eitaa logo
شجر
1.2هزار دنبال‌کننده
772 عکس
38 ویدیو
1.6هزار فایل
شبکه جهادی رشد ⚡شتاب سابق💡 جهت کسب اطلاعات بیشتر با @ad_shajar در ارتباط باشید. ایتا eitaa.com/tahlil_shjr بله ble.ir/tahlil_shjr روبیکا rubika.ir/tahlil_shjr سروش splus.ir/tahlil_shjr تلگرام t.me/tahlil_shjr
مشاهده در ایتا
دانلود
تهاجم فرهنگ انقلابی به سازش‌کاری فرهنگی 🔰 قسمت سوم اتفاقاً در همین دیدار هم رهبر انقلاب بر تمرکز بیشتر اعضا به این مسئولیت و اهتمام جدی‌تر به وظایفشان در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی هم تأکید کردند. 🔶 نقدی که به شورای‌عالی در دوره‌های پیش وارد بوده این است که عضویت در شورا کار دوم یا سوم اعضا بوده است. قبلاً هم رهبر انقلاب بر این تأکید کردند که اشخاص حقیقی شورا مسئولیت بیشتری دارند، چون کسی که مسئولیت یک دستگاه عریض و طویل مثل وزارتخانه را دارد از او انتظار نمی‌رود که هفته‌ای سه روز برای خود شورای‌عالی به‌صورت مستقل وقت بگذارد. 🔶 در مقاطعی که شاهد بودیم که اعضا در مقطعی طولانی ارتباط نزدیکی داشتند و وقت بیشتری گذاشتند باعث شده که تحرک بیشتری و فعالیت‌های ثمربخش‌تری اتفاق بیفتد. رهبر انقلاب فرمودند اعضای محترم شورای‌عالی در هویت فردی‌شان افراد فرهیخته و شناخته‌شده‌ای هستند اما هویت جمعی آن‌ها چندان به چشم نمی‌آید. این به چشم آمدن مستلزم این است که اعضای محترم شورا نسبت ‌به موضوع فعالیتشان هم‌نظر شوند، نشست‌وبرخاست کنند، همفکر شوند و با هم نسبت به انجام مسئولیت‌ها تقسیم‌کار کنند؛ به عبارتی به‌واقع یک تشکل شوند. نگاه به ۱۰، ۲۰، ۴۰ سال گذشته کنیم، درس بگیریم و بدانیم که هر روزی را که از دست می‌دهیم، شاهد آسیب‌های نسلی فرهنگی خواهیم بود و طبیعتاً باید پاسخگو باشیم. 🔶 باید مراقب بود؛ اگر متولیان فرهنگ در فهم تغییراتی که در جامعه اتفاق افتاده تعلل کنند و منشأ تغییرات ناخوشایند را تدبیر نکنند، جامعه دچار آشفتگی فرهنگی می‌شود و شاید حتی زمام امور فرهنگی به دست افرادی بیفتد که اهلیت این مسئله را ندارند. وقتی که تمایلات مردم درست شکل نگیرد، دچار مشکلات فرهنگی بعدی خواهیم شد. 🔸 : حجت‌الاسلام علی‌رضا پیروزمند، عضو هیأت علمی فرهنگستان علوم اسلامی قم 🆔 @tahlil_shjr
تهاجم فرهنگ انقلابی به سازش‌کاری فرهنگی 🔰 قسمت چهارم ⁉️یکی از مباحثی که رهبر انقلاب به آن اشاره کردند بحث تغییر بنیان‌ها نسبت‌ به قبل از انقلاب است؛ یکسری مسائل مثل نمی‌توانیم‌ها به می‌توانیم‌ها تبدیل شد. به نظر شما، این تغییر رویکردهای انقلابی در روحیات مختلف مردم از ابعاد گوناگون سیاسی، فرهنگی و اجتماعی چه اثراتی داشته و دارد؟ 🔶 یکی دیگر از تغییر بنیان‌های جامعه پس از انقلاب که مورد اشاره حضرت آیت‌الله خامنه‌ای قرار گرفت این بود که شیفتگی به غرب به اعتراض به غرب و خودپسندی به ایثار تبدیل شد. مثال دیگر اینکه دین‌داری فردی مردم، به دین‌داری اجتماعی بلکه دین‌داری تمدن‌آفرین تبدیل شد. امام رحمةالله‌علیه با گفتمان ارتباط دین و سیاست، مردم متوجه ساخت که اسلام یک دین اجتماعی است و ایشان به‌جد معتقد بود اجتماعیات اسلام بر تعالیم فردی اسلام غلبه دارد. امام رحمةالله‌علیه بر همین اساس رفتار کرد، با مردم سخن گفت، مردم را به میدان آورد و مردم این نوع دین و دین‌داری را پذیرفتند و نسبت به اینکه باید در عرصه سیاسی برای فروپاشی رژیم استبدادی شاه حضور پیدا کنند احساس مسئولیت کردند و این اتفاق رخ داد. 