هدایت شده از نور | Noor
سالروز بزرگداشت شیخ #کلینی
🌹🌹🌹
🌐 مشاهده مقالات مرتبط با ابوجعفر محمد بن یعقوب بن اسحاق کلینی رازی در پایگاه #نورمگز :
https://noo.rs/ZOwJm
📀 آشنایی با #نرم_افزار مجموعه آثار ثقةالاسلام کلینی رحمهالله:
www.noorsoft.org/fa/software/View/6328
🌐 مطالعه ویژهنامه «پاسبان فرهنگ شیعه» در پایگاه #حوزه_نت :
hawzah.net/fa/Occation/View/70183
🌐 شخصیتشناسی محمد بن یعقوب کلینی (ثقة الاسلام کلینی):
www.noorsoft.org/fa/Mostabser/View/63486
مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی (نور)
پیشگام در داده پردازی هوشمند علوم اسلامی
www.noorsoft.org
📢 @noorsoft کانال رسمی نور در ایتا
May 11
💢 فن ترجمهٔ تخصصی انگلیسی؛ به روش چامسکی
✅ مدرس دوره: دکتر امین صیدی
عضو گروه فلسفه اخلاق مجمع عالی حکمت
مدرس و پژوهشگر فلسفه
♻️ پیشنیاز: آشنایی مقدماتی با زبان انگلیسی
🚻 مخاطبین دوره: علاقهمندان به ترجمهٔ تخصصی متون انگلیسی/ داوطلبانِ آزمونهای زبان انگلیسی ( IELTS، TOEFL, MSRT و...) و شرکتکنندگان در کنکورهای سراسری (کارشناسی/ ارشد و دکتری)
🔴 تعداد جلسات: ۲۰ جلسهٔ ۲ ساعته (مجموعاً ۴۰ ساعت)
🕰 زمان: پنجشنبهها از ساعت ۱۶ - ۱۸ و ۱۸ - ۲۰
📍 شروع دوره پنجشنبه چهارم خرداد ۱۴۰۲
🌐 کلاس به صورت آنلاین برگزار خواهد شد و فایل صوتی هر جلسه، در اختیار دانشجویان قرار خواهد گرفت.
💰 هزینهٔ دوره: یکمیلیون تومان
🆔 برای ثبتنام، هزینهٔ دوره را به شماره کارت
6037-9981-3525-3440
به نام امین صیدی واریز کرده و فیش واریزی را به آیدی
@Drseidi_admin
در شبکههای مجازی (تلگرام، واتساپ، ایتا) ارسال کنید. در صورت داشتن هرگونه سوالی با آیدی مذکور یا شمارهتماسِ
09908449658
در ارتباط باشید.
به کانال «بیت الحکمه» بپیوندید:
http://eitaa.com/joinchat/2021720078Ca11a226d8b
@tafaqqoh
هدایت شده از مدرسه مجازی رویش پژوهش
مدرسه مجازی #رویش و انجمن مطالعات اجتماعی حوزه برگزار میکنند:
🌿 وبینار آموزش #جستجوی_منابع_علمی (برای مقاله و پایان نامه)
🌿 #زمان: جمعه ۵ اردیبهشت، دو جلسه: ساعت ۱۷ و ۱۸:۳۰، آنلاین (اسکای روم)
🌿 #مدرس: سرکار خانم باغبان (دانشجوی دکتری علم اطلاعات و دانششناسی و مدرس دورههای آموزش جستجوی منابع علمی)
🌿 سرمایهگذاری شما: ۷۹ هزار تومان
✨با #تضمین کیفیت آموزش (بازگشت وجه در صورت عدم رضایت)
🌿 همراه با #گواهی_معتبر
🌿 ظرفیت محدود
🌿 ثبتنام برای عموم پژوهشگران، طلاب و دانشجویان خواهر و برادر امکانپذیر است
🌐 کانال اطلاعرسانی دوره:
https://eitaa.com/mroyesh_ir
🌐 #ثبت_نام و توضیحات تکمیلی:
https://eseminar.tv/wb86421
👥کارشناسان پاسخگو: @mroyesh
🌱مدرسه مجازی رویش، رویش استعدادهای پژوهشی
@mroyesh_ir
هدایت شده از مسجد حضرت زینب کبری (سلاماللهعلیها)
سلسله مباحث خارج فقه
