eitaa logo
تمهید
71 دنبال‌کننده
271 عکس
102 ویدیو
16 فایل
کانال اطلاع رسانی دفتر مطالعات فرهنگی تمهید
مشاهده در ایتا
دانلود
ریش پروفسوری و سبیل نیچه‌ای میگذاشت و کنسرت میرفت به قول خودش "رودربایستی با خود را کنار گذاشت" و عاشق #شد، سر از فکه در آورد و شد # امروز سید مرتضی71ساله شد کانال اطلاع رسانی دفتر مطالعات فرهنگی #👇👇👇 @tamhid_ir
📌📌 راهنمای مطالعه آثار و مقالات ‼️ 🔻🔻🔻 ✅ مقدمه طرح 👇👇👇 yon.ir/CRnwj ✅ هدف از مطالعه آثار 👇👇👇 yon.ir/olMgu ✅ نحوه اجرای طرح مطالعاتی 👇👇👇 yon.ir/oNOlH ✅ معرفی کارگاه های سطح_اول () 👇👇👇 yon.ir/hHR2S ✅ معرفی کارگاه های سطح_دوم () 👇👇👇 yon.ir/it4IR ✅ معرفی کارگاه های سطح_سوم () 👇👇👇 yon.ir/t1DI8 ✅ دانلود مستقیم کارگاه های 🔻🔻🔻 yon.ir/33biK ✅ دانلود مستقیم کارگاه های 🔻🔻🔻 yon.ir/sQHT8 ✅ دانلود مستقیم کارگاه های 🔻🔻🔻 yon.ir/UWIwO کانال اطلاع رسانی دفتر مطالعات فرهنگی 👇👇👇 🆔@tamhid_ir
کلیپ 👇👇👇 yon.ir/VCyVg به مناسبت 71 امین سالگرد تولد کانال اطلاع رسانی دفتر مطالعات فرهنگی 👇👇👇 @tamhid_ir
کانال اطلاع رسانی دفتر مطالعات فرهنگی #تمهید 👇👇👇 @tamhid_ir
کانال اطلاع رسانی دفتر مطالعات فرهنگی 👇👇👇 @tamhid_ir
📚 فراخوان حمایت از پایان‌نامه با موضوعات مرتبط با هیأت‌های مذهبی 🖋 مقاطع ارشد و دکترا دانشگاه و 🖋 سطح ۳ و ۴ حوزه‌های علمیه ⬅️اطلاعات بیشتر در: http://1542.org/l/t24 💠جامعه ایمانی مشعر
هدایت شده از معارف انقلاب اسلامی
عنوان کارگاه : از منظر آیت الله العظمی خامنه‌ای. ✅ استاد : (دکتری علوم سیاسی و ) 🏨 : دانشگاه شیراز، ساختمان ، لینک ثبت نام رایگان در : 🔻🔻🔻 tamhid.ir/k3 کانال اطلاع رسانی 👇👇👇 https://eitaa.com/mefars
هدایت شده از معارف انقلاب اسلامی
کارگاه سوم معارف انقلاب : #مردم_سالاری_دینی از منظر آیت الله العظمی خامنه‌ای. ✅ استاد : #دکتر_محمد_رضا_مرندی (دکتری علوم سیاسی و #عضو_هیئت_علمی_دانشگاه_شهید_بهشتی) 🏨 #مکان : دانشگاه شیراز، ساختمان #مدیریت ، #سالن_شهید_مصطفوی لینک ثبت نام رایگان در #کارگاه: 🔻🔻🔻 tamhid.ir/k3 کانال اطلاع رسانی #دوره_معارف_انقلاب 👇👇👇 https://eitaa.com/mefars
گزارش اختصاصی سایت تمهید از کارگاه () ➕ متن کامل در 🔻🔻🔻 yon.ir/h0iMH بر آن است که مبناي مشروعيت فقهي نظام سياسي دوگانه (خدا و مردم) است؛ و اين دو مبنا، قابل جمع، بلکه لازم الجمع هستند، لذا حاکم اسلامي براي تحقق و تکميل مشروعيت خويش بايد دو سطح و مرتبه از مشروعيت را کسب کنند: 1- ؛ که لازمه آن، احراز صفات و شرايط منصوص در منابع شرع در حکومت و حاکم اسلامي به عنوان حق الله و شرط لازم براي تحقق مشروعيت حکومت است. 2- ؛ که لازمه آن، قبول و رضايت امت اسلامي به عنوان صاحبان حکومت به عنوان حق الناس و شرط کافي براي تکميل مشروعيت حکومت است. الف ) مفاد دیدگاه : مطابق اين برداشت، نصب فقها از براي حکومت رد مي شود؛ مشروعيت الهي، از طريق تعيين شرايط و صفات در رهبر؛ و مشروعيت مردمي، از طريق انتخاب يک نفر از ميان آنان از سوي مردم تأمين مي گردد. مطابق اين ديدگاه، نصبي در کار نيست ( چه به صورت بالفعل و چه به صورت بالقوه) و تعيين شرايط حاکم اسلامي از سوي معصوم(ع) از باب بيان حکم شرعي است . بنابراين کسي حق اعمال ولايت و حکومت بر امت اسلامي را دارد که واجد شرايط و صفاتي باشد که در شرع تعيين شده لذا امت اسلامي موظف است در انتخاب رهبر و حاکم خويش، اين صفات و شرايط را مراعات نمايد تا انتخاب او مشروع باشد. ب) مفاد دیدگاه مطابق اين برداشت، نصب فقها به صورت بالقوه مي باشد يعني تمامي فقهاي جامع شرايط به صورت يک نصب عام از جانب معصوم(ع) ، منصوب می باشند، حال هرگاه يکي از اين فقهاي منصوب بالقوه از