ما دفاعآخرهای جمهوری اسلامی نیستیم!
پیام داد: «وقتی میخوایم کلید رو بچرخونیم توی درِ (...) قبلش حساب شماها رو میرسیم. ولی اگر از دستمون در رفتید، اینکه کجا میرید قایم میشید دیدن داره.»
برای او نوشتم و اینجا هم مینویسم:
زرشک!
ما دفاعآخرهای جمهوری اسلامی نیستیم! و انقدر بیغیرت که شماها به نزدیکیهای آنجا برسید و ما همچنان زنده باشیم.
ما دفاعآخرهای جمهوری اسلامی نیستیم! که اگر از ما گذشتید، نوبت ستون خیمه انقلاب برسد.
ما دفاعآخرهای جمهوری اسلامی نیستیم! و نه تنها نزدیک دورازههای ما، که حتی اگر به نزدیکی میانههای زمین هم رسیده باشید یعنی اینکه قبلش از ما گذشتهاید.
توهم برتان ندارد که بازی به شش قدم ما رسیده است!
اینکه ما هنوز هستیم و شما با ما درگیرید و از پسمان بر نمیآیید یعنی توپ توی شش قدم شماست! اینکه هنوز دارید زور میزنید هر جوری شده -ولو با زدن زیر توپ- خطر را از دم دروازهتان دور کنید و به گلر و خط دفاعیتان فرصت نفس کشیدن بدهید، یعنی ما داریم در یکی دو متری تیرکهای دروازه شما میجنگیم.
که اگر حتی توانسته بودید توپ را وسط زمین بیاورید لازم نبود از داور و تماشاچی و توپ جمع کن و عکاسهای دور زمین و... برای شلوغ کردن فضا و فلاش انداختن در چشم بازیکنها و بطری پرت کردن وسط زمین و آب نرساندن و... استفاده کنید.
اینکه جبهه کفر همه چیزش را به میدان آورده، یعنی همه چیزش به خطر افتاده!
ما دفاعآخرهای جمهوری اسلامی نیستیم!
و فکر نکنید که همینطور مینشینیم نگاه میکنیم که چطور قدم به قدم و متر به متر توپ را جلو میآورید و به دروازه ما نزدیک میشوید.
اینکه خیال میکنید ما حاصل مجاهدت و خون دل خوردنها و شکنجهشدنها و آوارگی کشیدنهای چند هزار ساله را راحت تحویلتان میدهیم و با چهارتا هشتگ زدن و تشتک پراندن، چشم بر کور شدن چشم امید مظلومان و مسنضعفان جهان میبندیم، معلوم است هنوز نفهمیدهاید چند چندیم!
اینکه فکر میکنید همه اینها را به رسانهنفهمی خودیها و شوتبازی نخودیها و پرخوری باخودیها میفروشیم و میگوییم حالا که اینطور است پس به ما چه، کور خواندهاید.
ما دفاعآخرهای جمهوری اسلامی نیستیم!
و فرض محال هم محال نیست؛
پس اگر یک روز نه اینکه جمهوری اسلامی نباشد، که حتی قرار باشد نباشد، مطمئن باشید ما آن روز نیستیم و خیلی قبلترش بر بدنهای ما اسب دواندهاید.
تا ما هستیم نوبت به بنیهاشم نمیرسد... چه برسد به خیمهها....
#محمد_رضا_شهبازی
http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️کاسبی با نان مردم
🔹علی خضریان نوشت: #حجاریان از تئوریپردازان و حامیان اصلی روی کار آمدن دولت روحانی است که با بیتدبیریهایش از طرفی #خودکفایی کشور در موضوع استراتژیک گندم را به مخاطره انداخته و ازطرف دیگربستر را برای #واردات این کالای سابقا خودکفا شده با ارزمرجع (جهانگیری) برای وی امثال فراهم ساخته است!
🔹 حجاریان در ۲۰ اسفندسال ۱۳۹۲ و تنها چندماه پس از پیروزی #روحانی و استقرار #دولت_یازدهم، با شراکت فرزندش محسن، اقدام به ثبت شرکتی به نام #راشاتندیسپارسیان در حوزه واردات کالاهای اساسی نموده است.
https://www.instagram.com/p/CCzySYipven/?igshid=1ve03yzfzef4v
🔹 اسناد نشان میدهند حجاریان تحت لوای این شرکت خانوادگی و در ادامه فامیلی، چندین محموله محصولات زراعی اعم از گندم را به کشور واردکرده است؛ تاحذف بودجه #خودکفاییگندم توسط #دولت و ادامه روند #واردات گندم، ضربه محکمی به تولید این کالای استراتژیک بزند!
🔹 آقای حجاریان درحالی ژست #جامعه_مدنی، حمایت ازجنبش پابرهنگان، سینه چاک کردن برای قیام گرسنگان و... رابیان نموده که یکی از کاسبان نان مردم درشرایط کمبودارز میباشد!
و انتظار میرود پیرامون نقش خود در مدیریتی که مردم را دچار این آشفتگیهای #اقتصادی نموده است، توضیح دهد.
http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️واكنش مردم به خيانتهاي چين به ايران!
