eitaa logo
شجر
1.2هزار دنبال‌کننده
771 عکس
38 ویدیو
1.6هزار فایل
شبکه جهادی رشد ⚡شتاب سابق💡 جهت کسب اطلاعات بیشتر با @ad_shajar در ارتباط باشید. ایتا eitaa.com/tahlil_shjr بله ble.ir/tahlil_shjr روبیکا rubika.ir/tahlil_shjr سروش splus.ir/tahlil_shjr تلگرام t.me/tahlil_shjr
مشاهده در ایتا
دانلود
خونِ بی گناه 🔶 در دو ماه گذشته مخالفین جمهوری اسلامی در داخل و خارج از کشور به اندازه کافی فرصت داشتند روی این موارد کار کنند: 🔶 ۱. برنامه بدهند. ۲. قانون اساسی ۳. کلیات و روش حکمرانی ۴. مدل حکومت بعد چیست؟ ۵. راهکار بدهند که چگونه از تجزیه ایران جلوگیری کنند! ۶. مبانی اندیشه ای و ایدئولوژی شان را تبیین کنند‌. 🔶 به هیچ‌‌کدام نپرداختند، چون مبانی و نخبه ای در کار نیست، خوب یا بد این موارد از دل اندیشه و توسط طبقه راهبر شکل می گیرد‌. سطح دغدغه و شعارها به امور سطحی ختم میشود. خشونت کور و سر و صدای زیاد در فضای مجازی جای این مبانی را پر نمی کند. حال برای بقای سیاسی خود و بلوایی که راه انداختند به چه چیزی نیاز دارند: ریختن خونِ بیگناه. 🔶 از مردم زاهدان تا نیروهای حافظ امنیت هر خونی ریخته شود در راستای احیای مصنوعی این جریان است. چرا در این دو ماه هر مورد خودکشی و بیماری را به پای نظام نوشتند؟ علت همین احیای مصنوعی است. وقتی در خانه مان آتش روشن میشود، صدایمان را بر روی کسانیکه در حال خاموش کردن آتش هستند نباید بلند کنیم. دنبال آن کسی باید بود که آتش را روشن کرده است. 🔶 در روزهای آینده این جریان ایرانی خارج نشین یک چیز میخواهد: خون. خون هر بیگناهی در هر حال ریخته شود در حکم تنفس برای زنده نگه داشتن این جریان شکست خورده است. اینکه برای سه روز آینده دست به تحریک می زنند برای همین جوی خون است. دوماه فرصت داشتند مردم را همراه کنند، عدم همراهی مردم که خودشان معترضند، این جریان را عصبانی کرده است. این عصبانیت در روزهای آینده خون ریزی جدید راه خواهد انداخت. 🔸 : دکتر زادبر 🆔 @tahlil_shjr
مرگ بر دیکتاتور 1⃣ شعار می دهند مرگ بر دیکتاتور. 2⃣  با تهدید و ارعاب اهل بازار را تهدید کردند که باید تعطیل کنید. وقتی بی محلی مردم را دیدند، بین کسبه راه افتادند و زن و بچه شان را تهدید به مرگ کردند. پلیس اعلام کرد 15 نفر از این اوباش را در روز اول دستگیر کرده است. اما در بوکان مغازه های باز را آتش زدند و  در بازار ایذه از مردم و ناجا خون ریختند.    3⃣ به یکی از دوستان گفتم این شعار زن زندگی آزادی که شعار خوبی است؛ چرا از دیوار پاک می کنند؟ شعار مرگ بر دیکتاتور هم. این شعارها خودش نفاق شکن است. 4⃣ مگر این شعارها از کجا آمده است؟ این شعارها و محتوایش را امام به اینها یاد داد؛ ولو در مصداق دچار خطا باشند.  انقلاب 57 یاد داد که زن حرمت دارد و ابزار سوداگری و برهنگی روی جلد زن روز و یا اجیر هرزگی مقامات در جشن هنر شیراز نیست. امام گفت زن مبدا خیرات و کمالات است. واگرنه آن شاه ملعون که دخترکان ایرانی را به اعتراف خاطرات فردوست پیشکش به شاه عرب می فرستاد. 