🔶 این موضوع در صحنه‌های بعد از انقلاب ادامه پیدا کرد؛ حملات سنگین گروهک‌ها، جنگ، تهاجم فرهنگی، تحریم‌های اقتصادی و امثال این‌ها اتفاق افتاد؛ به هر میزانی که این تفکر میدان بروز پیدا کرد، توانست بر این طوفان‌ها فائق آید و به مردم برای مشارکت و حضور انگیزه دهد؛ بنابراین این موضوع می‌تواند یکی دیگر از بنیان‌های انقلاب باشد. 🔶 یکی دیگر از بنیان‌های پیش از انقلاب که در آن تغییری رخ داده، تبدیل عزت عاریه‌ای به عزت اسلامی و انقلابی است. الان هم مشاهده می‌کنیم کشورهایی که شبیه ایران زمان طاغوت هستند، امثال سعودی و کشورهای شیوخ عربی منطقه یا برخی کشورهای دیگر اعتبار، احترام و اقتدار خود را به‌واسطه حمایت دولت‌های بزرگ از خودشان جست‌وجو می‌کنند و این وضعیتی است که قبل از انقلاب داشتیم اما ایران اسلامی به برکت انقلاب، مردم و رهبری انقلاب توانست عزت خود را با استقلال و جمهوریت و با تکیه‌بر فرهنگ اهل‌بیت علیهم‌السلام و فرهنگ جهادی تأمین کند و تا امروز هم این مسئله را دنبال کرده است. 🔶 بنیان بعدی مسئولیت‌پذیری مردم است؛ یعنی بی‌تفاوتی قبل از انقلاب به مسئولیت‌پذیری تبدیل شد. مردم در گذشته زمینه و انگیزه مشارکت نداشتند و عده بسیار زیادی نظاره‌گر بودند ولی انقلاب مردم را به صحنه آورد و مردم‌سالاری به معنای کلمه نمود پیدا کرد. مشارکت مردم نه‌فقط در شکل‌گیری انقلاب، بلکه در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی هم چشمگیر بوده و هست؛ لذا مردم اهل بصیرت شدند و به‌واسطه بصیرت اهل اقدام، موضع‌گیری و حضور در صحنه شدند و این عطیه بسیار ارزشمندی بود که نباید لطمه بخورد که اگر این اتفاق بیفتد انقلاب ضمانت بقای خود را از دست خواهد داد. 🔶 نکته دیگر این است که کالاشدگی زن به کرامت زن تبدیل شد و انقلاب به زن کرامت و عزت داد و جایگاه زن را متعالی ساخت. پیش از انقلاب متأثر از فرهنگ غرب و غرب‌زدگی که دولت استبدادی به آن دامن می‌زد زن، دیده شدن و هویت و افتخار خود را خودفروشی و تن‌نمایی تعریف می‌کرد یا دستگاه حاکمیت و دستگاه تبلیغی رژیم طاغوت تشویق می‌کرد که زن این‌گونه خود را عرضه کند؛ اما انقلاب اسلامی افزون بر اینکه میدان را برای حضور زنان باز گذاشت، میدان را برای حضور عفیفانه زن فراهم ساخت و زنان توانستند اهل علم، تحصیلات عالی، بصیرت و شهیدپروری شوند و دانشمندانی از میان آنان به میدان آمد. مقام شهیدپروری مادر نشان‌دهنده یک خودساختگی و شخصیت فرهیخته‌ای است که می‌تواند چندین شهید یا جانباز را در دامن خود پرورش دهد و بتواند با صبوری این مسئله را دنبال کند. می‌توان به این فهرست موارد دیگری را نیز افزود. 🔸 :حجت‌الاسلام علی‌رضا پیروزمند، عضو هیأت علمی فرهنگستان علوم اسلامی قم 🆔 @tahlil_shjr