🔹 چطور حاضريد با همچين كشوري توافق ٢٥ ساله امضا كنيد؟!
http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ حسین حاجیلو، پژوهشگر اقتصادسیاسی: ترکیه فقط در عراق ۲۱ رایزن اقتصادی دارد، اما ایران در کل دنیا فقط ۵ رایزن اقتصادی!
http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️توصیهای که 29 سال به فراموشی سپرده شد!
http://Eitaa.com/teribon_ir
تریبون مستضعفین
⭕️توصیهای که 29 سال به فراموشی سپرده شد! http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️توصیهای که 29 سال به فراموشی سپرده شد!
🔹حقیقتاً این پیام یکی از آیات و معجزات بزرگ این انقلاب است؛ و همانطوری که همه احساس کردید، آنچنان نغمهی دلپذیر و مؤثّری است که تا اعماق جان ملت انقلابی ما نفوذ کرد و تارهای روح آنان را به نوا در آورد و این تازه آغاز کار است.
🔺این پیام، لوحهی زرینِ پاکنشدنی است که بر سَردَر این انقلاب و بر پیشانی و کتیبهی این نظام عظیم اسلامی، تا ابد خواهد ماند. کلمه کلمه و جمله جملهی این پیام قطرهی باران رحمتی است که کام مشتاقان را و جان عاشقان را سیراب خواهد کرد.
🔹حقیقتاً نشانهای است از اینکه امام ما -این فرزند راستین ولی خدا و پیامبر خدا- ملهم به الهامات الهی است. این نیروی فوقالعادهای است که خدای متعال ذخیرهی این انقلاب قرار داده است. افسوس که وقت کم است و الا در ستایش این پیام، ساعتها باید سخن گفت و در تفسیر این پیام عمری را باید صرف کرد.
🔺برادران ما در مجلس شورای اسلامی و بیرون آن مجلس گفتند که این پیام باید قانون بشود. این درست است اما بالاتر از آن، این پیام باید فرهنگ جامعهی ما بشود.
🔹ایبسا قانونی که در دل مردم و عمق جان مردم نیست، بر نوک قلمها و لقلقهی زبانها است؛ اما فرهنگ یک جامعه، یعنی آن راه روشنی که جامعه آن راه را میپیماید. این پیام باید آنقدر تکرار بشود، آنقدر بر سر منابر و تریبونها گفته بشود و شرح و توضیح داده شود، آنقدر باید جزوه و کتابی که حاوی این پیام خواهد شد، در خانهها بوسیلهی پدران و مادران و جوانان بزرگ خانواده برای دیگران خوانده بشود، آنقدر باید این پیام در زبانها و دلها و ذهنها بگردد تا رنگ ثابت ملت ما و فرهنگ ناستردنیِ انقلاب ما بشود. این پیام و پیام سال گذشتهی حج یک مجموعهی کامل است که باید از آن، این ملت جان خود را سیراب کند.
امام خامنه ای 31/4/67
#۲۹سال_سانسور_۲۹تیر
#پیام_قطعنامه
✅به تریبون مستضعفین بپیوندید:
http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️دستپخت های باند #نیویورکی ها تمامی ندارد
🔹از قرارداد الجزایر تا #جام_زهر 598 تا سعد آباد و حالا #برجام 1 و...
🔺عکس؛ مذاکرات ۳۰ سال پیش برای #قطعنامه_۵۹۸
http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️ این یک اعلام جنگ است!
🔻 در معنای «جنگ» فقر و غنا
🔺 سه دهه از طرح #جنگ_فقروغنا میگذرد. سه دهه پیش #امام_خمینی با صراحت تمام از جنگ فقر و غنا گفت؛ در برابر یکی از آخرین و مهمترین ایدههای امام خمینی رسانهها و نخبگان چه کار کردند؟ تقریبا هیچ؛ نوعی طرد و انکار.
🔺جنگ فقر و غنا در مجموع تفکر امام خمینی، مفهومی مهم و تعیین کننده است. این تعیینکنندگی عمدتا خود را در سه سطح نشان میدهد.
🔺 یکی این که امام خمینی این دوگانه را چارچوب کلان حاکم بر تحلیل مسیر طی شده انقلاب اسلامی میدانند؛ از نظر امام خمینی، هم #اصل_نهضت_انقلاب_اسلامی (صحیفه امام ، ج۲۰ ، ص۳۳۳) و هم «جنگ ما [دفاع مقدس] جنگ فقر و غنا بود» (صحیفه امام، ج۲۱، ص۲۸۴)
🔺 دیگر آنکه امام این مفهوم را چارچوبی برای درک آینده انقلاب میدانند و استدلال میکنند که «امروز [و پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸] جنگ فقر و غنا شروع شده»(صحیفه امام، ج۲۱، ص۸۵).
🔺 دست آخر اینکه امام خمینی جنگ فقر و غنا را یک #تقابل_مقدس عنوان میکنند و در اینباره تعبیر «نهضت مقدس و جنگ فقر و غنا» (صحیفه امام ، ج۲۰ ، ص۳۳۳) را به کار میبرند.
