🔘از قله عاشورا تا دریای ظهور(۱۹)
▫️معرفت امام لازمه تداوم عاشورا در عصر ظهور
بررسی رابطه واقعه جانسوز عاشورا با واقعه شریف ظهور
سخنرانی استاداسماعیل شفیعی سروستانی
📚#کلاماستاد/#ازقلهعاشوراتادریایظهور
@tarikh_farda
🔘آليس، حجّت بالغة خداوند
راز بروز تشتّت و پراکندگی در قول و فعل فردی و جمعی مسلمانان، به فقدان حجّت بالغه و قابل اتّکا برمیگردد و از همینجا، آشفتگی احوال در مناسبات و معاملات حادث میشود و زمینههای بحران و سقوط فراهم میآید. مگر نه اینکه از قدیم گفتهاند، دو پادشاه در یک اقلیم نگنجند؟
▫️دو پادشاه، دو مرجع امر و نهی، دو حجّت و معیار عمل و صدور حکمند. جوامعی که از چند مرجع، حکم عمل میگیرند، آشفتگی و سقوط، روزی مقدّر آنهاست.
▫️حجّتها و مراجع ناهمگون، به سان دو جبهه از هوای سرد و گرم، باد و طوفان میآفرینند. بدا به حال مردم، آنگاه که در میانشان حجّت بالغة واحدی نباشد.
▫️از آن بدتر، به حال قومی باید گریست که حجّت عمل او، از عصمت برخودار نباشد.
هماره و همهجا و در همة اعصار، مردم برای طیّ مراتب و مواقف حیات فردی و جمعی، محتاج حجّت و دلیل راهند.
▫️حجّت به معنی دلیل، رهنما و برهان و آنچه مردم بدان دعوت میشوند، آمده است.
پذیرفتة فطرت و عقل آدمی است که هر دعوی و ادّعایی، محتاج دلیل و حجّت است؛ چنانچه اثبات صحّت و درستی هر قول و فعل، در گرو وجود حجّت و برهانی ارضاکننده است.
▫️از اینرو، حجّت، فارق صحیح از سقیم، حق از باطل و صالح از طالح است؛ زیرا خداوند متعال هیچگاه بندة خود را در برهوت زمین، بیرهنما و بلد راه، رها نساخته است.
▫️در میان همة امم پیشین، هماره رهنمایان و حجّتهایی بودهاند، حتّی اگر بشر به قول و فعل و اوامر و نواهی آنان اعتنا نکرده باشد.
آیات متعدّدی این قول را تأیید میکنند که:
🔹«همانا تو بیمدهندهای و هر قومی را هدایتگری است.»
🔹«هیچ امّتی نیست؛ مگر اینکه در میان آنها بیندهندهای بوده است.»
▫️از امیرالمؤمنین(ع) نقل شده است که:
زمين از حجّتی كه با دليل و برهانش برای خدا قيام كرده باشد، خالی نمیماند و آن حجّت يا ظاهر معلوم است يا ترسان پنهان تا مگر حجّتهای خدا و دليلهای روشنش باطل نشود.»
▫️همچنین امام صادق(ع) میفرمایند:
«اگر مردم زمين تنها دو كس باشند، يكی از آن دو امام است.»
و فرمودند:
🔹«آخرين كسی كه بميرد، امام است تا كسی بر خدای عزَّوجلَّ احتجاج نكند كه او را بدون حجّت واگذاشته است.»
▫️آنچه در زندگی مؤمنانه، انسان را مقیّد میسازد تا تمامی معاملات فردی و جمعیاش را مطابق پروتُکل و نظامنامة اعلام شدة دینی (قرآن و سنّت) تنظیم کند، ضرورت دوری از مجاز و رهپیمودن با حدّاکثر اطمینان از صحّت قول و فعل است.
▫️انسان متدیّن، به دلیل آنکه جویای سعادت ابدی، مصونیّت از کیفر اخروی و مایل به کسب رضایت حضرت خداوندی است، بر آن است تا از طیّ مسیر با روش سعی و خطا، دوری گزیند و از آنجا که خود را توانا و دانای همة رموز و دقایق نمیشناسد،
▫️ همة مناسبات و معاملات خود را از قول و فعل حجج الهی منصوب از سوی حق و کلام وحیانی (قرآن و روایت) اخذ و مطابق آن معیار تنظیم کند.
