#استقلال_و_آزادی
#توطئه_علیه_ایران
✅ چرا تسخیر لانه جاسوسی اقدامی ضروری بود؟
🔰 قسمت سوم- کانون توطئه علیه ایران
🔸 حدود سی سال پس از انقلاب اسلامی ایران، موج بیداری اسلامی در منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا به جریان افتاد و صدای خشم مردم کشورهایی مانند مصر، لیبی، یمن و بحرین علیه حاکمان مستبد و دیکتاتور طنینانداز شد. ملتهای رنجکشیده از ظلم حکومتهای استبدادی وابسته با حضور در خیابانها و تظاهرات سراسری، خواستار اسقاط رژیمهای ناکارآمد و جایگزینی آن با یک نظام مردمی و عدالتگستر بودند؛ اما خیزش مردم در غرب آسیا و شمال آفریقا، عموماً به نتیجه مطلوب منجر نشد. یا تظاهرات مردم عقیم ماند و یا افرادی که در پی اعتراضات بر سر کار آمدند، تأمینکننده مطالبات مردم نبودند و میراث بیعدالتی و ظلم رژیمهای سابق را حفظ کردند. در پاسخ به چرایی ناکامماندن بیداری اسلامی در حصول به اهداف خود باید گفت که یک نقطه کانونی و مشترک در میان تمام آنها، قطعنشدن اتصال آمریکا با کشورهای مذکور بود و در نتیجه از این زمینه برای انحراف اهداف انقلابی و جهتدهی حوادث به سمت منافع امپریالیستی خودش بهره برد.
🔸 از یک جهت، همانطور که قیام انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۳۵۷ آمریکا را غافلگیر کرد، قیام در برخی از این کشورها مانند تونس و مصر نیز غرب را غافلگیر کرد. پیشبینینکردن قیام مردم تونس و مصر باعث شد تا کاخ سفید و کنگره، از سازمانهای جاسوسی آمریکا به شدت انتقاد کنند. همچنین، همانطور که آمریکا تا آخرین لحظات از رژیم شاهنشاهی در ایران حمایت کرد، از برخی از رژیمهای وابسته مانند تونس و مصر و بحرین نیز حمایت و برای بقای آنها تلاش کرد؛ با اینحال، سلسله حوادث در این کشورها و سایر کشورها بهگونهای رقم خورد که سرنوشت متفاوتی را از انقلاب ایران تجربه کردند.
🔸 #به_قلم_اساتید: آقای روح الله عبدالملکی، پژوهشگر و مترجم کتاب «در سایه قرن آمریکایی»
🆔 @tahlil_shjr
#استقلال_و_آزادی
#توطئه_علیه_ایران
✅ چرا تسخیر لانه جاسوسی اقدامی ضروری بود؟
🔰 قسمت چهارم- از در رفتند، از پنجره برگشتند
🔸 برای نمونه، وقتی که مقاومت انقلابیون مصر و پیشروی آنها سقوط حسنی مبارک، دیکتاتور مصر را قطعی کرد، آمریکا برای حفظ نفوذ خود و اثرگذاری بر مسیر حوادث، اتصال خود را با ساختار قدرت در مصر حفظ کرد و در همین راستا از «شورای عالی نیروهای مسلح» مصر که پس از استعفای مبارک قدرت را به دست گرفته بود، حمایت و با آن همکاری کرد. شورای مذکور نیز بیانیهای صادر کرد و طی آن به آمریکا و رژیم صهیونیستی اطمینان داد که معاهده صلح ۱۹۷۹ مشهور به کمپ دیوید پابرجا خواهد ماند. جالب اینجاست که یکی از اعضای شورای عالی نیروهای مسلح مصر، در سخنان خود در مؤسسه صلح آمریکا اعلام کرد که: «ما از زمان توافق کمپ دیوید در سال ۱۹۷۹ با ایالات متحده روابط راهبردی قوی داریم...و باید این روابط را گسترش دهیم.»
🔸 در نهایت، محمد مرسی رئیسجمهور مصر که به شیوه دموکراتیک انتخاب شده بود، بهدلیل مداخله آمریکا و توسط عوامل همین شورا دستگیر، محاکمه و به اعدام محکوم شد.