افتخار به زن بودن، مباهات به مادر بودن 🆔 @tahlil_shjr
A4-375 (1).pdf
940.8K
افتخار به زن بودن، مباهات به مادر بودن 🔸 خط حزب‌الله به مناسبت سالروز ولادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها، مروری بر بیانات رهبر انقلاب درباره نقش بی‌بدیل مادری و همسری زنان داشته است. 🔸 سخن هفته خط حزب‌الله، با عنوان «ذکر و یاد علیه توطئه کتمان»، به این سؤال پاسخ داده است که در مقابل راهبرد دشمن در انکار «ایام الله» و ارزش‌های انقلابی چه باید کرد؟ 🌷 شماره‌ این هفته‌ی خط حزب‌الله به روح مطهر افسر شهید امیر احمدلو تقدیم می‌شود. 🔸 خط حزب‌الله؛ شماره ۳۷۵ 🆔 @tahlil_shjr
تهاجم فرهنگ انقلابی به سازش‌کاری فرهنگی 🔰 قسمت پنجم ⁉️ چهل‌وچهار سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته است. به نظر شما، فاصله‌گیری از مبدأ زمانی انقلاب باعث می‌شود برخی از روحیاتی که متناسب و در نتیجه انقلاب بود در مردم کمرنگ شود؟ 🔶 برای اینکه چنین سؤالی پاسخ داده شود باید توجه کنیم که دو عامل زمینه‌ای وجود دارد تا ما را آسیب‌پذیر کند؛ یکی این‌که موردتهاجم فراگیر و همه‌جانبه فرهنگی بوده و هستیم و این تهاجم در ادامه تبدیل به تهاجم ترکیبی شده و از تحریم اقتصادی برای انحراف فرهنگی استفاده می‌کند. سپس از این انحراف فرهنگی برای موضع‌گیری غلط سیاسی استفاده می‌شود و این مسئله باعث شده هجوم همه‌جانبه‌ای شود. چون انقلاب به موفقیت‌هایی دست پیدا کرده و اساساً نفس بقای انقلاب و به اهتزاز درآمدن پرچم جمهوری اسلامی برای دولت‌های استکباری آزردگی ‌آورده و آنان را مکدر کرده و می‌کند؛ به همین خاطر هر روز با ائتلاف بیشتر، پیچیدگی افزون‌تر و توان بیشتر تلاش می‌کنند این نفوذ را داشته باشند که این از بیرون است. 🔶 از درون هم افرادی را داشتیم که یا از اول انحراف فکری داشتند یا در ادامه نتوانستند در ارزش‌های انقلاب ثبات قدم داشته باشند و احیاناً مسئولیت‌هایی هم داشتند و به همان میزان که مسئولیت داشتند، ضریب نفوذ داشتند برای اینکه این حرکت جهادی و انقلابی انقلاب اسلامی در عرصه فرهنگی و غیرفرهنگی استمرار و جوشش کافی پیدا نکند. 🔶 این دو عامل به شور و حرارتی که عصر انقلاب یا دوران جنگ ایجاد کرد آسیبی زد که الان هم وجود دارد. همین اقلیت آسیب‌دیده هم بخشی از مردم جامعه ما و نسل بعد از انقلاب هستند و باید آنان را سرمایه خود محسوب کنیم و هر میزان ریزش را برای خودمان خسارت محسوب کنیم. این غفلت‌ها یا کم‌کاری‌هایی که از سوی دستگاه‌های مختلف به‌ویژه فرهنگی و حتی غیرفرهنگی رخ داده موجب شده در لایه‌هایی آن جوشش سال‌های اول انقلاب کمرنگ شده باشد؛ هر چند با همه این شرایط صحنه‌های افتخارآمیزی را می‌بینیم که همین مردم رقم زدند و می‌زنند؛ مثل آنچه در قضایای کرونا رخ داد و مردم از نظر اقتصادی مستأصل شدند و تحت‌فشار مضاعف قرار گرفتند و مردم مشارکت چشمگیر و ستودنی را برای کمک به هم انجام دادند. 🔸 : حجت‌الاسلام علی‌رضا پیروزمند، عضو هیأت علمی فرهنگستان علوم اسلامی قم 🆔 @tahlil_shjr
