نسخه مجرب درمان عفونت های گلو، دهان و دندان
برای درمان عفونت دندان، سیاهی لثه ها، استحکام لثه، درمان لوزه سوم، درمان عفونت گلو
🔸 برای دندان و لثه
گل میخک 2 قاشق
گلاب 1 استکان
سرکه طبیعی 1استکان
نمک دریا 2 قاشق
ابتدا میخک را به مدت 10 دقیقه داخل گلاب روی شعله ملایم بجوشانید و بعد سرکه و نمک را به ان اضافه کنید و از روی شعله بردارید تا خنک شود
و در یخچال نگهداری کنید
هر یک ساعت یک بار کمی از دارو را به مدت یک دقیقه در دهان نگه دارید و بعد بیرون بریزید
بعد از چند ساعت عفونت کاملا از بین میرود
🔸برای لوزه و عفونت گلو
نصف لیوان آب جوش یا گلاب جوشیده تهیه و مواد زیر را داخل آن بریزید
آویشن 1ق چ
سرکه طبیعی 2 ق
نمک دریا 1 ق م
سیاه دانه 1 ق م
عسل 1 ق غ
وقتی ولرم شد با آن چهار مرتبه قرقره کنید
بار پنجم کمی پایین دهید
مجله طب اسلامی
برای سلامتی وفرج امام زمان صلوات
💥درمان کوتاه برخی بیماری ها💥👇
🌺-#برای_کم_کردن_اوره خون مثلا در نقرس جوشانده سماق توصیه می شود.
🌺- #گل_نرگس_جهت_آلزایمر و افسردگی و آرامش اعصاب مفید است.
🌺 #جهت_درد_دندان_سعد به اندازه یک نخود بجوید.برای عفونت لثه و سفید شدن دندان خمیردندان (عسل + نمک )چهار به یک هر شب استفاده شود.
🌺- #جهت_کمبود_پلاکت (مغز شتر ۲واحد+ مغز گوسفند۱ واحد) پخته و تا چهل روز میل شود
🌺- #شکم_بزرگ :کاهش نهار ، استفاده از میوه ها ومصرف سالاد قبل از غذا برای کاهش اشتها- خوردن اسفند یا زیره (خانوما زیاد زیره مصرف نکنند)
🌺- #سینوزیت :روغن سیاه دانه روی ملاج و نازیل در بینی - بخور آکالیپتوس ـاسانس نعنا روی پیشانی
🌺- #آلوپسی_آره_آتا : یک زالو در محل + خوراک گرمی
🌺- #دفع_سنگ_کیسه_صفرا: سرکه انگبین هر ۸ ساعت 3+۵واحد روغن زیتون بعلاوه ۲ واحد زردچوبه هر ۱۲ ساعت یک قاشق مرباخوری
🌺- #تیک_عصبی در_صورت :جدی بگیرید -استشمام عطر - فسنجون ۲تا ۳ وعده در هفته-ماساژ سر و پا-فرنجمشک بعلاوه عرق یا جوشانده بهار نارنج
🌺- #رعشه دست:سنبل الطیب بعلاوه اسطوخودوس
==========
🌹تعجیل درفرج مظلوم عالم صلوات
پوست انار را دور نریزید❗️
📌 پوست یک انار متوسط را به صورت خشک یا تازه، قطعه قطعه کنید و با 3 لیوان آب روی شعله کم بجوشانید تا جایی که یک لیوان از آن بماند.
📌 سپس آن را صاف کنید و به صورت نیم گـــــرم (ولرم) در همان روز به عنوان یک دهانشویه طبیعی مصرف کنید
📌 این دهانشویه ؛ بوی بد دهان را رفع کرده، زخم های دهان و دندان را بهبود میبخشد و آفت دهـــــان و انواع عفونت های لثه را برطرف میکند 👌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﴾﷽﴿
❗استقبال فاطمیه(سلام الله علیها)
🎥 دست من خالی از محرم بود...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جوابیه حاج آقا انصاریان در یاوه گویی مولوی گرگیج ملعون👆👆👆
سامری خودش چیه که استفراغش چی باشه که شماهایید. 🤮
کسانی که تا گوشه ای از ظلم و ستم های عمر و ابوبکر غاصب میشود و یا کوچکترین مطلبی بر لعن این ملعونین می بینند رگهای گردنشان بیرون میزند و فریاد اتحاد بین شیعه و سنی سر میدهند،
چرا اکنون در برای یاوگویهای این گرگیج پلید و جسارتش به اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام زبان به کام گرفتند و سرشان را زیر برف کرده اند؟؟؟؟؟؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📛قتل ٩ میلیون ایرانی در ۱۰۳سال پیش(١٩١٨)
❗️به اسم آنفولانزای اسپانیایی(زکام فرنگی)
👆مطالبی که تاکنون نشنیده اید!!
