eitaa logo
مطالعات آمریکا اروپا
5.3هزار دنبال‌کننده
377 عکس
39 ویدیو
0 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸دو طیف نوسَلفى گری معاصر این جریان دارای دو خواستگاه کاملا متفاوت فکری است که نمود اجتماعی مختلفی نیز در جهان اسلام یافته اند: ١) طیف نخست در احیای مجدد اندیشه و خروج آن از شبه جزیره و انتشار در جهان اسلام و انتقال به غرب به ویژه در دهه های اخیر نمود یافته است. ٢) طیف دوم با الهام از اندیشه های «ولی الله دهلوی» در شبه قاره رشد کرده و در اندیشه بنیانگذاران اخوان المسلمینِ مصر به ویژه سید قطب، پرورش و توسعه یافته و به جهان عرب و دیگر مناطق جهان اسلام انتقال یافت. تفاوت های این دو را می توان در شاخص هایی چون ستیز با دانش های عقلی و شهودی، گرایش به تکفیر، پذیرش مطلق سَلَف و پرهیز از هرگونه انتقاد نسبت به آن مشاهده کرد که طیف نخست دارای این شاخصه ها به طور بارز هستند و طیف دوم فاقد آنها و بلکه احیانا دارای نقاط مقابل آنها هستند و البته روشن است که طیف های میانی نیز در این بین شکل گرفته اند. نقطه اشتراک هر دو طیف، در جستجوی بنیادها و پایه های شرعی و معتبر جهت بکارگیری آنها در «بازتولید اسلامی سازی جامعه» نمود یافته که نمونه مشابه آن در ادیان دیگری چون یهودیت. وستانیوز
مطالعات آمریکا اروپا
شناسنامه انقلاب های مخملی انقلاب نارنجی اوکراین کشور اوکراین در سال 1991 میلادی پس از فروپاشی شورو
📌شناسنامه انقلاب های مخملی انتخابات پارلمانی 2006 اوکراین برخلاف انتخابات ریاست جمهوری در سال 2004 میلادی که دو جناح غرب گرایان و طرفداران روسیه با یکدیگر در حال رقابت بودند، سه جناح با یکدیگر وارد رقابت شدند. این سه جناح شامل طرفداران روسیه یعنی حزب مناطق یا نکویج، حزب سوسیالیست اوکراین و حزب کمونیست اوکراین بود. جناح طرفداران غرب یعنی حزب طرفدار یوشچنکو و جناح سوم شامل طرفدار خانم یولیا تیموشنکو بود که پس از عزلش از نخست وزیری، دیگر متحد طرفداران یوشچنکو نبود و خود به صورت مستقل شرکت کرده بود. جناح اول توانست 240 کرسی از 450 کرسی پارلمان را تصاحب کند. جناح دوم و سوم به ترتیب صاحب 129 و 81 کرسی شدند که در صورت ائتلاف هم نمی توانستند اکثریت را به دست گیرند. پس از این انتخابات،(همان) پوشچنکو مجبور شد که رقیب خود را نامزد نخست وزیری کند بنابراین، هم اکنون قدرت در اوکراین بین نیروهای انقلاب نارنجی طرفدار غرب و گروههای طرفدار روسیه تقسیم شده است. بدین معنا که نخست وزیری و اکثریت پارلمان در اختیار طرفداران روسیه و ریاست جمهوری در اختیار گرو ههای طرفدار غرب می باشد. مهمترین مسأله اوکراین در حال حاضر، طرح دعوت ناتو از این کشور برای پیوستن به این پیمان نظامی غرب است. با توجه به موقعیت ژئوپولیتیک اوکراین و اهمیت آن برای صنعت و کشاورزی روسیه، این کشور به شدت با پیوستن اوکراین به ناتو مخالف است. به عبارت دیگر، گرجستان و اوکراین خط قرمز روسیه می باشند. در صورت عضویت این دو کشور در ناتو، امنیت ملی روسیه به خطر خواهد افتاد و ممکن است، منطقه قفقاز دچار بحران فزاینده شود. استقلال کوزوو و به رسمیت شناختن آن توسط اروپا و امریکا، استقرار سامانه های موشکی امریکا در لهستان و جمهوری چک از متحدان سابق این کشور، حساسیت روسیه را دو چندان کرده است و جنگ سرد جدیدی بین دو کشور در حال شکل گیری است. وستانیوز