تهاجم فرهنگ انقلابی به سازش‌کاری فرهنگی 🔰 قسمت ششم ⁉️ به‌نظر شما برای اینکه روحیه انقلابی و ارزش‌های انقلاب در جامعه کمرنگ نشود، نقش و وظیفه دستگاه‌های فرهنگی و به‌طور خاص شورای‌عالی انقلاب فرهنگی چیست و چگونه باید انجام‌وظیفه کنند؟ 🔶 رهبر انقلاب در بیاناتشان به نوعی فرمان ایجاد حرکت عظیم فرهنگی دادند به گونه‌ای که این حرکت بتواند روحیه تهاجمی انقلاب را به کمک لایه‌های فکری انقلاب و جوانان ایجاد کند. حرکت عظیم وقتی اتفاق می‌افتد که مردم و به‌ویژه جوانان احساس مسئولیت کنند و پای‌کار اسلام و ارتقای فرهنگی جامعه بیایند. شورای‌عالی انقلاب فرهنگی اگر بتواند نقش قرارگاهی خود را بشناسد و به آن عمل کند می‌تواند در این راستا نقش‌آفرین باشد. قرارگاه باید شبانه‌روزی رصد و اقدام کند و بازخورد اقدامات خود را مورد محاسبه و مطالعه قرار دهد و باید بتواند یک شبکه فرهنگی با تکیه‌بر مساجد، هیئات و بسیج شکل دهد و از این شبکه موجود که متصل به فرهنگ اهل‌بیت علیهم‌السلام است استفاده فعال و بهینه کند. 🔶 اگر یک نگاه آسیب‌شناسانه به اینکه چرا این حرکت عظیم توسط شورای‌عالی انقلاب فرهنگی یا بدنه فرهنگی کشور به اندازه کافی اتفاق نیفتاده، داشته باشیم، باید بگویم یکی از عوامل آسیب‌زای وضعیت فرهنگی ما پذیرش سازشکاری فرهنگی در قبال فرهنگ مهاجم غرب بوده است. اینکه رهبر انقلاب مطالبه می‌کنند که روحیه تهاجمی انقلاب باید حفظ می‌شد، این روحیه تهاجمی روحیه مخرب نیست و یک تهاجم سازنده و تعالی‌بخش است. متأسفانه درصدی از افرادی که حتی انقلابی‌نما هم بودند به سازشکاری فرهنگی مبتلا شدند و این سازشکاری اقتصادی و سیاسی، ریشه تضعیف روحیه تهاجمی انقلابی هم شده است. اگر می‌خواهیم روحیه تهاجمی انقلاب به زمان اوج خود نزدیک شود، لازم است که ریشه‌های سازشکاری فرهنگی را بشناسیم و با آن مقابله کنیم و در نقطه مقابل براساس ظرفیت‌های ناب انقلاب و اسلام را که هویت‌بخش بوده و هست و جوانان را به حرکت وامی‌دارد، شاهد تحرک، پویایی و اثربخشی فرهنگی بیشتری باشیم. 🔸 : حجت‌الاسلام علی‌رضا پیروزمند، عضو هیأت علمی فرهنگستان علوم اسلامی قم 🆔 @tahlil_shjr
از اِبی تا مقتدی صدر 🔶 ‏"خلیج فارس" تا ابد به این نام باقی خواهد ماند. چه رئیس فیفا در پُست خود حرف بی ربط بزند، چه مقتدی صدر از عبارت جعلی استفاده کند، چه نخست وزیر عراق، یا اینکه اِبی خواننده ایرانی بخاطر کنسرت در امارات از بردن نام "خلیج فارس" معذور باشد. خلیج تا ابد فارس، ارضای حس ناسیونالیستی نیست. 🔶 ملی گرایی افراطی آنجا که به سمت نژادپرستی و خودبرتربینی می رود مذموم و مطرود است‌. در تاریخ دنیا مدرن، بسیاری از جنگ‌های عالمگیری که اروپایی ها به راه انداختند ریشه در همین ملی گرایی افراطی داشت. اما حفظ تاریخ و هویت ملی و تلاش برای مبارزه با جاعلان، افراطی گرایی نیست. در برابر هرکس که به تاریخ، هویت و فرهنگ ایرانی اسلامی ما تلاش بر تحریف و جعل دارد باید ایستاد. حالا اِبی خواننده لس آنجلسی باشد که بخاطر پول سنت غلطی را پایه گذاری می کند، چه مقتدی صدر و دیگران. 🔸 : دکتر زادبر 🆔 @tahlil_shjr