🔹بخشهایی از لایو استاد میرزایی و جناب حکیمیفرد در ۱۸ خرداد
🔴مرگ ایرانیان به دست انگلیس خبیث در تاریخ به بهانه ی قحطی با بیماری توسط واکسیناسیون! 💉
⭕️ قتل بومی های آمریکا و کانادا توسط بیماری و واکسن!
❌انگلیسی ها هر جا وارد میشدند قحطی و بیماری و واکسن ایجاد می کردند. جمعیت آنجا را قتل عام می کردند و سپس جمعیت جدیدی درست می کردند!!
#کتاب_واکسن_قاتل_خاموش
تاریخچه
یهود🔯🕎 تاریخ را ما می نویسیم!!
#امام_زمان عج را با افشای حقایق کرونا و شکست پروژه دشمنانش و شبکه #نفوذ وزارت بهداشت ، یاری کنید✌️
تسخیر_لانه_جاسوسیWHO
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 چادرت را بتکان روزی ما را بفرست
▪️ محمد حسین پویانفر
#ایام_فاطمیه
Track[01].mp3
4.5M
▪️ من از خاک پای تو سر بر ندارم
▪️ مگر لحظه ای که دگر سر ندارم
#محمد_حسین_پویانفر
⛅️آغاز زمستان❄️
تدابیر ماه کانون اول:
(23آذر تا 23دی)
در این ماه۳۱روزه:
بادها شدید میشود.
سرما زیادتر می شود.
و تدابیر ماه تشرین2 نیز منفعت دارد.
نباید غذاهای سرد مصرف کرد.
نباید حجامت و فصد کرد.
باید غذاهای گرم خورد.
هم ظاهرش و هم طبعش گرم باشد.
🔵{یادآوری اعمال تشرین دوم: نباید شب آب خورد. حمام و جماع کمتر باشد. هرصبح یک لیوان آب گرم خورده شود.کرفس و نعناع و شاهی نخورید.}
✴️رساله ذهبیه منسوب امام رضا علیه السلام
🔴 نکته زمستانی ..!!
♻️ باز هم فصل سرما و هوای سرد با جاذبه وسایل گرمایشی و از آن گذشته از بین رفتن فرهنگ حکیمانه ایرانی یعنی #پوشش_مناسبِ_فصل و جایگزین شدن اون با فرهنگ کاذب برهنگیِ چهار فصل!
که باعث شده هرچه دمای هوا کمتر میشه، وسایل گرمایشی جاذبه بیشتری پیدا کنند و از شدت سرما بجای استفاده از لباس مناسب، بیش از پیش جذب این منابع حرارتی بشویم..
❗️علاوه بر مضرات فراوان که بارها در کلام #حکــیم_حســین_خیـراندیش شنیده اید؛ تکیه دادن به رادیاتور و بخاری خطر آب شدن #شحم_کلیه و پایین افتادن آنها را به دنبال دارد که در این صورت دیگر قادر به انجام صحیح عمل دفع ادرار و مواد زاید نخواهند بود..
📌 پوشش گرم فصول سرد سال را بیش از پیش جدی بگیریم..
تندرست باشید و بانشاط
🔴 چگونه انگلیسیها با یک نقشه مخفی و حساب شده، طب سنتی در ایران را نابود کردند؟!
♻️ سیریل الگود یهودی: ما ۳۰۰ سال تلاش کردیم تا توانستیم طب ابن سینا را در ایران دفن کنیم.
این سوال مطرح که اگر واقعا طب سنتی روش موثری برای درمان بسیاری از بیماری هاست، چرا در دوره ای از تاریخ، یک دفعه ترک شده است؟ آیا مردم نسبت به گنجینه ی علمی خود دچار فراموش کاری شده اند یا برنامه ی خاصی برای نابودی آن اجرا شده است؟
مطالعه کتاب «تاریخ طب در ایران» نوشته ی «دکتر سیریل الگود» پزشک سفارت انگلیس در دربار قاجار، حقایق تلخی را بر ما روشن می کند.