طريق انتخاب امت اسلامي به حکومت دست يافت، نصب وي از قوه به فعل مي رسد و وي حاکم منصوب از جانب معصوم(ع) و منتخب از طرف مردم، مي گردد. متن کامل در: 🔻🔻🔻 yon.ir/h0iMH درحقيقت در اينجا انتخاب امت، دو کار را انجام مي دهد يکي تکميل و ديگري از قوه به فعل رسانيدن ( ) نصب الهي. از جمله پیروان این دیدگاه می توان به : آخوند خراساني ، ميرزاي نائيني ، (ره) ،آيت الله سيدمحمدباقرصدر ، آيت الله مطهري،آيت الله جعفر سبحاني، آيت الله صالحي نجف آبادي، آيت الله منتظري و حضرت اي اشاره نمود. کانال های اطلاع رسانی : 🔻🔻🔻 http://telegram.me/tamhid_ir http://eitaa.com/tamhid_ir
yon.ir/nNx1T نقطه موازنه بین ✅ گزارش اختصاصی از اولین کارگاه آموزشی : متن کامل در: 🔻🔻🔻 yon.ir/BSwkl 🔷 همواره در پارادایم های علمی دوگانه ای به نام عقلانیت و خلاقیت مطرح می شود، یکی از سوالات اساسی که ما با منطق انقلاب اسلامی باید به آن پاسخ بدهیم - که پاسخ ساده ای هم نیست – تعیین نقطه موازنه عقلانیت و خلاقیت در منطق انقلاب اسلامی است. 🔷 در جوامع غربی به انقلاب اسلامی برچسب سنت گرایی می زنند ، در حالیکه تفکر انقلاب ما کاملا با این امر مخالف است. خیلی از روشنفکران امروزه همین دوگانه را برای ما طراحی می کنند و معتقدند که مشکل اساسی انقلاب اسلامی این است که جامعه را دوقطبی کرده است و بین دوقطبی سنت و تجدد گرفتار آمده است و در نهایت یک شکاف عمیق بین سنت گراهای اجتماعی و تجدد گرا ها ایجاد شده است. در صورتیکه اگر دقیق بنگریم ترسیم این دوگانه اساسا غلط است و ما در یک مغالطه آشکار – طناب پوسیده یا – گرفتار شده ایم ، یا تجددگرا یا سنت گرا ؟! 🔷 تفکر انقلاب اسلامی تفکری است که بر محور حق است و مطالبه آن، احقاق حق و ازاله باطل است . درانقلاب اسلامی نه تجددگرایی مسئله بوده است که بخواهد غرب گرا بشود و نه حفظ سنت مسئله بوده است که بخواهد سنت گرا بشود. انقلاب اسلامی ما حق گرا و واقع گراست و طرفدار آن امری است که به حقانیت نزدیک است ، حال این امر ممکن است در سنت نهفته باشد ، یا اینکه یک امر مدرن باشد که در غرب ظهور و بروز پیدا کرده است. 🔷 امروزه در فکر جامعه در فرهنگ جامعه پرسش ها و شرایط نوین و متغیرهای جدیدی در حال شکل گیری است و این ماجرا ضرورتا ما را نیازمند به نواندیشی و خلاقیت می کند ، رهبر معظم انقلاب از جوانان درخواست می کنند که بروید به مسائل انقلاب فکر کنید ، حرف نو بیاورید ما امروزه برای مسائل خودمان به حرف نو ، ادبیات نو و به نواندیشی نیاز داریم و در عین حال به عقلانیت نیز نیاز داریم .حال اینکه بین این ثبات و تغییر چگونه می توانیم موازنه ایجاد کنیم مسئله امروز ماست. 🔷 مطرح کردن اندیشه دین بعنوان یک مسلک اجتماعی و توجه به نیازهای اجتماعی جامعه و پاسخ منطقی به آن ، باید به نظامات و به قواره های اجتماعی ختم شود .حرفی که ما می زنیم فقط در ذهنیت محض نباید باقی بماند ، تفاوت تفکر رهبر معظم انقلاب با سایر گونه های اندیشه ای در همین مسئله ی توجه به مسائل اجتماع است.اینکه دین یک ذهنیت محض نیست بلکه ناظر به اعمال ما انسانها ، کارکردها و کاربردهای و مسائل اجتماعی روز نگاه دارد. 🔷 امروزه یک آسیبی که به صورت جدی مطرح می شود بحث کارآمدی نظام است آیا نظام کارآمد بوده یا نه ؟ اما یک آسیب مهمتری که وجود دارد بحث معناداری است. برای بخشی از جامعه ما خیلی از نکاتی که ما می‌گوییم اصلا قابل فهم نیست، چون با آنها ارتباط نگرفته ایم .این تاکید که حضرت آقا در زمینه گفتمان دارند به این معناست که گفتمان را باید انتقال داد، کد های ذهنی و طبقه بندی ذهنی که برای ما شکل گرفته است را باید به جامعه انتقال بدهیم. متن کامل در: 🔻🔻🔻 yon.ir/BSwkl کانال های اطلاع رسانی 👇👇👇 http://eitaa.com/tamhid_ir http://telegram.me/tamhid_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 موشن گرافیک «ایران 20» در این کلیپ، شاخص توسعه انسانی در ایران بر اساس آمار و ارقام نهادهای معتبر بین المللی و با رویکرد مقایسه ای بیان می شود. کانال های اطلاع رسانی 👇👇👇 http://eitaa.com/tamhid_ir http://telegram.me/tamhid_ir
