eitaa logo
تبیین
2.7هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
428 ویدیو
34 فایل
🔺اهداف: 🔹تهذیب نفس 🔹امام شناسی و مهدویت 🔹روشنگری و بصیرت‌افزایی 🔹ارتقاء بینش دینی و سیاسی 🔹دشمن شناسی و جنگ نرم 🔹ارتقاء مهارت‌های تربیتی 🔹و... 🔸هدف ارائه‌ی الگوست؛ با شبکه‌های اجتماعی کسی متفکر نمی‌شود، باید #کتاب خواند.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️دشمنی اسرائیل (بخش دوم و پایانی) 🔹 اعتقاد دارد پایان تاریخ، نه در دستان سردمداران اومانیستی، بلکه در دستان خواهد بود و در آن جایی برای جریان‌های ضد انسانی و جعلی وجود نخواهد داشت. بر این اساس نهضت و نظامی که آزادی‌خواه و به دنبال ایجاد بسترهای مناسب برای است، نخواهد توانست نسبت به این نظام افراطی، و مخالفت نداشته باشد، چنانکه هماره یکی از اهداف خود را محو این نظام می‌داند. 🔹در کنار تضادهای ایدئولوژیک، باید به مکرری که هماره از گذشته تاکنون از سوی این نسبت به منافع ملی و وجود داشته و دارد، توجه نمود، که نمونه آشکار آن را می‌توان در نفوذ گسترده و تشکل های وابسته به آن، در ابعاد مختلف رژیم پهلوی و تلاش برای تضعیف و وابسته نمودن کشورمان، مشاهده نمود و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز همچنان شاهد تهدیدات آشکار و نهان آن رژیم، در ضربه زدن به ، و خودکفایی کشور در عرصه های مختلف می‌باشیم. 🔹حال مخالفت «جمهوری اسلامی ایران» با چه تأثیری در معادلات سیاسی دارد؟ این بخش ممکن است دو مفهوم داشته باشد، اول این‌که این امر چه مسائلی را در سر راه جمهوری اسلامی قرار می‌دهد، و چه وجه مثبت یا منفی در سیاست خارجی دارد، و دیگر این‌که این امر چه تأثیری بر دارد. برای بخش اول می‌توان گفت؛ مخالفت با هماره جعلی بودن این نظام را خاطر نشان خواهد کرد و خطر این تفکر را برای متذکر می‌گردد. 🔹دیگر اینکه را به عنوان پرچم‌دار دفاع از و آزادی‌ خواهان جهان اسلام، یا به تعبیری ملجاء و پناه مظلومان معرفی می‌نماید، اگرچه ممکن است این امر آسیب‌هایی را نیز برای نظام اسلامی ایجاد کند، آسیب‌ هایی که ممکن است در هر مخالفت با ، ایجاد شود. به عنوان نمونه می توان به سیاست‌ های تحریمی که برخی کشورهای تحت سلطه فکری، اقتصادی و سیاسی ،‌ علیه اعمال می‌کنند، و یا حتی سازمان‌ هایی که به این امر می‌ پردازند اشاره نمود، که اگر نگوییم در برخی موارد موجب پیشرفت جامعه ایران شده، حداقل در مسیر ایران در ابعاد مختلف، سهم قابل توجهی داشته است. 🔹اما بخش دیگر که این امر چه تأثیری در نظام جعلی داشته است، می‌توان گفت این مخالفت‌ها، را هماره با مواجه کرده است و نیز توانسته سلطه بلامنازعی را که اسرائیل به دنبال آن بود بر سراسر جهان، به خصوص جهان اسلام، ایجاد کند شکسته و این نظام جعلی را بشکند و به جنبش‌ های اسلامی القا کند که می‌توان با مخالفت کرده و این نظام جعلی را به چالش کشید، که نمونه آن را در شکست های مفتضحانه اسرائیل از و شاهد می‌باشیم. اگر نگوییم علت اصلی و گروه‌ های مقاومت فلسطینی و لبنانی علیه اسرائیل، در مخالفت با بوده، حداقل باید گفت یکی از عمده‌ترین این دلائل بوده است. منبع: وبسایت پرسمان @tabyinchannel