استاد رفیع پور طهرانی
برسی مسائل مستحدثه ( نوظهور )
چهارشنبه ها ساعت ۱۶:۳۰
ثبت نام در ایتا
@hadi6761
جلسه اول چهارشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۲
موضوع : رمز ارزها
(ویژه طلاب _ حضور دانشجویان ارشد و دکترا رشته های مرتبط با ثبت نام بلامانع مییاشد؛ )
طهران خیابان پیروزی ۴راه کوکا کولا خیابان دهقان مسجد زینب کبری سلام الله علیها
https://eitaa.com/masjed_hazratezeynab
https://eitaa.com/andisheh_eslami_moaser
https://t.me/hadis_keramat
https://eitaa.com/Menhajalsalehin
🔖 #دریافت_مقاله رویکرد شیخ صدوق و شیخ مفید [اعلی الله مقامهما] درباره اعتبار اخبار آحاد ضعیف در حوزه اعتقادیات
🌐 http://pnmag.ir/article-1-1190-fa.html&sw=%D8%B5%D8%AF%D9%88%D9%82
🌐 http://pnmag.ir/article-1-1190-fa.pdf
✔️ #چکیده
اعتبار اخبار آحاد در #اعتقادیات از بحث برانگیزترین مسائل در میان عالمان در حوزه #معرفت_دینی است. حجیّت این قبیل اخبار در نگاه #اصولی با دو مشکل اساسی روبهروست: عدم #کاشفیّت_ذاتی در روایات #آحاد که این دسته روایات را در مقابل #متواترات در طبقه #ظنون قرار میدهد و فقدان #اثر_عملی در عقاید. پژوهش حاضر که با بهرهمندی از روش توصیفی - تحلیلی انجام شده، در پی بررسی عوامل رویکرد اختلافی #شیخ_صدوق و #شیخ_مفید، پیرامون عمل بر پایه خبرهای واحد ظنّی (ثقه)، در حوزه #اعتقادیات است که در ظاهر یکی به حجیّت این گونه خبر باور دارد و دیگری هیچگونه اعتباری برای آن قائل نیست. در این راستا برخی عوامل، زمینهساز تفاوت رویکرد #شیخین در رویارویی با حدیث آحاد و در پی آن #حدیث_ضعیف و اعتبار آنها محسوب میشود:
۱. شیخ صدوق به مستنداتی در باب مفهوم و مصادیق خبر آحاد دست یافته که بر شیخ مفید، مجهول مانده است.
۲. شیخ مفید نیز برای اخبار آحاد، اعتبار قائل بوده، مگر اخبار آحادی که از سوی عامّه وضع شده بود.
۳. شیخ صدوق نظیر متکلّمان شیعی زمان خود خبر واحد را #علم_آور نمیدانسته و اعتقادی به خبر آحاد نداشته است.
۴. یکی از مفاهیم خبر آحاد ثقه، خبر ضعیف است و این مفهوم در منظر شیخین به سبب قرائن مورد توجه شیخین متفاوت بوده و بدیهی است، این رویکرد اختلافی در مفهوم حدیث ضعیف در پذیرش اعتبار و یا عدم اعتبار خبر آحاد از سوی ایشان تأثیر گذار خواهد بود.
@tafaqqoh
هدایت شده از تنبیه الأمة
❇️ پاسخی به ادعای دکتر خدایاری فرد برای آزادگذاشتن حجاب ۱
🖋 جلال الدین احمدی
🔸 این روزها همزمان با بررسی لایحه عفاف و حجاب، سخنانی توسط یکی از اساتید روانشناسی دانشگاه مطرح شده است با این مضمون که الزام به حجاب توسط حاکمیت، سبب از بین رفتن سلامت روانی جامعه می گردد و در نهایت پیشنهاد می دهند که در شیراز به عنوان، نمونه حجاب اجباری برداشته شود تا الگویی برای ایران و جهان شود!!