🔸 آمریکا در سایر کشورها نیز با شیوههای مشابه و یا ابتکارات جدید، توانست نفوذ خود را حفظ کرده و اهداف قیام مردمی را ناکام بگذارد. بهعنوان نمونه، مقامات کاخ سفید از فرصت ناشی از شورش و بحران در لیبی استفاده کردند و مخالفت خود را با قذافی اعلام کردند؛ مخالفتی که تداعیگر خاطرات تلخ آمریکا در لیبی بود. آنها با همراهی تودههای خشمگین، تا قلب بحران نفوذ کردند و تمام تلاش خود را به کار گرفتند تا منافع و نفوذ خود را در این کشور نفتخیز تأمین و تقویت کنند. نتیجه دخالت آمریکا در امور لیبی، حملات هوایی ناتو به این کشور، کشتهشدن نظامیان و انسانهای غیرنظامی و فراهمشدن شرایط بهتر برای پیگیری منافع اقتصادی و سیاسی واشنگتن در لیبی بود.
🔸 #به_قلم_اساتید: آقای روح الله عبدالملکی، پژوهشگر و مترجم کتاب «در سایه قرن آمریکایی»
🆔 @tahlil_shjr
#استقلال_و_آزادی
#توطئه_علیه_ایران
✅ چرا تسخیر لانه جاسوسی اقدامی ضروری بود؟
🔰 قسمت پنجم- از در رفتند، از پنجره برگشتند
🔸 در نتیجه، بیداری اسلامی که در رسانههای جریان اصلی به بهار عربی مشهور شد، در کشورهایی که خواسته یا ناخواسته نتوانستند اتصال خود را با آمریکا از بین ببرند، ناکام ماند و منافع آمریکا در آنها در درجات مختلف دستنخورده باقی ماند و حتی تقویت شد. تنها مواردی که آمریکا نفوذ و عاملیت خود را در آنجا بهشدت از دست داد، دو کشور یمن و سوریه بودند. در هر دو مورد نیز، سفارت آمریکا بسته شد و با گذشت زمان، جبههای که مخالف آمریکا و خواستار استقلال بود، شرایط بهتری پیدا کرد.
🔸 بهعنوان نمونه، در مسئله سوریه آمریکا سعی کرد با تحریکِ قیامی ساختگی و آشوب و جنگ داخلی و در نهایت حمله ائتلاف به این کشور، حکومت این کشور را ساقط کند؛ در این حال عدهای از مردم حامی استقلال کشور و دولت مستقر مشروع، به سفارت آمریکا حمله کردند. آنها مشاهده میکردند که رئیسجمهور آمریکا مخالفت علنی خود را با دولت مشروع سوریه اعلام کرده و روبرت فورد سفیر وقت آمریکا در سوریه، با حضور در میان معترضان، عملاً در امور داخلی این کشور دخالت میکرد و باعث شعلهورشدن اغتشاشات در سوریه میشد. این حمله اعتراضآمیز نشان از آگاهی مردم از تأثیر ارتباطات و پیوندهای مداخلهجویانه و توطئهبرانگیز آمریکا در خاک سوریه داشت.
🔸 گواه این دیدگاه، اظهارات مدیر مرکز مطالعات خاورمیانه دانشگاه اوکلاهاما بود. وی در اولین ماههای اغتشاشات سوریه و پیش از بستهشدن سفارت این کشور، در اهمیت سفارت آمریکا در سوریه بهصراحت اعلام کرد که کارمندان سفارت آمریکا به مرکز تجمع و ناآرامیها رفتوآمد میکنند؛ زیرا کارمندان سفارت، بهترین منبع اطلاعات جاسوسی در سوریه هستند. شاید آمریکا سفارت خود را بهامید بازگشت، پس از سرنگونسازی بشار اسد در سوریه بست؛ اما دولت مشروع و قانونی سوریه از نبود یک تشکیلات جاسوسی و مداخلهگر استفاده حداکثری کرد و بهکمک کشورهای حامی و استکبارستیز بهویژه جمهوری اسلامی ایران، منافع و نفوذ تشکیلاتی آمریکا را در سوریه تا مرز ریشهکنی برد.
