⭕حسین آقای قدیانی سلام!
#بخش_اول
🔸به عنوان کسی که دو سه یادداشت در نشریهی حق نوشتهام و قلمتان را دوست دارم و شما را سرمایهای از سرمایههای انقلاب میدانم، برادرانه و دلسوزانه چند سطری همین جا تقدیمتان میکنم و امیدوارم خدا قبول کند و به دل شما هم بنشیند.
🔸ببین برادر! نه من نه شما معیار و ملاک حق و باطل نیستیم که هر کسی به ما - گیرم - ناروا و ناسزایی گفت، عاقبتش قعر جهنم باشد و هیچ حرمتی دیگر نداشته باشد. من و شما که سهل است، حتى امیرالمؤمنین که قسیم الجنة و النار است، باز اگر مسلمانی به او ناسزا گفت، تا عناد و جحودش ثابت نشود به این سادگیها سزاوار لعن و نفرین نیست. بدترین منافقان و باغیان انقلاب هم دست کم خانوادهی آنها حرمت دارند، چه رسد به مسلمان انقلابی ولایتمداری که حالا گیرم در حق شما جفا کرده!
🔸راستی چگونه است که از عالِم و امام جمعه و مرجع گرفته تا پدر شهید و فرزند شهيد و هنرمند و استاد و مسئول و همه و همه هر کدامشان را که به نظرتان بر خطا رفته یا حرفی ناصواب زده، با قلمی گاهی تند و تیز نواختهاید اما انتقاد به خودتان را برنمیتابید؟! این حق شرعی را از کجا آوردهاید که بسیاری از کامنتهای انتقادی مؤمنان و ولایتمداران را با بد و بیراه گفتن به طرف و گاهی خانوادهاش پاسخ میدهید؟! به چه حقی به مؤمنی که ولایی و انقلابی است به صرف انتقاد از سیگاری بودنتان توهین میکنید، تازه بعدش فیلتان یاد هندوستانِ دیگر دعواهای قدیمیتان میکند و با دود و باروتی باورنکردنی دوباره به آنها حملهور میشوید؟! آیا فکر نمیکنید بعضی از قلمهای نوکتیز و گزنده و خشنتان را فقط باید علیه سران فتنه استفاده کرد؟! آیا بر این باور نیستید که بخشی از خشمتان باید دستنخورده بماند و فقط علیه آل سعود و یهود بکارگرفته شود؟! دشمنان و منافقان منقرض شدهاند آیا که خشم، زیادی آوردهاید و به ناچار خرج مؤمنین انقلابیِ حالا به نظرتان پر نقص و عیب میکنید؟!
🔸راستی مگر ولایتمداری و انقلابیگری مسیری جایز الخطا و پر افت و خیز نیست؟! مگر قلم شما گاهی نلغزیده و حتی اذعان و اعتراف به خطا نکردهاید؟ مگر سال 89 به این مضمون ننوشتید که حرکت بچه حزب اللهیها در حرم امام درست بود و مورد تأیید آقا بود و اتفاقا آقا جای سیلی ما را بر صورت سید حسن بوسید؟! که بعد معلوم شد آقا با آن حرکت، بد هم مخالف بوده است! خب حالا که چه؟! آیا این خطاها میتواند مجوزی بر بیرون راندنتان از دایرهی انقلاب باشد؟! یا خدای ناکرده حرمتی برای شما و خانوادهتان باقی نگذارد؟! یا سزاوار لعن و نفرینتان کند؟! یا گناه هر چه ضد انقلاب است را به گردنتان بیاندازد؟!
🔸اگر ولایت حرمت دارد و آقا عزیز است، پس دوستداران و ولایتمدارانش نیز حرمت دارند و عزیزند؛ هر چند مرام و منششان را نپسندیم. مگر شاخص و معیار، من و شماییم؟! شاخص آقاست و بس!
🔸کمتر عالمی مثل مصباح عاشق آقا بود. و بخوان پیام آقا را تا ببینی آقا هم برای کمتر کسی مثل مصباح عزادار شده است. حضرت آقا مصباح را در علم و صفا و بصیرت در جهان اسلام کمنظیر میدانست. و جالب است آقای مردمسالار ما که تا بن دندان برای رأی مردم احترام قائل بوده و هست، شاید در طول تاریخ انقلاب فقط یک بار، به تعبیر ناقصم توی دهن رأی مردم زد و به صراحت از رأی نیاوردن دو نفر اظهار تأسف و اعلام خسارت کرد؛ یکی آیت الله مصباح و دیگری آیت الله یزدی! قحط آدم است که توی عاشق آقا بکوبیاش مرد مؤمن؟! این همه کافر و منافق در عالم ریخته عدل گیر دادهای به مصباح که انصافا از آقا دل برده بود؟! لااقل احترامِ عرفشکنی و حتی پروتکلشکنی آقا را نگه دارید که پیکر مصباح را نصف شب از بیمارستان طلبید تا خودش بر پیکرش نماز بخواند و بگوید: اللهم انا لا نعلم منه الا خیرا! این همه عزت آقا سر آقای مصباح گذاشته که شما از "مکتب مصباح" به جای فحش و ناسزا استفاده کنی؟!