📌پدر کودتاهای رنگی را بهتر بشناسید از انقلاب نارنجی در اوکراین تا جنبش سبز در ایران؛ توصیه‌های «جین شارپ» درباره براندازی دولت‌های ضدآمریکایی چیست؟ «"جین شارپ"، مرشد مبارزه‌های بدون خشونت در سن 90 سالگی درگذشت.» از این تیتر روزنامه «نیویورک‌تایمز»، در تاریخ 2 فوریه (13 بهمن‌ماه) نباید اینطور برداشت کرد که سخن از مرگ فردی در میان است که بی هیچ چون و چرا به عنوان پیشوایی بی‌خطر یا مردی صلح‌طلب شناخته می‌شود. «شارپ» با آنکه در رسانه‌های غربی عمدتاً به عنوان یک استاد دانشگاه محجوب، متواضع و صلح‌طلب تصویر می‌شود از زاویه‌ای دیگر پیر کودتاهای مخملی، پدر انقلاب‌های رنگی، بازوی براندازی سازمان سیا و عامل جنگ نرم آمریکا برای روی کار آوردن سیاستمداران دست‌نشانده دیده می‌شود. او 21 ژانویه 1928 در ایالت «اوهایو» زاده شد و در 28 ژانویه 2018، درست یک هفته بعد از تولد 90 سالگی‌اش درگذشت. در سال 1983، زمانی که 55 سال سن داشت مرکزی به نام «موسسه آلبرت انیشتین» را برای بررسی و ترویج آنچه به گفته وی «مبارزات بدون خشونت» نامیده می‌شد، راه‌اندازی کرد. ایده اصلی «مبارزات بدون خشونت»-نامی که «شارپ» برای آن انتخاب کرده بود- این بود که در صورتی که بتوان مخالفان یک حکومت را به نافرمانی از نهادهایی واداشت که ساختار قدرت را تشکیل می‌دهند می‌توان نظام حاکم آن کشور را سرنگون کرد. «تیری میسان»، پژوهشگر و نویسنده منتقد فرانسوی معتقد است بعد از آنکه سیا متوجه اهمیت ایده‌های «شارپ» و «موسسه آلبرت انیشتاین» شده تلاش‌ کرد از آنها برای آموزش مخالفان در کشورهای مخالف آمریکا استفاده کند. این پژوهشگر فرانسوی می‌گوید: «از آن زمان به بعد، شارپ همیشه در هر جا که منافع آمریکا در خطر بوده، حاضر بوده است.» رد پای تئوری‌های «جین شارپ» و بنیادهای جنگ نرم آمریکایی که با الگوگیری از این تئوری‌ها تأسیس شدند، در بسیاری از «انقلاب‌های رنگی» یا کودتاهای مخملی در اروپای شرقی و مرکزی و آسیای مرکزی دیده می‌شوند. کتابچه او با عنوان «از دیکتاتوری تا دموکراسی»، به عنوان پایه‌ای برای فعالیت‌های جنبش «اوپتور» در صربستان (که مستقیما تحت آموزش مؤسسه آلبرت اینیشتن بود)، کارمای گرجستان، پورای اوکراین، کلکل قرقیزستان و زوبر بلاروس مورد استفاده قرار گرفت. این کتاب شامل فهرستی از روش‌های مختلف برای بی‌ثبات کردن دولت‌های کشورها است. لیست وی 198 متد پیشنهادی مثل دست انداختن مسائل سیاسی، توسل به تقلب انتخاباتی، کاربرد تشییع جنازه (واقعی و تصنعی) برای ابراز نظر سیاسی، انکار و نفی شخصیت‌های شناخته شده، استفاده از نمادهای