eitaa logo
معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان
720 دنبال‌کننده
12.4هزار عکس
7هزار ویدیو
725 فایل
جهت ارتباط با معاون تهذیب @Amomen313 جهت ارتباط در مورد فعالیتها و شبهات قرآنی @ghadirmohyi جهت ارتباط با ادمین محتوایی کانال @boreshha_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان
فرازی از #وصیت_نامه_امام خمینی (16): ب: از توطئه‌های مهمی که در قرن اخیر، خصوصاً در دهه‌های معاصر،
فرازی از خمینی (17): [درباره] گروه اول (مدعیان قدیمی بودن احکام اسلام و عجز از اداره حکومت های امروزی) که باید گفت از حکومت و قانون و سیاست یا اطلاع ندارند یا غرض مندانه خود را به بی‌اطلاعی می‌زنند. زیرا اجرای قوانین بر معیار قسط و عدل و جلوگیری از ستمگری و حکومت جائرانه و فردی و اجتماعی و منع از فساد و فحشا و انواع کج روی ها، و آزادی بر معیار عقل و عدل و استقلال و خودکفایی و جلوگیری از استعمار و استثمار و استعباد، و حدود و قصاص و تعزیرات بر میزان عدل برای جلوگیری از فساد و تباهی یک جامعه، و سیاست و راه بردن جامعه به موازین عقل و عدل و انصاف و صدها از این قبیل، چیزهایی نیست که با مرور زمان در طول تاریخ بشر و زندگی اجتماعی شود. این دعوی به مثابه آن است که گفته شود قواعد عقلی و در قرن حاضر باید عوض شود و به جای آن قواعد دیگر نشانده شود. اگر در صدر خلقت، باید جاری شود و از ستمگری و چپاول و قتل باید جلوگیری شود، امروز چون است آن روش کهنه شده! و ادعای آنکه اسلام با نوآورد‌ها مخالف است ـ همان سان که محمدرضا پهلوی مخلوع می‌گفت که اینان می‌خواهند با چهارپایان در این عصر سفر کنند ـ یک بیش نیست. زیرا اگر مراد از و نوآورد‌ها، اختراعات و ابتکارات و صنعت های پیشرفته که در پیشرفت و تمدن بشر دخالت دارد، هیچ‌ گاه اسلام و هیچ مذهب توحیدی با آن مخالفت نکرده و نخواهد کرد بلکه علم وصنعت مورد تأکید اسلام و قرآن مجید است. و اگر مراد از تجدد و به آن معنی است که بعضی روشنفکران حرفه‌ای می‌گویند که و فحشا حتی و از این قبیل، تمام ادیان آسمانی و دانشمندان و با آن مخالفند؛ گرچه غرب و شرق زدگان به تقلید کورکورانه آن را ترویج می‌کنند.
هدایت شده از بسیج مرکز مدیریت
پیام تسلیت در پی درگذشت سردار حجازی 🔹با تأسف فراوان خبر درگذشت سردار پر افتخار، سردار سیدمحمد حجازی رضوان‌الله‌علیه را دریافت کردم. 🔹عمری سراپا مجاهدت، فکری پویا، دلی سرشار از ایمان راستین و آکنده از انگیزه و عزم راسخ، و نیرویی یکسره در خدمت اسلام و انقلاب، خلاصه‌ئی از شخصیت این مجاهد فی سبیل الله است. 🔹او در مسئولیت‌های بزرگ و اثرگذار در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خدمت کرده و در همه‌ آنها، سربلند و موفق بوده است. 🔹فقدان او حقاً مایه‌ تأسف و اندوه است، لازم می‌دانم به همسر گرامی و فرزندان و دیگر افراد خاندان و به دوستان و همکاران ایشان صمیمانه تسلیت عرض کنم و صبر و تسلّا برای آنان از خداوند متعال مسألت نمایم. 🔹رحمت و مغفرت و رضوان الهی بر این برادر فقید باد. سیّدعلی خامنه‌ای ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ 🇮🇷کانال رسمی پایگاه مقاومت بسیج مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه↙️👇 🌹┈••✾•🌺•✾••┈🌹 🆔@basijmarkaz ╰┅───🇮🇷🇮🇷───┅╯
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
احمد درگیر شهرستانی و کنکور بود. در این حال و هوا هم رسید. در این حال و هوا کار بر او سخت شده بود؛ اما احمد مصمم بود که با دهان روزه مسابقات کشتی را ادامه دهد. در مرحله نیمه نهایی حریفی داشت که خیلی سرحال و قبراق بود و فتیله پیچ و فتح پا را شگرد داشت. مربی به احمد پیشنهاد داد که در این مرحله از مسابقه را بی خیال شود؛ اما احمد زیر بار نرفت. برای او مسابقه اصلی همان ماه رمضان بود. با دهان روزه تمرین می کرد و بعد از افطار روی تشک می رفت. هر چقدر حریف قدرت بدنی بالایی داشت؛ احمد هم از هوش و زیرکی برخوردار بود. بالاخره بعد از کش و قوس و افت و خیز فراوان احمد در تایم سوم حریف را بارانداز کرد و مدال طلای مسابقات شهرستان بابل را تصاحب کرد. بعد از کشتی هم در کنکور و در رشته صنایع غذایی دانشگاه تهران قبول شد؛ اما تقدیر او را به نیروی هوایی سوق داد. خاطرات شهید احمد کشوری؛ نوشته ایرج فلاح و مسعود آب آذری، ناشرز: نشر یا زهرا، چاپ اول-۱۳۹۰؛ صفحه 34-35.