@teribon_ir
تریبون مستضعفین
⭕حسین آقای قدیانی سلام! #بخش_اول 🔸به عنوان کسی که دو سه یادداشت در نشریهی حق نوشتهام و قلمتان ر
#بخش_دوم
🔸دقیقا چه کردند مگر این به قول شما خودعمارپندارها و خودخداپندارهای چنین و چنان و فلان و بهمان؟! غیر از این است که منتقد قالیباف بودهاند و شاید چند انقلابی دیگر که از قضا دوستشان دارید؟! و این که شاید با لحن تندی انتقادی کردهاند یا حرفی زدهاند که به مذاق شما و خیلیهای دیگر خوش نیامد؟ خب شما مگر غیر از اینی برادر؟! کمی به یادداشتهایتان نگاه کنید و ببینید چند نفر را به باد انتقاد تند و تیز گرفتهاید که اتفاقا محبوب جماعتی از انقلابیها بودهاند! خط قرمز فقط قالیباف است که اگر کسی منتقدش شد خودعمارپندار میشود؟! آن وقت کسی که آیت الله مکارم و جوادی آملی و مصباح و رئیسی و جلیلی و علم الهدی و پدر شهید شهریاری و این همه مسئول انقلابی و بسیاری از فعالان جبههی انقلاب را با قلمش نواخته خودعمارپندار نیست؟! راستی با این همه لعن و نفرین که نسبت به عناصر انقلابی روا میدارید، احساس خودخداپنداری نمیکنید؟! احیانا با قضاوت دربارهی شرف آدمها و خانوادههایشان یا مقایسه و تفضیل بین شرف این و آن و تشخیص این که فلانی هم از شما باشرفتر است، احساس خودخداپنداری نمیکنید؟! همه چیز برای شما آزاد است و برای بقیه قفل؟! تازه گیرم جبههی پایداری دقیقا همین است که میگویی، آیا اقتضای انصاف و تقوا و اسلام بهشتی و شریعتی و جلال و نمیدانم چه، این است که در دوگانهای ساختگی، هر کسی را که از یادداشت شما خوشش نیامد، انگار عضو سازمانیافتهی پایداری بدانید و کلمات درشت نثار خود و احیانا خانوادهاش کنید؟!
🔸بدیهی است، اما باید برای خود تکرار کنیم که شاخص، آقا است نه من و شما. هر که به ولایت آقا و خط و مرامش نزدیکتر است باشرفتر است. پس فتنهگران هر چند عکس مهربانی با شما داشته باشند، مادامی که با آقا دشمنی کردهاند نباید از نگاه شما شرف داشته باشند. و در مقابل اگر کسی در مسیر انقلاب و رهبری بود، گیرم اگر دعوایی با شما داشته باشد، باشرف است، چون آقا را دوست دارد و به ولایتش ایمان دارد.
من از صمیم قلب دوست دارم قلب قلم شما تا همیشه برای جبههی حق و آقا بتپد و توپ و تشرش علیه منافقان و دشمنان باشد. نقد کنید خودیها را عیبی ندارد؛ اما نه با ادبیات و الفاظی که نثار سران فتنه هم نکردهاید! قدرت قلمتان، تقوای خود را میطلبد که هر چه خودداریهای قلمتان به هنگام خشم و قهر بیشتر شد، حکمت و شکر و نمکش را میافزایند.
🔸یک جملهی دیگر و تمام! جدا از دعوایتان، همهی ما مثل امام و آقا و جدشان امیرالمؤمنین باید از بدعاقبتی بترسیم. نترسیدن از بدعاقبتی و ژست خاطرجمعی گرفتن، حتی در دعوا و کلکل هم خطرناک است. از عوامل بدعاقبتی هم دشمنی با دوستان و مؤمنان است. این جملهی اخیر را مخصوصا به خودم تذکر میدهم تا در دام دشمنی با شما نیفتم. ببخشید که طول کشید. والسلام.
#سيد_مقدام_حيدرى
@teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕ اندر حکایت کیفکشی در جمهوری اسلامی!!
🔹شاید #شهید_بهشتی هیچوقت فکرش را نمیکرد، روزی در این مملکت، #کیفکشی مدیران بالا و پایین، نه تنها برای برخی افتخار است، که حتی برای رسیدن به این جایگاه #رقابت هم میکنند و حتی از دلایل ارتقاء و ورود به گعدههای سیاسی و لایههای مدیریتی متوسط و کلان است.
@teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘دکتر جلیلی:
ایادی استکبار و خود استکبار میدانند مادامی که کسانی مانند آیت الله جنتی ،یزدی، #مصباح و... باشند، در بزنگاه های مختلف چنین بزرگانی می آیند عماروار کنار علی زمان می ایستند و نمی گذارند مکر اموی و جهل اشعری سپاه علی را به تزلزل بیندازد و نقشه عمرعاص ها محقق شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰#بازنشر| دفاع جانانه جلیلی از مرحوم علامه مصباح در مقابل حملات ضدانقلاب علیه ایشان
سال ۹۴ در زمان انتخابات مجلس خبرگان که دشمن و جریان ضد انقلاب و اصلاح طلب به طور مشخص علیه رای آوی علامه مصباح و آیات جنتی و یزدی در انتخابات تبلیغ میکردند، دکتر جلیلی این چنین و با بیان اینکه افتخار اسلام است که علمای اسلام مورد بغض ایادی استکبار و خود استکبار قرار میگیرند به این حملات واکنش نشان داد.
@teribon_ir
⭕دربارۀ هجونامۀ حسین قدیانی:
«حضرت آقا»یی که خودم میپسندم!
[1]. وجودت که آکنده از «عقده» شده بود، آرام گرفت یا همچنان حرف - «عقده» - ناگفتهای داری؟! بشمار در یک متن، چند بار «فرزند شهید» بودنت را به بهای گزاف، به مخاطب فروختی؟! چه بد تصویری از فرزندان شهدا در ذهن مخاطب ساختی! آنان که ما میشناسیم، عقدهایهای «هرزهنویس» و «بدزبان» و «مدّعی» نیستند! «نجیب» هستند و «خویشتندار»! «مناعت طبع» دارند! «باجگیری» هم حدّی دارد! چه «نردبانِ بلند»ی ساختهای از خونِ پدرِ شهیدت!
[2]. «اسلام قاعدین»، «ابرساکت نهضت خمینی»، «ساکتین نهضت امام»، «اسلام مصباح»، «اسلام تکفیری»، «فرقۀ مصباحیه»، «انجمنی»، «خوارجمسلک»، «مؤسسۀ امام خمینی منهای جمهوریت»، «استاد تمساح» و ... . عبارتهایت را دربارۀ مصباح، با «روزنامههای زنجیرهایِ دهۀ هفتاد» مقایسه کن! اگر اندک تفاوتی یافتی، بگو! همان روزنامههایی را میگویم که به تعبیر تو، «حضرت آقا» با حکم حکومتی، دکّان خدعهبازیشان را بست! شناختت از «اسلام مصباح»، با یادداشتهای «روزنامههای زنجیرهای»، مو نمیزند! جز اینکه اگر آنها بهرهای از «ادب» داشتند، تو از این فضیلت نیز بیبهرهای! چه شده که سخن همانها را «تکرار» میکنی! آن هم خطاب به «حضرت آقا»! چه خاطراتِ تلخی را در ذهنِ «حضرت آقا» بازآفریدی!