تبیین
⭕️نظارت دقیق امام زمان (عجل‌ الله‌ تعالی‌ فرجه الشریف) بر اعمال 💠حضرت آیت الله العظمی بهجت (ره): 🔹آیا نباید توجه داشته باشیم که ما داریم که بر احوال ما است؟! وای بر حال ما اگر در کارهایمان او را نبینیم، و یا او را در همه‌ جا ناظر ندانیم! که در خلوت انجام می‌گیرد و ربطی به امور اجتماعی ندارد، را دارد، إِلا بِتَوبَةٍ مُناسِبَةٍ لِلْحالِ (مگر اینکه بعد از آن مناسب حال، انجام گیرد). 🔹عواقب که موجب تغییرات در جامعه و و انحلال آن، و یا و و یا مصادره اموال، هتک حرمت و قتل نفوس زکیه و ریختن خون مسلمانان و حکم به ناحق و... می‌شود، چگونه خواهد بود؟ با وجود اعتقاد به داشتن رئیسی که «عَینُ الله الناظِرَة» [۱] است، آیا می‌توانیم از نظر الهی فرار کنیم و یا خود را پنهان کنیم؟! و هر کاری را که خواستیم انجام دهیم؟! چه پاسخی خواهیم داد؟ همه ادوات و ابزار را از خود او می‌گیریم و به نفع به کار می‌گیریم و آلت دست کفار و اجانب می‌شویم و به آنها کمک می‌کنیم! 🔹چقدر سخت است، اگر برای ما این امر نشود که در هر کاری که می‌خواهیم اقدام کنیم و انجام دهیم، ابتدا و او را در نظر نگیریم و رضایت و خوشنودی او را جلب ننماییم! البته رضایت و سخط او در هر امری معلوم است و ظاهراً منتهی به واضحات می‌شود، و در غیر واضحات و موارد مشکوک باید احتیاط کنیم. 🔹در همین اواخر اتفاق افتاده که شخصی در تقلید و تعیین مرجع شایسته شک و تردید داشت، در خواب چهره شخص مورد نظر را به او معرفی کردند. به نجف رفت و پس از مدتی جست‌وجو او را پیدا کرد. همچنین برای بعضی اتفاق افتاده که در بقا بر تقلید یا عدول به حیّ تردید داشته‌اند، از قبر معصوم شنیده است که «باقی باش!» البته هر کدام از این نقل‌ها قابل تکذیب است، ولی از مجموع این قضایا معلوم می‌شود که عجل‌ الله‌ تعالی‌ فرجه‌ الشریف، و ماست و نمی‌توان گفت از ما مطلع نیست و ما هر کار و یا هر چه را خواستیم، می‌توانیم آزادانه انجام دهیم. پی نوشت؛ [۱] بحارالانوار، ج۲۶، ص۲۴۰؛ توحید صدوق، ص۱۶۷؛ معانی‌الاخبار، ص۱۶ 📕در محضر بهجت، ج۱، ص۸۹ منبع: وبسایت مرکز تنظیم و نشر آثار آیت‌ الله العظمی بهجت (ره) @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️فریادرسى امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف) 🔸اینکه (عجل الله تعالی فرجه الشریف) مى فرمایند: «اگر ما شما را نمى کردیم و یاد شما را از خاطر مى بردیم، بر شما نازل مى شد»؛ پس این همه بلایى که بر سر شیعیان وارد مى شود چیست؟ 