📚#جانجهان/#آلیس
@tarikh_farda
🔘خاطرات سیاه یک جاسوس (۲)
در مرحلهي دوم از مأموريت، همفر راهي بصره ميشود. او مأمور ميشود تا دو موضوع را پيگيري كند:
▫️اوّل؛ كشف #نقطهضعفمسلمانان براي نفوذ در پيكرهي آنها و ويران كردنشان.
▫️دوم؛ #نفوذدرپيكرهيمسلمانان پس از كشف آن نقاط ضعف. درواقع مأموريت دوم او، ورود به منطقهي شيعهنشين بوده است.
▫️از همفر خواسته ميشود تا در اين سفر انواع كشمكشهاي احتمالي موجود ميان مسلمانان را كشف كند و راههاي برافروخته كردن آنها را بيابد. نزاعهايي چون: نزاع بر سر رنگ پوست، قبيله، اقليم، قوميت، مذهب و ...
▫️جالب است كه او اعتراف ميكند:
«ما بريتانياييها جز با فتنهانگيزي و ايجاد نزاع در تمام مستعمرات خود نميتوانيم زندگي آسوده و مرفهي داشته باشيم ما نميتوانيم سلطنت عثماني را در هم بكوبيم مگر اين كه ميان مردم آنجا فتنه به راه اندازيم وگرنه يك ملت كم شمار چگونه خواهد توانست بر ملتي پر شمار غلبه كند و بر آن مسلط شود؟»
در واقع، راز سلطهي غرب در همين عبارت نهفته است.
▫️«ايجاد تفرقه و نشر مفسده» همواره دو سلاح موثر غرب عليه شرق اسلامي بوده. چنان كه در ماجراي بازپسگيري اندلس از خلفاي مسلمان، كليسا با وقف تاكستانهاي انگور براي عرضهي شراب رايگان ميان مسلمانان و گسيل دختران زيباروي در ميان آنها چنان بلايي بر سر مسلمانان آورد كه در طيّ چند سال، تمامي اندلس و اسپانيا از دست مسلمانان خارج شد. همهي مساجد ويران و يا تبديل به كليسا شدند.
▫️در كتب تاريخ ذكر شده است كه مسيحيان، پس از خارج كردن شهرها از دست مسلمانان، ناقوسها را بر دوش اسراي مسلمان گذاشتند تا پس از طيّ مسافتهاي طولاني آنها را بر بلنداي كليساهاي مورد نظر مسيحيان نصب كنند.
▫️جالبترين بخش سفر جناب همفر آشنايي با «محمّدبن عبدالوهّاب» است او مينويسد:
▫️محمّدبن عبدالوهّاب طلبه بود و بسيار بلندپرواز و تند مزاج و با رد نظريات مشايخ از درك خودش پيروي ميكرد و همواره از مشايخ معاصرش بيزاري ميجست. من گمشدهي خود را در محمدبن عبدالوهاب يافته بودم. او بسيار مستعد بود تا من در او رخنه كنم.
▫️همواره در گوشش ميخواندم كه از امام علي و عمر با استعدادتر است و او ميتواند اسلام را احيا كند. حتّي با اين كه او سني مذهب بود و متعه يا همان عقد موقت را جايز نميدانست چنان در او نفوذ كردم كه حاضر به پذيرش متعه شد.
▫️ در اوّلين فرصت يكي از زنان مسيحي را كه از قبل توسط وزارت مستعمرات براي افساد جوانان مسلمان آموزش ديده بود به عقد او درآوردم.
▫️از اين پس من از خارج و آن زن از داخل خانه رگ خواب محمد را در دست گرفتيم. حتّي چنان بر او مسلّط شديم كه حاضر به خوردن شراب شد و پس از چندي آثار ضعف و سستي در او نمودار گرديد.
حتّي روزي به دروغ گفتم كه پيامبر را در خواب ديدهام كه تو را بوسيده و فرموده كه تو وارث و جانشين من در امور دين و دنيايي و مباحثي از اين قبيل.
📚#سخنروز/#مثلثمقدّس
@tarikh_farda
این جاسوس اعتراف ميكند:
«ما بريتانياييها جز با فتنهانگيزي و ايجاد نزاع در تمام مستعمرات خود نميتوانيم زندگي آسوده و مرفهي داشته باشيم ما نميتوانيم سلطنت عثماني را در هم بكوبيم مگر اين كه ميان مردم آنجا فتنه به راه اندازيم وگرنه يك ملت كم شمار چگونه خواهد توانست بر ملتي پر شمار غلبه كند و بر آن مسلط شود؟»
در واقع، راز سلطهي غرب در همين عبارت نهفته است.