[3]. راستی! هاشمیرفسنجانی نیز از «رفاقتِ» خود با «حضرت آقا» سخن میگفت و در «عمل»، به او جفا میکرد، و تو نیز مینویسی «حضرت آقا» و از ارادتِ اثباتنشدهات به ایشان سخن میگویی، امّا در هر سطری از هجونامهات، بر سخن وی میتازی و انکار میکنی! تعبیرِ «حضرت آقا»، دهانبند منتقدانت است؟! قلمت را با «صداقت»، آشتی بده! قربان کسیکه میگوید «خامنهای»، امّا در نظر و عمل، وفادار است.
[4]. مصباح، مخالف «جمهوریّت» است؟! او «صد جلد کتاب» دارد؛ کافیست «یک ارجاع» بدهی! مصباح در کجا گفته که «جمهوریّت» را برنمیتابد؟! در روزنامههای زنجیرهای بگرد، شاید آنها ارجاعی داده باشند که به کار لجنپراکنیِ امروز تو بیاید!
[5]. نوشتهای: «کشتند جماعت نفهم، ما را با چهار تا تعریفی که شما از مصباح کردهاید»! چه کنیم؟! ایشان تعریف کرده است! همان «حضرت آقا»! نباید تعریف میکرد؟! نمیدانی چه پاسخی بدهی؟! مفرّی نداری؟! در گلویت گیر کرده است؟! بلای جانت شده است؟! زیرکانه، سخن «حضرت آقا» را با تعبیر «چهار تا تعریف»، تقلیل نده! میخواهی شأن مصباح را فروبکاهی، حتّی به بهای فروکاهیدنِ سخنِ «حضرت آقا»؟! آری، «حضرت آقا»یی بودنت هم «دلبخواهانه» و «گزینشی» است!
#مهدی_جمشیدی
@teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ماجرای شنیدنی آزادمردی امام علی(ع) از زبان #شهید_مطهری
🔹امام علی(ع) خطاب به مردم شهر الانبار که برای استقبال از ایشان جلوی مرکب حضرت میدویدند:
💬 چرا خودتان را در برابر من که خلیفه هستم خوار و ذلیل میکنید؟
💬 ممکن است در من غروری ایجاد شود و خودم را برتر از شما احساس کنم.
@teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 رهبرانقلاب:
انرژی هستهای نیاز قطعی فردای کشور ما است، تا چند سال دیگر حداقل به ۲۰یا۳۰هزار مگاوات برق ناشی از #انرژی_هستهای نیاز داریم.
خب آن روز که احتیاج پیدا کردیم، چکار کنیم؟
از آمریکا و اروپا گدایی کنیم که بیایید به ما #برق_هستهای بدهید یا غنیسازی راه بیندازید؟!
#قطعی_برق
@teribon_ir
⭕ حائری، مصباح، نواصولگرایان و سایر قضایا..
🔸سالها پیش، گروهی از دانشجویان عدالتخواه و بسیجی #شیراز پیگیر پروندهی قضایی یکی از فرزندان مرحوم آیتالله #حائری میشوند.
آنها در نامهها و بیانیههای خود خیلی محترمانه تاکید داشتند که به پروندهی فرزند آیتالله رسیدگی و نسبت به روند آن شفافسازی شود.
توی متنهایشان که نگاه میکنی حرفهای تند نسبت به مرحوم آیتالله حائری و نقش ایشان در پروژهی فلاحت در فراغت هم میبینی ولی چیزی خارج از چارچوب اخلاق و ادب وجود ندارد.
🔸آن روزها #اصولگرایان و جناح راستیهای شیراز علیه این دانشجویان شوریدند که حرمت علما را حفظ کنید و دانشجویان پیگیر این ماجرا را #منافقین دهه هشتاد نامیدند.
چند سال بعد هم در ماجرای مرحوم آیتالله #ایمانی همین ماجرا تکرار شد.
اصولگرایان شیراز همان مشی حافظ شأن علمایی خودشان را تکرار کردند.
🔸حالا رسیدهایم به سال۱۴۰۰ و این بار جوانکی اصولگرا هر فحش و توهینی از دهانش درآمده نثار مرحوم آیتالله #مصباح کرده.
چند روز است منتظرم حضرات حافظ شأن علما، کلمهای در نقد دهاندریدگی همحزبیشان بگویند. چند روز است دارم کانالها و سایتها و صفحات اینستاگرامیشان را زیرورو میکنم و چیزی نمییابم.
🔸حضرات حافظ شأن علما، خفهخون گرفتهاند.
این ماجرا را تعریف کردم تا بگویم: بخشی از اصولگرایان بیش از آنکه دیندار باشند، سیاستمدارند. #دین و تشرع و تقوایشان براساس باند و قبیلهشان تنظیم میشود.
#محمد_حسین_عظیمی
@teribon_ir
⭕انحصارِ نقد در خدمتِ تحکیم جایگاه جریانهای قدرتپایه
🔻به بدنه حزبالله القا شده نقدِ عملکرد یک نهاد، یعنی ضدانقلابیگری، یعنی ضدنظام بودن. و این، امکان اصلاح کژکارکردهای نهادی را گرفته و روندهایی خلق میکند که هستۀ اصلی تنظیم قدرت، اصلاح را در انحصار خود و تلقی از مفهوم اصلاح را در چارچوبِ نگاهِ انحصاری خود نگه دارد.
🔻با این سیاست، جمعیتی با این دیدگاه که باید از همه چیز دفاع کرد، تولید میشود که مالهکشیِ «عملکردهای نهادها» را «دفاع از اصلِ نظام» میپندارند و تثبیت جایگاهِ جریانهای قدرتپایه را تضمین میکنند.
🔻این چنین در انحصار قرار گرفتنِ نقد، منجر به این میشود که ناخودآگاه، نهادهای امنیتی و شبهامنیتی، دستگاههای کنترلی و نظارتی، مجموعههای بازرسی و بررسی، و به خصوص بوقهای رسانهای رسمیشان، فرایندهایی را تولید و بازتولید کردهاند که منجر به شکلگیری نحوهای اخباریگری و اشعریگری در درک مفاهیم حکمرانی و ایدئولوژیک شده است.