🔺 به راستی اما این جنگ فقر و غنا چیست که همه چیز تحلیل اجتماعی از منظر امام خمینی را شکل میدهد؟ جنگ فقر و غنا چیست که هم گذشته ما بوده و هم آینده ماست و هم امری مقدس است؟
🔺 برای یک جامعه، مهمتر و مهلکتر از وجود فقر و نابرابری، تحلیلها و تصویرهای نادرستی است که در درک این پدیده رایج است.
🔺 اگر در جامعهای این باور وجود داشته باشد که وجود #درههای_فقر و #قلههای_ثروت طبیعی و گریزناپذیر است؛ اگر #نابرابری_اجتماعی به مثابه یک مسئله فرعی، که به سادگی قابل حل است، تصویر کرد؛ یا اگر گمان شود با خدمت به #محرومین و اصلاح برخی قوانین و رویهها، میتوان راه درمان ناعدالتیها را پیمود؛ بیشک رواج یک چنین درکها و تفسیرهایی از نابرابری در اذهان عمومی یک جامعه، از مهمترین محرکها و #مولدهای_نابرابری است و به مراتب از خودِ نابرابری خطرناکتر است.
🔺 «جنگ فقر و غنا» به مثابه یک نظریه و چارچوب مفهومی، تعریفِ منحصر به فرد انقلاب اسلامی از نابرابری اجتماعی را بازتاب میدهد.
🔹 دو عنصر در این تعریف، در تعیین غیریتهای ایدهی جنگ فقر و غنا اهمیتی بنیادین دارند:
🔺 یکی اینکه بر واقعیتِ تعارضهای عینی و اجتماعی تأکید میشود؛ ما با «جنگ» فقر و غنا مواجهیم. تأکید بر این قید است که به مرزگذاری تفکر انقلاب اسلامی با #سرمایهداری و #مقدسمآبی میانجامد. چه آنکه در اولی منفعت مادی و در دومی عزلت معنوی، مانع دیدن و اصالت بخشیدن به جنگ فقر و غنا میشود.
🔺 عنصر و قید دیگر اما به تمایز مراد جنگ فقر و غنا از رویکردهای چپگرایانه میانجامد: از نظر انقلاب اسلامی جنگ فقر و غنا در دامن و ادامه #جنگ_حق_و_باطل بوده و نهضتی مقدس است.
🔹 بنابراین مفهوم جنگ فقر و غنا، آنچه متجددین دست چپی، متجددین دست راستی و متحجرین مقدسمآب در تحلیل جامعه میگویند را نمیگوید؛ اما به واقع جنگ فقر و غنا چه میگوید؟
🔹 جنگ فقر و غنا به ما میگوید در تحلیل انقلاب اسلامی، به ویژه در دوران پس از جنگ که تاریخ آغاز این درگیری اجتماعی است، ما با یک «#طبقه_مرفه_جدید» (رهبر انقلاب، ۷۶/۴/۲۵) مواجهیم. طبقهای که در بالادست جامعه به وجود آمده و یکسره میکوشد وضع موجود را حفظ و آن را به نفع خود بسط دهد. ابزارهای طبقه مرفه جدید برای این امر، سیاستگذاریهای اجتماعی، اقدامات و یا عدم اقدامهای اجرایی، تقنین و دیگر اقدامات پارلمانی و نیز بازتولید خود در عرصههای غیررسمی، همچون رسانه، فرهنگ، دین و جامعه است.
🔹 طبقه مرفه جدید امروزه و سه دهه پس از آغاز آرام و انکارشده جنگ فقر و غنا، توفیقهای بسیار در بسط منافع خود داشته است. سلامت، #آموزش_عمومی، بازار پولی، نفت، #خصوصیسازی، صندوقها و شرکتهای (نیمه)دولتی، رسانه و تا حدود قابل توجهی مذهب، از جمله عرصههای حیات اجتماعی ماست که تمامی یا بخش قابل توجهی از آن به خدمت منافع این طبقه درآمده است.
🔹 هر اقدام یا تحلیل اجتماعی، اگر با این طبقه و منافعش درگیری صریح و آشکار (جنگ) نداشته باشد، هر چند جای خود عملی نیکو باشد هم گامی در مسیر جنگ فقر و غنا نیست و چه بسا در شمار مهمترین خدمتها به طبقه مرفه جدید باشد.
#جنگ_فقروغنا
✍ #مجتبی_نامخواه
http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺ابوالفضل نوروزی کارشناس مسکن: قیمت مسکن در ۲۷ سال گذشته ٢٩۴ برابر افزایش پیدا کرده است.
🔹بلایی که برسر حق مسکن آمده است
http://Eitaa.com/teribon_ir
تریبون مستضعفین
⭕ «جشن قبرستان»؛ نمکی بر زخم های مردم بخوانید ⬇️ ⬇️
⭕️ «جشن قبرستان»؛ نمکی بر زخمهای مردم
🔹 روز جمعه ۲۷ تیرماه جمعی از مقامات و رجال سیاسی که قرار بود امید و نشاط بیاورند، دور هم جمع شده و در مراسمی مشمئزکننده جشن #تولد ۵۰ سالگی #بهشت_زهرا(س) را گرفتند.