رنگی برای نشان دادن مخالفت و غیره را شامل می‌شوند. «انقلاب رز» گرجستان در سال 2003، انقلاب نارنجی در اوکراین در سال 2004 و برخی انقلاب‌های رنگی دیگر با تأمین مالی دولت آمریکا بر پایه همین تئوری‌ها شکل گرفتند. محققان می‌گویند در حوادث پس از انتخابات دهمین دوره ریاست‌جمهوری ایران در سال 1388 هم از میان 198 دستورالعمل براندازانه «جین شارپ»، بیش از 100 مورد اجرا شدند که البته در رسیدن به هدف خود ناکام ماندند. همچنین یکی از شاگردان «جین شارپ» به نام «پیتر آکرمن»، بعد از تأسیس مرکزی به نام «مرکز بین‌المللی مبارزه غیرخشونت‌آمیز»، براندازی نظام حاکم ایران را یکی از اهداف خود قرار داد و در سال 2006 اقدام به برگزاری کارگاه‌های براندازی نرم در دوبی در راستای این هدف کرد. در این کارگاه‌ها که در سال 2006 برگزار شد مدرسانی از صربستان و گرجستان، روش‌های موسوم به «مبارزه بدون خشونت» را برای ایجاد بی‌ثباتی در ایران به گروه‌های مخالف آموزش دادند. مرگ «شارپ» قطعاً برای شاگردان و حامیان او در حکم از دست دادن یک رهبر معنوی بزرگ خواهد بود، اما بعید است برای حکومت آمریکا به معنی پایانی بر روش‌های نرم و بی سر و صدایی باشد که جایگزین کودتاهای سخت و پرهزینه‌ «سیا» جهت مداخله در امور کشورهای دیگر شده‌اند وستانیوز
📌آشنایی با تاجیکستان جمهوری تاجیکستان با وسعت حدود 143.100 کیلومتر مربع، در جنوب شرقی آسیای مرکزی در 36 درجه و 40 دقیقه و 41 درجه و 5 دقیقه عرض شمالی و 67 درجه و 31 دقیقه و 75 درجه و 14 دقیقه شرقی نسبت به نصف‌النهار گرینویچ قرار گرفته است. این کشور از سوی شمال به جمهوری‌های قرقیزستان و ازبکستان، از جنوب به افغانستان، از غرب به ازبکستان و از شرق به چین محدود است. تاجیکستان در میان دو رشته‌کوه تیان‌شان که تا چین ادامه دارد، و پامیر که تا افغانستان ادامه می‌یابد، قرار گرفته است و سرزمینی محصور در خشکی بوده و به دریا دسترسی ندارد. مهم‌ترین و ذخایر طبیعی تاجیکستان را نیروی هیدروالکتریک، مقادیری ذخایر نفتی، اورانیوم، جیوه، زغال‌سنگ قهوه‌ای، سرب و روی تشکیل می‌دهد.2.9 درصد از مساحت این کشور جنگل و 34.7 درصد نیز سرزمین‌های مناسب کشاورزی می‌باشند( از این میزان 6.1 درصد زمین‌های زراعی، 0.9 درصد محصولات دائمی و 27.7 درصد را مراتع دائمی به خود اختصاص داده است) وستانیوز
مطالعات آمریکا اروپا
📌آشنایی با تاجیکستان جمهوری تاجیکستان با وسعت حدود 143.100 کیلومتر مربع، در جنوب شرقی آسیای مرکزی
📌آشنایی با تاجیکستان به این نکته نیز باید اشاره داشت که تاجیکستان با بهره‌مندی از ذخایر آب شیرین مناسب، پرآب‌ترین جمهوری آسیای مرکزی به حساب می‌آید. تاجیکستان نیز به مانند دیگر کشورهای آسیای مرکزی باتوجه به ویژگی‌های جغرافیایی و آب و هوایی، در رده آسیب‌پذیرترین مناطق از نظر خطرات طبیعی قرار می‌گیرد. در حوزه بلایای ژئوفیزیک زلزله و رانش زمین، هیدرولوژیک سیل و آب و هوایی، این کشور مستعد نقاط دمایی شدید می‌باشد. به‌ویژه در خصوص منطقه دره فرغانه در شمال این کشور، شاهد مستعدترین منطقه آسیای مرکزی به‌لحاظ آسیب‌پذیری از بلایای طبیعی هستیم. تاجیکستان عضوی از تفاهم‌نامه‌های بین‌المللی تنوع زیستی، تغییرات اقلیمی، پروتکل کیوتو در امور تغییرات آب و هوایی، بیابان‌زدایی، حفاظت از لایه اوزون و تالاب‌ها می‌باشد. وستانیوز
