eitaa logo
« طهورا و صفورا و صبورا »
11.5هزار دنبال‌کننده
6هزار عکس
1.4هزار ویدیو
21 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🌺شهیدان، مجذوب جمالند و مبهوت جلال 🌸♦️انگیزه‌ها در برپایی ضیافتواره به یاد شهدای ارتش 🔸 نشست خبری _ قسمت اول ⬆️⬆️ ✍️دومین ضیافت‌واره بین‌المللی نور گرامیداشت یاد 48 هزار شهید ارتش جمهوری اسلامی ایران ✳️ استاد صمدی آملی : 🔻« پس از برپایی نخستین ضیافت‌واره نور ، با یاد ده هزار شهید گمنام ایران و شهدای خط مقاومت که به جهت حضورم در کنار رزمندگان مدافع حرم در مناطق عملیاتی دفاع از حرم در موصل، بیجی، سنجار، تکریت و القائم در عراق و ابوکمال سوریه در ما القاء شد، از دو سال قبل این انگیزه را در ما برانگیخت 🔻 که یاد و خاطر 48 هزار شهید ارتش را گرامی بداریم و در تکریم از پیشکسوتان رزمنده شجاع و دلیر ارتش حرکتی در حد وسع ستادبین ‌المللی ضیافت‌واره نور انجام دهیم . 🔻حضور در هشت سال دفاع مقدس و زیارت آن چهره‌های موقر عزیزان ارتشی و سربازان ارتش که هنوز برخی خاطرات در منظرم زنده است این شوق را صدچندان نمود تا اینکه در شهریور ۱۴۰۰ این توفیق به مدد الهی حاصل شد. » 🌅 🌄 🕌 📆 شهریور ۱۴۰۰ 🌹 @ghalbebasir 🌼ه 🌼ه🍂 🍂ه🍃🌼 🍃ه🌼🍃🍂 🌼ه🍂🍃🌼🍂🍃🌼،
🌹 🌹 ⭕️ به نماز کنیم 🔰گام اول : ایجاد بستر مناسب 🌹🌷 اوّلین کار برای شکوفایی این استعداد، فراهم آوردن بستری مناسب برای کودکان می‌باشد. 🔸 وقتی انسان به محیطی می‌رود که بوی خوشی دارد، نه تنها از این بوی خوش لذّت می‌برد، بلکه بعد از مدّتی این بوی خوش را به خود می‌گیرد🔸 👌لذا یکی از زمینه های احیای فطرتِ الهی بچّه ها، این است که در محیط هایی قرار بگیرند که توجّه به خدا در آن زیاد باشد. 📚در پژوهش ها نشان می‌دهد که موثّر ترین افراد در زنده کردن فطرت الهی در کودکان، پدر و مادر هستند. 📙📘📗 🔍کودکانی که پدر و مادرشان به نماز اهمیّت می‌دهند و در حضور فرزندان نماز می‌خوانند، ناخودآگاه از والدین الگوگیری می‌کنند و فطرت الهی به تدریج در آنها احیاء می‌شود. 🎄محیطِ مناسب، نماز خواندن را در کودکان زنده می‌کند🎄 البتّه گفت و گو کردن و شرکت دادن کودکان در مجالس و سخنرانی های مذهبی در این راه بی تأثیر نیست؛ 🌳ولی اهل بیت (ع) فرموده اند که افراد را به وسیله‌ی رفتارتان به سمت خوبی ها دعوت کنید؛ بنابراین، اوّلین راه برای شکوفا سازی فطرت دینی، ایجاد اعتقادات دینی با رفتارهای والدین می‌باشد. https://chat.whatsapp.com/DyD1W1vsfH19Bw0fHAgwnl 🍀🍀🍀🍀🌷🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بخش اول ( قسمتهای اول و دوم ) ⬇️⬇️
