یازدهم هماهنگ استانی.docx
20.9K
پایه یازدهم|
آزمون تستی هماهنگ
نوبت اول
#زبان یازدهم
استان بوشهر #یازدهم
#یازدهم
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar11
آزمون زیست یازدهم.pdf
1.76M
📚 آزمون درس #زیست_شناسی پایه #یازدهم رشته #تجربی
📣 جدید ، 1403/10/03
#یازدهم
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ما در هر صورت به سمت خداوند میریمإِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ بقره ۱۵۶«ما از آن خدا هستيم و به سوي او باز ميگرديم»این بازگشتن و حرکت به تعلقاتمون بستگی داره، هرچه تعلقات خدایی باشه راحت تر حرکت میکنیم و هر چه خدایی نباشه بیشتر زمین میخوریم
#تلنگر
⏰کانال پرورشی ایران
حاوی مطالب آموزشی و فرهنگی 🧑💻
@Schoolteacher401
↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️↔️
@madrese_yar
ازمون ریاضی یازدهم تجربی.pdf
1.9M
📚 آزمون درس #ریاضی پایه #یازدهم رشته #تجربی
📣 جدید ، 1403/10/02
✅با پاسخنامه
#یازدهم
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar11
@peyvandlesson11.pdf
290.1K
✨آزمون نوبت اول دین و زندگی
#یازدهم
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar11
@peyvandlesson11.pdf
242.2K
✨آزمون نوبت اول دین و زندگی
✨رشته:تجربی
#یازدهم
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar11
1_2502771013.pdf
1.03M
آزمون عربی نوبت اول یازدهم ریاضی _تجربی
#یازدهم
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar11
نوبت اول عربی یازدهم انسانی.pdf
884.5K
🔘آزمون نوبت اول عربی🔘
📌 یازدهم انسانی
🔑همراه با کلید و پاسخنامه
#یازدهم
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar11
@Faragiri11_شیمی_نوبت اول_3_پاسخ.pdf
1.22M
آزمون شیمی، نوبت اول با پاسخ
از آقای احمدی
#شیمی
#یازدهم
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar11
پایه یازدهم|
#فلسفه_۱
✳️ کیفیت رابطه روح وبدن از نگاه ملاصدرا وتفاوت آن با دیدگاه ابن سینا
🔰 مسئله رابطه نفس و بدن از مواردی است که از قدیم الایام بین فلاسفه مطرح بوده، چه فلاسفه غربی وچه فلاسفه اسلامی و غالباً هم نتوانسته اند تفسیر درستی از آن ارائه دهند.
حکمای مشاء واز جمله ابن سینا، ترکیب نفس و بدن را ترکیبی انضمامی می دانستند به این معنا که جسم بعد از اینکه به حدی از رشد و کمال رسید، خداوند از عالم دیگری روح را به آن ضمیمه می کند ( از جانب خودش روح انسانی را که مجرد است به این بدن عطا می کند.
اما از آنجا که دو وجود کاملا جدا گانه درکنار هم قرار می گیرند در تبیین نحوه ارتباط روح مجرد با بدن مادی با مشکل مواجه بودند ، لذا قائل به روح بخاری شدند که حالتی نیمه مادی ونیمه مجرد دارد تا واسطه بین بدن و روح مجرد باشد.
اما ملاصدرا با استفاده از اصولی که در حکمت متعالیه به وجود آورد مثل اصالت وجود، تشکیک وجود وحرکت جوهری توانست تا حدودی این مشکل را حل کند، اگر چه هنوز هم عده ای انتقاداتی بر آن وارد می کنند..
ملاصدرا ترکیب بین نفس و روح را یک ترکیب حقیقی واتحادی می داند.
البته حقیقی بودن ترکیب به معنای عینیت نفس و بدن نیست ، چرا که اگر این دو عین هم باشند صحبت از رابطه بین آن دو بی معنا است. از طرفی هم ملاصدرا دلایل ابن سینا بر دوگانه انگاری این دو را قبول دارد.
ملاصدرا معتقد است که حقیقت انسان درابتدا به صورت جسم مادی است و به تدریج رشد و کمال پیدا می کند و درنتیجه این تکامل واجد نفی می گردد و به همین صورت درحال تکامل است تا جایی که به حدی از کمال می رسد که نیاز به ابزار مادی ( بدن) ندارد و ( بامرگ) ارتباط نفس با بدن قطع می شود.
بنابراین بدن برای نفس حالت یک ابزار برای نجار یا صاحب یک حرفه را دارد که در ابتدا برای انجام کار نیاز به این ابزار دارد اما به تدریج که مهارت پیدا کرد نیاز به ابزار ندارد. پس بدن ونفس مراتب یک حقیقت اند ، نفس مرتبه قوی تر حقیقت انسان و بدن مرتبه ضعیف تر.
یعنی دو حقیقت جداگانه نیستند که درکنار هم قرار گرفته وبعد از مدتی از هم جدا شوند.
مرگ از نظر ملاصدرا یک امر وجودی است که ذاتا به بدن تعلق می گیرد و باعث کامل تر شدن انسان می شود.
