حسب لایه باطنی و زبان متعارف
▪️ مضرات طرح گسترده قلمرو دین و بالا بردن سطح توقعات جامعه و دانشمندان
▫️ وجه تمرکز بر روی «دین واصل» و عدم عنایت به «دین نفس الامری» در تعریف مختار از «دین»
▪️ عدم تنافی «منبع بودن دین واصل هرچند به نحو ظنی» با «غایت بودن واقع یا دین نفسالامری از طریق قطع»
▫️مقصود از لزوم استقراء جهت کشف «قلمرو بالفعل دین» (دین واصل) و استدلالناپذیری آن
▪️ اطلاق عرفی «کمال دین» در کلمات مرحوم علامه طباطبایی و برخی بزرگان دیگر
▫️ تبیین مدل دوسطحی تولید علم دینی: 1- علم دینی مستقل از استناد به دین 2- علم دینی وابسته به استناد به دین
▪️ امکان تجمیع گزارشات ملکوتی و تجربیات معنوی جهت تولید علم دینی مستقل
🔗 برای مطالعه متن کامل این نشست ، اینجا کلیک کنید.
🔗 نشست اول این دوره را اینجا بشنوید.
⚜️ @Taammolat74
⚜️ @mhva_ir
🔉 مناظره
🔶 موضوع |عدالت اجتماعی
🎙احمد رهدار
🎙میلاد دخانچی
تفسیر عدالت اجتماعی و شاخصههای حکومت عادل
بخش دوم
جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
⏰ ۲۹ بهمن ۹۹
⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
مناظره زنده با محوریت عدالت اجتماعی2.mp3
48.38M
🔉 مناظره
🔶 موضوع |#عدالت_اجتماعی
🎙#احمد_رهدار
استاد دانشگاه و رئیس موسسه فتوح اندیشه
🎙#میلاد_دخانچی
منتقد فرهنگی و نویسنده کتاب پسااسلامیسم
تفسیر عدالت اجتماعی و شاخصههای #حکومت_عادل
بخش دوم (نهایی)
🔹 انقلاب اسلامی ناشی از ارزشهایی بود که ازجمله آن ارزشها عدالت بود و با مراجعه به بیانات امام رحمتالله علیه نیز به این نتیجه میرسیم که از ابتدا دو مسئله عدالت و اقتصاد از مسائل موردتوجه ایشان بوده و تکرر کلمه «مستضعفان» از جانب شهید بهشتی، طالقانی و دیگران نشاندهنده اهمیت و موضوعیت این مسئله دارد.
🔹ما بر مظلوم واقع شدن و به حاشیه رفتن مسئله عدالت در حاکمیت سلامی به نسبت دیگر ارزشها ما را بر آن داشت که به کلیت و مبانی این مسئله بیشتر بپردازیم. در راستای رهنمودهای مقام معظم رهبری مبنی بر برگزاری کرسیهای آزاداندیشی ما نیازمند پیشفرضی به نام آزادی بیان هستیم.
⚜️ @Taammolat74
🧠 #فلسفیدن
🔸طرح #ولايت_فقيه طرحي است مقابل #فرهنگ_مدرنيته که چهارصدسال بشر را به بازي گرفت و متذکر درمان بيماري جهان امروز است. البته آن طرح بايد در حوزهي اسلامي به گونهاي و در حوزهي غير اسلامي به گونهاي ديگر اجرا شود، عمده توجه بشر است بر اينکه بايد احکام الهي بر امورات بشر حاکم باشد!