🔹ابتدا خوب است بدانیم اصل این جملات براى شیخ مفید (ره) نوشته شده است. در ابتداى نامه حضرت مى خوانیم: «نامه اى به برادر با ایمان و دوست رشید، ابوعبدالله محمد بن نعمان (شیخ مفید) که خداوند عزت وى را از محل ودیعه نهادن عهدى که بر بندگان گرفته شده است مستدام بدارد؛ اما بعد سلام بر تو اى دوستى که در دین مخلص و در مورد ما به یقین مخصوص گشته اى، ما در مورد (نعمت وجود) تو، خداوند را سپاسگزاریم...». 🔹آن‌گاه خطاب به مى‌فرماید: «علم ما به احاطه دارد و هیچ چیزى از اخبار شما بر ما پوشیده نیست...»، تا مى رسد به جمله مورد پرسش که مى نویسند: «انا غیر مهملین لمراعاتکم و لا ناسین لذکرکم و لو لا ذلک لنزل بکم البلاء و احطمکم الاعداء: از به شما کوتاهى نکرده نمى کنیم، و اگر چنین نبود ناگوارى ها بر شما نازل و شما را نابود مى ساختند...». [۱] 🔹اگر دقت شود ذیل حدیث مى فرمايد: که‌ باعث‌ نابودى‌ شیعیان مى شود با لطف و عنایت آن حضرت برطرف مى شود، نه اینکه در دنیا سختى و گرفتارى‌ هایى چون جنگ و زندان، سیل و زلزله و... دامنگیر هیچ یک از افراد نمى شود، چرا که این است و باعث و و رشد انسان می‌شود. 🔹گفتنى است زمانى شیعه در اقلیت بود، اما با عنایات‌ (عجل الله تعالی فرجه الشریف) هر روز قدرت و توان آن بیشتر مى شود، با اینکه تمام قدرت ها به نوعى تلاش مى کنند را نابود سازند. مهم‌ترین‌ شرط‌ این‌ عنایت و تداوم آن، است که باید بکوشیم تا به دامن و سقوط نکنیم... ؛ پس معناى حدیث این نیست که گرفتارى هاى شخصى و پیش رو نداریم. 🔹علاوه بر این شیوه و سیره‌ عملى‌ (عجل الله تعالی فرجه الشریف) مانند سایر ائمه اطهار علیهم السلام است؛ به این صورت که در زمان آن بزرگواران نیز اینطور نبود که مردم ستمدیده، فقیر و یا مریض فورا نزد ائمه علیهم السلام بیایند و حل مشکل را از آنان بخواهند؛ بلکه اگر مى آمدند ائمه آنان را به و یا در مقابل سختى ها تشویق مى کردند. با این حال آن بزرگواران و به خصوص (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در موارد فراوانى به نیازمندان کمک کرده و از آنها دستگیرى نموده اند و یا نسبت به افراد مشتاق و شایسته، نظر لطف خود را بروز داده اند و...  پی‌نوشت؛ [۱] احتجاج طبرسى، ص۴۹۷ منبع: وبسایت پرسمان @tabyinchannel
هدایت شده از فارس معارف
5.93M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 روضه‌خوانی سیدحسن نصرالله برای سیدالشهدا(ع) @FarsMaaref
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ 🔹 ⭕️پیشگویی امام على (عليه السلام) از وضع مردم در زمان حکومت «ظالمان» چگونه است؟ 🔹 (عليه السلام) در بخشی از خطبه ۱۰۸ پس از پیشگویی از آینده و حاکم شدن و ظالم در آخرین فراز این خطبه به قسمت هاى مهمّى از آثار شوم اين ، و وضع اخلاقى و اجتماعى و اقتصادى مردم در چنين حكومتهايى اشاره ميفرمايد. نخست میفرمايد: «فَإِذَا كَانَ ذلِكَ كَانَ الْوَلَدُ غَيْظاً، وَ الْمَطَرُ قَيْظاً، وَ تَفِيضُ اللِّئَامُ فَيْضاً، وَ تَغِيضُ الْكِرَامُ غَيْضاً». (در آن هنگام، سبب خشم [پدران و مادران] میشوند و ، گرمى مى افزايد؛ همه جا را پر ميكنند و ، كمياب میشوند!). 