با خواندن کتاب «تاریخ طب در ایران» متوجه می شویم که استعمار اولین بار به وسیله ی طب خود وارد این مملکت شد و حذف طب سنتی، بنا به اعتراف سیریل الگود و سایر مورخین و اطبای غربی، حرکتی خزنده بود که طی ده ها سال تلاش و برنامه ریزی بی وقفه حاصل شد و جهت این حرکت نیز از بالا به پائین بود، یعنی ابتدا شاهان و شاهزادگان را متقاعد کردند ، بعد راه آموزش طب سنتی را مسدود و در نهایت مردم را مجبور به روی آوردن به طب شیمیایی کردند.
سیریل الگود در کتاب خود می گوید :
«مبارزه با طب سنتی از زمان شاه عباس صفوی که مقارن با ورود کمپانی هند شرقی به ایران بود، در دستور کار قرار گرفت، لیکن به علت مقاومت مردمی هیات هایی که در زمان صفویه به ایران می آمدند توفیقی به دست نیاوردند.»
پزشک کمپانی هند شرقی در آن زمان فردی به نام FRYER بود. او در مورد این ناکامی می گوید:
“این ها اصلا عادت ندارند با مطالعات و تحقیقات جدید پیشرفت کنند و از این جهت، با همان تعصبی که به مقدسات متمسک هستند ، به اصول طب خود چسبیده اند.”
این سخنان علاوه بر این که عصبانیت این پزشک از اعتقاد مردم به طب خود را نشان می دهد، بیانگر شدت اعتقاد مردم آن زمان به طب سنتی در حد باورهای مذهبی می باشد.
آیا اگر مردم که طبیعتا همیشه به سلامتی خود علاقه مندند، از طب سنتی خود نتیجه نمی دیدند و از آن راضی نبودند، چنین به آن پایبندی نشان می دادند؟
بعد از دوران صفویه به دوران قاجار می رسیم. سیریل الگود در ادامه ی کتاب خود می گوید:
«ویژگی مهم دوران قاجار، انتقال طب ابن سینا به طب هاروی و پاستور بود. هیات های نمایندگی که در این زمان به ایران می آمدند، اغلب پزشک بودند و به این ترتیب طب غربی به ملایمت و آهستگی در سنگرهای طب سنتی نفوذ کرد.»
از این سخنان، خزنده بودن و اینکه این حرکت یک حرکت جنگی و به قصد غلبه و تسلط فرهنگی بوده است، روشن می شود. واضح است که برای غلبه بر یک ملت باید آن را نسبت به داشته های خود دچار خود باختگی کرد و کدام خود باختگی از این بالاتر که یک ملت بپذیرد برای حفظ سلامتی و درمان خود محتاج به بیگانگان است؟ پس وقتی در این سنگر تسلیم شود، سایر سنگرها را راحت تر تخلیه می کند و دقیقا به همین علت است که هیات های نمایندگی غربی که به ایران می آمدند عمدتا از میان پزشکان انتخاب می شدند.
سیریل الگود زمانی این اعترافات را می گوید که اهداف استعمار در این مورد کاملا پیاده شده و کار از کار گذشته است. وی اظهار می دارد
«بدیهی است که اکنون دور نمای طب به نحو محسوسی تغییر یافته بود. ۵۰ سال آموزش بوسیله ی اساتید خارجی، نسلی را پدید آورده بود که دید آنها کاملا با پدرانشان متفاوت بود. این نفوذ فرهنگ غربی به وسیله ی هیات های پزشکی در مراکز مختلف کشور تقویت شده بود و بزرگترین افتخار و اعتبار را در این مورد باید به این هیات ها داد.
سیریل الگود آن گاه وضع قانون منع طبابت سنتی را به عنوان آخرین میخ تابوت ابن سینا معرفی کرده و می گوید
“در سال ۱۹۱۱ وضع قانون طبابت بر اساس دیپلم و مدرک صورت گرفت که می گفت: هیچکس در هیچ نقطه از ایران حق اشتغال به هیچ یک از فنون طبابت را ندارد، مگر اینکه از وزارت معارف اجازه نامه گرفته یا تصدیق نامه از ممالک خارجه داشته باشد.
