eitaa logo
تبیین
2.7هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
428 ویدیو
34 فایل
🔺اهداف: 🔹تهذیب نفس 🔹امام شناسی و مهدویت 🔹روشنگری و بصیرت‌افزایی 🔹ارتقاء بینش دینی و سیاسی 🔹دشمن شناسی و جنگ نرم 🔹ارتقاء مهارت‌های تربیتی 🔹و... 🔸هدف ارائه‌ی الگوست؛ با شبکه‌های اجتماعی کسی متفکر نمی‌شود، باید #کتاب خواند.
مشاهده در ایتا
دانلود
✅انتخابات همراه با تغییر است(۱) ❇️اساساً با هر انتخابات و هر تغییر و تحول در کارگزاران نظام سیاسی، بسته به میزان تغییر در گروه‌های حاکم، تغییر و تحولاتی به وقوع می‌پیوندد. 💠حتی اگر گروه حاکم بتواند به حکومت خود در نهاد، سازمان، یا قوه مورد انتخاب تداوم بخشد، باز انتخابات آغاز تحولات در جهت گیری‌ها، برنامه‌ها یا شعارهایی خواهد بود. چرا که برنامه‌ها و سیاست‌های قبلی با توجه به تغییرات جامعه و خواست مردم، تحولاتی را به خود خواهد دید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♨️اختلاس یا دزدی بزرگ...!!♨️ 🌀 یکی از آبرو ریزی های بزرگ شیعه(بخوانید "فتنه های آزمایشگاه الهی") پس از شهادت امام موسی کاظم (علیه السلام) اتفاق افتاد ...! 🌀 ایشان که در زندان بودند چند وکیل معروف در اقصی نقاط مملکت اسلامی داشتند که وجوهات را دریافت میکردند ...! 🌀 وقتی ایشان در زندان به شهادت رسیدند ، امام رضا علیه السلام از وکلا خواستند که اموال را (بیش از صد هزار دینار) به ایشان برگردانند ...! 🌀 اما وکلای حضرت که از راویان مشهور و علمای معروف بودند نتوانستند از این اموال دل بکنند...!! 🌀 گفتند موسی بن جعفر(ع) از دنیا نرفته و غیب شده است و هنوز به ما نگفته اموال را چه کنیم!!! 🌀 یک دفعه انحراف بزرگی بوجود آمد که اکثر شیعیان گرفتارش شدند و آقا امام رضا (ع) و شیعیان خالص و با وفا، خون دلهای زیادی خوردند تا کم کم قضیه روشن شد و شیعه به راه اصلی برگشت ...!! 👌پس تعجب نکنید از معدود سابقه دارانِ...! پول زیاد ممکن است هر کسی را اغوا کند! نزدیکترین افراد به ائمه (مثل عثمان بن عیسی و ابن ابی حمزه بطائنی) حاضر شدند برای پول زیاد، دین جدید درست کنند!! 🛎آری! تاریخ تنها تکرار است:صحنه پابرجاست،این نقش هاست که تغییر میکند. "تاریخ" روایت تکرار فتنه ها و امتحانات است تا...: تا که رسوا شود آنکس که در او غِش باشد! و البته نباید از نظر دور داشت که تنها ولایت مداران که چشم به اشاره"امام" و "رأس الشیعه" دارند،نجات می یابند. ️@tabyinchannel
