eitaa logo
معاونت تهذیب حوزه علمیه کرمان
718 دنبال‌کننده
12.4هزار عکس
7هزار ویدیو
725 فایل
جهت ارتباط با معاون تهذیب @Amomen313 جهت ارتباط در مورد فعالیتها و شبهات قرآنی @ghadirmohyi جهت ارتباط با ادمین محتوایی کانال @boreshha_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
♨️ بازنده اصلی ماجراجویی علیه ایران! *به دنبال لفاظی‌های مقامات صهیونیستی علیه ایران، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» با انتشار سرمقاله‌ای به مسئولان ارشد مستقر در تل‌آویو هشدار داده در جریان جنگ دریایی با ایران، با آتش بازی نکنند چراکه در هرگونه درگیری با ایران، اسرائیل طرف ضعیف‌تر است. 👈 گزاره‌ تحلیلی 1️⃣ پس از سانحه کشتی نفت‌کش صهیونیستی در دریای عمان، در حالی مقامات صهیونیستی آشکارا از حمله به کشتی‌های ایرانی سخن می‌گویند که جمهوری اسلامی ایران، هرگونه تعرض به امنیت ملی خود را برنتابیده و در مقابله با تهدیدات خارجی به‌ویژه از سوی رژیم صهیونیستی و سایر کشورها و نیروهای متخاصم، ولو در شرایط دشوار تحریم هم که باشد، از قدرت مخربی در پاسخ به متجاوزان برخوردار است. ایران هرگز اجازه نمی‌دهد که موازنه امنیت، تهدید و وحشت که به لطف جبهه مقاومت علیه رژیم جعلی شکل گرفته است، با ماجراجویی‌های صهیونیستی و شرکای غربی و عربی‌اش به هم بخورد. 2️⃣ مقامات صهیونیستی و همچنین برخی شرکای غربی‌اش ازجمله آمریکا و انگلیس در حالی ایران را متهم به دست داشتن در حمله به کشتی صهیونیستی می‌کنند که در دو سال گذشته ۱۲ نفت‌کش ایرانی که به مقصد بنادر سوریه در حال حرکت بودند، توسط یگان تکاوری «شایتت ۱۳» رژیم جعلی صهیونیستی در دریای مدیترانه و سرخ مورد حمله قرار گرفته‌اند. این نشان می‌دهد که «منشأ تنش» و بحران‌آفرینی و هرگونه درگیری احتمالی در منطقه را باید در تل‌آویو جستجو کرد نه در تهران. 3️⃣ برخی کشورهای خارجی و پادوهای داخلی آن‌ها مایل‌اند که اتفاقات در دریای عمان را به روی کار آمدن دولت جدید در ایران ربط دهند و آن را یکی از نتایج این دولت بدانند. دراین‌باره باید تأکید داشت، تغییر دولت‌ها در ایران هیچ تأثیری در کاهش یا افزایش تقابل و تنش ایران و رژیم غاصب صهیونیستی ندارد. در دولت‌های هاشمی، خاتمی، احمدی‌نژاد و روحانی، حمایت از فلسطین و مقابله با رژیم صهیونیستی یکی از موضوعات کلیدی و کلان سیاست خارجی ایران بود و تل‌آویو نیز همیشه دنبال تنش‌زایی با ایران و اقدامات تروریستی علیه ایران بوده است، در دولت فعلی نیز همین روال ادامه خواهد یافت. 👈 نکته پایانی ایران از قدرت بازدارندگی بالا و توانمندی‌های هوشمند و پیچیده‌ای در حوزه‌های مختلف امنیتی و نظامی برخوردار است. رژیم صهیونیستی که بیش از ۹۰ درصد مایحتاج و کالاهایش از مسیرهای دریایی منتقل می‌شود، نباید ایران را به هدف گرفتن کشتی‌ها و ناوگان حمل‌ونقل دریایی‌اش تهدید کند یا با همراهی واشنگتن و لندن درصدد تشکیل اقدام جمعی علیه ایران باشد. در هرگونه ماجراجویی، قطعاً صهیونیست‌ها بازنده هستند. ✍️حمید خوش‌آیند
