eitaa logo
تزکیه عملی
1.6هزار دنبال‌کننده
214 عکس
25 ویدیو
8 فایل
نشربیانات،تألیفات،ودروس اخلاق ازعالم فرزانه،عارف واصل،حضرت آیت الله العظمی محمدشجاعی(ره) این کانال ارتباطی با بیت معظم له ندارد. آرشیوصوتی تزکیه عملی @tazkiyehamaly_arshiv کانال تزکیه عملی درسروش http://sapp.ir/tazkiyehamaly
مشاهده در ایتا
دانلود
🌼💫✨🌼💫 💫✨🌼 ✨🌼💫 🌼 💫 بیانات حضرت آیت الله محمدشجاعی (ره) در خصوص : قسمت * ۳۸ * ⚜چند نکته درباره ماه مبارک⚜ ✨توجه به ✨ 🎍درخصوص ماه مبارک می خواستم تذکراتى بدهم با مقدمه بسیار مجمل، مطلبم را به شما می گویم و آن اینکه یکى از گرفتاریهاى کلى ما که در ماه مبارک به سراغ ما می آید ـ که از ظهورات و تجلیات هواهاى نفسانى ماست ـ و باید مراقبت بکنیم، این است که ما در عبادات معمولاً سعى می کنیم به صورت ظاهرش بپردازیم و از حقیقت عبادتها ـ که بدست آوردنش و دارا بودنش و تحصیل و اداءاش سخت است ـ معمولاً شانه خالى می کنیم. بطور کلى اینطور است، منظور من در اصل، است ولى در همه جا این گرفتارى کلى هست. 🎍تکرار می کنم به حکم و به اقتضاى هواى نفس من و شما این ابتلاء را داریم که سعى می کنیم در عبادات، صورت ظاهرش را، تصویر ظاهرى اش را که بسیار آسان است انجام بدهیم و اما از حقیقت و که اصلش همان باطنش است و به باطن ما می رسد و همان هم به درد می خورد، معمولاً ما شانه خالى می کنیم. وقتى گفته می شود بخوانید، از ترس جهنم نماز می خوانیم، ولى صورت نماز را سعى می کنیم بجا بیاوریم که درست باشد ـ از آن مقدماتش گرفته تا طهارتش، وضویش، مکانش و لباسش و قرائتش، آداب ظاهرى ‌‌اش ـ اما آن باطنى که نماز دارد و ما مکلف به آن باطنش هم هستیم، آن حقیقتى که نماز دارد و ما موظفیم آن حقیقتش را هم به دست بیاوریم، حقیقتش را هم دارا باشیم، حقیقتش را هم اقامه بکنیم، از اینها معمولاً ما شانه خالى می کنیم. @tazkiyehamaly 🎍 مثلاً وقتى به رکوع می رویم سعى می کنیم همین رکوع باشد، دستها به زانو برسد، کمر چطور باشد، جمله سبحان ربى العظیم و بحمده را چطور بگوئیم، تمام نشده بلند نشویم، بلند شدیم بعد از تمام شدن قد راست باشد و الى آخر. اما توجه نداریم که این ظاهر رکوع است، تحصیل این زیاد مشکل نیست، اصلاً هیچ مشکل نیست! مشکل آنجاست که در رکوع، شما و شما هم در حال تعظیم باشد، دل در تعظیم باشد و بدن تعظیم دل را تصویر بکند. دل تسلیم دربرابر حضرت عظیم باشد یعنى تسلیم در برابر اسم عظیم باشد، دربرابر کبریاى حق باشد. حضرت عظیم، از اصطلاحات است، ما در حضور خدایى که اسماءَش همه جا را پر کرده است و در همه جا حاضر است و ما در محضر، ، یعنى در حضرت خداى متعال هستیم. 🎍 خدا اسماء دارد، با همه اسماءَاش در همه جا حاضر است و ما هم در محضر خدا با همه اسماءَاش هستیم. از جمله از اسماء خدا اسم عظیم است. ما همیشه در حضرت عظیم هستیم یعنى در محضر خداى عظیم هستیم و نمی فهمیم. حالا من نمی خواهم بگویم مسئله رکوع چیست. اگر ما بفهمیم، شما بفهمید باید شب و روز براى همین یکى گریه بکنیم که خدا ما را ببخشد که ما در برابر حضرت عظیم چه جسارتها کرده ایم و می کنیم. حتى آنوقتى که به خدا می گوئیم در محضر خداى عظیم رکوعى می خواهیم بجا بیاوریم، باز دل ما ادب تعظیم را بجا نمیاورد. بدن تصویر می کند، در رکوع طورى، در سجده طورى، در قیام طورى. در همه حرکات نماز که یک صورتى دارد و باطنى دارد، ما فقط صورتش را تصویر می کنیم و از تحصیل باطنش شانه خالى کرده ایم. حتى به فکر این نیستیم که لااقل دلمان را، را فقط چند دقیقه در محضر خدا بحالت حضور فکرى و حضور قلبى جمع کنیم و بدانیم که چه می گوئیم. 