🔻این اشخاص و فرایندهای شکلدهنده قدرت، با همین رویکردها، مقدمات یک خطای شناختی را نسبت به «اصل انقلاب»، «آرمانهای انقلاب«، «مفهوم ولایت»، «جایگاه رهبری» و «چرخه و فرایند حکمرانی» در دستگاههای حاکمیتی را فراهم کرده است که ثمرهاش، نحوهای برداشت سخت از قدرت شده است. چنان که فرایندهای خشک و کنترلمبنا، چارچوبهای انقلابی بودن را کوچکتر میکنند و بسیاری به بهانههای مختلف، رد، دفع و طرد میشوند و فقط حوضی کوچک میماند برای فامیلهای نظام. فامیلهای نسبی و نسبی و کیفکشهایی که سالهاست نقدی جدی به هیچ چیز نداشتهاند.
🔻در خدمت به این جریان نیز، بولتننویسها، به بازتولیدِ فهمی بولتنی از سیاست و اجتماع میپردازند و مدیرانی بولتنمغز پرورش پیدا میکنند که علاقهای به شنیدن حرفهای اساسی برای تنظیم حرکت جمهوری اسلامی بر ریل انقلاب اسلامی ندارند و به همین ترتیب، جریان ورود افراد متنوع به ساختارهای قدرت، محدود شده و گاه در انحصار عدهای خاص قرار میگیرد. و ضعف، تثبیت میشود.
#میثم_رمضانعلی
@teribon_ir
تریبون مستضعفین
سردسته تندروها... @teribon_ir
⭕ سردسته تندروها
🔸از احمد به مردم: « باید بخواهید که بودجه #سپاه در عرض ماه برای چی ها خرج شده. که حتی همه حساب ها برای #مردم روشن بشه که آقا یک قرون داده شد مثلا اینقدر گوشت خریدیم. هان!!! من از شما می پرسم چرا باید سپاه اینجا ماهی یک میلیون و خورده ای الی دو میلیون تومان خرج داشته باشه؟ کجا میره این پول ها؟ ببینید برادر؛ من در لباس سپاه، با کارت سپاه، با همه چیز سپاه دارم به شما میگم باید از سپاه #توضیح بخواهید، باید یک به یک شما بپرسه چرا؟ اینکه شما نپرسیدید، شما ملت (پاوه) در این مورد احساس مسئولیت نکردید، کار به اینجا کشید.»
🔸 حاج احمدم چقدر تند حرف میزنه! انگار حواسش نیست دشمن سواستفاده میکنه! نمیدونه داره تو زمین دشمن بازی میکنه! این حرفا چیه حاجی! انگار نمیدونی در مقطع حساس کنونی قرار داریم؟! انگار نمیدونی در پیچ حساس تاریخی هستیم؟! انگار نمیدونی شرایط، شرایطه تنگه اُحد هست؟! خوب نیست بابا! حالا چهارتا تخلف و کوتاهی و تقصیر و قصوری ام بوده؛ باید بگذریم. الان #مصلحت_نظام حکم میکنه چیزی نگیم. نمیگی فردا ترفیع درجه نمیگیری؟ حداقل به فکر آینده خودت باش! از این حرفا بزنی همه طردت میکننا؛ خلاصه از ما گفتن بود. خود دانی.
🔸آخ آخ ببخشید حاجی یادم رفت یه چیز بگم! دیروز حرفاتون از بی بی سی ام پخش شد؛ چقدر بتون گفتم خوراک رسانه ای برا دشمن درست نکنید؛ بنظرم حاجی شما یه کم بی انصافی کردید. دشمن شادمون کردی! تمام اصلاح طلبا از این حرفاتون سواستفاده کردن و دارن جبهه انقلاب رو میزنن! چرا نیمه پر لیوان رو ندیدید؟ چرا به جای اخبار سیاه و ناامید کننده، خبرای خوب رو به مردم نمیگی؟! مردم ناامید می شوند، این همه بچه ها از صبح تا شب سگ دو میزنن و زحمت میکشن!! حالا شما دوتا اشکال دیدی اومدی پشت تریبون داد میزنی؟! قرار نیست که هر واقعیتی رو به مردم بگیم. خودت که میدونی مردمن دیگه؛ نمیتونن تحلیل کن حرفاتو؛ قاطی میکنن و تر و خشک و با هم میسوزونن. دعا میکنم خدا عاقبت رو بخیر کنه. حواست باشه با همین فرمون بری جلو احتمالا جاده خاکی بزنی و از کشتی انقلاب پیاده شی. التماس دعا. یاعلی.
#علی_ریاحی_پور
@teribon_ir
🔻دو خاطره درباره چرایی بی اعتنایی اصولگرایان نسبت به توهین حسین قدیانی به آیتالله مصباح یزدی
🔹انتخابات مجلس زمستان سال نود، اولین اعلام حضور جبهه پایداری در سیاست بود. آن طرف هم جبهه متحد اصولگرایان با محوریت جامعه روحانیت و جامعه مدرسین بود و فعالیت سنگینش علیه پایداری و محور اصلیاش یعنی آیتالله مصباح.
آن زمان جزوهای هشتاد صفحهای با ادبیاتی محترمانه و استدلالی در نقد مشی سیاسی جریان اصولگرایی سنتی و تبیین مشی سیاسی آيتالله مصباح توسط حامیان پایداری منتشر شد.
ناگهان یک موج رسانهای هماهنگ با محوریت سه سایت جهان نیوز، شفاف و فردا و رسانههای اقماریشان با کلیدواژه "توهین پایداری به آیتالله مهدوی کنی" به راه افتاد. توهینی رخ نداده بود، اما جوّ "توهین پایداری به آیتالله مهدوی کنی" کار دوستان را برای انگ زنی جلو میبرد.