مطالعات آمریکا اروپا
📌آشنایی با تاجیکستان به این نکته نیز باید اشاره داشت که تاجیکستان با بهره‌مندی از ذخایر آب شیرین من
📌آشنایی با تاجیکستان جمعیت جمهوری تاجیکستان بر اساس آخرین آمار ارائه شده توسط آژانس آمار نهاد ریاست جمهوری این کشور تقریبا 9.550.000 نفر است. بر اساس همین آمار، بافت عمده جمعیتی این کشور تقریبا روستایی بوده و تعداد کمتری در شهرها به سر می‌برند. پرجمعیت‌ترین ایالت تاجیکستان ایالت ختلان بوده و کم‌جمعیت‌ترین ایالت که اتفاقا بزرگترین ایالت تاجیکستان به لحاظ وسعت است، ایالت بدخشان می‌باشد. بدین‌ترتیب بیشترین تراکم جمعیتی این کشور در ایالت ختلان و کمترین تراکم در ایالت خودمختار بدخشان می‌باشد. تاجیکستان نیز به مانند دیگر جمهوری‌های آسیای مرکزی در فراخور سیاست‌های اتحاد جماهیر شوروی و مرزبندی‌های قرن بیستم، میزبان اقلیت‌های قومی قدرتمندی از دیگر قومیت‌ها می‌باشد. پس از تاجیک‌ها، ازبک‌ها، روس‌ها و قرقیزها پرشمارترین اقلیت‌های قومی حاضر در این کشور می‌باشند. چگونگی توزیع جغرافیایی این اقلیت‌های قومی نیز بر مبنای حدود 85 درصد تاجیک‌ها مسلمان اهل سنت(حنفی)، و 5 درصد نیز از شیعیان(عمدتا اسماعیلیه) هستند. جمعیت پامیری ولایت خودمختار بدخشان عمدتا از شیعیان اسماعیلیه می‌باشند. قریب به 3 درصد جمعیت تاجیک‌ها نیز پیرو دین مسیحیت بوده و عمدتا ارتدوکس روسی و ساکن شهر دوشنبه می‌باشند. گروه‌های کوچک دیگری از مسیحیت(کاتولیک و پروتستان) و نیز عده قلیلی یهودی نیز در این کشور حضور دارند. وستانیوز
مطالعات آمریکا اروپا
📌آشنایی با تاجیکستان جمعیت جمهوری تاجیکستان بر اساس آخرین آمار ارائه شده توسط آژانس آمار نهاد ریاست
🔸دوران کهن تا نفوذ ترک‌ها و مسلمانان: به عقیده باباجان غفوراف، مورخ و شرق‌شناس فقید تاجیک، گذشتگان تاجیکان کنونی، که اقوامی ایرانی‌تبار و رمه‌دارانی کوچرو بودند، بین 1500 تا 1000 سال قبل از میلاد عمدتا بین دو رود آمودریا و سیردریا ساکن شدند. در دوره کوروش کبیر(قرن ششم پیش از میلاد) تاجیکستان کنونی ضمیمه پادشاهی هخامنشیان شد و شاهان ایرانی بر باختر، که شامل جنوب تاجیکستان و افغانستان می‌شد، و سُغد که جنوب ازبکستان و بخش غربی تاجیکستان امروزی را در بر می‌گرفت، حکومت می‌کردند. نهایتا نیز در قرن چهارم پیش از میلاد، اسکندر مقدونی با تصرف قلمرو هخامنشیان، بر تاجیکستان کنونی نیز سلطه یافت. پس از اسکندر، سلوکیان و در فاصله سال‌های 300 تا 140 قبل از میلاد، دولت یونانی باختر، تاجیکستان را در تصرف داشتند. دولت یونانی باختر توسط سکاها سرنگون شده و پس از مدتی «یوئه‌چی»ها یا