🔶 مرگ بر دیکتاتور را امام یاد داد. واگرنه آزادی به قرائت طاغوت، ساواکی است که اطلاعیه می داد نقد در حد کلانتری محله هم جایز نیست. اخرین نفری که نشریات را می خواند و مجوز انتشار می داد مامور ساواک بود. پیرمردهای تهران تا سالها بعد انقلاب وقتی می خواستند حرف سیاسی بزنند صدای شان را پائین می آوردند و این عادت شان ناشی از خفقانی بود که می گفت از هر سه نفر یکی مامور ساواک است. 5⃣ تحقق این شعارها نیز در انقلاب بود. بانوان ما محتوای حقیقی زن زندگی آزادی را سر دست گرفتند و بالاترین مدارج علمی را طی کردند و در اوج حیا و عفت بر سکوهای قهرمانی ایستادند و در دامن شهید پروری شان سرباز مدافع وطن و اسلام تربیت کردند. 🔶 مرگ بر دیکتاتور را کسانی باور کردند که در نهایت غیرت مقابل دیکتاتورهای عالم صف کشیدند و بساط او را از جای جای منطقه جمع کردند و برای آزادی ملت ها خون دادند. واگرنه این جریان که با شعار زن زندگی آزادی چادر از سر ناموس مردم کشیدند و با شعار مرگ بر دیکتاتور  راه رفت و آمد شهر را بستند و اهالی بازار را تهدید به مرگ کردند و جوان های معصوم را در خیابان های شهر به مسلخ بردند. 6⃣ شعار مرگ بر دیکتاتور  و زن زندگی آزادی شعار انقلاب است واگرنه شعار این جریان همین بددهنی ها و فحاشی ها و هرزگی ها و تهدید کردن هاست. این شعارها وقتی دست اهلش نباشد خودش ابزار افشای نفاق می شود. شعاری که بر قلب ها نباشد بر سر زبان ها نیز نخواهد ماند؛ عمل که بماند. 🔸 : محسن مهدیان 🆔 @tahlil_shjr
کدام ؟! 🔶 یکی از مشکلات اساسی در هر جنبش، نهضت، کارزار سیاسی و ... انتخاب دقیق و مسئولانه‌ی واژگان است. واژگان به دلیل ابهام در مصادیق و تنوع کاربردهایشان، در بین افراد و گروه‌های مختلف موجب بدفهمی می‌شوند، برداشت‌های نادرست و از قضا ائتلاف‌های چند روزه‌ی کاذب ایجاد می‌کنند. 🔶 یکی از این واژه‌های بسیار مهم «مردم» است! 🔶 هر جناح سیاسی از مردم حرف می‌زند. اپوزوسیون از تجمعات در شهرهای خارج کشور تعبیر به مردم می‌کند، بچه‌های کف خیابان خودشان را مردم می‌دانند، شرکت‌کنندگان در راهپیمایی‌ها و انتخابات خودشان را مردم می‌دانند، آن‌هایی که در انتخابات شرکت نمی‌کنند خودشان را مردم می‌دانند، گروه‌های مختلف در فضای مجازی خودشان را مردم می‌دانند و کلاً با هر کسی صحبت می‌کنیم یک خواسته را مطرح می‌کند و می‌گوید مردم این را می‌خواهند! اما دقیقاً کدام یک از این‌ها مردم‌اند؟! و اساساً جدا کردن این‌ها از یکدیگر درست است؟! 🔶 اگر نتوانیم را تعریف کنیم، دقیقاً نمی‌دانیم باید منافع و حقوق کدام یک از گروه/ گروه‌های فوق را استیفا کنیم و البته نمی‌توانیم به عنوان تصور کنیم باید در کدام جهت تلاش بیشتری داشته باشیم. به زبان ساده‌تر حاکمیت، نماینده کدام گروه/ گروه‌هاست؟! اگر نماینده همه‌ی گروه‌هاست، آیا ساز و کارهایش برای مشارکت اکثریت آن‌ها در کشور تعبیه شده؟! (طبیعتاً اینجا منظور گروه‌هایی که منافع‌شان در ضدیت با شرع است، نمی‌باشد) 🔶 این‌ها مواردی است که به غیر از در بین نخبگان و گروه‌های مختلف به دست نمی‌آید. گفتگویی که تا امروز خیلی در کشور ما محلی از اعراب نداشته است ... 🔸 : حمید کثیری 🆔 @tahlil_shjr