🎍 این را ما به دست نمی آوریم و در این باب سعى نمی کنیم. این اندازه بخودمان زحمت نمی دهیم که خودمان را جمع بکنیم و پراکنده نشویم. بدون اداى حداقل باطن نماز، حالا مرتبه بالایش بالاست که در سجده چطور باید باشد، بین سجده چطور، سجده دوم چطور، بلندشدن چطور، در همه عبادات. خلاصه این گرفتارى ماست، ذکر می گوئیم همین طور، دعا می خوانیم همین طور. @tazkiyehamaly ادامه دارد... 🌼💫✨🌼💫✨🌼💫✨🌼💫✨ کانال تزکیه عملی @tazkiyehamaly 🌼💫✨🌼💫✨🌼💫✨🌼💫✨
🌼💫✨🌼💫 💫✨🌼 ✨🌼💫 🌼 💫 بیانات حضرت آیت الله محمدشجاعی (ره) در خصوص : قسمت * ۳۹ * ⚜چند نکته درباره ماه مبارک⚜ 🌳 در اینجا حالا منظور من است که این باب هم باب طولانى است که اگر صحبت بشود مطالب زیادى در اینجا هست، یادتان نرود تکرار می کنم ما به حکم و به اقتضاى هواى نفس در عباداتى که انجام می دهیم صورت ظاهرش را اگر موفق شدیم انجام بدهیم، اما هیچ سعى نکرده ایم از بواطن و حقایق عبادات چیزى به دست بیاوریم. فلذا کار ما بسیار سخت است، بسیاربسیار سخت است. 🌳 هم یک ظاهرى دارد و یک باطنى دارد. باطن روزه را ما سعى در تحصیلش نمی کنیم. از باطن روزه هم آن بواطن دقیق را من به شما نمی گویم، نمی توانم بگویم، به اجمال کمى از باطن روزه را که ما شانه خالى کرده ایم و بظاهرش اکتفا کرده ایم توضیح می دهم و امیدوارم انشاءالله ماه مبارک که می آید ما متذکر باشیم. دقت کنید. @tazkiyehamaly 🌳 مى بینید من و شما که روزه می گیریم از ظاهر روزه یک مقدار برخوردار هستیم، نمی خوریم، نمی آشامیم، چیزهایى که از مبطلات صریح و واضح روزه است ما اجتناب می کنیم مانند خوردن و آشامیدن و بعضى چیزهاى دیگر. نمى دانم شما به ابواب روایات دقت کرده اید؟ که اینها را فقها جمع بندى کرده اند، که بالاخره منظور چیست؟ مثلاً روایتى ما داریم که اگر انسان غیبت کرد روزه اش باطل است، اگر دروغ گفت روزه اش باطل است، اگر اصلاً معصیت کرد روزه اش باطل است. اینها را فقهاى بزرگوار ما با جمع بندى بین روایاتى که در مقام اجتهاد داشته اند و حق هم همین است اینجور گفته اند که مبطلات روزه خوردن و آشامیدن و اینجور چیزهاست. باطن روزه را این غیبت و امثال آن باطل می کند، بیش از این دیگر نه آنها وظیفه شان بوده و نه گفته اند. 🌳 اگر شما یک وقتى روایات را مطالعه بکنید و از نحوه برداشت فقها بى خبر باشید خودتان را وحشت برمى دارد، که اصلاً از روزه های ما چیزى نمانده! و واقعیت اش هم همین است. چون ما به باطن روزه توجه نکرده ایم، از ما در باطن خبرى نیست. کما اینکه از ما در باطن هیچ خبرى نیست، خیلى روى این مسئله توجه بکنید. من شما را تکلیف نمی کنم که باطن بالاى روزه را به دست بیاورید، من و شما اهل آن تکلیف ها نیستیم. فقط می خواهم بگویم که یک مقدار از آن چیزهاى حادّى که دیگر در باطن اثرى از روزه دار بودن را نمی گذارد باقى بماند، اقلاً از آنها اجتناب بکنید، نه باطن بالاى روزه. 🌳 نمی دانم مقصود مرا خوب می فهمید؟ مجبور هستم باز یک مقدار جمله را عوض بکنم...(ادامه در قسمت بعد) @tazkiyehamaly ادامه دارد... 🌼💫✨🌼💫✨🌼💫✨🌼💫✨ کانال تزکیه عملی @tazkiyehamaly 🌼💫✨🌼💫✨🌼💫✨🌼💫✨