🔸 #به_قلم_اساتید: آقای روح الله عبدالملکی، پژوهشگر و مترجم کتاب «در سایه قرن آمریکایی»
🆔 @tahlil_shjr
#استقلال_و_آزادی
#توطئه_علیه_ایران
✅ چرا تسخیر لانه جاسوسی اقدامی ضروری بود؟
🔰 قسمت ششم- اخراج دیپلماتهای آمریکایی در آمریکای لاتین
🔸 نمونه موفق دیگری را کیلومترها دورتر از غرب آسیا و در آمریکای لاتین میتوان مشاهده کرد. در ژانویه ۲۰۱۹، خوان گوایدو رهبر مخالفان دولت مرکزی ونزوئلا، در اقدامی کودتایی خود را بهعنوان «رئیسجمهور موقت» این کشور معرفی کرد. پس از این اقدام، آمریکا در حمایت از این کودتا، بلافاصله ریاست جمهوری گوایدو را به رسمیت شناخت و از دیگر کشورهای دنیا نیز خواست تا حمایت خود را از کودتاچیان ونزوئلایی اعلام نمایند. در پاسخ به این تصمیم کاخ سفید، دولت نیکلاس مادورو، رئیسجمهور قانونی ونزوئلا، بدون درنگ روابط کاراکاس را با واشنگتن قطع کرد و به تمام دیپلماتهای سفارت آمریکا ۷۲ ساعت فرصت داد تا خاک این کشور را ترک نمایند.
🔸 پس از این اقدام قاطعانه دولت ونزوئلا، تمامی اقدامات آمریکا برای تثبیت جایگاه کودتاچیان به شکست انجامید و ونزوئلا علیرغم تحریمهای سنگین اقتصادی اعمالشده توسط کاخ سفید با تکیه بر وحدت ملی بر تمامی توطئهها برای تغییر رژیم در این کشور فائق آمد. مقاومت ملی ونزوئلا، باعث شد تا اکنون دولت بایدن از سیاست ناکارآمد «فشار حداکثری» علیه کاراکاس فاصله بگیرد.
🔸 با توجه به وجود تضاد بنیادین و ماهوی بین کشورهای استکباری و در رأس آنها ایالات متحده آمریکا با آرمانهای انقلابهای مردمی و عدالتخواهانه و استقلالطلبانه، استمرار حضور و نفوذ سیاسی کشورهای امپریالیستی و استکباری در کشورهایی که مردم آن انقلابهای عدالتمحور و استقلالمحور را رقم زدهاند، همواره در جهت تضعیف انقلاب و دستاوردهای آن بوده و خواهد بود؛ از این جهت، یکی از مهمترین راههای پیشگیری از تضعیف و ایجاد انحراف در انقلابهای ضد استعماری و ضد استکباری، قطع و محدودسازی فعالیت بازوهای نفوذ و مداخله سیاسی کشورهای سلطهجو و استعمارگر است. البته در عصر کنونی، ایجاد انحراف در حرکت استقلالطلبانه و عدالتجویانه ملتها صرفاً در تعاملات سیاسی مستقیم محدود نشده و عرصه جنگ نرم و جنگ شناختی و فرهنگی به مهمترین ابزارهای ایجاد انحراف و تخریب دستارودهای حرکتهای مردمی بدل شده است که این موضوع نباید مورد غفلت واقع شود.
🔸 #به_قلم_اساتید: آقای روح الله عبدالملکی، پژوهشگر و مترجم کتاب «در سایه قرن آمریکایی»
🆔 @tahlil_shjr
#عزت_ملی
#مرزبندی_با_دشمن
✅ بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران بزرگ
🔶 بسمه تعالی
جنابان آقای زلفی گل و عین اللهی و طهرانچی
وزیرمحترم علوم، تحقیقات و فناوری
وزیرمحترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی
🔸 همانطور که مستحضرید بیش از ۴۰ روز است که دانشگاه های کشور به ویژه دانشگاه های تهران درگیر صف آرایی عده ای معدود از دانشجونمایان است و این متن در حالی برای شما نگاشته می شود که در صحن مقدس دانشگاه ها هر روزه شاهد اتفاقاتی هستیم که نه تنها در شان محیط علم و دانش نبوده که حتی در درگیری های خارج از دانشگاه نیز مشاهده نمی شود.
در ابتدا گوشه ای از اتفاقات رخداده در بستر دانشگاه را خدمت شما بیان می کنیم.
قابل ذکر است که مستندات این اتفاقات در دسترس است:
۱-توهین به حضرت سیدالشهدا(ع) و حضرت علی اصغر(ع) در صحن دانشگاه الزهرا
۲-حمله به مزار شهدا و تلاش برای تخریب آن در دانشگاه آزاد تهران شمال و دانشكده فنی و حرفه ای شریعتی
۳-پاره کردن و آتش زدن قرآن در دانشگاه تهران
۴-پاره کردن پرچم مقدس ایران در دانشگاه های تهران و شهید بهشتی.
