eitaa logo
تبلیغ نوین دین
77 دنبال‌کننده
8.3هزار عکس
7.1هزار ویدیو
654 فایل
کانال تبلیغ نوین دین کانالی تعاملی، برای محتوای دینی صرف نیست. نگاه ما به مواردی است که می تواند در نشر و انتشار رائحه دینی در جامعه موثر باشد. نوین بودن به معنای نگاه نوین و جدید داشتن به تبلیغ دین می باشد. 🌷🥀 ارتباط باادمین اصلی کانال🌷🥀 @masoodabdi
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بر خلق خوش و خوی محمد (ص) صلوات بر عطر گل روی محمد (ص) صلوات در گلشن سر سبز رسالت گویید بر چهره گل بوی محمد (ص) صلوات #صلوات 🆔👇 @mohtaveytablighdini
هر روز با قرآن 🌹 بسم الله الرحمن الرحیم 🌹 🌴البَقَرة🌴 🌴وَإِذْ قُلْتُمْ يَا مُوسَى لَنْ نَصْبِرَ عَلَى طَعَامٍ وَاحِدٍ فَادْعُ لَنَا رَبَّكَ يُخْرِجْ لَنَا مِمَّا تُنْبِتُ الْأَرْضُ مِنْ بَقْلِهَا وَقِثَّائِهَا وَفُومِهَا وَعَدَسِهَا وَبَصَلِهَا قَالَ أَتَسْتَبْدِلُونَ الَّذِي هُوَ أَدْنَى بِالَّذِي هُوَ خَيْرٌ اهْبِطُوا مِصْرًا فَإِنَّ لَكُمْ مَا سَأَلْتُمْ وَضُرِبَتْ عَلَيْهِمُ الذِّلَّةُ وَالْمَسْكَنَةُ وَبَاءُوا بِغَضَبٍ مِنَ اللَّهِ ذَلِكَ بِأَنَّهُمْ كَانُوا يَكْفُرُونَ بِآيَاتِ اللَّهِ وَيَقْتُلُونَ النَّبِيِّينَ بِغَيْرِ الْحَقِّ ذَلِكَ بِمَا عَصَوْا وَكَانُوا يَعْتَدُونَ ﴿۶۱﴾🌴 🌹و چون گفتيد اى موسى هرگز بر يك [نوع] خوراك تاب نياوريم از خداى خود براى ما بخواه تا از آنچه زمين مى روياند از [قبيل] سبزى و خيار و سير و عدس و پياز براى ما بروياند [موسى] گفت آيا به جاى چيز بهتر خواهان چيز پست تريد پس به شهر فرود آييد كه آنچه را خواسته ايد براى شما [در آنجا مهيا]ست و [داغ] خوارى و نادارى بر [پيشانى] آنان زده شد و به خشم خدا گرفتار آمدند چرا كه آنان به نشانه هاى خدا كفر ورزيده بودند و پيامبران را بناحق مى كشتند اين از آن روى بود كه سركشى نموده و از حد درگذرانيده بودند (۶۱)🌹 🆔👇 @mohtaveytablighdini
✅خلاصه تفسیر سوره 📆 جلسه: ۱۱ ♦️مفسر: علامه جوادی آملی ♦️موضوع: ذلک الکتاب لا ریب فیه 👈قرآن برای نمازگزار، آثاری را ذکر کرده است که اگر شخصی اینها را در خود ندید باید بداند که نمازش مورد قبول خداوند نیست. این آثار به دو بخش آثار سلبی و آثار ثبوتی تقسیم می شود. 1⃣آثار سلبی نماز: این آثار نشان دهنده این هستند که نماز، انسان را شست و شو داده و کرده است. 🔺صورت کلی این آثار در آیه 45 عنکبوت آمده است که «انّ الصلاه تنهی عن الفحشاء و المنکر» نماز مانع و منکرات می شود. اما تفصیل این آثار سلبی در آیه 19 به بعد سوره معارج آمده است. ✅«انّ الانسان خُلِقَ هلوعاً» انسان یک فطرت دارد و یک طبیعت. انسان حق را می طلبد (فطرت الله التی فطر الناس علیها) یک هم دارد که اگر به انسان شری رسید جزع و ناله می کند و اگر خیری رسید در خود منحصر کرده و به دیگری نمی دهد. «اذا مسّه الشرّ جزوعاً و اذا مسّه الخیر منوعاً» کسانی از این طبیعت آزاد می شوند که نمازگزار باشند «الّا المصلّین» مصلّین کسانی اند که دائم در نماز و ذکر خدایند لذا مصلّین صفت است نه اسم فاعل یعنی به کسی که در روز 5 بار نماز می خواند نمی گویند مصلین بلکه مصلّین شبیه صفت صادق است که همیشه در ذکر خداست. 🔰نمازگزار اهل واجب و مستحب است. «و الذین فی اموالهم حقٌّ معلومٌ للسّائل و المحروم» لذا نمازگزار کسی است که از بند طبیعت رهایی پیدا کرده است و منوع نیست و بخشی از اموال خود را حق محرومان و فقیران می داند. 