♨️ ضرورت اصلاح نگاه در دولت سیزدهم *تردیدی نیست که دو سیستم سیاسی و اقتصادی در تعامل گسترده‌ای نسبت به یکدیگر به سر می‌برند و نظریات معطوف به تقدم هرکدام بر دیگری، بر وجهی از تقلیل‌گرایی گرفتار آمده است. بااین‌ وجود جناب روحانی و تیم اقتصادی ایشان یک نگاه خاصی به این رابطه داشت و معتقد بود که باید از اقتصاد به سیاست یارانه داد. از همین منظر توسعه سیاست خارجی را مقدم بر اقتصاد و حتی عدالت اجتماعی می‌دانست و دال مرکزی اندیشه خود را تقویت رابطه با غرب از کانال برجام قرار داد. دولت اعتدال به‌تبع این موضوع از دریچه برجام به اقتصاد می‌نگریست. این نوع مواجه با اقتصاد سه تأثیر فراگیر دارد: 1️⃣ اولین بازتاب این نوع نگاه به اقتصاد، شرطی شدن اقتصاد است. وقتی در دوره‌های مختلف، منتظر هستید تا تحولات سیاسی مختلف مثل برجام، کانال مالی اینستکس،FATF، انتخابات امریکا و ... وفق مراد شما پیش رود، قاعدتاً اقتصاد دچار تکانه‌های متعدد خواهد شد. 2️⃣ وابسته‌سازی اقتصاد به سیاست و برجام و منتظر سرمایه‌گذاران خارجی ماندن باعث شد تا از توانمندی‌های داخل غفلت گردد و یا اینکه نادیده گرفته شوند. 3️⃣ آسیب دیگر شرطی شدن اقتصاد، افزایش ریسک سرمایه‌گذاری است. وقتی جناب روحانی به امید ریاست جمهوری بایدن و بازگشت دولت امریکا به برجام، وعده دلار ۱۵ هزارتومانی می‌دهد، چرا سرمایه‌گذار بیاید و بر اساس دلار ۲۵ هزارتومانی (مثلاً در بورس) سرمایه‌گذاری کند. درواقع در چنین شرایطی بنگاه‌های تولیدی و بخش خصوصی سرمایه‌گذار دچار انتظارات موهومی نسبت به آینده می‌شوند و قدرت تصمیم‌گیری را از دست می‌دهند. 4️⃣ از سوی دیگر وقتی پیام (وعده) بهبود اقتصاد از مسیر مذاکره و سیاست مخابره می‌شود، درواقع ناخواسته قدرت چانه‌زنی در میز مذاکره نیز از دست می‌رود. لذا تحریم کننده در اعمال تحریم‌های خود مصرتر می‌شود و بر تداوم و تقویت تحریم‌ها تکیه می‌کند تا در میز دیپلماسی امتیازهای بیشتری از حریف بگیرد. 👈 نکته راهبردی خطیرترین مأموریت اقتصادی دولت سیزدهم که بر اساس قانون از دیروز کار خود را آغاز کرد، می‌بایست اصلاح رابطه اقتصاد و سیاست باشد؛ اینکه نگاه تک‌بعدی به هرکدام از دو سیستم اقتصاد و سیاست نباید داشت؛ چون منجر به ضایع شدن فرصت‌ها می‌شود. زیربنای هر برنامه‌ای برای رفع مشکلات اقتصادی، باید بر روی توانمندی‌های داخلی و حضور مردم قرار گیرد. به عبارتی باید نقطه ثقل اقتصاد از برجام خارج شود؛ البته این به معنای نادیده گرفتن مذاکره و رفع تحریم‌ها نیست. ✍️علی محمدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 در دولت روحانی کارگران چند ساله خانه‎دار می‎شدند؟؟ ✅بصیرت ┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ 🇮🇷 @basirat_fa 🇮🇷 www.basirat.ir
هدایت شده از کیهـــان آنلاین
🖌 🔹رموز موفقیت دولت سیزدهم از شفافیت تا فرماندهی مقتدر از فردا و با برگزاری مراسم تحلیف، رسما سیزدهمین دوره ریاست جمهوری آغاز می‌شود. این دوره با توجه به حجم بالای مشکلات و خسارت‌های ناشی از سوءمدیریت دولت روحانی طبیعتاً با دشواری‌ها و سختی‌های عدیده‌ای رو‌به‌رو است؛ تورم بی‌سابقه که در 60 سال اخیر نظیر نداشته و عمدتاً ناشی از بی‌انضباطی مالی دولت و کسری بودجه‌های چند صدهزار میلیارد تومانی سال‌های اخیر بوده، رشد افسارگسیخته نقدینگی که احتمالا این روزها به رقم عجیب 4 هزار هزار میلیارد