۵-توهین به اذان و شعار الله اکبر در دانشگاه شهید بهشتی
۶-توهین به عزادارای دانشجویان برای شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ
۷-سر دادن رکیک ترین شعارها و زننده ترین الفاظ در فضای علمی دانشگاه
۸-پرتاب گسترده سنگ و بطری به سمت دانشجویان انقلابی
۹-همراه داشتن انواع اسلحه سرد و گرم از قبیل: چاقو، پنجه بکس،اره،چکش،کوکتل مولوتف و ...
۱۰-تعرض به پوشش دختران دانشجو و هتک حرمت به دانشجوی انقلابی با انتشار عکس بدون پوشش مناسب ایشان در فضای مجازی در خوابگاه دانشگاه علوم پزشکی تهران
۱۱-توهین و هتک حرمت تعداد زیادی از اساتید
۱۲-از بین بردن امنیت اخلاقی دانشجویان به ویژه دانشجویان دختر و هم چنین افشای اطلاعات شخصی دانشجویان در فضای مجازی
و اتفاقات متعدد دیگری که هرکدام از آنها مشمول جرایم مذکور در مواد قانون مجازات اسلامی یا موارد مغایر با آیین نامه های انظباطی دانشگاه(تخلفات مذکور در مواد ۲۵، ۲۶، ۲۹، ۳۰، ۳۲، ۳۸، ۳۹، ۴۰، ۴۱، ۴۲، ۵۱، ۵۲، ۵۳ شیوه نامه اجرایی آیین نامه انضباطی دانشجویان مصوب مردادماه ۱۳۹۸)هستند.
🔸 حال در ادامه ما دانشجویان انقلابی از شما به عنوان متولیان دانشگاه و حافظان اصلی امنیت و اعتبار علمی دانشگاه مطالباتی داریم تا با رسیدگی و اقدامات فوری به وظیفه خود عمل کرده و دانشگاه ها را از این منجلاب توهین و توحش بیرون بکشید.
🆔 @tahlil_shjr
#عزت_ملی
#مرزبندی_با_دشمن
✅ بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران بزرگ
🔰 قسمت دوم
🔶 الف) جلوگیری از تعطیلی کلاس ها و برخورد قاطع با اساتید متخلف:
مهم ترین مطالبه ما دانشجویان انقلابی از ابتدای این به ظاهر تجمعات عدم به تعطیلی کشاندن کلاس های درس و خدشه وارد کردن به قطار پشرفت علمی کشور بوده است و همانطور که مقام معظم رهبری در دیدار با نخبگان نیز به این نکته اشاره فرمودند مهم ترین هدفی که توسط دشمنان از این اغتشاشات در درون دانشگاه ها دنبال می شود همان لطمه زدن به پیشرفت علمی جمهوری اسلامی ایران است. در این مدت شاهد بوده ایم که اساتیدی ممانعت از تشکیل کلاس ها کرده اند همچنین دانشجونمایان با اجبار و فحاشی کلاس های تشکیل شده را به تعطیلی کشانده اند. ما انتظار داریم که با فوریت و جدیت تمام اساتید و دانشجویانی را که به دنبال تعطیلی کلاس های درس هستند و وقیحانه دانشگاه را تهدید به تعطیلی می کنند از طريق آیین نامه های انضباطی و ضوابط استخدامی جريمه کرده و مانع از خدشه وارد شدن به روند علم و برقراری کلاس ها شوید.
🔸 ب)برخورد قاطع با دانشجویان آشوبگر
حدود ۴۰ روز است که برخی از دانشجونمایان، صحن دانشگاه را تبدیل به میدان نبرد ساخته اند و از هرگونه هتاکی، فحاشی و هرگونه اقدام خلاف شان دانشجویی ابایی ندارند اما جالب است که با این گروه اندک رادیکال بشدت مماشات شده است به طوری که توهم مصونیت برای آنها به وجود آمده است. خواسته و انتظار ما این است که به صورت فوری و با قاطعیت تمام ابزارهای نظارتی دانشگاه ها از جمله کمیته انضباطی و حراست طبق مقررات با این خاطیان برخورد کند و از گسترش رادیکالیسم در دانشگاه ها جلوگیری کند.
