eitaa logo
گذرگاه «انجمن علمی‌پژوهشی تاریخ‌جامعةالزهرا(س): قم»
941 دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
158 ویدیو
333 فایل
گذرگاه «کانال‌انجمن‌علمی‌پژوهشی‌تاریخ‌جامعةالزهرا(س)؛ قم» 📜پل ارتباطی @tarikh_jz مالکیت فکری و محتوایی کانال، متعلق به انجمن علمی تاریخ جامعةالزهرا(س) است. انتشار فایل‌های صوتی، تصویری، عکس نوشته‌ها و پست‌ها صرفا با ذکر منبع بلامانع است.
مشاهده در ایتا
دانلود
🏁🏁🏁🏁🏁 🖇 _نوشت 🔎 گرچه ذهن خواننده ی تاریخ وقایع صدر اسلام حتی در به آسانی# ایمان_ حضرت ابوطالب علیه السلام را نتیجه می دهد اما برای یافتن علت اعتقاد مشهور بر خلاف آن؛ به بررسی "چیستی باور"در رشته هایی که در ظاهر و از نظر طبقه بندی علم امروز دارای چنین موضوعاتی و مسائلی هستند پرداختیم و در حاصل 🔏با توجه به ماهیت ترکیبی" باور "متشکل از دوبعد ذهنی و عاطفی ، غیر از مطلب ذکر شده و با توجه به وفور داده های موجود از حمایت های عملی و کلامی حضرت ابوطالب علیه السلام از حضرت پیامبراعظم صل الله علیه و آله و سلم به سراغ تعریف" یقین و باور" در تاریخ معرفت شناختی از زمان ارسطو و تا به امروز در مکاتب "فلسفه" و "روان شناختی" که موازی و متاثر از یکدیگر حرکت می کنند و حتی در تشطط آراء 🔒رفتارگرایان و 🔒فیزیکالیزم هاو🔒دکارتی ها و افرادی چون 🗿کلیفورد و 🗿برتراند راسل و 🗿ویتگنشتاین و 🗿هیوم رفتیم ،در نتیجه باید گفت 🔐 حتی فارغ از معرفت شناسی دینی و قرآنی در هر تعریف و نگاهی از "باور " باید به ایمان حضرت ابوطالب علیه السلام اقرار می کردند ؟با این حال چه بسا علت جدایی این "باید" با "هست " امروزی را بتوان در یک تحلیل تاریخی جامع ارائه داد: 🔓به راستی اگر حضرت ابوطالب علیه السلام پدر بزرگوار حضرت امام علی علیه السلام نبودند ،آیا فرقی بین ایشان و دیگر شخصیت هایی که آنان را در زمره ی مسلمانان شناخته اند بود؟ و می توان گفت چه در حوزه ی نقل و چه تحلیل از _امام_ علی علیه السلام در اهل _سنت همین است: 💢محوریت_ تاریخ تنظیم: سرکار خانم زهرا سادات حسینی -----------❀❀✿❀❀--------- @tarikh_j
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔆🌀🔆🌀 🔆🌀🔆 🔆🌀 🔆 با تبریک ایام پر برکت ماه شعبان🌔 و به مناسبت روز ویژه و عظیم نیمه ی این ماه🌕 علیه السلام 33 با یک تصویر به رسم تبرک🌤 و قالب سنت⚡️ به نگاهتان عرضه خواهد شد. در هر لحاظ.....👇 〽️سخنی که اهل سنت همواره در مباحث امامت دارند این است که: اگر به اعتقاد شیعیان حضرت امام علی علیه السلام دارای امامت الهی است ،باید صراحتا در قرآن ،اسم ایشان می آمد! 🏵پاسخ شیعه از سنت روایات متعددی وجود دارد که باطل بودن این استدلال را ثابت می کند مانند روایت "صحیح السند" با این مدلول که: 📝پیامبر می فرمایند.... در آخرالزمان فردی به اسم مهدی خواهد آمد،پس هرگاه اورا دیدید با او بیعت کنید ولو اگر مجبور شدید(مانند بچه)با زانو روی برف راه بروید ،چرا که او مهدی خلیفه الله است.