فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عبور از دوگانه اصلاح طلبی و اصولگرایی و توجه به برنامه ها و راهکارهای اداره ی کشور به جای نگاه به اسامی و جناح بندی سیاسی اولین گام برون رفت از شرایط فعلی کشور است.
در انتخابات سال ۹۲ به ظاهر رقابت بین اصولگرایان و اصلاح طلبان بود اما پشت این ظاهر فریبنده رقابتی وجود نداشت و اتفاقا چپ و راست به وحدت رسیده بودند.
در بسیاری مواقع موضع واحد داشتند و بعضاً وزرای پیشنهادی آنها هم یکی بود. ظریف و صادق خرازی گزینه وزارت خارجه ولایتی، روحانی، رضایی، قالیباف و عارف بود و مطمئن باشید هرکسی به جز روحانی رئیس جمهور شده بود تفاوتی در سیاست خارجی ایجاد نمیشد.
در این انتخابات اگر فریب دوگانه سازی چپ و راست را بخوریم مطمئن باشید تغییر خاصی ایجاد نمیشود. پس فراتر از نامها و جناح بندی های سیاسی از نامزدها بخواهیم از ابتدا برنامه و کابینه خود را اعلام کنند و سعی کنیم به جای مخالفت یا طرفداری از نامها، برنامه ها را نقد و حمایت کنیم.
#علی_جعفری
http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕ اشتباه روحانی همان اشتباهی بود که مصدق کرد. لیبرالیسم کمر مصدق را شکاند.
🔸پروفسور مسعود درخشان، استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی: مصدق ظلم ستیز بود و مظهر ظلم در آن زمان شرکت نفتی ایران و انگلیس بود ولی برای تظلم خواهی به سراغ آمریکا رفت!
🔸 روحانی با اعتقاد کامل به لیبرالیسم و تکیه بر کمک غرب و تحت شعار برد- برد همان اشتباه مصدق را تکرار کرد. مشاوران روحانی به وی القا کردند که با راهبرد برد- برد میتوان به جنگ غرب رفت.
http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹️ رییسجمهوری میخواهیم که شخصیتی جامع داشته باشد و علاوه بر توانایی حل مشکلات اقتصادی به مسائل فرهنگی، اجتماعی و ... نگاه راهبردی داشته باشد!
#بازخوانی
http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕ کاخنشینی یا خویِ کاخنشینی؟ امام خمینی چه می گوید؟
🔹جریانی قدیمی در کشور هست که برای تئوریزه کردن #اشرافیت و #کاخنشینی، سر از پا نمیشناسد. از ابتدای انقلاب هم بودهاند اینها. با تئوری مانور تجمل اوج گرفتند و خوی خود را بر جمهوری اسلامی تحمیل کردند.
یکی از مهمترین تکیهگاههای نظریِ این جریان، دوگانهی کاخنشینی و خوی کاخنشینی است. مقصودِ غایی اینها از برجستهسازی این دوگانه، #تطهیر_کاخنشینی بوده است.
🔸دنبال اشاعهی چنین نتایجی در جامعه بودهاند:
- نباید به ظواهر حساس بود.
- آنها که تظاهر به سادهزیستی میکنند خطرناکترند.
- نمیشود به صرفِ کاخنشینی، کسی را سرزنش کرد؛ مهم این است که ببینیم آیا او خوی کاخنشینی دارد یا نه!
- آدم میتواند کاخنشین باشد اما مبتلا به خوی کاخنشینی نباشد!
و از این حرفها.
🔹نمیشود گفت که همهی این حرفها نادرست است. اما نمیشود هم نگفت که همهی این حرفها در نهایت به نفع کاخنشینی تمام میشود.
با پیش کشیدن اهمیت «خویِ کاخنشینی» در مقابل «خودِ کاخنشینی» میخواهند کاخنشینیشان را توجیه کنند و معترضان و منتقدانِ کمتعداد را با برچسب «ظاهربینی» در تنگنا قرار دهند.