ولایتِ همگانی! 🔶 علامه طباطبایی ذیل آیه۷۱توبه: 《المؤمنون و المؤمنات بعضهم اولياء بعض... بعد از آن تذكر و بيان حال منافقين، اينك حال عامه مؤمنين را بيان ميكند و می فرمايد: "مردان و زنان با ايمان اولياى يكديگرند"، تا منافقين بدانند نقطه مقابل ايشان مؤمنين هستند كه مردان و زنانشان با همه كثرت و پراكندگى افرادشان همه در حكم يك تن واحدند، و به همين جهت بعضى از ايشان امور بعضى ديگر را عهده دار مى شوند. 🔶 و به همين جهت است كه هر كدام ديگرى را به معروف امر ميكند و از منكر نهى مى نمايد. آرى، بخاطر ولايت داشتن ايشان در امور يكديگر است -آنهم ولايتى كه تا كوچك ترين افراد اجتماع راه دارد- که به خود اجازه مى دهند هر يك ديگرى را به معروف واداشته و از منكر باز بدارد.》(المیزان) 🔶 چون شرط امر به معروف، عدالت نیست و حتی فاسق هم چنین حقی(ولایتی) دارد؛ پس غیر متشرعه، بی حجاب و بدحجاب هم میتواند مذهبیِ محجبه ای یا حتی یک روحانی را در معروفی، امر یا از منکری، نهی کند! 🔸 : محسن قنبریان 🆔 @tahlil_shjr
🔰 قسمت اول ✅ سبک سلوک مدیران 🔶مقابله با استبداد و ایستادن سمت مردم از دل نظام دغدغه های روحانیت شیعه بیرون آمده در طول تاریخ. شیعه اصلا با نفی استبداد شکل گرفته و شروع شده. با این پرسش روشن که «هر کسی» چه حقی دارد بر «همه» حاکم شود و این سوال فقط برای او یک پاسخ دارد و آن اینکه فقط «خدا» ممکن است و حق دارد حاکم را برگزیند. و الا هر سبک دیگری ناچار است از ختم شدن به استبداد. 🔶 ماجرای مشروطه با درخواست عدالت در آزادی انسانها و نفی استبداد سنتی آغاز شد و از حوزه سر درآورد و در نهایت هم شیخ فضل الله زودتر و آخوند دیر تر متوجه شدند که ماجرا منحرف شده به سمت جایگزینی استبداد پیچیده تر بیگانه با استبداد ساده سنتی و تغییر موضع دادند. 🔶شوخی نگیرید که امام در اوج محبوبیتش که هر طرحی را در آغاز انقلاب میتوانست مطرح کند و اگر مردم هم حتی همراه نمیشدند شجاعتش را داشت که بگوید. کسی که شجاعت داشت فرمان بیرون ریختن مردم برای جان دادن را بدهد. او چرا «مردمسالاری دینی» را ریل اصلی کل حرکت امت قرار داد؟ 🔶 برای شما جالب نیست که رهبری در همین آخرین سخنرانی اش مهمترین دارایی کشور را که با دیگر دارایی ها متفاوت است و میتواند باعث تعریف نقش جهانی در طرح نوین عالم برای ایران شود را همین جمع مردمسالاری و دین و معنویت میداند؟ آنجا که قرار است نقش محور مقاومت بودن ایران در جبهه آسیایی را توضیح دهد که یک قطب فرهنگی و فکری و رهبر و هادی کل جبهه مقاومت است. 