تومان نزدیک شده و مدام در حال افزایش است،گرانی نجومی مسکن که اغلب ریشه در کوتاهی و‌ ترک فعل دولت قبل دارد، رکود فضای کسب‌وکار و کم‌توجهی به تولید داخلی که ناشی از سیاست غربگرا و برجام زده روحانی و تیمش بود و منجر به تعطیلی صدها کارخانه و بیکاری فراوانی شد، رانت‌خواری و فساد در بخش‌های مختلف و ده‌ها مشکل ریز و درشت دیگر که دولت جناب آقای رئیسی در همین شروع کار با آنها درگیر خواهد بود و باید برای رفع آنها چاره‌ای بیندیشد.... ادامه مطلب👇 https://kayhan.ir/fa/news/223261 🔻نشانی ما در پیام‌رسان‌های سروش، آی‌گپ @kayhannewspaper
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📅 امروز پنجشنبه ☀️ 14 مرداد ماه 1400 شمسی 🌙 25 ذی الحجه 1442 قمری ❄️ 05 آگوست 2021 میلادی ☀️ ➕ شهادت دكتر "حسن آيت" نماينده مجلس شوراي اسلامي (1360 ش) ➕ شهادت "مصطفی مازح" در راه اعدام سلمان رشدی (1368 ش) ➕ عمليات نصر 7 با رمز يا فاطمة الزهرا در ارتفاعات دوپازا و سليمانيه توسط سپاه (1366 ش) ➕ شهادت "سيد حسين حسيني" رهبر شيعيان پاكستان توسط گروهك سپاه صحابه (1367 ش) ➕ رحلت علامه عارف و حكيم فرزانه "شيخ محمد باقر الفت اصفهاني" (1343 ش) 🌙 ➕ نزول سوره‏ ي دهر در شأن امام علي(ع)، حضرت زهرا(س) و امام حسن و امام حسين(ع) و روز خانواده ➕ پذيرش خلافت توسط امام علي(ع) پس از قتل عثمان در مدينه(35 ق) ❄️ ➕ اختراع موتور ديزل توسط "رودلْفْ ديزل" مهندس آلماني (1895م) ➕ امضاي قرارداد منع آزمايش‏ هاي هسته‏ اي ميان امريكا، شوروي و انگليس (1963م) ❇️ وقایع مهم شیعه: 🔹نزول سوره هل آتی " انسان " در شان امیر مؤمنان علی علیه السلام . ❤️ اولین نماز جمعه امیر مؤمنان علی علیه السلام . 🐪 امام حسین علیه السلام در منزل 16 " عقبه " 📆روزشمار ▪️5 روز تا آغاز ماه محرم الحرام ▪️14روز تا ▪️29 روز تا شهادت امام سجاد علیه السلام ▪️38روز تا شهادت حضرت رقیه سلام الله علیها ▪️53 روز تا اربعین حسینی ✅ به بپیوندید:🔻 https://eitaa.com/nedaye_tahzib
☀️نزول سوره‏ ي دهر در شأن امام علي(ع)، حضرت زهرا(س) و امام حسن و امام حسين(ع) ✍️ پس از آن كه امام علي(ع) و حضرت زهرا(س) براي برآوردن حاجت خويش، سه روز روزه نذر كرده بودند و نوبت به اداي آن رسيد، در سه روز متوالي مسكين و يتيم و اسيري به دَرِ خانه‏ ي آن‏ها آمد و غذايى طلب كرد. ✅ آن بزرگواران نيز غذاي خود را به آن‏ها داده و خود با آب، افطار نمودند. اين خانواده‏ ي كريم در مقابل اين عمل، اجرِ خود را از خدا طلبيدند. در اين هنگام بود كه وحي بر پيامبر اكرم(ص) نازل شد و سوره ‏ي دهر يا انسان در شأن امام علي(ع) و حضرت زهرا(س) نازل گرديد.
✅ پذيرش خلافت توسط امام علي(ع) پس از قتل عثمان در مدينه(35 ق) ✍️ پس از شورش مردم و قتل عثمان بن عفان خليفه‏ ي سوم در 18 ذي‏حجه‏ ي سال 35 ق، مردم از امام علي(ع) خواستند تا خلافت را بپذيرد. با وجود امتناع ايشان، پافشاري و اصرار مردم باعث شد تا آن حضرت، خلافت را قبول كنند. اما تلاش گسترده‏ ي امام براي اجراي عدالت و حقيقت خواهي ايشان در دوره‏ ي حكومت، باعث شد كه عده‏ اي از صاحبان قدرت و ثروت به مخالفت با آن حضرت بپردازند و سه جنگ جمل، صفين و نهروان را به امام، تحميل نمايند.