🌟قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی، (جلسه بیست و هشتم - سری جدید) سه‌‌شنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۰🌟 💢جلسه ۷۸ شرح رساله لقاءالله ، آداب سالک الی‌الله ، آیات آخر سوره‌‌ی فرقان(عبادالرحمن...)💢 قسمت اول ⬇️⬇️ از اوّل تا دقیقه ۱۵ 🌺 بر اساس مبانی قرآنی و روایات می‌توان گفت که شیعه حقیقی یا امام است یا ماموم، اگر امام باشد در پیروی محض از حق متعال است و اگر ماموم باشد در پیروی از خدای متعال و پیامبر اکرم و امام معصوم است. 🌺 هدف از دحوالأرض و پدید آمدن و گسترش سطح خشکی، برای رسیدن به اصل امام و ماموم است تا در سطح خشکی زمین ،انسان پدید بیاید و این انسان در رتبه امام یا ماموم قرار داشته باشد. طوری که هم امام و هم ماموم از متقین باشند. 💢 برای تحقق دحوالارض باید فعل و انفعالاتی در ستاره های ثوابت و امور تدریجی اتفاق بیفتد تا سطح خشکی خاک پدید بیاید. بعد بر اساس غلبه ی عنصر خاک بر دیگر عناصر، در زمین انسان خلق شود. 💢 آنگاه این انسان اولی، آدم باشد. که علاوه براین که آدم حقیقی هست، یعنی معلَّم به اَسماء حُسنای الهی است. اسم او هم آدم است. 🌸 به معنای سنگین‌تر؛ براساس بعضی از تفاسیر، مرتبه ی: "عَلّمَ آدمَ الاَسماءَ کُلّهَا" بالاتر از رُتبه ی "آدمی" هست که مُسَمّا به اسم آدم است. 🌸این آدم برای کسانی که از نسل او پدید می‌‌آیند، بعنوان "امام" ظهور می‌کند. حال یا نسل مادّیِ او مثل همین آدم ابوالبشر، یا نسل معنوی و روحانیِ او. 🌷 که در اینصورت معنی آدم را حقیقت محمدیه(ص) می‌گیریم. و طبق این محاسبه اولین فردی که محقق می‌‌شود "امام" است و از خودِ امام، ماموم جعل می‌‌شود 🌷 براساس آیه ی اول سوره ی مبارکه ی نساء "یا أَیُّهَا النّاسُ اتَّقُوا رَبَّکُمُ الَّذی خَلَقَکُمْ مِنْ نَفْس واحِدَة وَ خَلَقَ مِنْها زَوْجَها"(نساء_۱) ابتدا آدم که امام است پدید می‌‌آید و از متن خودِ امام، ماموم پدید می‌‌آید. امام و مأموم هردو از مصادیق اَتمّ متّقین و مُفلحین اند. 💢 در نتیجه هدف خلقت عالم را امام و ماموم تشکیل می‌دهد. خدای متعال برای انسانیّت و انسان این همه کثرات وجودی را آفرید. عالم عقل و مِثال و ماده با این همه حجم عظیم بیکرانش آفریده شد تا انسان ظهور کند. 💢 و این انسان؛ اگر امام باشد، انسانِ کامل و صاحب نفس مُکتفی است. و اگر مأموم باشد صاحب نفسِ مُستَکفی است. و نفس مُکتفی خواهان نفس مُستکفی است. نفس مُستکفی نفسی است که طلب و میلِ باطنی دارد برای این که خودکفا بشود به کفایت برسد.(دقیقه ۱۰) 🌺 مراد از کفایت این است که انسانی که در نشئه ی طبیعت است دلش می‌خواهد با عالم غیب مرتبط بشود. این حُبّ درونی است. اگر توّحد پیدا بکند و بتواند با حقایق خودش اتصال وجودی پیدا بکند در این صورت خودکفا می‌شود. 🌺 حال این نفس، یا مکتفی است که این خودکفایی را به اذن الله خودش دارد. و یا اینکه نیازمند مساعدت است یعنی استعداد رسیدن به غیب و عقل باطنی را دارد اما نیازمند کمک هم هست. راه رسیدن از خلق به حق خیلی لطیف است. از مو باریک تر و از شمشیر تیزتر است! 