🔴 یک بار هم نشد حرمت موی سفید ما را بشکند یک بار هم نشد حرمت موی سفید ما را بشکند یا بیسوادیِ ما را به رخمان بکشد. هر وقت وارد اتاق می شدم ، نیم خیز هم که شده از جاش بلند می شد . اگر بیست بار هم می رفتم و می آمدم بلند میشد. می گفتم : علی جان ، من که غریبه نیستم ، ؟ 🔵👈 چرا اینقدر به خودت زحمت می دی؟ میگفت: احترام به ، دستور خداست. یک روز که خانه نبودم ، از جبهه آمده بود . دیده بود یک مشت لباس نَشُسته گوشه ی حیاطه ، همه را شسته بود و انداخته بود روی بند . 🔵👈 وقتی رسیدم بهش گفتم : الهی بمیرم برات ، تو با یه دست ، چطوری این همه لباس رو شستی؟! گفت : اگه دو دست هم نداشتم ، باز هم وجدانم قبول نمی کرد من اینجا باشم و تو زحمت شستن لباس ها را بکشی ! 📝 روایتی از مادر شهید علی ماهانی - منبع : کتاب نماز،ولایت و والدین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💢 کتاب روش تحلیل سیاسی 💯 مجموعه بیانات حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مد ظله العالی) درباره ی مهارت ها و فنون تحلیل سیاسی💯 آن چه پیش رو دارید، تلاشی است مبتنی بر منظومه‌ی فکری حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با هدف ارائه‌ی روشی منسجم و منطقی برای تحلیل مسائل و پدیده‌ها در چهارچوب تحلیلی انقلاب اسلامی. عنصر «روش» در تحلیل سیاسی از آن جهت اهمیّت می‌یابد که افراد را از نخستین گام تحلیل- یعنی حساسیّت نسبت به مسائل و جمع‌آوری اطّلاعات لازم درباره‌ی ابعاد آنها- تا جمع‌بندی و استنتاج از اطّلاعات گرد‌آوری شده یاری میکند و ذهن آنها را انسجام می بخشد. البته منظور این مجموعه به هیچ‌وجه نگاهی خشک، فرآیندی و مهندسی شده به «روش» به مثابه یک تابع ریاضی نیست. حتی شاید نتوان مرزبندی و توالی زمانی خاصّی بین مراحل فوق قائل شد، اما تلاش شده تا مقوّمات اصلی روش شناختی تحلیل سیاسی که رهبر انقلاب اسلامی در لابه لای بیاناتشان نسبت به آنها متذّکر شده‌اند، جمع‌آوری شود. 👇👇👇
مجموعه‌ی حاضر، در قالب یک کتاب کار و در دو گفتار و دو ضمیمه تنظیم شده است. فصل نخست به مقدّمات و پیش نیازهای ضروری جهت کسب آمادگی‌های لازم برای تحلیل سیاسی پرداخته است. این فصل درحقیقت ویژگی‌های کل نگرانه‌ی روحی، ذهنی و رفتاری یک عنصر متفکّر و فعّال سیاسی را برشمرده است؛ ویژگی‌هایی که بدون کسب آن‌ها توان تحلیل سیاسی در مسائل جزئی و عینی از او سلب میشود. فصل دوم در دو بخش ایجابی و سلبی، گام‌ها و بایسته‌های یک تحلیل سیاسی خوب و متقن را مشخّص ساخته است. در بخش ضمیمه نیز دو نمونه از تحلیل‌های رهبر انقلاب اسلامی از دو موضوع «مذاکره‌ی ایران و آمریکا» و «نگاه تحلیلی کلان به انقلاب اسلامی» به منظور تمرین خوانندگان و تطبیق نکات روشی مذکور در متن کتاب با تحلیل‌های صورت‌گرفته توسط رهبر انقلاب ارائه شده است. برخی موارد نیز به صورت مثال‌هایی حل‌شده در پیش روی خوانندگان محترم قرار گرفته است. کاری از انتشارات انقلاب اسلامی ۸۴ صفحه| ۱۰۰۰۰ تومان قیمت با ۱۰ درصد تخفیف : ۹۰۰۰ تومان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚 آزمایش کرونا 💠 سوال: آیا انجام که بوسیله نمونه گیری از حلق و بینی با داخل کردن چیزی شبیه گوش پاک کن انجام می‌گیرد، موجب باطل شدن روزه می شود؟ جواب: مجرد آزمایش کرونا - تا زمانی که چیزی از حلق پایین نرود - موجب باطل شدن نمی شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ جلسه سوم دوره هویت طلبگی 🔷🔷🔷 دوره هویت طلبگی 🔷🔷🔷 📌 مهم ترین آسیب دوران طلبگی؟ 📌 علل ادامه ندادن تحصیل؟ 📌 حوزه یا دانشگاه؟ 📌 مشاغل طلبگی؟ 📌 چرا تعمُّم و...؟ 🎙 با ارائه:حجه الاسلام والمسلمین بابائی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 مصاحبه اختصاصی مجموعه طلبه در تراز انقلاب با حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان ✳️ طلبه جامع وتشکیلاتی «بخش دوم»
🖼 🔺 سرمایه امید 💬 این طلّاب جوان خیلى مهمّند؛ طلّاب محور اداره‌ی حوزه نیستند، امّا در حقیقت محور امیدهاى حوزه و انرژی‌هاى بالفعل و بالقوّه حوزه‌اند. اگر طلبه ناامید شد، شما چیزى در دست نخواهید داشت؛ مراجع هم چیزى نخواهند داشت. 🗓دیدار با اعضاى مجمع نمایندگان طلّاب حوزه ؛ ۱۳۶۸/۰۹/۰۷
🍂سلسله مباحث: پنجره اول: شماره ۳ —————————— 💠چرا باید در عرصه سیاسی حضور یابیم؟👇👇💠 برخی کژاندیشان که به دلیل سوء نیت یا فقدان اطلاع از مبانی دینی عهده دار ترویج جدایی دین از سیاست شده و عملا در راستای ترویج اهداف کفار حرکت میکنند و حاکمیت حداکثری دین در عرصه جامع را به چالش میکشند. این عده جامعه سکولار را جامعه مطلوب معرفی نموده (1) و بر همین اساس، ورود روحانیت در عرصه های کلان جامعه (سیاست، اقتصاد، فرهنگ، حقوق و ...) را برنمی تابند. باید گفت ورود روحانیت به فعالیتهای سیاسی و حضور در عرصة تصمیم سازی و تصمیم گیری کلان جامعه، مرهون ادله بسیاری در متن دین است که برخی از آنها از نظر می گذرانیم: پاسخ اجمالی: 1️⃣ جامعیت دین اسلام 2️⃣ تاکید اسلام بر حضور در عرصه سیاست 3️⃣ گستردگی احکام اجتماعی اسلام 4️⃣ تاکید روایات بر حضور مومنان در سیاست 5️⃣ سیره اهل بیت (علیهم السلام) 6️⃣سیره علما پاسخ تفصیلی: 1️⃣ جامعیت دین اسلام دین اسلام که ادله عقلی و نقلی بسیاری بر جامعیت آن برای همه افراد، همه زمانها و مکان ها و همه شئون زندگی، گواهی میدهد، نه تنها بر عدم تفکیک عناصر دینی و دنیوی تأکید می کند، بلکه بانفي سکولاریسم، دین را در همه ارکان و عرصه های جامعه حاضر دانسته و آموزه های دین برای هر وضعیت و موقعیتی، حکم و توصیه ای مشخص ارائه کرده است. براین اساس، جامعه دینی، جامعه ای است که عناصر آن، بر اساس آموزههای شریعت شکل گرفته و تحت راهبری و هدایت فردی دین شناس و دارای تدبیر، اداره شود. در این صورت دینداران و عالمان دینی باید در عرصه جامعه دینی حضوری گسترده داشته باشند و حتی با توجه به تأثیر فوق العاده سیاست در فضای عمومی جامعه، عدم حضور عالمان مؤمن در این عرصه و وانهادن آن به اصحاب سیاست ، به تدبیر امور جامعه براساس آموزه های غیردینی میانجامد و عملا به سکولاریسم در جامعه خواهد انجامید. پی نوشت: 1.. ر.ک: عبدالکریم سروش؛ مدارا و مدیریت؛ ص۱۹۱؛ همو؛ هفته نامه جامعه مدنی. شماره ۲۰، ص ۹۶ محسن کدیور، روزنامه بنیان، ۱۳۸۰/ ۱۲ / ۲۸ ، ص 9 ادامه دارد...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_2020.pdf