🌷شهادت "سيد حسين حسيني" رهبر شيعيان پاكستان توسط گروهك سپاه صحابه (1367 ش) ✍️ حجت الاسلام شهيد سيد حسين عارف حسيني در سال 1322 شمسي در دهكده اي در 20 كيلومتري "پاراچنار" در پيشاور پاكستان متولد گرديد. بعد از اتمام تحصيلات ابتدايي و متوسطه در موطن خويش، به نجف اشرف عزيمت نمود و تحصيلات علوم ديني خود را آغاز كرد. او از همان آغاز جواني، مبارزه با ستمگريهاي رژيم بعثي عراق را شروع نمود. سپس به حوزه علميه قم مهاجرت كرده، ضمن مبارزه با رژيم طاغوتي ايران، دروس حوزوي را دنبال كرد. ✅ او پس از 10 سال، در اثر فعاليت هاي سياسي از ايران اخراج و به موطن خود مهاجرت نمود و در آن جا به تعليم علوم ديني و الهيات پرداخت. سيد عارف حسيني در سال 1357 ش به رياست نهضت فقه جعفري پاكستان و بعد از مدتي به رهبري شيعيان پاكستان انتخاب گرديد. شهيد حسيني همچنين به چهار زبان اردو، عربي، پشتو و فارسي به خوبي تسلط داشت. ✅ اين روحاني مجاهد سرانجام در 14 مرداد 1367 شمسي برابر با بيست و يكم ذيحجه 1408 قمري به دست وهابيان متعصب پاكستان در چهل و پنج سالگي به شهادت رسيد و شيعيان پاكستان را در ماتم و عزا فرو برد. 🌷 امام خميني(ره) در قسمتي از پيام خود در رابطه با شهادت سيد عارف حسين حسيني فرمودند: "بزرگترين فرق روحانيت و علماي متعهد با روحاني نماها در همين است كه علماي مبارز اسلام، هميشه هدف تيرهاي زهرآگين جهانخواران بوده اند".
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
؛ آداب مدح اهل بیت (ع) از نگاه رهبر معظم انقلاب مسئله‌ی بعد، مضمون است. بهترین مجموعه‌ی شعری که می شود در یک انسان فکر کند، چیزی است که در آن، اولاً اهل‌بیت (علیهم‌السّلام) باشد... بخش دیگر، است، که این نصایح هم میتواند از زندگی خود این بزرگواران گرفته شود. امروز ما محتاج نصیحتیم... یک بخش هم آگاهیها و های نسبت به مسائل زندگی است. البته من با این که در منبرهای مداحی، هی تعرض به این، بدگوئی به آن بشود، موافق نیستم و اینها را دوست نمی دارم؛ اما بصیرت‌بخشی خوب است، آگاهی پیدا کنند. (بیانات در دیدار جمع کثیری از شاعران و ذاکرین اهل بیت ع/ 03/03/1390) من بارها توصیه کرده‌ام، باز هم توصیه می کنم؛ منبرتان را، مجلس تان را تقسیم کنید به دو قسم: قسم اول، و اخلاقیات.... یک قسم منبر هم مربوط به و مراثی اهل‌بیت (علیهم‌السّلام) است. (بیانات در دیدار جمعی از مداحان 13/03/1389) رسالت مداحان؛ بخش های لازم مداحی یک شاخصه از .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مناظره دو کارشناس در مورد فیلتر شدن یا نشدن شبکه های اجتماعی با طرح جدید مجلس ▪️ جعفری پور، کارشناس: شرکت‌های غربی دفاترشان را در ایران افتتاح نخواهند کرد 🔹آل داوود، کارشناس: اگر همین فردا امریکا تمام اقتصاد ما را در اینستا مسدود کرد چه می کنید؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 حواستون هست والت‌ دیزنی‌ داره چه خوراکی به بچه‌ها میده! 🔸بیزار شدن از پدر، معرفی مادری که بچه‌شو می‌کشه و قهرمان‌سازی از شیطان!
