eitaa logo
شجر
1.2هزار دنبال‌کننده
773 عکس
38 ویدیو
1.6هزار فایل
شبکه جهادی رشد ⚡شتاب سابق💡 جهت کسب اطلاعات بیشتر با @ad_shajar در ارتباط باشید. ایتا eitaa.com/tahlil_shjr بله ble.ir/tahlil_shjr روبیکا rubika.ir/tahlil_shjr سروش splus.ir/tahlil_shjr تلگرام t.me/tahlil_shjr
مشاهده در ایتا
دانلود
رفتار سازمان 🔶 این رفتار و مفاهیم، رفتار سازمان است. سازمان برای رسیدن به اهداف خود "مردم عادی" را فدا می کند. اگر برای نسل امروز این رفتارها که در تاریخ سابقه دارند بازگویی می شد شاید در دام این رفتارها قرار نمی گرفتند. سازمان از نظر رفتاری از سلطنت طلبان با تجربه تر رفتار می کند. 🔶 شبکه منسجم تری دارند. رفتار چریک و نظامی را بخوبی می دانند. مردم عادی را طعمه قرار می دهند. ۲۴ آبان شکست خوردند اما قطعا رها نمی کنند. ادامه می‌دهند. نمیشود حضور پررنگ سازمان رجوی را نادیده گرفت و سخن از مطالبات بحق مردمی زد. این دخالت را انکار نکنید. مساله اصلی جامعه کم کاری، کندکاری و ناکارآمدی مسئولان است، اما آنچه شما در این برنامه ریزی ها می بینید مساله سازمان است. 🔶 یک بخش برخورد با سازمان، وظیفه نهادهای امنیتی و انتظامی است. اما شبیه سال‌های دهه شصت باید مردم طومار این جماعت جمع کنند. بهترین امنیت، امنیت پایدار متکی بر مردم است. 🔶 دهه شصت را مرور کنیم. برای این نسل و کسانیکه گذشته را فراموش کرده اند، رفتارهای دهه شصت را یادآوری کنیم. 🔸 : دکتر زادبر 🆔 @tahlil_shjr
 ✅ فرصت رویای دوحه 🔶 «تمام کاری که ما انجام می‌دهیم این است که به رویا فرصت دهیم!»... این را کارلوس کی‌روش ساعاتی پیش از عزیمت تیم ملی به قطر نوشت و سوار هواپیما شد... من نمی‌دانم فرصت رویای دوحه به کجا ختم می‌شود، ققنوس ایران از خاکستر گروه آنگلوساکسون‌ها بر می‌خیزد و طلسم عدم صعود به مرحله حذفی را می‌شکند یا باز هم در کافه فیفا همان همیشگی را سفارش می‌دهد... 🔶 اما می‌دانم که ارزش این فرصتی که به رویا هبه می‌شود چقدر است... ۴سال و چندماه پیش‌تر، یادم هست که تحریم‌هایمان یکی یکی فعال می‌شدند، داستان نفروختن کفش ورزشی به تیم ملی فوتبال حسابی سروصدا کرد، آنها که عازم روسیه شده بودند موقع برگشت به ایران ارزش ارزی پول‌هایشان نصف شده بود... حالا تیم هم باید در گروه مرگ مسابقه می‌داد، آخرین کنفرانس خبری قبل از جام بود، از کی‌روش درباره تحریم‌ها پرسیده بودند و جوابی با این مضمون داده بود: «رویای هیچ ملتی را نمی‌شود تحریم کرد و ما برای رویای این مردم می‌جنگیم»... 🔶 جنگیدند، باز هم حذف شدند اما با بهترین نتیجه تاریخ فوتبال ایران در سخت‌ترین گروه تاریخ فوتبال ایران... رویای ایران به اندازه همان چند درجه زاویه و خطای دیدی که فکر می‌کرد توپ را در دقیقه۹۵ وارد دروازه پرتغال می‌کنیم با واقعیت اختلاف هندسی داشت، شاید هم اختلافشان عاطفی و خانوادگی بود، اختلاف مربی پرتغالی که داشت تیم کشورش را حذف می‌کرد، هرچه بود داغش به دلمان ماند... 🔶 برای آه‌ی که کشیدنش ۴سال طول کشیده خم شدیم، اما رویایمان را زنده نگه داشتیم، رویایی که تحریم شدنی نبود، تنبیه شدنی هم نیست، هرقدر فحش بگذارند برای شادی و غرورمان، ما از رویا دست نمی‌کشیم! 🔶 از رویای ایران باید دفاع کرد، دفاع می‌کنیم، چه به نام و چه به ننگ... ❤🤍💚 🔸 : محمدصادق فرامرزی 🆔 @tahlil_shjr