✅ ‌خانه داری زن 🔶 خانه‌داری دقیقاً این لحظه است. این لحظه را زن باید به همه‌ی ثانیه‌ها و دقیقه‌ها امتداد بدهد. همین مرکزیت و رکنیت در خانه و خانواده که باعث می‌شود خانواده به معنای واقعی کلمه «وجود داشته باشد» و جهت‌گیری‌ها و حال و هوای روحی اعضای آن ناظر به خوبی‌ها، درستی‌ها و به بیان بهتر ناظر به انسانیت و اسلامیت تنظیم بشود. این خانه‌ داری هیچ ربطی به این ندارد که زن شاغل است یا نیست، خانه‌نشین است یا نیست یا اصلا چه میزان در خانه حاضر است. مگر شما به مردی که در خانه‌ی خودش کار می‌کند (دورکاری) می‌گویید خانه‌دار؟ همه‌ی زن‌ها بنا به این تعریف خانه‌دارند و باید خانه‌دار باشند. چگونگی انجام این تکلیف (بداری اهل خانه) به عدد زن‌ها هم متنوع و متکثر است و هیچ کلیشه و قاعده‌ی ثابتی ندارد. انجام امور اجرایی خانه هم وظیفه تک‌تک اعضای خانواده و به عدد خانواده‌ها گونه‌های متکثری برای آن قابل پیش‌بینی است. 🔶 امور اجرایی خانه وظیفه‌ی زن نیست و اشتباه گرفتن این کارها با خانه‌داری دستاورد گفتمان شرقی است. در گفتمان شرقی خانه‌داری فاقد معناست و نوعی خدمتگزاری و خدمتکاری برای مرد است‌. در خانه‌ی شرقی، مرد محور است و زن در این خانه خادم است. 🔶 لذا کلفتی و انجام اجراییات خانه تکلیف زن است. زن سفره را آماده می‌کند، مرد می‌خورد و زن جمع می‌کند و می‌شورد و چای آقا را می‌آورد. معناپرداز این خانه زن نیست و مرد است. این خانه‌داری از نگاه من نه‌تنها ستایش‌شدنی نیست بلکه چون اسلامی هم نیست و موجب سرکوب استعدادهای زن است سرزنش‌کردنی است. من این زن ‌خانه‌بسنده را که خودش را ذیل شوهرش معنا کرده و هیچ گونه مسوولیت اجتماعی و اتصال سیاسی برای خود سراغ ندارد، سرزنش می‌کنم. زن مطلوب در نگاه اسلام زن سیاسی ‌و مجاهد است؛ زنی که خود را در برابر تاریخ بشر و حق و حقیقت مکلف می‌بیند. زن یک انسان کامل است و نسبت به سرنوشت انسان مسئول است. 🔶 در این الهیات، خانه‌داری زن یعنی زن از هر ابزار و طریقی که می‌توانست و می‌خواست محیط خانه را نسبت به خوبی‌ها و مسوولیت‌های تاریخی حساس کند. خیلی از این مدیریت فضای خانه هم طبیعی و به‌صرف این که زن خودش انسانی والا و مبارز است اتفاق می‌افتد. بنابراین باید جایگاه زن را در خانه به درستی نشان داد؛ این انسان‌سازی است. این جهان‌سازی زن از نزدیک‌ترین و طبیعی‌ترین موقعیتی است که در دسترس او است. چرا این خانه‌داری معنادار و فرهنگی وظیفه‌ی مرد نیست؟ چون زن است که قدرت نفوذ عاطفی و رهبری معنوی بر دیگران دارد. اسلام با قرائت انقلابی به‌کلی با قرائت شرقی تفاوت دارد. اسلام را نجات بدهیم. 🔸 : مهدی تکلو 🆔 @tahlil_shjr
«امیدآفرینی» در میدانِ جهاد تبیین 🆔 @tahlil_shjr
-504881405_1685649306.pdf
2.14M