✍️ اصغر طاهرزاده
📚امام خمینی و خودآگاهی تاریخی، ص149
⚜️ @Taammolat74
🔰بازخوانی #منشور_روحانیت
قسمت سوم
⏰ 24 بهمن 1399
1. علت دشمنی استعمار با روحانیت اصیل
2. حربه های استعمار برای آسیب زند به روحانیت انقلابی کدام است؟
3.چه ضرباتی کاری تر از بقیه ضربه ها به روحانیت اصیل است؟
4. جریان های انحرافی در حوزه علمیه کدام جریانها هستند؟
5.راهکارهای امام راحل عظیم الشأن برای مصونیت حوزه علمیه انقلابی چیست؟
6.باتوجه به نیازهای جامعه اسلامی باید نظام آموزشی حوزه علمیه چگونه باشد؟
7.افق فقاهت در منشور روحانیت چگونه ترسیم می شود؟
📖پای صحبتهای حجت الاسلام و المسلمین محمدرضا طاهری نشسته ایم.
💡آدرس اینترنتی سایت آپارات برای دیدن و شنیدن برنامه سوم👇:
🌐 https://aparat.com/v/49uKz
🔗 قسمت گذشته را در اینجا ببینید.
⚜️ @Taammolat74
⚜️ @redaaa
🔉 گفتگو
🔶 موضوع |عملیات مهندسی: بررسی کارنامه بخش ویژه سازمان مجاهدین خلق ۱۳۵۷-۱۳۶۱
◾️ گفتگو کورش علیانی با محمدحسن روزیطلب
⭕️ معاون اسناد مرکز اسناد انقلاب اسلامی
برنامه چراغ مطالعه ـ فصل انقلاب اسلامی
قسمت سوم
⏰ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
03. Mohammad Hasan Rozitalab.mp3
23.42M
🔉 گفتگو
🔶 موضوع |عملیات مهندسی: بررسی کارنامه بخش ویژه سازمان #مجاهدین_خلق ۱۳۵۷-۱۳۶۱
◾️ گفتگو کورش علیانی با #محمدحسن_روزیطلب
برنامه #چراغ_مطالعه ـ فصل #انقلاب_اسلامی
قسمت سوم
🔹 عملیات مهندسی نام عملیات ویژهای است که بین سالهای ۱۳۵۷ تا ۱۳۶۱ توسط بخش ویژه نظامی سازمان مجاهدین انجام میگرفت.
محمد حسن روزی طلب پژوهشگر حوزه تاریخ انقلاب و معاون پژوهشی مرکز اسناد انقلاب اسلامی به همراه محمد محبوبی کتاب عملیات مهندسی را نوشته است.
🔗 برای شنیدن قسمت قبلی، اینجا کلیک کنید.
⚜️ @Taammolat74
🔰چرا مانکنها مسئله میشوند
✍️ رسول لطفی
🔸بار دیگر خبر خواننده لسآنجلسی پر رنگ شد و باز هم کلیپپرحاشیه و مستهجن او مسئله شد و آقایان شروع کردند تحلیلکردن و یاددشتنوشتن از این ولنگاری فرهنگی؛ که هر یکبه جای خود درست است و باید نوشت و انتقاد کرد؛ اما بالاتر از همه اینها، آنچه محلتأمل است، آسیب گسترده و گسستهای فرهنگی ما در این امر است.
🔹 وقتی که یک شبه مانکنها و تتلوها و... این چنین مدیریت رسانهای(صدا وسیما) و فرهنگی ما را به سخره میگیرند، آنجاست که باید ترسید. چرا اندیشکدههای ما در فهم وضعیت فرهنگی ما عاجزند؟ چرا همه از آسیبها مخربی که اینها بر ذهن و قلب و روان نوجوانان ما میگذارند فریاد میزنند و کسی نیست که مسئله را عمیقتر در سطح بنیادی فرهنگی هضم کند و تبیین کند که مشکل ما چیست؟!
🔸معتقدم هنوز که هنوز است پدیده سلبریتی را فهم نکرده و اقتضائاتی که فرهنگ سلبریتی برای ما ایجاد کرده را دست کم گرفتهایم! به تبع نوع مواجهه ما با این نابسامانی درست نیست چون هنوز نمیشناسیمش!! مهمتر از اینکه چه باید کرد این است که چرا اینگونه پدیدههای مستهجن در نسل نوجوان مؤثر میشوند؟ در لایههای زیرین فرهنگی ما چه میگذرد؟ آیا اینها نشانه انقلاب جنسی تحلیل میشود یا شکاف طبقاتی یا...؟!