🌼💫✨🌼💫 💫✨🌼 ✨🌼💫 🌼 💫 بیانات حضرت آیت الله محمدشجاعی (ره) در خصوص : قسمت * ۴۰ * ⚜مواظبت بر دعاهای ماثور ⚜ 🌹 ما خیلى چیزها را نمی فهمیم که باید از خدا بخواهیم، اصلاً نمی دانیم که اینجور چیزها را باید از خدا خواست. اصلاً شعور ما کار نمی کند، فلذا خواندن هایى که از حضرات معصومین وارد شده است در مواقع مختلف، یک کار ضرورى ضرورى است. براى این که آنها می فهمیدند که چه جور چیزها را باید از خدا خواست و ما چون نمی دانیم، نمى خواهیم و چون نخواسته ایم هم نمی گیریم، بما نمی دهند. 🌹 اما وقتى آن دعاها را خواندید شما هم آن چیزهایى را که حتى توجه ندارید که باید بخواهید، از خدا می خواهید و خدا عنایت می کند. از جمله دعاى ابوحمزه است همه دعاها. این یک بابى است. دعاها را در جاهاى خودش در ماه مبارک و غیر ماه مبارک انجام بدهید، اما به زبان خود هم براى نجات اخروى دعا کنید. من مکرر گفته ام فکر می کنم شماها خوب نمی فهمید که خطرات اخروى که در پیش است خیلى زیاد است. هرچه من سعى می کنم اینها را بگویم و بفهمانم ولى می بینم که جا نمی افتد.!!!!! @tazkiyehamaly 🌹 مسئله خیلى مهم است، خطرات اخروى که در پیش است، این را یقین بدانید که زیاد است، براى همه زیاد است. مقصودم از این که می گویم در پیش است نه به لحاظ زمان می گویم، حالا زمان این جور که پیش می رود حفظ دین سخت خواهد شد در جاى خود محفوظ. ولى در عین حال آن را نمی گویم، آن خطرات را می گویم که مخصوصاً در دوران آخر عمر مشکلاتى که براى انسان پیش می آید از پیرى و مریضى و مخصوصاً در حال و اینها و بعد از احتضار و موقع ورود به و امثال اینها، خیلى سخت است براى اینها، حتماً حتماً مخصوصاً در شبهاى قدر دعا بکنید، خیلى خیلى از این مسئله بترسید. انسان اگر خوب بفهمد وجودش متزلزل می شود. مطمئن نیستیم چه از آب درخواهیم آمد، هیچ مطمئن نیستیم ولو الان خیلى خوب هم باشیم. این هم یک تذکر لازم براى شبهای قدر. @tazkiyehamaly ادامه دارد... 🌼💫✨🌼💫✨🌼💫✨🌼💫✨ کانال تزکیه عملی @tazkiyehamaly 🌼💫✨🌼💫✨🌼💫✨🌼💫✨
🌼💫✨🌼💫 💫✨🌼 ✨🌼💫 🌼 💫 بیانات حضرت آیت الله محمدشجاعی (ره) در خصوص : قسمت * ۴۱ * ⚜چند نکته درباره ماه مبارک⚜ ✨توجه به ✨ 🎍درخصوص ماه مبارک می خواستم تذکراتى بدهم با مقدمه بسیار مجمل، مطلبم را به شما می گویم و آن اینکه یکى از گرفتاریهاى کلى ما که در ماه مبارک به سراغ ما می آید ـ که از ظهورات و تجلیات هواهاى نفسانى ماست ـ و باید مراقبت بکنیم، این است که ما در عبادات معمولاً سعى می کنیم به صورت ظاهرش بپردازیم و از حقیقت عبادتها ـ که بدست آوردنش و دارا بودنش و تحصیل و اداءاش سخت است ـ معمولاً شانه خالى می کنیم. بطور کلى اینطور است، منظور من در اصل، است ولى در همه جا این گرفتارى کلى هست. 