🔸 #امام_خمینی_(ره) هم از همان روزهای نخست پیروزی انقلاب، با تأویلهایی که به نفع کاخنشینی میشد، مواجههی شدید و دقیق داشتند. ایشان، حکیمانه قائل به این بودند که خودِ کاخنشینی، خویِ کاخنشینی را هم بدنبال میآورد. یعنی نمیشود کسی کاخنشین باشد و اخلاقِ کاخنشینی (#تکبر، #زیادهخواهی، #عدالتستیزی، #تبعیضطلبی و...) نداشته باشد. معلوم است که خوی کاخنشینی مهمتر از خود کاخنشینی است اما این خوی از کجا میآید؟ از خود کاخنشینی. بسیاری از مسئولان جمهوری اسلامی با همین مغلطهها، مبتلا به خوی کاخنشینی و #اخلاق_سلطانی شدند. گفتند ما #زهدفروش نیستیم. در کاخ زندگی میکنیم اما از اصول انقلاب عدول نمیکنیم! اما حالا تا خرخره در منجلاب اشرافیت غوطهورند و معترضان را تهدید میکنند و انگِ #کمونیسم میزنند:
💬«ما باید کوشش کنیم که #اخلاق_کاخنشینی را از این ملت بزداییم. اگر بخواهید ملت شما جاوید بماند و اسلام را به آن طوری که خدای تبارک و تعالی میخواهد، در جامعهی ما تحقق پیدا کند، مردم را از آن خوی کاخنشینی به پایین بکشید، خود کاخنشینی این خوی را میآورد، ممکن است که در بین آنها هم کسی پیدا بشود لکن نادر است. توجه کنید که این ملتی که الآن کوخنشینانش مشغول فعالیت هستند و مشغول به زحمت هستند در جبههها و پشت جبههها، این کوخنشینان را زحمت بکشید که به همین حال خوی کوخنشینی و خوی اینکه توجه به کاخها نداشته باشند نگه دارید تا بتوانید ادامه بدهید زندگی صحیح اسلامی را. آن خوی کاخنشینی مضر است، خودش مضر نیست، خُویَش مضر است، لیکن خود او، این خوی را دنبال دارد.»
(اول فروردین ۱۳۶۲)
#روح_الله_رشیدی
http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
لیچار/ قسمت شانزدهم:
🔸عشق غبطه برانگیز غربزذهها به آمریکا
🔸نصف امید به زندگی آمریکاییها بخاطر امیدیه که اینا به آمریکا دارن.
#محمد_رضا_شهبازی
http://Eitaa.com/teribon_ir
🔴 #سیدمحمد_خاتمی؛ عامل اصلی وضعیت موجود کشور!
🔻لیست تحریم های گسترده و فلج کننده بعد از #فتنه88:
🔹الف) تحریم های کنگره آمریکا:
1. قانون سیسادا (2010)
2. قانون عدم اشاعه ایران، سوریه و کرهشمالی (2011)
3. بخش 311 قانون میهنپرستی آمریکا (2011)
4. بودجه دفاعی 2012
5. قانون کاهش تهدید ایران و ... (2012)
6. بودجه دفاعی 2013
🔹ب) تحریم های ریاست جمهوری آمریکا(دستورات اوباما):
1. دستور اجرایی 13553 (2010)
2. دستور اجرایی 13572 (2011)
3. دستور اجرایی 13574 (2011)
4. دستور اجرایی 13590 (2011)
5. دستور اجرایی 13599 (2012)
6. دستور اجرایی 13606 (2012)
7. دستور اجرایی 13608 (2012)
8. دستور اجرایی 13622 (2012)
9. دستور اجرایی 13628 (2012)
🔹اینها فقط بخشی از تحریم هایی بود که آمریکا بعد از #فتنه_88 به شکاف و دوقطبی بین ملت امیدوار شده و علیه ملت ایران به اجرا درآورد. از آن سالها تاکنون بیش از 10 سال گذشته و هر ساله تحریم های بیشتری علیه ملت ایران به اجرا درآمده است. فتنه ای که هاشمی رفسنجانی، سیدمحمدخاتمی، میرحسین موسوی، مهدی کروبی و غیره به بهانه تقلب در انتخابات بوجود آورده و علیه رأی مردم و جمهوریت و دموکراسی ایستادند.
🔸مهدی هاشمی بعد از فتنه 88 در تماس تلفنی با نیک آهنگ کوثر می گوید ما وقتی از شورش در داخل به نتیجه نرسیدیم از آمریکایی ها خواستیم تحریم ها را آغاز کنند! تحریم هایی که نظام جمهوری اسلامی را مجبور به عقب نشینی از مواضع خود در حوزه های هسته ای، علمی، دفاعی، موشکی و منطقه ای نماید! بعدها چندین نامه از سوی فعالان اصلاح طلب و مشاورین ستاد انتخاباتی موسوی و کروبی هم افشا شد که به اوباما برای تحریم ایران نامه نوشتند!