42.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌱 شنود و روشهای کسب اطلاعات توسط سازمان منافقین ! به همین سادگی! علت چیست ؟ چرا اکثر مردم ازسوادرسانه ای و همچنین الگوهای گفتمانی و رازداری برخوردار نیستند ؟! 🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حجه الاسلام وافی .mp3
6.43M
📻 حجه الاسلام مجتبی وافی : 🔆مواظب باشید شخصیت بچه ها را خورد نکنید ... بچها هرچی بزرگتر میشوند احساس نیازشان به محبت پدر و مادر بیشتر است ... اگه بچه را گذاشتید مهد کودک، انتظار نداشته باشید شما را خانه سالمندان نگذارد ... 🔆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 بازی در نیارید 🔸 بازی درنیار بازیگری در درگاه خدا؟ خدا رحمت کند، بارها عرض کردم مرحوم آیت الله بها الدینی در درس اخلاق هایش به ما طلبه‌ها خطاب می‌کردند و می‌فرمودند با دم و دستگاه الهی تئاتر بازی در نیارید تئاتر چیه؟ واقعیت ندارد دیگر، می‌خواهد بازی کند، بگیرد، منبرم بگیرد، مقاله‌م بگیرد اسم و رسمم بگیرد گاهی انسان دنبال مکاشفات و کرامات است با همین اگر به محاسبه بشینی می‌بینی همین است دغدغه اصلی همین است عزیزم . هول می‌ده، تشنه است بذار اون چراغ فطرت الله‌ت روشن بشود اون تشنگی اصیل رخ بده عاشق سرچشمه بشوید سرچشمه، همۀ عوالم وجود ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷 گرایش به غیب 🔸 مسئله این نیست که خدا را اثبات کنی مسئله باور دینی، ایمان مذهبی یا تجربه دینی مسئله از دست رفته ای است گرچه امروز مطرح شده است و خیلی هم روش تاکید می کنند نکته اساسی این است که آدمی بیش از شهادت را می خواهد آن جا که آدمی از غیب بی نیاز شد طبیعتا عصر الحاد آدمی فرا رسیده است حتی اگر ادعای ایمان داشته باشد ایمان در لحظه ای شکل می گیرد که تو به شهادت عالم قانع نباشی یؤمنون بالغیب گرایش به غیب است بیشتر از مشهور خواستن است که آدمی را با نماز با انفاق با خدا با وحی و با معاد گره می زند و گرنه بدون این گرایش به غیب الحاد حاکم است حتی اگر ادعای ایمان داشته باشی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖بازخوانی کتاب حماسه حسینی (3) 🔰صفحه سیاه و سفید عاشورا 🔺حادثه ی عاشورا و تاریخچه ی كربلا دو صفحه دارد: یك صفحه ی سفید و نورانی، و یك صفحه ی تاریك، سیاه و ظلمانی كه هر دو صفحه اش یا بی نظیر است و یا كم نظیر. اما صفحه ی سیاه و تاریكش از آن نظر سیاه و تاریك است كه در آن فقط جنایت بی نظیر و یا كم نظیر می بینیم. یك وقت حساب كردم و ظاهراً در حدود نوع پستی و لئامت در این جنایت دیدم، و خیال هم نمی كنم در دنیا چنین جنایتی پیدا بشود كه تا این اندازه تنوّع داشته باشد. 🔺از این نظر حادثه ی كربلا یك جنایت و یك تراژدی است، یك است، یك رثاء است. این صفحه را كه نگاه می كنیم، در آن كشتن بی گناه می بینیم، كشتن جوان می بینیم، كشتن شیرخوار می بینیم، اسب بر بدن مرده تاختن می بینیم، آب ندادن به یك انسان می بینیم، زن و بچه را شلاّق زدن می بینیم، اسیر را بر شتر بی جهاز سوار كردن می بینیم. از این نظر قهرمان حادثه كیست؟ واضح است، وقتی كه حادثه را از جنبه ی جنایی نگاه كنیم، آن كه می خورد قهرمان نیست، آن است. در این نگاه یزید بن معاویه است، عبید الله بن زیاد است، عمر سعد است، شمر بن ذی الجوشن است، خولی است و یك عده ی دیگر. لذا وقتی كه صفحه ی سیاه این تاریخ را مطالعه می كنیم، فقط جنایت و رثاء بشریت را می بینیم. 🔺اما آیا تاریخچه ی عاشورا فقط همین یك صفحه است؟ آیا فقط رثاء است؟ فقط مصیبت است و چیز دیگری نیست؟ ما همین است. این تاریخچه یك صفحه ی دیگر هم دارد كه قهرمان آن صفحه، دیگر پسر معاویه نیست، پسر زیاد نیست، پسر سعد نیست، شمر نیست. در آنجا است. در آن صفحه، دیگر جنایت نیست، تراژدی نیست، بلكه است، افتخار و نورانیت است، تجلی حقیقت و انسانیت است، تجلی حق پرستی است. آن صفحه را كه نگاه كنیم، می گوییم بشریت حق دارد به خودش ببالد. اما وقتی صفحه ی سیاهش را مطالعه می كنیم می بینیم كه بشریت سرافكنده است. ؛ شهید مرتضی مطهری. ناشر: انتشارات صدارا. نوبت چاپ: 34 ام. جلد یک صفحه 20-18.