🔹سپس در ادامه اين سخن ميفرمايد: «وَ كَانَ أَهْلُ ذلِكَ الزَّمَانِ ذِئَاباً، وَ سَلَاطِينُهُ سِبَاعاً، وَ أَوْسَاطُهُ أُكَّالاً، وَ فُقَرَاؤُهُ أَمْوَاتاً». ( آن زمان همچون گرگان، و آنها همچون درندگان، و ، طعمه آنها، و ، همچون مردگان خواهند بود!). در آخرين قسمت اين خطبه، به در چنين جوامعى كه سرچشمه تمام میشود، اشاره کرده و میفرماید: «وَ غَارَ الصِّدْقُ، وَ فَاضَ الْكِذبُ، وَ اسْتُعْمِلَتِ الْمَوَدَّةُ بِاللِّسَانِ، وَ تَشَاجَرَ النَّاسُ بِالْقُلُوبِ، وَ صَارَ الْفُسُوقُ نَسَباً، وَ الْعَفَافُ عَجَباً، وَ لُبِسَ الْإِسْلَامُ لُبْسَ الْفَرْوِ مَقْلُوباً». (در آن زمان، از ميان میرود و فراوان میشود؛ با زبان ميكنند، و با دل، ؛ به و آلودگى افتخار ميكنند و از و در شگفتى فرو ميروند و همچون پوستينى وارونه پوشيده میشود!). 🔹آنچه را (عليه السلام) در سه بخش از اين خطبه درباره «حوادث آينده جامعه اسلامى» به عنوان پيشگویی بيان فرموده، ترسيم بسيار دقيق و حساب شده اى از تمام خودكامه در طول تاريخ است. هنگامى كه آنها پايه هاى خود را محكم ميكنند تمام و رااز صحنه اجتماع كنار میزنند و و دستياران خود را از و و نوكر مآب كه به جاى كلاه، سر مى آورند، برمى‌گزينند. را تحت فشار قرار میدهند و را به جهل و و بى خبرى سوق مى دهند. همه جا را فرا میگيرد و صدق و برچيده میشود. 🔹 بر مقدّرات مردم مسلّط میشوند و بسيارى از به حكم «أَلنَّاسُ عَلَى دِينِ مُلوُكِهِمْ» از آن حكّام و سلاطين درنده خو پيروى ميكنند. به كلّى دگرگون ميشود و فى المَثَل: و ناپاكى مايه افتخار و از اسباب سرافكندگى به حساب مى آيد. اينگونه حكومتها در محيطهاى مذهبى با مذهب نمى جنگند، بلكه سعى ميكنند را از درون تهى سازند و آن را تحريف كنند و به اين طريق از احساسات مذهبى مردم به نفع مقاصد شوم خود استفاده كنند. خرافات را در ميان مردم ترويج میدهند و به بعضى از ظواهر مذهبى اهميّت داده، عمق و باطن آن را از ميان مى برند. 🔹هرگاه بااين معيارهاى دقيقى كه (عليه السلام) در اين خطبه بيان كرده به - مخصوصاً بسيارى از كشورهاى اسلامى - بنگريم، مى بينيم چقدر قابل تطبيق است. گويى حضرت از آن روز تمام حوادثى را كه امروز در جوامع میگذرد با چشم مى ديده و همچون نقّاش چيره دستى آنها را با نوك قلم ترسيم نموده، تصويرى كه از هر نظر برابر با اصل است. آنچه (عليه السلام) در اين خطبه پيش بينى فرموده است شباهت به رواياتى دارد كه از (صلى الله عليه و آله) در اين زمينه نقل شده است. 🔹از جمله در حديثى مى خوانيم: «زمانى بر فرا میرسد كه ، صورتهاى انسانى است و دلهاى آنها ! مانند درنده اند؛ و پيوسته میكنند؛ و هيچگاه [با تذّكر و ارشاد] از كه انجام میدهند، باز نمیگردند! اگر با آنها كنى تو را متّهم ميكنند و اگر بگويى، تكذيبت ميكنند و اگراز آنها شوى غيبت ميكنند. [سنّت معصومين] در ميان آنها بدعت است، و در ميان آنها سنّت! در نظر آنها كسى است كه و پيمان شكن باشد، و و پيمان شكن در ميان آنها و هوشيار