🔹4 سال بعد از 88، آقایان هاشمی رفسنجانی، خاتمی، موسوی و کروبی طی بیانیه های جداگانه از مردم خواستند که به حسن روحانی رأی دهند. روحانی با وعده رفع تحریم ها(!!) انتخاب شد و همه وزرای خود را از اعضای ستاد میرحسین و با توصیه هاشمی و خاتمی و ناطق و ... انتخاب کرد و با انعقاد قرارداد #برجام با آمریکایی ها به امید رفع تحریم ها، هسته ای را متوقف و پروژه های موشکی را تعطیل کرد.
🔸حالا بعد از 7 و نیم سال از دولت ناکارآمد و پیر روحانی که وضعیت کشور را به جاهای خطرناکی رسانده، محمد خاتمی به جای عذرخواهی از تهمت تقلب در سال 88 و آن شورش ها که زمینه تحریم ها را فراهم کرد و بعد از تَکرار این دولت ناکارآمد و بی تدبیر، ژست طلبکارانه گرفته و این و آن را مقصر می داند!
🔴 بی تردید خاتمی عامل اصلی وضعیت موجود کشور است. چه مشکلات را از ناحیه تحریم ها ببینیم چه از ناحیه ناکارآمدی؛ خاتمی در هر دو دست داشته است!
آقای خاتمی!
🔹کاش دست از این خاله بازی ها و تردستی ها و نانجیبی برداشته و صادقانه این فجایعی که به بار آوردید را به گردن می گرفتید! ولی چه کنیم که شما هیچوقت نخواستید از لجبازی در راه باطل بازگردید!
#داود_مدرسی_یان
http://Eitaa.com/teribon_ir
⭕ آن روز مبارک است برما که سلطه جهانخواران بر ملت مظلوم ما و بر سایر ملتهای مستضعف شکسته شود؛و تمام ملتها سرنوشت خودشان را به دست خودشان بگیرند؛ و دولتها بیداربشوند
🔹امام خمینی/پیام نوروز سال۶۰
http://Eitaa.com/teribon_ir
26.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻 چرا سعید جلیلی؟!
#صادق_شهبازی
http://Eitaa.com/teribon_ir
✅کارت پستال تبریک سال نو متعلق به سال ۴۳و ۴۴ شمسی، مزین به تصویر حضرت امام در دوران تبعید ایشان
🔹بود آن روز برما عید مطلق/ که در جنبش در آید پرچم حق
#کار_فرهنگی_انقلابی
http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 رییس جمهور باید اجرایی باشد یعنی چه؟!
#امیر_حسین_ثابتی
http://Eitaa.com/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بزرگترین مانع مبارزه با فساد، برخورد سیاسی با مفسدین و مفاسد اقتصادی و سیاسی است.
در بین هر دوجناح اصولگرا و اصلاح طلب یک قانون نانوشته وجود دارد که طبق آن مفاسد هم حزبی و هم جناحی خود را ماست مالی میکنند.
.
جوانان انقلابی باید از این کلیشه ها عبور کنند و با فساد در هر لباس و جناحی برخورد کنند.
برای جوان مومن انقلابی و عدالت خواه چه فرقی دارد برادر رئیس جمهور فساد کرده یا قائم مقام شهردار سابق تهران. چه تفاوتی دارد اصولگرایان فساد میکنند یا اصلاح طلبان؟
باید ماله ها را زمین بگذاریم و اجازه ندهیم با مقدس سازی برخی افراد و نهادها بیش از این موریانه فساد درخت تناور انقلاب اسلامی را بجود و نابود کند.
#علی_جعفری
@teribon_ir
⭕ تزویر در نقاب خیریه
🔸از آنجا که بساط خیریهبازی داغ شده و امکان ضربهخوردن جبهه مستضعفین وجود دارد لازم است تا تاملی در آن داشته باشیم.
خیریه با خود عنوان کمک به نیازمندان و فقرا را یدک میکشد و ظاهری خیرخواهانه دارد، با این وجود برای چشمان تیزبین، روشن است که خیریه همیشه خیر نیست!