🔺 فارغ از اینکه برخی از اساتید صاحبنظر روانشناسی در دانشگاه، این سخن را از نگاه علم روانشناسی هم مورد نقد قرار داده اند، کلام ایشان از جنبه های دیگر نیز قابل اشکال است:
1️⃣ آیا این نظریه در جایی از دنیا اجرا شده و جواب داده است؟ آیا آمریکا و اروپا در این زمینه الگوی مناسبی به حساب می آیند؟ در بعضی کشورهای غربی که مهد این آزادیها هستند امروزه بسیاری از دانشمندانشان به این نتیجه رسیده اند که باید برای جلوگیری از فروپاشی جامعه و از بین رفتن نهاد خانواده، محدودیتهایی توسط حکومتها در مسائلی همچون پوشش و روابط زن و مرد اعمال شود.
مردم ما به چه دلیلی به نظریات شما اعتماد کنند؟ اگر عمل به این پیشنهاد حضرتعالی سبب شد فرهنگ دینی و اخلاقی که در کشور ما حاکم است از بین رفته و دچار انحراف گردد چه کسی جوابگوست؟
2️⃣ بر فرض این فرضیه درست باشد و ممانعت از هنجارشکنی عدهای در مسأله حجاب سبب شود سلامت روانی آنها به خطر بیفتد، اگر در جامعه ای اکثریت مردم، دینی را انتخاب کرده اند که یکی از اصول مترقی آن که موافق عقل نیز هست، حفظ فضای جامعه نسبت به مسائل و تحریکهای جنسی است و از انسانها می خواهد برای تحکیم نهاد خانواده و ایجاد آرامش در جامعه، خارج از خانه و غیر از روابط همسران، هیچ گونه تحریک شهوی در جامعه وجود نداشته باشد، آیا حاکمیت در مورد این اکثریت وظیفه ای ندارد؟
آیا باید برای حفظ سلامت عده ای هنجار شکن، سلامت روانی دیگران را کنار بگذارد؟ این استاد بزرگوار روانشناسی، برای سلامت روانی جوانانی که می خواهند سالم و آرام و دور از تحریکات جنسی در جامعه زندگی کرده و به کار و رشد علمی و شغلی خود بپردازند چه نظری دارند؟
چرا فقط ما باید مراقب سلامت روانی بی حجابان و هنجارشکنان باشیم؟
3️⃣ این مسأله تا کجا ادامه پیدا میکند؟
آیا این استاد تضمین می دهند که اگر ما الزام به حجاب را به خاطر حفظ سلامت روانی این افراد کنار گذاشتیم، آنها سراغ مرحله بعدی و برهنگی بیشتر و بعد از آن روابط جنسی در فضای باز جامعه و بعد از آن همجنس بازی و ... نروند؟
طبق منطق ایشان باز باید الزام را کنار گذاشت تا نکند سلامت روان این افراد به هم بخورد.
سؤال دیگر این است که اگر عده ای از جامعه خواستند به چاقو کشی و دزدی و یا مصرف مواد مخدر بپردازند و برای خود هم تشکلهایی درست کردند و اعلام کردند که اگر با ما برخورد کنید سلامت روان ما به هم می خورد، آیا این استاد باز شعار حفظ سلامت روان سر می دهند و برای دفاع از آنها به پا می خیزند؟
چرا این نظریه قطعی خود را در مواردی مانند مبارزه با ویروس کرونا و یا الزام به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و ... مطرح نمی کنند؟
4️⃣ شیطان در علم شما چه جایگاهی دارد؟ سؤال بنده از ایشان این است که در محاسبات علمی شما و نظریه پردازیهایتان به عنوان یک روانشناس مسلمان، شیطان چه نقشی دارد؟ آیا برای او سهمی قرار داده اید؟
حتما قرآن را مطالعه می کنید، خداوند در قرآن می فرماید «اى مؤمنان! همگى به فرمانبردارى (خداوند) درآييد و از گامهاى شيطان پيروى نكنيد كه او براى شما دشمنى آشكار است. بقره ۲۰۸» و نیز می فرماید: «شيطان شما را از تنگدستى مىهراساند و به كار زشت وا مىدارد... بقره ۲۶۸» و نیز «اى فرزندان آدم! شيطان شما را نفريبد! چنان كه پدر و مادر شما را از بهشت بيرون راند. اعراف ۲۷»
اگر ما به عنوان مسلمان، بپذیریم که دشمنی چنین فریبکار و پر حیلت در برابر ما قرار دارد که به اشکال مختلف اعمال زشت و ناپسند را برای ما زینت می دهد و زیبا جلوه می دهد (سوره نمل آیه ۲۴) و چنان وانمود می کند که اگر تو با این پوشش خاص بیرون نیایی، از همه خوشبختیها و لذائذ دنیا محروم شده ای، و سبب شود که عده ای از جوانان ما نسبت به این دستور مسلم خداوند متعال یعنی حجاب کم توجه شوند، باز شما می گویید باید برای سلامت روان آنها، آنها را به خودشان واگذار کنیم؟ اگر وساوس شیطان را باور کنیم و آن را همچون ویروسی خطر ناک که نابودکننده دین جوانان ماست بشناسیم، باز هم الزام به حجاب را اینقدر بد می دانیم؟
📌 ادامه در فرستهی بعد...