💢 آنچه عیان است، ضعف در فهم ما از نسل جدید است. نسل نوجوانانی که عالمی دیگر را تجربه کردهاند و قدرت تجربههای زیسته آنان بیش از تر مادربرزگها و پدربزرگهایشان است. ایسنتاگرام چگونه هویت این نسل را دریده و فاصله نجومی بین نسلها جامعه ما پدید آورده که فهم این نسل چنین دشوار است!
⚜️ @Taammolat74
تاملات
🔰چرا مانکنها مسئله میشوند ✍️ رسول لطفی 🔸بار دیگر خبر خواننده لسآنجلسی پر رنگ شد و باز هم کلیپ
📮در عرصه فرهنگ و هنر بدترین شیوه حذف موضوع است؛ اینکه یک وزیر، یک معلم، یک مدیر یا غیره تغییر کند، قضیه عوض نمیشود. اینها مقصر نیستند. مقصر بسیاری از موسسات و نهادهای فرهنگی هستند که بودجههای کلان دریافت میکنند، ولی تاکنون هیچ قدمی برنداشتهاند. اگر قدمی برداشتند، ناکارآمد بوده است. ما هیچگاه آسیبشناسی نمیکنیم ببینیم چه نهادهایی را باید حذف کنیم که تاریخ مصرف آنها تمام شده و بودجهها را باید به کجا بیشتر بدهیم و کجا را کمتر کنیم و چه جشنوارههایی را نیاز داریم و چه جشنوارههایی را نداریم. در مدارس چه موسیقیهایی را به بچهها بدهیم که «جنتلمن» وارد نشود. حالا هم که این را منتشر کرده که یک اثر فجیع، کریه و غیراخلاقی است. به مرور هم این جلو میرود. تتلو هم همین راه را رفت. ما نتوانستیم تتلو را در ایران مدیریت کنیم. درنتیجه به خارج از کشور رفته و ما را مدیریت میکند.
✍️ رضا مهدوی؛ پژوهشگران و کارشناسان حوزه موسیقی
⚜️ @Taammolat74
📘دانلود pdf |اصول قبیله
📍نقدی بر قبیلهگرایی، سفله پروری و وحدت بازی در کنش سیاسی انتخاباتی اصولگرایان
نشریه دانشجویی قسط/ شماره (1) / دیماه 1399
✍️ مدیر مسئول: اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی
🔸 سرمقاله مجتبی نامخواه:
ما و امکانهای انقلابی، اسلامی، ایرانی و جهانی مشارکت (تأملی بر چیستی امر مردمی)
⏰ 22 شهریور 1399
⚜️ @taammolat74 👇👇👇
اصول قبیله.pdf
4.14M
📘دانلود pdf |اصول قبیله
📍نقدی بر قبیلهگرایی، سفله پروری و وحدت بازی در کنش سیاسی انتخاباتی #اصولگرایان
نشریه دانشجویی #قسط / شماره (1) / دیماه 1399
🔸با عناوینی چون:
هیس! دشمنهای فرضی پیروز میشوند.
جمهوریت انتخاباتی، محتاج تجدیدنظر.
این وحدت باید عبادت شود!
امر به معروف مثل اسنپ!