تخارها، سکاها را از باختر راندند. یکی از قبائل یوئه‌چی به نام کوشان در سال 27 پیش از میلاد امپراطوری کوشان را تاسیس کرد که در اواخر سده سوم میلادی رو به ضعف نهاد تا اینکه در اواخر سده چهارم میلادی باختر و تخارستان از قلمرو دولت کوشانی به تصرف ساسانیان درآمد. در نیمه‌های سده ششم میلادی اقوام ترک بیابانگرد به تدریج به آسیای مرکزی آمدند و با ساسانیان درگیر شدند. در این زمان سرزمین‌های کنونی تاجیکستان جنوبی، ازبکستان و ترکمنستان در تصرف ایران و نواحی شمالی در دست ترک‌ها بود. مسلمانان در اواسط قرن هفتم میلادی، آسیای مرکزی و تاجیکستان را فتح کردند و پس از آن بود که دین عمده مردم این منطقه که از این پس ماوراءالنهر نامیده می‌شد، به اسلام تغییر کرد. در سده‌های ۳ و ۴ قمری، ماوراءالنهر شاهد بالندگی فرهنگ و تمدن ایرانی، و رواج مجدد بازرگانی و صنعتگری بود. جغرافیانویسان آن روزگار ماوراءالنهر را در زمره آبادترین سرزمین‌های اسلامی توصیف کرده‌اند. کاوش‌های باستان‌شناسی نیز از رشد و توسعه شهرها و افزایش بی‌سابقه جمعیت در آن دوران حکایت دارد. اما در سده 7 هجری قمری(قرن 13 میلادی) با یورش چنگیزخان مغول به خوارزم و ماوراءالنهر، از جمله تاجیکستان امروزی، از شهرهای بزرگ این مناطق چیزی جز ویرانه بر جای نماند. دولت مغولی بسیاری از نمودارهای فرهنگ را از ترکان اویغوری فرا گرفت و همراه با قبیله‌های تاتار و مغول به سرزمین‌های آسیای مرکزی، از جمله تاجیکستان یورش برد و امپراطوری بزرگی تا دریای مدیترانه و خاور و مرکز اروپا به وجود آورد. هم‌زمان با حکومت شیبانیان که ازبک و سنی‌مذهب بودند، در ایران صفویان حکومت می‌کردند که شیعه مذهب بودند. در نتیجه به دلیل اختلافات مذهبی، پس از نبردهایی پیوند رسمی بین ایران و آسیای مرکزی قطع گردید. جز در زمان کوتاهی از حکومت شاه عباس صفوی و نادرشاه افشار، که منطقه زیر نفوذ ایرانیان درآمد، ازبکان تا چیرگی روس‌ها بر تاجیکستان و سایر مناطق آسیای مرکزی در سده 19 میلادی، قدرت را در دست داشتند. وستانیوز(فراخط)
📌دیوار براق دیوار براق شریف در امتداد دیوار غربی قرار دارد، وجه تسمیه آن این است که نبی مکرم اسلام«صلی الله علیه و‌ آله و سلم» در شب معراج، مرکب خود یعنی براق را در کنار این دیوار بست. طول این دیوار حدود ۴۸ متر و ارتفاع آن حدود ۱۷ متر است. این دیوار که وقف ابومدین القوث الحفید است جزئی جدایی ناپذیر از مسجدالاقصی به شمار می‌رود. مقابل این دیوار قبل از سال ۱۹۶۷، پیاده رویی به طول ۳۵/۳ متر و عرض ۳۵/۳ متر وجود داشته که یهودیان از سال‌های نه چندان دور در آن نماز می‌خواندند. زمانی که آنها در صدد تغییر وضعیت پیاده رو و آوردن صندلی‌ها و دیگر لوازم بودند، در سال ۱۹۲۹م انقلابی توفنده در به وقوع پیوست که این انقلاب به انقلاب براق شهرت یافت؛ به همین دلیل حکومت بریتانیا به انجمن تابع نمایندگی سازمان ملل متحد پیشنهاد داد گروهی بین‌المللی برای بررسی این قضیه و تحقیق در مورد ادعای یهود مبنی بر مالکیت دیوار براق تشکیل شود وستانیوز(فراخط)
🔸درآمد 240 میلیون دلاری عربستان از سینما در سال 2022 به گزارش «الخلیج آنلاین» طبق اعلام سازمان رسانه عربستان، تعداد سینماهای این کشور در سال 2022 با افزایش 9 عددی به 63 سالن رسید. همچنین تعداد پرده های نمایش برای 6 اپراتور در کشور به 581 و مجموع ظرفیت سالن های سینما نیز به 59 هزار و 444 صندلی در 20 شهر رسیده که سینمای عربستان را از سال 2019 تاکنون به رتبه اول سینماهای خاورمیانه تبدیل کرده است. این سازمان اعلام کرد که صنعت سینما در عربستان در حال رشد است و در سال 2021، 7 فیلم داخلی و در سال 2022، 12 فیلم در این کشور تولید شد. این سازمان افزود: فیلم «تاپ گان: ماوریک» با فروش بیش از یک میلیون و 250 هزار بلیط و درآمد 22 میلیون و 339 هزار دلار حاصل از آن، پرفروش ترین فیلم از زمان افتتاح سینما در عربستان شد. همچنین افزود: در سال 2022 ، 11 فیلم داخلی در سینماها اکران شد که فیلم «قصاب، بازگشت پنج ضلعی افسانه ای» با بزرگترین مراسم افتتاحیه، موفق ترین فیلم سال بود. همچنین این فیلم در پایان هفته اول رتبه نخست را به دست آورد و از تمام فیلم های اکران شده در دوره خود مانند «آواتار» بهتر عمل کرد. وستانیوز(فراخط)
هدایت شده از غرب آسیا
18.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸سخنان بحث برانگیز نماینده مجلس درباره مافیای خودرو در برنامه کشیک سلامت شبکه سلامت مصلحت 80 میلیون ایرانی فدای 150 نفر مافیای خودرو شده است آقای رئیس جمهور چرا کاری نمی کنید؟ وستانیوز(فراخط)
🔸خاورمیانه و اروپا در سال ۶۰۰ میلادی وستانیوز(فراخط)
🔸مانیفست توحش در فقه داعش محمدرضا عشوری مقدم - پژوهشگر جریان‌های اسلامی گروه داعش یا «دولت اسلامی» به عنوان گروهی منشعب از جریان «سَلَفی جهادی» در پیشبرد اهداف خود بر پایه های فکری و ایدئولوژیک استوار بوده است. بر این اساس از دو کتاب به عنوان مراجع راهبردی و فقهی این گروه یاد می شود. «ادارة التوحش» کتابی است از «ابوبکر ناجی» که به نوعی «مانیفست راهبردی» داعش به حساب می آید. هرچند این کتاب راهبردهای پیش روی جریان سلفی جهادی را به منظور تشکیل دولت خلافت تبیین کرده با این حال واقعیت آن است که این مانیفستِ «توحش» پشتوانه ای «فقهی» نیز دارد. به عنوان مهمترین مرجع فقهی در این‌‌‌‌باره باید از کتاب «مسائل من فقه الجهاد» یا «فقه الدماء» اثر «ابوعبدالله المهاجر المصری» اشاره کرد. ابوعبدالله مهاجر که از جایگاه مهم و قابل احترامی در میان جریان های مختلف سلفی جهادی برخوردار است روابط بسیار نزدیکی با زرقاوی داشت و حتی گفته می شود که استاد وی نیز بوده است. بسیاری از آموزه های ابوعبدالله مهاجر را باید در کتاب «فقه الدماء» یافت که در 20 مسئله و 600 صفحه به صورتی تفصیلی مسائل مرتبط به «جهاد» را با تمرکز بر فقه حنبلی و به ویژه فتاوی ابن تیمیه و ابن قیم و آموزه های مکتب «سلفی وهابی» تبیین می کند. بخش قابل توجه