بدین ترتیب آخرین میخ تابوتی که حاوی جسد مرده ی طب سنتی بود کوبیده شد.
سمت معلمی طب ابن سینا نیز منسوخ شد. تمام این اصلاحات نشان می داد که با سپری شدن دوره مجریان طب رازی و ابن سینا، روش های طبی منسوب به آنان نیز محکوم به فنا گردیده است.
رسم دیرینه ی خدمت شاگردی نیز از بین رفت و حکیم ها دیگر نمی توانستند شاگردانی به سوی خود جلب و معلومات و تجربیات عملی خود را به آنها منتقل کنند. تمامی این پیشرفت ها به وسیله ی سیاست اروپا به شدت کنترل می شد.
طب از دیدگاه امام خمینی
این مطلب از کتاب کشف الاسرار ایشان چاپ قدیم، صفحه 279الی281 آورده شده است؛
اين کتاب اثري است از امام خمینی (ره) که در سال 1323 هجري شمسي (1364 هـ .ق) در پاسخ به کتاب اسرار هزار ساله نوشته شده است.
یک نظری به طب یونان
«این نویسنده [یعنی نویسنده کتاب اسرار هزار ساله] به عادت همیشه بی مراعات تناسب می گوید: "در کشوری که دانشگاهی داشته مانند جندی شاپور که درس خواندگانش پزشک پادشاهان بودند کار به جایی رسید که پزشکانش یا از یهودیها شدند و یا از کسانی که پیش خود تحفه حکیم مؤمنی را خوانده بودند."
استادان دانشگاه جندی شاپور همان اطباء رومی و یونانی بودند که طب عالی یونان را به دانش آموزان ایران آموختند و طب یونانی را در کشور رواج دادند . اکنون باید دید چه کسانی طب یونان را که برای علاج کلیۀ امراض مزاجی بهترین وسیله بود و با سهل ترین راه مطابق اقتصاد این خدمت را بهتر از طب امروز اروپا انجام می داد از میان بردند و ریشۀ آن را برای همیشه از جهان برانداختند و چنین خیانت بزرگی بخصوص به کشور ایران کردند.
همه می دانیم که در این قرن اخیر که طب اروپایی به ایران آمد و در قسمت جراحی از آن چیزهایی دیدند و البته قدمهای بزرگی هم در این قسمت برداشته گر چه نصیبی چندان از آن عاید ما نشده ومعلوم هم نیست بشود لکن باز کم و بیش خدمت هایی بتوده کرده است . ایرانی ها و خصوصأ زمامداران یکباره خود را باخته و بطوری در همه چیز تسلیم اروپایی شدند که خود با طب یونانی با همۀ قوی به مبارزه برخاستند و بقیه از یادگارهای اطباء یونان را که در ایران در گوشه و کنار یافت می شد به طوری محدود کردند و در فشار گذاشتند که آنها معلومات خود را برای دیگران ابراز نکردند و با خود در زیر خاک همراه بردند و مشتی جوانان بی تجربه را با تحصیلات بسیار ناقص و گرفتن دیپلم با وسایط و پارتی بازی ها و آنچه شما بهتر می دانید دولت بر آن دستۀ کمی که یادگاری های طب یونانی بودند چیره کرده و اساس آن طب را از جهان برای همیشه برچیدند و امروز که دکترهای بزرگ کشور بر خطای خود آگاه شدند و پیش آنها ثابت شد که برای علاج ناخوشیهای مزاجی از قبیل تیفوس و تیفوئید و مانند آنها چارۀ جز عمل بر طبق دستورات یونانی نیست و علاجهای اروپایی خدمت شایانی نمی تواند به اینگونه مریض ها بکند جز افسوس و ندامت راهی ندارند.
امروز در تمام کشور ایران که به قول شما دانشگاهی مانند جندی شاپور داشته یک نفر که قانون ابوعلی را بفهمد معلوم نیست باشد و این ضربتی است که این کشور از دست اجانب بوسیلۀ زمامداران بی خرد ما خورد.