@tarikh_farda
🔘از قله عاشورا تا دریای ظهور(۲۰)
▫️معنای حقیقی قرب ومقرّبان
بررسی رابطه واقعه جانسوز عاشورا با واقعه شریف ظهور
سخنرانی استاداسماعیل شفیعی سروستانی
📚#کلاماستاد/#ازقلهعاشوراتادریایظهور
@tarikh_farda
🔘خاطرات سیاه یک جاسوس (۳)
همفر درادامه خاطراتش مينويسيد:
«محمّد عبدالوهّاب» را تشويق به مسافرت كردم، او را به اصفهان و شيراز فرستادم، مأموران وزارت مستعمرات در اصفهان و شيراز او را زير نظر داشتند. حتّي با ترفندي زني يهودي به نام آسيه را به عقد او در آورند.
▫️حاصل تلاش همفر آماده كردن محمّدبن عبدالوهّاب به بهترين شكل براي آينده بود. او با حيله و ترفندي حسابشده، از طلبهاي گمنام اما لجوج و بلندپرواز مردي مدعي و پايهگذار فرقهاي نو در ميان مسلمانان ساخت. فرقهاي كه به تمامي در خدمت اهداف بريتانيا درآمد.
▫️تعداد طلّاب جاسوس كه در ميان حوزههاي علميهي كشورهاي اسلامي به ظاهر، مشغول درس و بحث بودهاند كم نبوده و كم هم نيست.
▫️چنان كه عدهي بيشماري از مردان صاحبنام و جاه و منصب كشورهاي اسلامي را از طريق «زنان مأمور» به خود وابسته كردند و يا انبوهي از اطلاعات مهم را از آنان گرفتند و به نفع خود مصادره كردند.
اين حيله دربارهي جوانان به شدّت كارسازي ميكند.
▫️در دنياي سياست استكباري، اتّفاق و حادثه معني ندارد. به همان سان كه جايي براي ولنگاري و حركتهاي تصادفي و به قول معروف اللهبختكي نيست. امروزه از طريق اينترنت هر جواني را ميتوان به دام انداخت.
▫️شرقيها به خاطر آن كه شاعرانه زندگي ميكنند و احساسي و عاطفياند، دشمن از اين طريق و با سوءاستفاده از اين احساس راه نفوذ در ميان آنها و صحن و سراي خانههايشان راه پيدا كند.
▫️اين مأمور برجسته و موفّق وقتي به بريتانيا برميگردد، مورد تشويق واقع ميشود و مقام و منصب بالايي به دست ميآورد.
▫️وزارت مستعمرات به همفر اجازهي مطالعهي كتابي قطور و هزار صفحهاي ميدهد كه در آن نتايج همهي بررسيها و نقشهها و اطلاعات مأموران قبلي و وزارت مستعمرات ثبت و ضبط شده بود.
▫️همفر مينويسد كه در اين كتاب يك هزار صفحهاي، تمامي #نقاطضعفمسلمانان به صورت دستهبندي شده ثبت و ضبط شده بود. مواردي مثل:
هرج و مرج امور مديريتي، وجود ديكتاتوري و استبداد، بيتحرّكي و ناداني و ... در مقابل عموم علايق و وابستگيهاي مسلمانان را نيز در اين اثر آورده بود.
▫️مثل احترامي كه براي علما قايلند، دوري گزيدن آنها از ربا و شرب خمر و خوردن گوشت خوك، واجب دانستن جهاد، پايبندي به حجاب و عبادات و ... در پايان، سفارشهايي به مأموران آمده بوده. سفارشهايي براي گسترش نقاط ضعف، دامن زدن به اختلافات و ....
▫️همفر برخي از اين موارد را به اين نحو بيان ميكند:
• غافل كردن حكام از مجازات دزدان و تقويت جناح دزدان و تشويق آنها.
• اشاعهي اين معني كه مسلمانان نسبت به زندگي دنيوي تكليفي ندارند و گسترش حلقههاي تصوف و امثال اينها.
• سرهم بندي اتهامات بر ضد روحانيان.
و...
▫️وزارت مستعمرات بالأخره با حمايت مالي و نظامي و با استفاده از نفوذ خود در جزيرةالعرب ميان «محمّدبن عبدالوهّاب» به عنوان مؤسس «وهّابيت» و «محمّدبن سعود» به عنوان حاكم و عامل قدرت پيوند به وجود ميآورد و وظايفي ويژه را براي هر يك تعيين ميكند.