💊 📔المستدرک علی الصحیحین،للحاکم نیسابوری (المتوفی 405ه) جلد 4 ص 510 روایت شماره 8432 و 547 روایت شماره 8531،تحقیق:مصطفی عبدالقادر عطا،الناشر:دارالکتب العلمیه_بیروت،الطبعه:الاولی 1990_1411 🏅غیر از معنای لفظی به حول عبارت"خلیفه" در آیات زیر توجه کنید: آیه 30 سوره مبارکه ی بقره : " وَإِذْ قَالَ رَبُّكَ لِلْمَلَائِكَةِ إِنِّي جَاعِلٌ فِي الْأَرْضِ خَلِيفَةً ...." آیه 26 سوره مبارکه ی ص: "يَا دَاوُودُ إِنَّا جَعَلْنَاكَ خَلِيفَةً فِي الْأَرْضِ فَاحْكُمْ بَيْنَ النَّاسِ بِالْحَقِّ ...." پس خلیفه الله یعنی آن که از جانب خدا جانشین او شده است. 👌حال بر اساس آیات و روایات مورد قبول اهل سنت حضرت مهدی عج الله تعالی فرجه الشریف که پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم مژده ی آمدن ایشان را داده اند خلیفه الله است و امامتش از جانب خدااست . 🎗بطلان استدلال: با وجود قطعی بودن اعتقاد به ظهور و وجود و امامت حضرت حجت علیه السلام در علمای اهل سنت و حکم به کافر شدن کسی که منکر وجود ایشان عج الله تعالی فرجه الشریف شود... ⚠️پس به راستی چرا این جا نگفتید باید اسم جانشین الهی به صراحت در قرآن می آمد؟ 💢محوریت_تاریخ 👆 اگرچه استفاده از عبارت"شبهه "یا "شبهه افکنی "برای چنین جایگاه ها یی مشهور تر است اما منظومه ی گزارش هایی که تا کنون خدمتتان ارائه شد مشخص می کند که درواقع این سوالات بخاطر وضوح شدیدپاسخ آن ها حتی در خود کتاب های _سنت و سطحی بودن ،بیش از این که تردید را به ذهن مخاطبین منتقل کند نوعی اتلاف وقت علمی است برای مشغول کردن ذهن ها به اموری است که مانع از حرکت و رسیدن به مقصود است -----------❀❀✿❀❀--------- @tarikh_j
علیه السلام _زمان عج الله تعالی فرجه الشریف 💊 تنظیم: سرکار خانم زهرا سادات حسینی -----------❀❀✿❀❀--------- @tarikh_j
علیه السلام _زمان عج الله تعالی فرجه الشریف 💊 -----------❀❀✿❀❀--------- @tarikh_j
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚📚سقوط اصفهان، اثر پطرس دی سرکیس گیلانتز است که ترجمه آن توسط محمد مهریار صورت گرفته است. در قرن ۱۲ هجری این کتاب توسط مولف به زبان ارمنی نوشته شده است. 📖📚 ساختار کتاب گزارش‌های وی را به دو قسمت عمده می‌توان تقسیم نمود. قسمت نخستین عبارت از وقایعی است که بیشتر در اصفهان، پایتخت دولت صفوی ، اتفاق افتاده است. و قسمت دوم شامل حوادثی است که در شمال؛ یعنی نواحی قفقاز و حدود سرحدی ایران و ترکیه روی داده است. در قسمت دوم گزارش‌های خود، گیلاننتز جزئیات ظلم و جوری که در قفقازیه و جبال قفقاز هم از ایرانیان و هم از ترکان بر ارمنیان می‌رفته است و رفتار آن هر دو را با خلیفه بزرگ ارمنی، قتل عام ارمنیان قاپان، رفتار و ختانگ، رهبر گرجیان، و از آن کنستانتین (محمد قلیخان) کاختییی و نایب او در ایروان، همه را بشرح و تفصیل آورده است. وی حمله ترکان را نیز همچنان توصیف نموده است. مانند این‌ها جالب تر و پر ارزش، اطلاعاتی است که وی از طهماسب میرزا، ولیعهد ظاهری و جانشین واقعی شاه سلطان حسین بدست می‌دهد. از این گذشته، به نحو غیر مستقیم حالت اختلاف و دشمنانگی میان شیعه و سنی و سیاست روسیان و ترکان را نسبت به ایران روشن می‌سازد.  -----------❀❀✿❀❀--------- @tarikh_j