eitaa logo
تربیت معنوی
7.1هزار دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
1.1هزار ویدیو
92 فایل
﷽ 💌 همراه ما باشید در مسیر رشد معنوی ✅ با یک سبک زندگی قرآنی ❤️با دستورالعمل‌های مجرب علما 🙏 تبلیغات نداریم 👇ارتباط با ادمین جهت مشاوره وسؤالات @naserysaad 👇لینک عضویت در گروه هدایای معنوی https://eitaa.com/joinchat/1690239827C278acfec15
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☀️ 🔰 امام علیه‌السلام: لَو لَمْ یبْقَ منَ الدُّنیا اِلاَّ یومٌ واحِدٌ لَطَوّلَ اللهُ ذلِکَ الیومَ حَتّی یخرُجَ قائمُنا أَهْلَ البَیت. ✨ اگر از عمر دنیا تنها یک روز مانده باشد، خداوند آن روز را آنقدر طولانی می‌کند تا ما اهل بیت علیه‌السلام یابد. 📙منتخب‌الاثر، ص ٢٥٤ @tarbiatemanavi
روز بصیرت و میثاق امت با ولایت 🎙حضرت آیت الله حفظه الله 🔗دو عنصر مهم برای مواجهه با دشمنی‌ها لازم است؛ دو خصوصیّت در آحاد مردم لازم است: 1️⃣ یکی عبارت است از 2️⃣ دوّمی عبارت است از و استقامت 🔰 اگر چنانچه این دو عنصر وجود داشت دشمن هیچ کاری نمی‌تواند بکند، هیچ لطمه‌ای نمی‌تواند بزند، هیچ توفیقی در مواجهه‌ و مقابله‌ی با نظام اسلامی به دست نمی‌آورد؛ بصیرت و صبر. این همان است که امیرالمؤمنین علیه‌السلام فرمود: «وَ لا یَحمِلُ هذَا العَلَمَ اِلّا اَهلُ البَصَرِ وَ الصَّبرِ وَ العِلمِ بِمَواضِعِ الحَقّ» (خطبه‌ی ۱۷۳ نهج‌البلاغه) ۱۳۹۹/۱۲/۲۱ @tarbiatemanavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
؟؟ به اطرافم نگاه می‌کنم، به جای خالیِ آنکه باید باشد و نیست... البته که می‌دانم هستی و این منم که نیستم و باید باشم ؛ به یادت و برایت... چقدر سخت است دیدنِ همه و ندیدن تو ، صاحب اختیار تمام نفس‌هایم... «عزيزٌ عَلَيَّ اَنْ اَرَي الْخَلْقَ وَلا تُري» «یابن‌البُدورالمُنیره...» ای دریـای بی‌کـران... ای مـاهِ نور‌افشان... ای چراغِ تابان... کبوترانه دلم در هوای تو هراسان و سرگردان است... کجــایـی... ؟حیرانم... «إلی‌متی‌أَحارُ‌فیک‌یا‌مولای؟!» @tarbiatemanavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻🔻 💠 علائم حتمی ظهور ⁉️ نفس زکیه کیست؟ ذبح نفس زکیّه بین رکن ومقام در مسجدالحرام از حتمی و قطعی امام زمان علیه‌السلام است؛ ولی درباره نسب ایشان، اختلاف وجود دارد،گفته شده، او حسنی است یا می‌گویند: حسینی است. 🔹 در احادیث وارد درباره ایشان آمده: ممکن است در اوایل جوانی یا نوجوانی باشد که امام زمان علیه‌السلام، او را به سمت مکه می‌فرستد؛ ولی علیه او می‌شورند و او را بین رکن و مقام ذبح می‌کنند و پس از آن، غضب الهی برمردم فرا خواهد رسید. 🔸 امام باقرعلیه السلام فرمود: ...و قتل غلام من آل محمّد (ص) بین الرکن و المقام، اسمه محمّد ابن الحسن، النفس الزکیة، فعند ذلک خروج قائمُنا؛ فرزندی از خاندان محمدصلی الله علیه وآله بین رکن و مقام به قتل می‌رسد که نام او محمدبن حسن، نفس زکیه است و پس از آن، قائم ماعلیه السلام ظهور می‌کند. 🔹 امام صادق علیه السلام فرمود: و لیس بین قیام قائم آل محمّد و بین قتل النفس الزکیة الاخمس عشرة لیلة؛ بین قیام قائم آل محمدعلیه السلام و قتل نفس زکیه، فقط ۱۵ شب، فاصله است. 📚 بحارالأنوار، ج۵٢، ص١٩٢و٢٠٣ 👇ادامه @tarbiatemanavi