#حجاب
@Tanbiholomah
هدایت شده از تنبیه الأمة
❇️ پاسخی به ادعای دکتر خدایاری فرد برای آزادگذاشتن حجاب ۲
🖋 جلال الدین احمدی
5️⃣ اما نکته آخر و مهمترین نکته؛ مراد از سلامت روان چیست و چه مرجعی صلاحیت این تشخیص را دارد که سلامت روانی جامعه چگونه تضمین می شود؟
اگر ما انسانها با عقل خود و به قطع نظر از دین الهی و وحی می توانستیم تشخیص دهیم که چه رفتارهایی سبب سلامت روانی ماست وچه رفتارهایی مضر به آن، دیگر چه نیازی به دین بود؟ مسلمانی چه معنایی داشت؟
🔺 استاد عزیز؛ شما مسلمانید و اساس اسلام بر تسلیم است چنانچه در کلام نورانی امیرالمؤمنین علیه السلام آمده است (الکافی 2/45) و تسلیم یعنی اینکه علم خداوند را بر فهم خود ترجیح دادن و مطیع دستور او بودن، زیرا او عالِم به همه امور و همه پیچیدگیهای وجودی انسان است و گذشته و آینده را می بیند، اگر او دستور به حجاب داده است (سوره احزاب آیه 52 و سوره نور آیه 31 و ...) و به حاکم اسلامی دستور داده است که آن را در جامعه محقق کند و نگذارد دستورات دین معطل و مطرود بمانند، (مطالعه) یعنی اینکه او به عنوان خالق ما و خدای ارحم الراحمین سلامت روانی جامعه ما را در این امر می بیند. اگر در مغرب زمین، بر اساس انحرافات و تحریفاتی که در دینشان رخ داده و عملا دستشان از منبع زلال وحی کوتاه شده است و به دامن علوم انسانی پناه برده اند و خواسته اند مشکلات خود را خود و با تجربه خود حل کنند دلیل خوبی نیست که ما با داشتن دینی کامل و قرآنی متقن این منبع معرفتی را کنار گذاشته و تنها به یافته های تجربی بشر و فرضیه ها یا نظریات غیر مسلم بشری بسنده کنیم.
🔻 البته مسلما هیچ انسان فهمیده ای برخوردهای بی منطق و خشن و دور از قانون را در برابر هیچ متخلف و مجرمی نمی پذیرد اما الزام حکومت اسلامی به عمل به دستورات نورانی اسلام از جمله حجاب، خود بر گرفته از دین و منطق و عقل است.
#حجاب
@Tanbiholomah
هدایت شده از معاونت پژوهش (سطح)
#اطلاعیه
🌸بعونه تعالی🌸
📚 #بانک_پژوهش_طلاب_مقطع_سطح مرکز فقهی ائمه اطهار علیهم السلام راه اندازی گردید.
🔷 علاقه مندان می توانند برای دسترسی به آرشیو مقالات، به کانال مداد العلماء رجوع نمایند.