چند هفته بعد در راهپیمایی بیست و دوم بهمن یک نشریه تک برگی توزیع شد با تیتر "عاقبت تندروی" که با استناد به این جمله امام در نامه به آقای مشکینی که " شما از قول من به فرزندان انقلابیام بفرمایید که تندروی عاقبت خوبی ندارد. اگر آنان جذب حضرات آقایان جامعه محترم مدرسین نشوند، در آینده گرفتار کسانی خواهند شد که مروج اسلام آمریکایی اند"؛ با ادبیاتی هتاکانه به جبهه پایداری و آیتالله مصباح نسبت به تندروی-یعنی مخالف با جبهه متحد و وحدت مد نظر جامعه روحانیت- و عاقبت آن هشدار داده بود. از ادبیات بی ادبانه مطلب عصبانی بودم و داشتم توی مسیر حرکت میکردم که" آقای م" از ادوار بسیج دانشگاه تهران و فعالین ستادی جبهه متحد را دیدم و گلایه کردم که این چه تیتر و چه مطلبی است علیه آقای مصباح!؟ او هم انتساب نشریه به ستاد را انکار کرد و با خونسردی گفت مال ما نیست، احتمالا بچههای کف میدان خودشان درآوردهاند. جملهاش که تمام شد یکدفعه یکی از دوستانش با بغلی پر از آن نشریه از راه رسید و گفت حاجی بریم؟ گفتم عه اینها مال شما و ستاده؟ گفت آره دیگه. لبخند تلخِ سنگینتر از صد ناسزا تحویل "آقای م" دادم و رفتم. او امروز نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی است.
🔹انتخابات ریاست جمهوری سال نود و دو، دومین عرصه تقابل جبهه پایداری و جریان سنتی اصولگرایان بود. پس از کنار رفتن باقری لنکرانی، آیتالله مصباح و پایداری از جلیلی حمایت کردند و اصولگرایی سنتی از قالیباف.
نتیجه این شد که حسن روحانی با هجده میلیون، رای آورد و قالیباف شش میلیون و جلیلی چهار میلیون رای آوردند.
اصولگرایان مقصر شکست را جلیلی و حامی اصلی اش میدانستند. همان موقع یکی از فعالین رسانهای آنها در گوگل پلاسش آیتالله مصباح را به عنوان مقصر این شکست لعن کرد. اقدام زشتش با واکنش شدید همه روبرو شد و او مجبور به حذف و عذرخواهی شد. مدتی پس از انتخابات ، برای تولیدمحتوای تاریخی وارد سایت خامنهای.آی آر شدم. دیدم همان آقای لعن کننده آنجا است و قرار است نشریهای به نام "خط حزبالله" راه بیندازد تا در هیاهوی دولت روحانی، به امت حزبالله "خط" بدهد! کار را راه انداخت و چندسال بعد با تغییر تیم خبرگزاری فارس، جزو مدیران ارشد آنجا شد.
🔹این دو خاطره، مشت نمونه خروار بود. از سال نود به بعد که آیتالله مصباح به مخالفت علنی و صریح با اصولگرایی غیرگفتمانی و قبیلهگرایانه آقایان پرداخت، سیبل شد و کینهاش را به دل گرفتند. برخی بولتن و تحلیلهای شبه امنیتی حتی وقیحانه مدعی بودند او میخواهد رهبری را تضعیف کند وخودش جای ایشان را بگیرد! در کف میدان رسانه هم قلم بدستانشان مک رر میگفتند او "مطهری زمان" است، یعنی باید برود با شبهات منحرفین مقابله کند و بیخود وارد سیاست شده و تا توانستند هم روی صحنه و هم پشت پرده علیهش فعالیت کردند. اما نماز غریبانه آقا بر پیکرش در سحرگاه روزهای کرونایی و تمجید کم نظیر از او در پیام تسلیتشان، خیلی چیزها را روشن کرد. نشریه خط حزبالله هم برایش تیتر زد "حکیم انقلابی و پارسا"، اما آن آقای لعن کننده توفیق این تیتر را نداشت، چون در خبرگزاری فارس بود.
🔹اینها علت این موضع ضعیف و لایت اصولگرایان در برابر توهینهای حسین قدیانی به آیتالله مصباح است. خیلی هایشان که درباره زمین و زمان موضع میگیرند خود را به ندیدن زدند و برخی دیگر زیر فشار مطالبه، یک موضع دو خطی مختصر گرفتند و تمام.
آنها که سال نود "نقد سیاست آقای مهدوی کنی" را توهین به روحانیت معرفی کردند و برایش سوگوار شدند،. حالا در برابر فحاشی و هتاکی هم قبیله ای خودشان به آیتالله مصباح سکوت کردند. این یعنی مبنای تقوا، سیاست و جناح است! یعنی دینداری باندی! اعضای جبهه پایداری هم که روزگاری همه هویتشان آیتالله مصباح بود ترجیح دادند سرگرم سفرهی غنیمت دولت منتخب باشند و به روی مبارک نیاورند!
✍ #امین_فرج_اللهی
✅ @teribon_ir
⭕مصباح، نجاتمان داد
🔹یکی دو سال اول دبیرستانم بود. دو سه سال آخر دولت اصلاحات بود. جملهای از مرحوم آیت الله مصباح یزدی -فکر کنم در سخنرانیهای معروفش پیش از نمازجمعه تهران- نقل شده بود با این مضمون که الان در جمهوری اسلامی بانکها رباخواری میکنند و...
🔹در یک جمعی گفتم حالا این ادبیات هم خیلی خوب نیست! یکنفر در آن جمع بلند شد و مرا شست و پهن کرد روی دیوار، که تو چه میفهمی و به چه جراتی درباره آیت الله مصباح اینطور حرف میزنی و...
🔹همان فرد که مرید علامه مصباح بود و بعدتر عقدش را هم علامه خواند و علی ما نقل، سر عقد از شوق گریه هم میکرده، بعدتر مشاییچی شد و مخالف علامه شد و... .
اما من اتفاقا سر آن اتفاقا ویرم گرفت که بروم آیت الله مصباح را بشناسم. دوم خردادیها بدجور تخریبش میکردند. دبیرستانی بودم اما خوره کتاب و مجله.
🔹از آنجا پایم به کتابهای علامه باز شد. بعدتر که رفتم دانشگاه و فعالیتهای جدیتری داشتیم و شبهات جدیتری و بحثهای جدیتر، بیشتر چنگ میزدم به دامان اندیشههای ایشان.
🔹اینها را گفتم که بگویم اگر رگ غیرتمان برای مرحوم آیتالله مصباح باد میکند مثل پایداریهایی که این روزها ساکت شدهاند تا سر سفره غنیمتی دولت آینده به اندازه یک لقمه هم عقب نیفتند، از سر سیاسیکاری نیست!