استراتژی نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران چیست؟ آیا مماشات می کنند؟ 🔶 استدلال نهادهای امنیتی جمهوری اسلامی این است که میخواهند با تکرار جنایات شاهچراغ، ایذه، اصفهان و تحریک قومیتی و دینی در کردستان و سیستان و بلوچستان، ایران را وارد فاز جنگ داخلی کنند. اگر نیروهای انتظامی و تامین کننده امنیت در مقابل از ابتدا با اسلحه جنگی و آرایش جنگی روبرو شوند در واقع کمک به تکمیل پازل دشمن خارجی است. 🔶 علت استفاده از پینت بال و ساچمه از ابتدای وقایع همین است. کشفیات اسلحه و مهمات وسیع دوماه اخیر در مرزها گواه بر این برنامه ریزی می باشد. بسیاری در داخل اعتراض دارند که چرا برخورد جدی صورت نمی گیرد؟ این برخورد جدی چند لایه دارد. یک لایه آن که پایین ترین سطح آن است برخورد با هیجانات جوانان است. لایه اصلی آن درگیری با گروهک‌های مسلح فرصت طلب در نقاط مختلف می باشد. این دسته تمام تحریک‌شان واداشتن ایران به سنگربندی و جنگ داخلی است. 🔶 علت خودداری و دادن تلفات پیش دستی و جلوگیری کردن از تلفات بزرگ چند هزار نفری در قالب جنگ داخلی است. 🔸 : دکتر زادبر 🆔 @tahlil_shjr
-327606528_-1135548232.pdf
2.33M
غلبه بر توطئه القای یاس 🔸 ویژه بیانات رهبر انقلاب در دیدار مردم اصفهان ۱۴۰۱/۰۸/۲۸ 🔸 در «یادداشت بیاناتی» این شماره با عنوان «غلبه بر توطئه‌ القایِ یأس»، نکات رهبر انقلاب درباره امید و امیدآفرینی و همچنین تمرکز دشمن بر القای یأس و ناامیدی در ملت ایران مرور شده است. 🔸 دیدارنگار، شماره ۱۰۹ 🆔 @tahlil_shjr
خونِ بی گناه 🔶 در دو ماه گذشته مخالفین جمهوری اسلامی در داخل و خارج از کشور به اندازه کافی فرصت داشتند روی این موارد کار کنند: 🔶 ۱. برنامه بدهند. ۲. قانون اساسی ۳. کلیات و روش حکمرانی ۴. مدل حکومت بعد چیست؟ ۵. راهکار بدهند که چگونه از تجزیه ایران جلوگیری کنند! ۶. مبانی اندیشه ای و ایدئولوژی شان را تبیین کنند‌. 🔶 به هیچ‌‌کدام نپرداختند، چون مبانی و نخبه ای در کار نیست، خوب یا بد این موارد از دل اندیشه و توسط طبقه راهبر شکل می گیرد‌. سطح دغدغه و شعارها به امور سطحی ختم میشود. خشونت کور و سر و صدای زیاد در فضای مجازی جای این مبانی را پر نمی کند. حال برای بقای سیاسی خود و بلوایی که راه انداختند به چه چیزی نیاز دارند: ریختن خونِ بیگناه. 🔶 از مردم زاهدان تا نیروهای حافظ امنیت هر خونی ریخته شود در راستای احیای مصنوعی این جریان است. چرا در این دو ماه هر مورد خودکشی و بیماری را به پای نظام نوشتند؟ علت همین احیای مصنوعی است. وقتی در خانه مان آتش روشن میشود، صدایمان را بر روی کسانیکه در حال خاموش کردن آتش هستند نباید بلند کنیم. دنبال آن کسی باید بود که آتش را روشن کرده است. 🔶 در روزهای آینده این جریان ایرانی خارج نشین یک چیز میخواهد: خون. خون هر بیگناهی در هر حال ریخته شود در حکم تنفس برای زنده نگه داشتن این جریان شکست خورده است. اینکه برای سه روز آینده دست به تحریک می زنند برای همین جوی خون است. دوماه فرصت داشتند مردم را همراه کنند، عدم همراهی مردم که خودشان معترضند، این جریان را عصبانی کرده است. این عصبانیت در روزهای آینده خون ریزی جدید راه خواهد انداخت. 🔸 : دکتر زادبر 🆔 @tahlil_shjr