یکی از دکتر های امروزی می گفت: بر ما و بر دکترهای بزرگ این کشور ثابت شد که کاری از طب اروپا جز #جراحی بر نمی آید و داروهای اروپایی معالج نیست بلکه مسکن هایی است که ما بکار می بریم و انتظار آن داریم که مرض دورۀ خود را تمام کند و یا به خوبی یا به هلاکت منجر شود . گفتیم پس چرا دکترها این مطلب را به مردم نمی گویند، گفت : کسی قدرت این گفتار را ندارد و درست گفت.
امروزه همه چیز کشور ما با هم جور است و تا یک شجاعت ادبی در نویسندگان ما پیدا نشود اصلاح آن نخواهد شد . امروزه اگر کسی از طب اروپایی یا زندگی اروپامآبی انتقاد می کند مورد هُو و جنجال بسیار واقع خواهد شد و از نظر جوانان تحصیل کردۀ ما ساقط می شود . لکن با همه حال ممکن است در بین آنها کسانی به فکر بیفتند و سنجش هائی کرده راهی به خطا کاری های خود پیدا کنند و برای دوره های بعد از این طرفدارانی برای این مسلک هم پیدا شود و قدمهایی برای سعادت نسل آتیه برداشته شود .
هان ای نویسندگان قدری به خود آیید و از بی خردان نهراسید و گفتنیها را بگویید و زندگی پر آشوب اروپا چشم شما را از حقایق نبندد.
همه شنیدید در زمان تصدی رضا خان همین شاه کنونی به تیفوئید مبتلا شد در وقتیکه تمام دکترهای درجۀ اول کشور از درمان آن مأیوس شدند . طبیب طالقانی با دستور طب قدیم او را علاج کرد . خوب بود با چنین امتحانی رضاخان با زمامداران آن روز به فکر این بیفتد که طب کشور خود ما نیز باید دست کم در حساب بیاید لکن به قدری این ها خود را باختند و انگاره را ازدست دادند که حاضر نیستند برای خود جزئی فضیلتی قائل شوند وبا حس وهوش خود هرطورشده است مبارزه می کنند که مبادا بر خلاف اروپا سخنی بگویند.
همه می دانید اروپایی ها در شکسته بندی هیچ تخصص ندارند و بجای بستن موضع، عضو را بسیار شود، که می برند و در ایران استادانی بودند که هر عضو شکسته را بطوری می بستند که مانند روز اول میشد و اکنون هم کم و بیش اشخاصی هستند که در این فن، از دکتر های درجه اول ما بهتر و بالاتر هستند. لکن از بی عنایتی دولت در این باره، اینها نیز ازمیان می روند و این خسارت بزرگ به کشور عاید می شود.»
اللَّهُمَّ إِنَّا نَشْكُو إِلَيْكَ
فَقْدَ نَبِيِّنَا صَلَوَاتُكَ عَلَيْهِ وَ آلِهِ،
وَ غَيْبَةَ وَلِيِّنَا [إِمَامِنَا] ،
وَ كَثْرَةَ عَدُوِّنَا،
وَ قِلَّةَ عَدَدِنَا،
وَ شِدَّةَ الْفِتَنِ بِنَا،
وَ تَظَاهُرَ الزَّمَانِ عَلَيْنَا،
فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ [آلِ مُحَمَّدٍ] ،
وَ أَعِنَّا عَلَى ذَلِكَ بِفَتْحٍ مِنْكَ تُعَجِّلُهُ،
وَ بِضُرٍّ تَكْشِفُهُ،
وَ نَصْرٍ تُعِزُّهُ،
وَ سُلْطَانِ حَقٍّ تُظْهِرُهُ،
وَ رَحْمَةٍ مِنْكَ تُجَلِّلُنَاهَا،
وَ عَافِيَةٍ مِنْكَ تُلْبِسُنَاهَا،
بِرَحْمَتِكَ يَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِينَ
خدایا از نبود پیامبران ما
که درودهای تو بر او و خاندانش
و از ناپیدایی مولایمان،
و بسیاری دشمنانمان
و کمی نفراتمان،
و سختی فتنه ها به سویمان،
و از جریان زمان بر زیانمان
به درگاه تو شکوه می آوریم،
بر محمّد و خاندانش درود فرست
و ما را در برابر این همه یاری فرما
به گشایشی از جانب خویش
که زود برسانی،
و بدحالی که برطرف کنی،
و پیروزی با عزّت برایمان قرار دهی،
و سلطنت حقی که آشکارش فرمایی،
و به رحمتی که از سویت ما را فرا گیرد، و به سلامتی کاملی که از جانبت ما را بپوشاند،
ای مهربان ترین مهربانان.