💥💫💥💫💥💫💥💫💥 💫 🔴 ۸ راهکار به دست آوردن 🔶عوامل و یا راهکارهای عملی کسب در دین و معارف آن چیست؟ 🔷اجمالا بصیرت به معنای آن است که انسان در گرد و غبار فتنه ها و تاریکی هایی که شیطان ایجاد میکند، تا حق و باطل با هم مخلوط شود و انسانها گمراه گردند، حق را از باطل بازشناسی و راه را گم نکنی. البته این منوط به این است که که همان راه توحید و ولایت است را به درستی شناخته باشی و بدان داشته باشی و عملا ملتزم شده باشی. أو من کان میتا فأحییناه وجعلنا له نورا یمشی به فی الناس کمن مثله فی الظلمات لیس بخارج منها کذلک زین للکافرین ما کانوا یعملون (انعام/۱۲۲) ⭕️بصیرت در لغت 🔷برای بصیرت در لغت معانی متعددی نقل گردیده از جمله: بینایى. دانایى. زیرکى. هوشیارى. بینش. آگاهى. چشم خرد. (لغت نامه دهخدا) ⭕️بصیرت در اصطلاح 🔷شـنـاخـت روشـن و یـقـیـنـی از دیـن، تـکـلیـف، پـیـشـوا، حـجـّت خـدا، راه، دوسـت ودشـمـن، حـق و بـاطل، (بصیرت) نام دارد. (پیامهای عاشورا ‏- جواد محدثی) شهید مطهری در تعریف روشن بینی یا همان که تجلی آن در رفتار امام حسین علیه السلام بود میگوید: روشن‏ بینی یعنی چه؟ یعنی حسین (ع) در آن روز چیزهایی در خشت خام می‏دید که در آیینه هم نمی‏دیدند. (مطهری، مرتضی، حماسه حسینی ۲، ص‏ ۸۴) 👇👇👇👇👇
⭕️راهکارهای عملی کسب بصیرت 🔷در روایات معصومین علیهم السلام کسب از دو منظر مورد توجه قرار گرفته است که در این نوشتار به اختصار به هر دو محور اشاره می گردد. 🔺اول: موانع کسب برخی از امور و گرایشها در وجود انسان مانع از بصیرت یافتن وی میگردد، بگونه ای که با وجود یقین به حقانیت موضوعی، آن را نادیده گرفته و چشم بصیرت خود را نسبت به آن فرو میبندد که در اینجا به دو مورد اشاره می کنیم: امیرالمومنین امام علی علیه السلام: هرگاه چشم ظاهری، شهوت را ببیند، چشم دل انسان نسبت به عاقبت کار کور گردد. 1⃣دلبستگی به دنیا 🔷امام علی علیه السلام در اینخصوص میفرمایند: انّ الدّنیا دار محن، و محلّ فتن، من ساعاها فاتته، و من قعد عنها و اتته، و من ابصر الیها اعمته... بدرستى که دنیا خانه محنت هاست، و جایگاه فتنه‏ هاست، کسى که طلب کند آن را هلاکش کند؛ و کسى که به دنبالش نباشد با او به نیکویى همراهی کند؛ و هر که نظر کند بسوى آن، کور گرداند او را (چشم بصیرت را از او میگیرد)...(شرح آقا جمال الدین خوانسارى بر غرر الحکم، ج‏ ۲، ص ۶۳۷) نمونه های تاریخی این گروه از افراد نیز همچون «عمر سعد» ها که به خاطر دلبستگی دنیا ، چشم بصیرت خود را کور کردند و به مبارزه با حق پرداختند کم نیستند. 👇👇👇👇👇
2⃣گرفتار شدن به شهوات و لذت ها 🔷امیرالمومنین علی علیه السلام در اینباره میفرمایند: إِذَا أَبْصَرَتِ الْعَیْنُ الشَّهْوَةَ عَمِیَ الْقَلْبُ عَنِ الْعَاقِبَةِ (۱۳۷/۳). هرگاه چشم ظاهری، شهوت را ببیند چشم دل انسان نسبت به عاقبت کار کور گردد. (تصنیف غرر الحکم و درر الکلم، ص ۳۰۵) 🔺دوم: راه های عملی کسب در این خصوص نیز در روایات ما راهکارهای متعددی مطرح گردیده که به برخی از آنها اشاره مینمائیم: 1⃣شناخت حقیقت ولایت و ولی امر زمانه خود: 🔷شناخت ولی امر زمان در اسلام از چنان جایگاهی برخوردار است که بنا به فرموده رسول گرامی خدا صل الله علیه و آله اگر کسی بمیرد و امام زمان