مرگ بر دیکتاتور 1⃣ شعار می دهند مرگ بر دیکتاتور. 2⃣  با تهدید و ارعاب اهل بازار را تهدید کردند که باید تعطیل کنید. وقتی بی محلی مردم را دیدند، بین کسبه راه افتادند و زن و بچه شان را تهدید به مرگ کردند. پلیس اعلام کرد 15 نفر از این اوباش را در روز اول دستگیر کرده است. اما در بوکان مغازه های باز را آتش زدند و  در بازار ایذه از مردم و ناجا خون ریختند.    3⃣ به یکی از دوستان گفتم این شعار زن زندگی آزادی که شعار خوبی است؛ چرا از دیوار پاک می کنند؟ شعار مرگ بر دیکتاتور هم. این شعارها خودش نفاق شکن است. 4⃣ مگر این شعارها از کجا آمده است؟ این شعارها و محتوایش را امام به اینها یاد داد؛ ولو در مصداق دچار خطا باشند.  انقلاب 57 یاد داد که زن حرمت دارد و ابزار سوداگری و برهنگی روی جلد زن روز و یا اجیر هرزگی مقامات در جشن هنر شیراز نیست. امام گفت زن مبدا خیرات و کمالات است. واگرنه آن شاه ملعون که دخترکان ایرانی را به اعتراف خاطرات فردوست پیشکش به شاه عرب می فرستاد. 🔶 مرگ بر دیکتاتور را امام یاد داد. واگرنه آزادی به قرائت طاغوت، ساواکی است که اطلاعیه می داد نقد در حد کلانتری محله هم جایز نیست. اخرین نفری که نشریات را می خواند و مجوز انتشار می داد مامور ساواک بود. پیرمردهای تهران تا سالها بعد انقلاب وقتی می خواستند حرف سیاسی بزنند صدای شان را پائین می آوردند و این عادت شان ناشی از خفقانی بود که می گفت از هر سه نفر یکی مامور ساواک است. 5⃣ تحقق این شعارها نیز در انقلاب بود. بانوان ما محتوای حقیقی زن زندگی آزادی را سر دست گرفتند و بالاترین مدارج علمی را طی کردند و در اوج حیا و عفت بر سکوهای قهرمانی ایستادند و در دامن شهید پروری شان سرباز مدافع وطن و اسلام تربیت کردند. 🔶 مرگ بر دیکتاتور را کسانی باور کردند که در نهایت غیرت مقابل دیکتاتورهای عالم صف کشیدند و بساط او را از جای جای منطقه جمع کردند و برای آزادی ملت ها خون دادند. واگرنه این جریان که با شعار زن زندگی آزادی چادر از سر ناموس مردم کشیدند و با شعار مرگ بر دیکتاتور  راه رفت و آمد شهر را بستند و اهالی بازار را تهدید به مرگ کردند و جوان های معصوم را در خیابان های شهر به مسلخ بردند. 6⃣ شعار مرگ بر دیکتاتور  و زن زندگی آزادی شعار انقلاب است واگرنه شعار این جریان همین بددهنی ها و فحاشی ها و هرزگی ها و تهدید کردن هاست. این شعارها وقتی دست اهلش نباشد خودش ابزار افشای نفاق می شود. شعاری که بر قلب ها نباشد بر سر زبان ها نیز نخواهد ماند؛ عمل که بماند. 🔸 : محسن مهدیان 🆔 @tahlil_shjr
کدام ؟! 🔶 یکی از مشکلات اساسی در هر جنبش، نهضت، کارزار سیاسی و ... انتخاب دقیق و مسئولانه‌ی واژگان است. واژگان به دلیل ابهام در مصادیق و تنوع کاربردهایشان، در بین افراد و گروه‌های مختلف موجب بدفهمی می‌شوند، برداشت‌های نادرست و از قضا ائتلاف‌های چند روزه‌ی کاذب ایجاد می‌کنند. 🔶 یکی از این واژه‌های بسیار مهم «مردم» است! 🔶 هر جناح سیاسی از مردم حرف می‌زند. اپوزوسیون از تجمعات در شهرهای خارج کشور تعبیر به مردم می‌کند، بچه‌های کف خیابان خودشان را مردم می‌دانند، شرکت‌کنندگان در راهپیمایی‌ها و انتخابات خودشان را مردم می‌دانند، آن‌هایی که در انتخابات شرکت نمی‌کنند خودشان را مردم می‌دانند، گروه‌های مختلف در فضای مجازی خودشان را مردم می‌دانند و کلاً با هر کسی صحبت می‌کنیم یک خواسته را مطرح می‌کند و می‌گوید مردم این را می‌خواهند! اما دقیقاً کدام یک از این‌ها مردم‌اند؟! و اساساً جدا کردن این‌ها از یکدیگر درست است؟! 