«امیدآفرینی» در میدانِ جهاد تبیین 🔸 ویژه بیانات رهبر انقلاب در دیدار مداحان اهل‌بیت علیهم‌السلام ۱۴۰۱/۱۰/۲۲ 🔸 «سرخط»، «مطالبه رهبری»، «بحث روز»، «کلیدواژه‌های مهم»، «جملات طلایی»، «برشمردنی‌ها»، «نظام فکری»، «یادآوری»، «آیات و روایات» و «دعا» از جمله بخش‌های «دیدارنگار» است. ⏪ در «یادداشت بیاناتی» این شماره با عنوان «امیدآفرینی در میدانِ جهاد تبیین»، برخی توصیه‌های مهم رهبر انقلاب خطاب به مداحان اهل‌بیت علیهم‌السلام مرور شده است. 🔸 دیدارنگار؛ شماره ۱۱۳ 🆔 @tahlil_shjr
پناهنده شدن برادر رئیس صداوسیما.pdf
52.5K
پناهنده شدن برادر رئیس صداوسیما 🔶 میثم جبلی اخیرا در گفت‌وگویی مهندسی شده که از سوی تایم منتشر شده، کشته شدن برادرزاده‌اش در ماجرای سقوط هواپیمای اوکراینی را دستمایه اظهارات مغرضانه علیه نظام قرار داد. 🔶 این در حالی است که به نظر می‌رسد او گرفتار تله سرویس جاسوسی آمریکا شده است. رئیس‌ سازمان صداوسیما در واکنش به اظهارات برادرش که درصدد گرفتن پناهندگی از کانادا و آمریکاست: طبیعت این مسیر، ریزش‌ها و رویش‌هاست. 🔶 پیمان جبلی گفت: اظهارات برادرم را دیدم؛ نمی‌دانم چقدر از این حرف‌ها ارادی و تحت اختیار است. این اتفاقات، چیز جدیدی نیست و در گذشته هم بوده و طبیعت این مسیر، ریزش‌ها و رویش‌ها است. 🔶 میثم جبلی اخیرا در گفت‌وگویی مهندسی شده که از سوی تایم منتشر شده، کشته شدن برادرزاده‌اش در ماجرای سقوط هواپیمای اوکراینی را دستمایه اظهارات مغرضانه علیه نظام قرار داد و این در حالی است که به نظر می‌رسد او گرفتار تله سرویس جاسوسی آمریکا شده و به سودای پناهندگی یا تحت فشارهای پس از سفر به کانادا، مجبور شده اظهاراتی سخیف را بر زبان جاری کند. 🆔 @tahlil_shjr
30 محاسبه غلط/ فهرست را کامل کنید 🔶 رهبرانقلاب فرمودند دشمن در اغتشاشات اخیر نقشه کامل و قابل تحسینی داشت، اما محاسبه شان غلط بود. در ادامه نیز فهرستی از محاسبات غلط دشمن را برشمردند. 🔶 در این متن تعدادی دیگر از این محاسبات غلط فهرست شده است. شما هم این فهرست را کامل کنید. 🔹1⃣ خیال کردند مردم معترض از گرانی ها، تجزیه طلب و خاک فروش می شوند. 🔸2⃣ خیال کردند با اجیر کردن جمعی هنرمند و بازیگر، همه جامعه هنری و ورزشی کشور به تقابل می رسند. 🔹 3⃣ خیال کردند اعتراض مردم به سیاست های نادرست اقتصادی به ادبار آنها از نظام و رهبری منتهی می شود.   🔸4⃣ خیال کردند با آدم کشی و تهدید جماعت مذهبی و بسیجی، متدین های این کشور مرعوب می شوند. 🔹5⃣ خیال کردند با توهین به لباس پیامبر، روحانیت منزوی می شود و مردم با آنها همراهی می کنند. 🔸6⃣ خیال کردند ضعف حجاب برخی از بانوان، به جهت اعتراض سیاسی به حاکمیت است. 🔹7⃣خیال کردند اگر گشت ارشاد موقتا تعطیل شود، همه مردم بی حجاب می شوند. 🔸8⃣ خیال کردند تجمعات خیابانی جماعت فراری و خانواده های معدومین و پناهنده ها و غیره در خارج از کشور، ایرانی ها را در داخل به خیابان می کشد. 🔹9⃣ خیال کردند با اقدامات نمادین مثل قرمز کردن حوضچه پارک ها و آتش زدن بیلبوردها، خرابکاری همه گیر می شود. 🔸0⃣1⃣ خیال کردند تحریم چند شرکت اقتصادی و تولید کننده، اقتصاد داخلی فلج وروند تولید متوقف می شود. 🔹1⃣1⃣ خیال کردند بازار شهرهای ایران با تهدید و ایجاد رعب تعطیل می شود. 