خود را نشناسد همانند کسی است که به مرگ جاهلیت قبل از اسلام مرده است (البحار ۲۳/۹۴ الغدیر ۳۶۰/۱۰ اثبات الهداة ۱۲۶/۱ تفسیر ابی الفتوح ۵۰۸/۱ - الحکم الزاهرة با ترجمه انصارى ص ۱۰۸) لذا شناخت خود ولی امر مسلمین در این زمان راهکار اصلی و مهمی است که میتواند انسان را به برساند، شناخت همانگونه که حضرت علی علیه السلام در سخنانی خطاب به دو تن از یاران خود در این باره میفرمایند: فَإِنَّهُ لَا یَبْلُغُ أَحَدٌ مِنْ شِیعَتِنَا حَدَّ الِاسْتِبْصَارِ حَتَّى یَعْرِفَنِی بِالنُّورَانِیَّةِ فَإِذَا عَرَفَنِی بِهَا کَانَ مُسْتَبْصِراً بَالِغاً کَامِلًا... (بحار الأنوار، ج‏ ۲۶، ص ۷) هیچکس از شیعیان به بصیرت نمیرسند، مگر اینکه با شناخت من به نورانیت برسند، پس هنگامی که مرا به این مقام شناختند، بطور تمام و کمال به بصیرت یافته اند... ◀️ ادامه‌ی مطلب در لینک زیر👇 https://article.tebyan.net/158545 @tabyinchannel
: 🔷وصیت مـن به ملت شریـف آن اسـت که در تمام در صحنه باشند و اشخاصی ڪه انتخاب می‌ڪنند روے ضوابطی باشد ڪه اعتبار می‌شود. 🔷مراجع و علمای بزرگ تـا طبقه بازاری و کشاورز و ڪارگر و ڪارمند، هـمـه و همـه کشور و اسلام می‌باشند؛ چه در نسل حاضر و چه در نسل‌های آتیه؛ و چه بسـا ڪه در بعض مقاطع، عدم حضور و مسامحه، گناهی باشد که در رأس گناهان ڪبیره است. 📕صحیفه امام، ج ۲۱، ص ۴۲۱ @tabyinchannel
✅ شهید آیت الله بهشتی 🔷ارزشها را بشناس و اشخاص را با ارزشها بسنج؛ حمایتها باید از ارزشها باشد! اول ارزشها، بعد اشخاص... نه اول اشخاص بعد ارزشها! یکی از مصیبت های زمان ما این است که اشخاص دارند کم کم، جانشین ارزشها میشوند. @tabyinchannel
⭕️نگاه قالیباف به اشتغال در شبکه‌های اجتماعی 🔷محمد باقر قالیباف کاندیدای مجلس شورای اسلامی در صفحه شخصی خود طی توییتی درباره مشاغل شبکه های اجتماعی و مشاغل خانگی اینگونه نوشت @tabyinchannel
💥⭐️💥⭐️💥⭐️💥⭐️💥 ⭐️ ✅  مهم ترین رکن در ⭕️دیده شده است که بسیاری از که در هنگام سخنرانی‌ها و محافل دانشجویی از کوره در می‌روند و دیگر نامزدها را متهم می‌کنند و با خشونت و عصبانیت، سخنان روا و ناروایی را بر زبان می‌آورند که روای آن را نیز نمی‌بایست بر زبان بیاورند، زیرا هر حقیقتی را نمی‌بایست گفت. اگرچه دروغ، حرام است ولی گفتن هر حقی واجب نیست. 🔷به طور معمول در یک فضای رقابتی برای کسب قدرت، بسیاری از نامزدها و هوادارانشان در عمل غیر آن چیزی را نشان می‌دهند که در سخن بر زبان می‌آورند. دوستی می‌گفت که هر کسی در جست وجوی آن چیزی است که ندارد؛ از این رو دغدغه وی می‌شود و در هر جایی که می‌نشیند از آن چیز به عنوان مسئله مهم سخن می‌گوید. به این معنا که چون خود انسان، مستبد است و علاقه درونی و یا فشار گفتمان بیرونی وی را به سوی آن سوق داده است، می‌کوشد تا با تکرار و یادآوری آن، گرایش به آزادی را در خود تقویت کند و انسانی آزادیخواه گردد و از استبداد رای و اقتدارگرایی شخصی رهایی یابد. با چنین رویکردی به نظر می‌رسد که ملاک‌های اخلاقی در هنگام انتخابات‌ها به اشکال مختلف نادیده گرفته می‌شود و از سوی کسانی که می‌خواهند رهبری جامعه را به عهده گیرند فرو می‌پاشد و تهدید می‌شود. 