💠 کار نخبگی زیر پرچم عدالت‌خواهی همۀ تخصّص‌های گوناگونی که برای ادارۀ کشور و اداره‌ی جوامع بشری لازم است، مهم است -این یک ارزش والا است؛ بدون هیچ تردیدی- لکن جامعۀ نخبگان نباید به این اکتفا کند. جامعۀ نخبگان باید متوجّه‌ هدف‌های برتر هم باشد؛ هدف‌های برتری وجود دارد: فرد نخبه نباید در فضای تخصّص خودش غرق بشود به‌طوری که از فضای پیرامونی، از فضای جامعه، از مردم غفلت پیدا بکند؛ این نباید اتّفاق بیفتد. نخبه نباید مسائل انسان‌ها را فراموش کند؛ مسائل عمده و مهمّ ملّتش را، استقلال را، عدالت را، پیشرفت را، مسائل عمدۀ آسیب‌های اجتماعی را نباید فراموش کرد. نخبه نباید صرفاً به دانشی که در آن نخبه است بپردازد. اگر چنانچه شما کار نخبگی را زیر پرچم عدالت‌خواهی انجام بدهید، ارزشش مضاعف می‌شود؛ زیر پرچم استقلال ملّی و هویّت ملّی انجام بدهید ارزشش مضاعف می‌شود؛ یک جنگ تحمیلی اقتصادی و سیاسی و امنیّتی علیه ما در جریان است؛ شما نمی‌توانید در این جنگ بی‌تفاوت باشید؛ نمی‌توانید. آن‌وقتی که آمدند اطراف امیرالمؤمنین علیه ‌السّلام را گرفتند که حتماً شما بیایید خلافت را قبول کنید، فرمود: لَو لا حُضورُ الحاضِرِ وَ قیامُ الحُجَّةِ بِوُجودِ النّاصِرِ وَ ما اَخَذَ اللهُ عَلَى العُلَماءِ اَلَّا یُقارُّوا عَلى کِظَّةِ ظالِمٍ وَ لا سَغَبِ مَظلوم‌؛ اگر این مسئولیّت‌ها نبود، من قبول نمی‌کردم، امّا این مسئولیّت هست. چیست این مسئولیّت؟ اَلّا یُقارُّوا عَلى کِظَّةِ ظالِم؛ «کِظَّة» در عربی به معنای زیاده‌خواری و افزون‌خواری‌ای است که آدم را از کار می‌اندازد -البتّه این کنایه است دیگر، خوردن به معنای غذاخوردن مورد نظر نیست؛ یعنی برخورداری‌ها، یعنی پاداش نجومی، حقوق نجومی- اینها نباید باشد؛ وَ لا سَغَبِ مَظلوم -«سَغَب» یعنی گرسنگی- امیرالمؤمنین می‌گوید اگر نگرانی من و دغدغه‌ی من دربارۀ مسئولیّت در برابر زیاده‌خواران، ویژه‌خواران از یک سو و محرومان از یک سوی دیگر نبود، قبول نمی‌کردم؛ آن‌وقت می‌فرماید: وَ ما اَخَذَ اللهُ عَلَى العُلَماء؛ یعنی مسئولیّت شما دانشمندها فقط درس‌ دادن و درس‌ خواندن و تحقیق‌ کردن نیست؛ یکی از مسئولیّت‌هایتان هم این است که «اَلَّا یُقارُّوا عَلى کِظَّةِ ظالِمٍ وَ لا سَغَبِ مَظلوم»؛ توجّه کردید؟ ● حضرت آیت الله خامنه‌ای | 26 مهرماه 1397 کانال های اطلاع رسانی 👇👇👇 http://eitaa.com/tamhid_ir http://telegram.me/tamhid_ir
اقتصاد انقلاب اسلامی در امروزه صحبت از دستاوردهای انقلاب چهل ساله حضرت امام خمینی (ره) در حوزه اقتصادی توسط نخبگان جامعه چندان مرسوم نیست و فشار تبلیغاتی و پروپاگاندای وحشتناک رسانه های معاند با انقلاب اسلامی و عوامل دست نشانده آنها در داخل چنان فضایی ایجاد کرده است که مجال اندیشیدن در این زمینه را حتی از طرفداران انقلاب اسلامی گرفته است ، هیچ کس منکر مشکلات عدیده اقتصادی در کشور نیست ولی اگر منصفانه بخواهیم شرایط را در حوزه اقتصاد، با دیگر ادوار کشور مقایسه کنیم به نتایج شگرفی می رسیم، که لکنت زبان را از جماعت انقلابی گرفته و با افتخار می توانند از دستاوردهای اقتصادی انقلاب اسلامی در طی این چهل سال دفاع کنند و سرافرازانه به آینده این انقلاب عزیز امیدوارباشند . در ادامه برخی از این دستاوردها را که به روایت آمار و ارقام موسسات بین المللی تهیه شده است و در پنج محور جمع بندی شده است جهت قضاوت آورده می شود. متن کامل در : 🔻🔻🔻 yon.ir/g6KDT کانال های اطلاع رسانی 👇👇👇 http://eitaa.com/tamhid_ir http://telegram.me/tamhid_ir