خلبان قالیباف: در بهارستان فرود میآییم
قبیله جمهور کجاست؟
پایان راه اصلاح طلبان
عدالت خواهی سردرگم
🔹با آثاری از:
وحید جلیلی، مجتبی نامخواه، روحالله رشیدی، سینا کلهر، مصطفی زالی، سعید جلیلی، حمید رسایی، دکتر علی شریعتی، محمدرضا اصنافی، میلاد گودرزی، علیرضا خدابخشی و میلاد دخانچی
⚜️ @Taammolat74
🔉 میزگرد علمی
#اختصاصی
🔶 موضوع |میزگرد علمی داغ انتقادی در موضوع معرفت شناسی
🎙اساتید:
آیتالله مصباح یزدی | غلامرضا فیاضی | محمد لگنهاوزن | مصطفی ملکیان
جلسه ششم ـ بخش نخست
🔻 پ.ن:
آنچه از منظر مخاطبان فرهیخته میگذرد، بخشی از سلسله نشستهای پژوهشی -آموزشی است که در مؤسسه امام خمینی قم به منظور تبیین تاریخی و تطبیقی مباحث معرفتشناسی در دهه 70 برای طلاب حوزه علمیه قم تشکیل یافته است. این جلسات به صورت روزانه در کانال تأملات بارگزاری میشود.
⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
06-1 - میزگرد معرفت شناسی.mp3
14.95M
🔉 میزگرد علمی
🔶 موضوع |میزگرد علمی داغ انتقادی در موضوع #معرفت_شناسی
🎙اساتید:
آیتالله #مصباح_یزدی | #غلامرضا_فیاضی | محمد لگنهاوزن | مصطفی ملکیان
جلسه ششم ـ بخش اول
🔹چیستی حقیقت علم در اندیشه فلاسفه
ارائه مصطفی ملکیان و نقدهای مصباح یزدی (ره)
🔗 برای شنیدن جلسه قبل، اینجا کلیک کنید.
⚜️ @Taammolat74
تاملات
🔰چرا مانکنها مسئله میشوند ✍️ رسول لطفی 🔸بار دیگر خبر خواننده لسآنجلسی پر رنگ شد و باز هم کلیپ
🔰چه باعث میشود که او و اطرافیانش چنین تصمیمی بگیرند؟
✍️ فرزین طاهری
🔸اینکه آمارهای رسمی و یا خود افراد چه به زبان میآورند مستند محکمی برای خواست جامعه نیست، خواست جامعه را باید با بررسی دنبالکردن و دیدن صفحهها و به اشتراک گذاشتن محتواهای شبکههای اجتماعی فهمید. میلیونها نفر از ما ساعتهای بسیاری را در طول شبانهروز، به دیدن آدمها و صفحههایی میگذرانیم که زشتترین، سخیفترین و زنندهترین رفتارها را از زندگیشان به اشتراک میگذارند و تازه بعد از آن ساعتها غرقشدن در آن جهان پوچ، در میان دوستان و اطرافیانمان به نقدشان میپردازیم و سبکسر میدانیمشان.
🔹 ساسی مانکن کار عجیبی نکرده، او تنها به نیاز جامعهای پاسخ داده که این محتوا را طلب میکند. تا زمانی هم که تقاضا هست، عرضه سروری میکند. در وجه دیگر، محتوای چیزی است که تولید شده، فارغ از اینکه حجم پوچی، آنقدر گسترده است که در نگاه نخست باید گفت هر توضیح و تشریحی به بیشتر دیده شدن این جنس محتواها کمک میکند.
💢 اما از زاویه دیگر میتوان بررسی کرد که چه شد که اینگونه شد و امروز اینجا ایستادیم. چه شد که هزلترین تولید محتوا مثلا در تئاتر خصوصی در چند سال گذشته، به نسبت نمونه مورد بحث، بسیار فاخر و آبرومند جلوه میکند؟ ترکیب ساسی مانکن، الکسیس تکزاس و لوکیشن فیلم ابد و یک روز، پیش از هر چیز، به کابوسی دهشتناک شبیه است که هیچ تعبیری ندارد.