🌸 لذا میل باطنی نفوس ناقصه مُستکفی این است که می‌‌خواهند به آن‌ها کمک بشود و لذا خدای متعال از باب قاعده لطف اول امام خلق کرد بعد ماموم آفرید. 🌸 قاعده لطف یک قاعده عقلی است که در کلام و حکمت مطرح است. 💢 امام غذای نفس ناطقه انسانی است. امامت که جامعِ نبوت، ولایت، عصمت و همه است و مجمع همه فضایل و حقایق انسانی است، این غذای انسان است که می‌خواهد استعدادهای نهفته ی خود را شکوفا کند و از عالم ماده سفر کند و به عالم غیب برسد. لذا شاکله ی نظام خلقت را امام و مأموم تشکیل می‌‌دهد.(دقیقه ۱۵) https://chat.whatsapp.com/DyD1W1vsfH19Bw0fHAgwnl 🍀🍀🍀🍀🌷🌷
🌟قبساتی از افاضات استاد صمدی آملی، (جلسه بیست و هشتم - سری جدید) سه‌شنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۰🌟 💢جلسه ۷۸ شرح رساله لقاءالله ، آداب سالک الی‌الله ، آیات آخر سوره‌‌ی فرقان(عبادالرحمن...)💢 قسمت دوم ⬇️⬇️ از دقیقه ۱۵ تا دقیقه ۲۶ 💢 در کتاب "انسان کامل از دیدگاه نهج البلاغه" آمده انسان کامل؛ ثمره ی شجره ی وجود است! چه در مقام ایجادی و در مقام وجودی. 💢 "انسان کامل بماهو انسان کامل" به تنهایی هدف نیست، بلکه بدین جهت که "امام" شده است، ثمره ی شجره ی وجودست. 🌺 اگر خدای متعال آدم می آفرید و دیگر مأموم نمی آفرید، یعنی شجره ی نظام وجود یک میوه به نام "آدم" بدهد، که نفس واحده است. اما از درون او حوایی پدید نیاید و نسل او ادامه نیابد. چگونه می‌‌تواند این حضرت آدم را هدف خلقت دانست؟ 🌺 بله؛ ایشان انسان کامل هست، خودکفا هست، اما دیگر "امام" نیست. چون اگر خودش بتواند با عالم غیب مراوده پیدا بکند و دم بدم با غیب در ارتباط باشد چه نتیجه ای دارد؟ 🌸 اگر خدای متعال ثمره ی شجره ی وجود را انسان کامل قرار داد؛ از متن خود انسان کامل مأمومین او ظهور می‌‌کنند. 🌸 "انسان کامل" یک مقام جمعی است، یعنی این شخصِ جزئیِ خارجی، و این نفس واحده؛ محل ظهور تمام نفوس جزئیّه ی دیگر، اَعم از همسر و فرزندانش است. 🌷 از این مقامِ جمعیِ انسان کامل، به جهت تعلق به عالم طبیعت تعبیر به نفس می‌‌شود، و از این نفس واحده جفت و زوج او پیدا می‌‌شود سپس از تلاقی این دو جفت نسبت به همدیگر، فرزندانی پدید می آید. 🌷 افراد و فرزندانی که از این انسان کامل، "آدم" و حوا ظهور می‌‌کنند اگر در پیروی از پدر و مادرشان باشند، و از طریق جدول وجودی حضرت آدم و حوای حقیقی به سوی حق متعال بروند، بر آنها اطلاقِ شیعه می‌‌شود. (دقیقه ۲۰) 🌺 امامت از حضرت آدم با بدن عنصری در نشئه ی عالم ماده شروع شد و ایشان بعد از یک مقطعی رحلت فرمودند، و براساس ارتقای وجودی، بدن عنصری اش به عینه، به بدن برزخیِ اُخروی تبدیل شد، 🌺 حال فرد دیگری باید جایگزین ایشان شود. چون امامت در نشئه طبیعت منتفی نمی‌‌شود و هرگز انقطاع ندارد. باید فرد جایگزین او با بدن عنصری "امام" باشد. 