🔶 ایران در سطح مدیریت میانی مهمترین چالشش با مدیریت راهبردی رهبران انقلاب اسلامی، اولا مقوله مردم بود نه هیچ نکته دیگر. بازرگان به امام میگفت «به مردم بگویید به خانه ها برگردند تا ما خودمان اداره کنیم.» این یک اندیشه بود او علنا به امام گفت تصمیم خبرگان قانون اساسی که نماینده مردم بودند را مستبدانه ملغی کند و امام نپذیرفت. در نهایت هم از انقلاب مردم در مقابل آمریکا که در حمله به سفارت تجلی کرد کنار کشید. 🔶 مساله بنی صدر چسبیدن به گروهک مسلح بود و تقابل با عموم مردم و ایجاد دو قطبی اجتماعی در مردم. قبل از آن پشتیبانی امام از بنی صدر هم پشتیبانی از انتخاب مردم بود. آن فهم عجیب و غریب از کارگزاران و این صبر و تحمل او ، خارق العاده بود. بعدها رهبری میگوید امام حکیمانه تر از ما میدید. ذات بنی صدر را همه میشناختند هم سیدعلی و هم حزبی هایش هم امام. تفاوت در صبر امام بود. 🔶 همین نکته در قصه میرحسین هم بود. او بعدها به خوبی نشان داد که هویتش چه بود. لجاجت و انانیت که سیدعلی خامنه ای میدید و میفهمید، و قطعا امام هم میدانست اما امر میکرد سیدعلی را به صبر، صبری که هر وقت به آن فکر میکنم احساس میکنم بسیار غیر عادی است. سیدعلی آخرسر تصمیم خود را میگیرد و با امام همراه میشود. بگذار تا مردم بفهمند. ولو بیست و چند سال بعد آنجا که رسما و علنا مقابل رای اکثریت قد علم میکند و نشان میدهد آنچه آنها میفهمیدند. 🔸 : علی مهدیان 🆔 @tahlil_shjr
🔰 قسمت دوم ✅ سبک سلوک مدیران 🔶 بیان هاشمی درباره اینکه کاری کنیم که مردم کسی را انتخاب کنند که ما میخواهیم و تقابل رهبری با این اندیشه او از این جهت مهم است. اندیشه ای که در نزدیکان هاشمی به مادام العمر کردن ریاست جمهوری او رسید و معلوم بود که در ریل امام خمینی این اندیشه پیش نمیرفت. 🔶 برادران و خواهران! سخت ترین امتحان همین سلوک با مردمسالاری دینی است. به قول رهبری «سلوک در این ریل باعث رشد معنوی کارگزاران میشود». و اگر درباره کاستی های این و آن سخن میگوییم دلیلش بغرنج بودن این حقیقت است. شبیه سیدعلی بودن شبیه حاج قاسم بودن مشکل است مشکل. نیاز به یک رشد معنوی جدی دارد. 🔶 و الا با ادا اطوار خاتمی که دموکراسی را نه از نگاه توحیدی خمینی بلکه از اندیشه دنیایی فرانسه یادگرفته بود معلوم است در نهایت از استکبار فتنه هشتاد و هشت سر در خواهیم آورد. سلوک با مردمسالاری دینی دشوار است و الا مردمسالاری جایش را به عوام سالاری احمدی نژادی میدهد. بدون عقلانیت و معنی. 🔶 مردمسالاری خمینی سهم نخبگان را هم میدهد سهم عقل را هم میدهد. لذا چیزی دارد به نام انتخاب نخبگان. چیزی دارد به نام قانون به نام نظام. مصلحت میفهمد، لذا مقابل استبداد غربی میایستد ولو مجبور باشد از جسد متعفن دولت غربگرا دفاع کند تا بماند و سر زمان خودش به رای مردم جابجا شود. جسد متفعن غربگرایی که چشم «امید»ش به غرب بود نه مردم و «تدبیر»ش در پنهانکاری از مردم (نه... بماند) 🔶 امید داریم دولت فعلی متوجه باشد که مردمی بودن مدیریت یعنی سپردن کار به مردم نه فقط تلاش برای مردم. این بن مایه اقتصاد مقاومتی و اصل چهل و چهار و تولید دانش بنیان و دیگر دستورات بالا دستی رهبری است. 