🔹 "پیروز حناچی" #شهردار تهران، "سیدحسن مصطفوی" تولیت حرم امام(ره)، حجتالاسلام دعایی و احمد مسجد جامعی و دیگرانی از همین قماش مراسمی برپا کردند و کیک تولد #قبرستان را بریدند و نوش جان کردند!
🔹 معلوم نیست این ایده خارقالعاده از کدام ذهن خلاق تراوش کرده که در روزهایی که مردم درگیر #کرونا هستند و روزانه ۷۰ نفر در همین بهشت زهرا تهران دفن می شوند، حالا حضرات اصلاحطلب دور هم جمع می شوند و کیک تولد ۵۰ سالگی قبرستان را می برند؟! اساسا #جشن_تولد گرفتن و کیک بریدن برای قبرستان چه معنا و مفهومی برای جامعه دارد؟
🔹 مردمی که این روزها تحت شدیدترین فشارهای #اقتصادی و معیشتی هستند که دسته گُل #دولت متبوع حضرات جشن تولدگیر هست، با دیدن تصاویر این مراسم چه احساسی خواهند داشت؟ مگر قرار نبود دولت تدبیر و امید برای مردم نشاط و امید ایجاد کند، چه می شود که نه تنها کورسوهای امید را می بندد و حالا برای قبرستان تهران هم تولد می گیرند و مقام قبرستان را پاس می دارند! اقدامی که دستاوردی جز نمک پاشیدن بر زخم مردم رنجدیده و تحت فشار و درگیر با کرونا نخواهد داشت!
🔹 گویا این آقایان اصلاحطلب میان مردم زندگی نمی کنند و هیچ درک و فهمی از شرایط امروز جامعه ندارند که اینگونه بی قید و بند بجای رسیدگی به امور مُلک و مملکت مراسم های تشریفاتی و زائدی چون جشن تولد قبرستان برپا می کنند!
🔹 سید حسن مصطفوی که سابقا حرم امام مستضعفان را تبدیل به کاخ اغنیا و اشراف کرده، حالا آنچنان غیرطبیعی نبود که در جشن تولد قبرستان بهشت زهرا هم شرکت کند!
#حسین_رضایی
http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📝"مساله اصلی سربازی اجباری است"
♦وقتی چندصدهزار نفر را در بهترین سن جوانی با اجبار دو سال وقتشان را میگیریم آنهم با حقوق ماهی دویست هزار تومن اصلا فرقی نمیکند برایشان کلاس عقاید و اخلاق بگذاریم یا جلوبندی سازی. این آموزش بهره وری ندارد.
♦مساله اصلی #سربازی_اجباری است. چیزی که ما زمان رضاخان از یک سری کشورها وام گرفتیم. حالا همه آنهایی که ما ازشان الگو گرفتیم تجدید نظر کردهاند و ۲۰۰ کشور، دیگر چنین شکلی از سربازی ندارند ولی ما با ده پانزده کشور کماکان دست بردار نیستیم.
♦ضربهای که این سربازی دارد به اشتغال کشور میزند بیکاریای که خودش ایجاد میکند ضربهای که به خانواده میزند به نظام آموزش کشور میزند و هزینهای که روی دست کشور گذاشته هیچجا محاسبه نمیشود.
♦معاون وزیر کار مصاحبه کرده و گفته نیمی از محصلان دانشگاه صرفا بخاطر عقب انداختن سربازی دارند درس میخوانند. ما محاسبه کردیم حدود ۳ هزارمیلیارد ....... (و قطع شد و قطع شد و .....)
🔹پینوشت:
عیبی ندارد. همینکه پای لغو #سربازی_اجباری به تلویزیون باز شد فتح باب خوبی است. این ماجرا حالا حالا ها قطع بشو نیست.
#وحید_اشتری
http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕ تشکل های آمر به معروف یا اختصاصی سازی عدالتخواهی؟
بخوانید ⬇️ ⬇️
http://Eitaa.com/teribon_ir
تریبون مستضعفین
⭕ تشکل های آمر به معروف یا اختصاصی سازی عدالتخواهی؟ بخوانید ⬇️ ⬇️ http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️ تشکلهای آمر به معروف یا اختصاصیسازی عدالتخواهی؟
🔹 در این روزها که مساله امربه معروف و نهی از منکر این واجب فراموش شده، در شکل و قالب مطالبه گری و #عدالتخواهی در حال شکوفایی و گسترش عمومی است، خبری منتشر می شود که ستادامر به معروف و نهی از منکر در کشور برای گروهی مجوز دوساله امربه معروف و نهی از منکر در یک حوزه خاص صادر کرده است!
🔹خطر اساسی و مبنایی که می تواند زمینه ساز انحراف گفتمان دینی امربه معروف و نهی از منکر شود، تبدیل این امر عمومی و واجب دینی به یک امر اختصاصی و ویژه بعضی از افراد نزدیک به حلقه قدرت است. اساسا نباید و نمی توان یک امر و واجب دینی را با صدور مجوز محدود و محصور کرد. اساسا مجوز در جایی صادر می شود که ممنوعیت خاصی برای عموم وجود دارد و یک عده صاحب صلاحیت کسب مجوز می شوند، اما در اینجا یعنی مطالبه گری و امربه معروف و نهی از منکر به هیچ وجه قابل تخصیص زدن و محدود کردن نیست، و نباید با ملاحظات اداری آن را از یک امر عمومی به یک امر اختصاصی تبدیل کرد.