📚#سخنروز/#مثلثمقدّس
@tarikh_farda
🔘از قله عاشورا تا دریای ظهور(۲۱)
▫️قرب به اهل بیت(ع) قرب ...
بررسی رابطه واقعه جانسوز عاشورا با واقعه شریف ظهور
سخنرانی استاداسماعیل شفیعی سروستانی
📚#کلاماستاد/#ازقلهعاشوراتادریایظهور
@tarikh_farda
🔘مثلث مقدّس (زمينهاي نشان شده)
در زمين گستردهي خداوند، مناطق ويژهاي وجود دارد كه من در كتاب «بخت خاك» از آن به عنوان «زمينهاي نشان شده»، ياد كردهام.
▫️زمينهاي نشانشده در گسترهي خاك كم نيستند، قطعاتي از زمين كه گوييا به نوعي نشان شدهاند و از سوي آسمان مورد توجّه ويژه قرار گرفتهاند. دليل آن را هم تنها خدا ميداند و راز اين موضوع بر كسي مكشوف نيست.
▫️به سبب اين نشان شدگي، اين مناطق بر روي كرهي زمين مانا هستند. يعني يادشان و اسمشان باقي ميماند و هر چه از زمان به عقب برگرديم نقش اين مناطق را بيشتر ميبينيم.
▫️ اين زمينها بيشترين نقش را در عرصهي حيات اقوام بازي كردند، محلّ وقوع بزرگترين حادثهها بودند و از سوي مردان سياسي، فرهنگي مورد توجّه قرار گرفتهاند.
▫️نميشود از كنار اين مناطق به سادگي گذشت و به آن بيتوجه بود. اين مناطق يك جزيرهي متروك در كنار اقيانوس اطلس نيستند كه بشود گفت:
▫️بي اهمّيتاند و كاري به كارشان نداشته باشيم. تنها معادن زرخيز و منابع طبيعي را دارا نيستند كه بشود گفت فقط از نظر اقتصادي مهم و قابل توجهاند. يك موقعيت ويژهي چند وجهي دارند.
▫️ميشود اين مناطق را شمارش كرد، احصا كرد و يك دفترچهي مشخص از آنها تهيه كرد. اين زمينها محدوداند. تعدادشان زياد نيست. جالب توجّه اين است كه عموم اين مناطق نشان شده از هزارههاي پيشين تا امروز، در جايي قرار دارند كه حساسترين منطقهي جغرافيايي در شرق اسلامي است.
▫️ اين منطقهي نسبتاً وسيع و گسترده در يك مثلث قابل مشاهده است و جالب است كه بدانيد در سه راس اين مثلث ـ كه مهمترين و اصليترين زمينهاي نشان شدهي خداوند در آن واقع شده ـ «مسجد كوفه»، «مسجدالحرام» و «مسجد الاقصي» قرار دارند.
▫️مثلثي بزرگ كه در سه رأس آن سه مسجد قرار گرفته كه از مساجد معمولي نيستند بلكه اتفاقاً دست آسماني در بر كشيده شدن اينها مستقيماً دخالت دارد. و از نظر تاريخي داراي سابقهي بسيار طولاني هستند اين سابقه به بدو خلقت بر ميگردد.
▫️هيچ نقطهاي در روي كرهي زمين اين ويژگي را ندارد كه بشود اهميت و سابقهي آن را از زمان آفرينش حضرت آدم، عليهالسلام، رديابي كرد.
▫️عموم انبياي عظام الهي در اين سه مسجد نزول، سكني، حضور، وقوف و توقف داشتهاند و در حال حاضر هم آرامگاه بسياري از انبياي الهي در اين سه مسجد است.
▫️هيچ منطقهاي در دنيا چنين ويژگياي ندارد كه انبيا در آن وقوف و نزول كرده باشند و در آن جا آرميده باشند. محلّ اين سه مسجد همواره محلّ فرود فرشتگان بوده. در همهي منابع ديني از اين سه مسجد گفتوگو به ميان آمده است.
▫️در مناطقي كه در ميان اين مثلث قرار گرفته، نزول كتب آسماني را ميبينيم. چنان كه انبياي عظام الهي مخصوصاً پيامبران اولوالعظم، دربركشيده شدن اين مساجد نقش داشتند و در اين مساجد حضور داشتهاند،
▫️ يا براي ورود به اين مناطق كه اين مساجد در آن قرار داشته تلاش كردهاند، مجاهده كردهاند.