🔻 🔻 💠 علائم حتمی ظهور ⁉️ معنای نفس زکیه چیست؟ زکات در لغت عرب به معنای طهارت و رشد و نموّ آمده است. در معنای نفس زکیه دو احتمال وجود دارد: 1⃣ به معنای نفس طاهر، یعنی شخصی که گناهی مرتکب نشده است؛ 2⃣ به معنای شخصیت متکامل و رشد یافته است. (النهایة، ج۲، ص۳۰۷) ❓هدف نفس زکیه❓ بر اساس حدیثی از امام باقر علیه‌السلام، امام عصرعجل الله تعالی فرجه الشریف نفس زکیه را به نمایندگی خویش به سوی مردم مکه می‌فرستد تا حجت و برهان بر آن‌ها تمام گردد. ✅ مکان شهادت نفس زکیه کجاست؟ مکان شهادت نفس زکیه در روایات دو دسته است: 1⃣ آن‌هایی که مکان کشته شدن وی را شهر مکه می‌دانند. 2⃣ احادیث دیگری که محل کشته شدن او را میان رکن( گوشه‌ای که حجرالاسود در آن مستقر است) و مقام(همان مقام حضرت ابراهیم علیه‌السلام نزدیک کعبه) معرفی کرده‌اند. 📚 ✓ تأملی در نشانه‌های ظهور ✓ عصر ظهور ✓ از تولد تا بعد از ظهور @tarbiatemanavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰تقسیم روزی در ساعاتی از ساعات بهشت  امام علیه‌السلام می‌فرماید: لَا تَنَامَنَّ قَبْلَ طُلُوعِ الشَّمْسِ فَإِنِّی أَكْرَهُهَا لَكَ إِنَّ اللَّهَ یُقَسِّمُ فِی ذَلِكَ الْوَقْتِ أَرْزَاقَ الْعِبَادِ عَلَى أَیْدِینَا یُجْرِیهَا؛ ✴️ هرگز قبل از نخواب که من آن را برایت خوب نمی‌دانم، زیرا خدواند در آن وقت، بندگانش را به دست ما تقسیم می‌کند. 📖 وسائل‏ الشیعة، ج ۶، ص ۴٩٨ @tarbiatemanavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⬇️ ⁉️ علت انقطاع موقت وحی 👈 ما وَدَّعَكَ رَبُّكَ وَما قَلىٰ؛ پروردگارت با تو وداع نکرد وتو را دشمن نداشت. (ضحی، آیه۳) موقت وحی، هرگز نشانه رها کردن و تودیع خدا با پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله نیست. 🌠 شب و روز هر دو، آیه و نشانه خداست همان طور که روز با روشنایی خود گامی در حرکت و تکامل است، شب نیز با تاریکی فراگیر گام دیگری در این راستا است. ارتباط با خدا نیز شب و روزی دارد؛روز آن، نزول وحی الهی و شب آن قطع موقت وحی است و هر دو به مصلحت خدا صورت می‌گیرد. 👌در قلوب بندگان هم در ارتباط با خداوند اقبال وادباری هست‌؛ قلب یعنی رو کردن و به معنای پشت کردن قلب است و هر دو در مسیر تکامل بندگان لازم است. در روایات توصیه شده در حال اقبال قلب، آن را بر امور مستحبی حمل کنید و در حالت ادبار بر انجام فرائض و واجبات اکتفا کنید. 📘تدبر در کلام وحی(گروه تحقیقاتی تدبر در کلام وحی) @tarbiatemanavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👨‍👩‍👧‍👦 وَ اعْلَمْ أَنَّ كُلَّ وَاحِدَةٍ مِنْ هَذِهِ الطَّبَائِعِ تَحْتَ مَا يُشَاكِلُهَا فَاغْتَذِ مَا يُشَاكِلُ جَسَدَكَ؛ و بدان‌که هر مزاجی دوست می‌دارد آنچه موافق او باشد پس غذای خود گردان آنچه موافق بدن توست و به آن عادت کن. 🔹یعنی لازم است که صاحب هر مزاجی غذایی بخورد که کیفیت اخلاطی که حاصل می‌شود از هضم غذا زیادتر نباشد و غذاهای بارده تناول نماید. (کیفیت مزاج او) مثلاً اگر غذای گرم زیاد بخورد بزودی موجب ناخوشی می‌شود. 🔻چهار عنصر طبیعت و انسان(اخلاط) 1⃣ صفرا (آتش) 2⃣ بلغم (آب) 3⃣ دم (هوا) 4⃣ سودا (خاک) 🔸این اخلاط موادّ سازنده بدن انسان هستند و مانند چهار رکن نظام طبیعت، دارای ویژگی‌هایی از حیث گرمی و سردی می‌باشند؛ مثلًا صفرا گرم و خشک است، دم گرم و تر، بلغم سرد و تر، سودا سرد و خشک است. ⁉️ نسبت اخلاط مورد نیاز و نقش آن در ساختار بدن انسان چگونه است؟ 🔹براساس میزان پراکندگی نسبی این در بدن انسان، تیپ‌های متفاوت مزاجی بوجود می‌آید و هر کدام از این‌ها، دارای اندامی خاص با شکلی متفاوت و گرایش‌های غذایی، رفتاری و اخلاقی و علاقه‌مندی متفاوتی خواهند بود. 👇ادامه @tarbiatemanavi