🔹مساله دیگر که به عنوان یک نگرانی مهم مطرح است، آن است که آیا تمامی افراد و گروه ها با سلایق مختلف اجازه خواهند یافت که به چنین مجوزهای دست یابند؟ آیا سلایق و نگاه های سیاسی باعث نخواهد شد که عدالتخواهی در انحصار بعضی گروه های خاص قرار بگیرد و شائبه ایجاد رانت ایجاد گردد؟ آیا جریانات و افراد ولو مخالف از چتر حمایتی این ستاد برخورد خواهند شد؟ و نهایتا اگر این تبدیل به یک رویه شود اگر افرادی بدون مجوز اقدام کردند و از طرف مسئولین مواخذه شدند که شما مجوز ندارید این محدود کردن یک امرعمومی نخواهد بود؟
🔹نکته دیگر که در مجوز متتشر شده محل تامل است، آن است که جهت فعالیت در حوزه های خارج از مجوز صادر شده الزام به کسب مجوز شده است و مجوز را نیز محدود به 2 سال کرده اند که پس از 2 سال و ارزیابی های مجدد ، مجوز جدید صادر خواهد شد. با این رویه واجب دینی و امر عمومی عدالتخواهی در بروکراسی اداری ذبح خواهد شد و در عمل چیزی از آن جز یک نمایش و فرم باقی نخواهند ماند.
🔹امر به معروف و نهی از منکر در شکل مطالبه گری و عدالتخواهی از مسئولان به عنوان یک امر عمومی متعلق به همه آحاد جامعه از دانشجو تا کارگر، از بقال و راننده تاکسی تا قصاب و دستفروش است و نباید آن را امری تشریفاتی، حاکمیتی و ویژه افراد خاص و برخوردار از ارتباطات یا برخوردار از ویژگی های خاص حتی تحصیلات کرد.
✍️ #حسین_رضایی
http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️همین قدر تباه!
🔹باور نمی کنید. اما روزنامه ای که حالا برای جوان ها اشک تمساح می ریزد و تیتر می زند "جوانی مان سوخت"؛ همان روزنامه زنجیره ای است که سال ها در حال بزک کردن اعتماد به آمریکا و اروپا بود.
♦️روزنامه ای که صدها تیتر فریبکارانه و غیر واقعی زد مثل؛ «کلید (توافق) چرخید، ایران خندید»، «تحریم رفت»، «بفرمایید گلابی برجام!؛ توتال به ایران میآید»، «توافق ایران و ۵+۱، سوغات ظریف برای مردم: شگون ۱۳ (به در)، «موگرینی: هرچه تهران بگوید»، «خداحافظ فدریکا» ، «هاشمی: آنها که میگویند برجام اثری نداشته، پاسخ خدا را چگونه میدهند» و...
🔹اما حالا همان ها که بزرگ ترین خسارت ها را به زندگی مردم زدند، ذیل تیتر "جوانی مان سوخت"، می نویسند: "انگار برایشان مهم نیست که چه برسر مردمی میآید که آرزو و امیدشان را برای فردایی بهتر بر باد رفته میبینند. بیخود نیست که میگویند خزان جوانیشان رسیده".
✍️#ایمانی
http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️"آقای رئیسی حواست هست؟"
♦یکی از اهالی #ده_ونک که به تخریب خانهاش اعتراض داشت به دو سال حبس محکوم شد؛ امروز مطلع شدم دادگاه تجدید نظر لطف کرد و حکم را تغییر داد. یعنی بعد ۷۰ سال هم خانه طرف خراب شود هم ۴۰ میلیون ریال از جیب بدهد که چرا در اینستاگرام، آوارگیاش را اطلاع رسانی کرده است.
♦جالب است بدانید اهالی ده ونک دقیقا مثل همین ۳ جوان اعدامی، که ۴۸ ساعته درخواست اعاده دادرسیشان پذیرفته شد بیشتر از یکسال است همین درخواست اعاده را ثبت کردهاند و به دفتر آقای رئیسی نامه زدهاند.
♦ولی چون کسی برایشان هشتگ نمیزند و خودشان هم نجابت دارند، مقیدند که از ظرفیت رسانههای آنوری استفاده نکنند و با هیچ رسانه خارج از ایران مصاحبه نمیکنند یحتمل هیچگاه در اولویت دستگاه قضایی کشور قرار نخواهند گرفت.
♦میبینید راه به نتیجه رسیدن اعتراض چیست؟ آقای جمهوری اسلامی #هول_دادن مردم شاخ و دم دارد؟
جناب آقای رئیسی حواست هست؟
🔸پینوشت: اتفاق متاخر برای ده ونک نامه آقای جهانگیری بود که نوشت به مردم زمین معوض داده شود و نامه وزیر دادگستری به نفع مردم اما هنوز اتفاقی رخ نداده است.