🔸خیریه بسته به اینکه در چه نظام تفکری(نظام اسلام ناب یا نظام اسلام سرمایهداری و آمریکایی) ایجاد شده باشد میتواند خیر یا شر باشد!
خیریه اسلام سرمایهداری را چه خوشبینانه بنگری و چه بدبینانه، مخدر و منحوس است.
در نگاه بدبینانه خیریه میتواند مرکزی باشد برای شستوشوی پولهای کثیف! پولهایی که از طرق آلوده بدست آمده و نمیتواند بدون پاکسازی ردِ فسادش وارد چرخ اقتصاد گردد و یا محملی برای رشوه دادن و رشوه گرفتن به نام کمکهای خیرخواه باشد، رشوه مفسدان به صاحبان وجیه المله خیریه و یا رشوه صاحبان خیریه به اشخاص و نهادها تحت عناوینی عوام فریب!
🔸اما گاهی نه محل ارتشاء است و نه جایی برای پولشویی، بلکه دستآویزی ست برای تدلیس چهره و ایجاد تصویری خیرخواه و بخشنده بر باطن سرمایهدار زالو صفتشان! و این بساط مزورانه چهها که با مردم نمیکند.
اما نگاه خوشبینانه که نه اولیست و نه دومی این است که در واقع کمک کردن به فقراء اتفاق میافتد اما در جهت حفظ منافع در خطر افتادهی سرمایهداران و نظام کاپیتالیسم، از خشم سربر آوردهی کارگران و مستضعفانی که فشار اقتصادی طاقتشان را طاق کرده و جرقهای میتواند انقلابشان را شعله کند! آری در نظامی که کارگر تحت حاکمیت سرمایهداران قرار دارد، خیریه آب سردیست در دست سرمایهداران متمول برای خاموش کردن خشم پابرهنگان! نان خشکیست برای فرونشاندن طغیان گرسنگان! و عاملیست مسخ کننده و محافظ منافع زالو صفتان!
🔸خیریه اما در نظام حق حکایت دیگری دارد.
خیریه اسلام ناب نقش تدارکات سپاه پابرهنگان و فقرا را علیه اغنیا در جنگ فقر و غنا را بازی میکند. تمام توان خویش را به خرج میدهد تا توان مقاومت بیچارگان را بالا برد و مجروحان جنگ فقر و غنی را تیمار کند و دوباره روانه خطوط نبرد گرداند تا در نهایت نظام طبقاتی و ناعادلانه سقوط کرده و عدالت جایگزین مواسات گردد.
به امید پیروزی سربازان روح الله!
#محمد_رضا_افشار
@teribon_ir
May 11
⭕ یک رشتو درباره #الهیات_نوروز و تأملی اجتماعی و تاریخی درباره آن
۱. تدبیر در میانهی انقلاب و تحول امکانپذیر است. این را الهیات نوروز به ما میگوید.
۲. توحیدِ نوروز، توحیدی مبتنی بر تغییر است. خدای نوروز مقلّبِ جانها و نگرشها و محوّل حال انسانها و احوال جوامع انسانی است و به همین دلیل و در میان این دو اسم است که مدّبرِ تاریخ است.
۳. الهیات نوروز میکوشد تغییر در جهان طبیعت را به جهان انسانی و اجتماعی بکشاند.
۴. پیوند ناگسستنی و روزافزون انسان ایرانی و نوروز به این خاطر است که کمالِ مطلوب و خدای مطلوب خود را در این آینهی این آیین مییابد.
۵. همین تاریخ معاصر را نگاه کنیم؛ از مشروطه تا نهضت نفت تا انقلاب۵۷ و تا انتخاباتهای پس از آن: انسان ایرانی سرشار از میل به تغییر است. انسان ایرانی، صورت بشریِ ارادهی معطوف به تغییرِ خداوند بر روی زمین است و نوروز آن زمانی است که این انسان، خدایِ دوستداشتنیِ خود را پیدا مییابد.
۶. نظم جوامع البته مهم است و ممهد امنیت؛ اما تغییر است که به جوامع امکانِ قسط میدهد. جوهره تغییرخواهی انسان ایرانی فهم همین اولویت است، همچنانکه جوهره انقلاب بر هم زدن «جزیره ثبات» به امید رسیدن به عدالت است.
