تنها راه نجات
هنگامی که میبینید خونهای برادران و خواهران بیگناه شما در سرزمینهای مقدس فلسطین جاریست و سرزمینهای ما اشغال شده و خانههایمان به دست صهیونیستهای تبهکار ویران گشته است، در این شرایط جز ادامه جهاد راهی نیست.
۱۹ مهر ۱۳۴۷
گزیده معراج السعاده (19):
صورت کلی بروز صفات ناپسند
اگر کسی از حد #اعتدال صفات، تجاوز کند، به بیماری های نفسانی دچار می شود. این بیماری در سه قوه #شهوت و #غضب و #ادراک به وجود می آید. در هر یک از قوای مذکور، از سه جهت بیماری می تواند رخ دهد.
1️⃣یک: زیاده روی در صفت،
2️⃣دو: کوتاهی در صفت
3️⃣و سوم انحراف از جهت کیفیت.
#قوه_اداراک: زیاده روی در استفاده از آن؛ #جریزه، کم کاری آن #بلاهت و انحراف کیفی آن، میل به آموختن علوم بی فایده مثل شعبده و سحر و جادو.
#قوه_غضب: زیاده روی آن درنده خویی و #انتقام خارج از حد، کوتاهی آن #بی_غیرتی و تحمل هر نوع اهانت و تحقیر و انحراف کیفی آن، خالی کردن خشم خود بر جمادات مثل شکستن ظرف و ظروف است.
#قوه_شهوت: زیاده روی آن ارتباط تناسلی بی حد و حصر و بدون مراعات سلامتی، کوتاهی آن ترک ازدواج یا ترک مقاربت و انحراف کیفی آن، میل به هم #جنس_بازی است.
گزیده معراج السعاده صفحه 36-35.
#کتاب_معراج_السعاده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 ریسمان آسمان
🔻بیانات آیت الله مجتبی تهرانی(ره) در وداع با ماه مبارک رمضان
#تصویری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰مسئولیتپذیری قبل از ولایتپذیری!
👈🏼امام جامعه تنها میماند، اگر ما صرفا محب و اطاعت کننده باشیم ..
#تاریخ_بعثت و #عصر_ظهور در گفتگو با علیرضا پناهیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پاسخ صریح حجتالاسلام عالی به #ظریف
🔹زمانیکه داعش، پدرانِ عراقی و سوریه را مجبور میکرد که سندِ بردگیِ دخترانِشان را امضاء کنند، سردار سلیمانی اجازه نداد که آب تویِ دلِ مردم ایران تکان بخورد.
🔹امام میگفت: خدا نکند کار به دستِ تحصیلکرده های غرب بیُفتد...اونایی که با تمامِ وجودشان غربیها را قبول دارند.
🔹واقعا اگر میدانِ مقاومت، پشتیبانِ میدان دیپلماسی نبود، الان دولتمردانِ ایرانی در کنارِ امضاء سندِ ننگینِ برجام، باید سندِ بردگیِ دخترانِ خودشان را برای....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#برش_یک_دقیقهای #رمضان #امام_حسین
🎥 دو ذخیره برای نجات کشور
🎙 حجتالاسلام والمسلمین ناصری
⏱ یک دقیقه
معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان
فرازی از #وصیت_نامه_امام خمینی (26): ازجمله نقشهها که معالأسف تأثیر بزرگی در کشورها و کشور عزیزم
فرازی از #وصیت_نامه_امام خمینی (27):
اینجانب نمیگویم ما خود همه چیز داریم؛ معلوم است ما را در طول تاریخِ نه چندان دور خصوصاً، و در سدههای اخیر، از هر پیشرفتی محروم کردهاند و دولت مردان خائن و دودمان پهلوی خصوصاً، و مراکز تبلیغاتی علیه دستاوردهای خودی و نیز خودْ کوچکدیدن ها و یا ناچیز دیدن ها، ما را از هر فعالیتی برای پیشرفت محروم کرد.
#وارد_کردن_کالاها از هر قماش و سرگرم کردن بانوان و مردان خصوصاً طبقه جوان، به اقسام #اجناس_وارداتی از قبیل ابزار #آرایش و تزئینات و #تجملات و بازی های کودکانه و به مسابقه کشاندن خانوادهها و #مصرفی_بار_آوردن هر چه بیشتر، که خود داستان های غمانگیز دارد،
و سرگرم کردن و به تباهی کشاندن جوانها که عضو فعال هستند با فراهم آوردن #مراکز_فحشا و عشرت کدهها، و دهها از این مصائب حساب شده، برای #عقب_نگه_داشتن کشورهاست.
من وصیت دلسوزانه و خادمانه میکنم به ملت عزیز که اکنون که تا حدود بسیار چشم گیری از بسیاری از این دامها نجات یافته و نسل محروم حاضر به فعالیت و ابتکار برخاسته و دیدیم که بسیاری از کارخانهها و وسایل پیشرفته مثل هواپیماها و دیگر چیزها که گمان نمیرفت متخصصینِ ایران قادر به راه انداختن کارخانهها و امثال آن باشند و همه دست ها را به سوی غرب یا شرق دراز کرده بودیم که متخصصین آنان اینها را به راه اندازند، در اثر #محاصره_اقتصادی و جنگ تحمیلی، خود جوانان عزیز ما قطعات محل احتیاج را ساخته و با قیمت های ارزان تر عرضه کرده و رفع احتیاج نمودند و ثابت کردند که اگر بخواهیم #می توانیم.
#امام_خمینی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خوانش وصیت نامه امام خمینی توسط مقام معظم رهبری
قسمت بیست و هفتم
حاجی دنیای نیروهایش بود. دعاهای کمیل و ندبه رااز حفظ بود. آنقدر تکرار می کرد که همه فهمیده بودند حفظ است.
فرمانده بود؛ ولی هیچ کس ندید جلوی تویوتا بنشیند. یک تکه ابر داشت عقب تویوتا. هر کجا می خواست برود، اگر راننده نبود می دوید می نشست پیش تویوتا روی همان تکه ابر.
کسی هم اصرار نمی کرد جلو بنشاندش. چون می دانستند فایده ندارد.
#شهید_محسن_حاجی_بابا
#سیره_مدیریتی_شهدا
#مردمی_بودن_و_نداشتن_حاشیه_امن
راوی: حاج حسین یکتا
#کتاب_مربع_های_قرمز ؛ خاطرات شفاهی حاج حسین یکتا، نوشته زینب عرفانیان، ناشر: نشر شهید کاظمی، نوبت چاپ: دوم بهار ۱۳۹۷؛ صفحه 113.
کتاب قرار بی قرار
کتاب قرار بی قرار شامل فصل هایی هست که در هریک ،شهید مصطفی صدرزاده از زبان یکی از نزدیکان توصیف میشه...
مصطفی صدرزاده ابتدا درس رو رها میکنه و به حوزه میره و دوباره به دانشگاه برمیگرده و ترم آخر در سن ۲۹سالگی،تصمیم به رفتن به سوریه میگیره اما چون نظامی نبوده و مجوزی نداشته،گذرنامه جعلی افغانستان رو با نام سیدابراهیم طراحی میکنه و از مشهد عازم سوریه میشه...
این شهید بزرگوار اهل خوزستان هستن و دوفرزند هم دارن.
گزیده ای از کتاب:
با فریاد لبیک یا زینب (س) یک محور از محاصره را شکستیم و در قلب دشمن قرار گرفتیم. نه راه برگشتی بود نه می شد پیشروی کرد. سید من را صدا زد و گفت «به تکفیری ها بگو ما مسلمونیم و نباید آتیش به سر خودمون بریزیم. باید برای دفاع مردم مظلوم فلسطین سر اسرائیل بمب و خمپاره بریزیم.» این جملات را به عربی برایشان گفتم. تکفیری ها هم شروع به ناسزا گفتن کردند. بار دیگر سید ابراهیم چند آیه از قرآن برایشان خواند. یکی از تکفیری ها پشت بی سیم گفت «مگه شما مسلمانید؟» گفتم «بله ما مسلمانیم و رسول خدا پیامبر ماست و قرآن کتاب ما.» نفهمیدیم چه شد اما دشمن روستای جلوتر را هم تخلیه کرد و ما توانستیم با تعداد کم از محاصره دربیاییم.
۳۳۷ صفحه| ۳۸۰۰۰ تومان
قیمت با ۱۰ درصد تخفیف: ۳۴۸۰۰ تومان
📚 کارت به کارت کردن فطریه
💠 سوال: باتوجه به اینکه #زکات_فطره باید از مالی که کنار گذاشته میشود پرداخت شود؛ آیا جایز است #فطریه به صورت کارت به کارت به فقیر داده شود؟
✅ جواب: اگر مبلغ فطریه را کنار نگذاشته باشید، می توانید با انتقال از کارت خود به کارت فقیر نیت فطریه کنید، و چنانچه قبلاً مبلغ فطریه را کنار گذاشته اید، باید همان را به فقیر برسانید.
🍂سلسله مباحث: #مهارت_های_طلبگی
پنجره اول: #فعالیت_سیاسی
شماره 13
——————————
◀️ملاک های فعالیت سیاسی▶️
✅ حکومت علوی را سرمشق خود قرار دهیم
1️⃣ صداقت و راستی
پرهیز از دروغ از اولین اصول اخلاقی بشر به شمار می رود. شاید کم تر کسی را سراغ داشته باشیم که به ضرر خود نیز سخن راست بگوید. اما باید اذعان کرد که این امر در دنیای سیاست نه تنها عجیب و کمیاب است، بلکه کاری غیر معقول به شمار می رود. در عالم سیاست _ معمولاً _ آنچه را که منافع ایجاب می کند باید گفت، نه آنچه را که اصول اخلاقی ایجاب می کند؛ اما امام علی(ع) پایبندی به اصول اخلاقی را بر منافع سیاسی و معاملات دنیای سیاست ترجیح داد. حضرت علی(ع) در حاد ترین شرایط سیاسی حاضر نشد برای مصالح کشور، جامعه و اسلام دروغ بگوید.
مسئله مهم دیگر برخورد صادقانه و صداقت آمیز حاکمان و حکومت با مردم است. در اندیشه سیاسی اسلام، حاکمان نباید از جهل مردم سوءِ استفاده کنند یا به خاطر منافع و مصالح، حقایق را بپوشانند یا از گفتن سخن حقی که به ضرر خودشان است خودداری کنند.
2️⃣ پایبندی به عهد و پیمان
حضرت علی(ع) معتقدند که اگر حاکمی با دشمن خود پیمانی نهاد، یا براساس عهد و پیمان چیزی را بر ذمّه خود گرفت، باید به پیمان خود عمل کند و آنچه را بر ذمّه خود دارد ادا کند، و حتی خود را به عنوان سپری در مقابل پیمانش قرار دهد تا خود ضربه ببیند، ولی عهد و پیمان او خدشه دار نشود. بنابراین، به هیچ وجه خیانت و فریب در پیمان منعقده با دشمن روا نیست؛ زیرا خداوند تعالی از روی لطف و رحمت به بندگان، عهد و پیمان را امانی قرار داده و رعایت آن را به عهده همگان نهاده است. خداوند عهد و پیمان را چون حریمی استوار ساخته تا مردم در استواری این حریم، اطمینان، آرامش و امنیت را تجربه کنند. بنابراین، در عهد و پیمان نه می توان خیانت کرد و نه می توان به نوعی حیله و مکر در آن گنجاند.
3️⃣ توجه به ارزش های انسانی و فرا مذهبی
در نامه حضرت علی(ع) به مالک اشتر، سی مورد جملاتی وجود دارد که تمام انسان ها از هر ملیت، نژاد، صنف و مذهب را در برمی گیرد. «ناس» به معنی مردم در نُه مورد، «رعیت» به معنی شهروند در سیزده مورد، «عامه» به معنی همگان در سه مورد، «کُلُّ امرِی ءٍ» به معنی هر انسانی در دو مورد، «عبادُاللّه» به معنی بندگان خدا در یک مورد و صریح تر از همه «نظیرٌ لکَ فی الخلقِ» به معنی همنوع تو در خلقت، در یک مورد در عهدنامه حضرت علی(ع) آمده است (جعفری 1369: ص 319).
به اعتقاد امام، حاکمان و حکومت باید نگرشی انسانی و فرا مذهبی به شهروندان داشته باشند. آنچه امام در این جمله اخیر بر آن تأکید دارند، این است که تمام شهروندان جامعه اسلامی را به دو دسته تقسیم می کنند: دسته اول که مسلمان هستند و برادر دینی حاکمان به شمار می روند و دسته دوم که مسلمان نیستند ولی در آفرینش همانند حاکمان هستند و انسان اند (نهج البلاغه 1373: نامه 53، ص 326). حضرت علی(ع) صِرف انسان بودن افراد در یک جامعه را عاملی می داند که باید بر مبنای آن حقوق انسانی و شهروندی آنان تأمین شود. حضرت معیاری را ذکر می کنند که تحت هیچ شرایطی از بین نمی رود و جزو ماهیت و ذات موجودی به نام انسان است
ادامه دارد...
#راه_و_رسم_طلبگی
#زیِّ_طلبگی
#مهارت_های_طلبگی
#فعالیت_سیاسی