🔶 و امید داریم از اخلاق عوام گرای برخی مسوولین (که نمیخواهم نامشان را ببرم) خلاص شویم. کسانی که فکر میکنند با باز کردن دست دشمن به واسطه فضای مجازی میتوانند برای خودشان رای جمع کنند یا محبوبیت کسب نمایند. 🔸 : علی مهدیان 🆔 @tahlil_shjr
-1411375360_888227478.pdf
1.63M
✅ ملت شکست ناپذیر 📝 سخن هفته شماره جدید خط حزب الله، با بررسی ابعاد برنامه‌ریزی دشمن در اغتشاشات اخیر و نقش مردم در شکست نقشه‌های دشمن به این سوال پاسخ داده است که چرا از نگاه رهبر‌انقلاب اسلامی، مردم در نبرد جنگ ترکیبی و آشوب آفرینی دشمنان، پیروز میدان هستند؟  🔸خط حزب‌الله در آستانه ۵ آذرماه، روز بسیج مستضعفان، مروری بر جایگاه بی‌بدیل و ثمرات بسیج در انقلاب اسلامی داشته است. 🌷شماره‌ این هفته خط حزب‌الله، به روح مطهر دانشجویان بسیجی شهید در اغتشاشات اخیر، شهید حسین دانیال زاده و دانیال رضا زاده تقدیم می‌شود. 🔸خط حزب‌الله؛ شماره ۳۶۸ 🆔 @tahlil_shjr
استعفای رستم قاسمی و دو نکته! 🔶 استعفای وزیر راه و شهرسازی را قبول کردند، اما دو نکته؛ 1️⃣ ای کاش رسمی به وجود بیاید که پیش از خروج افراد از مسئولیت‌شان - به هر دلیلی - بیایند و در مورد عملکردشان در زمان تصدی مسئولیت توضیح بدهند که چه دستاوردی داشتند. این موضوع حداقل کمک می‌کند، برای سپردن مسئولیت‌های بعدی به این افراد، کارنامه‌شان در دسترس افکار عمومی باشد. در مورد خود آن مسئولیت و وزارت‌خانه نیز وقتی ایشان توضیح بدهند که چه کردند و چه نکردند، توقع ما از نفرات بعدی تنظیم خواهد شد. 2️⃣ چه خوب است کسانی که پیش از انتخابات ریاست جمهوری، برای رییس‌جمهور طرح بردند و قول و وعده ساخت مسکن را به ایشان دادند نیز، امروز از مسئولیت‌شان خارج شوند! و البته هم مسئولیت دیگری نپذیرند! و هم پیش خدا توبه کنند که موجب شدند یکی از مهم‌ترین وعده‌های دولت اینچنین معلّق بماند. 🔶 دقت کنیم یکی از مهم‌ترین وزارت‌خانه‌ها در دوره اخیر که بارها مورد اشاره رهبری بودند، هنوز نتیجه و دستاورد محسوسی ایجاد نکرده و بار آن روی دوش همه‌ی دولت احساس می‌شود، لذا نباید عادی و ساده از کنار آن عبور کرد. 🔶 دولت عزم کار دارد و این را در طول سال گذشته نشان داده است. هنوز هم سه سال از پایان کار این دولت باقی مانده و می‌توان امیدوار بود ساخت مسکن ارزان‌قیمت در کشور با سرعت بسیار زیاد دنبال شود. موضوعی که اگر مهم‌ترین موضوع کشور نباشد، قطعاً یکی از مهم‌ترین‌هاست. 🔸 : حمید کثیری 🆔 @tahlil_shjr