۷. انقلاب ما درست در لحظهای متولد/بازتولید میشود که امر انقلابی، امر اسلامی و امر ایرانی به نقطهای مشترک برسند و پرسشِ «انقلاب/اسلام/ایران چیست؟» پاسخی یکسان یابد: جستجوی تغییر از درون توحید. نوروز در معنای اخیر خود گرامیداشتن این لحظه و روز مشترک است.
۸. ما امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند نگاه الهیاتی، تاریخی و اجتماعی به نوروز هستیم. نگاهی که بتواند معنای فردی نوروز را از یک شادی و عید فردی به سمت یک امر اجتماعی بسط بدهد.
۹. کلیه منتفعان از نابرابریهایِ وضعیت های موجود، مثلا رسانه مسلطِ موسوم به ملی و پدیده/طبقه مرفه جدیدِ موسوم به نئولیبرالیسم، تلاش میکنند برای جامعهزدایی و معنازدایی از نوروز. تلاش میکنند شادیهای عید و آرزوهای آن از مرزهای فردی فراتر نرود. جهت کوشش ما باید دقیقاً بر عکس باشد.
۱۰. نوروز نماد امر اجتماعی ماست. ما به ناگزیر باید به جامعهزدایی، سیاستزدایی و معنازدایی از نوروز فکر کنیم؛ و به مقابله با آن.
#مجتبی_نامخواه
@teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 جلیلی سابقه اجرایی دارد؟!
#امیر_حسین_ثابتی
@teribon_ir
هدایت شده از بدون سانسور🇮🇷
🔴 کمپین دعوت از شخصیت باکفایت، باایمان عدالتخواه، مردمی و با برنامه برای حضور در #انتخابات_1400
بسمالله الرحمن الرحیم
تبیین شاخصههای مهم برای ریاست جمهوری آینده توسط رهبر انقلاب، اتمام حجتی برای همه جریانات سیاسی و مردم است. این ویژگیها عبارتند از: "دارای مدیریت و کفایت مدیریت، با ایمان، عدالتخواه و ضدفساد، عملکرد انقلابی و جهادی، معتقد به توانمندی های داخلی، اعتقاد و اعتماد به جوانان، مردمی و امیدوار".
بعد از بررسی نامزدها معتقدیم از بین بزرگوارانی که در مظان انتخابات قرار دارند دو نفر از بین سایرین بیشترین تطابق با شاخصهای نامزد اصلح را دارند: آقایان #سیدابراهیم_رئیسی و #سعید_جلیلی. باکفایت مدیریت، با ایمان، اخلاق، پاکدست و عدالتخواه و ضدفساد، انقلابی، معتقد به جوانان و ظرفیتهای داخلی و مردمی.
بدین ترتیب در نهایت، یک نفر از این دو بزرگوار نامزد نهایی جریانات مردمی انقلابی و عدالتخواه خواهد بود.
اما از آنجایی که جناب رئیسی هماکنون در راس دستگاه قضائیه قرار دارد و در مدت کوتاه حضور در قوه، روح امید به مردم را بازگردانده و عرصه را بر مفسدین و متخلفین تنگ کرده و از آنجایی که تا اصلاح این وضعیت چندسال نیاز دارد و به نوعی رسالت ایشان در دستگاه قضا ناتمام است لذا چه بهتر که در قضائیه بماند. اگرچه وی در اکثر نظرسنجیها بین همه گزینهها در صدر است اما حضور ایشان در قوه قضائیه بسیار ضروری است.
از طرفی برای ما مسجل شده است که انسان شایسته نه ریاست طلب است و نه برای رسیدن به ریاست، لهله میزند. امام صادق(علیهالسلام) میفرمایند: مَلْعُونٌ مَنْ تَرَأَّسَ مَلْعُونٌ مَنْ هَمَّ بِهَا مَلْعُونٌ كُلُّ مَنْ حَدَّثَ بِهَا نَفْسَهُ؛ ملعون است كسی كه رياست طلبی كند و كسی كه به رياست همّت گمارد و كسی كه در فكر آن باشد.
حقیقتاً این ویژگی در بین آقایان رئیسی و جلیلی مشهود است.