⚜️ @Taammolat74
🔉 سخنرانی
🔶 موضوع |نقد و بررسی مجموعه «علم دینی؛ از چیستی تا چگونگی»
نشست سوم
با حضور:
▪️حجة الاسلام و المسلمین اسدپور (استاد دروس عالی حوزه علمیه قم)
▪️حجة الاسلام و المسلمین وکیلی (استاد دروس خارج حوزه علمیه مشهد)
سلسله نشست های هم اندیشی پیرامون مبانی و منطق تولید علم دینی
⏰ 17 بهمن 1399
⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
religioussciencemeeting3.mp3
45.25M
🔉 سخنرانی
🔶 موضوع |نقد و بررسی مجموعه «#علم_دینی؛ از چیستی تا چگونگی»
نشست سوم
با حضور:
▪️حجة الاسلام و المسلمین #اسدپور
▪️حجة الاسلام و المسلمین #وکیلی
🔹لزوم توجه به خاستگاه مبحث «قلمرو دین» در الهیات مدرن و جریان روشنفکری غرب
🔸 لزوم فاصله گرفتن از ادبیات «انتظار بشر از دین» در مباحث کلام جدید
🔹 انحصار قلمرو اثباتی دین (به عنوان یک مرکب اعتباری) در محدوده قرآن و روایات
🔸 لزوم لحاظ ساختار و مسائل علوم محقق در تعریف و تبیین علم دینی از سه جهت: 1- امکان گفتمانسازی در فضاهای تخصصی و دانشگاهی 2- امکان پیگیری دغدغه «تحول در علوم» 3- تأثیر مواجهه با علوم محقق در کشف مسائل و مشکلات و فهم بهتر متون دینی
🔹 لزوم استفاده از ظرفیت تراث تمدنی مسلمین و نظریات متفکرین انقلاب اسلامی به عنوان حاکی از منابع دینی
⚜️ @Taammolat74
⚜️ @mhva_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 تیزر | گفتوگوی علمی آیتالله علوی بروجردی و استاد خسروپناه دزفولی
➖➖
آیتالله علوی بروجردی از اساتید حوزه علمیه قم در گفتوگویی مطالبی پیرامون اقتصاد اسلامی مطرح کرده بود که واکنشهایی در حوزه علمیه داشت که از جمله حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه از اساتید حوزه بود که سخنان استاد علوی بروجردی را رد و از وی درخواست گفتوگو و مناظره علمی نموده بود که در چند روز اخیر این گفت و گوی علمی بین این دو استاد حوزه برگزار گردید.
📄 متن گفتوگوی علمی آیت الله علوی بروجردی و استاد خسروپناه دزفول👇
hawzahnews.com/news/946803
📹 فیلم کامل این گفتوگو:👇
hawzahnews.com/xb4n9
📸 تصاویر:
hawzahnews.com/xb4nr
⚜️ @Taammolat74
⚜️ @hawzahnews
🔰مرگ دستهجمعی هنر، فرهنگ و موسیقی
✍️ احسان صیامی
پارادوکسهای ساختاری، این تضاد بین رفتار و فکر است که جامعه را به سوی قهقرا سوق میدهد، مطالبه زندگی مدرن با افکاری پوسیده علاوه بر باز تولید قشری خرده بورژوای مصرفگرا، منجر به پسروی، ارتجاع و در نهایت تضعیف نیروهای ترقیخواه و پیشرو میشود. برای نابودی کامل این نیروها میبایست تحریم، گرانی و تورم را هم به آن اضافه کنیم تا دیگر مجالی برای تفکر نداشته و به دنبال نانی برای سفرهاش و معیشت خود باشد.
ظهور قرن جدید اندکی پس از فروپاشی شوروی، با رویای دات کام، دنیای الکترونیک و شعارهای زیبای برداشته شدن مرزها، دهکده جهانی دنیایی برای همه و... نه تنها نیرنگی برای گسترش گلوبالیسم با هدف توسعه شرکتهای چند ملیتی برای نابودی اقتصاد و صنایع ملی سایر کشورها و تبدیل رقابت به انحصارات نبود، بلکه نتیجهای به جز فردگرایی، فقر، تبعیض، فحشا، جنگ، تولید صنعت پورن و فساد نداشته است.