🔹ما بچه بودیم و اگرچه اینستا و تلگرام و... نبود، اما بالاخره شبهه و وسوسه از هر سوراخی بود راه خودش را پیدا میکرد و میآمد داخل روح و جانمان. روزهای سختی بود، روزهای دولت دوم خرداد.
تا دلتان بخواهد روزنامه داشتند، مجله داشتند، مینوشتند، تیتر میکردند، روی جلد میبردند و آتش میانداختن به خرمن اعتقادات ما.
و ما را کتابها و سخنرانیهای #مصباح_عزیز نجات داد.
🔹نمیترسید، کم نمیآورد، کپ نمیکرد، محافظهکار نبود، از ترس فحشهای زنجیرهایهای زنجیری در روزنامههای فردایشان، تیغ سخنرانیهای پیش از نماز جمعه تهرانش را کند نمیکرد.
میدید چطور دارند میزنند به ریشه اسلام و انقلاب و چطور ماها داریم دست میکشیم به لبههای دره تا شاید تکه سنگی، ریشه بیرون زدهای، ساقه خمیدهای پیدا کنیم و چنگ بزنیم و سقوط نکنیم.
🔹حالا زورمان میآید بعد از دوم خردادیهای علیه ما علیه، یکی به اسم پسر شهید و... بر قبر مطهر او هم اسب براند.
اصلا نامردیست اگر آبرویی که او از خود خرج کرد برای نسل ما را فراموش کنیم و بگذاریم هی از اینطرف و آنطرف به او جسارت کنند؛ نمکنشناسیست. تازه حرمت عالم و فقیه در اسلام و لزوم دفاع از او هم جای خود.
بیخیال این هتاکی هم نمیشویم.
همین.
#محمد_رضا_شهبازی
@teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽🚨نیاز قطعی فردای کشور
🔹سوال یک نفر از سعید جلیلی در خیابان: انرژی هسته ای به چه دردی میخورد؟!
@teribon_ir
🔴 او در خشت خام چه میدید که ما کور بودیم؟!
🔹مقام معظم رهبری ۱۵ سال قبل(سال۸۶) در یک سخنرانی بر این نکته تأکید کردند که اگر دولت ایران به بدگویی برخی "عوامل داخلی" درباره بیخاصیتی صنعت هستهای توجه کند و برق هستهای تولید نکند، مجبور به «گدایی برق» خواهد شد.
🔸امام جامعه، سال 86 در جمع دانشجویان استان یزد فرموده بودند: «در داخل کشور خودمان جنجال راه انداختند که آقا انرژی هستهای هزینه بدون سود است؛ چرا دارید این کار را میکنید؟ حالا تبلیغات جهانی که این مسئله را کاملاً دنبال میکرد و هنوز هم میکند؛ اما در داخل کشور خودمان از اولی که این مسئله هستهای مطرح شد(سال۱۳۸۱)، از پنج شش سال قبل از این تا حالا مرتباً این مطلب را گفتهاند و تکرار کردهاند. حتّی عدهای نامه نوشتند و گفتند آقا ما فیزیکدانیم. اینکه میگویند ما توانستهایم دستگاههای سانتریفیوژ را راه بیندازیم، اصلاً واقعیت ندارد! به قدری قرص این را گفتند که ما مجبور شدیم افرادی را بفرستیم و بگوئیم بروند بازرسی کنند، درست ببینند؛ نکند که همینی که اینها میگویند، باشد. این، مال پنج شش سال قبل است. رفتند، آمدند گفتند نه آقا! کار، بسیار خوب، صحیح، علمی و محکم دارد انجام میگیرد. اول گفتند نمیشود، نمیتوانیم؛ بعد که دیدند توانستیم، گفتند آقا این هزینهای است که سود ندارد، فایدهای ندارد. بنده در سخنرانی عمومی عید نوروز سال گذشته مفصل درباره این صحبت کردم و نمیخواهم تکرار کنم. چطور فایدهای ندارد؟ ما برای بیست سال دیگر حداقل بایستی بیست هزار مگاوات برق از انرژی هستهای به دست بیاوریم. برآوردی که برای مصرف انرژی در کشور و تولید برقِ مورد نیاز کردهاند، حداقل بیست هزار مگاوات باید از طریق انرژی هستهای باشد؛ والّا ما باید برق را از دیگران گدایی کنیم؛ یا اگر نتوانستیم گدایی کنیم، یا ننگمان آمد، یا به ما ندادند، از خیر چیزهایی که با نیروی برق میچرخد، باید بگذریم؛ از کارخانه، از تولید، از بسیاری از ابزارهای پیشرفت. خب، ما کِی شروع کنیم تا بتوانیم بیست هزار مگاوات را بیست سال دیگر به دست بیاوریم؟ الان اگر دیر هم نشده باشد، قطعاً زود نیست. ممکن است دیر هم شده باشد. ببینید چه مغالطه عجیبی است که "آقا احتیاج نداریم"! یا میگویند: شما نیروگاه هستهای که نمیتوانید بسازید؛ این اورانیومهای غنیشده سه چهار درصد را برای چه میخواهید؟ باز بحث "نمیتوانید" است. چرا نمیتوانیم؟ ملتی که بدون کمک و بدون استاد توانست یک چنین مراکز عظیم غنیسازی را به وجود بیاورد، چرا نتواند نیروگاه بسازد؟»
🔹بعد از ۱۵ سال، حالا من که آن موقع یک دانشجوی صفر کیلومتر بودم ادعای فعال رسانهای بودن میکنم که چیزی بنویسم درباره #قطعی_برق!
🔸سال ۹۲، با رای ملت، آنچه که نمیبایست، رخ داد... روند هستهای کشور بطور مطلق تعطیل شد! آقایان هستهای که هیچ، حتی توسعه نیروگاههای سیکل ترکیبی را متوقف کردند!
🔹طبق اعلام مسئولان هستهای کشور، در حوالی سالهای 91 و 92، بخشی از برق هستهای ایران وارد مدار شد و تعدادی از چراغ خانهها در ایران با برق هستهای روشن هم شدند. اما این فرایند به دلایلی که یک روز باید مشخص شود، با سرعت لازم ادامه نیافت تا به خاموشیهای امروز رسیدیم!!