📡https://eitaa.com/Research_archive
هدایت شده از تنبیه الأمة
تأملی در رابطه دین و آزادی.pdf
1.31M
❇️ جزوه «تأملی در رابطه دین و آزادی»
📝 پژوهشی مستدل و فقهی
✅ پاسخ به برخی شبهاتی که پیرامون آزادی در دین مطرح میشود:
1⃣ آیا الزامات حکومت نسبت به امور دینی، سلب حق آزادی مردم و ظلم به آنهاست؟
2⃣ آیا الزامات حکومتی با کرامت و ارزش انسان منافات دارد؟
3⃣ آیا آیات قرآن، نافی الزامات حکومتی در امور دینی هستند؟
#آزادی
#فقه_حکومتی
https://eitaa.com/joinchat/3310420148Ca673c3add8
🔖 #دریافت_مقاله پژوهشی در اندیشههای عالمان دینی در تبیین آیه ﴿لایُسئَلُ عَمّا یَفعَلُ وَ هُم یُسئَلُونَ﴾
🌐 https://jcst.atu.ac.ir/article_10583.html
🌐 https://jcst.atu.ac.ir/article_10583_145f912e63635b387f2c1a965b5aa831.pdf
✔️ #چکیده
آیۀ شریفۀ ﴿لایُسئَلُ عَمّا یَفعَلُ وَ هُم یُسئَلُونَ﴾ (انبیا /۲۳) از جمله آیات قرآن است که محل بحث و نظر عالمان دینی قرار گرفته است. مهمترین سؤال در مواجهه با این آیه شریفه سؤال از چرایی و دلیلِ مورد سؤال واقع نشدن خدای تعالی است. ملاحظۀ آراء عمده در تبیین این آیه شریفه، حکایت از مبانی گوناگون #کلامی، #حکمی و #عرفانی در پاسخ از پرسش مذکور دارد. برخی متکلمین، نفی پرسش از خداوند را به نفی وجوب و یا ترک فعل بر خدای متعال ارجاع دادهاند و برخی دیگر ضمن قول به وجوب برخی از افعال بر خدای متعال، ابتناء فعل الهی بر حُسن و #حکمت را دلیل نفی پرسش از خدای متعال دانستهاند. برخی حکما نیز نفی پرسش از خداوند را به #نفی_غایت در فعل مطلق الهی و غایتِ اخیر در مخلوقات ارجاع دادهاند. #عرفا نیز با تکیه بر علم و سرّ وحجت الهی به تبیین شریفه لایسئل عما یفعل پرداختهاند. این مقاله در صدد است تا با تکیه بر یک شخصیت فکری از صاحبان آراء فوق (به ترتیب: #غزالی، #زمخشری، #ملاصدرا و #ابن_عربی) به بررسی و نقد آراء پرداخته و سپس در نگاهی مجدد به آیه شریفه به تبیین آن در دو جایگاه متفاوت یعنی در ربط با آیات قبل و بعد، و نیز در ربط با سایر آیات مرتبط بپردازد.
@tafaqqoh
شؤون و اختیارات ولی فقیه.pdf
3.1M
📙 کتابِ شئون و اختيارات ولی فقيه
✔️ ترجمه مبحث #ولايت_فقيه از كتاب البيع امام خمينی رحمه الله
@tafaqqoh
🔖 #دریافت_مقاله چیستی عالم امر در آیات قرآن کریم
🌐 https://jqst.ut.ac.ir/article_35015_a2e12a58453ac0c3bd4e79f40f3178ec.pdf
🌐 https://jqst.ut.ac.ir/article_35015.html
✔️ #چکیده
برخی از مفسِرّان در ذیل پارهای از آیات قرآن که در آنها واژه «امر» به کار رفته است، از نظام معیّنی با عنوان #عالَم_امر سخن گفتهاند که به کلّی از #عالم_خلق متمایز است. آیا میتوان در عرض عالم خلق به وجود چنین عالَمی اذعان نمود؟ در صورتی که پاسخ مثبت باشد، ویژگیهای آن عالَم چیست؟ و قرآن کریم برای شناخت آن چه اطلاعاتی را بر آدمیان عرضه کرده است؟ این نوشتار درصدد است با مراجعه به آیات وحی پاسخهای مستندی برای سئوالات مذکور ارایه نماید. بر اساس این تحقیق میتوان اذعان نمود که در نگاه قرآن کریم در عرض نظام خلق که بر اسباب و مسببّات مادی استوار است نظام دیگری وجود دارد که به کلّی از مختصات جهان #ماده برکنار و صرفاً مبتنی بر اراده خداوند میباشد؛ برخی از پدیدهها، فرایندها و حوادث پیرامون ما متعلقّ به آن جهان است که با قواعد مادی و مأنوس آدمیان قابل شناخت نمیباشد. این جهان بخشی از عالَم غیب است که قرآن کریم به کراّت از آن سخن گفته و آدمیان را به ایمان به آن فراخوانده است.