🔷کسانی که خود دچار هنجارشکنی هستند و کم‌ترین مسائل اخلاقی را مراعات نمی‌کنند و اصول و مبانی آن را نادیده می‌گیرند، دیگران را متهم به بی اخلاقی انتخاباتی می‌کنند. بر این اساس مردم را دچار حیرت و سرگردانی می‌کنند و اندک اندک فضای ضداخلاقی را با اعمال و رفتارهای خویش تشدید می‌کنند و جالب آن که پس از مدتی مردم را به رفتارهای ضدهنجاری و اخلاقی متهم می‌کنند. این در حالی است که خود در فضای انتخاباتی زمینه اینگونه برخورد و واکنش را فراهم آورده و با هنجارشکنی و رفتارهای ضداخلاقی، جامعه را به سوی رفتار و عملکرد نادرست هدایت کرده‌اند؛ زیرا مردم اخلاق خویش را از رهبران خود می‌یابند و مردم بر دین و اخلاق رهبران خود می‌باشند. (الناس علی دین ملوکهم) 🔶رفتار، ملاک شخصیت 🔷شاید بتوان گفت بیش‌ترین و مهم‌ترین کاربرد و کارآیی را می‌بایست در افراد و یا گروه‌ها و طبقات اجتماعی یافت، زیرا انسان با آموزش و پرورش خود، می‌کوشد تا فضایلی را به دست آورده و رذایلی را از خود دور سازد که در رفتارهای اجتماعی بروز و ظهور می‌کند و تعاملات وی را با دیگران سامانی درست و خوب می‌بخشد. 🔷از این رو اگر بخواهیم درباره انسان کامل و شخصیت سالم داوری کنیم به رفتارها و کردارهایش توجه داریم و ایمان اشخاص و بینش افراد را براساس رفتارها و کردارهای آنان می‌سنجیم. اینگونه است که انسان‌ها و و های ایشان به عنوان نسبت به علم و ایمان و شخصیت آن‌ها قرار می‌گیرد. 🔷در روایات و آموزه های اسلامی به ما آموخته‌اند که برای اشخاص می‌بایست به های آن‌ها توجه شود؛ زیرا از کوزه برون تراود هر آن چه در اوست. بنابراین نمی‌توان کسی را عالم و دانشمند دانست، مگر آن که بازتاب آن را در رفتارهایش مشاهده کرد از این رو گفته‌اند تا مرد سخن نگفته باشد عیب و هنرش نهفته باشد؛ به این معنا که هرکسی به عنوان یکی از خروجی‌های علم و جهل هر کسی می‌تواند باشد تا معلوم گردد که شخص دارای علم و هنر است و یا از زندگی خویش جز جهل و نادانی نیاندوخته و عیوب و نقص وجودش را اشباع کرده است. ◀️ ادامه‌ی مطلب در لینک زیر👇 https://article.tebyan.net/200718 @tabyinchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️ مردم چرا بی دین میشوند 🔶اگر انسان تحلیل کند و ریشه های بی دینی مردم را بدست بیاورد، از این دو عامل قطعا بیرون نیست: 🔷یا برمیگردد به تفسیر های غلط و نامعقول از دین 🔷یا برمیگردد به سوءاستفاده های ناروا. 📕 استاد مطهری، فطری بودن دین، ص ۱۰۵ @tabyinchannel