اقتصاد انقلاب اسلامی در چهل سالگی متن کامل در : 🔻🔻🔻 yon.ir/g6KDT کانال های اطلاع رسانی #تمهید 👇👇👇 http://eitaa.com/tamhid_ir http://telegram.me/tamhid_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 موشن گرافیک «ایران 20 - قدرت نظامی کشور» ✅ در این کلیپ شاخصهای مربوط به قدرتمندی نظامی و همچنین رتبه ایران در این حوزه بر اساس آمار و ارقام نهادها و مؤسسات معتبر بین المللی همچون سایت GLOBAL FIREPOWER به همراه تحلیلهایی مستند و دقیق نمایش داده می‌شود. #انقلاب_اسلامی #چهل_سالگی #قدرت_نظامی #موشن_گرافیک #ایران20 کانال های #تمهید 👇👇👇 http://eitaa.com/tamhid_ir http://telegram.me/tamhid_ir
(تبار شناسی ) برنامه مستند - پژوهشی | ، انقلابی است که زمینه‌های آن را باید در دوره رنسانس و عصر روشنگری جستجو کرد. اگرچه این انقلاب را صنعتی می‌نامند و در ظاهر وجه تکنولوژیک آن بروز می‌یابد، با این حال در این دوره شاهد تحولات عمیق فرهنگی-اجتماعی، سیاسی و اقتصادی هستیم. در یک عبارت کلی می توانیم بگوییم که ظاهری دارد و باطنی. ظاهر آن انقلابی فن سالارانه است که در کتاب های تاریخی به آن پرداخته شده است و باطن این انقلاب، حدود سه قرن برده داری، جنگهای فراوان، تصرف کشورها و در واقع به غارت بردن میراث سرزمین ها به نفع چندین کشور اروپایی است. در حقیقت، همه ی منافع این تجارت جدید به قشری محدود از طبقه اشراف و ماسونهای اروپایی تعلق گرفت. ظلم وارد شده به طبقات فرودست جامعه و ایجاد اختلاف طبقاتی به دلیل ظهور ، مقدمه ای برای وقوع انقلاب های بعدی در خاک اروپا گردید. 🎥 مشاهده : 🔻🔻🔻 https://www.aparat.com/v/eClbK کانال های اطلاع رسانی 👇👇👇 http://eitaa.com/tamhid_ir http://telegram.me/tamhid_ir
(تبار شناسی ) برنامه مستند - پژوهشی | (1) شاید به کار بردن اصطلاح «انقلاب انگلستان» اتفاق غریبی به نظر بیاید، چرا که معمولاً وقتی از یک صحبت به میان می آید ذهن ما به سمت یک اتفاق و یک تحول بزرگ در یک زمان خاص می رود(مثلاً جولای ۱۷۷۶ در آمریکا یا اکتبر ۱۹۱۷ در روسیه)، در حالی که در شاید چنین برهه ای با این ویژگی نتوان به طور دقیق مشخص کرد. اگر چه بعضاً واقعه ای تحت عنوان در سال ۱۶۸۸ معرفی می شود ولیکن این مورد بیش از این که یک انقلاب بتوان نام نهاد، بیش تر یک رفرم در ساختار سیاسی می توان تعریف کرد. علی ای‌حال چیزی که در مجموعه با عنوان از آن یاد می‌شود، مجموعه تحولات سیاسی، مذهبی، فرهنگی و اقتصادی است که در چند سده میانی هزاره دوم بر سرزمین انگلستان رفته است و این سرزمین را دچار تحولات عمیقی کرده است. این تحولات را که آغاز آن را در به قدرت رسیدن تئودورها و پایان ان را در دوره می‌توان دید، می‌توان در نظر گرفت. دوره‌ای که شامل تغییر تحولات سیاسی بسیار، تحولات مذهبی شدید و تشکیل ، شکل‌گیری و قدرت‌گیری امپراتوری بریتانیا و تغییرات و تحولات اساسی در دیگر حوزه‌ها می‌شود. این دوره از آن‌جا که با تشکیل امپراتوری بزرگ بریتانیا تأثیرات بسیاری نیز بر دنیا گذاشته است، از نظر مطالعاتی بسیار حائز اهمیت می‌نماید. از این رو در مجموعه دوران یک بخش ویژه مخصوص این تحولات در نظر گرفته شده و سعی شده تا جزئیات آن از زوایای مختلف مورد مطالعه قرار گیرد. 🎥 مشاهده : 🔻🔻🔻 https://www.aparat.com/v/Cm2RF کانال های اطلاع رسانی 👇👇👇 http://eitaa.com/tamhid_ir http://telegram.me/tamhid_ir