▫️ در يك مورد تنها ماجراي بسيار بلند حضرت موسي(ع) را ميبينيم كه مجاهدتهاي بسيار طولاني براي ورود به اين ارض مقدّس و مسجدالاقصي داشتند.
📚#سخنروز/#مثلثمقدّس
@tarikh_farda
🔘از قله عاشورا تا دریای ظهور(۲۲)
▫️نزدیکترین راه قرب کدامست؟
بررسی رابطه واقعه جانسوز عاشورا با واقعه شریف ظهور
سخنرانی استاداسماعیل شفیعی سروستانی
📚#کلاماستاد/#ازقلهعاشوراتادریایظهور
@tarikh_farda
🔘شوق دیدار امام علی(ع)برای...
سليمان بن بلال، از امام صادق(ع)، از امام باقر(ع)، از امام سجّاد(ع)، از امام حسين(ع) نقل ميكند كه فرمودند:
🔹« مردي خدمت اميرالمؤمنين(ع) آمد و عرض كرد: اي امير مؤمنان(ع) به ما از مهدي آلمحمّد(ص) خبر ده.
حضرت(ع) فرمودند:
🔹«آنگاه كه روندگان بروند زمانها بگذرد و مؤمنان كمياب شوند و فراهم آمدگان نابود شوند، در آن زمان او خواهد آمد.»
عرض كرد: اي اميرمؤمنان! او از كدام قبيله است؟
فرمودند:
🔹از بني هاشم، از قلّه بلند عرب، از جايگاه ژرف درياي آن هر گاه درآيند، از جفا ديدههاي قبيله خود هرگاه حاضر شوند و از كانِ زلال آن هرگاه تيره گردند.
🔹او هيچ هراسي ندارد، آنگاه كه مرگها حريصانه نابود سازند، و ناتوان نميگردد آنگاه كه حوادث تلخ روزگار را احاطه كند، و [نااميد و] نگران نميشود آنگاه كه شجاعان، [بر زمين] فرو افتند.
🔹او كار آمد [و چالاك] چيره دست و پيروز [و سرافراز] است، شير دروگر دشمنان و زخم افكن نام آور است.
🔹او شمشيري از شمشيرهاي خدا است، سَروَر [و سالار]، بخشنده [و بزرگوار] است.
🔹انديشه [و هوس] او [از دنيا و آخرت] رهيده و در عاليترين جايگاه سيادت [و برترين منزلت قرب خداوندي همّت گرفته و] بند آمده است. و مجد [و شرافت] ريشهدار او در گرانبهاترين [و كهنترين] اصالتها جا يافته است.
🔹پس [هشدار كه آن [شيطان از حقّ] برگشته مانع [راه خدا] كه در هر زماني به فتنهاي بر ميخيزد [آن چنانكه] اگر گويد، بدترين گوينده است و اگر خاموش شود بد آهنگ، تو را از بيعت با او منصرف نكند.
🔹حضرت(ع) پس از اين هشدار باز به توصيف مهدي(ع) پرداخته و فرمودند:
🔹پناه دهندگي او از همه فراگيرتر، علم او از همه فزونتر، وصله رحم او از همه بهتر و بيشتر است. خدايا! ظهور او را، بيرون شدنِ از اندوه و درد قرار ده و به سبب او پراكندگي امّت اسلام را گردآور.
🔹پس [اي مرد]، اگر [در عصر غيبت او [توفيق [همزماني] او را يافتي و [بدينوسيله] خداي سبحان خير تو را فراهم آورد، مصمّم و استوار باش و از او رو بر متاب و اگر به حضور او راه يافتي [به ديگري مپرداز و] از او مگذر.
🔹در اينجا حضرت(ع)، با دست، اشاره به سينه خود نموده فرمود: آه كه چه شوقي به ديدار او دارم!
📗 پاورقی: الغيبة نعماني، ص 212
📚#ازحسینتامهدی(ع)؛ #نشرموعودعصر
🔘زمينهاي نشان شده(۲)
همين كه وارد ماجراي تأسيس مسجدالحرام ميشويم، حضرت آدم، عليهالسلام، را ميبينيم كه از بهشت هبوط كرده، به زمين آمده و به دنبال مفري است تا توبه كند و توبهي او پذيرفته شود. ناگهان در ميان سرگشتگي و حيراني، مَلكي را ميبينيد. در روايات اسلامي ما چنين آمده كه:
▫️ملك مقربّي همواره در بهشت همراه آدم و حوا بود و آنها را انذار ميداد و وقتي كه آدم در اثر عصيان هبوط كرد، در وقت سرگرداني در دشت وسيع به ناگهان حجر را در برابر خود ديد و به او متذكر شد كه اگر ميخواهي توبه كني و دوباره به بهشت بروي با من بيا.