🏡 کانال احیاء طب و تغذیه اسلامی
@tebotaghzea
eitaa.com/joinchat/1231880192Cdbbc059498
هدایت شده از مجمع هم اندیشی طلاب قنوات
بیانیه مجمع هم اندیشی طلاب و فضلای قنوات (در استان قم) در محکومیت جسارت به محضر اهل بیت علیهم السلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم از طرف یامحمد
درمان سرفههای مزمن
دمکردهی
🌀عناب
🌀به دانه
🌀بارهنگ
🌀نشاسته
قبل از خواب(۳هفته)
#رحیق #طب_ایرانی #طب_اسلامی #طب_سنتی #خیراندیش
: درمان اصولی افسردگی
✅✅افسردگی از نگاه طب سنتی ناشی از سردی مغز است. حال ممکن است که یا سردی و خشکی غالب باشد و یا سردی و تری. بسته به هرکدام طبیب باید درمان را انتخاب کند.
⚡️نشانه افسردگی سوداوی
نشانه های بارز افسردگی سوداوی:
کم خوابی، وسواس درکارها، گوشه گیری، سوداوی بودن مزاج فرد، تیرگی پوست صورت، کابوس های شبانگاه.
1⃣ روش درمان افسردگی ناشی از شدت سودا:
الف) سرکه انگبین (۲لیوان عسل + ۲لیوان عرق نعنا + ۱لیوان سرکه انگور طبیعی) از این ترکیب یک سوم لیوان ریخته الباقی را آب ریخته یک ساعت بعد از شام میل کند (۴۰ الی ۱۲۰ شب)
ب) استشمام عطر گرم مثل یاس، نرگس، محمدی، مریم، مشک و... (شبها جلو بینی مالیده شود) (۴۰ الی ۱۲۰ شب)
ج) روغن کنجد یا زیتون هر شب روی ملاج سر مالیده شود (۴۰ الی ۱۲۰ شب)
د) شبی یک لیوان عرق بهار نارنج با یک قاشق مرباخوری فرنجمشک با کمی عسل میل شود (۱۲۰ شب)
ه) ارده با شیره انگور هفته ای ۴ الی ۵ وعده صبحانه
و) انجیر شبی ۷ عدد، زیتون ۷ عدد صبحها، مویز روزی ۲۱ عدد
ز) بادام درختی ۱۴ عدد دانه دانه مثل آدامس جویده شود .
توجه:📢📢📢
می توانید همین ۱۴ بادام را با یک لیوان آب داخل مخلوط کن ریخته و ۲ قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید پس از اینکه خوب مخلوط شد جرعه جرعه بنوشید.
ح) فسنجان بادام درختی (نصف بادام + نصف گردو + رب انار) هفته ای ۲ الی ۳ وعده شام میل شود.
ط) کاهش سردیها مخصوصا سودازاها
ی) بادکش کتف یک شب در میان ۲۱ مرحله
ک) حجامت عام ۱ الی ۳ مرحله با تشخیص
طبیب هر ماه یکمرحله در ربع سوم ماه قمری.
⚡️نشانه افسردگی بلغمی :
علائم و نشانه های افسردگی ناشی از خلط بلغم:
پرخوابی، کابوسهای شبانه، ضعف و بیحالی، بلغمی بودن مزاج فرد، زودرنج و بسیار حساس، سفیدی رنگ صورت.
2⃣ درمان افسردگی ناشی از شدت بلغم:
الف) شبی یک قاشق مرباخوری اسپند با یک استکان آب قورت داده شود (۴۰ شب)
ب) استشمام عطرگرم مثل یاس، نرگس، محمدی، مریم، مشک و... (شبها جلو بینی مالیده شود) (۴۰ الی ۱۲۰ شب)
ج) روغن مالی ملاج سر هر شب با روغن سیاه دانه (۴۰ الی ۱۲۰ شب)
د) شبی یک لیوان عرق بهار نارنج با یک قاشق مرباخوری فرنجمشک با کمی عسل میل شود (شروع بعد از یکماه به مدت ۸۰ شب).