🎍تکرار می کنم به حکم و به اقتضاى هواى نفس من و شما این ابتلاء را داریم که سعى می کنیم در عبادات، صورت ظاهرش را، تصویر ظاهرى اش را که بسیار آسان است انجام بدهیم و اما از حقیقت و که اصلش همان باطنش است و به باطن ما می رسد و همان هم به درد می خورد، معمولاً ما شانه خالى می کنیم. وقتى گفته می شود بخوانید، از ترس جهنم نماز می خوانیم، ولى صورت نماز را سعى می کنیم بجا بیاوریم که درست باشد ـ از آن مقدماتش گرفته تا طهارتش، وضویش، مکانش و لباسش و قرائتش، آداب ظاهرى ‌‌اش ـ اما آن باطنى که نماز دارد و ما مکلف به آن باطنش هم هستیم، آن حقیقتى که نماز دارد و ما موظفیم آن حقیقتش را هم به دست بیاوریم، حقیقتش را هم دارا باشیم، حقیقتش را هم اقامه بکنیم، از اینها معمولاً ما شانه خالى می کنیم. @tazkiyehamaly 🎍 مثلاً وقتى به رکوع می رویم سعى می کنیم همین رکوع باشد، دستها به زانو برسد، کمر چطور باشد، جمله سبحان ربى العظیم و بحمده را چطور بگوئیم، تمام نشده بلند نشویم، بلند شدیم بعد از تمام شدن قد راست باشد و الى آخر. اما توجه نداریم که این ظاهر رکوع است، تحصیل این زیاد مشکل نیست، اصلاً هیچ مشکل نیست! مشکل آنجاست که در رکوع، شما و شما هم در حال تعظیم باشد، دل در تعظیم باشد و بدن تعظیم دل را تصویر بکند. دل تسلیم دربرابر حضرت عظیم باشد یعنى تسلیم در برابر اسم عظیم باشد، دربرابر کبریاى حق باشد. حضرت عظیم، از اصطلاحات است، ما در حضور خدایى که اسماءَش همه جا را پر کرده است و در همه جا حاضر است و ما در محضر، ، یعنى در حضرت خداى متعال هستیم. 🎍 خدا اسماء دارد، با همه اسماءَاش در همه جا حاضر است و ما هم در محضر خدا با همه اسماءَاش هستیم. از جمله از اسماء خدا اسم عظیم است. ما همیشه در حضرت عظیم هستیم یعنى در محضر خداى عظیم هستیم و نمی فهمیم. حالا من نمی خواهم بگویم مسئله رکوع چیست. اگر ما بفهمیم، شما بفهمید باید شب و روز براى همین یکى گریه بکنیم که خدا ما را ببخشد که ما در برابر حضرت عظیم چه جسارتها کرده ایم و می کنیم. حتى آنوقتى که به خدا می گوئیم در محضر خداى عظیم رکوعى می خواهیم بجا بیاوریم، باز دل ما ادب تعظیم را بجا نمیاورد. بدن تصویر می کند، در رکوع طورى، در سجده طورى، در قیام طورى. در همه حرکات نماز که یک صورتى دارد و باطنى دارد، ما فقط صورتش را تصویر می کنیم و از تحصیل باطنش شانه خالى کرده ایم. حتى به فکر این نیستیم که لااقل دلمان را، را فقط چند دقیقه در محضر خدا بحالت حضور فکرى و حضور قلبى جمع کنیم و بدانیم که چه می گوئیم. 🎍 این را ما به دست نمی آوریم و در این باب سعى نمی کنیم. این اندازه بخودمان زحمت نمی دهیم که خودمان را جمع بکنیم و پراکنده نشویم. بدون اداى حداقل باطن نماز، حالا مرتبه بالایش بالاست که در سجده چطور باید باشد، بین سجده چطور، سجده دوم چطور، بلندشدن چطور، در همه عبادات. خلاصه این گرفتارى ماست، ذکر می گوئیم همین طور، دعا می خوانیم همین طور. @tazkiyehamaly ادامه دارد... 🌼💫✨🌼💫✨🌼💫✨🌼💫✨ کانال تزکیه عملی @tazkiyehamaly 🌼💫✨🌼💫✨🌼💫✨🌼💫✨