🔶 اگر نتوانیم را تعریف کنیم، دقیقاً نمی‌دانیم باید منافع و حقوق کدام یک از گروه/ گروه‌های فوق را استیفا کنیم و البته نمی‌توانیم به عنوان تصور کنیم باید در کدام جهت تلاش بیشتری داشته باشیم. به زبان ساده‌تر حاکمیت، نماینده کدام گروه/ گروه‌هاست؟! اگر نماینده همه‌ی گروه‌هاست، آیا ساز و کارهایش برای مشارکت اکثریت آن‌ها در کشور تعبیه شده؟! (طبیعتاً اینجا منظور گروه‌هایی که منافع‌شان در ضدیت با شرع است، نمی‌باشد) 🔶 این‌ها مواردی است که به غیر از در بین نخبگان و گروه‌های مختلف به دست نمی‌آید. گفتگویی که تا امروز خیلی در کشور ما محلی از اعراب نداشته است ... 🔸 : حمید کثیری 🆔 @tahlil_shjr
ولایتِ همگانی! 🔶 علامه طباطبایی ذیل آیه۷۱توبه: 《المؤمنون و المؤمنات بعضهم اولياء بعض... بعد از آن تذكر و بيان حال منافقين، اينك حال عامه مؤمنين را بيان ميكند و می فرمايد: "مردان و زنان با ايمان اولياى يكديگرند"، تا منافقين بدانند نقطه مقابل ايشان مؤمنين هستند كه مردان و زنانشان با همه كثرت و پراكندگى افرادشان همه در حكم يك تن واحدند، و به همين جهت بعضى از ايشان امور بعضى ديگر را عهده دار مى شوند. 🔶 و به همين جهت است كه هر كدام ديگرى را به معروف امر ميكند و از منكر نهى مى نمايد. آرى، بخاطر ولايت داشتن ايشان در امور يكديگر است -آنهم ولايتى كه تا كوچك ترين افراد اجتماع راه دارد- که به خود اجازه مى دهند هر يك ديگرى را به معروف واداشته و از منكر باز بدارد.》(المیزان) 🔶 چون شرط امر به معروف، عدالت نیست و حتی فاسق هم چنین حقی(ولایتی) دارد؛ پس غیر متشرعه، بی حجاب و بدحجاب هم میتواند مذهبیِ محجبه ای یا حتی یک روحانی را در معروفی، امر یا از منکری، نهی کند! 🔸 : محسن قنبریان 🆔 @tahlil_shjr
🔰 قسمت اول ✅ سبک سلوک مدیران 🔶مقابله با استبداد و ایستادن سمت مردم از دل نظام دغدغه های روحانیت شیعه بیرون آمده در طول تاریخ. شیعه اصلا با نفی استبداد شکل گرفته و شروع شده. با این پرسش روشن که «هر کسی» چه حقی دارد بر «همه» حاکم شود و این سوال فقط برای او یک پاسخ دارد و آن اینکه فقط «خدا» ممکن است و حق دارد حاکم را برگزیند. و الا هر سبک دیگری ناچار است از ختم شدن به استبداد. 🔶 ماجرای مشروطه با درخواست عدالت در آزادی انسانها و نفی استبداد سنتی آغاز شد و از حوزه سر درآورد و در نهایت هم شیخ فضل الله زودتر و آخوند دیر تر متوجه شدند که ماجرا منحرف شده به سمت جایگزینی استبداد پیچیده تر بیگانه با استبداد ساده سنتی و تغییر موضع دادند. 🔶شوخی نگیرید که امام در اوج محبوبیتش که هر طرحی را در آغاز انقلاب میتوانست مطرح کند و اگر مردم هم حتی همراه نمیشدند شجاعتش را داشت که بگوید. کسی که شجاعت داشت فرمان بیرون ریختن مردم برای جان دادن را بدهد. او چرا «مردمسالاری دینی» را ریل اصلی کل حرکت امت قرار داد؟ 🔶 برای شما جالب نیست که رهبری در همین آخرین سخنرانی اش مهمترین دارایی کشور را که با دیگر دارایی ها متفاوت است و میتواند باعث تعریف نقش جهانی در طرح نوین عالم برای ایران شود را همین جمع مردمسالاری و دین و معنویت میداند؟ آنجا که قرار است نقش محور مقاومت بودن ایران در جبهه آسیایی را توضیح دهد که یک قطب فرهنگی و فکری و رهبر و هادی کل جبهه مقاومت است. 