ه) ارده با شیره انگور هفته ای ۴ الی ۵ وعده صبحانه
و) انجیر شبی 7 عدد، زیتون ۷ عدد صبحها، مویز روزی ۲۱ عدد
ز) بادام درختی ۱۴ عدد دانه دانه مثل آدامس جویده شود.
توجه:📢📢📢
می توانید همین ۱۴ بادام را با یک لیوان آب داخل مخلوط کن ریخته و ۲ قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید پس از اینکه خوب مخلوط شد جرعه جرعه بنوشید.
ح) فسنجان بادام درختی (نصف بادام + نصف گردو + رب انار) هفته ای ۲ الی ۳ وعده شام میل شود.
ط) کاهش سردیها مخصوصا بلغم زاها
ی) بادکش کتف یک شب درمیان ۲۱ مرحله
ک) درماه دوم شبی یک نخود کندر به آرامی جویده شود (یکماه)
ل) حجامت حتما باید با تشخیص پزشک طب سنتی انجام گردد.
🔆توجه بسیار مهم:📢📢📢
در هر دو نوع افسردگی بیمار اگر مشکل یبوست دارد از ترکیب زیر:
(۵ واحد روغن بادام شیرین + ۲ واحد عسل) صبح ناشتا یک قاشق غذاخوری باید میل شود.
🌸🌸🌸 عطر گل محمدی 🌸🌸🌸
✅ پیامبر اکرم (ص) میفرمایند : هر کس که بخواهد بوی مرا استشمام کند، گل سرخ را ببوید
👈 در طب سنتی ایرانی استشمام عطر گل محمدی و گلاب در درمان افسردگی و خوابِ آرام نقش عمده ای دارد.
👈 عطر گل محمدی از بهترین عطرها و دارای خواص زیادی می باشد که مهمترین آن غم زدا بودنِ آن است.
👈 اگر دقت کرده باشید از قدیم در بین ایرانیان مرسوم بوده که در عزاداری ها خرما پخش میکردند و گلاب بر سر و صورت مردم می پاشیدند.
👈 به بیمارتوصیه میشود که شب ها هنگام خواب جلوی بینی، عطر گل محمدی بزند که بوی آن را استشمام کند، انجامِ این کار علاوه بر درمانِ افسردگی باعث میشود که بیمار خوابِ راحتی داشته باشد.
🌺درمان افسردگی🌺
#افسردگی
✅1-روزی هفت عددخرماتاچهل روز
✅2-استشمام عطرهای گرم مثل یاس،نرگس،محمدی،مریم(شبهاجلوی بینی مالیده شود40الی120شب)
✅3-روغن زیتون یاکنجدراهرشب روی ملاج سربمالد بمالید40الی120شب
✅4-جوشانده زعفران همراه با یک قاشق غذاخوری عسل ناشتامیل شود
✅5-خوردن ارده باشیره انگور هفته ای 4الی5وعده درصبحانه
✅6-مویزروزی21عدد
✅7-بادام درختی 14عدد دانه دانه مثل ادامس می حوید
✅8-انجیرشبی7عددوزیتون7عدد درصبحانه
✅9-کاهش سردیها مخصوصا سودازاها
✅10-بادکش کتف یک شب درمیان 21مرحله
✅11-حجامت عام 1الی3مرحله باتشخیص متخصص طب سنتی هرماه یک مرحله درربع سوم ماه قمری
✅12-شبی یک لیوان عرق بهارنارنج بایک قاشق مربا خوری فرنجمشک راباکمی عسل میل کنید120شب
♻️#قلب
✅زیر بغل محل خروج فضولات قلب است.
اگر بوی زیر بغل فردی آزار دهنده است یعنی قلب او مشکل دارد.
🔹هر هفته یک بار در زیر بغل #نوره زرنیخدار استفاده کنید.
❌نه اینکه از خوشبو کننده ی شیمیایی برای زیر بغل استفاده کنیم،که سبب بسته شدن منافذ پوست و التهاب غدد لنفاوی و بروز مشکلاتی چون #سرطان سینه در خانم ها و #سکته در مردان می شود.
🔹حضرت رسول( ص) فرمود:
هرگاه کسی از شما در قلب خود، سنگینی ای احساس می کند، بِهْ بخورد.
بِه خوشبو کننده ی بوی بدن و تقویت کننده ی قلب است.
🔸گلاب
🔸شربت زعفران
🔸شربت عسل
🔸سیب
🔸پختن گوشت گوسفند با شیر طبیعی گاو و خوردن آن هر هفته دوبار
🔸سرکه طبیعی
🔸برگ و میوه مورد
🔸کاسنی
🔸بادرنجبویه
🔸تخم شربتی (خاکشیر سیاه)
🔸گل گاوزبان
🔸سنبلالطیب
🔸روغن زیتون
💢درمان افسردگی ناشی از شدت سودا از دکتر خیراندیش
👇🏼👇🏼👇🏼
✅سرکه انگبین (۲لیوان عسل + ۲لیوان عرق نعنا + ۱لیوان سرکه انگور طبیعی) از این ترکیب یک سوم لیوان ریخته الباقی را آب ریخته یک ساعت بعد از شام میل کند (۴۰ الی ۱۲۰ شب)
✅ استشمام عطر گرم مثل یاس، نرگس، محمدی، مریم، مشک و... (شبها جلو بینی مالیده شود) (۴۰ الی ۱۲۰ شب)
✅روغن کنجد یا زیتون هر شب روی ملاج سر مالیده شود (۴۰ الی ۱۲۰ شب)
✅شبی یک لیوان عرق بهار نارنج با یک قاشق مرباخوری فرنجمشک با کمی عسل میل شود (۱۲۰ شب)
✅ارده با شیره انگور هفته ای ۴ الی ۵ وعده صبحانه
✅ انجیر شبی ۷ عدد، زیتون ۷ عدد صبحها، مویز روزی ۲۱ عدد
✅بادام درختی ۱۴ عدد دانه دانه مثل آدامس جویده شود.
💥توجه 👇🏼👇🏼
می توانید همین ۱۴ بادام را با یک لیوان آب داخل مخلوط کن ریخته و ۲ قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید پس از اینکه خوب مخلوط شد جرعه جرعه بنوشید.
✅فسنجان بادام درختی (نصف بادام + نصف گردو + رب انار) هفته ای ۲الی 3 وعده شام میل شود.
🍃🌸🍃🌸🍃🌸
🍃🌸🍃🌸
🍃🌸
❤️ عوامل تقویت کننده قلب ❤️
❣ سیب .
امام صادق علیه السلام فرمودند اگر مردم می دانستند در سیب چیست ، بیمارانشان را جز به ان درمان نمی کردند.
بدانید که سیب به ویژه سودمند ترین چیز برای قلب و مایه شست و شوی آن است.
❣ سرکه .
امام علی علیه السلام فرمودند سرکه نیکو خورشتی است ؛ صفراوسودا را می شکند ، صفرا را فرو می نشاند و قلب را زنده می کند.
❣ انار .
امام صادق علیه السلام فرمودند هر کس ناشتا انار بخورد ، آن انار قلبش را چهل روز روشن می کند.
▫️ انار هم ناخالصی های قلب صنوبری را برطرف می کند وهم نورانیت برای قلب معنوی به همراه دارد.
❣ به .
پیامبراکرم صل الله علیه واله در خطاب به جعفر ابن ابیطالب فرمود (به) بخور که قلب را قوت می دهد و ترسو را شجاعت می بخشد.
❣ گلابی .
امام صادق علیه السلام فرمودند گلابی بخورید که به اذن خداوند متعال دل را جلا می دهد و دردهای درون را تسکین می بخشد.
❣ عسل
رسول خداصل الله علیه و آله فرمودند عسل چه خوب نوشیدنی ای است!
قلب را مراقبت می کند و سردی سینه را را از میان می برد.
❣ تلبینه .
امام صادق علیه السلام فرمودند تلبینه ، دل اندوهگین را جلا می بخشد ، چنانکه انگشتان ، عرق را از پیشانی می زدایند.
▫️تلبینه نوعی اش است که از گندم و جو سبوس دار و شیر و عسل تهیه می شود.
❣ بوی خوش طبیعی.
رسول خداصل الله علیه وآله فرمودند بوی خوش،قلب را استواری می بخشد و بر توان جنسی می افزاید.
📚 منبع :الکافی ج6ص510