🌼💫✨🌼💫 💫✨🌼 ✨🌼💫 🌼 💫 بیانات حضرت آیت الله محمدشجاعی (ره) در خصوص : قسمت * ۴۲ * ⚜چند نکته درباره ماه مبارک⚜ 🌳 در اینجا حالا منظور من است که این باب هم باب طولانى است که اگر صحبت بشود مطالب زیادى در اینجا هست، یادتان نرود تکرار می کنم ما به حکم و به اقتضاى هواى نفس در عباداتى که انجام می دهیم صورت ظاهرش را اگر موفق شدیم انجام بدهیم، اما هیچ سعى نکرده ایم از بواطن و حقایق عبادات چیزى به دست بیاوریم. فلذا کار ما بسیار سخت است، بسیاربسیار سخت است. 🌳 هم یک ظاهرى دارد و یک باطنى دارد. باطن روزه را ما سعى در تحصیلش نمی کنیم. از باطن روزه هم آن بواطن دقیق را من به شما نمی گویم، نمی توانم بگویم، به اجمال کمى از باطن روزه را که ما شانه خالى کرده ایم و بظاهرش اکتفا کرده ایم توضیح می دهم و امیدوارم انشاءالله ماه مبارک که می آید ما متذکر باشیم. دقت کنید. @tazkiyehamaly 🌳 مى بینید من و شما که روزه می گیریم از ظاهر روزه یک مقدار برخوردار هستیم، نمی خوریم، نمی آشامیم، چیزهایى که از مبطلات صریح و واضح روزه است ما اجتناب می کنیم مانند خوردن و آشامیدن و بعضى چیزهاى دیگر. نمى دانم شما به ابواب روایات دقت کرده اید؟ که اینها را فقها جمع بندى کرده اند، که بالاخره منظور چیست؟ مثلاً روایتى ما داریم که اگر انسان غیبت کرد روزه اش باطل است، اگر دروغ گفت روزه اش باطل است، اگر اصلاً معصیت کرد روزه اش باطل است. اینها را فقهاى بزرگوار ما با جمع بندى بین روایاتى که در مقام اجتهاد داشته اند و حق هم همین است اینجور گفته اند که مبطلات روزه خوردن و آشامیدن و اینجور چیزهاست. باطن روزه را این غیبت و امثال آن باطل می کند، بیش از این دیگر نه آنها وظیفه شان بوده و نه گفته اند. 🌳 اگر شما یک وقتى روایات را مطالعه بکنید و از نحوه برداشت فقها بى خبر باشید خودتان را وحشت برمى دارد، که اصلاً از روزه های ما چیزى نمانده! و واقعیت اش هم همین است. چون ما به باطن روزه توجه نکرده ایم، از ما در باطن خبرى نیست. کما اینکه از ما در باطن هیچ خبرى نیست، خیلى روى این مسئله توجه بکنید. من شما را تکلیف نمی کنم که باطن بالاى روزه را به دست بیاورید، من و شما اهل آن تکلیف ها نیستیم. فقط می خواهم بگویم که یک مقدار از آن چیزهاى حادّى که دیگر در باطن اثرى از روزه دار بودن را نمی گذارد باقى بماند، اقلاً از آنها اجتناب بکنید، نه باطن بالاى روزه. 🌳 نمی دانم مقصود مرا خوب می فهمید؟ مجبور هستم باز یک مقدار جمله را عوض بکنم...(ادامه در قسمت بعد) @tazkiyehamaly ادامه دارد... 🌼💫✨🌼💫✨🌼💫✨🌼💫✨ کانال تزکیه عملی @tazkiyehamaly 🌼💫✨🌼💫✨🌼💫✨🌼💫✨
🌼💫✨🌼💫 💫✨🌼 ✨🌼💫 🌼 💫 بیانات حضرت آیت الله محمدشجاعی (ره) در خصوص : قسمت * ۴۳ * ⚜مرتبه اول حقیقی⚜ 🌷 باطن روزه خودش مراتب دارد، مرتبه اولش را من می خواهم بگویم سعى بکنید داشته باشید مرتبه اول باطن روزه را، مراتب بالایش کار ما نیست، یعنى ما اهلش نیستیم، یعنى زحمت نکشیده‌ ایم. نه اینکه نمی توانیم، می توانیم لا یکلف الله نفسا الا وسعها هرچه خدا تکلیف کرده است در وسع همه هست ولى ما سعى نکرده ایم و به دست نیاورده‌ ایم. باطن روزه مراتب دارد، آن مرتبه اولش را می خواهم بگویم که لااقل من و شما سعى بکنیم به دست بیاوریم که نتیجه اش این می شود که در باطن هم ـ لااقل در آن مرتبه بسیار ضعیفش ـ ما را بعنوان صائم و روزه دار حساب کنند نه روزه خوار. 🌷 آن که می گوید غیبت کردى است باطل است، راست می گوید، روایت است، یعنى تو در باطن روزه دار نیستى. اگر دروغ گفتى روزه ات باطل است یعنى در باطن تو حتى مرتبه اول روزه را ندارى، صائم نیستى! اینها را شما مواظبت بکنید، چند چیز است من براى شما می شمارم: @tazkiyehamaly ✨✨ترک 🍁 کلاً [ترک] گناهان است، در یک کلمه اگر بگوئیم یعنى وقتى روزه می گیرید، کلاً گناهان را ترک بکنید. من هم مثل شما، حرفش را می زنیم، هیچ خجالت هم نمی کشیم که در ماه مبارک براى اینکه روزه مان روزه باشد گناه نکنیم! انسان خجالت می کشد، لااقل روزه تان روزه باشد، گناه نکنید! این خجالت دارد یا ندارد؟ می فهمید چه می گویم؟ در عین حال خجالت هم داشته باشد، دیگر چه باید کرد، باید گفت. 🍁 حالا اصل خجالت و افتضاح من و شما بعد است، داستان طولانی دارد، بعدش دیده خواهد شد. به خدا پناه برید از آن افتضاحى که در پیش دارید، از آن فضیحى که هست. دعا بکنید اللهم لا تفضحنا فى الدنیا و الاخرة علی رؤس الاشهاد فضیحتى است که عجب عالمى است. به هر صورت خجالت هم بکشیم مطلب این است که باید به ما گفته شود، فلذا من به شما می گویم: ⬅️اگر می خواهید روزه تان مرتبه اول باطن روزه را داشته باشد گناه نکنید والسلام. 🍁 اگر این کلمه جامع را در نظر بگیرید مرتبه اول از روزه را خواهید داشت. حالا خوردن و آشامیدن و آن مبطلات روزه که هست از آنها که گفتنى نیست باید اجتناب بکنید، از گناه هم اجتناب بکنید، مواظبت بکنید که زبانتان، چشم و گوشتان و اعضاء و جوارح تان کلاً گناه انجام ندهد و دلتان و فکرتان. البته اینها را هم اضافه کنید که نکنید فقط گناه چشم است و گناه زبان است و گناه گوش است، که اگر خوب هشیار نباشیم از اینها هم غفلت می کنیم و گناه را به حساب نمی آوریم. سعى بکنید گناه نکنید، نه چشمان، نه دستتان، نه گوشتان و نه زبانتان و نه دلتان و نه پاهایتان و نه اعضاء و جوارحتان. یعنى قدمى برندارید، بجایى نروید که حرام است. امیدوارم خدا من و شما را به روزه ای که اجمالاً حقیقتى داشته باشد موفق بکند. از حالا هم از خدا بخواهید که خدا شما را محروم از روزه ماه مبارک نکند. @tazkiyehamaly ادامه دارد... 🌼💫✨🌼💫✨🌼💫✨🌼💫✨ کانال تزکیه عملی @tazkiyehamaly 🌼💫✨🌼💫✨🌼💫✨🌼💫✨
با عرض سلام و ادب خدمت همه شما همراهان گرامی و آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما عزیزان با توجه به درخواست های مکرر و بسیار زیاد اعضای محترم کانال، جهت آشنایی با مراحل اولیه و مسیر تزکیه و خودسازی و بهره مندی از نفس پاک مرحوم حضرت استاد آیت الله شجاعی (ره) از امروز سری مباحث در کانال ارائه خواهد شد.که استماع آن ان شاءالله بسیار مفید خواهدبود. در این شبهای پربرکت و عظیم ماه مبارک رمضان از همه شما همراهان گرامی التماس دعا دارم. ادمین اولین قسمت از این سری از مباحث تقدیم همه شما همراهان گرامی👇👇👇👇
خلاصه قسمت اول خلاصه فایل صوتی : tazkiyeh-part-1 موضوع : ✨ در مراتب مختلف نظام وجودی انسان✨ 🌹انسان در حیات دنیوی خود محجوب از حق است،که این خود لازمه وجود دنیوی واز آثار ذاتی حیات دنیوی است. البته انسان در مراتب وجود دارای مراتب مختلفی است.و تنها در مرتبه ای از مراتب این نظام که ذات حق بر انسان غلبه دارد،انسان محجوب از حق نیست... جهت توضیح و معرفی این مراتب مختلف و تفاوت آنها با هم با صدای دلنشین حضرت استاد آیت الله محمد شجاعی (ره) ،به زیر مراجعه نمایید. 👇👇👇👇 با ما همراه باشید.... کانال تزکیه عملی @tazkiyehamaly
tazkiyeh_part 1.mp3
3.44M
📢 ✨بیانات حضرت آیت الله العظمی محمد شجاعی(ره): قسمت اول ✨موضوع: در مراتب مختلف نظام وجودی انسان 🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂 کانال تزکیه عملی @tazkiyehamaly @tazkiyehamaly_arshiv
📝 خلاصه قسمت دوم خلاصه فایل صوتی : tazkiyeh-part-2 موضوع : ✨مراتب مختلف انسان✨ 🌹 مقایسه مراتب مختلف انسان... 🌹 هر چه انسان در مرتبه پایین تری از حیات خویش باشد،بیشتر حق محجوب می شود. البته رسیدن به هر مرتبه با گذشتن از مرتبه قبل ممکن می شود‌. مثلا لازمه ورود به حیات تجرد گذشتن از حیات دنیوی است.و در این مرتبه است که ادراکات انسان کامل می شود.مثلا چیزهایی را که قبلا موفق به دیدن آن نمی شده،می بیند.یعنی دارای "کشف ابصاری" می شود.البته حواس و ادراکات دیگر نیز شروع به تکامل می کنندتا اینکه انسان به مراتب بالاتر دست یابد... ▶️ جهت استماع این مبحث با صدای دلنشین حضرت استاد آیت الله محمد شجاعی (ره) ،به زیر مراجعه نمایید. 👇👇👇👇 با ما همراه باشید.... کانال تزکیه عملی @tazkiyehamaly
tazkiyeh_part 2.mp3
3.65M
📢 ✨ بیانات حضرت آیت الله العظمی محمد شجاعی (ره): قسمت دوم ✨ موضوع:مراتب مختلف انسان 🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂 کانال تزکیه عملی @tazkiyehamaly @tazkiyehamaly_arshiv
📝 خلاصه 🦋 قسمت سوم خلاصه فایل صوتی : tazkiyeh-part-3 موضوع : ✨مراتب صعودی انسان✨ 🌹 بیان چگونگی صعود از مراتب پایین ترحیات به مراتب بالاتری از حیات با استفاده از آیات و روایات.‌‌.. ▶️ جهت استماع این مبحث با صدای دلنشین حضرت استاد آیت الله محمد شجاعی (ره) ،به زیر مراجعه نمایید. 👇👇👇👇 با ما همراه باشید.... کانال تزکیه عملی @tazkiyehamaly
tazkiyeh_part 3.mp3
2.76M
📢 ✨ بیانات حضرت آیت الله العظمی محمد شجاعی (ره) : قسمت سوم ✨ موضوع: مراتب صعودی انسان 🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂 کانال تزکیه عملی @tazkiyehamaly آرشیوصوتی : @tazkiyehamaly_arshiv
📝 خلاصه قسمت چهارم خلاصه فایل صوتی : tazkiyeh-part 4 موضوع : ✨راه عملی در ✨ 🌹 راه عملی تزکیه در سلوک باید طوری باشد که انسان را از حیات دنیوی دور کند و بمیراند و به حیات بالاتر رهنمون کند. 🌹 خداوند متعال این راه را توسط انبیاء و اولیای مقرب الهی ، خصوصا پیامبر اکرم (ص) به انسان نشان داده است... ▶️ جهت استماع این مبحث با صدای دلنشین حضرت استاد آیت الله محمد شجاعی (ره) ،به زیر مراجعه نمایید. 👇👇👇👇 با ما همراه باشید.... کانال تزکیه عملی @tazkiyehamaly
tazkiyeh_part 4.mp3
3.38M
📢 ✨ بیانات حضرت آیت الله العظمی محمد شجاعی (ره) : قسمت چهارم ✨ موضوع: راه عملی در 🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂 کانال تزکیه عملی @tazkiyehamaly @tazkiyehamaly_arshiv 🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂
📝 خلاصه قسمت پنجم خلاصه فایل صوتی : tazkiyeh-part 5 موضوع : ✨مراتب عملی از دید علما✨ 🌹راه عملی چگونه آغاز می شود؟ قدم اول این راه و بیداری است. ندایی که از جانب خداوند برای بیداری انسان می آید... ▶️ جهت استماع این مبحث با صدای دلنشین حضرت استاد آیت الله محمد شجاعی (ره) ،به زیر مراجعه نمایید. 👇👇👇👇 با ما همراه باشید.... کانال تزکیه عملی @tazkiyehamaly