#وحید_اشتری
http://Eitaa.com/teribon_ir
تریبون مستضعفین
⭕️ نامه ۳۰ بسیج دانشجویی دانشگاه های کشور به حجتالاسلام رئیسی در مورد وضعیت شرکت #هفتتپه
بخوانید ⬇️ ⬇️
http://Eitaa.com/teribon_ir
تریبون مستضعفین
⭕️ نامه ۳۰ بسیج دانشجویی دانشگاه های کشور به حجتالاسلام رئیسی در مورد وضعیت شرکت #هفتتپه بخوانید
🔴🔴🔴 بسم الله الرحمن الرحیم
"" وَإِذَا تَوَلَّى سَعَى فِي الأَرْضِ لِيُفْسِدَ فِيِهَا وَيُهْلِكَ الْحَرْثَ وَالنَّسْلَ وَاللّهُ لاَ يُحِبُّ الفَسَادَ
وَإِذَا قِيلَ لَهُ اتَّقِ اللّهَ أَخَذَتْهُ الْعِزَّةُ بِالإِثْمِ فَحَسْبُهُ جَهَنَّمُ وَلَبِئْسَ الْمِهَادُ ""
حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی
رئیس محترم قوه قضائیه
سلام علیکم
🔻در چند سال اخیر با استعانت از پروردگار و در راستای لبیک به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر مطالبه گری و تظلم خواهی مظلومین؛ جنبش دانشجویی پیگیر مطالبات و مسائل شرکت هفت تپه و کارگران زحمت کش آن بوده که بحمدالله با وجود این پیگیری ها دستگاه قضا نسبت به این مسئله حساس شد و با ورود به این موضوع عزم راسخ خود را برای مبارزه با فساد به رخ همگان کشید.
🔻به جرئت می توان گفت که پرونده هفت تپه و شرکت آریاک ، بزرگترین پرونده به لحاظ گستردگی زدوبند و حجم فساداقتصادی در تاریخ جمهوری اسلامی است.
با این وجود ، مقام معظم رهبری بارها فرموده اند که در بحث مبارزه با فساد و پولشویی ؛ سرویس دهنده ها و کسانی که به افراد ، خارج از ضوابط ارز می دهند هم ، باید به میز محاکمه کشیده شوند.
حجت الاسلام رئیسی
🔹متاسفانه ما در این پرونده شاهد آن بودیم که یک مقام محلی (به نقل از نماینده دادستان) بدون توجه به جایگاه حقوقی شان با بانکهای مختلف تماس می گرفتند و درخواست گشایش ال سی برای متهمین ارزی می کردند. البته هنوز موضوع رشوه اسدبیگی به یکی از بستگان این مقام محلی ، که در جلسه اول دادگاه مطرح شد محل سوال و شبهه است و امیدواریم هر چه سریع تر ابعاد پنهان این ماجرا نمایان شود.
🔸در جریان دادگاه ، متهمان مختلفی اذعان داشتند که: "چطور ممکن است ؛ کارهای ما برای اسدبیگی محلی از اعراب داشته باشد وقتی که وزرای سابق دولت ، سفارش گشایش ارز ، برای ایشان می کردند؟!".
آیا رئیس وقت بانک مرکزی و سایر وزرای اقتصادی دولت از دریافت این حجم از ارز توسط اسدبیگی بی خبر بودند؟!
چرا وقتی مسئله اعتصابات در شورای عالی امنیت ملی مطرح میشود آقایان هیچ تصمیمی در این باره نمی گیرند و راحت از کنار موضوع می گذرند؟!
🔸مگر نه اینکه گمان میرود؛ کسانی در دولت هستند تا با زد و بند و فشار می خواهند اسدبیگی را از زیر شمشیر عدالت فراری دهند؟!
خب؛ چه دستاویزی بهتر از اعتصابات کارگری؟!
🔹مردم؛ زمانی طعم شیرین عدالت را حس میکنند که مسئول متخلف ، تا وقتی مسئول است پاسخگوی رفتار ناشایست خود باشد ، نه اینکه به اعتبار جایگاهش زد و بندش را بکند، فشارش را بیاورد و وقتی که دوران مسئولیتاش تمام شد بیاورند و بازخواست اش کنند!!
ریاست دستگاه عدلیه
🔸همانگونه که مطلع هستید ؛ کارگران مظلوم هفت تپه چند هفتهای است اعتصاب کردند.
والله ؛ درد کارگران فقط حقوق معوقشان و یا عدم پرداخت بیمه شان نیست ، آنها درد کارخانه را دارند.
🔹مگر ؛ آزادی اسدبیگی مشروط به پرداخت حقوق کارگران و رسیدگی به وضعیت شرکت نبود؟!
چرا او با این حجم از فساد ، آزاد است و کارگر بخاطر گرفتن حق اش باید در زندان بیفتد؟!
چرا آن قسمت از پرونده که هنوز در دادسرا مفتوح است به دادگاه نمی رسد تا مرهمی بر زخم ملتهب کارگران باشد؟!