دستاوردهای چهل سال استکبار ستیزی متن کامل در : 🔻🔻🔻 yon.ir/hiGbZ کانال های اطلاع رسانی #تمهید 👇👇👇 http://eitaa.com/tamhid_ir http://telegram.me/tamhid_ir
دستاوردهای با وجود استکبار و تبعیت از مستکبرین، نه فرزندان مان درست تربیت خواهند شد، نه اقتصادمان شکوفا خواهد شد و نه امنیّت مان تضمین خواهد شد: «يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ تُطِيعُوا الَّذِينَ كَفَرُوا يَرُدُّوكُمْ عَلى أَعْقابِكُمْ فَتَنْقَلِبُوا خاسِرِينَ؛ اى كسانى كه ايمان آوردهايد! اگر از كسانى كه كافر شدهاند اطاعت كنيد، شما را به گذشتههايتان بازمىگردانند؛ و سرانجام، زيانكار خواهيد شد.» (آل عمران: 149) در آستانه در حالیکه این نهال نوپا در بسیاری از زمینه ها به باروری رسیده است و ثمر داده است ، مواجهه با این سوال که دستاورد چهل سال استکبار ستیزی برای انقلاب اسلامی چه بوده است ؟ شاید اذهان بسیاری از باورمندان به انقلاب را نیز درگیر نموده باشد. در ادامه ما در سه محور این دستاوردها را مرور می کنیم و با هم تجربه خواهیم کرد که فهرست کردن این دستاوردها در کنار هم به چه میزان امیدآفرین است و ادامه این راه را روشن تر و دلچسب تر خواهد کرد. متن کامل در : 🔻🔻🔻 yon.ir/hiGbZ کانال های اطلاع رسانی 👇👇👇 http://eitaa.com/tamhid_ir http://telegram.me/tamhid_ir
هدایت شده از معارف انقلاب اسلامی
+ متن کامل در: 🔻🔻🔻 yon.ir/qPSQZ 🔷 ماهیتا یک یا به تعبیر شهید بهشتی یک است و به تعبیر حضرت آقا یک است یک است، قبل از اینکه انقلاب و دگرگونی در ساختارها و نظامات و از این قبیل باشد. 🔷 وقتی ما از سخن به میان می آوریم اصل و جوهره این نظام واره فکری چیزی جز نظام واره فکری اسلام ناب نیست . در واقع یک خوانش ،یک برداشت و یک تلقی و تعریف دیگری است از همان نظام فکری اسلام ناب 🔷 استمرار، تثبیت و به معنی استمرار تثبیت و تکامل اندیشه ناب اسلامی در جامعه است 🔷 منبع اساسی حضرت امام رحمت الله علیه و حضرت آیت الله خامنه ای می باشند، یعنی ما با اعتماد عقلانی و به این رسیده ایم که آن اسلامی که امام ارائه کردند و اسلامی که امروز انقلاب اسلامی ارائه می دهد و حضرت آیت الله خامنه ای در ابعاد و زوایای مختلف تبیین می کنند، این واقعا از اسلام است. 🔷 چیست ؟ مفاهیم اساسی و بنیادینی است که در یک چینش مشخص و تعریف شده مجموعه نقشه راه فکری و عملی اسلام و انقلاب را نشان می دهند. 🔷 یک اهرم ، و برای و برای در جامعه است . متن کامل در: 🔻🔻🔻 yon.ir/qPSQZ کانال های اطلاع رسانی 👇👇👇 http://eitaa.com/tamhid_ir http://telegram.me/tamhid_ir
هدایت شده از معارف انقلاب اسلامی
❌ #درآمدی_بر_نظام_واره_فکری_انقلاب_اسلامی + #فایل_صوتی #حجت_الاسلام_دکتر_علی_ذوعلم متن کامل در: 🔻🔻🔻 yon.ir/qPSQZ کانال های اطلاع رسانی #تمهید 👇👇👇 http://eitaa.com/tamhid_ir http://telegram.me/tamhid_ir
هدایت شده از معارف انقلاب اسلامی
کارگاه چهارم معارف انقلاب : ✅ استاد : (مدرس و کارشناس حوزه فضای مجازی) : پنجشنبه 24 آبان ساعت 14 : شیراز ، میدان نمازی ، ورودی بیمارستان سمت چپ ، ، کانال اطلاع رسانی 👇👇👇 https://eitaa.com/mefars
هدایت شده از معارف انقلاب اسلامی
🔷 محورهای بحث در کارگاه : 1⃣ بازشناسی فعال در فضای مجازی 2⃣ تحلیل و بررسی و در فضای مجازی 3⃣ آشنایی با در فضای مجازی ✅ استاد : (مدرس و کارشناس حوزه فضای مجازی) : پنجشنبه 24 آبان ساعت 14 : شیراز ، میدان نمازی ، ورودی بیمارستان سمت چپ ، ، کانال اطلاع رسانی دوره مطالعاتی و آموزشی 👇👇👇 ⭕️ https://eitaa.com/mefars