🔸 ج) شفاف سازی در خصوص اتهامات و علل دستگیری دانشجویان ارائه مستندات از دانشجویان متخلف در بستر دانشگاه و جلوگیری از رفتار ها و حمایت های احساسی و نابخردانه اساتید و دانشجویان از دانشجو نمایانی که در جهت برهم زدن امنیت اخلاقی و علمی دانشگاه اثر داشته ولی با مظلوم نمایی و سوء استفاده از عنوان دانشجو از پاسخگویی شانه خالی می کنند و با شایعه سازی و سخنان کذب زمینه التهابات بیشتر ، در فضای دانشگاه را فراهم می کنند.
🆔 @tahlil_shjr
#عزت_ملی
#مرزبندی_با_دشمن
✅ بیانیه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های تهران بزرگ
🔰 قسمت سوم
🔶 د) جلوگیری از ایجاد تجمعات غیرقانونی
درست است که دانشجویان بسیجی برحسب وظیفه انقلابی شان و برای دفاع از خطوط قرمز خود در این روزها در برابر این جماعت هتاک و ساختارشکن ایستاده اند و اجازه به وجود آمدن تصویر تک قطبی از دانشگاه را به دشمنان نداده اند اما تامین نظم و امنیت دانشگاه ها به عهده حراست در دانشگاه ها می باشد ولی شاهد این هستیم که در بسیاری از دانشگاه ها آن طور که باید حراست به مقابله برای برهم زدن این تجمعات غیرقانونی و رادیکال در دانشگاه ها نبوده است. جای تردید نیست که بسیج دانشجویی مخالف سیاسی بودن دانشگاه و دانشجو نیست و در این مسیر از هرگونه تلاش اعم از برگزاری تریبون های آزاد، مناظره و دعوت از سیاسیون و اساتید برای پاسخ به سوالات دانشجویان فروگذار نکرده است اما امروز این یقین به وجود آمده است که این تجمعات خالی از هرگونه محتوا صرفا جهت گسترش خشونت و هتک حرمت دانشگاه به وجود آمده است و کمترین انتظار جلوگیری از تشکیل این تجمعات است.
🔸 در پایان بر خود لازم می دانیم که به شما هشدار بدهیم که در صورت عدم برخورد به موقع و قاطع، این جریانات که از خارج از این مرزها مدیریت می شوند، دانشگاه ها را به تعطیلی خواهند کشاند لذا اعلام می داریم که در صورت عدم اقدام شما، دانشجویان طبق وظیفه انقلابی شان که امام(ره) در وصیت نامه خود به آن اشاره کرده است اقدامات بعدی خود را از سر می گیرد.
🆔 @tahlil_shjr
#سبک_زندگی
#زن
✅ فحش، فاحشه و واقعیت زن ایرانی
🔶 زن فاحشه چنانچه این توصیف را در مورد خود پذیرفته باشد، احتمالاً رویهی مستمرش به دام افکندن مردان است. در سطح فردی این مرد است که توسط زن، آزادیاش را از دست میدهد و عرفاً به «تور» میافتد. از این منظر ظاهراً نوک نیزهی فحشا رو به سوی مرد است و باید زن را ظالم فراست بدانیم. اما اگر نیک بنگریم در همین سطح فردی هم این زن است که از طریق شیءشدگی «خود» را به فروش میرساند تا به مقاصدی دست یابد.
🔶 یعنی در سطح فردی هم، فحشا حتی اگر با عاملیت زن آغاز شده باشد، باز با سلب هویت و تحقیر او پایان مییابد. در سطح ساختاری اما حتی همین آغاز و عاملیت زنانه هم وجود ندارد. فاحشهگری در سطح ساختاری نوعی صنعت است و عقل سوداگر حاکم بر آن هر زنی را به نحو بالقوه «فاحشه» میپندارد. یعنی زن اصلاً فرصت عاملیتورزی ندارد!
🔶 اساساً در فحشای ساختاری به نحو مضحک و متناقضی، ستارهتر شدن به معنای کالاییتر شدن و ناانسانتر شدن زن است. درحالیکه در فحشای فردی رابطه از نوع زن-مرد است، در سطح ساختاری زن میان فروشندهی مذکر و خریدار مذکر دستبهدست میشود؛ یعنی رابطهی مرد-زن-مرد! مرد فروشنده سود میکند و مرد خریدار نه فریب زن را میخورد و نه به دام او میافتد. پس فحشا خصوصاً در وجه امروزینش تماماً علیه زن و نافی عاملیت او است. این وضعیت حاکی از نوعی نابرابری میان زن و مرد در قدرت و استقلال اجتماعی است. «افراد» مونث در دل «ساختارهای» مذکر «هضم» میشوند و اصلاً همین نابرابری در وسعت امر اجتماعی زنانه و مردانه است که یکی را به ظرف و دیگری را به مظروف تبدیل میکند. لذا من خصوصاً در سطح کلان محمل فحشا را محل قدرتنمایی و عاملیتورزی زن نمیبینم. محمل قدرت و نفوذ زن جای دیگری است. چه بسا که زن را فطرتاً هم بیش از مرد به حریم و حیا مایل بدانیم. اما جهان اجتماعی فحشا، تصویری از زن را مبنا کرده و از طریق ساختارهایش این تصویر خاص را بر زنان (و مردان) تحمیل میکند.