912K
در شماره دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ روزنامه فرهیختگان، ادعای آقای احمدی‌نژاد درباره رفع کامل فقر با توزیع مساوی ثروت ستاد اجرایی و بنیاد مستضعفان بین مردم را بررسی کرده‌ام. 👇👇👇
✨دارایی نهادهای انقلابی زیرنظر رهبری چقدر است؟ 🖌برشی از سرمقاله دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۰ روزنانه فرهخیتگان 🔸بر اساس گزارش صورت‌های مالی حسابرسی شده 6 نهاد انقلابی در سال 1397، کل فروش این نهادها در این سال 53هزار میلیارد تومان بوده است. می‌توان برای به دست آوردن نسبت این رقم با کل اقتصاد کشور به عدد تولید ناخالص داخلی در این سال مراجعه کرد که طبق گزارش بانک مرکزی، 1862هزار میلیارد تومان بوده است؛ یعنی مجموع 6 نهاد انقلابی حدود 2.8درصد از کیک تولید ناخالص داخلی(GDP) ایران را تشکیل داده‌اند. 🔸عدد دیگری که به ما کمک می‌کند با میزان ثروت 6 نهاد انقلابی آشنا شویم، خالص دارایی آنهاست. بر اساس صورت‌های مالی حسابرسی شده سال 1397، دارایی خالص مجموع این نهادها، حدود 55 هزار میلیارد تومان بوده است. در پایان سال 1397 نرخ دلار ETS حدود 13468 تومان بوده است و بر این اساس، خالص دارایی مجموع شش نهاد انقلابی در سال 1397 حدود 4 میلیارد دلار برآورد می‌شود. یعنی اگر با دلار ETS امروز حساب کنیم(24 هزار تومان)، مجموع ارزش ریالی دارایی خالص این نهادها رقمی حدود 96 هزار میلیارد تومان خواهد بود. اگر خالص دارایی همه شش نهاد اقتصادی زیر نظر رهبر انقلاب را به فروش برسانیم و بخواهیم به طور مساوی بین همه مردم تقسیم کنیم، فقط به مدت یک سال می‌توانیم ماهانه به هر فرد ایرانی حدود 95 هزار تومان پرداخت کنیم! حال این رقم را مقایسه کنید با آن ادعای واهی که می‌گوید اگر فقط ثروت دو نهاد از این 6 نهاد را به طور مساوی بین همه مردم تقسیم کنیم، هیچ فقیری باقی نخواهد ماند. 🔸اما تلخ‌تر از طنز «فقرزدایی با تقسیم ثروت ستاد اجرایی و بنیاد مستضعفان بین مردم به صورت مساوی»، تفکری است که به نام عدالت، می‌خواهد دارایی‌های عمومی کشور را که باید نقش پیشران در پیشرفت ملی ایفا کنند، نابود کند. با منابع عمومی کشور به دو شکل می‌توان برخورد کرد. یکی این است که هرچه در اختیار حاکمیت است از نفت تا املاک و... همه را بفروشیم و بین مردم تقسیم کنیم و چندصباحی محبوبیت تجارت کنیم؛ که با پایان این منابع و دارایی‌ها، مردم به فلاکت خواهند افتاد. اما می‌توان بین «پول محرومیت‌زدا» با «پول مولد محرومیت‌زدا» تفاوت قائل شد و به جای پولپاشی برای محرومیت‌زدایی کاذب و موقت، سرمایه و دارایی ملی را اهرمی برای به راه انداختن موتور نوآوری و تولید کرد و درآمد و رفاه پایدار برای مردم ایجاد نمود. سید یاسر جبرئیلی