۲۰۲۲ ✅ اسلام زیبای قطری 🔶 زمانی یکی از دوستانم میگفت من در سفرم به ترکیه، حجاب زیبای پذیرفته شده توسط بسیاری از دختران را دیدم، نمازهای جماعت منظم و فوق العاده ای را هم. این وضعیت دینی بهتری نیست تا آنچه در ایران محقق میشود؟ 🔶 این روزها بروزات اسلامی و دینی در قطر در حین جام جهانی مرا به یاد همان سخن دوستم انداخت. تبلیغ قرآن، تبلیغ نماز، تبلیغ حجاب، تقابل با نمادهای فرهنگی و تمدنی غرب مثل هم جنس گرایی. دیگر چه میخواهیم؟ اسلامی بهتر از این سراغ داریم؟ آنهم این میزان توسعه و رشد اقتصادی و ثروت که در این کشورها میبینیم. از این سادگی خنده ام میگیرد. چرا؟ 🔶 قطر، بزرگترین حامی بخش غربگرای جریان اخوان المسلمین است. جریان وسطیین یا میانه روها یا همان که در ایران به عنوان جریان اعتدال میشناسیم. شاخصه مهم آنها اولویت «مصلحت» بر «هویت» است. سبک ترکیه ای آن همین حزب عدالت و توسعه اردوغان است. مدل مصری آن نیز مرسی شکست خورده بود. 🔶 قرضاوی از مهمترین رهبران فکری این جریان که برای پیشبرد اندیشه خود سبک دعوت(یعنی عقیده خالی از قدرت) را جانشین تشکیلات(یعنی قدرت ناشی از ایمان) در کار اخوان کرده بود و خود نیز از عربستان سعودی تا کشورهای غربی با همه حاضر بود همراه شود و اعتماد کند تا کار خود را پیش ببرد. 🔶 تقابل این جریان با اراده غرب جدی نیست. البته هویت ایمانی و اسلامی را هم حاضر نیست کنار بگذارد یا به نحو رسمی در خدمت دشمن قرار دهد. اگر چه عملا کارش به اینجا میکشد. شکل ایرانی اش را در مرحوم هاشمی و جناب روحانی و امثالهم میتوان دید. 🔶 این مدل اسلام وسطی به قول خودشان یا میانه رو، با ظواهر دینی، خلاهای ذاتی خود را میپوشانند. خلا ذاتی ناشی از زیر پا گذاشتن عزت و استقلالش به دلیل مصلحت. خلا نشتر زدن گاه و بیگاه به هویتش به پای منفعت. 🔶 غرب برای عبور از اسلام گرایان هویتی و استقلال طلب، به این جریان بیشتر توجه میکند. برای به محاق بردن آن سبک از اسلام گرایی عزت محور، این مدل اسلام گرایی منفعت محور برایش ارزشمند تر است. چون به محض آنکه اراده کند میتواند سر این جریان را به زیر آب کند یا مجبورش کند به تبعیت محض. اینکه امروز بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در منطقه در قطر است و روابط جدی پشت پرده و گه گاه روی پرده حاکمان قطر با دستگاه امنیت اسراییل وجود دارد، همه نشانه است. این که برای حل اختلافات این کشور با عربستان و متحدانش، آمریکا پا در میانی میکند نیز یک نشانه دیگری است. 🔶 به آن دوستم گفتم کلا بی خیال قدرت مستقل شو، با کل اسلامت کسی مشکلی ندارد. هر چقدر از این استقلال و آزادی مقابل قدرت های دنیا کوتاه بیایی و عزت را و هویت را نفله کنی، دشمن مجال بیشتری به تو خواهد داد تا ظواهر را پیاده کنی. نفت بفروش و توسعه پیدا کن، زد و بند کن و رشد کن. اما به یک لحظه اراده غرب فروخواهد پاشید. اسلام بادکنکی و حبابی که به محض آنکه بخواهد باج ندهد و بر یکی از اصول بایستد، نفله اش میکنند. 🔸 : علی مهدیان 🆔 @tahlil_shjr