🔹وقتی؛ این کلان متهم ارزی تحصیل مال ازطریق نامشروع داشته و به واسطه آن شرکت هفت تپه را خریده است ؛ چرا دادگاهی تشکیل نمی شود تا صلاحیت او را ابطال کرده و شرکت را به دولت برگرداند؟!
مگر با این اوضاع اهلیتی میماند برای این متهمان؟!
حضرت آیت الله رئیسی
🔸واضح است که این پرونده با توجه به حجم مفاسد اداری و اقتصادی رخ داده ، پروندهای تاریخی در انقلاب اسلامی می باشد.
فلذا ما دانشجویان از شما استدعا داریم هر دستی را که در روند رسیدگی به این موضوع و احقاق حقوق عامه و بیتالمال دخالت می کند ، کوتاه کنید.
همچنین ؛ از جنابعالی خواستاریم هر کسی در هر جایگاهی (وزیر ، استاندار ، معاون اول و...) که به طور مستقیم یا غیرمستقیم با پرونده مرتبط است را به مقام پاسخگویی کشانده و تعیُّن عزم راسخ قوه قضاییه در برخورد با مفاسد، در داخل نظام اسلامی باشید.
🔹امید آن داریم که به واسطه مدیریت و پیگیری های جنابتان؛ این پرونده به احسن وجه مورد بررسی قرار گرفته و آن چه که ماحصل و خروجی دادگاه می شود؛ به نفع کارگران هفت تپه و آینده این شرکت باشد.
والله مستعان
http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️ فارغ از بحث صلاحیت یا عدم صلاحیت فرد مذکور، این شائبه که فعالیت در بسیج دانشجویی جزو ۲۰ سال سابقهی کاری ایشان محسوب شود توهینی بزرگ به فعالیت مخلصانهی بسیجیان است.
✍بسیج دانشجویی دانشگاه تهران
http://Eitaa.com/teribon_ir
🔹سوال بسیج دانشجویی از بذرپاش: آیا فعالیت شما در بسیج دانشجویی به عنوان سابقه کاری منظور شده است؟ شفافسازی کنید.
بخشی از نامه بسیج دانشگاه شهیدبهشتی خطاب به بذرپاش:
🔻مطابق آییننامه داخلی مجلس، از شرایط تصدی سمت ریاست دیوان محاسبات کشور، دارا بودن حداقل ۲۰ سال سابقه کاری است که گمان میرود با توجه به شرایط سنی شما، این مورد لحاظ نگردیده است!
🔻لطفاً در اسرع وقت، به صورت صریح و شفاف در این رابطه با این نقض ظاهری قانون موضع گیری نموده و شفاف سازی نمایید.
توضیحات بذرپاش:
🔹به عزیزان بسیجی و تمامی فعالان جنبش دانشجویی اطمینان میدهم هیچیک از فعالیتهای تشکیلاتیام را به عنوان سابقهی کاری به مجلس ارائه ندادهام. بنده از سال ۷۹ تا نیمه ۸۲ در مراکز تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاه صنعتی شریف مشغول به کار بوده و افتخار همکاری با شهید مصطفی احمدی روشن را داشتم.
http://Eitaa.com/teribon_ir
گفتگو با روزنامه قدس جنگ فقر و غنا.pdf
406.2K
⭕ از مهر مصرفی «چپ» تا قهر معرفتی «راست»
فایل کامل مصاحبه...
http://Eitaa.com/teribon_ir
تریبون مستضعفین
⭕ از مهر مصرفی «چپ» تا قهر معرفتی «راست» فایل کامل مصاحبه... http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️از مِهر مصرفی «چپ» تا قهر معرفتی «راست»
🔹 گفتگو #حجتالاسلام_مجتبی_نامخواه با صفحه اندیشه روزنامه قدس درباره لایه ها و ابعاد معنایی #جنگ_فقر_و_غنا، ریشه های الهیاتی و مضامین استدلالی در زمینه تقدس این جنگ، مخالفان این مفهوم و بستر تاریخی اجتماعی طرح و طرد این مفهوم
🔸امام (ره) به ما تذکر میدهد جنگ حق و باطل، انتزاعی و بریده از اختصاصات و تعیّنات تاریخی و اجتماعی نیست و جنگ حق و باطلی که بی تفاوت به جنگ فقر و غنا باشد، نبر حق و باطل نیست.
جنگ حق و باطل یک حیث انتزاعی و ذهنی دارد که در جای خودش مهم است و یک حیث کاملا انضمامی دارد. توجه به این بعد آن کاری است که پیام قطعنامه دارد انجام میدهد.
🔹 وقتی امام از تقدس جنگ فقر و غنا صحبت میکند باید بدانیم از ایدهای حرف زده میشود که به کلی فراموش یا مسکوت گذاشته شده و یا توسط گروههای مختلف اجتماعی و سیاسی تحویل گرفته نشده است. در تمامی این سالها که وضعیت ما از لحاظ نابرابری در حال تشدید شدن و به بن بست رسیدن بوده است، این ایده تماماً کنار گذاشته شده و زمانی که مسئله ما جنگ فقر و غنا بوده، ایده جنگ فقر و غنا را کنار گذاشتیم.