رابطه بین مورد اول و دوم همان ارتباط بین علت و معلول است، که هر دو بهم وابسته میباشند و وجود یکی دیگری را محقق میسازد. فرزند ناخلف این دو مورد، در بهداشت پزشکی میشود که بیمار را اسکناس میبیند، در آموزش دانشگاهی میشود که دانشجو را مشتری میپندارد و در موسیقی خوانندهای میشود که برای انگیزههای مادی بیشتر، از پورن استار یاری میگیرد. در این بین هویت، اخلاق و انسانیت است که رنگ میبازد و مسئولیت اجتماعی ( بخوانید تعهد) بیارزشتر از همیشه به نظارهی مرگ موسیقی و هنر مینشیند.
⚜️ @Taammolat74
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 همه بازاری شدهایم!
نقد استاد چکناواریان بر موسیقی یکبار مصرف، ساسی مانکن و هنر بازاری در شوکران بیستودوم:
🔸نسل آینده باید این فکر [موسیقیِ یکبار مصرف] را عوض کند. تا فرهنگ ما عوض نشود، به «تاریخ طلایی» نخواهیم رسید؛ تاریخ طلایی به فرهنگ نیاز دارد، نه به #قدرت، نه به #پول، نه به #نفت.
🔹سالن کنسرت و سالن تئاتر مثل کلیسا و مسجد و #خانه_خدا است؛ پس نباید کاری کنیم که مردم نتوانند به آنجا وارد شوند.
🔸امروزه هنر، تجاری شده است. همهٔ ما بازاری شدهایم و به جایی رسیدهایم که حتی از بدبختی هم میخواهیم پول دربیاوریم؛ یعنی خودِ بدبختی هم درآمد دارد!
🔹وزارت ارشاد باید اینجا مثل #ارتش بایستد. فرهنگ برای #روح است و ارتش برای کشور و هر دو باید به یک اندازه قدرت داشته باشند.
💢فرهنگ ما از مردم گرفته شده است، چون پول ندارند که بروند کارهای خوب را ببینند. وقتی یک خانواده نمیتواند به بچه غذای خوب بده، بچه مجبوره بره پیتزا بخوره.
⚜️ @Taammolat74
🔉 میزگرد علمی
#اختصاصی
🔶 موضوع |میزگرد علمی داغ انتقادی در موضوع معرفت شناسی
🎙اساتید:
آیتالله مصباح یزدی | غلامرضا فیاضی | محمد لگنهاوزن | مصطفی ملکیان
جلسه ششم ـ بخش دوم (نهایی)
🔻 پ.ن:
آنچه از منظر مخاطبان فرهیخته میگذرد، بخشی از سلسله نشستهای پژوهشی -آموزشی است که در مؤسسه امام خمینی قم به منظور تبیین تاریخی و تطبیقی مباحث معرفتشناسی در دهه 70 برای طلاب حوزه علمیه قم تشکیل یافته است. این جلسات به صورت روزانه در کانال تأملات بارگزاری میشود.
⚜️ @Taammolat74 👇👇👇
06-2 - میزگرد معرفت شناسی.mp3
13.42M
🔉 میزگرد علمی
🔶 موضوع |میزگرد علمی داغ انتقادی در موضوع #معرفت_شناسی
🎙اساتید:
آیتالله #مصباح_یزدی | #غلامرضا_فیاضی | محمد لگنهاوزن | مصطفی ملکیان
جلسه ششم ـ بخش دوم
🔹ارائه محمد لگنهاوزن، خلاصهای نظریات جدید درباره علم
توضیحات مصطفی ملکیان درباره نظرات آقای لگنهاوزن
🔗 برای شنیدن جلسه قبل، اینجا کلیک کنید.
⚜️ @Taammolat74