✍️#داود_مدرسی_یان
@teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽بازخوانی یک سخنرانی از سعید جلیلی درباره لزوم استفاده از فرصت انرژی های تجدیدپذیر برای تولید برق
سعید جلیلی، آذر 95 در جمع دانشجویان:
🔹امروز در دنیا خورشید و انرژی خورشیدی یکی از مهمترین منابع انرژی و تولید ثروت است و طبق برآوردها، تابش خورشید از منطقه حرمک زاهدان تا شمال چابهار به لحاظ ظرفیت تولید انرژی خورشیدی در دنیا کم نظیر است که می تواند ما را تبدیل به قطب انرژی این منطقه کند.
🔹طبق تحقیقات، بادهای سیستان و بلوچستان، بهترین بادهای دنیا برای تولید انرژی است. این بادها می تواند مهمترین منبع تولید برق باشد.
🔹حیف است برویم با برجام «خورشید تابان» از دنیا طلب کنیم آنوقت نسبت به «خورشید تابان مردم سیستان و بلوچستان» بی تفاوت باشیم.
@teribon_ir
⭕️در رثای سکوت در برابر اهانت به شهید تهمتها
اگر از نسل ما و علاقهمندان به انقلاب (با همه اختلاف سلایق موجود) این پرسش مطرح شود که چه کسی را شایسته ملقبشدن به «عمار انقلاب» میدانید بلاشک از اولین پاسخهای آنها «علامه محمدتقی مصباحیزدی» خواهد بود.
متاسفانه این روزها در سایه اهمال و بیاعتنایی شخصیتهای موثر و نهادهای قضایی، فردی مسبوقبهسابقه در هتاکی به شخصیتهای انقلابی و حتی نیروهای بدنه انقلابی، قلم خود را بهسمت این مرد بیبدیل چرخانده و اهانتهای بیشرمانه و بیسابقهای که نمونه آن درطول تاریخ حتی ازسوی افراد معاند و ضددین هم مشاهده نشده، روا داشته است.
یادمان نمیرود در دوره دوم خرداد و در اوج بدمستی حامیان دولت وقت، بهدلیل انتشار یک کاریکاتور علیه این عالم، حوزههای علمیه بسته و مراجع تقلید و بزرگان حوزه و اصناف و بازار همه برآشفتند و تحصنی تاریخی در مسجد اعظم در محکومیت این هتکحرمت برگزار شد که با پیام رهبری معظم انقلاب پایان پذیرفت.
اما اکنون نه یک کاریکاتور که بهراحتی دهها توهین و فحش رکیک و ناموسی و اهانت به مزار آیتالله مصباح منتشر میشود و کک کسی نمیگزد!
نه عالمی عمامه بر زمین میزند و نه حوزهای تعطیل میشود و نه رگ گردن مدعیالعمومی که اگر چند جوانی در گوشهای خطایی کنند، بلافاصله صدر تا ذیل آن مجموعه را تعطیل و همه را به محکمه دادگاه میکشاند، باد میکند!
بحث تنها بر سر توهین به مصباح عزیز نیست که آنهم در جای خود باید برخورد و پیگیری شود بلکه درد از آنجاست که فردی به توهم پشتیبانی توسط برخی افراد و نهادها، سالهاست همه حرمتها را شکسته و بسیاری را با فحاشیها و اهانتهای خود رنجانده و بعضا تشویق هم شده است.
بحث بر سر این است که اگر فرداروزی فردی از جناح یا جریان مقابل اهانتی یا توهینی بهمراتب پایینتر از هتاکیها و فحاشیهای این نازپرورده فلانیها به زبان یا قلم بیاورد، حوزههای علمیه و بزرگان حوزه و مدعیالعموم با چه رویی میتوانند برخورد با او را مطالبه کنند؟
آیا زمان آن نرسیده که عده معدودی از سپرداران متوهم مستظهر به حکومت بدانند اگر خطایی کنند بیش از آنان که انتسابی به جایی و فردی ندارند، مجازات خواهند شد؟
مخلص کلام آنکه اگر امروز در برابر این هتکحرمت بیسابقه سکوت شود، جامعه انقلابی و بدنه حامی نظام خواهد فهمید که سیاسیکاری و قبیلهگرایی آنچنان در بخشهای مختلف نفوذ و رسوخ کرده که اگر کسی به احدی از آنان بگوید «بالای چشم مبارکتان ابرو است» با مشت آهنین مواجه میشود اما اگر به مردی که رهبری عظیمالشأن انقلاب بر طهارت نفس و صراطمستقیم او شهادت داده و خود را سوگوار این برادر و رفیق قدیمی و عزیز دانسته، بدترین اهانتها و هتکحرمتها صورت بگیرد، صدایی از جایی برنخاسته و کک کسی نخواهد گزید.
✍🏻 #کمال_لطفی
✅ @teribon_ir
بسم الله البدیع
#ایده_تحولم_آرزوست
1/شنبه با یکی از دوستان قدیمی پیام رد و بدل میکردیم.در اثنای بحث به مسائل تربیتی بچهها رسید.گفت:"چند روزی است تلویزیون،سریال دودکش 2 رو داره پخش میکنه.بخشهائی از قسمت اولشو دیدم،مناسب بچه ها و حرمت خانواده نبود.مجبور شدم یه جوری سر بچهها رو گرم کنم و نذارم ببینند."
برام جالب بود ،فصل اول و حتی بخش دومش که با نام پادری پخش شد،سریالی خوش دست و در چارچوب بود ولی حالا همان نویسنده، کارگردانی رو هم (بجای محمدحسین لطیفی در دو سریال قبلی) بعهده میگیره و بعد...
2/اگر نگیم از اول انقلاب،حداقل 27ساله که تلویزیون رو خودیها یا همانها که پای راستشان را در زمین انقلاب میدانیم اداره کردهاند،پس چه شده است که بعد از نزدیک به سه دهه،تلویزیون حتی از سالهای اولیه این سه دهه هم برای خانوادهها امن نیست و باید حتما در خانه ممیزی کنند و بعد بچه ها رو پای تلویزیون بنشانند.