▫️او حضرت آدم، عليهالسلام، را همراهي ميكند و به محلّي ميآورد كه امروزه مسجدالحرام است. توسط حضرت جبرييل جغرافياي مسجد روي زمين رسم ميشود.
▫️محلّ كعبه مشخص و «حجر» در هيأت اين سنگ در آن جا مستقر ميشود تا اين مسجد، ياد آدم، عليهالسلام، و رسم بازگشت به جمع محرمان راز باقي بماند. از اين طريق حضرت آدم مجال بازگشت و توبه پيدا ميكند و مسجدالحرام باقي ميماند، هيچ دستي مجال نابودي اين مسجد را پيدا نميكند،
▫️ در تمام نقاط عطف تاريخي نقش آفريني ميكند و بعد از دوران طولاني غيبت كبري هم اين مسجد، محلّ نزول اجلال حضرت مهدي (ارواحنا له الفداء) است. حضرت به خانهي كعبه تكيه و ظهور مقدس را اعلام ميكند و ياران در اين مسجد گرد حضرت جمع ميشوند و ماجراي ظهور از اين مسجد آغاز ميشود. همين ماجرا را دربارهي مسجدالاقصي ميبينيم. چنان كه در همهي ادوار تاريخي مهم مسجدالاقصي نقشآفريني ميكند. حضرت موسي، عليه السلام، و حضرت عيسي، عليهالسلام، در اين مسجد نزول اجلال دارند.
▫️حضرت محمّدبن عبدالله، صلي الله عليه و آله و سلم، در وقت معراج از مسجدالحرام به مسجدالاقصي ميآيد و از اينجا عروج ميكند و ديگر بار براي بازگشت نيز فرودگاه، ايشان كعبه و مسجدالحرام نيست بلكه مسجدالاقصي است.
▫️ در مسجدالاقصي نزول اجلال ميكند و به مكه برميگردد. اين مسجد در همهي نقاط عطف تاريخي، اجتماعي، سياسي نقشآفريني ميكند. چنان كه وا سپس غيبت كبري در اوّلين ماههاي ظهور، حضرت مهدي، عليهالسلام، به مسجدالاقصي تشريف ميآورند و با حضرت عيسي(ع) به نماز ميايستند. و حتي مسجد را با شكوه تمام بازسازي ميكنند. هيچ كس قادر نيست نقش اين مسجد را از بين ببرد.
▫️همين وضعيت را براي مسجد كوفه هم ميبينيم. همان كساني كه شرفياب شدهاند ميدانند كه در موارد متعددي، در مقامهاي مختلفي از اين مسجد بايد نماز بخوانند و هر يك از اين مقامها متعلق به يكي از انبياست.
▫️مقامهاي ديگري نيز متعلق به ائمهي معصومين، عليهمالسلام، است. نقش مسجد كوفه در صدر اسلام بر هيچ كس پوشيده نيست. قويترين دولت توسط حضرت اميرالمؤمنين، عليهالسلام، در اين مسجد محقق ميشود و در همين مسجد هم به شهادت ميرسند.
▫️اين مسجد همچنان نقشآفرين است تا زماني كه غيبت كبري به سر ميآيد و فرودگاه حضرت ولي عصر، عليهالسلام، ميشود.
▫️در روايات اسلامي مسلّم ما آمده است كه ايشان با جمعي از ياران، در نه قبّهي نوراني در مسجد كوفه فرود ميآيند، و همين محل را محلّ حكومت خود قرار ميدهند و پايتخت دولت كريمهي ايشان، اين مسجد انتخاب ميشود.
▫️و همهي ملل براي ديدن حضرت به اين شهر ميآيند، و طول و عرض اين شهر گسترش پيدا ميكند و تا كيلومترها وسعت اين مسجد گسترده ميشود. اين مسجد در تمام دوران دولت كريمه باقي ميماند و پايتخت تمام ائمه، عليهمالسلام، بعد از امام زمان، عليهالسلام، است از جمله مركز حكومت كريمهي حضرت امام حسين، عليهالسلام، كه سيصد سال بعد از امام مهدي، عليهالسلام، به حكومت ميرسند و از اينجا جهان را اداره ميكنند تا قيامت كه آن واقعهي عظيم رخ ميدهد.
📚#سخنروز/#مثلثمقدّس
@tarikh_farda