tazkiyeh_part 5.mp3
4.75M
📢 ✨ بیانات حضرت آیت الله العظمی محمد شجاعی(ره): قسمت پنجم ✨ موضوع: مراتب عملی از دید علما 🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂 کانال تزکیه عملی @tazkiyehamaly @tazkiyehamaly_arshiv 🍂🍃🍂🍃🍂🍃
📝 خلاصه قسمت ششم خلاصه فایل صوتی : tazkiyeh-part 6 موضوع : ✨آثار بیداری( ) و گام نهادن در راه ✨ 🌹توضیح اثر سوم که می باشد... ▶️ جهت استماع این مبحث با صدای دلنشین حضرت استاد آیت الله محمد شجاعی (ره) ،به زیر مراجعه نمایید. 👇👇👇👇 با ما همراه باشید.... کانال تزکیه عملی @tazkiyehamaly
tazkiyeh_part 6.mp3
1.63M
📢 ✨ بیانات حضرت آیت الله العظمی محمد شجاعی(ره): قسمت ششم ✨ موضوع:آثار بیداری( ) وگام نهادن در راه 🍂🍃🍂🍃🍂 کانال تزکیه عملی @tazkiyehamaly @tazkiyehamaly_arshiv 🍂🍃🍂
📝 خلاصه قسمت هفتم خلاصه فایل صوتی : tazkiyeh-part 7 موضوع : ✨مراتب ✨ 🌹اشاره به سه مسئله مهم در : ۱- توبه کننده باید توبه اش فقط برای خدا باشد.نه برای اینکه از آتش جهنم نجات یابد. ۲- وقتی به مقام پذیرش توبه نائل شد،دیگرنباید گناهان گذشته خود را مجسم کند و به زبان آورد. ۳- توبه کننده حتی توبه خود را باید فراموش کند... ▶️ جهت استماع این مبحث با صدای دلنشین حضرت استاد آیت الله محمد شجاعی (ره) ،به زیر مراجعه نمایید. 👇👇👇👇 با ما همراه باشید.... کانال تزکیه عملی @tazkiyehamaly
tazkiyeh_part 7.mp3
2.72M
📢 ✨ بیانات حضرت آیت الله العظمی محمد شجاعی (ره) : قسمت هفتم ✨ موضوع: مراتب 🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂 کانال تزکیه عملی @tazkiyehamaly @tazkiyehamaly_arshiv 🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂
📝 خلاصه قسمت هشتم خلاصه فایل صوتی : tazkiyeh-part 8 موضوع : ✨شرایط پذیرفته شدن ✨ 🌹توضیح مراتب با استفاده از آیات و روایات... ▶️ جهت استماع این مبحث با صدای دلنشین حضرت استاد آیت الله محمد شجاعی (ره) ،به زیر مراجعه نمایید. 👇👇👇👇 با ما همراه باشید.... کانال تزکیه عملی @tazkiyehamaly
هدایت شده از تزکیه عملی
tazkiyeh_part 8.mp3
3.36M
📢 ✨ بیانات حضرت آیت الله العظمی محمد شجاعی (ره) : قسمت هشتم ✨ موضوع: شرایط پذیرفته شدن 🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂 کانال تزکیه عملی @tazkiyehamaly @tazkiyehamaly_arshiv 🍂🍃🍂🍃🍂
📝 خلاصه قسمت نهم خلاصه فایل صوتی :tazkiyeh-part 9 موضوع : ✨اصول ✨ 🌹 توضیح مرتبه دوم توبه (توبه از تعلقات به غیر خدا) : یعنی انسان دل خود را از اسارت و دلبستگی به مادیات پاک کند. که در حقیقت سالک با گام نهادن در این مرتبه از توبه به مرتبه سوم از توبه خواهد رسید ، که توبه از خود است... ▶️ جهت استماع این مبحث با صدای دلنشین حضرت استاد آیت الله محمد شجاعی (ره) ،به زیر مراجعه نمایید. 👇👇👇👇 با ما همراه باشید.... کانال تزکیه عملی @tazkiyehamaly
tazkiyeh_part 9.mp3
3.95M
📢 ✨ بیانات حضرت آیت الله العظمی محمد شجاعی (ره) : قسمت نهم ✨ موضوع: اصول 🍂🍃🍂🍃🍂🍃🍂 کانال تزکیه عملی @tazkiyehamaly آرشیوصوتی : @tazkiyehamaly_arshiv