اختصاصی ؛ چهارمین کارگاه از مجموعه کارگاه های آموزشی ویژه دوره مطالعاتی روز 24 آبان ماه به میزبانی دفتر مطالعات فرهنگی تمهید در شهر شیراز برگزار خواهد شد. این کارگاه آموزشی با عنوان : و با حضور ؛ کارشناس ارشد مطالعات فرهنگ و رسانه ، ، و کارشناس حوزه رسانه های اجتماعی از 14 الی 20 در دانشکده پرستاری دانشگاه شیراز واقع در میدان نمازی ، ورودی بیمارستان سمت چپ ، ، کلاس شماره 2 برگزار می گردد. متن کامل خبر در سایت 👇👇👇 yon.ir/EaXoK محورهای کلی مباحث این کارگاه به شرح ذیل می باشد : 1- بازشناسی فعال در فضای مجازی 2- تحلیل و بررسی وضعیت کنونی و در فضای مجازی 3- آشنایی با در فضای مجازی 4- در فضای مجازی حضور در این کارگاه برای فراگیران دوره آموزشی و مطالعاتی معارف انقلاب اسلامی در شیراز الزامی است و سایر علاقه مندان نیز جهت حضور در کارگاه می توانند از طریق ارسال نام و نام خانوادگی و شماره تماس خود به آی دی زیر در پیام رسان ایتا اقدام به ثبت نام نمایند. https://eitaa.com/hrghanei کانال اطلاع رسانی دوره مطالعاتی و آموزشی در پیام رسان ایتا 👇👇👇 ⭕️ https://eitaa.com/mefars
هدایت شده از معارف انقلاب اسلامی
+ گزارش اختصاصی از کارگاه چهارم معارف انقلاب اسلامی : 🔻🔻🔻 yon.ir/dVl1n 🔷 ما بعنوان یک فعال فرهنگی چگونه می توانیم به فعالیت خود در ضریب بدهیم ؟ 🔷 چگونه می توانیم تاثیر فعالیت خود را با استفاده از این فضا بیشتر نماییم ؟ 🔷 چگونه می توانیم از یک کاربر عادی به یک کاربر فعال و موثر در تبدیل بشویم؟ متن کامل در: 🔻🔻🔻 yon.ir/dVl1n کانال اطلاع رسانی دوره مطالعاتی و آموزشی 👇👇👇 ⭕️ https://eitaa.com/mefars
#آزمون_خواص برسی نقش #خواص در وقایع صدر اسلام 👇👇👇 https://www.aparat.com/v/ts3Eq «لَقَدْ كَانَ فِی قَصَصِهِمْ عِبْرَةٌ لِّأُوْلِی الأَلْبَابِ؛ همانا داستان های زندگی آنان، مایه عبرت صاحبان عقل و خرد می باشد». #سعد_بن_ابی_وقاص #عبدالله_ابن_عمر #ابوموسی_اشعری #طلحه_و_زبیر #مصقله_بن_هبیره #اسامه_بن_زید #نجاشی کانال های اطلاع رسانی دفتر مطالعات فرهنگی #تمهید 👇👇👇 https://t.me/tamhid_ir https://eitaa.com/tamhid_ir
آغاز به کار صفحه رسمی دفتر مطالعات فرهنگی در شبکه اجتماعی همزمان با میلاد پر خیر و برکت حضرت محمد صلی الله علیه وآله و سلم و امام صادق علیه السلام آدرس صفحه ما در 👇👇👇 https://www.instagram.com/tamhid.ir کانال های اطلاع رسانی دفتر مطالعات فرهنگی 👇👇👇 https://t.me/tamhid_ir https://eitaa.com/tamhid_ir
بازخوانی زندگی آخرین پیامبر از سه متن کهن فارسی • ناشر: موسسه فرهنگی هنری شهرستان ادب • سال انتشار: ۱۳۹۴ کانال های اطلاع رسانی دفتر مطالعات فرهنگی 👇👇👇 🆔 https://t.me/tamhid_ir 🆔 https://eitaa.com/tamhid_ir
بازخوانی زندگی آخرین پیامبر از سه متن کهن فارسی بخش هایی از 🔻🔻🔻 : ــ صفحه ۱۲۲ ــ حَلیمه گفت: مردم در آن وقت در سختیِ عظیم بودند از قَحط. و من از خاندانی بودم که درویش‌ترینِ مردمان بودند. و من در صحرا و کوه می‌گردیدم و نَباتی و حَشیشی طلب می‌کردم که بدان قناعت کنم و سَدِّ رَمَق بدان حاصل باشد. و جماعتی خواهران با من بودند و من با ایشان طلبِ روزی می‌کردیم. یک روز بیرون رفتیم به بَطحای مکّه. به هر نبات و حشیش که می‌گذرم هم چُنان بود که در روی من می‌خندید. و من در آن شب‌ها فرزندی آورده بودم و هفت شَبانروز هیچ نیافتم که بخورم و هم چُنان می‌پیچیدم که مار از سختی و رنجِ گرسنگی. و من ندانستم که از دردِ گرسنگی نالم یا از رنجِ نِفاس و نمی‌دانستم که بر زمینم یا بر آسمان. ــ صفحه ۱۲۳ ــ [حلیمه گفت: یک شبی خفته بودم. شخصی بیامد و مرا برداشت و در جویی انداخت که در آن آبی بود سپیدتر از شیر و شیرین‌تر از اَنگَبین و بویاتر از زعفران و نرم‌تر از مَسکه. و مرا گفت: «بسیار بازخور از این آب تا شیرت بسیار شود و خیرت تمام شود!» بسیار از آن