و متمایز کتاب «مهاجر» این است که وی ده ها صفحه از کتاب خود را به احکام جنگ با شیعیان به مثابه «کفار رافضی» اختصاص داده است. وی در این باره بر قتل شیعیان تاکید دارد و می گوید: "شیعیان از تمامی دشمنان برای امت اسلام خطرناک تر هستند. عالمان به خوبی می دانند که رافضیان همواره به دشمنان دین گرایش داشته اند." مهاجر در این باره به نقلی از ابن تیمیه استناد می کند که می گوید: "هیچ یهودی و نصرانی و مشرکی با مسلمانی نمی جنگد مگر آنکه یک رافضی با آنها همراه شده باشد." به نظر می رسد چنین تصوری از شیعه بیش از هر چیز ناشی از اتفاقات تاریخی دوره ابن تیمیه و حملات مغول به خلافت عباسی است که به دوره معاصر تسری یافته است. بخش دیگری از این کتاب به موضوع تمییز بین «نظامیان» و «غیرنظامیان» اختصاص دارد. نویسنده کتاب اساساً هرگونه تمییز و تفکیک بین نظامی و غیرنظامی را باطل می داند و همه مردم را به یک چشم می بیند چرا که معتقد است اسلام تفاوتی بین نظامی و شهروند عادی قائل نیست و تنها تفکیک معتبر در اسلام تفکیک مسلمان و کافر است. از این رو می گوید: "کشتن تمامی اقشار کفار حتی زنان و کودکان و سالخوردگان جایز است". نویسنده در مسئله هشتم به مباحثی درباره سلاح می پردازد و اینکه در جنگ با کافر جایز است از هر سلاحی استفاده شود حتی اگر با آن سلاح بی‌گناهان بسیار و مسلمانان نیز کشته شوند. مسله نهم کتاب به جواز سوزاندن و به آتش کشیدن و تخریب شهرهای دشمن اختصاص دارد. با این حال وی در این فقره با مخالفت آراء فقیهانی چون اوزاعی و لیث بن سعد مواجه است که در مخالفت خود به پیام خلیفه اول به سپاهیان اسلام استناد می کنند که سپاهیان را از به آتش کشیدن شهرها بر حذر داشته است. نگارنده در مسئله دوازده در بابی مفصل با عنوان «مشروعیة قطع رؤوس الکفار المحاربین» مدعی می شود که تأویل آیات قرآن این است که بریدن سر کافر و مشرک جایز است. به گفته وی از برخی روایات نقل شده منابع اهل سنت مشروعيت «جزّ الرقاب و قطع الأطراف» برداشت می شود و "در این باره میان علما اجماع وجود دارد." این مسئله از چنان اهمیتی برای «ابوعبدالله مهاجر» برخوردار است که حتی بخشی از کتاب را به بحث جوار انتقال سرها از شهری به شهر دیگر اختصاص داده است. مهاجر به بحث «مثله کردن اجساد» نیز می پردازد و مدعی است که این کار نه تنها جایز بلکه مستحب نیز هست. مسائل مختلف مربوط به «عملیات انتحاری»، «ربایش» و «ترور» و تاکتیک های مختلف ایجاد ترس و وحشت از دیگر سرفصل های کتاب ابوعبدالله مهاجر است. این کتاب همانگونه که از نامش پیداست تبیین ذبح و کشتار از نظرگاه یک نظرپه پرداز سلفی است و بررسی این کتاب می تواند نگاه جامعی از فقه جریان نوین سلفی جهادی ارائه دهد. این موضوع از آن رو قابل توجه است که بدانیم این مبانی به همراه آموزه های راهبردی ابوبکر ناجی در «ادارة التوحش» توانسته است در اعلان یک «دولت خلافت سلفی» در محدوده جهان اسلام بسیار موثر واقع شود. وستانیوز(فراخط)