محسوب میشود. در ميان آنها مستضعف، و در ميان آنها مشرّف و گرامى است ... در اين هنگام، خداوند آنها را از بارانِ به موقع، محروم می‌سازد و بارانهاى بى موقع [كه مايه فساد و تباهى است] بر آنها نازل میكند و بر آنها مسلّط مى شوند». [۱] 📕پيام امام اميرالمؤمنين(ع)‏، مكارم شيرازى، ناصر، دارالكتب الاسلامية، ۱۳۸۶ش، چ۱ ج۴ ص۵۴۹ منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت) @tabyinchannel
⭕️جهاد فی‌سبیل‌الله مردم فلسطین و حزب الله لبنان 🔹این حوادث و هم مثل حوادث جنگ تحمیلی و دفاع مقدّس ما است؛ این هم است. یک کشور اسلامی، یعنی ، به وسیله‌ی عالم غصب شده؛ این است که بر همه است تلاش کنند، کمک کنند و را به مسلمانها، به صاحبان اصلی‌اش برگردانند؛ را برگردانند. 🔹اینجا یک حرکت الهی دارد انجام می‌گیرد؛ مردم و که دارند به معنای واقعی کلمه می‌کنند، در واقع دارند می‌کنند. آن کسانی که به اینها کمک می‌کنند، کمک به جهاد فی‌سبیل‌الله می‌کنند؛ که به خاطر غزّه سینه‌ی خودش را سپر میکند و در معرض این حوادث تلخ قرار می‌گیرد، دارد میکند. در این نبرد هم و خبیث از بیشترین تجهیزات برخوردار است؛ پشت سرش است. 🔹 می‌گویند ما دخالتی نداریم، خبر نداریم؛ خلاف واقع می‌گویند؛ هم خبر دارند، هم دارند، هم به پیروزی احتیاج دارند. همین دولت کنونی آمریکا، برای انتخاباتی که در پیش دارند، احتیاج دارد که نشان بدهد که از حمایت کرده و آن را پیروز کرده. البتّه به آراء مسلمانهای آمریکا هم احتیاج دارند، لذا تظاهر میکنند که دخالتی ندارند؛ [امّا] دخالت دارند. بیانات‌مقام‌معظم‌رهبری ۱۴۰۳/۰۷/۰۴ منبع‌؛ وبسایت‌ دفتر حفظ‌ و نشر آثار معظم‌ له @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨🔹✨🔹✨🔹✨🔹✨ ✨ ⭕️ويژگى هاى پرچم قيام از منظر روايات 🔸احاديث متعدّدى به وجود در (عجل الله تعالی فرجه الشریف) تصريح كرده و اوصافى را براى آن برشمرده اند كه عبارت اند از : 1⃣مقدّس بودن و انتساب آن به خداوند 🔹، پرچمى الهى، نبوى و علوى است. اين ويژگى از عبارت «يَأتيهِ بِها ( عليه السلام آن را مى آورد)» [۱] و توصيف مكرّر آن به «رايَةُ رَسولِ اللهِ صلى الله عليه و آله ( صلى الله عليه و آله )» [۲] و نيز يكسان بودن آن با (عليه السلام) در جنگ جمل،[۳] قابل استفاده است. 🔹همچنين توصيف زيبا و مجازگونه «عَمودُها مِن عَمودِ العَرشِ»، [۴] مؤيّد ارتباط مستقيم خيمه فرماندهى (عجل الله تعالی فرجه الشریف) با به عنوان مركز فرماندهى نظام هستى است؛ معنايى كه از عبارت «مِن وَرَقِ الجَنَّةِ» [۵] نيز قابل استفاده است و زمينه ساز اين سخن است كه (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، نه از جنس چوب و پارچه،[۶] بلكه نمادى از و عظمت و است؛ پرچمى كه به هر جا روى كند، و را به ارمغان مى آورد و را به هلاكت مى رساند. [۷] 2⃣شعار پرچم، نماد توحيد 🔹مطابق با تصريح حديث، جمله «البَيعَةُ للهِ» [۸] بر ، نقش بسته است كه پيوند و وابستگى را به خداوند نشان مى دهد. اين ويژگى، افزون بر تقويت ويژگى نخست، اين پيام را فراز مى آورد كه (عجل الله تعالی فرجه الشریف) در پى تشكيل حكومت فردى، قبيله اى و حزبى نيست و او به دور از فردگرايى و شخص پرستى، در پى چيره كردن اراده خدا در زمين و به ميراث بردن آن به نفع و است. 