🔶 جهان اجتماعی یک وجه ساختاری دارد و یک وجه گفتمانی. فحشا در وجه ساختاری همین مجموعه قواعد و نظامهایی که بدن زن به متاع تبدیل میکند. و وجه گفتمانی (زبانی) این فحشای مردانه، ادبیات جنسی و شوخیهای جنسی است که سالها در مجلات، رسانهها و ... پمپاژ شده است. وجه سلطهگرانه و وحشیانهی این گفتمان، شعارهای علنی قضیبمحور است. بنابراین هر چه این گفتمان متورمتر شود فحشای ساختاری هم مسلطتر و محتملتر میگردد چرا که این ادبیات جنسی حامل تصویری خاص از روابط زن و مرد است؛ نوع خاصی از مرد و نوع خاصی از زن. اما همراهی کردن زنان با شعار جنسی رکیک و قضیبمحور از چیز دیگری حکایت دارد. در این لحظه است که زن دارد مغلوب میشود و در ظرف گفتمانی فحشا به عنصری مصرفکننده تنزل مییابد، در حالیکه ابتدا به ساکن تمام این جهان اجتماعی علیه او تکوین یافته است.
🔶 حوادث اخیر در دانشگاهها را استعاری ببینید. این شعارها بهخوبی نشان میدهند که «زن، زندگی، آزادی» چگونه توسط قدرتهای سیاسی مذکر مصادره میشود و این مصادره هم میتواند تا کجا پیشروی کند: تا جایی که زن را وارد میدانی کاملاً ضد زن کرده و عاملیتش را خرج توسعه و تورم دنیایی میگرداند که امکان زن بودن و زندگی کردن و آزادی داشتن را روز به روز تنگتر خواهد کرد. من فکر میکنم واقعیت زن ایرانی را باید از نیروهای مصادرهگر او جدا کرد. «انقلاب فاحشهها» توصیف خشن، نادرست و غیرمنصفانهای از دانشجویان دختر است. فحشا منطقاً پروژهی زن نیست و زن ایرانی بهطور خاص، مطابق با شواهد گوناگون فرسنگها با این ماجرا ناسازگار است. نه انگیزهی زن از بدحجابی بهطور خاص انگیزهای جنسی است و نه انتخاب حجاب توسط او منحصراً انگیزهای جنسی دارد. ما داریم روند مغلوبیت زنان را میبینیم و قاعدتاً با لحاظ این دقت، نحوه تعامل با زن (ایرانی) و قدرت ساختاری و سیاسیِ مترصد مصادرهی او باید متفاوت باشد!
🔸 #به_قلم_اساتید: مهدی تکلو
🆔 @tahlil_shjr
#سبک_زندگی
#نوجوان
✅ توماج صالحی کیست؟
🔶 موسیقی و سبک "رپ" ذاتا یک مدل اعتراضی است. بیان اعتراض سیاسی و اجتماعی از رپ جدا شدنی نیست. رپ فارسی در کشور ما در یک میانگین سنی مشخص طرفدار دارد. افراد مشهور و پرسر و صدایی که حتما نامشان را شنیده اید. سال گذشته با وجود رپرهای مشهور نسل یک رپ مانند تتلو، حصین، تهی،پیشرو، هیچکس و یاس که در دو دهه پیش این موسیقی را بصورت زیرزمینی پیش می بردند و نسل دوم رپرها مانند پوتک، سپهر خلسه، لیتو، آریا و... بی بی سی فارسی برای چند هفته روی یک نام جدید متمرکز شد بنام: توماج صالحی
🔶 #توماج_صالحی برخلاف سایر رپرها در ایران زندگی می کرد و با ادبیات خاص خود اما با رپرتاژ شدید بی بی سی بعنوان فعال سیاسی بر سر زبانها افتاد. از جنبه هنری و تعداد طرفدار توماج صالحی با اسامی که در بالا آوردم قابل مقایسه نیست، بسیار پایین تر است، نکته ماجرا همینجاست که او باید به یک "نماد" تبدیل شود!