🔸این فراموشی به خاطر سه غیر عمده بود:
1️⃣یکی از اینها جریان چپ یعنی چپ مارکسیستی و سوسیالیستی ایرانی است که ادامه چپ جهانی است که اساساً نگاه مقدس به جنگ فقر و غنا ندارد و آن را یک جنگ مادی میداند.
2️⃣در برابر آن، نگاه راست لیبرال و سرمایهداری است که نسلهای مختلف آن تفاوت هایی دارند. اما اجمالا این جنگ برایش یک مسئله حل نشده است و ایده تنازع بقا را و تکامل تک خطی منتهی به تنازع بقا را طرح میکند.
3️⃣مهمتر از اینها، در فضای عمومی مذهبی و حوزه های علمیه، ایده جنگ فقر و غنا خلاف آمد عادت است؛ یک بخشی از اندیشه امام است که از طرف فضای مذهبی و الهیاتی ما بایکوت میشود و حوزه علمیه به معنای آحاد فضای عمومی حوزه از امام نمیپذیرد که جنگ فقر و غنا یک جنگ مقدس باشد و اعتقاد دارد که جنگ حق و باطل یک جنگ صرفا عقیدتی است نه یک جنگ اجتماعی.
🔹نگاه انتزاعی و ذهنی به فرهنگ در سیاستگذاری و نهادسازی ما رایج است که ممکن است با غرب مشکل داشته باشد، ولی در نهایت به سرمایه داری سرویس میدهد و فرهنگ را یک امر ذهنی میداند که ارتباطی با این جنگ ندارد. به عنوان مثال سیاستگذاری در دهه ۷۰ و ۹۰ را در نظر بگیرید؛ رشد سرمایهداری در این دو سه دهه آیا تاثیری در سیاستگذاری فرهنگی و کارکرد نهادهای فرهنگی و تعریف از فرهنگ دارد؟
🔸اندیشه اسلامی معاصر بخشی در دیالکتیک انتقادی نسبت به مارکسیست تولید شده است. آنها میگفتند اقتصاد زیربناست، ولی اینجا میگویند اقتصاد هیچ جایی نیست و شما خط سیر اندیشه اسلامی را که نگاه کنید، آیا میتوانید در این چند دهه که در وضعیت عدالت عقبمانده شده ایم و نمره خوبی نداریم و تعابیری که رهبری به کار میبرند، آیا این یک متغیر معنادار در خط سیر اندیشه اسلامی بوده است؟ هرگز. برایش مهم نبوده است.
🔹در معنای قدسی بودن در نگاه الهیاتی اصیل ما در نگاه وحیانی امیرالمومنین یک نسبتی بین جنگ فقر و غنا و تقدس جامعه وجود دارد. مقدس بودن جامعه به این نیست که همه اهل عبادت و نماز باشند، هر چند میتواند از نشانهها باشد، اما جوهره تقدس جامعه، حق اعتراض است، جوهره تقدس جامعه جنگ فقر و غنا ست، بی توجهی مستمر به این بعد اجتماعی دین در طول سالیان و به خصوص در طول. ۲۰۰-۳۰۰ اخیر در اثر تجدد تشدید شده و امام خمینی این موضوع را تذکر میدهد. بنابراین در این نگاه، جنگ فقر و غنا شرط موحد بودن است و حتما مقدس است.
🔸سال ۶۷ که این حرف زده میشود، دو برخورد با آن میشود. یکی قهر معرفتی است که فضای عمومی در واقع سیاسی جریان موسوم به جامعه روحانیت با این نگاه قهر میکند. از سوی دیگر مِهر جریان چپ به این سخنان نیز یک مِهر کاملا مصرفی و برای مصرف انتخاباتی است.
💠 متن کامل در فایل پیوستی...
http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕️ نسبت پست و مدرک و سابقه کار در مجلس
♦ رییس کمیسیون #صنایع، آقای تالارپشتی مدرکش #حقوق است. آقای حاجی بابایی با مدرک #الهیات رییس کمیسیون #بودجه است. آقای عیسی زاده، رییس کمیسیون #اجتماعی مدرک مدیریت #دفاعی دانشگاه امام حسین دارد.
♦آقای رضایی کوچی، که در ماجرای ۶۵ میلیاردی در زمان شهرداری آقای قالیباف متهم به دریافت رشوه شده، رییس کمیسیون #عمران مجلس امید بود و الآن رییس کمیسیون عمران مجلس انقلابی است آنهم با مدرک #پزشکی.
ازین مثالها یکی دو تا نیست. احتمالا رشته صنایع و سابقه کار رییس جدید دیوان محاسبات در مجلس ازین قاعده خیلی استثنا نیست.
♦ این مجلس و مجلسِ به نام خداوند رنگین کمان فرقی با هم ندارد. ساختار کنونی انتخابات به شکلی است که مجلس از انعقاد نطفه و بسته شدن لیستها بر اساس رانت و رابطه و کیف کشی و نزدیکی به باندها شکل میگیرد. ریاست کمیسیونها و پستها و انتصابات هم همانست. فکری برای تحول ساختار انتخابات کنیم.
✍#وحید_اشتری
http://Eitaa.com/teribon_ir