🔸2⃣1⃣ خیال کردند کشته سازی و دروغ گوئی بی امان و شگفت آور، مردم را دچار خطای تشخیص می کند. 🔹 3⃣1⃣ خیال کردند تمرکز روی دنیای مجازی نوجوانان، آنها را مقابل نسل های قبلی قرار داده و از هویت شان دور میکند. 🔸4⃣1⃣ خیال کردند از سر زنان حجاب بکشند و آنها را تحقیر کنند فرهنگ حجاب از بین می رود. عجب بلاهتی. 🔹 5⃣1⃣ خیال کردند بزرگان نظام را طعنه بزنند وهتاکی و توهین کنند، اعتبار آنها شکسته و نفوذشان بین مردم کم می شود. 🔸6⃣1⃣ خیال کردند مسوولین کشور را مشغول آشوب و اغتشاش کنند مسیر حرکت و توسعه کشورمتوقف می شود. 🔹7⃣1⃣ خیال کردند انقلاب 57 ثمره دیوار نویسی و شعار در پشت بام ها بود. چقدر کودکانه. 🔸8⃣1⃣ خیال کردند تصویر تجمعات چند ده نفره و پراکنده در سطح شهرها، ایجاد باور همگانی می کند که کار تمام است. 🔹9⃣1⃣ خیال کردند به خط کردن مسوولین غربی و آمریکایی برای تهدید و طعنه به ایران، مسوولین کشور را منفعل می کند. 🔸0⃣2⃣ خیال کردند عدلیه با فشار برای اعدام ها و قصاص و مجازات قانونی، کوتاه می آید. 🔹 1⃣2⃣ خیال کردند توهین به ارزش ها و مقدسات و بالا بردن پرچم همجنس بازی و هتک قرآن و اهل بیت و غیره باعث تضعیف فرهنگ غنی و چندهزارساله این مردم می شود. اوج حماقت. 🔸2⃣2⃣ خیال کردند مطرب و رقاص و شومن و غیره در خارج و داخل کشور، مرجعیت جدید برای مردم هستند و می توانند با بخط کردن آنها ملت مطیع کنند. 🔹 3⃣2⃣ خیال کردند ایستادن برهیجانات تعدادی دانشجو باعث میشود دانشگاه ها تعطیل و مسیر حرکت علمی کشور متوقف شود. 🔸4⃣2⃣ خیال کردند با اجیر کردن اوباش و اشرار برای آتش زدن سطل آشغال تا آدم کشی ها، مردم دچار خطای تشخیص شده و با اراذل همراهی می کنند. 🔹5⃣2⃣ خیال کردند چون مردم معترضند، اگرهم با اغتشاشات همراهی نکنند اما مقابل آشوب ها نیز نخواهند ایستاد. چقدر ساده لوح. 🔸6⃣2⃣ خیال کردند پرجم کشور را بسوزانند، هویت ایران می سوزد. شگفت ازین همه سفاهت. 🔹7⃣2⃣ خیال کردند رفتارهای جاهلانه در میان معدودی از علمای اهل سنت، مردم اهل تسنن را مقابل ایران و نظام قرار داده و جنگ های اعتقادی به راه می افتد. 🔸8⃣2⃣خیال کردند با کنار هم نشستن یک بازیگر مبتذل و یک خبرنگار فراری و مزدور و یک عدد واپس مانده متعفن  طاغوت-پهلوی شورای آشوب شکل می گیرد و زین پس همه باور می کند اغتشاشات راس پیدا کرده است. 🔹9⃣2⃣ خیال کردند مواضع مغرضانه و یا جاهلانه جمعی فعال سیاسی و رسانه ای داخلی باعث میشود، اغتشاشات واگیردار و بومی شود. 🔸0⃣3⃣ خیال کردند... 🔶 در نهایت اینکه خیال کردند خورشید پشت ابر می ماند. خیال کردند با ایجاد یک جنگ رسانه ای و تبلیغاتی تمام عیار برای توسعه جعلیات، مردم گمراه شده و در این خطا متوقف می شوند. نفهمیدند و نمی دانستند آنکه مقابل حقیقت صف آرائی کند با سیلی واقعیت بیدار میشود. جنگ های شناختی هزینه ساز و ویران کننده است اما پیروز نهایی در جنگ های ذهنی، قطعا و قطعا باطلِ جاعل نخواهد بود. خلاصه اینکه محاسبه شان غلط بود چون مردم ایران را نشناختند. همین. 🔸 : محسن مهدیان 🆔 @tahlil_shjr