@tafaqqoh
هدایت شده از طرائف | علوم حدیث و اعتبارسنجی احادیث
بازشناسی شخصیت «ابن أبی جِید»، اثبات وثاقت و نقش آفرینی وی در انتقال تراث حدیثی.pdf
950.6K
📕مقاله
〽️ "بازشناسی شخصیت «ابن أبی جِید»، اثبات وثاقت و نقش آفرینی وی در انتقال تراث حدیثی"
👤 جواد نفری
👤 علی عندلیبی
👤 مهدی غلامعلی
🖇 فصلنامه علوم حدیث، دوره 28، شماره 1 - شماره پیاپی 107
📝 چکیده:
کیستی علی بن احمد ابن ابی جِید، وثاقت و نقش آفرینی وی در انتقال تراث حدیثی در سده چهارم هجری مسأئلی است که این پژوهش را سامان داده است. جایگاه ویژه وی در تراث پژوهی، حضورش در اسناد روایات مهمی چون زیارت عاشورا، پرورش شاگردانی بسانِ نجاشی و طوسی و فقدان توثیق خاص بر اهمییت این پژوهش میافزاید. این نوشتار به شیوه کتابخانه ای و روش تحلیلی و تطبیقی، با مطالعه موردی فهارس نجاشی و طوسی سامان یافته است. دستاورد این پژوهش را می توان نخست در شناسایی نقش ابن ابی جید در انتقال افزون بر سیصد اثر حدیثی از یکصد و وسی شش راوی و اجازه نقل دویست کتابِ مشهور از چهل و چهار راوی دانست. همچنین برای نخستین بار با تکیه بر سه قاعده از قواعد توثیقات عام ـ توثیق مشایخ نجاشی، توثیق مشایخ اجازه و اکثار أجلاء ـ ، روش فهرستی و مسأله شهرت راوی، وثاقت ابن ابی جید را اثبات و نقش پر رنگ وی را در انتقال تراث حدیثی بَر نموده ایم.
🆔 طرائف | جامع منابع رجالی و اعتبارسنجی احادیث
هدایت شده از انقلاب علمی
5⃣ پزشکی و فقه #اصول_آب_درمانی
✍️✍️ کلمه #غسل اصول آب درمانی را بیان می کند.
1️⃣ فرو رفتن(غ):
آب درمانی باید به گونه ای باشد که در آب فرو برود. اگر این معنا برای او امکان نداشت کف دست را پر از آب کند به اندازه ای که وقتی روی عضو میریزد، عضو را بپوشاند و در خود فروببرد. بنابراین مقدار کم آب فائده مورد نظر را نخواهد داشت.
2️⃣ سکونت(س):
حرکاتی که در آب صورت می گیرد باید همراه با سکونت و آرامش باشد.
3️⃣ لطافت(ل):
حرکاتی که در آب انجام میشود باید همراه با لطافت باشد.
#اصول_ماساژ_درمانی
✍️✍️ کلمه "مسح" بیان گر اصول ماساژ درمانی است. (ماساژها انواع مختلفی دارند، مثلا برخی به صورت ضربه زدن است. چگونه میتوان از کلمه مسح اصول ماساژ را استنباط کرد؟)
1️⃣ مد و امتداد(م):
ماساژ درمانی باید با صفت امتداد و کشیدن همراه باشد.
2️⃣ سکونت(س):
ماساژ باید به صورت آرام و در حال سکونت باشد.
3️⃣ حفظ و حکم(ح):
ماساژ باید همراه با گرفتگی (و فشار) باشد.
https://eitaa.com/joinchat/1348010001Ca7116ed3ed
هدایت شده از انقلاب علمی
5️⃣ علم فقه بر اساس حروف ابجد
#احکام_نماز
〽️ ابتدا باید کلمه "صلاة" را معنا کنیم. چهار دیدگاه درباره معنای "صلاة" رو بیان می کنیم:
1. قول صحیح
2. لغویین
3. فقها
4. مفسرین
✍️ #قول_صحیح : کلمه صلاه دارای دو حرف اصلی است:(مانند آیه "صلّ علیهم" که دارای دو حرف صاد و لام است)
1️⃣ ص: حرف صاد به معنای شدت و صلابت و پری است. زیرا هوا در تلفظ آن دارای صفت شدت و صلابت و پری است. بنابراین معنای حرف صاد مطابق صفتی است که هوا در قراءت حرف صاد دارد.