🔹گفتنى است كه در گزارشى ديگر، جمله «اسمَعوا وَ أَطيعوا» [۹] نقش پرچم گفته شده كه منافاتى با اين سخن ندارد، زيرا میتوان بر پرچم، جمله هاى متعدّدى نگاشت. اين شعار نيز در راستاى دعوت استوار و محكم جهانيان به (عجل الله تعالی فرجه الشریف) که پيروزى و چيرگى آن، حتمى است. 3⃣ايجاد كننده هراس در دل دشمنان 🔹مطابق با برخى احاديث، [۱۰] «هراس»، پيشاپيش و به فاصله يك ماه جلوتر، حركت میكند. اين احاديث، را در هر چهار جهت دانسته اند و حديثى ديگر، [۱۱] آن را گونه اى همسانى با (صلى الله عليه و آله) خوانده است. [۱۲] در احاديث ديگر اين باب، سخن از يارى شدن (عجل الله تعالی فرجه الشریف) با و هراس است. بر اين پايه، حركت رعب و ، بيانى مجازى براى نشان دادن «هراس» از (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و لشكر او دارد؛ امرى كه از نظر نظامى، زمينه ساز مهم و هزيمت و فراهم كننده ياران قيام است . 4⃣استوار كردن دل مؤمنان 🔹 تا آنگاه كه در اهتزاز است، به لشكريان قوّت مى بخشد و همان اندازه كه در دل ، مى افكند، دل دوستان و را استوار و گامهاى آنان را در ميدان جنگ، راسخ‌تر میگرداند. اين ويژگى براى هر پرچمى و به گونه طبيعى وجود دارد: «إِذا هَزَّها لَم يَبقَ مُؤمِنٌ إلّا صارَ قَلبُهُ كَزُبَرِ الحَديدِ». [۱۳] چون را به اهتزاز درمى آورد، باقى نمیماند، جز آنكه دلش مانند [محكم] میشود. 5⃣همراهى فرشتگان و نصرت الهى 🔹، از هنگام برافراشته شدن، ديگر جمع نمیشود و در هيچ جا متوقّف نمیگردد و از هيچ نبردى عقب نمى نشيند و بازنمیگردد تا آنكه را بر همه كره خاكى بگسترد. اين ويژگى كه در واقع، نمايانگر بر همه قدرت هاى معارض است، با عبارت «لا تُرَدُّ لَهُ رايَةٌ» [۱۴] در احاديث باب «غلبه رايته، » تكرار و مورد تأكيد قرار گرفته است. افزون بر اين، عبارت زيبا و مجازى «سائِرُها مِن نَصرِ اللَّهِ عليهم السلام» [۱۵] بيان ميكند كه اهتزاز پارچه ، نه از باد و هوا و كار طبيعت است، بلكه ، آن را به جنبش درمى آورد و چه كسى میتواند را كه ايزد برافروزد، خاموش سازد؟! 🔹چه كسى را ياراى ايستادگى در برابر است كه پارچه اش نه از جنس پنبه و كتان و ابريشم، بلكه از برگ هاى درختان بهشت است [۱۶] و دسته اش نه از چوب و فلز كه از عمود عرش بزرگ خداوند است [۱۷] و نه تنها انسان ها، بلكه نشاندار و مقرّب درگاه الهى اند؛ [۱۸] همان فرشتگان فرود آمده و نشاندار (منزلين و مسوّمين) كه به تصريح قرآن در به يارى آمدند [۱۹] و در هر جاى ديگرى كه بورزند، بر آنان فرود مى آيند و آنان را دلدارى مى دهند و استواردل مى دارند و به بشارت مى دهند. [۲۰] منبع؛ حديث نت @tabyinchannel