آب بازخوردم. گفت: «دیگر بار بازخور!» بازخوردم. گفت: «سیراب شو!» من سیراب شدم. پس گفت: «مرا می‌شناسی؟» گفتم: «نه.» گفت: «من آن شُکرِ خدایم که تو می‌گزاردی در سختی و رنج که بر تو بود! اکنون برو به بَطحای مکّه. رو که تو را آنجا روزی‌ای فراخ است و زود باشد که نوری رَخشان، هم چون ماهِ شبِ چهارده، بیاری. و این حال پوشیده دار تا توانی!» پس دست بر سینه من زد و گفت: «برو! خدایْ تو را روزیِ فراخ بدَهاد و شیرت روان گرداناد!» ــ صفحه ۱۲۴ و ۱۲۵ ــ حَلیمه گفت: من از خواب درآمدم و بِقوّت‌تر از جمله زنانِ بَنی‌سَعد بودم و طاقتِ بار برگرفتن بهتر از ایشان داشتم و پستان‌های من چُنان پر شیر شده بود که طاقت نمی‌داشتم که برگیرم ــ و چُنان شده بودند که سَبویی بزرگ ــ و شیر از آنجا می‌چکید چُنان که آب از مَشک چکد. و مردمانِ بنی‌سَعد در تنگی بودند در حوالیِ من و همه را شکم‌ها بر پشت خوشیده بود از غایتِ گرسنگی و گونه‌ها بگردیده و مُتَغَیِّر شده و از هر سرای، ناله‌ای می‌شنیدم از رنج و گرسنگی و سختی ــ هم چون بیماران که ناله کنند. و خشکی چنان بر مِزاج‌ها مُستولی شده بود که چون می‌گریستند، اشک از چشم‌ها نمی‌چکید. نه بر کوه‌ها چیزی بود و نه بر روی زمین درختی که شکوفه آرد. و نزدیک بود که عرب هلاک شوند از گرسنگی. و زنان بر من جمع شدند و تعجّب می‌نمودند از بسیاریِ شیرِ من و می‌گفتند: «ای حَلیمه، تو امروز به دخترانِ پادشاهان مانی از تَنَعُّم و نازکی و دیروز رنگِ تو گردیده بود و در سختی بودی! تو را حالتی افتاده است؟» و من هیچ نمی‌یارَم گفت از آنکه در خواب مرا گفته بودند «حالِ خود پوشیده دار!» و زنان عزم کردند که به مکّه روند. و من نیز بیرون آمدم. و مرا ماده‌خَری بود که از بدحالی‌ استخوانش پدید آمده بود و مردمان به جِد می‌رفتند و من ساکن؛ چُنان که درازگوش می‌رفت، می‌رفتم و از ضعیفی چُنان بود که دست و پای از میانِ وَحَل بر نمی‌توانست کشید. پس رفتیم تا به دو فرسنگیِ مکّه فروآمدیم. ــ صفحة ۱۲۶ ــ چون بامداد بود، همه در مکّه شده بودند و من از پسِ همه. و زنان همه فرزندی با دست آوردند که شیر دهند. و من نومید می‌رفتم و همراهِ خود را گفتم: «تو مردی و من زن، در مکّه رو و بپرس که کیست که بزرگ‌ترینِ مردمان است به قَدر و خَطَر.» او گفت: «بَنی‌هاشم.» من گفتم: «بپرس تا کیست بزرگ‌تر.» پس بازآمد و گفت: «عَبدالمُطَّلِب ابن هاشم ابن عَبدِمَناف.» من او را بنشاندم تا رختِ من نگاه می‌دارد. و من در مکّه رفتم و زنانِ قومِ خود را دیدم که بر من مُسابقت کرده بودند و هر یک شیرخواره‌ای به دست آورده. من پشیمان شدم سخت بر آنکه در مکّه رفتم و با خود گفتم: اگر من در منزلی از منازلِ بَنی‌سَعد توقّف کردمی، مرا بهتر بودی. پس بیامدم و در خانه‌ای می‌روم و بیرون می‌آیم و در دیگری می‌روم... ــ صفحة ۱۲۷ ــ عَبدالمُطَّلِب را دیدم که می‌آمد و ندا می‌کرد به آوازِ بلند که: «ای مَعاشِرِ شیردهندگان! در میانِ شما هیچ کس هست که فرزندی را شیر دهند؟» کانال های اطلاع رسانی دفتر مطالعات فرهنگی 👇👇👇 🆔 https://t.me/tamhid_ir 🆔 https://eitaa.com/tamhid_ir
بخش هایی از 🔻🔻🔻 : من قصد کردم و پیشِ او رفتم و گفتم: «اَلا اَنعِم صَباحاً!» (چنان که‌ عادتِ عرب باشد.) مرا گفت: «تو کیستی؟» گفتم: «من زنی‌ام از بنی‌سَعد.» گفت: «نامِ تو چیست؟» گفتم: «حَلیمه.» عَبدالمُطَّلِب بخندید و فال گرفت و گفت: «سَعد و حِلم هر دو خصلتِ نیک‌اند. ای حَلیمه، ما را پسری کوچکِ یتیم هست، نامِ او محمّد. و من او را بر زنانِ بنی‌سعد عرض کردم. ایشان قبول نکردند و گفتند: ’او یتیم است و در شیر دادنِ یتیم خیری نباشد. ‘تو را رغبتی هست که او را شیر دهی؟» من گفتم: «تا من از صاحبِ خود مُشاورت کنم.» عَبدالمُطَّلِب گفت: «بِاللّه که بازآیی و تو را کراهیَتی نباشد!» و من بر آن بودم که باز پس نروم و سبب آن بود که مرا پسرِ خواهری بود، مرا گفت: «یا خاله، زنانِ بنی‌سعد هر یک کودکی به دست آوردند که شیر دهند و ایشان را پدران‌اند که مُراعات کنند. تو یتیمی را از قریش شیر خواهی داد!؟ اگر چُنین کنی، در رنج و سختیِ خویش افزایی.» من خواستم که باز پس نروم و بگذارم. ــ صفحة ۱۲۸ ــ در همه مکّه بگردیدم تا مرا نیز شیرخواره‌ای به دست آید از آنِ توانگران. و نیامد. و هر چند که گردیدم، نیافتم. و دلتنگ بازِ وِطاق رفتم و حال با شوهرِ خود بگفتم و او نیز دلتنگ شد، زیرا که قحطیِ عظیم پیدا شده بود و از بهرِ طلب مَعاش را زنانِ قبیله آمده بودند تا شیرخواره بَرَند و ایشان را از بهرِ آن طعام فرستند و تیمارداشت کنند و بدان قناعت همی‌کنند. چون زنانِ قبیله به راه خواستند بود، با خود گفتم: بروم و آن یتیم را برگیرم، که زشت باشد که میانِ زنانِ قبیله تهی‌دست باز پس روم و فردا مردمِ قبیله طَعن در من کنند و بگویند: «جمله شیرخواره بیاوردند الّا دخترِ اَبوذُؤَیب!» (و پدرِ حَلیمه اَبوذُؤَیب‌نام بود.) ــ صفحة ۱۲۹ و ۱۳۰ ــ بازگشتم و با پیشِ عَبدالمُطَّلِب رفتم. چون مرا بدید، خرّم شد و گفت: «آمدی ای حَلیمه که به کار مشغول شوی؟» گفتم: «بلی.» برخاست و می‌آمد جامه در پای کِشان، تا مرا به درِ خانه برد که آمنه آنجا بود، مادرِ محمّد. او را دیدم چون ماهِ شبِ چهارده. گوییا ستارة رَخشنده بر پیشانیِ او بسته بودند. چون مرا دید، گفت: «اَهلاً و سَهلاً بِکِ یا حَلیمه!» پس دستِ من گرفت و در خانه‌ای برد که محمّد در آنجا بود. او را دیدم در جامه‌ای از صوفِ سپید پیچیده ــ و از آن بوی مُشک می‌دمید ــ و حریری سبز در زیر انداخته و او خفته. من چون او را بدیدم و حُسن و جمالِ او دیدم، روا نداشتم که او را از خواب بیدار کنم. نزدیکِ وی فَراز شدم و دست بر سینة وی نهادم. چشم بَر کرد و تبسّمی در روی من بکرد و نوری از چشم‌های او می‌آمد و در عَنانِ آسمان می‌شد و من می‌نگرم. و میانِ دو چشمش بوسه دادم و او را بر کنار گرفتم و پستان به وی دادم. پستانِ راست بخورد. پستانِ چپ بر او عرض کردم. سر بگردانید و نخورد. (ابنِ عبّاس گفت: از برای این پستانِ چپ نخورد که خدای او را عدل الهام کرده بود در شیر خوردن. و او را شریکی بود و آن پسرِ حَلیمه بود. و در همه اوقات پستانِ راست محمّد می‌خورد و پستانِ چپ «ضَمرَه»، پسرِ حَلیمه. و ضَمرَه پستانِ چپ نخوردی تا محمّد نخست پستانِ راست نخوردی.) پس محمّد را برگرفتم و به نزدیکِ صاحبِ خود رفتم. ــ صفحة ۱۳۱ ــ اُشتری داشتم ماده، سخت لاغر، و هیچ شیر نمی‌داد. و همان شب که [محمّد] به وِطاق آوردم، شوهرم برفت و دست بر پستانِ شتر نهاد. پستانِ وی دید پر شیر شده! و آن را بدوشید و بیاورد. و من و شوهر آن را بخوردیم و همه شب به راحت بخُسبیدیم. روزِ دیگر چون برخاستم، شوهر مرا گفت: «ای دخترِ اَبی‌ذُؤَیب، چه مبارک‌پسری بود که تو او را برداشتی! که ما همه دوش از برکاتِ وی سیرشیر شدیم و خوش خُفتیم!» ــ صفحة ۱۳۲ ــ مادرِ محمّد مرا بخواند و گفت: «محمّد را به بَطحای مکّه نبَری تا مرا خبر ندهی! که مرا وصیّتی چند هست تا بگویم.» و محمّد سه شَبانروز پیشِ من بود. چون شبِ سه‌ام بود، از خواب بیدار شدم. در میانِ شب مردی را دیدم جامه‌های سبز داشت و نوری عظیم از وی می‌دِرَفشید؛ بر بالینِ محمّد نشسته و میانِ دو چشمش بوسه می‌داد. صاحبِ خود را بیدار کردم آهسته آهسته و او را گفتم: «بنگر و این عجب بین!» او مرا گفت: «خاموش باش!» کانال های اطلاع رسانی دفتر مطالعات فرهنگی 👇👇👇 🆔 https://t.me/tamhid_ir 🆔 https://eitaa.com/tamhid_ir