لذا از آن جهت که معتقدیم حضور جناب رئیسی در دستگاه قضا ضروری است و از طرفی رهبر انقلاب تاکید کرده است: "برای حل مسائل کشور برنامه داشته باشید ولو اجمالی"؛ و چون حب ریاست طلبی در آقای جلیلی نیز نمیبینیم بر ما مومنین و مردم فرض است که از همچنین شخصیتی برای حضور در انتخابات_ریاست_جمهوری_1400 دعوت گسترده نمائیم.
بدین جهت از عموم مردم و نیروهای مردمی درخواست میکنیم به کمپین دعوت از آقای دکتر سعید جلیلی بپیوندند.
✅کمپین سراسری دعوت از #دکترسعیدجلیلی 👇
https://eitaa.com/joinchat/2959540334Cecc27caa81
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خطرناکتر از "تحریم های فلج کننده" ، "تحلیل های فلج کننده" است!
#بازخوانی
@teribon_ir
⭕️ آخرین پیامک..
🔸 این آخرین پیام مردی است که در ابتدای ریاستش آمریکا را کدخدا خواند، به دشمنان تاریخی ملت ایران اعتماد کرد و گردنش را ذلیلانه مقابلشان خم کرد، در پیشگاه مردم کشورش حقیر و نفرین شد، کشورش را در مرز ورشکستی جلو برد، جان مردم را به لب رساند و حالا در واپسین لحظه های ریاستش هنوز چشم امیدی دارد که اگر گندمی نصیبش نشد لااقل "جویی" از بایدن نصیب او شود، حسن روحانی نماد حقارت و عاقبت تمام سیاست مدارانی است که به جای ساده زیستی، جهاد شبانه روزی و تکیه به مردم، غرق در اشرافیت، به دور از مردم متوهمانه دل به #سراب ببندند.
🔸 رئیس جمهوری که محبوبیتش به کمتر از ۷ درصد رسیده! حالا عموم دوست داران و منتقدینش و اکثریت مردم برای رفتن دولتش لحظه شماری و برای او آرزوی مرگ میکنند! رئیس جمهوری که با فریب و نیرنگ و بد اخلاقی ۲۴ ملیون رای را جمع کرد، سرمست قدرت شد و حالا به چنین سرنوشت رقت آوردی دچار شده، مردان در میدان ۱۴۰۰ روحانی را به عنوان #تابلو_عبرت مقابل شان قرار بدهند و با در نظر گرفتن عاقبت او پا به عرصه میدان سیاست بگذارند.
#محمدامین_رضایی
@teribon_ir
🔰 اندر احوالات میرزا نویسان...
🔸 منتظر داستان سرایی های آقایان چپ و راست باشید...
#روح_الله_رشیدی
@teribon_ir
🔻 بنشینید و نگاه کنید...
🔺منتظر نعل وارونه آقایان باشید:))
#محمد_امین_سلیمی
@teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ با اینا کشور پیش نمیره
🔻بی عرضه ترین افراد....
#بازخوانی
@teribon_ir
🔸درباره عدالت و سیاست:
کلمه و معنای واقعی آن؛ مسئله «کلمه» است
🔻برای اصحابِ احزاب دست گرفتهاند که تا دیروز از عدالتخواری و پایان دوران عدالتخواهی میگفتید و الآن که رهبری گفتهاند نامزد ریاست جمهوری باید عدالتخواه باشد، شروع میکنید به بستن عنوان عدالتخواه پشت چهرههای محبوبتان.
به نظرم خیلی هم این جور نخواهد بود.
🔻شاید دهه هفتاد احزاب و لابیهای سیاسی و مذهبی چنین کارکردی داشتند که حدس بزنند که نظر مقام معظم رهبری به نامزد مورد اجماع خودشان است اما امروز اوضاع فرق کرده است. در وضعیت کنونی آنها و یا جانشینهای جوانترشان این توانایی را پیدا کردهاند که اصل معیاربودن عدالت در سیاست و غیر سیاست را به کلی فاقد معنا کنند.
🔻 این معنازادیی هم معمولاً هم یک قصه تکراری دارد:
ابتدا از موضع واعظ اخلاق برمیآیند که «عدالتخواهی حزب نیست؛ پنجه کشیدن در چهره اخلاق نیست؛ ناسزا گفتن به این و آن نیست؛ بدگویی به مسئولان نظام نیست؛ منحصر در یک گروه نیست؛ نفی دیگران نیست؛ ناامیدی و حجتیهای و خوارج بودن نیست و ...»؛ آنگاه زمینه فراهم است: عدالتخواهی که چیزهای مختلفی نیست، هیچ چیزی نیست و هیچ وجه معیاریگونهای ندارد.
🔻یک نمونه نزدیک از این روند را به یاد بیاوریم: ۱۸ بهمن ۹۸ رهبر انقلاب در سخنرانی خود در تبیین چه کسی را انتخاب کنیم گفتند: «به معنی واقعی کلمه طرفدار عدالت باشند. کشور ما به عدالت احتیاج دارد ... نگذاریم که این پرچم بخوابد ... هم عدالت اقتصادی، هم عدالت حقوقی، هم عدالت سیاسی؛ در همهی زمینهها».
🔻۳۰ بهمن، ۱۲ روز پس از سخنرانی و دو روز مانده به انتخابات ۲ اسفند، جمعی از واعظان و دیگران بیانیهای صادر کردند در تأیید لیست احزاب و گروههای یک جناح سیاسی. در این بیانیه که بعدها و البته پس از مرگ سهراب، برخی از امضاکنندگان آن اظهار «شرمندگی» کردند، به نام سردار شهید، به «کارآمدی» و به «مجلس قوی» اشاره شده بود اما هیچ اشاره و حتی هیچ اشارهای نشده بود به این که «به معنی واقعی کلمه طرفدار عدالت باشند».
مخاطبان این خطبا هم، هنگامی که به هر سی نفر و تاکید میکنم به تمامی افراد لیستِ این احزاب رای میدادند؛ و حتی به کسانی رأی میدادن که هرگز آنها را نمیشناختند، هیچگاه به خاطر عدالتخواه بودن به این افراد رای نمیدادند. امروز هم قصه همان قصه است.
🔻از طبقه مرفه جدید و طبقه ویژه سیاسی که بگذریم، مسیر تبدیلشدن عدالت به یک معیار و سنجه در میدان سیاست، موانع و حتی مخالفان مقدسی دارد؛ یک تاریخ از نوعی تفکر دینی و انبوهی از آموزههای کلامی و فلسفی و مذهبیِ فاقدِ وجوه عدالتخواهانه را پشت خود دارد؛ حتی یک عالمه جهل مقدس به نام «مصلحت»، «مذهب»، «اخلاق»، «حفظ نظام» را در پشتیبانی خود دارد؛ با یک، ده، ده و حتی دهها بار گفتن رهبر هم چیزی عوض نشده و نخواهد شد؛ باز هم ایام انتخابات و باز هم همان همیشگیها. محافظهکاری تا عمیق استخوان ما نفوذ کرده و به راحتیها در برابر عدالتخواهی عقب نخواهد نشست.
🔻ما در میدان سیاست افرادی را میخواهیم که «به معنی واقعی کلمه طرفدار عدالت باشند»؛ ولی مسئله ما فقط سیاستمداران موجود نیستند که طرفدار عدالت نیستند. ما در پیشانی وضع موجود با کسانی مواجهیم که مفاهیم را از «معنی واقعی کلمه» تهی کردهاند و از طریق کلمههای بیمعنا، به این سیاستمداران سرویس میدهند. البته مسئله ما همین افراد دسته دوم، که چه بسا نیت خیر دارند هم نیستند. مسئله ما خودِ کلمه است و معنای واقعی کلمه. مدتهاست به این فکر میکنم که مسیر فرارفتن از امتناع کنونی، از جایی بیرون از میدان سیاست میگذرد.
#مجتبی_نامخواه
@teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻لفظ رو همه میگن!!
🔹در عمل چ کردیم؟
@teribon_ir
جزوه_ـ_تشکیل_دولت_جوان_حزباللهی.pdf
703.3K
⭕️برای تشکیل #دولت_جوان_حزب_اللهی چه کنیم؟
🔹 جزوه خواندنی؛ گفتاری از #محمدصادق_شهبازی دربارۀ «نقش جوانان در تحقّق دولت جوان حزباللهی»
#کپسول_مطالعاتی_نوروز
@teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 حالا هشت سال از آن روزهای پرشور و هیجان می گذرد اما آنچه بیشتر در ذهن ما باقی مانده، تقوا و عقلانیتی بود که در شور و هیجان آن روزها کمتر دیده شد.
خدایا تو خود شاهدی ...
#بازخوانی
@teribon_ir