🔶 ایران در سطح مدیریت میانی مهمترین چالشش با مدیریت راهبردی رهبران انقلاب اسلامی، اولا مقوله مردم بود نه هیچ نکته دیگر. بازرگان به امام میگفت «به مردم بگویید به خانه ها برگردند تا ما خودمان اداره کنیم.» این یک اندیشه بود او علنا به امام گفت تصمیم خبرگان قانون اساسی که نماینده مردم بودند را مستبدانه ملغی کند و امام نپذیرفت. در نهایت هم از انقلاب مردم در مقابل آمریکا که در حمله به سفارت تجلی کرد کنار کشید. 🔶 مساله بنی صدر چسبیدن به گروهک مسلح بود و تقابل با عموم مردم و ایجاد دو قطبی اجتماعی در مردم. قبل از آن پشتیبانی امام از بنی صدر هم پشتیبانی از انتخاب مردم بود. آن فهم عجیب و غریب از کارگزاران و این صبر و تحمل او ، خارق العاده بود. بعدها رهبری میگوید امام حکیمانه تر از ما میدید. ذات بنی صدر را همه میشناختند هم سیدعلی و هم حزبی هایش هم امام. تفاوت در صبر امام بود. 🔶 همین نکته در قصه میرحسین هم بود. او بعدها به خوبی نشان داد که هویتش چه بود. لجاجت و انانیت که سیدعلی خامنه ای میدید و میفهمید، و قطعا امام هم میدانست اما امر میکرد سیدعلی را به صبر، صبری که هر وقت به آن فکر میکنم احساس میکنم بسیار غیر عادی است. سیدعلی آخرسر تصمیم خود را میگیرد و با امام همراه میشود. بگذار تا مردم بفهمند. ولو بیست و چند سال بعد آنجا که رسما و علنا مقابل رای اکثریت قد علم میکند و نشان میدهد آنچه آنها میفهمیدند. 🔸 : علی مهدیان 🆔 @tahlil_shjr
🔰 قسمت دوم ✅ سبک سلوک مدیران 🔶 بیان هاشمی درباره اینکه کاری کنیم که مردم کسی را انتخاب کنند که ما میخواهیم و تقابل رهبری با این اندیشه او از این جهت مهم است. اندیشه ای که در نزدیکان هاشمی به مادام العمر کردن ریاست جمهوری او رسید و معلوم بود که در ریل امام خمینی این اندیشه پیش نمیرفت. 🔶 برادران و خواهران! سخت ترین امتحان همین سلوک با مردمسالاری دینی است. به قول رهبری «سلوک در این ریل باعث رشد معنوی کارگزاران میشود». و اگر درباره کاستی های این و آن سخن میگوییم دلیلش بغرنج بودن این حقیقت است. شبیه سیدعلی بودن شبیه حاج قاسم بودن مشکل است مشکل. نیاز به یک رشد معنوی جدی دارد. 🔶 و الا با ادا اطوار خاتمی که دموکراسی را نه از نگاه توحیدی خمینی بلکه از اندیشه دنیایی فرانسه یادگرفته بود معلوم است در نهایت از استکبار فتنه هشتاد و هشت سر در خواهیم آورد. سلوک با مردمسالاری دینی دشوار است و الا مردمسالاری جایش را به عوام سالاری احمدی نژادی میدهد. بدون عقلانیت و معنی. 🔶 مردمسالاری خمینی سهم نخبگان را هم میدهد سهم عقل را هم میدهد. لذا چیزی دارد به نام انتخاب نخبگان. چیزی دارد به نام قانون به نام نظام. مصلحت میفهمد، لذا مقابل استبداد غربی میایستد ولو مجبور باشد از جسد متعفن دولت غربگرا دفاع کند تا بماند و سر زمان خودش به رای مردم جابجا شود. جسد متفعن غربگرایی که چشم «امید»ش به غرب بود نه مردم و «تدبیر»ش در پنهانکاری از مردم (نه... بماند) 🔶 امید داریم دولت فعلی متوجه باشد که مردمی بودن مدیریت یعنی سپردن کار به مردم نه فقط تلاش برای مردم. این بن مایه اقتصاد مقاومتی و اصل چهل و چهار و تولید دانش بنیان و دیگر دستورات بالا دستی رهبری است. 🔶 و امید داریم از اخلاق عوام گرای برخی مسوولین (که نمیخواهم نامشان را ببرم) خلاص شویم. کسانی که فکر میکنند با باز کردن دست دشمن به واسطه فضای مجازی میتوانند برای خودشان رای جمع کنند یا محبوبیت کسب نمایند. 🔸 : علی مهدیان 🆔 @tahlil_shjr