در مورد اغتشاشات چگونه مبارزه کنیم؟ 🔶 حتماً بخوانید. 1️⃣ هدف دشمن (در تمامی جبهه‌ها) پس از گذشت چند روز از آغاز اغتشاشات، براندازی بود و عمیقاً فکر می‌کرد می‌تواند این کار را انجام دهد، اما امروز به هیچ عنوان فکر نمی‌کند توانایی براندازی دارد و به غیر از متوهمین، تحلیل سرویس‌های مختلف این است که قادر به براندازی نیستند. پس چرا تا این حد در آتش اغتشاشات هیزم می‌ریزد؟! 2️⃣ : کلیدواژه‌ایست که تمام تمرکز دشمن روی آن است. این یعنی هر چند بر عدم براندازی واقف شده اما تلاش می‌کند کشور آرام نباشد و هر روز در نقطه‌ای درگیری را به نمایش بگذارد. حال این درگیری از جنس سطل آشغال آتش زدن باشد، از جنس دیوار نوشت، از جنس بغل رایگان، از جنس شعار لب پنجره، از جنس شادی بعد از باخت ایران یا از جنس درگیری مسلحانه! (یعنی هر چیزی که می‌تواند این موج را زنده نگه دارد) 3️⃣ دشمن تا امروز کارش را در چند فضای مختلف پیگیری کرده است. در دانشگاه، در بازار، در اصناف (خصوصاً کارگران)، در اقلیت‌های مذهبی، در قومیت‌های مختلف ایران (از شرق تا غرب) اما هنوز نتیجه مورد نظرش را نگرفته است. 4️⃣ فضای مجازی و پروپاگاندای رسانه‌ای: در شبکه‌های تلویزیونی هر حادثه‌ای را از طریق پمپاژ تصویر چند صد برابر نشان می‌دهد و اجازه نمی‌دهد فرصت فکر کردن برای مخاطب وجود داشته باشد و حتی اگر مخاطب دروغ آن رسانه را متوجه شود، ترجیح می‌دهد باز هم آن را باور نکند یا سریع از کنارش عبور کند! این یعنی حتی اگر بفهمد شادی کردنش بعد از باخت ایران وجهی نداشته، باز هم برایش توجیهات عِفَت‌خاله‌ای می‌تراشد!! 5️⃣ وقتی تصویرها قرار است حرف بزنند، وقتی تصویرها قرار است صحنه‌گردانی کنند، دشمن همه کار می‌کند تا بتواند تصاویر بیشتری بگیرد. لذا آرزوی دشمن برخورد خشونت‌آمیز نظام در مناطق مختلف است که بتواند تا سر حد توان این تصاویر را در سراسر دنیا مخابره کند و هر نوع برخوردی را از سوی تروریست‌ها، تجزیه‌طلبان و هر گروه داخلی و خارجی توجیه کند. 6️⃣ نظام، اوج هوشمندی را به خرج داده و به غیر از مناطقی که خود دشمن کار را به درگیری مسلحانه کشانده وارد این بازی نشده است. لذا آنچه امروز در چند نقطه غربی کشور مشاهده می‌کنیم ناشی از ورود مسلحانه کومله، دموکرات و سایر تجزیه‌طلبان است وگرنه مواجهه با اغتشاش‌گر در کوچه و خیابان نیاز به تفنگ پینت‌بال هم ندارد!! (آنچه چندی قبل در سیستان مشاهده کردیم نیز ناشی از درگیری مسلحانه و حمله به پاسگاه نیروی انتظامی بود وگرنه دلیلی بر تیراندازی وجود نداشت) 7️⃣ ضد انقلابی که سال‌ها مخفی بوده امروز به صورت عریان کف میدان آمده است. خصوصاً در غرب کشور که داشتن سلاح امری رایج و تلاش دشمن بر این است که اغتشاش را به جنگ شهری تبدیل کند و هنر ما این است که تا جای ممکنه مانع آن شویم و البته مانع گسترش آن در نقاط دیگر کشور چون در این صورت دیگر امنیتی برای هیچ کس باقی نخواهد ماند. (رو آمدن این چرک بدخیم ضد نظام یکی از الطاف الهی در دل این اتفاقات است) 8️⃣ جنگ امروز یک جنگ ترکیبی عجیب است، خصوصاً در رسانه که مشخصاً دشمن در حال یک بازی هوشمندانه است. یک بازی که منجر به فرسودگی روانشناختی مخاطب شده و قدرت استفاده‌ی درست از رسانه را از او گرفته لذا مخابره هر تصویر درست، هر روایت دقیق و بدون سوگیری و هر گزارش صحیح میدانی یک به قلب دشمن است. در این تردید نکنیم ... 