👨‍👩‍👧‍👦 ⤵️ و مزاج‌های گوناگون انسانی از برآیند موادّ چهارگانه در بدن، تیپ‌های متفاوتی پدید می‌آید که به تناسب میزان گرمی و سردی و خشکی و تری موجود در بدن آنها، درشتی، خردی، باریک اندامی و چاقی و لاغری و سایر ویژگی های ظاهری ایجاد می شود. با افزایش هر کدام از مواد در بدن، به طور کلّی چهار تیپ دیگر نیز پدید می‌آید. وقتی میزان پراکندگی این موادّ چهارگانه در بدن به تناسب وجود داشته باشد، فرد دارای مزاجی خواهد بود. تیپ های انسانی دقیقاً مساوی یکدیگر نیستند و دسته بندی‌های زیادی از این پنچ تیپ اصلی نشئت می‌گیرد که خیلی تفاوت اساسی در بین آنها وجود ندارد. ⁉️ چگونگی حفظ و سلامت بدن 🔹باید سعی کنیم اخلاط موجود در بدن، از حدّ متعادل خارج نشود و برای حفظ این ، گرمی و سردی‌های مورد نیاز هر کدام را به اندازه کافی به بدن برسانیم. در صورتی که گرمی و سردی به اندازه در بدن وجود داشته باشد، بدن در حال تعادل باقی می‌ماند و حفظ تعادل یعنی حفظ و هر گاه به هر دلیلی بدن از مسیر تعادل خارج شد و گرمی یا سردی یا خشکی و تری آن افزایش یافت، موجب بروز بیماری می‌شود.[ایجاد تعادل در بدن، یعنی درمان] 🔸برای نگهداری بدن، باید اخلاط را تقویت کرد و برای تقویت هر کدام لازم است غذای زاینده همان مادّه یا خلط را به بدن رساند. 📚 ✓ «قانون در طب»، ترجمه شرفکندی ✓ مقاله مزاج شناسی و اخلاط در رساله ذهبیه @tarbiatemanavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 👌نماهنگ زیبا، قصه یک‌ مرد برای حاج قاسم سلیمانی ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌@tarbiatemanavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⁉️ کمال انسان به چیست؟ آیت‌الله بهجت رحمة‌الله‌علیه: 💎 انسان به ست. لا أقلّ مِن ذلکَ و لا أکثرَ؛ «نه یک کلمه کمتر و نه یک کلمه بیشتر». 📙در محضر بهجت، ج١، ص١٨٣ ┄┄┅┅┅❅🌼❅┅┅┅┄┄ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌@tarbiatemanavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
؟ 🔻 🔹از عاقلى پرسیدند: «نیکبخت کیست و بدبختى کدام است؟» در پاسخ گفت: «نیکبخت آن است که خورد و کشت کرد. بدبخت آن کسى است که مرد و گذاشت.» 🍃مکن نماز بر آن هیچ کس که هیچ نکرد که عمر در سر تحصیل مال کرد و نخورد 📕حکایتهاى گلستان سعدى به قلم روان، حکایت١٧٢ @tarbiatemanavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 نخست موعظۀ پير مجلس اين حرفست كه از مصاحبت ناجنس احتراز كنيد 💠 معنای شعر اولين نصيحت پير مجلس اين حرف است؛ يعنى مضمون مصرع ثانى است كه از مصاحبت ناجنس احتراز كنيد، زيرا روح را صحبت ناجنس، عذابى است اليم. 📕شرح سودى بر حافظ، ج‌٢، ص١٣٨۴ @tarbiatemanavi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا