eitaa logo
ثقلین بابِ حطه
243 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
1.1هزار ویدیو
77 فایل
رسولُ اللَّه(ص): انّی تارکٌ فیکُمُ الثّقلَیْنِ کتابَ اللَّهِ و عترتی أهلَ بیتی؛ فإِنَّهُما لَنْ یَفْتَرِقا حَتّی‏ یَرِدَا عَلَیَّ الْحَوضَ 📥ارتباط با ادمین جهت سوالات دینی و اعتقادی،مشاوره تحصیلی،خانوادگی،ازدواج و... https://eitaa.com/Saghalein313
مشاهده در ایتا
دانلود
💢دختر است گاهی دلش برای پدر تنگ می شود ... 🔹فرزند 🔹شهید میلاد امینی در مورخه ۱۳۹۸/۰۷/۰۹ در درگیری با سارقین مسلح در شاهین شهر اصفهان به درجه رفیع شهادت نائل گردید . ━💠🍃🌺🍃💠━ @thaqalayn110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 حکمت ۱۹ نهج‌البلاغه:ره اورد شوم هوا پرستی(اخلاقی) 📌 شرح اجمالی حکمت 👇 ━💠🍃🌺🍃💠━ @thaqalayn110
🔻▫️شرح اجمالی ۱۹ نهج‌البلاغه ‮امام عليه السلام در اين گفتار كوتاه و حكمت‌آميز خود به مسئلۀ طول آرزوها و سرنوشتى كه دامان انسان را مى‌گيرد اشاره كرده مى‌فرمايد: «كسى كه در مسير آرزوها گام بردارد در (دام) مرگ خواهد افتاد»؛ (مَنْ‌ جَرَى فِي عِنَان أَمَلِهِ‌ عَثَرَ بِأَجَلِهِ‌ ) . أمل به معناى هر نوع آرزو است؛ خواه آرزوى معقول باشد يا نامعقول، از اين رو اين واژه در مورد معصومان و اشخاص برجسته نيز به كار رفته آنها را كعبۀ آمال مى‌نامند و حتى خداوند به عنوان «منته الأمل» شمرده شده كه همان آخرين نقطۀ آرزو است. در مناجات مفتقرين از مناجات پانزده‌گانۀ امام سجاد عليه السلام مى‌خوانيم: «يٰا مُنْتَهىٰ‌ أَمَلِ‌ الْآمِليٖنَ‌» و در حديث نيز از پيغمبر اكرم صلى الله عليه و آله نقل شده كه فرمود: «الْأَمَلُ‌ رَحْمَةٌ‌ لِأُمَّتِي وَ لَوْ لَا الْأَمَلُ‌ مَا رَضَعَتْ‌ وَالِدَةٌ‌ وَلَدَهَا وَ لَا غَرَسَ‌ غَارِسٌ‌ شَجَراً؛ آرزو مايۀ رحمت براى امت من است و اگر آرزو نبود هيچ مادرى فرزندش را شير نمى‌داد و هيچ باغبانى درختى نمى‌كاشت». زيرا آرزوهاست كه انسان را به تلاش و كوشش براى رسيدن به اهداف برتر و بالاتر وا مى‌دارد. ولى همين آرزو هر گاه به صورت نامعقول درآيد و تبديل به آرزوهاى دور و دراز و دست‌نيافتنى شود انسان را چنان به خود مشغول مى‌دارد كه از همه چيز حتى خداوند و مرگ و معاد غافل مى‌شود و چنان سرگرم مى‌گردد كه ناگهان مرگش فرا مى‌رسد در حالى كه دستش از همه چيز ته است. تعبير به «مَنْ‌ جَرىٰ‌...» (مطابق برخى نقل‌ها) «مَنْ‌ أَرْخىٰ‌ عِنٰانَ‌ أَمَلِهِ‌» (كسى كه لجام آرزو را سست و رها كند.) اشاره به همين آرزوهاست و به تعبير ديگر، آرزو تشبيه به مركب سركشى شده كه اگر عنان و زمام او را رها كنند طغيان مى‌كند و انسان را در پرتگاه مى‌افكند. دربارۀ طول امل و درازى آرزوها و پيامدهاى سوء آن بحث گسترده‌اى در روايات معصومان آمده است كه به چند نمونۀ آن اشاره مى‌شود. ━💠🍃🌺🍃💠━ @thaqalayn110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌 تفسیر اجمالی آیات قرآن کریم در بیان امام خامنه‌ای سوره مبارکه الصافات آیه ۱۷۳ وَإِنَّ جُندَنا لَهُمُ الغالِبونَ و لشکر ما پیروزند! اعتماد انسانهای با اخلاص به وعده ی پیروزی الهی برجستگی وجود اباعبداللَّه علیه‌السّلام دارای ابعاد است که هر کدام از این ابعاد هم بحث و توضیح و تبیین فراوانی به دنبال دارد؛ ولی اگر دو، سه صفت برجسته را در میان همه‌ی این برجستگیها اسم بیاوریم، یکی از آنها «اخلاص» است؛ یعنی رعایت کردن وظیفه‌ی خدایی و دخالت ندادن منافع شخصی و گروهی و انگیزه‌های مادّی در کار. صفت برجسته‌ی دیگر «اعتماد به خدا»ست. ظواهر حکم می‌کرد که این شعله در صحرای کربلا خاموش خواهد شد. چطور این را «فرزدقِ» شاعر می‌دید؛ اما امام حسین علیه‌السّلام نمی‌دید؟! نصیحت کنندگانی که از کوفه می‌آمدند، می‌دیدند؛ اما حسین‌بن‌علی علیه‌السّلام که عین اللَّه بود، نمی‌دید و نمی‌فهمید؟! ظواهر همین بود؛ ولی اعتماد به خدا حکم می‌کرد که علی‌رغم این ظواهر، یقین کند که حرف حق و سخن درست او غالب خواهد شد. اصل قضیه هم این است که نیّت و هدف انسان تحقّق پیدا کند. اگر هدف تحقّق پیدا کرد، برای انسانِ با اخلاص، شخصِ خود او که مهم نیست.یکی از بزرگان اهل سلوک و معرفت را دیدم در نامه‌ای نوشته است که اگر فرض کنیم - به فرض محال - همه‌ی کارهایی که نبیّ‌مکرّم اسلام صلّی‌اللَّه‌علیه‌وآله‌وسلّم انجام داد و هدفِ او بود که آنها را انجام دهد، انجام می‌گرفت، منتها به نام یک کس دیگر، آیا در آن صورت پیامبر اسلام ناراضی بود؟ آیا می‌گفت که چون به نام دیگری است، نخواهم کرد؟ آیا این‌گونه بود؟ یا نه؛ هدف این است که آن کارها انجام گیرد؛ به نام چه کسی انجام گیرد، مهم نیست. پس، هدف مهمّ است. «شخص» و «من» و «خود» برای انسانِ با اخلاص اهمیتی ندارد. اخلاص را دارد، اعتماد به خدا را هم دارد. می‌داند که خدای متعال حتماً این هدف را غالب خواهد کرد؛ چون فرموده است: «و انّ جندنا لهم الغالبون» خیلی از این جنودی که غالبند، در میدان جهاد به خاک شهادت می‌افتند و از بین می‌روند؛ لیکن فرموده است: «و انّ جندنا لهم الغالبون»؛ درعین‌حال غلبه با آنهاست.۱۳۷۷/۰۹/۰۲ بیانات در دیدار جمعی از پاسداران و بسیجیان ━💠🍃🌺🍃💠━ @thaqalayn110