🔶 تقریبا حدود یک سال روی رپ و دو نسل آن از نظر محتوا و شخصیت کار کرده ام. علت دارد که الان جای پرداختن به آن نیست. متن(بقول رپرها تکست)، گفتگوها و پیامهای او را دنبال کنید. من کاری به سلامت روان این افراد ندارم. با این حال یک فصل مشترک وجود دارد: توهم.
🔶 در طول تاریخ بشر حرکت ها و جنبش های فکری، اجتماعی و سیاسی که با هدف اعتراض و تغییر(مثبت و منفی) بسیاری شکل گرفته است. جنبش هایی که به اصلاح یا انقلاب ختم شده اند. اما از دل رَپر، سلبریتی، خواننده، فوتبالیست، شکست خورده سیاسی چهل سال پیش، مصلح و اصلاح کننده امور در نمی آید. چون شما با عنصر بازیگری روبرو هستید. بازیگری و شوآف تهی از اندیشه توان ساختن هیچ جامعه ای را نخواهد داشت. تنها عایدی آن تخریب است. توهم نمی تواند سازنده جامعه باشد.
🔶 پس مهم نیست شخصِ توماج صالحی کیست!
آنچه برایشان اهمیت دارد: نماد سازی از توهم است.
🔸 #به_قلم_اساتید: دکتر زادبر
🆔 @tahlil_shjr
#عدالت
#فلسفه_سیاست
#نهضت_صحیفه_خوانی
✅ عدالتِ آزادی آفرین
1⃣ از اسامی خداوند، "الحَکَم العدل"(حاکم عادل) است. درباره اش در ادعیه می خوانیم: "تو منزهی از اینکه از تو ترسی باشد، جز از ناحیه عدالتت"!
• عدالت هم امر ترس آوری نیست. انسان در حقیقت از خودش می ترسد؛ که از حدود خود به حقوق دیگران تجاوز کند.
2⃣ حکومت هرچه به این ترازِ الحَکَم العدل نزدیک تر شود، الهی تر است.
مردم در آن از حکومت نمی ترسند بلکه از خودشان می ترسند.
3⃣ ترس مردم از حکومت ها، بخاطر تخلف حکومت هاست.
بخاطر آن است که دولت و سازمان امنیت و پاسبانش به ملت زور می گفت؛ از آن طرف بین مقامات حکومت و مردم در رسیدگی به تخلف فرق است! این دو، عامل ترس مردم از حکومت(اختناق) است.
4⃣ هرچه حکومت، عدل بیشتری درباره خود و کارگزارانش اجرا کند؛ ترس مردم از آن کمتر می شود(رفع اختناق). متقابلاً ترس نسبت به خود، بیشتر می شود(تامین آزادی قانونی شهروندان).
⬅️ پس عدالتِ حاکمیت بخصوص درباره خود و صاحبان قدرت و ثروت، عامل رفع اختناق و آزادی آفرین برای مردم است.
🔶 این تئوری حِکَمی توسط پیامبر(ص) و علی(ع) تحقق عینی یافت.
🔶 بیانیه شورای تامین سیستان و برخی تصمیمات و وعده های آن درباره حوادث ۸مهرماه #زاهدان حرکتی بدین سمت است. کاش زودتر با اجابت درخواست نماینده ولی فقیه انجام می شد.
🔸 #به_قلم_اساتید: محسن قنبریان
🆔 @tahlil_shjr
#مسائل_اولویت_دار
#امنیت
✅ آقای مسئول
🔶 ما حرف داریم، انتقاد داریم.
شکی نیست که گلایه داریم.
اما چرا در این دوره پرالتهاب اولویت مان حفظ امنیت و اساس ایران است؟
چون در واقع مساله طرف مقابل موجودیت "جمهوری اسلامی" نیست! مساله بر سر نوع قانون و مدل حکومت نیست. صدایمان را برای فلان مسئول کم کار یا کارنابلد بلند می کنیم اما الان اولویت نجات موجودیت ایران و امنیت ایرانیان از چنگال کسانیست که با رزم اما در پوشش مطالبات مردم به میدان آمده اند.