3/تلویزیون بیشتر از اینکه در همه این سالها با یک ایده تحولی حرکت کند در دام روزمرگیها افتاده بطوری که سالهاست درگیر پرکردن آنتن به هر طریقی است.حداقل و فقط سالی هزار قسمت سریال باید توسط سیمافیلم برای شبکه ها آماده یا مجوز آمادهسازی اش صادر شود فلذا همچنان لنگ نان شب است.
4/ورودی نیروی انسانی تلویزیون با گزینش سفت و سخت ،سعی میشود از باصطلاح خودیها جذب شود.لذا نیروی انسانی وارد شده در رسانه نیز مهر تائید نظام را خورده است.اما در کدام بخش؟ بجز معاونت سیاسی ، در سایر بخشها غالبا دور از آنتن و با فاصله معنادار از گروههای برنامه ساز و یا حداکثر مشارکت در ساخت برنامه های جیم و دال و...
5/شهریور سه سال پیش یکی از بزرگان نظام در دیدار با مدیران رسانه میفرمودند(نقل به مضمون و با سانسور اسامی): پخش صحبتهای فلان اندیشمند برجسته اسلامی یا بهمان مفسر قرآن برای استفاده در آنتن تلویزیون خوب است ولی بدانیم اگر این صحبتها ترجمه به متن های اقتباسی و نمایشی نشود، بیننده عام تلویزیون رغبت کمتری به دیدن آن می کند و تقریبا اینگونه صحبتها بسیار کم مورد توجه مخاطب توده قرار میگیرد....در این رده چقدر #نیروی_تراز_و_کارآمد تربیت شده است؟اصلا این تربیت،کجای دستورکارهای رسانه است؟
6/رسانه در همه این سالها اداره شده است،شاید به نسبت بودجه و درگیریهای دیگرش هم بد اداره نشده باشد ولی این مسیری که می رویم شاید برای برخی نان داشته باشد(که دارد... مثل اینکه خوب هم دارد) اما برای انقلاب ،آبی بهمراه ندارد .
در حقیقت،درست است که اداره کلان رسانه و حتی جذب نیرو در قسمتهای سیاستگذاری و بدنه کارشناسی ستادی با فرمولهای غربالگری انقلابی سامان یافته است،اما همچنان آنتن از طریق درپشتی بدون غربال و حساسیت لازم در حال تامین است. و چون همیشه لنگ آنتن هستیم لذا با غمض عین و فروکاستن شدید و غلیظ انتظارات، از آن گذشته و می گذریم.
7/رسانه ملی،در همه این سالها بدون کوچکترین نشانه از داشتن #ایده_تحولی فقط اداره شده است.یعنی نیروهای اصلی و صفی که با استاندادهای حرفهای رسانه هم منطبق باشند ،کمتر در مجامع رسمی رسانه (مثل دانشگاه صدا و سیما) یا مجامع ضمنی تربیت نیرو(مثل گروههای برنامهساز) رشد پیدا کرده اند.نیروهای خوب انقلابی نیز یا از نظر عده ،تعداد قلیلی هستند یا در فضای حرفهای رسانه و اتمسفر حاکم،شبیه بقیه شده اند.
8/بعد از بیست و هفت سال(اگر نگوئیم چهل سال)، همچنان مشغول کارهای ضربتی و تند و سریع و "در برهه حساس کنونی" هستیم و هنوز به ایده تحولی و اجرای آن نرسیده ایم.حتی ایدههای فاخری مثل #جوانگرائی دستخوش بازیهای مدیریتی و کش و واکشها و سهم خواهیها شده است و ذیل فکرهای سطحی دست و پا میزند تا شاید جوانمرگ نشود.
9/ #دولت_مردمی_و_انقلابی میتواند گرفتار همین آفت سهمگین باشد مخصوصا اگر و فقط اگر بخواهد با روزمرگی و تامین نیازهای روز حرکت کند.حقیقت ماجرا این است که وضعیت اجرائی کشور بعد از دستپخت 8 ساله آقای روحانی و دوستان، شبیه آنتن تلویزیون است که نیازهائی ضربتی و اقداماتی فوری را میطلبد اما اگر دولت در دام همین نیازها و اقدامات که بسیار دشوار و صعب هم هستند بیفتد و نتواند _لااقل_ ایده تحول ریل حکمرانی و نیروهای مورد نیازش را کلید بزند و در دام روز مرگی ها بیفتد،فرصت پیش آمده به ثمن بخس بر باد فنا خواهد رفت.
10/لازم است نیازهای فوری در کنار اصلاح و #تغییر_ریل_حکمرانی و اقدام برای #تربیت_نیروی_کارآمد ،جدی گرفته شود.اینکه فقط مشکلات آنی برطرف شود، اقدامی عارضه یابانه است که به هیچ وجه ریشه و علتها را ترمیم نمیکند.لذا اگر نگاهی بلندتر به مسالهها نداشته باشیم، بدانیم مسالههای فردایمان همین راهکارهای امروزمان است...
@teribon_ir
تریبون مستضعفین
بسم الله البدیع #ایده_تحولم_آرزوست 1/شنبه با یکی از دوستان قدیمی پیام رد و بدل میکردیم.در اثنای ب
#ایده_تحولم_آرزوست
#بخش_دوم
11/دولت مردمی،هم یک اسم شریف است و مهمتر از اون یک رسم انقلابی.برای مردمی شدن نیاز به یک برنامه مشارکت مردم یا همان مردمی سازی داریم که سالهاست توسط رهبر فرزانه انقلاب فریادش زده می شود.لذا سامانه های معرفی مدیران یا اخذ ایدهها میتواند نمای ورودی یک دولت مردمی باشد اما درون بنای آن،نیازمند معماری ظریف برای #مردمیسازی و مشارکت مردم در امور هستیم.مراقبت از اینکه در نمای بیرونی مردمیسازی نمانیم و گرفتار #شعارزدگی یا سطحی کاری نشویم ،یک اولویت اساسی است.تجربه #اصل_44 و سوءمدیریتهای حاصل از آن در جلوی چشمان سیاستگذاران و کارگزاران است که یک فرصت کم نظیر،چگونه با بی درایتی به محاق رفت...
✍️#مصباح_الهدی_باقری
@teribon_ir