2️⃣ ل: حرف لام به معنای لطافت است. زیرا هوا در تلفظ آن دارای ویژگی لطافت است و به صورت نازک خارج میشود. بنابراین در اینجا نیز معنای حرف لام با صفتی که هوا در قراءت حرف لام دارد مطابق است.
✅ معنای ترکیبی:
👈 حرف صاد و لام وقتی ترکیب میشوند معنای مفردی خود را حفظ میکنند. بنابراین کلمه "صل" به معنای "شدت، پری و صلابتی است که دارای لطافت است".
🔴 اما اینکه پری و صلابت همراه با لطافتی که در نماز وجود دارد چگونه است، در پیامهای بعدی در حد امکان توضیح می دهیم.
https://eitaa.com/joinchat/1348010001Ca7116ed3ed
تفقه
5⃣ پزشکی و فقه #اصول_آب_درمانی ✍️✍️ کلمه #غسل اصول آب درمانی را بیان می کند. 1️⃣ فرو رفتن(غ):
❌ منظورشون از این چرندیات چیه؟!!
⁉️ چرا به زور میخوان حرفِ غیر متعارف بزنن؟!!
😳 اسمِ مطالبِ دُرربارشون رو هم گذاشتن «انقلاب علمی»!!!
@tafaqqoh
البحوث الأصولية، تقريرات الآخوند الخراساني - السيد محمد حسن القزويني - ج1.pdf
16.33M
📚 البحوث الاصولیة ٫ تقریرات الآخوند الخرسانی قدّس سرّه ٫ ج ۱
✍🏻 سید محمدحسن موسوی طباطبایی حائری قزوینی مشهور به «آقامیر قزوینی» رحمه الله
دریافت از مدیافایر
دریافت از گوگل درایو
@tafaqqoh
البحوث الأصولية، تقريرات الآخوند الخراساني - السيد محمد حسن القزويني - ج2.pdf
14.81M
📚 البحوث الاصولیة ٫ تقریرات الآخوند الخرسانی قدّس سرّه ٫ ج ۲
✍🏻 سید محمدحسن موسوی طباطبایی حائری قزوینی مشهور به «آقامیر قزوینی» رحمه الله
دریافت از مدیافایر
دریافت از گوگل درایو
@tafaqqoh
البحوث الأصولية، تقريرات الآخوند الخراساني - السيد محمد حسن القزويني - ج3.pdf
19.01M
📚 البحوث الاصولیة ٫ تقریرات الآخوند الخرسانی قدّس سرّه ٫ ج ۳
✍🏻 سید محمدحسن موسوی طباطبایی حائری قزوینی مشهور به «آقامیر قزوینی» رحمه الله
دریافت از مدیافایر
دریافت از گوگل درایو
@tafaqqoh
البحوث الأصولية، تقريرات الآخوند الخراساني - السيد محمد حسن القزويني - ج4.pdf
31.65M
📚 البحوث الاصولیة ٫ تقریرات الآخوند الخرسانی قدّس سرّه ٫ ج ۴
✍🏻 سید محمدحسن موسوی طباطبایی حائری قزوینی مشهور به «آقامیر قزوینی» رحمه الله
دریافت از مدیافایر
دریافت از گوگل درایو
@tafaqqoh
تحف العقول في علم الأصول، تقريرا لأبحاث الشيخ حسين الوحيد الخراساني - علي الكرباسي - ج1 - الأصول العملية.pdf
16.78M
📚 تُحَف العقول فی علم الاصول ٫ تقریر ابحاث آیة الله الشیخ حسین الوحید الخراسانی حفظه الله ٫ ج ۱
🔹 الاصول العملیة ٫ البرائة و الاحتیاط و التخییر
✍🏻 شیخ علی کرباسی دام عزه
دریافت از مدیافایر
دریافت از گوگل درایو
@tafaqqoh