🔶 تشخیص درست اهمیت دارد
اگر تشخیص مان امروز حول محور این مفاهیم باشد که چرا از "جمهوری اسلامی" انتقاد نمی کنیم! در واقع اصل صحنه آرایی را متوجه نبوده ایم. اگر هم در خانواده تان سوتفاهم یا دلخوری وجود داشته باشد در لحظه سختی و حضور غریبه سعی می کنید اولویتتان عبور از آن سختی باشد.
🔶 اولویت الان انتقاد به پراید، آقازاده، حقوق نجومی، محاکمه نکردن روحانی و... نیست. حتی اولویت انتقاد و مخالفت با دولت رئیسی نیست. چون محل نزاع الان اینها نیستند. محل بحث اساسِ و موجودیت ایران است. باید مراقب تشخیص خطا بود و الا اگر به انتقاد باشد ما به قدر کافی انتقاد در خورجین داریم و بارها در رسانه گفته و نوشته ایم. تشخیص درست اهمیت دارد.
🔸 #به_قلم_اساتید: دکتر زادبر
🆔 @tahlil_shjr
#عزت_ملی
#بصیرت #رسانه
✅ چرا دروغ ها راباور می کنند؟
🔶 حتما شما هم تعجب کردید؛ اینکه چطور برخی هر دروغ شاخداری را باور می کنند. داعش برای اثبات کشتار شاهچراغ هرچه در توان داشت بکار بست اما باز هم گفتند "کار خودشونه."چرا؟
پروژه کشته سازی هم همین اندازه عجیب است؛ پدر و مادر متوفیان ادعای کذاب ها را تکذیب می کنند اما باز هم عده ای باور نمی کنند. چرا؟
🔶 اول ببینیم دروغ چطور وارد ذهن ما می شود. هر پیامی که به ما میرسد طی یک فرآیند چند مرحله ای در ذهن تثبیت می شود. مرحله اول تصویر دروغ در ذهن است. این مرحله کاملا خودبه خودی صورت می گیرد. هرچه وارد ذهن می شود یکجا ثبت و ضبط می شود. مرحله دوم تصدیق دروغ است. ذهن بررسی می کند که این دروغ راست است یا خیر. مرحله سوم برانگیختگی است؛ دروغ منشا هیجان و احساسات میشود و مرحله چهارم ایجاد کنش است.
🔹حالا چطور دروغ باور و تکذیبیه رد می شود؟
🔸دو متغیر در تثبیت ذهنی دروغ موثر است. متغیر اول زمینه است. خبری که دارای هماهنگی شناختی با مخاطب است به سرعت پذیرفته می شود. به همین دلیل است که پیش از انتشار خبر دروغ، رسانه های آشوب، ذهن مخاطب را با اخبار منفی مشابه، بمباران می کنند تا پذیرش دروغ نرمالیزه شود.
متغیر دوم تکرار دروغ است؛ آنهم توسط کسانی که نادانسته آنرا توزیع می کنند. سهم این گروه چیست؟ سهم این گروه تصدیق خبر پس از فرآیند تصور است.
🔶 این فرآیند را توهم جمعی می گویند. حالا چرا توهم جمعی در تصدیق دروغ موثر است؟ چون ذهن در شرایطی که حجم اخبار بالاست توان و انگیزه ارزیابی سریع اخبار را ندارد و در نتیجه به نظر دیگران رجوع می کند.
اما ماجرا به اینجا هم ختم نمی شود. دروغی که با زمینه قبلی و توهم جمعی تصدیق شد، احساس برانگیز است و این برانگیختگی منجر به کنش می شود؛ مثلا متنی می نویسد یا کامنتی می گذارد و یا در خیابان فریادی می کشد.
🔶 همین باعث می شود دروغ از داده ذهنی فراتر رفته و تبدیل به هویت فرد شود. اینجاست که تکذیبیه ها تنها تکذیب خبر نیست و تکذیب هویت افراد می شود و طبیعی است که نسبت به پذیرش آن مقاومت جدی صورت می گیرد.
🔶 اما چه باید کرد؟
اولا باید ابرروایت رسانه کذاب شکل بگیرد. یعنی اعتبارزدایی از رسانه های دروغگو تا ذهن اخبار این رسانه ها را با عینک و ابرروایت بی اعتباری تحلیل کند و خودکار پس بزند.
دوم تکرار تکذیبیه ها به زبان های مختلف توسط شهروند رسانه ها.
خلاصه برای اینکه حقیقت پشت ابر نماند همه باید نور شوند.
🔸 #به_قلم_اساتید:محسن مهدیان
🆔 @tahlil_shjr