اگر با مثالی (برای تقریب به ذهن ) نظر ابن سینا و ملاصدرا را مقایسه کنیم، درختی رو درنظر می گیریم که هیچ میوه و شاخ و برگی ندارد و به این درخت یک شاخه ای از میوه دیگری پیوند زده می شود، درنظر ابن سینا تعلق روح به بدن اینگونه است.
اما اگردرختی درنظر بگیریم که به تدریج رشد می کند، از خودش شاخ و برگ وبعد میوه می روید، دراین حالت میوه های درخت نتیجه رشد و کمال خود درخت است، از جای دیگری به آن اضافه نشده است. نظر ملاصدرا در مورد تعلق روح به بدن این گونه است.
تقریباً شبیه همان دیدگاه مولوی است که مراتب تکامل انسان را از مرحله جماد، نبات ، حیوان، انسان، ملک و... به ترتیب نام می برد.
در واقع حقیقت انسان دارای حرکت جوهری است که درهر مرتبه کامل تر می شود.
اما این که بعد از مرگ رابطه بدن با نفس چگونه است باید گفت: با مرگ تعلق نفس با بدن مادی به کلی قطع می شود و این روح به یک بدن مثالی ( که حالت رقیقه همین بدن مادی است) تعلق میگیرد.
✍آقای حسین صادقی
یازدهم_انسانی
➖➖➖➖➖
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar11
پایه یازدهم|
🔴 آرایه های ادبی دریک نگاه کلی
🌈مراعات نظیر:
آوردن واژه هایی از یک مجموعه که با هم تناسب دارند.
این رابطه وتناسب می تواند از نظر جنس، نوع، مکان و ...باشد.
🌈 تلمیح:
اشاره ای به بخشی از دانسته های #تاریخی و روایات وداستان هایی که در منابع مختلف ذکر شده شده است.
🌈حس آمیزی:
آمیختن دو یا چند حس است یعنی مثلا بو کردن که مربوط به حس بویایی است را با شنیدن که مربوط به شنوایی است ترکیب کنیم و بگوییم: بوی تو ز لاله می شنوم(بو شنیدن)
🌈حسن تعلیل:
آوردن علتی ادبی برای امری درشعر یا نثر که مبتنی بر تشبیه است و در واقع علمی وعقلی نیست.
🌈جناس:
آوردن واژه هایی است که در تلفظ مشترک ودر معنی متفاوتند.
🌈واج آرایی:
تکرار یک یا چند واج(صامت و مصوت) در یک مصراع یا بیت یا یک جمله و سطر.
🌈 تشبیه:
ادعای شبیه بودن دویا چند چیزاست.
ارکان آن:مشبه، مشبه به، ادات تشبیه و وجه شبه
مشبه ومشبه به راطرفین تشبیه می نامند.
ادات تشبیه عبارتنداز مثل، مانند، چو، چون، همچو وهمچون، به سان، به کردار و...
🌈سجع:
شبیه بودن دو واژه در واجها یا حروف پایانی، وزن یا هردوی آنها.
🌈 استعاره:
مانند تشبیه است ولی فقط از ارکان تشبیه مشبه به یا مشبه ذکر شده است
🌈 تشخیص:
آن گاه است که خصوصیات انسانی را به پدیده های دیگر نسبت بدهیم
#ارایه
یازدهم_انسانی
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar11
پایه یازدهم|
"حل معادلات گویا"
(معادلاتی که مجهول در مخرج است)
۱)مخرجها تجزیه شود
۲)طرفین درمخرج مشترکمخرجها ضرب شود
۳)معادله جبری معمولی راحل کرده
۴)جواب بدست آمده بشرطی قابل قبول است که هیچ مخرجی راصفرنکند
(بدست آوردن دامنه در ابتدای سوال ضرورتی ندارد مگردر حالات خاص البته بنظر بنده حقیر)
"حل معادلات اصم"
(معادلاتی که مجهول زیر رادیکال است)
۱)یک رادیکال را به یک طرف وبقیه رابطرف دیگر برده(بدترین رادیکال رایک طرف قرارمیدهیم)
۲)طرفین رابتوان (دویاسه ...)میرسانیم که رادیکال ازبین برود
۳)اگربازهم رادیکال داشتیم این عمل راتکرارکرده تا همه رادیکالهاازبین برود
۴)معادله جبری بدست آمده راحل کرده
۵)جوابهای بدست آمده بشرطی قابل قبول است که درمعادله اولیه صدق کند(فقط تعریف شده بودن رادیکالها کافی نیست)
(گاهی با تغییرمتغیر گرفتن جملات مسیله به سوال ساده تری تبدیل میشود وتوجه به دامنه درتستها میتواند کمک کند والبته راههای ابتکاری هم بکمک بحث دامنه درحل معادله میتواند کمک کند)
#گویا
#کلاس_یازدهم_ریاضی_تجربی👇
➖➖➖➖➖
✅جهت سفارش تبلیغات در مجموعه کانالهای تدریس یار ؛
@teacherschool
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
@tadriis_yar11