🔸 : حمید کثیری 🆔 @tahlil_shjr
۲۰۲۲ ✅ به تو هم تبریک 🔶 وقتی تبریک میگیم، یعنی دعا میکنیم این نعمت رشد کند و فزونی یابد و با ثبات و با بقا باشد. حالا وقتی پیروزی تیم ایران را تبریک میگیم دقیقا درخواست ثبات و رشد چه نعمتی را داریم؟ بازیهای فوتبال که درش برد و باخت زیاد است. امیدی که با دو هیچ بیاید با هیچ و دو هم میرود. آنچه تبریک دارد امر مهم تری است. 🔶 اینکه مردم احساس کنند فضائلشان را با جوانان ورزشکار خود به دنیا نشان دادند. تیمی که همه رگ رگ وجودش عزم برای پیروزی و پیشرفت است، بروز تلاش و جنگندگی است، جلوه امید و هیبت «ما میتوانیم» است، در عین صبوری در عین توکل، در عین انسجام و هماهنگی، در عین مرام و فتوت و مردانگی. 🔶 تلاش برای چنین پیروزی، یک واقعه مهم است. یک رخداد معنوی است، نصیب هر کسی نمیشود. ارزش و اهمیتش را یک ورزشکار بداند با نیت دیگری وارد میدان میشود. بالا بردن پرچم ایران همه جا ارزشمند است اما امروز تلاش برای نشان دادن هویت نورانی این مردم که خیلی ها تحقیرش کردند یک عبادت دیگری است. 🔶 حالا این پیروزی بر همه مبارک، حتی آنها که به حقارت و خودتحقیری و احساس بن بست معتاد شده اند، بر همه مبارک حتی آنها که جز نق زدن کاری بلد نبودند و بلد نشدند در این سالهای مقاومت ایران. بر همه مبارک باشد حتی بر آن مرغهای نجاست خواری که از پیروزی انگلستان و آمریکا لذت میبرند و پرچم بیگانه را بلند میکنند و شکست شما را جشن میگیرند جلوی چشم  پدر و مادر و خواهر و برادرشان. 🔶 میگویند محی الدین گفت «عذاب» از عذب است یعنی گوارایی. اهل دوزخ در عین اینکه رنج میبرند اما لذت هم میبرند و خودشان آتش میخواهند که بنوشند. خودتحقیری، ناامیدی، بردگی و وابستگی دردناک است اما این جماعت با آن لذت میبرند و طلبش میکنند. نشان دادن هویت این ملت خلاف تمایلشان و درخواستشان هست اما بالاخره راهی برای بازگشتشان هم باز میکند. یا باید زجر بکشند یا برگردند. پس به آنها هم تبریک. 🔶 هیچ وقت فکر میکردید سرود ملی خواندن ورزشکاران این قدر برایتان مهم شود که وقتی دهانشان را باز میکنند و میخوانندش، شما احساس افتخار کنی، احساس نبرد و شکست هیمنه همه دشمنانت را کنی، احساس اینکه ما هستیم و ماندیم و پیش رفتیم و پیش میرویم و میجنگیم. بر شما هم مبارک. خدای متعال بازگشت مردم ما به هویتشان از میانه همه وسواس های خناس و شیاطین جن و انس را برکت دهد. به هر بهانه ای. به هر نشانه ای. به هر زمینه ای، به هر زمانه ای. 🔸 : علی مهدیان 🆔 @tahlil_shjr