💢 لذا همین طور امام و مأموم استمرار پیدا می‌‌کند. و هرگز به اتمام نمی‌رسد تا رَتقُ الارض شود و زمین پیچیده شده و سطح خشکی در دل آب فرو برود و مجدداً آب تمام محیط زمین را بگیرد، باید امام و ماموم هم باشد. 💢 اگر ماموم باشد ولی امام نباشد امکان ندارد. زیرا 🔰 "لَولَا الحُجّة لَساخَتِ الاَرض بِاَهلِها" است. و همچنین اگر که امام باشد اما ماموم نباشد، در آنصورت ماندن امام در نشئه طبیعت وجهی ندارد زیرا که امام، انسان کامل است و انسان کامل نیاز به زندگی در نشئه طبیعت و سطح خشکی زمین ندارد. 💢 اگر فقط یک "امام" به تنهایی در سطح خشکی زمین باشد و دیگر کسی از آحاد انسان نباشد؛ او برای چه در نشئه ی طبیعت و سطح خشکی زمین بماند؟ چون ارزش سطح خشکی زمین برای امام، به این است که ماموم داشته باشد. 🌷 در دعا، ما از حق متعال می‌‌خواهیم حضرت بقیّةالله را حفظ کنند تا در زمین اسکان بدهد اما بصورت طوع و رغبت باشد. بصورت اجبار، اکراه و تکلیف نباشد. 🌷 و یک مدت طولانی او را بهرمند کند. و امام موقعی بهرمند می‌‌شود که ماموم داشته باشد. 🌺 اگر امام؛ ماموم نداشته باشد از امامت بهره ای نمی‌‌برد. به همین ترتیب اگر ماموم هم امام نداشته باشد منتفع نمی‌‌شود. لذا تمتّع در حقیقت به اِلتزام بین امام و ماموم برمی‌‌گردد. 🌺 حضرت بقیةالله(عج) امام ما و امام همه ی اهل ارض است. حجةالله فی الارض است. امان الله در زمین است امن و امنیت و آرامش است. 🌷 اگر این امام نباشد، ماموم معنا ندارد. اگر امام باشد ولی ماموم نداشته باشد باز هم امام معنا ندارد. 🌷 البته انسان کامل هستند ولی امامت معنا ندارد لذا امام و ماموم لازم و ملزوم هم هستند. تابع و متبوع هم هستند 🌷 امام متبوع، وماموم تابع است. 🌷 امام ملزوم، و ماموم لازم است. 🌸 لذا حتماً شیعه بودن نیازمند است و می‌توان گفت هدف خلقت این است که شیعه و امام و ماموم داشته باشیم. 🌸 باید امام باشد که شیعه باشد یعنی پیرو حق متعال باشد. انسان کامل و صاحب نفس مکتفی بشود که خودش در رسیدن به حق متعال خودکفا است. البته امداد الهی همیشه باید شامل حال همگان باشد شامل حال امام هم باید باشد. 💢 و از این طرف هم ماموم باید داشته باشیم که امامت بدون ماموم محقق نمی‌‌شود این عنوان ظاهر نمی‌‌شود 💢 این عنوان، یک عنوان تضایفی است. تضایفی که در منطقی مطرح است تضایفِ در مفهوم است. اما این جا تضایف در وجود است. یعنی اضافه است از یک جهت اضافه اشراقیه و از طرف دیگر امکان فقری است. (دقیقه ۲۶) https://chat.whatsapp.com/DyD1W1vsfH19Bw0fHAgwnl 🍀🍀🍀🍀🌷🌷
🌹 🌹 🚺 مادرخوبي نخواهی بود اگر : برای خودت مهم نباشی 🚹 پدر خوبی نخواهی بود اگر: برای خودت وقت نگذاری 🚻 والدين خوبی نخواهيد بود اگر: برای همسرتان وقت نگذارید. https://chat.whatsapp.com/DyD1W1vsfH19Bw0fHAgwnl 🍀🍀🍀🍀🌷🌷