🔰وی به قیامت ایمان دارد «و الذین یصدّقون بیوم الدین» و علاوه بر ایمان به آن، عملاً هم از عذاب و سختی آن روز می ترسد «و الذین هم من عذاب ربهم مشفقون». لذا فَرج و اندامش را از شهوت رانی حفظ می کنند «و الذین هم لفروجهم حافظون» 💠کسی که نمازگزار شد امانتها و عهدهای خود را کاملا رعایت می کند، برای شهادت دادن به حق، همیشه آماده است و نمازهایش را از شر فکر به مال و فرزند و شهرت و مقام حفظ می کند و تنها در نماز به یاد خداست. «و الذین لاماناتهم و عهدهم راعون و الذین هم بشهاداتهم قائمون و الذین علی صلاتهم یحافظون اولئک فی جناتٍ مکرمون» او کسیست که در بهشت مُکرَم است. در قرآن وصف فرشتگان می باشد «الملائکه بل عبادٌ مکرمون» پس نمازگزار در کرامت به فرشتگان می رسد. 2⃣آثار ثبوتی یا ایجابی: در اینجا بدیها پاک نمیشود بلکه به انسان اضافه میشود. بهترین نعمت هایی که به انبیا رسیده است در حال نماز رسیده است مثلا ملائکه بشارت فرزندی به نام یحیی را در نماز به زکریا دادند (آل عمران، 39) میلاد مسیح نیز در حالت اعتکاف و نمازگزاری به مریم مقدس داده شد (مریم، 17) حتی خداوند امر مهم از امامان معصوم را درادامه اطاعت از خدا و رسول، به خاطر دادن زکات در حال اقامه نماز توسط امام علی (ع) به ایشان عطا کرد. 🔰آیه 37 سوره نور گوید نماز گزار کسی است که بیع و او را از ذکر خدا و نماز و زکات غافل نمی کند. «لا تُلهیهم تجارتٌ و لا بیعٌ عن ذکر الله و إقام الصلاه و ایتاء الزکات» تجارت به عنوان یک شغل، یک حالت دائمی است اما بیع موقتی و محدود به زمان خرید و فروش با مشتری است. به همین نسبت ذکر خدا نیز دائمی اما نماز و زکات موقتی است. آیه گوید نماز گزار را هیچ مانع دائم یا موقتی از ذکر دائم یا موقت خدا باز نمی دارد. ‼️نماز موجودی زنده است که احکام، آداب و اسراری دارد نه یک موجود بیجان. آن در فقه بحث می شود. شناخت آن مانند سکوت و خضوع در علم اخلاق است. نماز نیز در علوم دیگر. اینکه این موجود زنده چیست که با انسان حرف می زند، آتش گناهان را خودش خاموش می کند و ... اینها را در اسرار نماز می یابیم. اویس قرنی می گفت ایکاش دنیا یک شب بود و من در آن شب مشغول سجده بودم! او نماز را شناخته و اسرار آنرا فهمیده است. 🆔👇 @mohtaveytablighdini
@tafsire_tasnim1 |۱۱.mp3
3.9M
🎙صوت درس تفسیر سوره مبارکه #بقره 📆 #جلسه_۱۱ 🔺 مفسر: علامه جوادی آملی #تفسیر 🆔👇 @mohtaveytablighdini
💠 جمعه 31 خرداد 1398 🔺 جایگاه 🔅 : 🔸من زادَ أدَبُهُ عَلى عَقلِهِ، كانَ كَالرّاعِي الضَّعيفِ مَعَ الغَنَمِ الكَثيرِ .. 🔹«كسى كه ادبش بر خردش افزون باشد، به سان شبانى ناتوان است در ميان گوسفندان بسيار.» 📚 شرح نهج البلاغة لابن أبي الحديد : ج ٢٠ ص ٣٤١ ح ٩١٠ 🆔👇 @mohtaveytablighdini
🔹 💠 نصیحت بازاریان 🔸 در بازار حضور می یافت و بازاریان را به تقوای الهی دعوت می کرد. ✍️ : امیر المؤمنین(ع) در کوفه و نزد شما (مردم) هر روز بامدادان از دارالاماره برون آمده، و تازیانه بر دوش؛ در تک تک بازارهای کوفه می گشت، تازیانه دو زبانه ای به نام سَبیبه و بر سر هر بازار می ایستاد و ندا در می داد: 🔅«ای گروه بازرگانان! از خدا پروا کنید». آن گاه که ندای آن حضرت(ع) را می شنیدند، هر آن چه را در دست داشتند، می انداختند و به سخن حضرت دل می سپردند و با گوش هاشان سخنش را می شنیدند. امام می فرمود: 🔅 «نخست از خدا خیر بخواهید؛ سپس با آسان گیری (بر مردم) به برکت روی آورید؛ خود را به خریداران نزدیک (و ایشان را جذب) کنید؛ با مُدارا زینت یابید؛ از سوگندخوری بپرهیزید؛ از ناراستی دوری کنید؛ از ستم ورزی کناره گیرید؛ دادِ ستمدیدگان را بدهید؛ به ربا نزدیک نشوید؛ پیمانه و ترازو را تمام دهید؛ از مردم کالاهاشان را مکاهید* (کم فروشی نکنید) و در زمین به تباهکاری مپویید»*. آن گاه، در همه بازارچه های کوفه می گشت و سپس بازگشته، در میان مردم جلوس می فرمود. ** اقتباس از آیه ۸۵ سوره اعراف وآیه ۸۵ سوره هود. 📚الکافی: ج ۵ ص ۱۵۱ ح ۳ ➡️ http://hadith.net/post/68790/ 🆔👇 @mohtaveytablighdini
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا