فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیت الله سید رضا فاضلیان(ره)
.
گویند که علامه حلی رحمت الله علیه را، پس از رحلت در خواب دیدند. از او سوال کردند که: پس از مردن باشما چگونه معامله نمودند؟ در جواب فرمود که: «لَولا الالفَین و زیارة الحُسَین، لَهَلَکَتْنی الفَتاوی» یعنی اگر کتاب اَلفَین (کتاب استدلالی در امامت) و زیارت امام حسین علیه السلام نبود، هر آینه فتواهای من (فتواهایی که احتمالاً ناصحیح بوده اند)، مرا هلاک می نمود. و آن جناب هر شب جمعه از حِلّه به کربلا به زیارت امام حسین علیه السلام می آمد.
📖بازخوانی کتاب حماسه حسینی (21)
حسین علیه السلام شخصیت اسلامی مسلمین را زنده كرد
امویین كاری كردند كه #شخصیت_اسلامی را در میان مسلمین میراندند. ...اساساً #كوفه شهری است كه بعد از جنگهایی كه در صدر اسلام واقع شد، به دستور عمر بن خطّاب توسط ارتش اسلام ساخته شد، و از كوفی ها و مردم عراق شجاع تر و سلحشورتر وجود نداشت. در عین حال همین مردمی كه هجده هزار بیعت كننده داشتند و دوازده هزار نامه نوشته بودند، به مجرد اینكه سر و كلّه ی پسر زیاد پیدا شد همه فرار كردند، چرا؟
چون زیاد بن أبیه سالها در كوفه حكومت كرده بود، آن قدر چشم درآورده بود، آن قدر دست و پاها بریده بود، آن قدر شكم ها سفره كرده بود، آن قدر افراد را در زندانها كشته بود كه اینها به كلی #احساس_شخصیت خودشان را از دست داده بودند. لذا تا شنیدند پسر زیاد آمد، زن دست شوهرش را می گرفت و او را از پیش #مسلم كنار می كشید، مادر دست بچه ی خودش را می گرفت، خواهر دست برادر خودش را می گرفت، پدر دست فرزند خودش را می گرفت و از مسلم جدا می كرد، و بی شك مردم كوفه از شیعیان علی بن أبی طالب بودند و امام حسین را شیعیانش كشتند. لذا در همان زمان هم می گفتند:«قُلوبُهُمْ مَعَهُ وَ سُیوفُهُمْ عَلَیْهِ» . چرا كه امویها شخصیت ملت مسلمان را لِه كرده كوبیده بودند و دیگر كسی از آن احساس های اسلامی در خودش نمی دید.
اما همین كوفه بعد از مدت سه سال انقلاب كرد و پنج هزار نفر توّاب از همین كوفه پیدا شد و سر قبر حسین بن علی رفتند و در آنجا #عزاداری كردند، گریه كردند و به درگاه الهی از تقصیری كه كرده بودند توبه كردند و گفتند ما تا #انتقام خون حسین بن علی را نگیریم از پای نمی نشینیم، یا باید كشته بشویم یا انتقام بگیریم، و عمل كردند و قتله ی كربلا را همین ها كشتند. و شروع این نهضت از همان عصر عاشورا و از روز دوازدهم #محرم بود. چه كسی این كار را كرد؟ حسین بن علی.
شخصیت دادن به یك ملت به این است كه به آنها عشق و ایده آل داده شود و اگر عشق ها و ایده آل هایی دارند كه رویش را غبار گرفته است، آن گرد و غبار را زدود و دومرتبه آن را زنده كرد.
#کتاب_حماسه_حسینی ؛ شهید مرتضی مطهری. ناشر: انتشارات صدارا. نوبت چاپ: 34 ام. جلد یک صفحه 49-48.
#شهید_مرتضی_مطهری
#روش_شخصیت_دادن
کتاب آه 13.mp3
6.01M
فصل سیزدهم: شهادت بنی هاشم «شهادت حضرت علی اکبر(ع) و حضرت عباس (ع)»
#کتاب_گویای_آه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #کلیپ_تصویری
💐 حضرت آیتالله مصباح یزدی (ره)
🏴 چرا ائمه اطهار (علیهم السلام) اینقدر به عزاداری سیدالشهداء (علیه السلام) اهمیت میدادند؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢برای دیدن یک معجزه آمادهای؟
استاد پناهیان
شبث_410271390831216365.mp3
2.35M
رهبر معظم انقلاب
🏴عبرتهای عاشورا | «شبث بن ربعی»
▪️چطور شد که جامعهی اسلامی به محوریّت پیامبر عظیمالشّأن، بعد از پنجاه سال کارش به آنجا رسید که فرزند همین پیغمبر را با فجیعترین وضعی کشتند؟!
دو رکن زیارت عاشورا.mp3
2.25M
🔉 بیانات حضرت آیت اللَّه خوشوقت ره
🏴 السَّلَامُ عَلَى الْحُسَيْنِ وَ عَلَى عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلَى أَوْلَادِ الْحُسَيْنِ وَ عَلَى أَصْحَابِ الْحُسَيْن
📌 یکی از وظائف عبادی #بسیار_بزرگ که حتما باید زیر #سایه_تقوا و #اخلاص برگزار بشود مسئله #عزاداری است
📌 دو رکن اساسی #زیارت_عاشورا؛ #اظهار_لعنت، #بیزاری و دشمنی #نسبت_به_یزیدیان و
#صلوات و #درود و تحیت #نسبت_به_حسینیان
📌#شفای_بیماران، #حل_مشکلات و خروج از بن بست ها به #برکت #توسل به #امام_حسین ع
📌 توسل #امام_هادی ع به امام حسین ع
🏴حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
🔹آنچه معاویه و یزید بالفعل داشتند، ما بالقوه داریم. خیلی به خود مغرور نشویم. اینطور نیست که آنها از جهنم آمده باشند و ما از بهشت. به خدا پناه میبریم!
📚 رحمت واسعه، ص١٩۴
🔹برای ما امتحان پیش نیامده تا معلوم شود که با حسین علیهالسلام هستیم، یا با یزید.
📚 رحمت واسعه، ص١٧۶
توصیه میکنم کار را #جدی بگیرید و دنبال کنید. مرحوم شهید مطهری مرد بسیار #عمیق و با فکر و پُر مغزی بود؛ ایشان از دانشهای لازم برای این تحقیقات برخوردار بود.
#فلسفه میدانست، #کلام میدانست، #فقه میدانست، #تاریخ میدانست. ایشان در هر بحثی وارد میشد، زوایای آن را کاوش میکرد؛ بنابراین آثار ایشان خیلی با ارزش است.
من یک وقت به دوستان طلبه میگفتم: اگر کسی فقط آثار ایشان را از اول تا آخر با دقت بخواند، کافی است که او را به یک سطح راقی از #معارف_عمیق_اسلامی برساند.
دیدار مسئولان و اساتید طرح مطالعاتی آثار شهید مطهری 1379/6/14
#مطهری_خوانی 13
معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان
📖کتاب آفات الطلاب (9) 🔰دو: گناه سلب توفیق میکند؛ قسمت ششم 🔅مرحوم شیخبهایی در کشکول و مرحوم شیخ ع
📖کتاب آفات الطلاب (10)
🔰دو: گناه سلب توفیق میکند؛ قسمت هفتم
🔻حضرت امام صادق علیهالسلام فرمودند: « أَمَا إِنَّهُ لَيْسَ مِنْ عِرْقٍ يَضْرِبُ وَ لَا نَكْبَةٍ وَ لَا صُدَاعٍ وَ لَا مَرَضٍ إِلَّا بِذَنْبٍ وَ ذَلِكَ قَوْلُ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ فِي كِتَابِهِ- وَ ما أَصابَكُمْ مِنْ مُصِيبَة».
«هیچ رگی (بر اثر تب و بیماری) نزند و هیچ پایی به سنگین خورد و هیچ سردردی یا مرضی رخ ندهد مگر در اثر گناه، این فرمودهی خدای عزوجل در کتاب اوست که (اگر شما را مصیبتی رسد بهخاطر کارهایی است که میکنید و خدا بسیاری را میبخشد)» .
🔻گناه مانع دیدن #امام_زمان عجلاللهتعالیفرجهالشریف است. زیر آن حضرت فرمود: « فَمَا يَحْبِسُنَا عَنْهُمْ إِلَّا مَا يَتَّصِلُ بِنَا مِمَّا نَكْرَهُه» . پس هر چیزی که ما را از آنها (شیعیان) دور نگه میدارد، کارهای نه شایستهی آنهاست که به ما میرسد. امام رضا علیهالسلام فرمودند: «مَنْ لَمْ يَقْدِرْ عَلَى مَا يُكَفِّرُ بِهِ ذُنُوبَهُ فَلْيُكْثِرْ مِنَ الصَّلَاةِ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ فَإِنَّهَا تَهْدِمُ الذُّنُوبَ هَدْماً» .
🔺هر کسی نتواند کاری کند که بهسبب آن گناهش از بین برود، پس باید بر محمد و آل او (ص) بسیار درود بفرستد؛ زیرا که آن، گناهان را ریشهکن میکند.
مقام معظم رهبری حضرت آیتالله خامنهای میفرماید:
▪️«#مبلغ، اگر خودش مهذب و پاک نباشد، نمیتواند دیگران را پاک کند. اگر بهمعنای واقعی کلمه، به آنچه انسان میگوید معتقد و عامل نباشد، حرفش اثری ندارد» (حوزه و روحانیت ص 203)
▪️«طلبه باید #متعبد باشد، طلبی برای توفیق در درس خواندن، هرچه میتواند از معنویات کمک بگیرد» (حوزه و روحانیت ص 196)
▪️«برادران عزیز، طلاب و فضلا، بدانید که آبروی ما در بین ملت خودمان و در جهان، به بیاعتنایی ما به #زخارف_دنیوی است» (حوزه و روحانیت ص 194).
#کتاب_آفات_الطلاب ؛ صفحه 24-23.
#طلبه_تراز_انقلاب_اسلامی
.
🍂تحلیلی بر یک خبر
🌿گزاره ی خبر:
به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، «نیکیتا ایشچنکو»، دبیر مطبوعاتی نمایندگی دیپلماتیک روسیه در کابل اعلام کرد که «اشرف غنی» رئیسجمهوری افغانستان با اتومبیلهای پر از پول از کابل فرار کرد و آنچه را نمیتوانست با خود ببرد، در باند فرودگاه باقی ماند.
وی افزود: «آنچه که سقوط رژیم را دقیقتر نشان میدهد نحوه فرار غنی از افغانستان است: چهار خودرو پر از پول، آنها سعی کردند قسمت دیگری از پول را به بالگرد منتقل کنند، اما بالگرد ظرفیت همه پولها را نداشت و به همین دلیل مقداری از آنها روی باند فرودگاه باقی ماند».
🌿گزارهای تحلیلی:
💢کارشناسان تخمین زده اند پول خارج شده از افغانستان توسط اشرف غنی حدود ١۶٩ میلیون دلار است.
💢روزنامه فاینشنال تایمز در گزارشی میزان داراییهای خارج شده توسط دیكتاتورهای فراری از كشورهای مختلف را بررسی كرده است. در این گزارش با بررسی داراییهای دیکتاتورهای مخلوع سراسر جهان، آمده که محمدرضا شاه پهلوی ۳۵ میلیارد دلار دارایی از ایران خارج کرده.
البته محمد رضا علاوه بر ٣۵ میلیارد دلار به گفته این روزنامه و منابع دیگر ٣٨۴ کیف پر از طلا و جواهرات و عتیقه جات از کشور خارج کرد که جمع این اموال با محاسبه تاج شاه و ملکه قریب ۶۵میلیارد دلار قیمت گذاری شد.
که جمعا می توان گفت محمد رضا شاه ثروتی بالغ بر ١٠٠ میلیارد دلار از ایران خارج کرد.
این مقدار غیر از کاخ ها و دارایی های دیگری است که این دیکتاتور در خارج از کشور داشته است.
💢در یک مقایسه می توان گفت ثروتی که محمد رضا شاه از ایران خارج کرد حدود ۶٠٠ برابر اشرف غنی بوده است.
💢البته می توان گفت که اشرف غنی فرصت کافی برای خارج کردن ثروت بیشتری از ملت افغانستان را نداشته است اما می توان گفت این دزداموال مردم افغانستان در پیش دیکتاتوری مانند محمد رضا پهلوی همچون شاگردی است که در مقابل محمدرضا پهلوی حرفی برای گفتن ندارد...
💢این غارت بزرگ اموال مردم در حالی صورت گرفت که بنگاه های رسانه ای استعمار همچون مجموعه هایی مانند VOA یا BBC وبرخی در خارج و داخل به دنبال تحریف ظلم ها و خیانت پهلوی ها و خادم نشان دادن محمد رضا پهلوی هستند.
#دکتر_سید_جلال_حسینی
🔴 ولایتمداری یا خرج از رهبری؟
👤 #کبری_آسوپار
🔹 او امین رهبر است... رهبری او را تایید کرده است... لیست وزرا را پیش رهبری بردهاند... اگر رهبری تایید کند، مجلس تایید خواهد کرد...
🔸 اینها نامش ولایتمداری نیست. چارچوب ولایتمداری، چارچوب روشنی است، گرچه موضوعات آن نامحدود باشد. این چارچوب روشن وقتی در قالب عملکرد رسمی و قانونی مقامات سیاسی قرار میگیرد، وضوح بیشتر مییابد و کسی انتظار ندارد افراد در جایی که حکم ولیفقیه -کتبی یا شفاهی- وجود ندارد یا دلیلی دیده نشده که اعلام شود، مطیع ولایت باشند.
✅ از قضا حضرت آیتالله خامنهای نشان دادهاند انسان صریحی هستند. اهل قربانی کردن مصالح کشور نیستند و دچار رودربایستی نمیشوند. جایی که مخالف معاون اولی یک فرد حاشیهساز در دولت محمود احمدینژاد بودند یا زمانی که نظرشان بر عدم تغییر وزیر اطلاعات بود یا مخالفتی با وزارت شخصی دیگر داشتند، بیان کردند و پای حرفشان هم ایستادند. اما چند نکته در حواشی معرفی وزرای دولت سیزدهم و جلسات جاری رای اعتماد در مجلس وجود دارد:
1️⃣ آنکه رهبری در مورد وزرایی خرج شدند که نه نظر روشنی از ایشان وجود داشت و نه جزو این وزرای مربوطه بودند؛ همچون خرج رئیس جمهور از رهبری برای گزینه وزارت تعاون که گفته شد امین رهبری است.
2️⃣ آنکه روشن نیست که ایشان در مورد گزینه پیشنهادی وزیر اطلاعات نظری داشتهاند، تاییدی کردهاند یا خیر؛ و دو نقل متفاوت وجود دارد. محمدباقر قالیباف میگوید که: «رئیسجمهور گفت من وزرای امنیتی و سیاست خارجی را خدمت حضرت آقا معرفی کردم و ایشان موافقت کردند. در همه دولتهای گذشته هم اینگونه بوده است.» اما نمایندگان مخالف وزیر اطلاعات نظر دیگری داشتند و حسین میرزایی، نماینده اصفهان گفته: «از رئیس جمهور سوال شد، اعلام کرد رهبری در مورد وزیر پیشنهادی اطلاعات نظر خاصی نداشته است.»
3️⃣ آنکه نظر موافق رهبری نسبت به یک وزیر پیشنهادی نافی اختیار نماینده مجلس برای دادن رای مخالف به آن وزیر نیست. قالیباف میگوید در همه دولتها رهبری وزیر اطلاعات را تایید میکردهاند، با توجه به آنکه در همه این دورهها، وزیر اطلاعاتهای مختلف مخالفانی جدی در مجلس داشتهاند، روشن است که کسی انتظار ندارد نمایندگان با گزینه مورد موافقت رهبری مخالفت نکنند. وگرنه چه نیازی بود وزیر اطلاعات به مجلس معرفی شود؟
4️⃣ آنکه «من با وزارت فلانی موافقم» با «فلانی باید وزیر شود» با «من با وزارت فلانی مخالفتی ندارم» هر کدام معانی متفاوتی دارد. در گذشته گفته میشد رهبری صرفاً اگر مخالف باشند، در مورد وزیر اطلاعات نظر میدهند.
✅ صاحب این قلم چندان حجت الاسلام خطیب را نمیشناسد که تعصبی در حمایت یا کینهای در مخالفت با او داشته باشد؛ اما معتقدم تجربه 4 دهه کار اطلاعاتی و امنیتی و نیز بررسی برنامهها و مواضع او بر محور عقل و تخصصی که لازمه نمایندگی مجلس است، برای ارائه نظر مثبت و منفی در مورد او کفایت میکند و نیازی نیست رئیس جمهور یا نمایندگان مجلس، پای ولی فقیه را به حیطه انجام وظایف و اختیارات قانونی خود باز کنند. آن سو مظلوم نمایی نمایندگان مخالف هم وجهی ندارد. فرصت کافی برای ابراز مخالفت داشتند و این همه مانور روی اینکه رهبری نظری ندادهاند، جز بحثی جدلی نبود. طبعاً اگر کسی از نظر رهبری در موضوعی مطلع شد و نظر ایشان برایش حجت بود، نباید مخالفت کند، اما مجلسی که رهبری میخواهند، بعید است این باشد که فلان نماینده مخالف گزینه وزارت اطلاعات میگوید که «اگر رهبری فردی را تأیید کند مجلس یکپارچه تأیید خواهد کرد...» اگر قرار بود وزرا صرفاً با تایید رهبری انتخاب شوند و بعد از تایید ایشان، کسی مخالفت نکند، اصلاً چرا لیست وزرا به مجلس ارائه میشود؟
💢 گاه رهبری نظری میدهند و ما خود را ملزم میدانیم که عمل و نظرمان بر آن منطبق باشد و یا حداقل مخالف برنامه و نظر ولی فقیه اقدام و اعلام موضع علنی نکنیم؛ گاه هم ما نظری و عملی داریم و برای اثبات آن دنبال تطبیق نظر رهبری –بأی نحو کان- با نظر و عمل خودمان میگردیم. اولی ولایتمداری است، دومی خرج از رهبری. گاه ما در جایی که قانون و شرع هم میگوید میتوانیم نظری مخالف رهبری داشته باشیم، خود را ملزم به اطاعت از ایشان میکنیم، هزینهاش را هم میدهیم و وقتی مخالفتی با ما شد، نمیگوییم چون رهبری گفته، انجام دادم؛ گاه هم برای آنکه خودمان هزینه ندهیم، سریع میگوییم رهبر گفته و موج مخالفتها را سمت ایشان میبریم. اولی ولایتمداری است، دومی خرج از رهبری. این دوگانهها را جای همدیگر جا نزنیم.